ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΣΤΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣΤΗΣ ΣΥΝΑΨΗΣ ΓΑΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΩΝΥΜΟ – ΛΗΞΙΑΡΧΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ Άρθρο 3 Σύναψη γάμου από πρόσωπα του ιδίου φύλου – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 1350 Αστικού Κώδικα

 

Στην παρ. 1 του άρθρου 1350 του Αστικού Κώδικα, περί των όρων σύναψης γάμου, προστίθεται νέο, πρώτο, εδάφιο, και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 1350
Όροι για τη σύναψη γάμου

Ο γάμος συνάπτεται μεταξύ δύο προσώπων διαφορετικού ή ίδιου φύλου. Για τη σύναψη γάμου απαιτείται συμφωνία των μελλονύμφων. Οι σχετικές δηλώσεις γίνονται αυτοπροσώπως και χωρίς αίρεση ή προθεσμία.».

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 03:17 | Παναγιώτης

    Αξιότιμοι κυρίες/κύριοι,

    Η παρούσα αλλαγή του αστικού κώδικα έχει προφανώς επίπτωση και στην τεκνοθεσία, την οποία θεωρώ πιο κρίσιμη από οτιδήποτε άλλο.
    Πριν λοιπόν προτείνω συμπληρωματική ρύθμιση, να παραθέσω την προσωπική μου άποψη που δε συνιστά επιχείρημα: Τα παιδιά δεν είναι κατοικίδια και όποιος τους φέρεται ως τέτοια είναι ανεύθυνος γονέας (ομοφιλόφιλος ή μη, βιολογικός η μη).
    Η συνεισφορά μου στη συζήτηση έχει ως κέντρο το παιδί, για το οποίο θεωρώ πως πρέπει να διασφαλίζονται οι βέλτιστες συνθήκες ανατροφής. Και εδώ παραθέτω το επιχείρημα που δεν συνιστά προσωπική μου άποψη (γνωρίζω, παράδοξο): Η διαφορετικότητα των ανθρώπων είναι ένα στοιχείο, που αναδεινύει εναλλακτικές οπτικές πάνω σε όλα τα θέματα, τα οποία έτσι καλύπτονται πολύπλευρα. Αυτή ακριβώς η σκέψη βρίσκει εφαρμογή κατά τη διάρκεια σύνθεσης ομάδων εργασίας, που επιδιώκουν να πετύχουν το βέλτιστο αποτέλεσμα, λαμβάνοντας υπόψιν όλες τις πτυχές του αντικειμένου εργασίας. Επειδή ακριβώς εισφέρουν σε αυτό διαφορετικοί άνθρωποι, με διαφορετικές εμπειρίες και βιώματα. Στη βάση αυτή και δεχόμενοι πως το αντικείμενο εργασίας της οικογένειας είναι η ανατροφή του παιδιού, το παιδί ωφελείται περισσότερο από ετερόφυλους γονείς. Έναν άντρα και μια γυναίκα. Αφού οι προσλαμβάνουσες του παιδιού θα είναι πολύπλευρες και θα προέρχονται από διαφορετικούς χώρους. Επαναλαμβάνω πως το κέντρο του ενδιαφέροντος είναι το μέγιστο όφελος του παιδιού.
    Καθώς δεν υφίσταται βάσιμο επιχείρημα για τον αποκλεισμό ομόφυλων ζευγαριών από την τεκνοθεσία, προτείνω να λαμβάνουν προτεραιότητα τα ετερόφυλα ζευγάρια στην τεκνοθεσία και εφόσον δεν υπάρχουν ενδιαφερόμενα ετερόφυλα ζευγάρια, να παίρνουν τη θέση τους τα ενδιαφερόμενα ομόφυλα ζευγάρια. Οι όποιες ενστάσεις περί άνισης μεταχείρησης καταρρίπτονται, μιας και το κρίσιμο, όπως έχω προαναφέρει, είναι οι βέλτιστες συνθήκες ανατροφής του παιδιού. Τα δικαιώματα του οποιουδήποτε σταματούν εκεί που ξεκινούν του άλλου. Και τα παιδιά έχουν δικαίωμα να μεγαλώνουν με τις καλύτερες προϋποθέσεις. Εκτός και αν το επιχείρημα περί διαφορετικότητας κρίνεται ορθό, μόνο όταν λειτουργεί προς όφελος συγκεκριμένων κοινωνικών ομάδων.
    Ελπίζω να αναγνωσθεί η προτασή μου, αν και διατηρώ τις αμφιβολίες μου.
    Ευχαριστώ.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 02:33 | Δεσποινα

