Αρχική Ισότητα στον πολιτικό γάμο, τροποποίηση του Αστικού Κώδικα και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 13 Έναρξη ισχύοςΣχόλιο του χρήστη Cristina | 30 Ιανουαρίου 2024, 16:52
Υπουργός Επικρατείας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κύριε Υπουργέ Αυτός ο νόμος δεν πρέπει να μπει ποτέ σε ισχύ, διότι παραβιάζει το Σύνταγμα, την κοινή λογική, τις αρχές της καλής νομοθέτησης, τα χρηστά ήθη και έθιμα κλπ. Γι'αυτό, πρέπει να το αποσύρετε από την δημόσια διαβούλευση, να μην το καταθέσετε ποτέ προς ψήφιση στην Βουλή των Ελλήνων και να ξεχάσετε ότι κάνατε κάποτε μια τέτοια πρόταση νόμου. Ενδεικτικοί λόγοι 1) Από την αρχαιότητα, γάμος θεωρείται η γενετήσια ένωση δύο προσώπων αντίθετου φύλου (ενός άνδρα και μιας γυναίκας) με σκοπό την ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ απογόνων (οικογένειας). Αυτός ο ορισμός επιβεβαιώνεται πανηγυρικά και με το άρθρο 12 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Δικαίωμα του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) και το Άρθρο16 της Οικουμενικής Διακήρυξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων που έχουν υπερνομοθετική ισχύ. Το αρθ. 16 μάλιστα, εξασφαλίζει τόσο την περιβόητη ΙΣΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΓΑΜΟ για την οποία υποτίθεται ότι φτιάχνεται αυτός ο νόμος, όσο και την προστασία της οικογένειας η οποία προκύπτει με την απόκτηση απογόνων. Άρθρο 12 Άμα τη συμπληρώσει ηλικίας γάμου, ο ανήρ και η γυνή έχουν το δικαίωμα να συνέρχωνται εις γάμον και ιδρύωσιν οικογένειαν συμφώνως προς τους διέποντας το δικαίωμα τούτο εθνικούς νόμους. Άρθρο 16 1 Από τη στιγμή που θα φθάσουν σε ηλικία γάμου, ο άνδρας και η γυναίκα, χωρίς κανέναν περιορισμό εξαιτίας της φυλής, της εθνικότητας ή της θρησκείας, έχουν το δικαίωμα να παντρεύονται και να δημιουργούν οικογένεια. Και οι δύο έχουν ίσα δικαιώματα ως προς τον γάμο, κατά τη διάρκεια του γάμου και κατά τη διάλυσή του. 2 Γάμος δεν μπορεί να συναφθεί παρά μόνο με ελεύθερη και πλήρη συναίνεση των μελλονύμφων. 3 Η οικογένεια είναι το φυσικό και το βασικό στοιχείο της κοινωνίας και έχει το δικαίωμα προστασίας από την κοινωνία και το κράτος. Στην ελληνική έννομη τάξη, Η επιτασσόμενη αρχή της ισότητας εξασφαλίζεται με πληθώρα διατάξεων του Οικογενειακού μας Δίκαιου. Για παράδειγμα, για τη σύναψη του γάμου απαιτούνται απολύτως οι ίδιες θετικές προϋποθέσεις, οι σύζυγοι αποφασίζουν μαζί για κάθε θέμα του συζυγικού βίου και έχουν την υποχρέωση να συνεισφέρουν από κοινού ανάλογα με τις δυνάμεις του καθενός για την αντιμετώπιση των οικογενειακών αναγκών, η γονική μέριμνα για το ανήλικο τέκνο ασκείται από κοινού ακόμη και μετά τη λύση του γάμου κλπ ΕΝΩ, Η επιτασσόμενη προστασία της οικογένειας, εξασφαλίζεται από το ίδιο το Σύνταγμα (αρθ.21), το οποίο προβλέπει ότι “η οικογένεια, ως θεμέλιο της συντήρησης και προαγωγής του Έθνους, καθώς και ο γάμος, η μητρότητα και η παιδική ηλικία τελούν υπό την προστασία του Κράτους”. Με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο, επικαλούμενοι την αρχή της ισότητας στον γάμο (!!), η Κυβέρνηση και εσείς προσωπικά, σκοπεύετε να προσφέρετε σε ζευγάρια που από την φύση τους δεν έχουν δυνατότητα αναπαραγωγής, την συνταγματική προστασία που έχει η οικογένεια ως θεμέλιο της συντήρησης και προαγωγής του έθνους, και, για να το πετύχετε, θέλετε να αλλάξετε ριζικά το Οικογενειακό Δίκιο και τις εργασιακές σχέσεις, φτάνοντας στο σημείο να επιβάλετε στους εργοδότες την χορήγηση άδειας μητρότητας και σε άνδρες. Πιο συγκεκριμένα, για να προσφέρετε την συνταγματική προστασία της οικογένειας, σε ζευγάρια ιδίου φύλου που δεν έχουν την ικανότητα να την δημιουργήσουν, τους παρέχετε το δικαίωμα να παντρευτούν, να υιοθετήσουν μαζί ένα ξένο παιδί ή/και να αναπαραχθεί ο ένας εκ των δυο, έτσι ώστε να δημιουργήσουν κάτι ΣΑΝ “οικογένεια”, που εσείς λέτε ότι πρέπει να προστατεύετε. Για το θέμα τις τεχνητής δημιουργίας της “οικογένειας” και την προστασία της, αναφέρω ενδεικτικά και μόνο το αρθ.6 παρ 1 του νομοσχεδίου, το οποίο τροποποιεί τον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου για να προσφέρει και σε ομόφυλους συζύγους τα δικαιώματα ειδικής παροχής προστασίας μητρότητας του αρθ. 228 του Π.Δ 80/2022, σε περίπτωση που αποκτούν ΚΟΙΝΟ (!) παιδί μέσω υιοθεσίας ή/και τεχνητής μητρότητας ( Π.Δ 80/2022, όπως προστέθηκε με το Άρθρο 4 του Ν. 5053/2023 https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/841777/p.d.-80-2022 ) Τέλος, με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο, δεν αποσκοπείτε μόνο στην παροχή της συνταγματικής προστασίας του αρθ.21 σε πρόσωπα που δεν την δικαιούνται, αλλά και στο να πάρει το Κράτος διαζύγιο από την Εκκλησία. Εξηγώ: Μέχρι το 1982, στην Ελλάδα υπήρχε μόνο ο θρησκευτικός γάμος. Εκείνη την χρονιά όμως, η Πολιτεία αποφάσισε να προσφέρει στους Έλληνες μια πιο γρήγορη και πιο οικονομική εναλλακτική, τον πολιτικό γάμο. Γι΄ αυτό, αντέγραψε το μοντέλο της Εκκλησίας, το απλοποίησε και το συντόμεψε, αντικατέστησε τον παπά με τον δήμαρχο και το έθεσε σε ισχύ. Τώρα όμως, μετά από 42 χρόνια, η Πολιτεία αποφάσισε να κατασκευάσει ένα δικό της μοντέλο «γάμου» που δεν έχει καμία σχέση με το αρχέτυπο και η κοινή πορεία Εκκλησίας - Πολιτείας όπου να ναι τελειώνει οριστικά. Μάλιστα, τελειώνει με πολύ άκομψο τρόπο, καθώς με το νομοθέτημά σας, προσπαθείτε να γελοιοποιήσετε κιόλας ένα από τα 7 μυστήρια της Εκκλησίας. 