1. Μετά το άρθρο 228 του Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (π.δ. 80/2022, Α΄ 222), περί της ειδικής άδειας προστασίας της μητρότητας, προστίθεται νέο άρθρο 228Α ως εξής:
«Άρθρο 228Α
Επέκταση παροχών και προνομίων σε ομόφυλους συζύγους και γονείς
Σε περίπτωση απόκτησης κοινού παιδιού από ομόφυλους συζύγους, ο δικαιούχος της άδειας του άρθρου 228 γονέας καθορίζεται με κοινή δήλωση των συζύγων προς τον εργοδότη ή τους εργοδότες. Στην περίπτωση αυτή, ο δικαιούχος γονέας δικαιούται να μεταβιβάσει έως επτά (7) μήνες από την άδεια προς τον άλλο γονέα, αν αυτός εργάζεται με σχέση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου ή αορίστου χρόνου σε επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις με πλήρη ή μερική απασχόληση. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης ρυθμίζονται οι προϋποθέσεις και η διαδικασία για τη μεταβίβαση της άδειας, καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.».
2. Στο άρθρο 151 του ν. 5078/2023 (Α΄ 211), περί της ειδικής παροχής προστασίας της μητρότητας, προστίθεται παρ. 3Α ως εξής:
«3Α. Σε περίπτωση απόκτησης κοινού παιδιού από ομόφυλους συζύγους, ο δικαιούχος της ειδικής παροχής του παρόντος γονέας καθορίζεται με κοινή δήλωση των συζύγων προς τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης. Στην περίπτωση αυτή, ο δικαιούχος γονέας δικαιούται να μεταβιβάσει έως επτά (7) μήνες από την ειδική παροχή προς τον άλλον γονέα, ανεξαρτήτως αν αυτός εργάζεται με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου ή είναι ελεύθερος επαγγελματίας ή αυτοαπασχολούμενος ή αγρότης.».
3. Στο άρθρο 220 του Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου προστίθεται παρ. 4 ως εξής:
«4. Σε περίπτωση απόκτησης κοινού παιδιού από συζύγους του ίδιου φύλου, η άδεια του παρόντος χορηγείται έπειτα από σχετική δήλωση προς τον εργοδότη ή τους εργοδότες για το ποιος γονέας θα κάνει χρήση της άδειας. Οι εργοδότες υποχρεούνται να παρέχουν στους εργαζόμενους, σχετικές βεβαιώσεις.».
4. Στο άρθρο 226 του Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου προστίθεται παρ. 3 ως εξής:
«3. Σε περίπτωση απόκτησης κοινού παιδιού από συζύγους του ίδιου φύλου, η άδεια του παρόντος χορηγείται έπειτα από σχετική δήλωση προς τον εργοδότη ή τους εργοδότες για το ποιος γονέας θα κάνει χρήση της άδειας. Οι εργοδότες υποχρεούνται να παρέχουν στους εργαζόμενους, σχετικές βεβαιώσεις.».
5. Σε περίπτωση απόκτησης κοινού παιδιού από συζύγους του ίδιου φύλου, που είναι υπάλληλοι κατά την έννοια του άρθρου 2 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007, Α’ 26), καθορίζεται με δήλωση προς την υπηρεσία ποιος γονέας θα κάνει χρήση καθεμιάς εκ των διευκολύνσεων του τετάρτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 50 και του πρώτου και του δεύτερου εδαφίου της παρ. 9 του άρθρου 53 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ..
Διαφωνώ απόλυτα. Όσες φορές ο άνθρωπος θέλησε να ξεπεράσει τον Θεό, όσες φορές ενέργησε θεωρώντας πως είναι θεός, το πλήρωσε ακριβά. Θυμηθείτε τη Νεκρά θάλασσα, την Βαβέλ, τον Τιτανικό… Η έπαρση οδηγεί σε καταστροφή. Θέλω η χώρα μου να ζήσει ειρηνική κι ευλογημένη από τον Θεό.
Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο. Η ομοφυλοφιλία είναι πάθος, παρέκκλιση από τη φύση του ανθρώπου και δε δίνει το δικαίωμα σε κάποιον να θέλει να συνάψει γάμο ή να δημιουργήσει οικογένεια μέσω παρένθετων μητέρων ή υιοθεσίας.
Τα ανθρώπινα δικαιώματα ΔΕΝ μπορούν να εξαρτώνται από παράλογα αιτήματα περί «δημοψηφισμάτων»!
Διαφωνώ! Ότι ο Θεός έχει ορίσει δεν μπορεί να καταργηθεί από μερικούς ανθρώπους και λίγη μελάνι.
διαφωνω
Διαφωνώ
Επειδή πολύς λόγος γίνεται περί δικαιωμάτων, το δικαίωμα του κάθε παιδιού να μεγαλώνει με πατέρα και μητέρα ποιος θα το υπερασπιστεί; Δεδομένου ότι δεν υπάρχουν επαρκείς μελέτες για την επίπτωση των ομόφυλων γονέων στην ψυχική ανάπτυξη του παιδιού.
