• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΜΜΑΝΟΥΕΛΑ' | 23 Μαΐου 2024, 16:42

    Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία δυστυχώς είναι πολλά και απαιτούν εκτός από ψυχικά και σωματικά αποθέματα,πάρα πολλά χρήματα από τις οικογένειες των αναπήρων για να μπορέσουν να αντιμετωπιστούν και ειδικά στα νησιά μας όπου δεν υπάρχουν οι υποδομές και οι κατάλληλες ιατρικές ειδικότητες αναγκαζοντας τους γονείς των ατόμων αυτών να μεταβαίνουν τακτικά στην Αθήνα ξοδεύοντας υπέρογκα ποσά. Εγώ, χωρίς να θέλω να σας κουράσω, θέλω να σας πω δύο λόγια ως εκπαιδευτικός προσχολικής αγωγής, ειδικευμένη στην ειδική αγωγή,με μια εμπειρία 24 ετών, όπου τα τελευταία χρόνια εργάζομαι ως αναπληρώτρια ΕΒΠ. Η κατάσταση της εκπαίδευσης ατόμων με αναπηρία στη χώρα μας παραμένει εξαιρετικά ελλιπής και σε μεγάλο βαθμό αποκαρδιωτική. Τα γνωρίζετε πρώτοι εσείς τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά αλλά και τις βασικές ελλείψεις που υπάρχουν. Εν συντομία θα αναφερθώ στο ότι : 1) Δεν υπάρχουν τα κατάλληλα βοηθήματα καθημερινής διαβίωσης (για το φαγητό,το ντύσιμο τους,την τουαλέτα τους), βοηθήματα που τους επιτρέπουν με την κατάλληλη καθοδήγηση μας να αυτό εξυπηρετούνται. 2) Βοηθήματα για την βελτίωση επικοινωνίας (πρόκειται για συσκευές που απευθύνονται σε άτομα με προβλήματα ομιλίας και λόγου, αναπτυξιακές διαταραχές,κλπ) 3) Βοηθήματα κίνησης(διευκολύνουν τα παιδιά με σωματική αναπηρία να κινηθούν μέσα στο χώρο του σχολείου (καροτσάκια, στηρίγματα βάδισης,κλπ) 4) Βοηθήματα ακοής (μέσω των οποίων ενισχύουμε τις ακουστικές δυνατότητες ατόμων με προβλήματα ακοής (οθόνες που μεταφράζουν τον ήχο σε κείμενο, τηλέφωνα με χρήση κειμένου "text phones",κλπ) 5) Βοηθήματα για την ψυχαγωγία και την αναψυχή τους(ειδικά λογισμικά για τον υπολογιστή,ειδικά videos,κλπ) .....και ένα σωρό ακόμα ελλείψεις που δεν φτάνουν για μέρες να γράφω . Όμως,το πιο σημαντικό που δε πρέπει να ξεχνάμε είναι ότι στην ειδική αγωγή τα παιδιά μας είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα πλασματακια,αλλά πολύ έξυπνα τις περισσότερες φορές,που δυσκολεύονται να προσαρμοστούν τόσο στις νέες συνθήκες της καθημερινότητας όσο και με τα πρόσωπα που φροντίζουν για την ειδική αγωγή και στήριξη τους. Θα πρότεινα λοιπόν,εκτός από τους μόνιμους διορισμούς που είναι απαραίτητη στα μέλη ΕΒΠ και που για κάποιο λόγο είναι μηδαμινές,στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς μετά από μία αξιολόγηση στην οποία θα συμμετέχουν και οι γονείς του παιδιού και εφόσον όλοι είναι ευχαριστημένοι και σύμφωνοι,να συνεχίζεται η συνεργασία αυτών των παιδιών με τους ίδιους εκπαιδευτικούς βοηθητικού προσωπικού για την επόμενη/επόμενες χρονιές, έχοντας σαν μοναδικό στόχο το ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟ - ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟ ΟΦΕΛΟΣ του παιδιού κατά τη σχολική του καθημερινότητα. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με τα πιο απλά και ας κάνουμε πραγματικότητα αυτά που μπορούμε ΤΩΡΑ και που δεν έχουν κανένα επιπλέον κόστος παρά μόνο όφελος . Ελπίζω να μη σας κούρασα.... Σας ευχαριστώ πολύ!!!!