    Διαφωνώ με το αντισυνταγματικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης ΝΔ στην υιοθεσία παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια αυτό δεν είναι δικαίωμα είναι προσβολή και καταπάτηση της θρησκείας και της πατρίδος μου όχι στα μη φυσιολογικά και παρά φύση πράγματα όχι στον βιασμό -υιοθεσία παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια πατρις θρησκεία οικογένεια τέλος .

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 02:43 | Δεσποινα

    Διαφωνώ με το αντισυνταγματικό νομοσχέδιο των ομόφυλων ζευγαριών για υιοθεσία παιδιού προσβάλει την θρησκεία μου και την πατρίδα μου αυτό δεν είναι δικαίωμα είναι κατακριτέο όχι στην υιοθεσία των ομόφυλων ζευγαριών τέλος

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 01:48 | Κυριακή

    Όταν ένας άνθρωπος αρνείται τον φυσικό νόμο πως μπορεί να απαιτεί να αποκτήσει κάτι πού ο ίδιος αρνείται. Είναι παράλογο να απαιτούν κάτι το οποίο οι ίδιοι αρνούνται. Οι κυβέρνηση καλά θα κάνει να ασχοληθεί με την υπογεννητικότητα και να δώσει κίνητρα στα νέα ζευγάρια να αποκτήσουν παιδιά. Ας λύσουν τα προβλήματα που υπάρχουν και ας μην θέλουν να δημιουργήσουν και άλλα.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 01:26 | ΜΠΟΥΖΙΑΝΑ ΠΑΣΧΑΛΙΑ

    Ο γάμος δεν είναι δικαίωμα. Είναι θεσμός. Τον προστατεύει το Σύνταγμα επειδή συντηρεί, αναπαράγει και προάγει το Έθνος. Αντίθετα, η προπαγάνδα περὶ δικαιωμάτων και ισότητος των ομοφυλοφίλων στον γάμο και ἡ τυχόν ψήφιση του νομοσχεδίου υπονομεύει το Έθνος και υπό την έννοια αυτή λειτουργεί αντεθνικά. Οι δημογραφικές συνέπειες ενός τέτοιου νόμου φαντάζουν τρομακτικές, ιδίως μάλιστα σε μια χρονική συγκυρία σαν την παρούσα, όπου το δημογραφικό πρόβλημα αποτελεί τον μεγαλύτερο κίνδυνο και χαρακτηρίζεται ως εφιάλτης, μάλιστα και από επίσημα βουλευτικά χείλη, του πρ. υπουργού κ. Τάκη Θεοδωρικάκου.
    Για την Εκκλησία, γάμος είναι ἡ συζυγία, όχι η συντροφικότητα, είναι η ευθύνη, όχι ἡ απόλαυση είναι εγκρατής συνεύρεση, όχι εγωιστικὴ συμπάθεια∙ είναι ζωὴ και αγιασμός, είναι αδιάζευκτη ένωση, η δε ένωση είναι θυσιαστικὴ του εγὼ κένωση, είναι αγάπη που «πάντα στέγει, πάντα πιστεύει, πάντα ελπίζει, πάντα υπομένει», αγάπη ποὺ «ουδέποτε εκπίπτει».
    Για παράδειγμα ἡ Κυβέρνηση επιμένει στη λεγόμενη τεκνοθεσία αυτών των παιδιών. Είναι όμως τόσα λίγα τα παιδιά ομοφυλόφιλων και πολὺ λιγότερα αυτὰ που ενδεχομένως θα ορφανέψουν. Ἡ άποψη που εξέφρασε ἡ Ιερὰ Σύνοδος ότι τα παιδιά δεν είναι «κατοικίδια ζώα συντροφιάς» ή «αξεσουάρ» δὲν είναι αστείο λογοπαίγνιο. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Εργασίας το 2021 υπήρχαν 73 διαθέσιμα παιδιά προς υιοθεσία και εκκρεμούσαν 825 αιτήσεις για υιοθεσία. Συνεπώς δεν έχουμε παιδιά για τα οποία δεν υπάρχουν οικογένειες να τα υιοθετήσουν. Δυστυχώς, το επιχείρημα των παιδιών τα εργαλειοποιεί και εμποδίζει να διακρίνουμε την αλήθεια.
    Όταν καταρρέει η αξία καταργείται και ἡ αξιοπρέπεια. Και τότε αποτυγχάνει η Κυβερνητική πολιτικὴ και την πληρώνει ἡ κοινωνία.(Από την εισήγηση του Μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικολάου)
    ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ. ΝΤΡΟΠΗ! ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 00:39 | Πηνελοπη