Διαφωνώ τελείως με το νομοσχέδιο. Μου προκαλεί μεγάλη θλίψη η απόφαση αυτή της πολιτείας.
Συμφωνούμε όλοι οι άνθρωποι με την επιστήμη και με τις ανεπτυγμένες χώρες που έχουν ήδη ενσωματώσει αυτό το θέμα στη νομοθεσία τους. Μπράβο που φέρνετε την Ελλάδα σε αυτήν την πλευρά.
Μπράβο για το νομοσχέδιο. Μια καλή αρχη για ίσα δικαιώματα για όλους! Συμφωνούμε!
Διαφωνώ πλήρως με το νομοσχέδιο!…
ΔΙΑΦΩΝΩ
Δεν συμφωνω
ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ
Διαφωνώ για γάμο και παιδιά για ομοφυλοφιλα ζευγάρια
Προς τους 300 της Βουλής των Ελλήνων.
Αναλογιστείτε για ποια ιδανικά αγωνίσθηκαν οι πρόγονοι σας, ώστε να ευρισκεσθε σήμερα εσείς σε αυτές τις θέσεις και να εκπροσωπείτε τον Ελληνικό λαό,ο οποίος στην πλειοψηφία του απορρίπτει μετά βδελυγμιας αυτό το νομοσχέδιο έκτρωμα που φέρνει η κυβέρνηση στη Βουλή.
Εάν συμφωνείτε, κακώς μας εκπροσωπείτε.
Εάν πάλι διαφωνείτε, ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΊΤΑΙ όπως ακριβώς είχε το θάρρος και την ανδρεία να πράξει ο συνάδελφος σας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Διόρθωση τίτλου σε : ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ, ΔΙΚΑΙΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΓΙΑ ΣΥΖΥΓΟΥΣ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ Άρθρο 6 Επέκταση παροχών και προνομίων σε όλους τους συζύγους και γονείς – Αλλαγή του άρθρου 228 και προσθήκη των παρ. 4 στο άρθρο 220 και παρ. 3 στο άρθρο 226 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου
Διόρθωση άρθρου του Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (π.δ. 80/2022, Α΄ 222), περί της ειδικής άδειας προστασίας της μητρότητας σε:
Άρθρο 228
Ειδική παροχή προστασίας γονεϊκότητας
1. Ο γονέας που είναι ασφαλισμένος στον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ) ανεξαρτήτως αν αυτός εργάζεται με σχέση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου ή αορίστου χρόνου σε οργανισμούς ή εκμεταλλεύσεις ιδιωτικού ή δημοσίου δικαίου με πλήρη ή μερική απασχόληση ή είναι ελεύθερος επαγγελματίας ή αυτοαπασχολούμενος ή αγρότης, δικαιούται ειδική παροχή προστασίας γονεϊκότητας διάρκειας εννέα (9) μηνών, η οποία εκκινεί μετά τη λήξη του επιδόματος κυοφορίας και λοχείας του e-ΕΦΚΑ.
Κατά τη διάρκεια της ως άνω ειδικής άδειας, η Δ.ΥΠ.Α. υποχρεούται να καταβάλλει στον εργαζόμενο γονέα μηνιαίως τα οριζόμενα από τον νόμο.
Την ειδική παροχή προστασίας γονεϊκότητας, σύμφωνα με το παρόν, δικαιούνται και ο τεκμαιρόμενος γονέας του άρθρου 1464 του Αστικού Κώδικα, που αποκτά τέκνο με τη διαδικασία της παρένθετης κύησης και το εργαζόμενο πρόσωπο, που υιοθετεί τέκνο από την ένταξη του παιδιού στην οικογένεια και έως την ηλικία των οκτώ (8) ετών. Για την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου:
α) ως «εργαζόμενο πρόσωπο που υιοθετεί τέκνο» νοείται το εργαζόμενο άτομο, το οποίο είναι εγγεγραμμένο στο Εθνικό Μητρώο Υποψηφίων Θετών Γονέων και μετά από απόφαση της αρμόδιας κοινωνικής υπηρεσίας παραλαμβάνει, για φροντίδα και ανατροφή με σκοπό την υιοθεσία, παιδί από κοινωνική υπηρεσία της κατά περίπτωση Μονάδας Παιδικής Προστασίας και Φροντίδας ή άλλου φορέα που έχει υπό την προστασία του το παιδί ή από τον φυσικό γονέα ή τους φυσικούς γονείς του παιδιού ακόμη και πριν την έκδοση της δικαστικής απόφασης υιοθεσίας, και
β) ως «ένταξη του παιδιού στην οικογένεια» νοείται: βα) η ημερομηνία φυσικής παράδοσης, για φροντίδα και ανατροφή με σκοπό την υιοθεσία, του παιδιού στην «στο εργαζόμενο πρόσωπο που υιοθετεί τέκνο» από την κατά περίπτωση Μονάδα Παιδικής Προστασίας και Φροντίδας ή από όποιον άλλον φορέα έχει υπό την προστασία του το παιδί, όπως αποδεικνύεται από σχετικό έγγραφο της αρμόδιας κοινωνικής υπηρεσίας, ή από τον φυσικό γονέα ή τους φυσικούς γονείς του παιδιού ακόμη και πριν την έκδοση της δικαστικής απόφασης υιοθεσίας, όπως αποδεικνύεται με συμβολαιογραφικό έγγραφο που συνάπτει το «εργαζόμενο πρόσωπο που υιοθετεί τέκνο» με τον φυσικό γονέα ή τους φυσικούς γονείς του παιδιού, ή
ββ) η ημερομηνία, κατά την οποία καθίσταται τελεσίδικη η δικαστική απόφαση που αναγνωρίζει αλλοδαπή απόφαση υιοθεσίας από εργαζόμενο πρόσωπο που υιοθετεί τέκνο.