2) Η Κυβέρνηση σας δεν έλαβε εντολή από το εκλογικό σώμα να προχωρήσει σε τέτοια ριζική αλλαγή στον ΘΕΣΜΟ της οικογένειας / δομή της κοινωνίας ή/και να ξεκινήσει διαδικασία διαχωρισμού Κράτους Εκκλησίας. Τέτοια εντολή δεν δόθηκε επειδή η ΝΔ ποτέ δεν εξέθεσε στην κοινωνία τις προθέσεις τις έτσι ώστε οι πολίτες να ενημερωθούν, να κατανοήσουν τις προτάσεις, να τις συζητήσουν και να σχηματίσουν γνώμη. Μάλιστα, ούτε καν στην προεκλογική περίοδος το κυβερνών κόμμα δεν μίλησε για γάμο ανεξάρτητα από το φύλο ή έστω ιδίου φύλου ή/και για το διαχωρισμό Κράτους - Εκκλησίας με την παύση της ταύτισης του πολιτικού και θρησκευτικού γάμου. Αυτά τα θέματα δεν έχουν αναφερθεί ούτε στα ενημερωτικά βιβλιαράκια που μοίραζε στα καφενεία και στα σπίτια, ούτε στις συζητήσεις στα ΜΜΕ, αλλά ούτε στο πρόγραμμα που δημοσίευσε στο διαδίκτυο, στο οποίο όμως δεν έχουν όλοι πρόσβαση. Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ότι η κοινωνία βρίσκεται σε σοκ, άρχισε ο διχασμός και η πλειοψηφία εκείνων που ψήφισαν πέρσι την ΝΔ, νιώθει προδομένη και εξαπατημένη. 3) Σύμφωνα με τους διακεκριμένους νομικούς Ροη Παντελίδου και Μάκη Βορίδη με τους οποίους συντάσσομαι, ο γάμος προσώπων ιδίου φύλου είναι αντισυνταγματικός, λύνει ανύπαρκτα προβλήματα και γι΄ αυτό οι ρυθμίσεις που εμπεριέχει δεν έχουν καμία χρησιμότητα. Πιο συγκεκριμένα, μερικές από τις αιτιολογίες τους είναι αυτές : - στο δίκαιό μας, η διαφορά φύλου είναι θεμελιώδης προϋπόθεση τέλεσης γάμου και η έλλειψή της καθιστά τον γάμο ανυπόστατο και αντισυνταγματικό - ο αποκλεισμός ανθρώπων ίδιου φύλου από τον ΘΕΣΜΟ του γάμου δεν παραβιάζει την αρχή της ισότητας και τα δικαιώματα αυτών, - το Σύμφωνο Συμβίωσης μεταξύ προσώπων ιδίου φύλου καλύπτει τα δικαιώματα τους και καθιστά περιττή τη θέσπιση γάμου, (αναγκαιότητα = αρχή καλής νομοθέτησης) - η υιοθεσία έχει ως σκοπό να εξασφαλίσει μια οικογένεια στο παιδί σύμφωνα με το υπέρτατο συμφέρον του και όχι να επιλύσει την ατεκνία - δεν παίζουμε με τον γάμο και την οικογένεια διότι όπως είπε και ο Πλάτωνας, είναι τόσο σημαντικοί οι νόμοι για το γάμο, ώστε αν θεσπίζονται σωστά, συνεπάγονται το καλό και την ευημερία όλης της πόλης κλπ Εδώ όλοι οι προβαλλόμενοι ισχυρισμοί και η τεκμηρίωση τους : -Ροη Παντελίδου Καθηγήτρια Αστικού Δικαίου στη Νομική Σχολή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης https://www.tovima.gr/2024/01/15/opinions/o-gamos-os-enosi-dyo-prosopon-diaforetikou-fylou/ -Μάκης Βορίδης, βουλευτής, Υπουργός Επικρατείας https://newpost.gr/eidiseis/erixe-vomva-o-voridis-einai-antisyntagmatiko-to-nomoschedio-gia-ta-omofyla-zeygaria/ 4) Δεν τηρήσατε την νομοθετική διαδικασία και μάλιστα για ένα νομοσχέδιο που αφορά τόσο σοβαρά θέματα. Ενδεικτικά και μόνο, αναφέρω ότι η νομοθετική πρόταση, αντί να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση για τουλάχιστον 4 εβδομάδες όπως προβλέπεται (άρθρο 5 του ν. 4048/2012), τέθηκε για μόλις μια εβδομάδα. Διευκρίνιση: Με βάση το άρθρο 5 του ν. 4048/2012, η διαβούλευση αποτελεί ένα από τα βασικότερα μέσα καλής νομοθέτησης. (βλπ. ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΑΛΗΣ ΝΟΜΟΘΕΤΗΣΗΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΣΤΟ OPENGOV GR. https://eclass.ekdd.gr/esdda/modules/document/file.php/KST114/ΥΛΙΚΟ%20ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ/Υλικό%20Μαθήματος/Η%20ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ%20ΣΤΟ%20OPENGOV%20GR.pdf και ο νόμος https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/64889/nomos-4048-2012 5) Η Κυβέρνηση σας και εσείς προσωπικά αποκρύψατε από την κοινή γνώμη το γεγονός ότι ο νόμος αφορά τον “γάμο για όλους” και ότι η Ελλάδα θα είναι η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα νομιμοποιήσει κάτι τέτοιο, καθώς και το γεγονός ότι παρέχετε με αυτόν, τόσο την δυνατότητα υιοθεσίας όσο και τεχνητής αναπαραγωγής ιδίως με χρήση παρένθετης μητρότητας Ενδεικτικά : α) Οχι μόνο στα ΜΜΕ, αλλά ακόμα και στην πρόσκλησή σας σε διαβούλευση καθώς και στην αιτιολογική έκθεση, υπάρχει ο ισχυρισμός ότι η χώρα μας προστίθεται σε ένα “μακρύ κατάλογο” 36 χωρών που αναγνωρίζουν “από μακρού χρόνου” την ισότητα στον γάμο, ήτοι τον γάμο ασχέτως φύλου, παρότι: - καμία χώρα δεν νομιμοποίησε τον “ ΓΑΜΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ”, δηλαδή τον έτσι αποκαλούμενο ομόφυλο γάμο που αφορά τους ΛΟΑΤΚΙ+ (Λεσβίες, Ομοφυλόφιλους, Αμφιφυλόφιλους, Τρανς, Ασέξουαλ, Ίντερσεξ, Πανσέξουαλ, Κουήρ, Non-binary /Genderqueer / Gender-fluid και Questioning). - οι χώρες δεν είναι 36 αλλά 35 και έχουν νομιμοποιήσει «μόνο» τον Ομοφυλόφιλο Γάμο (Γκει) . Οχι και τον γάμο Άφυλων (που δεν έχουν φύλο) ή Αμφιφυλόφιλων (που έλκονται σεξουαλικά και από τα 2 φύλα), ή Μη-δυαδικών (Non-binary) που έχουν δύο ή περισσότερα φύλα. Έχει την σημασία του και το γεγονός ότι το 25% εξ αυτών το έκαναν πολύ πρόσφατα, από το 2020 και έπειτα, με τελευταία την Εσθονία το 2024. Για να μην πολυλογώ, με τον νόμο σας, θα είμαστε οι μόνοι που θα επιτρέψουν σε έναν που αισθάνεται μπάμια, να παντρευτεί και να αποκτήσει κοινά παιδιά με έναν άλλον που αισθάνεται καρότο ή πλυντήριο. Το ίδιο κάνει. Για τα πρακτικά αναφέρω ότι