    Διαφωνώ !!Διαφωνώ !! Λυπάμαι…Λυπάμαι για την κατάντια της χώρας μας …
    Οχι κύριε πρωθυπουργέ …η χώρα ανήκει στα παιδιά μας … τα παιδιά μας χρειάζονται μητέρα κ πατέρα οπως ορίζει η φύση … χρειάζονται σχολεία με ήθος κ αρχες , σεβασμό και αγαπη στην ιστορία του τόπου μας ,
    Χάθηκαν οι αξίες ….ντρεπόμαστε για ολα αυτα που προσπαθείτε να κανετε … για ολα αυτα που κανετε …. Ποιος θα φανταζόταν ενα κόμμα συντηρητικό να φέρνει τέτοιους νόμους .. νόμοι που καταπατούν το μέγιστο των δικαιωμάτων … την ίδια την φύση ….
    ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΑΔΑ ΚΥΡΙΕ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ !!!
    ΠΑΤΡΙΔΑ – ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ – ΘΡΗΣΚΕΙΑ
    ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΤΕΛΙΚΑ ΕΚΕΙ ΜΕΣΑ ;
    ΠΟΙΟΙ ΕΙΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΑΤΕ ; ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ ΠΙΣΩ !!!
    ΝΤΡΕΠΕΤΑΙ Κ Η ΝΤΡΟΠΗ ΜΑΖΙ ΣΑΣ ….

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 00:19 | Βικυ

    Όχιιιιιι!!με τίποτα να μην ψηφιστεί

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 00:18 | Στυλιανός Βασιλείου

    Διαφωνώ με το νομοσχέδιο. Είναι αντισυνταγματικό και προδοτικό. Θα μας βρείτε απέναντί σας. Μην πάτε κόντρα στον νομό του Θεού. Θα το μετανιώσετε.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 00:27 | Αθανασία Παπαδάκη

    Δεν συμφωνω.Οταν πηγαίνουμε ενάντια στη φύση θα γυρίσει μπούμερανγκ

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 00:35 | Αθανασία Καραχούντρη

    Πόνος, λύπη για την καταρράκωση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας μέσω του νομοσχεδίου!

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 00:07 | Θεόδωρος Βασιλείου

    Διαφωνώ με το νομοσχέδιο. Προδίδει την Ορθοδοξία την Οικογένεια και την Πατρίδα. Μην τολμήσετε να το ψηφίσετε. Θα μετανιώσετε οικτρά.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 23:52 | Αθανασία Καραχούντρη

    Μόνο πόνο μπορεί να προκαλεί ο ξεπεσμός του ανθρώπου που προωθεί το συγκεκριμένο νομοσχέδιο.
    Και μία απορία: Τα παιδιά που υιοθετούν ή θα υιοθετήσουν ομόφυλοι, τα ρώτησε κανείς αν συμφωνούν, αν είναι ευτυχισμένα, αν, αν….
    Μάλλον ΚΑΝΕΙΣ!

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 23:20 | Μύρνα

    Απευθυνόμενη στους αρνητές και διαφωνούντες:

    Όταν ακούσετε για την επόμενη δολοφονία, αυτοκτονία, ξυλοδαρμό νέων ανθρώπων, παιδιών και εφήβων σε σχολεία και επαρχίες, μην απορήσετε. Αξιολογήστε που έχετε συμβάλλει – και κατά πόσο – με ομοφοβικά σχόλια και βίαιο λόγο τόσο στην προσωπική όσο και στην δημόσια ζωή σας.

