• Σχόλιο του χρήστη 'ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΩΦΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ' | 23 Μαΐου 2024, 14:58

    Πυλώνας ΙV: Συμπερίληψη στην εκπαίδευση • Τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) θα πρέπει να διασφαλίζουν συνθήκες πλήρους προσβασιμότητας κατά τη διαδικασία αξιολόγησης κωφών και βαρήκοων παιδιών. Τα μέτρα που μπορούν να διασφαλίσουν την αποτελεσματικότερη αξιολόγηση κωφών και βαρήκοων παιδιών είναι: - εκσυγχρονισμός των δομών και διαδικασιών για την παροχή υποστήριξης προσαρμοσμένης στις ανάγκες των κωφών και βαρήκοων παιδιών. - αναδιάρθρωση και διαμοιρασμός ευθυνών για τις αξιολογήσεις κωφών και βαρήκοων μαθητών στην Αττική και σε επίπεδο επικράτειας, λόγω της έλλειψης γνώσεων και θέσεων Π.Ε.31 στα ΚΕΔΑΣΥ και πρόβλεψη κινητής μονάδας ΚΕΔΑΣΥ σε περιοχές που δεν υποστηρίζονται ή δυνατότητα εξ αποστάσεως αξιολόγησης. - προγράμματα επιμόρφωσης και ευαισθητοποίησης για την κώφωση - βαρηκοΐα και την ελληνική νοηματική γλώσσα στο προσωπικό που απασχολείται στα ΚΕΔΑΣΥ. - συνεργασία με ειδικά σχολεία κωφών - βαρηκόων και εκπαιδευτικές δομές. - προώθηση έρευνας και καινοτομίας στον τομέα της υγείας και εκπαίδευσης. - στήριξη και ενίσχυση της ελληνικής νοηματικής γλώσσας ως μέσο επικοινωνίας για τα κωφά - βαρήκοα άτομα. - δημιουργία ενός ενιαίου συστήματος καταγραφής για τα κωφά και βαρήκοα άτομα σε όλη την Ελλάδα, προκειμένου να βελτιωθεί η παροχή υπηρεσιών και η ανάπτυξη προσαρμοσμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων. • Υποχρεωτική η κατοχή πιστοποιητικού επάρκειας Ε.Ν.Γ. για το προσωπικό που τοποθετείται σε παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς στους οποίους φοιτούν κωφά - βαρήκοα παιδιά. • Επέκταση της λειτουργίας των ειδικών νηπιαγωγείων κωφών – βαρηκόων με προσφορά πρόωρης παρέμβασης σε παιδιά ηλικίας δύο ετών και άνω, σε συνεργασία με το ΚΕΔΑΣΥ. • Πολυεπίπεδη αναβάθμιση των ειδικών σχολείων κωφών – βαρήκοων μαθητών σε κάθε πτυχή των εκπαιδευτικών προγραμμάτων τους, καθώς και στη χρήση τεχνολογικών μέσων. • Ανάπτυξη κοινών προγραμμάτων δραστηριοτήτων ειδικών σχολείων κωφών και βαρήκοων μαθητών – γενικών σχολείων, προσφέροντας μία ολοκληρωμένη εκπαιδευτική διαδικασία στα κωφά και βαρήκοα παιδιά. • Δημιουργία τμημάτων κωφών - βαρήκοων μαθητών εντός γενικών σχολείων σε πόλεις/κωμοπόλεις της Ελλάδας, όπου δεν υπάρχουν ειδικά σχολεία κωφών - βαρηκόων. • Αναπροσαρμογή της υπάρχουσας νομοθεσίας για τη δίγλωσση εκπαίδευση (Νόμος 3699/2008, Άρθρο 7, παρ.1) για τη σαφή εφαρμογή τρόπων διδασκαλίας σε τάξεις με κωφούς - βαρήκοους μαθητές και δημιουργία ενός νέου νομοθετικού πλαισίου αποκλειστικά για την εκπαίδευσή τους. • Παροχή πλήρους πρόσβασης των κωφών – βαρήκοων εκπαιδευτικών στις επιμορφωτικές δράσεις/προγράμματα, ομαδικές συναντήσεις/συνελεύσεις/συναντήσεις με γονείς ή συμβούλους, αξιολογήσεις εκπαιδευτικών μέσω διερμηνείας στην Ε.Ν.Γ. και της τεχνολογίας speech-to-text (μετατροπή ομιλίας σε κείμενο σε πραγματικό χρόνο). • Παροχή πλήρους πρόσβασης στα Εσπερινά Σχολεία και τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας για τους κωφούς και βαρήκοους μαθητές μέσω διερμηνείας στην Ε.Ν.Γ. και της τεχνολογίας speech-to-text (μετατροπή ομιλίας σε κείμενο σε πραγματικό χρόνο). • Παροχή πλήρους πρόσβασης στα πανεπιστημιακά ιδρύματα για τους κωφούς και βαρήκοους φοιτητές μέσω διερμηνείας στην Ε.Ν.Γ. και της τεχνολογίας speech-to-text (μετατροπή ομιλίας σε κείμενο σε πραγματικό χρόνο). • Απαλλαγή των κωφών και βαρήκοων φοιτητών από το κριτήριο γνώσης ξένης γλώσσας στα μεταπτυχιακά προγράμματα. • Ίδρυση Πανεπιστημιακού Τμήματος στο οποίο θα διδάσκεται η Ε.Ν.Γ., το οποίο θα έχει την αρμοδιότητα χορήγησης του πτυχίου διερμηνείας, θα διεξάγει επιστημονική έρευνα, θα καταρτίζει αναλυτικά προγράμματα διδασκαλίας της Ε.Ν.Γ. κλπ. • Εισαγωγή εξειδίκευσης στην κώφωση – βαρηκοΐα, την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, την ανθρωπολογία της κοινότητας των κωφών - βαρηκόων, την ιστορία και την κουλτούρα τους στα προγράμματα σπουδών ειδικής αγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.