σύμφωνα με κάποιες σύγχρονες θεωρίες υπάρχουν 8 φύλα και 10 σεξουαλικοί προσανατολισμοί. - ο πραγματικά μακρύς κατάλογος, αφορά τις 160 χώρες που δεν νομιμοποίησαν το Γκει γάμο - η 36η χώρα είναι η …Ελλάδα (!!!!) , την οποία, πριν ακόμα δημοσιευθεί το νομοσχέδιο στις 24/01/2024, εντάξατε στον “μακρύ” κατάλογο των χωρών που αναφέρετε παντού, σαν να είναι κάτι που έχει ήδη γίνει πράξη. Μάλιστα, το περάσατε και στην αγγλόφωνη Βικιπαίδεια… https://en.wikipedia.org/wiki/Same-sex_marriage Τέλος, πόσοι βουλευτές και γενικά, πόσοι Έλληνες νομίζετε ότι γνωρίζουν ότι «ομόφυλο» δεν σημάνει πια της ίδιας φυλής, ότι δεν σημαίνει ούτε του ιδίου φύλου που οι περισσότεροι σκέφθηκαν όταν άκουσαν πρώτη φορά για ομόφυλο ζευγάρι, αλλά ότι σημαίνει ασχέτως φύλου. Εγώ το έμαθα πριν 2 μέρες όταν έτυχε να ακούσω τον Ευάγγελο Βενιζέλο να διευκρινίσει ότι: «από τη νομοθετική σκοπιά μιλάμε για ΓΑΜΟ ΟΜΟΦΥΛΩΝ και όχι ομοφυλοφίλων, επειδή αφορά όλους ανεξαρτήτως φύλου, άρα και νον μπιναρι άτομα (Nonbinary) ή οποιασδήποτε ταυτότητας φύλου η σεξουαλικού προσανατολισμού. Με την ερμηνεία διαφωνώ, αλλά τουλάχιστον την καταλαβαίνω. Αρκετές όμως από τις λέξεις που σχετίζονται με τους κατηγορίες ΛΟΑΤΚΙ+ ακόμα δεν τις ξέρω και μερικές έννοιες δεν τις καταλαβαίνω. Με την ερμηνεία διαφωνώ, επειδή μέχρι τώρα είχαμε για το κάθε πράγμα μια ή περισσότερες λέξεις, ενώ τώρα ξαφνικά, για περισσότερα πράγματα μας αναγκάζετε να χρησιμοποιούμε μια λέξη. Και δεν είναι μόνο το «ομόφυλο», αλλά και ο «γάμος» και ποιος ξέρει πόσες άλλες. β) Οι ισχυρισμοί οτι το νομοσχέδιο δεν παρέχει δυνατότητα υιοθεσίας / παρένθετης μητρότητας και ότι δεν θα εισαχθούν σε αυτόν οι όροι “γονέας 1” και “γονέας 2” χρησιμοποιήθηκαν ακόμα και ως επιχειρήματα για να πεισθούν βουλευτές της ΝΔ να υπερψηφίσουν το νομοσχέδιό σας. Ποιοι βουλευτές της ΝΔ επιμένουν στο “όχι” στο γάμο ομόφυλων ζευγαριών- Ο ελιγμός Βορίδη Στην παρένθετη μητρότητα αναφέρθηκα ήδη. Στους “γονέας 1” και “γονέας 2”, δεν χρειάζεται να αναφερθώ καθώς οι κωδικοί αυτοί ήδη χρησιμοποιούνται σε επίσημα έγγραφα των σχολικών μονάδων και του ΕΣΥ. Με την ψήφιση του νομοσχεδίου βέβαια, αντί να καταργηθούν, θα επεκταθούν ραγδαία παντού, γιατί αλλιώς, ένας εκ των 2 «μπαμπάδων» κάποιου παιδιού, θα αναφερθεί στα έγραφα ως Μητέρα. Έτσι, με τον καινούργιο νόμο, με βάση την αρχή της ισότητας των Ελλήνων ενώπιον του νόμου και για πρακτικούς λόγους, όλοι οι γονείς θα έχουν τους ίδιους κωδικούς. Έπειτα - ο παππούς θα λέγεται... γονέας 1 του γονέα 1 - η γιαγιά... γονέας 2 του γονέα 1 - ο βιολογικός πατέρας ή η βιολογική μητέρα όταν δεν είναι σύζυγος... γονέας 3 και ο Θεος ξέρει με ποιους κωδικούς θα αναφέρονται: ο θείος, η θεία, ο αδελφός, η αδελφή, ο ξάδελφος, η ξαδέλφη κλπ. ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΤΡΕΛΑ κύριε Υπουργέ, πριν αποκαλούμε τα παιδιά υποπροϊόντα του 1, του 2 ή του 3 γονέα και πριν τρελαθούμε όλοι εντελώς. 6) Ένα από τα σημαντικότερα επιχειρήματα που χρησιμοποιήσατε, είναι ότι με την νομολογία του, το Ευρωπαϊκο Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ), αναγνώρισε ότι η σχέση ομόφυλου ζευγαριού εμπίπτει στην έννοια της οικογενειακής ζωής του άρθρου 8 της ΕΣΔΑ, και ΣΧΕΔΟΝ έτσι είναι. Μόνο που το άρθρο 8 δεν εγγυάται ούτε το δικαίωμα ίδρυσης οικογένειας ούτε το δικαίωμα υιοθεσίας. Όπως αναφέρει ρητά το Δικαστήριο, “Το δικαίωμα σεβασμού της «οικογενειακής ζωής» δεν προστατεύει την απλή ΕΠΙΘΥΜΙΑ δημιουργίας οικογένειας, αλλά προϋποθέτει την ύπαρξη οικογένειας, ή τουλάχιστον τη δυνητική σχέση μεταξύ, για παράδειγμα, ενός παιδιού που γεννήθηκε εκτός γάμου και του φυσικού του πατέρα ή της σχέσης που προκύπτει από έναν ΓΝΗΣΙΟ ΓΑΜΟ, ακόμη και αν η οικογενειακή ζωή δεν έχει ακόμη πλήρως εδραιωθεί ή η σχέση μεταξύ ενός πατέρα και του νόμιμου τέκνου του, ακόμη κι αν αποδειχθεί, χρόνια αργότερα, ότι δεν είχε καμία βιολογική βάση (Paradiso και Campanelli κατά Ιταλίας [GC], § 141). Είπα «σχεδόν», επειδή το Δικαστήριο δεν ασχολήθηκε ποτέ με κάποιο άλλο πιθανό ομόφυλο ζευγάρι, αλλά ΜΟΝΟ ΜΕ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΑ (Γκει) ΖΕΥΓΑΡΙΑ, για τα οποία αποφάσισε ομόφωνα ότι ο γάμος δεν αποτελεί ανθρώπινο δικαίωμά τους, ( The ECHR Unanimously Confirms the Non-Existence of a Right to Gay Marriage https://eclj.org/marriage/the-echr-unanimously-confirms-the-non-existence-of-a-right-to-gay-marriage) και ότι σε σχέση με το Αρθ 8, η μόνη θετική υποχρέωση της Πολιτείας απέναντι τους, είναι να τους εξασφαλίσει κάποια νομική αναγνώριση έτσι ώστε να εξασφαλιστούν τα αστικά δικαιώματα που σχετίζονται με κάθε ζευγάρι σε μια σταθερή και αφοσιωμένη σχέση (Przybyszewska and Others κατά Πολωνίας 12/12/2023, Buhuceanu και άλλων κατά Ρουμανίας 23/05/2023, Fedotova and Others κατά Ρωσίας 17/01/2023, Maymulakhin and Markiv κατά Ουκρανίας 01/06/2023). Στην Ελλάδα, αυτή η αναγνώριση και προστασία δικαιωμάτων των ζευγαριών ιδίου φύλου, προσφέρεται απλόχερα με το Σύμφωνο Συμβίωσης, η σύναψη του οποίου δεν απαιτεί καν ως αναγκαία προϋπόθεση την προΰπαρξη μιας σταθερής και αφοσιωμένης σχέσης. ’Ολες οι υπόλοιπες υποχρεώσεις που σχετίζονται με το Αρθ 8, αφορούν αρνητικές υποχρεώσεις, με την έννοια ότι η Πολιτεία πρέπει να σέβεται την ιδιωτική και οικογενειακή ζωή, την κατοικία και την αλληλογραφία τους και όλων