    «Εικόνα σου είμαι, κοινωνία, και σου μοιάζω».

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 23:43 | Ιωάννα Δ.

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 23:00 | Άννα Παναγοπούλου

    Αξιότιμοι κύριοι,

    Διαφωνώ κάθετα με τη ψήφιση του εν λόγω νομοσχεδίου, το οποίο υπονομεύει ευθέως τον πυρήνα της οικογένειας και καταργεί τις αξίες της πατρότητας και της μητρότητας.
    Επίσης απαξιώνει συνολικά τις χριστιανικές αξίες του Ευαγγελίου και τους πνευματικούς νόμους που όρισε ο Θεός για τον άνθρωπο.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 23:17 | Ioannis

    Με ένα σύμφωνο συμβιωσης μπορούν να λυθούν όλα τα διαδικαστικά θέματα.
    Η φύση ορίζει ότι για να υπάρχει οικογένεια και να αυξάνονται και να πληθαίνουν τα είδη πρέπει να ενώνονται άτομα διαφορετικού φύλου.
    Φυσικά και αποδεχόμαστε τους ομοφυλόφιλους αλλά το αν θα μεγαλώσουν ένα παιδί είναι κάτι διαφορετικό. Δεν είναι θέμα δικαιωμάτων. Είναι θέμα ορισμού απ την φύση για την διαιώνιση των ειδων.
    Το παιδί πρέπει να πάρει αγάπη από μια γυναίκα και από έναν άντρα, ώστε να έχει και τα δυο πρότυπα για να συνεχίσει την ζωή του κάνοντας και αυτό παιδιά στη συνεχεια.
    Η θρησκεία των Ελλήνων επισης ορίζει ξεκάθαρα στα ιερά κειμενα πως πρέπει να είναι η κοινωνία μας.
    Κάποια πράγματα δεν είναι απλά ορισμοί και φιλοσοφίες. Είναι διαδικασίες που αναπτύσσουν και εξελίσσουν τους ζωντανούς οργανισμούς και γι αυτό υπάρχουν.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 23:08 | Μαριάννα

    ΔΕΝ συμφωνώ με τον νομοσχέδιο περί γάμου ανάμεσα σε άτομα του ίδιου φύλου….το σύμφωνο συμβίωσης καλύπτει τους ομοφυλόφιλους….. κάθε παιδί πρέπει να έχει δικαίωμα να μεγαλώνει με τη μαμά και τον μπαμπά ……δεν μπορούμε να αλλάξουμε τη φύση…. δεν γίνεται να συμφωνήσουμε σε κάτι αφύσικο.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 23:35 | Σοφία

    ΔΙΑΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΨΗΦΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΠΕΡΙ ΓΑΜΟΥ ΚΑΙ ΤΕΚΝΟΘΕΣΙΑΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΑΤΟΜΑ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΦΥΛΟΥ

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 23:43 | Δημήτρης

    Διαφωνώ απόλυτα με τον γάμο των ομοφυλόφιλων ζευγαριών διότι είναι εκ φύσεως από τον Δημιουργό τους τα ετερόφυλα ζευγάρια να κάνουν παιδιά και δΤα ετερόφυλα ζευγάρια είναι που εκ φύσεως κάνουν παιδιά και να δημιουργούν οικογένεια. Γι’ αυτό και η λογική προτάσσει πως τα παιδιά πρέπει να δίνονται για υιοθεσία σε ένα περιβάλλον που θα μοιάζει με αυτό το οποίο στερήθηκαν λόγω ελιψης πατέρα και μητέρας.
    Η υιοθεσία δεν είναι Η υιοθεσία έχει ως ρόλο να δώσει στα παιδιά το περιβάλλον το οποίο στερηθήκανε (δηλ. μάνας και πατέρα που το γέννησαν). Το να δοθεί λοιπόν το παιδί σε ανδρόγυνο, είναι σαν να λέμε ο «ασφαλής δρόμος» για να το θέσω έτσι. Το παιδί είναι αυτό δηλαδή που έχει δικαίωμα σε μαμά και μπαμπά. Σε αντίθετη περίπτωση οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια τα παιδιά σε πάρα φύση δρόμο στην ζωή τους με τα οποία αρνητικά της ξέφρενης αυτής πορείας.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 23:16 | ΕΛΈΝΗ ΝΤΌΜΑ

    Σας παρακαλώ μην αλλάξετε το φυσιολογικό με το μη φυσιολογικό
    Ακούστε τον μητροπολίτη Μεσογαίας πως δύο άνθρωποι πρέπει να είναι συμπληρωματικοί

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 23:42 | ΙΩΑΝΝΑ Ε.

    Διαφωνώ πλήρως με όλο το νομοσχέδιο.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 23:01 | Αριαδνη

    Το να στερήσεις από ένα παιδί την λέξη «ΜΑΝΑ» είναι απάνθρωπο…έχουμε χρέος σαν κοινωνία να σταματήσουμε αυτήν την κατρακύλα που θα έχει πολύ σοβαρές συνέπειες στις σχέσεις των ανθρώπων τα επόμενα χρόνια…ΔΕΝ υπάρχει «συνέχεια» στη ζωή χωρίς μάνα και πατέρα!!! Η επιλογή κάποιων ανθρώπων να έχουν σχέση με ανθρώπους του ίδιου φύλου δεν σημαίνει και ΔΚΑΙΩΜΑ να μεγαλώσουν ένα παιδί…

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 23:34 | ΕΥΓΕΝΙΑ Χ.

    Διαφωνώ πλήρως με όλο το νομοσχέδιο.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 23:50 | Δημήτριος Σιδερής

    Τα παιδία πρέπει να μεγαλώσουν σε ένα φυσιολογικό περιβάλλον με μητέρα και Πατέρα να πέρνει αξίες αφενός την Πατρική αασφάλεια και εμπιστοσύνη στο πρώτιπο πατέρας και αφενός την μητρική στοργή και αγάπη και στήριξη απο την μήτρα μάνα που το φέρνει σε ένα κοινωνικό σύνολο και να αρμονιστή δεν υφίστατε μια κοινωνία να μήν προστατεύση το μέλλον της τα παιδία της τι μέλλον έχει ζοφερό και παραφύσην παράλογο.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 23:49 | Καλλιόπη Τάκου

    Πόση υποκρισία έχει να μιλάς για ενδιαφέρον και αγάπη στέλνοντας αυτούς τους δυστυχείς ανθρώπους με τον νόμο στην αιώνια κόλαση ??? Όχι στο επαίσχυντο νομοσχέδιο!!! Ως Έλληνες Ορθόδοξοι χριστιανοί!!!

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 23:39 | π Βασίλειος Γιαννάκας

    Το Νομοσχέδιο είναι αντισυνταγματικό γιατί είναι αντικοινωνικό. Και είναι αντικοινωνικό γιατί ακυρώνει το θεμελιώδες δικαιώματα του παιδιού στην μητρότητα και την πατρότητα.
    Αν χάσω το ένα μου χέρι σε κάποιο ατύχημα, θα είμαι μονόχειρας κι αυτό είναι κάτι που συνέβη. Είναι όμως διαφορετικό να δημιουργώ μονόχειρες ανθρώπους από τη γέννησή τους. Έτσι και για τα παιδιά: κάποια έχουν χάσει τον ένα γονέα τους. Είναι όμως αντικοινωνική διαστροφή να δημιουργούμε ορφανά παιδιά, ανάπηρα παιδιά αφού θα στερούνται από τη γέννησή τους τον ένα γονέα.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 23:48 | Παρασκευή Διβάνη

    Διαφωνώ με το νομοσχέδιο. Δεν συνάδει με την ορθόδοξη πίστη μας. Όσον αφορά , ιδιαίτερα, την τεκνοθεσία,ας σκεφτούμε και τα δικαιώματα των παιδιών. Τα παιδιά χρειάζονται μητέρα και πατέρα. Θα έχουμε μεγάλη ευθύνη για αυτή την απόφαση και θα λογοδοτήσουμε γι’ αυτή,ενώπιον Θεού και ανθρώπων.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 23:53 | Νικολέτα Χ.

