• Σχόλιο του χρήστη 'Γεωργία Χαλβατσιώτη' | 20 Μαΐου 2024, 20:11

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ 1. ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ   Να είναι υποχρεωτικη η τήρηση όλων των αρχών και κανόνων προσβασιμότητας σε δημόσιες υπηρεσίες, νοσοκομεία, κτήρια, άλση, σχολεία, πανεπιστήμια, πλατείες, πεζοδρόμια, αθλητικά κέντρα, γυμναστήρια, βιβλιοθήκες, μουσεία, ΜΜΜ κ.α.   Να εφαρμοστούν οι νέες τεχνολογίες (ηχητική και οπτική σήμανση) σε όλους τους δρόμους και τα φανάρια της χώρας και όπου αλλού χρειάζεται.   Να υπάρξει μέριμνα για την προσβασημοτητα στα πεζοδρόμια (ελάχιστο πλάτος πεζοδρομίου, κεκλιμένο επίπεδο και γραμμές για τυφλούς) και αυστηρές ποινές σε όσους καταχρώνται τα πεζοδρόμια για πάρκινγκ.   Να γίνουν όλες οι κρατικές ιστοσελίδες προσβασιμες σε ΑμεΑ και να είναι υποχρέωση κάθε ιδιώτη (κατάστημα, υπηρεσία, κλπ) να δημιουργεί ιστοσελίδα προσβάσιμη σε ΑμεΑ.   Να δίνεται υποχρεωτικά προταιρεότηρα στην εξυπηρέτηση των ΑμεΑ σε όλους τους δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους, κυρίως σε όσους αφορούν την υγεία, τη μετακίνηση, τις δημόσιες υπηρεσίες. 2. ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΔΙΑΒΙΩΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ   Να δικαιούνται επίδομα το οποίο να λαμβάνουν ανεξάρτητα από όποια άλλη επαγγελματική τους απασχόληση   Να παρέχεται ΠΛΗΡΗΣ σύνταξη στους γονείς παιδιών ΑμεΑ στα 25 έτη εργασίας.   Να διαμορφωθούν δομές επαρκώς στελεχωμενες με Διεπιστημονικό προσωπικό, στις οποίες θα μπορούν να διαβιώνουν ΑμεΑ που έχουν χάσει τους τους γονείς τους ή δεν έχουν πόρους διαβίωσης (Στέγες υποστηριζομενης και ανεξάρτητης διαβίωσης). 3. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΆΣΤΑΣΗ   Βελτιστοποιηση των ΕΕΕΕΕΚ και των διαφόρων επαγγελματικών σχολών.   Λειτουργική προσβασιμότητα στα Πανεπιστήμια (υποδομές και κώδικας δεοντολογίας/συμπεριφοράς).   Πρόβλεψη κάλυψης συγκεκριμένου ποσοστού θέσεων από ΑμεΑ στο Δημόσιο, εφόσον πληρούν τις κατάλληλες προϋποθέσεις αλλά και εξασφάλιση επαρκούς υποδομής στο εργασιακό περιβάλλον. 4. ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ   Να θεσμοθετηθεί η πρώιμη παρέμβαση ήδη από το νηπιαγωγείο με έγκαιρες επισκέψεις αξιολόγησης από κατεστημένη διεπιστημονική ομάδα και στη συνέχεια παραπομπή σε κατάλληλο πρόγραμμα παρέμβασης αν αυτό είναι αναγκαίο. Κάτι τέτοιο θα αυξήσει σημαντικά την αποτελεσματικότητα και ταχύτητα της εκάστοτε παρέμβασης, τη συνεργασία της οικογένειας ενώ παράλληλα θα μειώσει τον όγκο (και συνεπώς τη διάρκεια και το κόστος) των θεραπειών που θα χρειάζονταν ένα παιδί μεγαλύτερης ηλικίας που δεν δέχτηκε πρώιμη παρέμβαση.   Nα επανδρώνονται εγκαίρως κάθε χρόνο σχολεία γενικής και ειδικής αγωγής με επαρκή αριθμό επιστημόνων (εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, ειδικούς παιδαγωγούς, κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους) οι οποίοι θα συνεισφέρουν σε ομαδικό και ατομικό επίπεδο στην προσπάθεια συμπερίληψης.   Ειδικά για τους εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης είναι υψίστης σημασιας: - να τοποθετούνται εγκαίρως την 1Η ΜΕΡΑ λειτουργίας του σχολείου, - να αξιολογείται το έργο τους και αν είναι επαρκές να μην αλλάζουν κάθε χρονιά σχολείο ώστε το παιδί να μην καλείται να αλλάζει κάθε χρονιά εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης.   Να δημιουργηθούν σε όλα τα ειδικά σχολεία ανεξαρτήτως αίθουσες αισθητηριακή ολοκλήρωσης και snoozelen με κατάλληλο εξοπλισμό, ώστε να χρησιμοποιούνται προς όφελος μαθητών με αισθητηριακες διαταραχές (το ποσοστό των οποίων είναι σημαντικά αυξημένο).   Να επιμορφωθουν κατάλληλα όλοι οι εκπαιδευτικοι γενικής αγωγής για τη συμπερίληψη και τους τρόπους και πολιτικές επίτευξης της.   Να υπάρχει ανώτατο όριο μαθητών ανά τάξη που να μη ξεπερνά τους 15 μαθητές. 5. ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ   Όλοι οι υγεινονικοί χώροι να είναι προσβάσιμοι σε όλες τις μορφές αναπηρίας και να έχουν προτεραιότητα στην εξυπηρέτηση τους χωρίς καθυστερήσεις.   Να έχουν πραγματικά μηδενική συμμετοχή σε σχέση με φαρμακευτική αγωγή, εξετάσεις, ιατρικές πράξεις (θεραπείες, χειρουργεία κλπ), αναγκαίο εξοπλισμό (βακτηρίες, νάρθηκες, αμαξίδια, βοηθήματα, τεχνητά μελη). ΝΑ ΝΟΜΟΘΕΤΗΘΕΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ.