• Σχόλιο του χρήστη 'Συλλόγος Γονέων - Κηδεμονων Σχολείων Κωφών & Βαρηκοών Πανοραματος Θεσσαλονίκης' | 24 Μαΐου 2024, 20:44

    Προώθηση των Δικαιωμάτων και της Ισότιμης Πρόσβασης για τα άτομα με κωφά και βαρηκοΐα: _Είναι ουσιώδης και απαραίτητη η έγκαιρη παρέμβαση όταν διαγνώσκεται κώφωση σε ένα νεογέννητο βρέφος, με στόχο την παροχή συμβουλευτικής στους γονείς με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η συμβουλευτική πρέπει να είναι ολοκληρωμένη και να ενημερώνει τους γονείς. Η δωρεάν εκμάθηση νοηματικής γλώσσας από το Εθνικό Ίδρυμα Κωφών είναι διαθέσιμη μέσω τμήματος μαθημάτων ελληνικής νοηματικής γλώσσας, που προσφέρεται είτε δια ζώσης είτε ως διαδικτυακό μάθημα από απόσταση, για να επικοινωνούν οι γονείς με τα κωφά/βαρήκοια παιδιά τους. _Το ΚΕΔΑΣΥ εξασφαλίζει την πλήρη προσβασιμότητα στη διαδικασία αξιολόγησης για τη βελτίωση της φροντίδας των κωφών και βαρήκοων παιδιών. Οι δράσεις περιλαμβάνουν: - Πλήρη ενημέρωση των γονέων σχετικά με την κώφωση. - Συνεργασία με σχολεία κωφών. - Σωστή και εξειδικευμένη αξιολόγηση για την κώφωση. - Έρευνα στις δομές υγείας και εκπαίδευσης. - Πρόσβαση στην επικοινωνία με την ελληνική νοηματική γλώσσα για τα κωφά και βαρήκοα παιδιά. - Υποχρεωτική επιμόρφωση για θέματα που αφορούν την κώφωση και την ελληνική νοηματική γλώσσα. _Η γνώση νοηματικής γλώσσας σε επίπεδο επάρκειας θα πρέπει να είναι υποχρεωτική για τα άτομα που τοποθετούνται σε παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς όπου υπάρχουν κωφά/βαρήκοα παιδιά. _Η έγκαιρη και κατάλληλη παρέμβαση είναι ουσιαστικής σημασίας για την ανάπτυξη των κωφών/βαρηκόων βρεφών και νηπίων. Τα σχολεία για κωφούς πρέπει να παρέχουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες, με την πρόταση για τη νέα λειτουργία των νηπιαγωγείων κωφών/βαρηκόων (προσχολικής αγωγής), προκειμένου να προσφέρουν πρώιμη παρέμβαση σε μικρά παιδιά ηλικίας 2 ετών και πάνω. _Τα ειδικά σχολεία κωφών και βαρήκοων θα πρέπει να εξαιρεθούν από την κατάργηση των ειδικών σχολείων. Απαιτείται αναβάθμιση της εκπαίδευσης στα σχολεία σχολείων κωφών και Βαρηκοών. Η νοηματική γλώσσα είναι η φυσική γλώσσα των κωφών- Βαρηκοών παιδιών και ένα σχολικό περιβάλλον όπου σέβεται τη γλώσσα τους, τη κουλτούρα τους, την ταυτότητά τους, όπου συμπεριλαμβάνει τη κοινότητα των κωφών ενισχύει την αυτοπεποίθησή τους και συμβάλει στα μέγιστα στην αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού έργου. Τα ειδικά σχολεία κωφών και βαρήκοων είναι σε θέση να προσαρμόσουν την εκπαιδευτική διαδικασία στις ανάγκες των κωφών και βαρήκοων παιδιών και να διασφαλίσουν ένα απόλυτα προσβάσιμο και συμπεριληπτικό περιβάλλον σε αντίθεση με τα γενικά σχολεία όπου οι κωφοί και βαρήκοοι μαθητές κινδυνεύουν να αντιμετωπίσουν συνθήκες απομόνωσης και αποκλεισμού με ιδιαίτερα αρνητικές συνέπειες στην αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η εξαίρεση των ειδικών σχολείων κωφών και βαρήκοων από την κατάργηση των ειδικών σχολείων δεν σημαίνει ότι δεν είναι απαραίτητες και απολύτως αναγκαίες οι δράσεις ευαισθητοποίησης, ενσωμάτωσης και συμπερίληψης. Τα ειδικά σχολεία κωφών και βαρήκοων μπορούν να αναπτύξουν κοινά προγράμματα δραστηριοτήτων μαζί με τα γενικά σχολεία, προσφέροντας εκπαιδευτική υποστήριξη και προώθηση της αλληλεπίδρασης μεταξύ όλων των μαθητών. _Η προώθηση της δημιουργίας τμημάτων με κωφούς- βαρηκοους μαθητές σε γενικά σχολεία σε μεγάλες και μικρές πόλεις της χώρας είναι η βέλτιστη λύση για τη διασφάλιση ενός ιδανικού προσβάσιμου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος. Οι κωφοί και βαρήκοοι μαθητές θα μπορούν να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία χωρίς να αισθάνονται απομονωμένοι, καθώς θα φοιτούν μαζί με άλλους κωφούς και βαρήκοους μαθητές σε ένα περιβάλλον που ενθαρρύνει την ανάπτυξη των επικοινωνιακών τους δεξιοτήτων, την ενίσχυση της ταυτότητάς τους και θα προστατεύει την ψυχική τους υγεία και αυτοπεποίθηση. Οι κωφοί - βαρηκοοι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να επικοινωνούν στη φυσική τους γλώσσα και να αισθάνονται ότι ανήκουν σε μία κοινότητα. _Η ίδρυση τμήματος σε Α.Ε.Ι. για την εξειδίκευση στην ελληνική νοηματική γλώσσα, την ιστορία της κοινότητας κωφών/βαρήκοων και την κουλτούρα τους, με σκοπό τη μέγιστη βελτίωση της εκπαίδευσης των κωφών παιδιών στην Ελλάδα. _Προτείνεται η θεσμοθέτηση εξειδικευμένων τμημάτων που θα ασχολούνται με την εκπαίδευση τυφλοκωφών, αυτιστικών και νοητικά αναπτυξιακών κωφών μαθητών, σε περιβάλλοντα που θα ενισχύουν την αποτελεσματική τους ανάπτυξη. Δυστυχώς, παρατηρούνται σημαντικές ελλείψεις στον τομέα της εκπαίδευσης αυτήν τη στιγμή. _Θα παρέχονται υπηρεσίες διερμηνείας ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ για τους φοιτητές/σπουδαστές κωφούς και βαρήκοους στα πανεπιστήμια, καθώς και στα ΣΕΑΚ, ΟΑΕΔ και ΕΕΕΕΚ. _Απαιτείται η ενίσχυση και αναβάθμιση του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών στη Θεσσαλονίκη, Αθήνα και Πάτρα για τη φιλοξενία κωφών και βαρήκοων μαθητών και σπουδαστών από την επαρχία. Αυτό είναι απαραίτητο για να διασφαλιστεί η ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση και η πλήρης ανάπτυξη των δυνατοτήτων τους. _Το Εθνικό Ίδρυμα Κωφών σε συνεργασία με τις περιφέρειες διασφαλίζει ότι οι υποψήφιοι οδηγοί και συνοδοί για τις μεταφορές των μαθητών κωφών και βαρήκοων στα ειδικά σχολεία κωφών και βαρήκοων σε ολόκληρη τη χώρα θα έχουν επιμόρφωση στην Ελληνική νοηματική γλώσσα ως βασικό μέσο επικοινωνίας με τους μαθητές. _Η Ανάγκη για Διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα Προκειμένου να διασφαλιστεί η ισότιμη πρόσβαση σε υπηρεσίες και ενημέρωση για τους κωφούς/βαρήκοους, απαιτείται η παρουσία διερμηνέων της ελληνικής νοηματικής γλώσσας σε νοσοκομεία, δικαστήρια, θέατρα και άλλους δημόσιους και ιδιωτικούς οργανισμούς. _Στα προγράμματα βοήθειας στο σπίτι και προσωπικών βοηθών θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουν και εργαζόμενους με επάρκεια στην ελληνική νοηματική γλώσσα πρέπει για την εξυπηρέτηση των κωφών και βαρήκοων ηλικιωμένων ατόμων. Κοινωνικοί λειτουργοί με επάρκεια στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα θα συμβάλλουν στα μέγιστα στη βελτίωση των υπηρεσιών στους κωφούς που ζουν σε απομονωμένες περιοχές της επαρχίας. -