    Διαφωνώ πλήρως με αυτό το νομοσχέδιο.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 23:40 | Μάρκος

    Ενάντια! Όχι! Μόνο Ο Χριστός και το Ευαγγέλιο του ! Άμα ψηφιστούν αυτά τότε να περιμένουμε πολλά έρχεται έρχεται έρχεται ,θα φάμε πολύ ξύλο

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 23:05 | ΚΥΡΙΑΚΟΣ

    Δεδομένου ότι η διαφορ οποίος παράμετρος του λεγόμενου γάμου έναντι ενός συμφώνου συμβίωσης είναι τα δικαιώματα των παιδιών (και του ζευγαριού «σε» παιδιά) οφείλουμε να δουνε ότι μπορεί μεν να υπάρχει η επιθυμία του ομόφυλου ζεύγους να προχωρήσει σε υιοθεσία, αλλά δεν είναι δυνατόν να στοιχειοθετηθεί δικαίωμα, γιατί υπάρχει και η άλλη πλευρά (=το προς υιοθεσία τέκνο), το οποίο με απόφαση άλλων θα στερηθεί το δικαίωμά του να είναι μαζί με τη μητέρα του, κάτι που από τη φύση του έχει ανάγκη. Θα μπορούσε να υπάρχει τέτοιο δικαίωμα υιοθεσίας, αν το παιδί μπορούσε να συναινέσει σε αυτό. Όμως, τέτοια συναίνεση δεν μπορεί να δοθεί για προφανείς λόγους (τα παιδιά είναι ανήλικα σε κάθε περίπτωση, αλλά κατά κανόνα είναι νεογέννητα ή σε πολύ μικρή ηλικία). Επομένως, εδώ ζητείται απόφαση της πολιτείας η οποία θα υποκαταστήσει δια νόμου καθολικά τη βούληση των ανηλίκων. Άρα, μιλάμε όχι για αναγνώριση δικαιώματος, αλλά για δημιουργία ειδικού δικαιώματος εκεί που δεν υπάρχει – και μάλιστα σε βάρος υπαρκτού δικαιώματος του παιδιού! Ειναι φυσικό δικαίωμα του παιδιού να βρίσκεται δίπλα στη μάνα που το γέννησε. Στο ερώτημα γιατί στα ετερόφυλα ζευγάρια αναγνωρίζεται το δικαίωμα της υιοθεσίας, η απάντηση είναι ότι και εδώ το ζήτημα σχετίζεται με τα δικαιώματα του παιδιού και όχι του ετερόφυλου ζεύγους. Από τη στιγμή που ένα ανήλικο παιδί χάνει τους γονείς του (ή τη στήριξή τους), η πιο πρόσφορη λύση στο πρόβλημα είναι να ενταχθεί σε μια οικογένεια αντίστοιχη με αυτή από την οποία προήλθε. Αν πάλι πρόκειται για παιδί που το έχει εγκαταλείψει η μητέρα του, θεωρείται βάσιμα ότι θα βρει τη μητρική στοργή και την οικογενειακή θαλπωρή σε μια παραδοσιακή οικογένεια. Είναι, λοιπόν, υποχρέωση της πολιτείας να σεβαστεί αυτό το δικαίωμα του παιδιού.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 23:48 | Ευγενία

    απαράδεκτο!διαφωνώ!

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 23:19 | Ιφιγένεια Παπαρούση

    Διαφωνώ με το

    «Στην παρ. 1 του άρθρου 1350 του Αστικού Κώδικα, περί των όρων σύναψης γάμου, προστίθεται νέο, πρώτο, εδάφιο, και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:

    «Άρθρο 1350
    Όροι για τη σύναψη γάμου

    Ο γάμος συνάπτεται μεταξύ δύο προσώπων διαφορετικού ή ίδιου φύλου.».

