ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ισότητα στον πολιτικό γάμο, τροποποίηση του Αστικού Κώδικα και άλλες διατάξεις» ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός

 

Ο παρών νόμος αποσκοπεί στη διασφάλιση της αρχής της ισότητας, μέσω της επέκτασης της δυνατότητας σύναψης γάμου και σε πρόσωπα του ιδίου φύλου και στην ενίσχυση της προστασίας από διακρίσεις, προς την κατεύθυνση της υλοποίησης της Εθνικής Στρατηγικής για την Ισότητα των ΛΟΑΤΚΙ+.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 08:58 | ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

    Καλημέρα, θα ήθελα ως απλός πολίτης να εκφράσω την αντίθεσή μου τόσο στην ίδια την πρωτοβουλία για το νομοσχέδιο, όσο και στην βιασύνη της κυβέρνησης να το φέρει προς ψήφιση, μέσα σε 8 μήνες από τις εθνικές εκλογές, όταν η πρόβλεψη ήταν για «βάθος 4ετίας». Δυστυχώς, το παρόν νομοσχέδιο, όσο και εάν δεν ήταν στην πρόθεση του Πρωθυπουργού κατά δήλωσή του, δίχασε – ίσως ανεπανόρθωτα – τόσο την κοινωνία, όσο και την παράταξη της κυβερνητικής πλειοψηφίας. Ήταν αυτό τόσο αναγκαίο να γίνει (ο διχασμός), από μια παράταξη που πήρε πρόσφατα 41% στις εθνικές εκλογές; Ήδη από το 1ο άρθρο τεκμαίρεται η λάθος αντίληψη που το διέπει. «Ισότητα στο γάμο». Η ισότητα υπάρχει ή όχι (στο δικαίωμα) όταν η σύγκριση αφορά σε ιδίας ουσίας «πράγματα». Είναι ίσα τα πορτοκάλια με τα μήλα; Τα ζώα με τον άνθρωπο; Είμαστε όλοι ίσοι απέναντι στο νόμο, αδιαμφισβήτητα. Αλλά δεν είμαστε όλοι ίδιοι στη φυσική μας υπόσταση. Ο γάμος, ως ορισμός πως αναφέρεται; «Γάμος ονομάζεται η τελετή με την οποία συνιστάται και αναγνωρίζεται μια νόμιμη γενετήσια ένωση που θα οδηγήσει στη δημιουργία μιας οικογένειας.» ορισμός από την WIKIPEDIA, όχι από την εκκλησία ή όποιον άλλο φορέα. Ποια γενετήσια ένωση ομοφυλόφυλλων θα οδηγήσει σε δημιουργία οικογένειας; Πως προστατεύεται η οικογένεια; «(οικογένεια) σύνολο προσώπων, τα οποία συνδέονται μεταξύ τους με πολύ στενό συγγενικό δεσμό (πατέρας, μητέρα και παιδιά)» πάλι από την WIKIPEDIA. Από τις λέξεις οίκος + γένος. Ποιο ακριβώς «γένος» θα συνεχίσει να υπάρχει και θα αναπτυχθεί εντός μια τέτοιας οικογένειας, στην οποία η αναπαραγωγή είναι αδύνατη; Δεν είμαι αντίθετος στο δικαίωμα ισότητας των ομοφυλόφυλλων ζευγών επί της νομικής κάλυψης τους, αλλά οικογένεια και γάμος είναι δύο λέξεις οι οποίες εκ φύσεως είναι αδύνατον να συνυπάρξουν με την ένωση τέτοιων ζευγών. Όσο δε για τα δικαιώματα τον απογόνων – ενός φυσικά εκ των δύο, αφού από την «ένωσή» τους είναι αδύνατον να υφίστανται απόγονοι – επίσης ο νόμος δύναται να τα καλύψει, με την απλή πρόβλεψη υιοθέτησης τους, από το έτερο μέρος της «ένωσης», μέσω του συμφώνου συμβίωσης. Είναι απαράδεκτο και θεία ύβρης να προσπαθεί η πολιτεία να εξομοιώσει τα αντίθετα και να προσπαθεί να τα παρουσιάσει ως φυσικά. Άλλο η ισονομία και άλλο η ισότητα απέναντι στους φυσικούς και Θεϊκούς νόμους. Έστω και τώρα, σας παρακαλώ να μην προχωρήσετε σε μια τέτοια πράξη. Ως πολίτης δεν μπορώ να κάνω κάτι άλλο, από το εναντιωθώ – και να το δηλώσω ρητά – στο «νόμο» αυτό. Σας ευχαριστώ που μου δώσατε την ευκαιρία, μέσω της διαβούλευσης να εκφράσω την άποψή μου.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 08:48 | Νικος