2. Ο δικαιούχος γονέας της άδειας του παρόντος άρθρου καθορίζεται με δήλωση του γονέα ή των γονέων προς τον εργοδότη ή τους εργοδότες. Στην περίπτωση αυτή, ο δικαιούχος γονέας δικαιούται να μεταβιβάσει την ειδική άδεια προστασίας γονεϊκότητας της παρ. 1 στο σύνολό της ή μέρος αυτής προς άλλον γονέα, ανεξαρτήτως αν αυτός εργάζεται με σχέση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου ή αορίστου χρόνου σε οργανισμούς ή εκμεταλλεύσεις ιδιωτικού ή δημοσίου δικαίου με πλήρη ή μερική απασχόληση ή είναι ελεύθερος επαγγελματίας ή αυτοαπασχολούμενος ή αγρότης. Για όσο χρόνο ο γονέας λαμβάνει την άδεια που του έχει μεταβιβαστεί, δικαιούται τις ανωτέρω παροχές και επιδοτείται με βάση το ασφαλιστικό καθεστώς στο οποίο υπάγεται. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης ρυθμίζονται οι προϋποθέσεις και η διαδικασία για τη μεταβίβαση της άδειας, καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.».
3. Στο άρθρο 220 του Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου προστίθεται παρ. 4 ως εξής:
«4. Η άδεια του παρόντος χορηγείται έπειτα από σχετική δήλωση προς τον εργοδότη ή τους εργοδότες για το ποιος γονέας θα κάνει χρήση της άδειας. Οι εργοδότες υποχρεούνται να παρέχουν στους εργαζόμενους, σχετικές βεβαιώσεις.».
4. Στο άρθρο 226 του Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου προστίθεται παρ. 3 ως εξής:
«3. H άδεια του παρόντος χορηγείται έπειτα από σχετική δήλωση προς τον εργοδότη ή τους εργοδότες για το ποιος γονέας θα κάνει χρήση της άδειας. Οι εργοδότες υποχρεούνται να παρέχουν στους εργαζόμενους, σχετικές βεβαιώσεις.».
5. Σε περίπτωση που οι γονείς είναι υπάλληλοι κατά την έννοια του άρθρου 2 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007, Α’ 26), καθορίζεται με δήλωση προς την υπηρεσία ποιος γονέας θα κάνει χρήση καθεμιάς εκ των διευκολύνσεων του τετάρτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 50 και του πρώτου και του δεύτερου εδαφίου της παρ. 9 του άρθρου 53 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ..
Διαφωνώ. Όλα αφύσικα και αντορθόδοξα.
Οι ομόφιλοι σύζυγοι δεν μπορεί να είναι γονείς παιδιών
Αισχος!!!!τι είναι αυτά;για ποια ελευθερία μιλάμε;δημοψήφισμα!!!
Διαφωνω καθετα με το γαμο και την τεκνοθεσια ομοφυλοφιλων ζευγαριων
Διαφωνώ κάθετα με το νομοσχέδιο…ειδικά με την τεκνοθεσια….είναι ανάρμοστο και αφύσικο….Η πολιτεία θα πρέπει να μην το περάσει…
Συγχαρητήρια, επιτέλους τακτοποιούνται, έστω εν μέρει, θέματα τα οποία έπρεπε να έχουν λυθεί προ καιρού.
Κάποιες σημαντικές παρατηρήσεις:
1. Είναι αναγκαίο, για γυναίκες που θα συνάψουν γάμο και έχουν ήδη παιδί, να μπορεί να γίνει εκούσια αναγνώριση τέκνου της μιας, προφανώς και με δική της συναίνεση και από την άλλη. Το ίδιο ισχύει και αν έχουν, ήδη τελέσει γάμο στο εξωτερικό κι ακολούθως απέκτησαν παιδί στην Ελλάδα,το οποίο έχει καταχωριστεί ως παιδί μονογονεϊκής οικογένειας.
2. Αναφορικά σε γυναίκες που θα συνάψουν γάμο και μετά θα πάνε για ιατρικώς υποβοηθούμενη αναπαραγωγή (ΙΥΑ), να υπογράφουν και οι δύο (συναίνεση από κοινού) και το παιδί που θα γεννηθεί να είναι τέκνο και των δύο αυτόματα (το αμάχητο τεκμήριο πατρότητας όπως ισχύει σήμερα, να γίνει αμάχητο τεκμήριο γονεϊκότητας).
Διαφωνώ πλήρως με το νομοσχέδιο για τον γάμο και την υιοθεσία παιδιών από ομοφυλόφιλους. Τα παιδιά χρειάζονται μητέρα και πατέρα. Αυτό δεν είναι πρόοδος είναι κατάντια και δυστυχώς την πληρώνουν τα παιδιά και οι επόμενες γενεές
ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ. ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΟΧΙ
Η διαστροφή που θέλετε να επιβάλλεται θα επιφέρει καταστροφικες συνέπειες στην κοινωνία, στην οικογένεια, στην πατρίδα μας.
ισονομια σε ολα , οχι διακρισεις
Σεβασμός στη φύση! Αρκετά με τους ομοφυλόφιλους και τις απαιτήσεις μιας μειονότητας που θέλει να περάσει στην κοινωνία μια παρά φύση κατάσταση ως οικογένεια. Ο καθένας ζει όπως θέλει τη ζωή του. Ως εκεί. ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ. ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΥΙΟΘΕΣΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΑΠΟ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΟΥΣ.
Διαφωνώ πλήρως με όλο το νομοσχέδιο. Δεν συμφωνώ με την νομιμοποίηση της ανωμαλίας και την εγκατάλειψη αθώων παιδιών σε ψυχικά διαταραγμένα άτομα.
ΟΧΙ!!!
Δεν το θέλει η πλειοψηφία των Ελλήνων
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΙΝΑΙ ΑΚΥΡΟ. ΑΦΟΥ ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΔΥΟ ΑΤΟΜΑ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΦΥΛΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ ΠΑΙΔΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ.
Διαφωνώ πλήρως με το νομοσχέδιο.
Διαφωνώ κάθετα,δύο φύλα μόνο υπάρχουν στη φύση από αρχής κόσμου. Όποιος κάνει άλλη επιλογή ας υποστεί τις συνέπειες. Δύο άνδρες η δύο γυναίκες μαζί δεν μπορούν να τεκνοποιήσουν κι είναι νόμος της φύσης αυτό. Όσο για τη βάπτιση «των παιδιών τους » που γίνεται πολύ συζήτηση εφόσον ειρωνεύονται την ορθόδοξη πίστη τι νόημα έχει για αυτούς; Όποιος βαπτίζεται ενδύεται τον Χριστό και πιστεύει στην Αγία Τριάδα κι ο Θεός ευλόγησε την ένωση του άνδρα με την γυναίκα για να γεννηθεί ένα παιδί,το οποίο έχει πατέρα και μητέρα όπως αναφέρεται στην Παλαιά Διαθήκη. Με ποια λογική θα ψηφιστεί αυτός ο νόμος; Αυτό είναι αφύσικο,ανήθικο και παράλογο. Ο Θεός μόνο γνωρίζει τι κρύβεται πίσω από από όλα αυτά τα παράλογα που ακούμε. Κι εκτός αυτού ποιος έχει δικαίωμα να στερήσει τη μητέρα η τον πατέρα από ένα παιδί και να το αναγκάσει να ζήσει με μια «οικογένεια» αφύσικη για να ικανοποιηθεί ο εγωισμός κάποιων λίγων. Ας ζήσουν τη ζωή τους όπως θέλουν αλλά τα παιδιά δεν είναι πλάσματα χωρίς ψυχή,ούτε είναι κατοικίδια.
Πραγματικά, δεν περίμενα επί Ν.Δ. νά γίνονται αυτά. Λυπάμαι. Θα έχει πολύ κόστος η υπόθεση αυτή. Τα προσωπεία έπεσαν! Πού είναι οι αξίες;
Το παρόν νομοσχέδιο με την εισαγωγή της δυνατότητας γάμου και τεκνοθεσίας σε ομόφυλα ζευγάρια έρχεται σε αντίθεση με στοιχειώδεις βιολογικούς νόμους ένωσης 2 φύλων και δημιουργίας/ανατροφής τέκνων. Οι συνέπειες για την κοινωνία και τις επερχόμενες γενιές θα είναι καταστροφικές.
Διαφωνώ πλήρως και με τον γάμο και με την τεκνοθεσία σε ομοφυλόφιλους. Είναι παραφύσιν. Στη δημοκρατία δεν επιβάλλουν οι μειοψηφίες τα θέλω τους στην πλειοψηφία. Τέλος. Να μην ψηφιστεί
Δεν επιτέπεται η τεκνοθεσία μεταξύ ομοφυλόφυλων ζευγαριών
Αν θέλουν άδεια δυο ομόφυλοι στην πατρίδα μας, και έχουν παιδί εισαγώμενο
από το εξωτερικό με παρενθετη μητέρα στο εξωτερικό
να κάνουν παιδί με ετερόφυλο…το παιδί να έχει μητερα & πατέρα είναι δικαίωμα του παιδιού… και δεν είναι αξεσουαρ ή παραγγελία πίτσας ο νέος ανθρωπινος οργανισμός.
Άδεια δικιούται η βιολογική μητέρα πρωτίστως, εξαλλου το σωμα της
θέλει τουλάχιστον 6 μήνες να επανέλθει βιολογικά μετά τον τοκετό και τον θηλασμό
Ο ανδρας δε θηλάζει…δεν πρόκειται…ετσι είναι
Διακιούται όμως να ζητησει ο βιολογικός γονέας την αδεια αν δεν τη ζητήσει η βιολογική μητέρα
για να βοηθησει τη μητερα που θηλαζει και εργάζεται
και να χαρεί το μωρό αν δεν παίρνει τηνάδεια όμως η βιολογική και μόνο μητέρα.
Μεταξύ δυο ομοφυλων δε είναι σαφές ποιος κουραστηκε να κυοφορησει ……
Η τεκνοθεσία δεν επιτρέπεται στην Ελλάδα
αν θέλουν τοσο πολύ ένα παιδί υπάρχει η μεγαλη προσφορά της Υιοθεσίας,
αλλιώς ας μείνουν σπίτι να μεγαλώσουν το παιδιί όπως τόσες ελληνίδες του ιδιωτικού τομέα έπραξαν τόσα χρόνια
ενώ έπρεπε να είχαν παρει αδεια να μεγαλώσουν το δικό τους μωρό που κυοφόρησαν…
Το αρθρο λοιπόν να αποσυρθεί
Η τεκνοθεσία δεν επιτρέπεται στην Ελλάδα
ουτε η εμπορία οργάνων και ανθρωπίνων ζωών χωρις τους βιολογικούς γονείς.
Οτιδηποτε αλλο ως εξαίρεση 1/1.000.000
θέλει τεραστια προσοχή συγκεκριμένο αυστηρά ηθικό πλαίσιο .
μετα τα ανωτερω η αδεια ανατροφής!!
είναι ελαχίστης σημασιας στα ομοφυλα ζευγη ,το αρθρο να αποσυρεθί
αφού η κατα παραγγελία τεκνοθεσία δεν επιτρέπεται ευτυχώς στη χώρα μας…και τα δικαίωμα για άδεαι βασίζεται πρωτα στο δικαιωμα αν υπάρχει στην Ελλάδα για τεκνοθεσία μεταξύ ομοφυλόφιλων και όχι ομόφυλων βέβαια..δεν υπάρχει
άρα..απόσυρση του άρθρου.
Δεν συμφωνώ καθόλου με τον νόμο.
Νοιώθω ότι διαταράζεται ο κύκλος της ζωής και σαν το φαινόμενο της πεταλούδας επηρεάζει το σύνολο, όχι θετικά.
Διαφωνώ πλήρως. Εμπορευματοποιεί τη γέννησή παιδιών και εργαλειοποιεί το σώμα της γυναίκας, αφαιρώντας της κάθε δικαίωμα ισοτιμίας και σεβασμού στις ανθρώπινες σχέσεις.
Τα άτομα που ζητούν τα απαραίτητα δικαιώματα των παιδιών με λοατκι γονείς να συμπεριληφθούν στο σύμφωνο συμβίωσης, ουσιαστικά ζητάνε αντιμετώπιση «ίσοι αλλά διαφορετικοί» από το κράτος. Αυτό ποτέ δεν έχει λειτουργήσει, αν κι έχει χρησιμοποιηθεί ως επιχείρημα για πολλά – και επιχείρημα κατά της ψήφου των γυναικών, ήταν κάποτε. Η ισότητα δεν παίρνει, δεν χωράει «αλλά». Αυτό που γίνεται τώρα μου θυμίζει τον φόβο που υπήρχε πριν από λιγότερο από έναν αιώνα για την ψήφο των γυναικών, και μου θυμίζει αυτό που είπε ο Ελευθέριος Βενιζέλος όταν πέρασε τον πρώτο νόμο για το θέμα και πρώτο μικρό βήμα προς την ισότητα «»Οι συντηρητικώτεροι, οπουδήποτε και αν ευρίσκωνται, είμαι βέβαιος ότι θα καθησυχάσουν, όταν και μετά την παροχήν ψήφου εις τας γυναίκας ο ήλιος θα ανατέλλη και πάλιν εξ ανατολών και το φεγγάρι από το ίδιο μέρος.