    Επειδή ο γάμος συνάπτεται ΜΟΝΟ μεταξύ δύο προσώπων ίδιου φύλου.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 23:08 | Ευαγγελία Σαϊτιώτη

    Διαφωνώ. Η αντίχριστη πολιτική εξουσία έχει απορρίψει τις δικές μας ρίζες. Καθοδηγείται και εκπροσωπείται από τον μοντερνισμό της Δύσης ο οποιος εχει διεισδύσει στις χριστιανικες μας ρίζες, στα παραδοσιακά μας ήθη και έθιμα, στις εθνικές μας ταυτότητες και τώρα στις ταυτότητες φύλλου.
    Επιχειρεί να απενοχοποιησει κάθε διαστροφή και να την αναγνωρίσει θεσμικά ως ατομικό δικαίωμα και φυσική λειτουργία.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 23:04 | ΕΛΕΝΗ ΚΥΡΓΙΟΥ

    ΔΙΑΦΩΝΩ

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 23:02 | ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΤΟΥΡΑΤΖΙΔΟΥ

    ΔΙΑΦΩΝΩ

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 22:29 | Νικος

    Άτυχης τουλάχιστον, κυβερνητική επιλογή που προσπαθεί να νομοθετήσει αντίθετα στην φύση. Η σεξουαλικη επιλογή μικρής μερίδας συνανθρώπων μας αναβαθμίστηκε σε μείζον θέμα της Ελληνικής κοινωνίας. Η λογική αδυναμία τεκνοποίησης ομόφυλων ζευγαριών οδηγεί στην κατάργηση των δικαιώματος των παιδιών να μεγαλώσουν με Πατέρα και Μητερα!!
    Δυστυχείς γυναίκες θα γίνουν εργοστάσια παραγωγής παιδιών με αμοιβή , εντός ή εκτός Ελλάδας κ δύστυχα παιδια θα κουβαλάνε στην πλάτη τους τις αμαρτίες των γονέων τους προσπαθώντας να ενταχθούν στην κοινωνία.
    Ποιος σκέφτηκε τα δικά τους δικαιώματα; Ποιος εξ ημων σκέφτηκε το ορθό, το ηθικό το δίκαιο. Ο γάμος κ τα παιδια αντιμετωπίζονται ως εργαλείο ικανοποίησης μικρής και ιδιαίτερης μερίδας ανθρώπων.
    Το δημογραφικό πάει περίπατο …..
    Τα ίσα δικαιώματα των αναπήρων που νομοθετούνται αλλά δεν εφαρμόζονται επίσης !!!
    Αλλά προηγούνται .
    Κρίμα , κρίμα, κρίμα για μια κυβέρνηση που παραδοσιακά ισχυρίζεται ότι υπερασπίζεται τα ιερά κ όσια της πατρίδας μας.
    Ή στραβός είναι ο γιαλός …..… ή στραβά αρμενίζουμε!!

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 22:13 | ΑΝΝΑ

    ΔΙΑΦΩΝΩ ΠΛΗΡΩΣ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ! ΑΠΑΞΙΩΝΕΙ ΚΑΙ ΕΥΤΕΛΙΖΕΙ ΘΕΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΑΞΙΕΣ ΑΙΩΝΩΝ!

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 22:08 | ΕΥΓΕΝΙΑ

    ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 22:52 | Σοφία Ασλανίδου

    Διαφωνώ με το νομοσχέδιο περί γάμου κ τεκνοθεσίας ομοφυλόφιλων ατόμων, γάμος σημαίνει ένωση δύο γαμετών μόνο έτσι μπορεί να δημιουργηθεί μια νέα ζωή. Είναι αντισυνταγματικός ο γάμος μεταξύ ομοφυλόφιλων, η τεκνοθεσία κ η χρήση παρένθετης μητέρας. Το νομοσχέδιο αυτό θέλει να δημιουργήσει διαφορετικά πρότυπα οικογένειας, πολύ μακριά από τη φυσιολογική οικογένεια, μητέρα, παιδιά.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 22:28 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

    ΔΕΝ ΣΩΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 22:20 | Θεοδώρα

    Ναι στο νομοσχέδιο!
    Ναι στην ισότητα!
    Μόνο λύπη, ντροπή και αγανάκτηση για τις σκοταδιστικες απόψεις των συμπολιτών μου…

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 22:47 | Σοφία Λ.