μας, χωρίς να ανακατευτεί πάρα μόνο όταν υπάρχει σπουδαίος λόγος. Αρθ 8 ΕΣΔΑ 1. Παν πρόσωπον δικαιούται εις τον σεβασμόν της ιδιωτικής και οικογενειακής ζωής του, της κατοικίας του και της αλληλογραφίας του. 2. Δεν επιτρέπεται να υπάρξη επέμβασις δημοσίας αρχής εν τη ασκήσει του δικαιώματος τούτου, εκτός εάν η επέμβασις αύτη προβλέπεται υπό του νόμου και αποτελεί μέτρον το οποίον, εις μίαν δημοκρατικήν κοινωνίαν, είναι αναγκαίον δια την εθνικήν ασφάλειαν, την δημοσίαν ασφάλειαν, την οικονομικήν ευημερίαν της χώρας, την προάσπισιν της τάξεως και την πρόληψιν ποινικών παραβάσεων, την προστασίαν της υγείας ή της ηθικής, ή την προστασίαν των δικαιωμάτων και ελευθεριών άλλων. Oσο για τα δικαιώματα των παιδιών στα οποία αναφερθήκατε, τους γάμους και τα παιδιά ζευγαριών που έχουν παντρευτεί στο εξωτερικό, επειδή έχουμε υπογράψει δικαστική συνδρομή με όλες σχεδόν τις χώρες (και έκτος ΕΕ), οι σχετικές ξένες αποφάσεις αποκτούν αμέσως ισχύ με την απλή επικύρωσή τους στο ΥΠΕΞ ή στην πρεσβεία. Τελος, επειδή μας μιλήσατε και για αγάπη, αυτή είτε υπάρχει είτε δεν υπάρχει κύριε και δεν προσφέρεται με νόμους, δεν έχει πάντα σχέση με τον γάμο, το ΑΚ δεν την έχει ως προϋπόθεση γάμου και το επιστέγασμά της, δεν είναι πάντα η εντός ή έκτος γάμου αναπαραγωγή του ζευγαριού, αδύνατη όμως σε πρόσωπα ίδιου φίλου. Διαβάστε όμως καλύτερα την παρέμβαση του Στ. Ράμφου για το γάμο ομοφύλων https://www.capital.gr/sunenteuxi/3760726/parembasi-st-ramfou-gia-gamo-omofulon-basi-tis-koinonias-i-oikogeneia-me-patera-kai-mitera/ ή ακουστέ ολόκληρη την συνέντευξη του εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=Y-au4ymaLRY ΥΓ Λεω συνέχεια “ενδεικτικά”, επειδή, παρότι ασχολήθηκα αποκλειστικά και μόνο με αυτό, σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, πρόλαβα να μελετήσω, να αφομοιώσω και να σχηματίσω γνώμη μόνο για μερικά απο τα πράγματα που θα έπρεπε. ΚΥΡΟΙ ΚΑΙ ΚΥΡΙΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ, ΕΑΝ Η ΕΚΚΛΗΣΗ ΜΟΥ ΔΕΝ ΕΙΣΑΚΟΥΣΤΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΘΑ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ ΤΕΛΙΚΑ ΠΡΟΣ ΨΗΦΙΣΗ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ, ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΤΕ ΤΟ. ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΙ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΑΛΛΑ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΚΑΙ ΣΑΣ ΚΑΛΩ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΤΕ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΟΥ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΣΑΣ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