»Δεν θα χαλάση τίποτε εις τον κόσμον αυτόν…»
Έτσι κι έγινε. Έτσι και θα γίνει. Χαλαρώστε. Η αλλαγή είναι μέρος της ζωής.
Διαφωνώ πλήρως.
ΔΙΑΦΩΝΩ ΓΕΝΙΚΑ ΣΕ ΟΛΑ ΟΣΑ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΓΑΜΟ ΚΑΙ ΤΕΚΝΟΘΕΣΙΑ ΟΜΟΦΥΛΟΦΥΛΩΝ
ΔΙΑΦΩΝΩ ΓΕΝΙΚΑ ΣΕ ΟΛΑ ΟΣΑ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΓΑΜΟ ΚΑΙ ΤΕΚΝΟΘΕΣΙΑ ΟΜΟΦΥΛΟΦΥΛΩΝ (ΚΑΘΕ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΥΤΑ)
Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο της διάλυσης της οικογένειας
Άρθρο 6. Επέκταση παροχών και προνομίων σε ομόφυλους συζύγους και γονείς
Εδώ πολύ ορθώς συμπληρώνεται το άρθρο 228 του Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Π.Δ.80/2022, Α΄ 222), περί της ειδικής άδειας προστασίας της μητρότητας και προστίθεται νέο άρθρο 228Α, ώστε να προστατεύονται οι σύζυγοι και γονείς ανεξαρτήτως φύλου και γι’ αυτούς ακριβώς του λόγους προτείνουμε –όπως και στα προηγούμενα άρθρα– την αυτή αναφορά: «συζύγους και γονείς ανεξαρτήτως φύλου» αντί για «ομόφυλους συζύγους και γονείς».
Άρθρο 6.
[«(ΠΔ 80/2022, Α΄ 222) Άρθρο 220 Άδεια πατρότητας 1. Κάθε εργαζόμενος πατέρας δικαιούται άδεια πατρότητας δεκατεσσάρων (14) εργάσιμων ημερών, με αποδοχές, η οποία πρέπει να λαμβάνεται κατά τη γέννηση του τέκνου. Η άδεια αυτή δύναται: είτε α) να χορηγείται δύο (2) ημέρες πριν την αναμενόμενη ημερομηνία τοκετού, οπότε οι υπόλοιπες δώδεκα (12) χορηγούνται, συνολικά ή τμηματικά, άμεσα λόγω της γέννησης του τέκνου, εντός τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία γέννησης είτε β) να χορηγείται μετά την ημερομηνία γέννησης. Για την εύρυθμη λειτουργία της επιχείρησης, ο εργαζόμενος γνωστοποιεί την πιθανολογούμενη ημέρα τοκετού στον εργοδότη, προκειμένου ο τελευταίος να λάβει εγκαίρως γνώση. 2. Η άδεια πατρότητας χορηγείται υποχρεωτικά από τον εργοδότη και δεν εξαρτάται από προηγούμενη απασχόληση ή προϋπηρεσία ή από τη συζυγική ή οικογενειακή κατάσταση του εργαζόμενου.3. Σε περίπτωση υιοθεσίας ή αναδοχής τέκνου, ηλικίας
έως οκτώ (8) ετών, η άδεια πατρότητας χορηγείται από την ένταξη του παιδιού στην οικογένεια.» Προσθέτετε στο «Άρθρο 220 Άδεια πατρότητας» το Άρθρο 228Α που έχει σχέση με το «Άρθρο 228 Ειδική παροχή προστασίας μητρότητας» για 1) εξάλειψη της «πατρότητας» και κάλυψη της «μητρότητας» Συνταγματικά και 2) άνοιγμα δικαιώματος «σε περίπτωση απόκτησης κοινού παιδιού από ομόφυλους συζύγους». Μας λέτε δηλαδή ότι ομόφυλα ζευγάρια μπορούν να αποκτήσουν παιδί με φυσικό βιολογικό τρόπο; Έχετε βρει τέτοιο τρόπο; Διότι μπορεί μεν να αποκτήσουν με κάποιο τρόπο παιδί, όμως δεν θα είναι με τον φυσικό βιολογικό τρόπο, που όπως έχουμε πει βρίσκεται μόνο στην περίπτωση ετερόφυλων ζευγαριών, τα οποία καλύπτει ο όρος «γάμος». Το ίδιο σχόλιο ισχύει φυσικά και για τα υπόλοιπα που περικλείονται στο προτεινόμενο Άρθρο 6. Μια πιθανή πρόταση βελτίωσης θα ήταν να διορθωθεί το [«(ΠΔ 80/2022, Α΄ 222) Άρθρο 220 3] σε συνδυασμό με το [Ν.4356/24-12-2025 ΦΕΚ 181 ΤΕΥΧΟΣ Α. ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΣΥΜ-ΒΙΩΣΗΣ], όχι σε σχέση με τον γάμο. Αυτό επειδή από φυσικής άποψης το παιδί θα έχει υιοθετηθεί, δεν θα έχει αναπαραχθεί από το ζευγάρι, (μπορεί να έχει συμβάλει ένα άτομο από το ομόφυλο ζευγάρι, δεν μπορούν όμως να συμβάλουν και τα 2 άτομα στη δημιουργία του παιδιού).