    Σύμφωνα με το Ελληνικό Σύνταγμα το νομοσχέδιο είναι αντισυνταγματικό.
    Η διαφορά φύλου είναι θεμελιώδης προϋπόθεση τέλεσης γάμου στο Δίκαιο μας. Η έλλειψη της καθιστά τον γάμο ανυπόστατο και αντισυνταγματικό. Κατά τον Άρειο Πάγο λαμβάνεται υπόψη ο κυρίαρχος ορισμός του Μοδεστινου: «γάμος εστί ένωσις ανδρός και γυναικός…»

    Στο άρθρο 21 παρ.1 του Συντάγματος, η οικογένεια είναι θεμελιακής φύσεως για την συντήρηση και προαγωγή του έθνους, για την δημογραφική και πολιτισμική επιβίωση του. Αυτό φυσικά συντελείται μόνο στην ως τώρα υπάρχουσα οικογένεια ετεροφυλων.

    Σύμφωνα με το άρθρο 12 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), ο άνδρας και η γυναίκα έχουν το δικαίωμα να συνάπτουν γάμο. Διακρίνει δηλαδή τη διαφορά φύλου στη σύναψη γάμου.

    Από την ΕΣΔΑ και τη νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ) δεν προκύπτει η επιβολή τέτοιου νόμου στα κράτη μέλη.

    Δεν παραβιάζεται η αρχή της ισότητας στην περίπτωση που δεν ψηφιστεί ένας τέτοιος νόμος, γιατί αυτή εφαρμόζεται σε πρόσωπα υπό τις ίδιες συνθήκες.

    Αντίθετα η δυνατότητα υιοθεσίας από ομοφυλόφιλα ζευγάρια συνιστά ουσιώδη καταστρατήγηση της συνταγματικής αρχής της ισότητας καθώς στερεί από ορισμένα παιδιά το δικαίωμα να ανατραφουν από μητέρα και πατέρα έχοντας αυτό το υγιές πρότυπο ρόλων, άκρως απαραίτητο για την ομαλή ψυχοσυναισθηματικη τους ανάπτυξη.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 22:13 | Ελισάβετ Ρώτα

    Δεν συμφωνω με το νομοσχέδιο περί γάμου ανάμεσα σε άτομα του ιδίου φύλου και τεκνοθεσιας αυτών

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 22:43 | Θεόδωρος Νάκος

    Διαφωνώ με την ψήφιση του νομοσχεδίου.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 22:43 | ΣΚΙΑΔΕΝΗ ΚΑΝΑΒΟΥ

    ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΝΤΡΟΠΗ

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 22:22 | Χριστίνα Ξανθά

    Διαφωνώ με την ψήφιση του νομοσχεδίου. Καταστρέφεται η δομή της οικογένειας με ολέθριες συνέπειες για την ελληνική κοινωνία.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 22:21 | ΗΛΙΑΣ ΣΚΥΛΟΔΗΜΟΣ

    ΔΙΑΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟ ΚΑΤΑΠΤΥΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΑΙΣΧΟΣ

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 22:47 | ΔΕΣΠΟΙΝΑ

    ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 22:06 | Δέσποινα

    Διαφωνώ. Ο πανάρχαιος ορισμός της οικογένειας είναι άντρας – γυναίκα και παιδί.
    Υπάρχει το σύμφωνο συμβίωσης που καλύπτει τα θέματα που τίθενται.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 22:01 | Βαρβάρα Λαμπροπούλου

    Το νομοσχέδιο είναι αντισυνταγματικό. Το σύμφωνο συμβίωσης καλύπτει τους ομοφυλόφιλους. Η μητρότητα και τα δικαιώματατα του Παιδιού ισοπεδώνονται. Το Παιδί έχει πρώτο και αναφαίρετο δικαίωμα να ζήσει και μεγαλώσει με τους φυσικούς γεννήτορες του. Ούτε στα ετεροφυλόφιλα ζευγάρια δεν έχει δικαίωμα γονικής μέριμνας του παιδιού ο/η σύντροφος του φυσικού γονέα. Είστε εκπρόσωποι μας και οφείλετε να σεβαστείτε την γνώμη των ψηφοφόρων σας.