Θεωρώ τουλάχιστον ατυχή την έκφραση «Σε περίπτωση απόκτησης κοινού παιδιού από ομόφυλους συζύγους» που επαναλαμβάνεται πέντε φορές στο παρόν κεφάλαιο. Ο τρόπος απόκτησης κοινού παιδιού από ετερόφυλους συζύγους είναι γνωστός, φυσικός και αυτονόητος και γίνεται κατά κανόνα χωρίς τη διαμεσολάβηση τρίτων προσώπων (εξαίρεση αποτελούν οι μέθοδοι υποβοηθούμενης αναπαραγωγής και η υιοθεσία σε περιπτώσεις υπογονιμότητας). Πως ρυθμίζεται ο τρόπος «απόκτησης κοινού παιδιού από ομόφυλους συζύγους», όταν αυτό είναι από άποψη βιολογική και γενετική αδύνατο και σε κάθε περίπτωση απαιτείται η εμπλοκή και τρίτων προσώπων εκτός από το ζευγάρι; Μήπως, με αυτό το κεφάλαιο ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΑΝΤΙΘΕΤΟΥ ΕΞΑΓΓΕΛΙΕΣ εισάγονται τελικά εμμέσως η υιοθεσία (υπάρχει και ο νεολογισμός «τεκνοθεσία») και η παρένθετη μητρότητα (με όλους τους κινδύνους της εμπορευματοποίησης τουγυναικείου σώματος) για ομόφυλα ζευγάρια; Πράγματι, στο ΠΔ 80/2022, στα άρθρα 226 και 228 και στο Ν.5078/2023, στο άρθρο 151 γίνεται λόγος για «τεκμαιρόμενη μητέρα του άρθρου 1464 του Αστικού Κώδικα, που αποκτά τέκνο με τη διαδικασία της παρένθετης μητρότητας», καθώς και για «εργαζόμενη, που υιοθετεί τέκνο», ενώ στο άρθρο 220 του ΠΔ 80/2022 και στην παρ. 1 του άρθρου 50 και στην παρ. 9 του άρθρου 53 του Ν.3528/2007 γίνεται λόγος για την περίπτωση «περίπτωση υιοθεσίας ή αναδοχής τέκνου». Μήπως θα πρέπει ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ προκειμένου να τηρηθούν οι εξαγγελίες ότι με ο νόμος αυτός δεν θα περιλαμβάνει ούτε την «τεκνοθεσία» ούτε την «παρένθετη μητέρα»;
Επίσης, θεωρώ πολύ ατυχές το γεγονός ότι σε αυτό το κεφάλαιο η «επέκταση παροχών και προνομίων σε ομόφυλους γονείς» συνδέεται με την «προστασία της μητρότητας». Η άδεια μητρότητας έχει θεσπιστεί για δύο λόγους, όπως άλλωστε και η προστασία της μητρότητας σε όλους τους πολιτισμούς: α) Προκειμένου η γυναίκα που κυοφόρησε να επανέλθει στην προηγούμενη κατάστασή της και να ανανήψει και β) προκειμένου να επιτευχθεί η σύνδεση της μητέρας με το παιδί και να πραγματοποιηθεί για όσο το δυνατό μεγαλύτερο χρονικό διάστημα ο μητρικός θηλασμός. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συστήνει ο μητρικός θηλασμός να διαρκεί ως και δύο έτη μετά τη γέννηση του παιδιού. Πως μπορούν όλα αυτά να τεθούν υπό την έννοια των ίσων δικαιωμάτων στα ομόφυλα ζευγάρια; Η προστασία της μητρότητας είναι δικαίωμα της μητέρας και κανενός άλλου. Η λήψη μητρικού γάλακτος είναι δικαίωμα του νεογνού, του βρέφους, του παιδιού. Πως προστατεύονται αυτά τα δύο θεμελιώδη δικαιώματα δύο μερών (μητέρας και παιδιού) σε αυτό το κεφάλαιο του νόμου;
Οι παρακάτω εξαιρετικές αναλύσεις από δύο συμπολίτες μας τα λένε όλα. Λάβετέ τες υπόψη διότι διαφορετικά στο μέλλον θα αναγκαστείτε να λύσετε πολλούς (άλυτους) γρίφους.
https://www.huffingtonpost.gr/entry/yamos-omofelon-zeeyarion-kai-paidia-e-ikanopoiese-tes-epithemias-einai-dikaioma-e-pronomio_gr_65ab9460e4b00bbb446f4ce0?fbclid=IwAR3UXHCXl3Fh3kYL9TcOkXUN7yrHa0mfBjJdYAgjwBBUUotmMPu0qd5SPlY
https://www.capital.gr/arthra/3764349/poluploka-problimata-aploikes-luseis/
Οι προτεινόμενες τροποποιήσεις με το άρθρο 6 του κεφ. Γ΄ εισάγουν δύο επικίνδυνες καταστάσεις στην ελληνική κοινωνία:
Πρώτον, εξισώνουν ως μη έπρεπε από πλευράς αντιμετώπισης της πολιτείας δύο τύπους συμβίωσης ανθρώπων που έχουν εξαρχής διαφορετικό σκοπό. Και αυτό διότι επιχειρούν να επεκτείνουν την ισχύ των παροχών και προνομίων που έχουν δοθεί από την ελληνική πολιτεία στις φυσιολογικές οικογένειες σε ομόφυλους συζύγους. Όμως οι παροχές αυτές έχουν προβλεφθεί διότι η φυσιολογική ετεροφυλόφιλη οικογένεια «παράγει» και ανατρέφει τους νέους πολίτες του κράτους. Η πολιτεία έχει θεσπίσει μία σειρά από παροχές και προνόμια για να διευκολύνει το δύσκολο ομολογουμένως έργο που συνειδητά αναλαμβάνουν δύο άνθρωποι (ένας άνδρας και μία γυναίκα) εγκαταλείποντας την ελευθερία τους και αποκτώντας τέκνα με τον καθόλα φυσικό (και αναμενόμενο για το νομοθέτη) τρόπο. Αντίθετα, ένα ομοφυλόφιλο ζευγάρι γνωρίζει εξαρχής ότι δεν υπάρχει φυσικός τρόπος τεκνογονίας και άρα όσο παραμένει μαζί δεν προβλέπεται να αποκτήσει τέκνα. Και αυτό είναι κάτι θεσμοθετημένο όχι από την πολιτεία αλλά από το φυσικό περιβάλλον εντός του οποίου ενοικούμε. Αυτή η κατάσταση δεν αντιστρέφεται με νομοθετήματα και δε θα έπρεπε να δίνεται το δικαίωμα έμμεσης απόκτησης και αναγνώρισης τέκνου (με όποιο τρόπο και αν επιχειρείται αυτό) από το κράτος. Διαφορετικά ανοίγει ο δρόμος αναφορικά με την εμπορευματοποίησης της ίδιας της φυσιολογικής διαδικασίας τεκνοποίησης σε μέλλοντα χρόνο. Έτσι, δημιουργείται μία νομικά άδικη αντιμετώπιση της φυσιολογικής μορφής οικογένειας καθώς υποβαθμίζεται και εξισώνεται με ένα τύπο συμβίωσης που δεν μπορεί να επιφέρει το ίδιο κοινωνικό όφελος με αυτή.
Δεύτερον, αναγνωρίζοντας και υποστηρίζοντας τη δυνατότητα απόκτησης τέκνου από ομοφυλόφιλα ζευγάρια παραβλέπεται και ουσιαστικά καταργείται όλη η διεθνής βιβλιογραφία που αναφέρεται στα πάσης φύσεως οφέλη της ανατροφής τέκνων με την παρουσία ενός ανδρικού (πατέρας) και ενός θηλυκού (μητέρα) προτύπου. Το ότι υπάρχουν φυσιολογικές οικογένειες που είναι δυσλειτουργικές και δε μπορούν αρμονικά να εκτελέσουν την αποστολή τους μπορεί να έχει πολλά αίτια (τα οποία η πολιτεία οφείλει να εντοπίσει και να αντιμετωπίσει) όμως σε καμία περίπτωση δεν προκύπτει η ανάγκη να αντικαταστήσουμε ή να επεκτείνουμε την έννοια της φυσιολογικής οικογένειας. Μάλιστα ακόμα και στην περίπτωση που κάποιος από τους δύο ετεροφυλόφιλους γονείς αποφασίσει στην πορεία της ζωής του ότι θέλει να μεταστραφεί σε ομοφυλόφιλο, τα τέκνα θα πρέπει να προβλέπεται ρητά να μεγαλώσουν σε ένα ετεροφυλόφιλο οικογενειακό περιβάλλον που πιθανόν να εξασφαλίζει το άλλο μέλος του ετεροφυλόφιλου ζεύγους.
Η πολιτεία οφείλει να παράσχει ένα τρόπο νομικής κάλυψης και αναγνώρισης έναντι του κράτους των ομοφυλόφιλων ζευγαριών (και ομολογουμένως έχουν γίνει σημαντικά βήματα σε αυτή την κατεύθυνση), όμως ο τρόπος που επιχειρείται αυτό μέσω της εξίσωσής τους με τα παραδοσιακά ετεροφυλόφιλα ζευγάρια είναι σίγουρο ότι αντίκειται στην κοινή λογική και θα επιφέρει περισσότερα προβλήματα παρά θα λύσει.