    Εγώ θέλω να ρωτήσω ως χωρισμένος γονιός τι θα γίνει με το παιδί σε περίπτωση χωρισμού?θεωρητικά υπάρχει ο ν.4800/2021 αλλα πρακτικά δεν εφαρμόζεται?τι υπάρχει στον νόμο για αυτό το θέμα?ποιος / ποια θα έχει την επιμέλεια?πως θα το αποφασίζει αυτό το δικαστήριο με ποια κριτήρια?τα γράφω αυτά γιατί δυστυχώς αυτό είναι και το μεγαλύτερο πρόβλημα για εμένα.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 08:03 | ΒΣ

    Διαφωνώ απόλυτα με το σύνολο των διατάξεων του σχεδίου νόμου για τους λόγους που εξόχως εύστοχα περιγράφονται στην εισήγηση του Σεβασμιωτάτου Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικολάου προς την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος (βλέπε https://www.romfea.gr/images/article-images/2024/01/romfea2/eisigisi-mesogaias.pdf).

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 08:25 | Maria P.

    Θλίψη και μόνο το νομοσχέδιο αυτό. Αντισυνταγματικό παντελώς και μόνο διχόνοια και προβλήματα θα φέρει στην κοινωνία. Προσέξτε τις συνέπειες που θα έρθουν και σεβαστείτε τα παιδιά επιτέλους.!!!! Μακάρι να αλλάξετε άποψη, έστω και την τελευταία στιγμή.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 08:17 | Βαγγελης Χιωτης

    Το επιμαχο ζητημα του γαμου και της υιοθεσιας από ομοφιλοφυλα ζευγαρια είναι μεν ελασσον σε σχεση με τα μεγαλα προβληματα που αντμετωπιζει η χωρα, η αναδειξη του όμως αυτό τον καιρο και ο τροπος που αυτό γινεται είναι αποκαλυπτικος. Όπως λενε «εξ’ονυχος τον λεοντα».
    1. Σε μια αντιπροσωπευτικη δημοκρατια τα κομματα (τα οποια χρυσοπληρωνουμε) οφειλουν να αντιπροσωπευουν τους ψηφοφορους και ειδικα τους δικους τους ψηφοφορους. Με δεδομενη την ευρεια αντιθεση της κοινης γνωμης στις προτεινομενες ρυθμισεις, τα κομματα οφειλαν να προσαρμοστουν στο θελημα των ψηφοφορων τους. Αυτό ισχυει ιδιαιτερα για την ΝΔ της οποιας οι ψηφοφοροι είναι συντριπτικα αντιθετοι στις προτεινομενες ρυθμισεις. Αντι όμως να προσαρμοστουν τα κομματα στους ψηφοφορους, επιχειρουν απροκαλυπτα να τους χειραγωγησουν, επιδεικνυοντας πληρη περιφρονηση στην αρχη της λαικης κυριαρχιας, στην οποια κατά τα αλλα ομνυουν. Αυτό συνιστα πολιτικη ανωμαλια πρωτης ταξης.
    2.Υποτιθεται ότι είναι θεμα δικαιωματων. Εννοουν των ενηλικων ομοφιλοφυλων που τα απαιτουν ενώ τους το απαγορευει η φυση και οι επιλογες τους. Και τα παιδια; Ποιος τα εκπροσωπει; Ποιος τα νοιαζεται; Αυτά δεν εχουν διακαιωματα; Δεν οφειλει η πολιτεια αυτά τα δικαιωματα κατά προτεραιοτητα να προστατευσει;. Ποιος δινει το δικαιωμα σε μια κυβερνηση να μετατρεψει τα παιδια σε πειραματοζωα ενός κοινωνικου πειραματος; Τα δικαιωματα μας εχουν ορια, τα δικαιωματα των αλλων αλλα και την γενικη ευημερια. Η ισοτητα των ανισων δεν ειναι ισονομια, ειναι αδικια. Το κρατος προστατευει την οικογενεια γιατι μεσω αυτης εξασφαλιζεται η επιβιωση του εθνους. Γιατι ομως να επεκταθουν τα προνομια της οικογενειας στις παρα φυσιν ενωσεις; Γιατι να πληρωνω εγω πχ την συνταξη χηρειας του επιζωντος μιας ομοφιλοφυλικης σχεσης; Ακομα και το δικαιωμα της γυναικας «να κανει οτι θελει με το σωμα της» εχει ορια. Η ελληνικη εννομη ταξη πχ δεν της δινει δικαιωμα να κανει εκτρωση μετα τον τριτο μηνα της κυησης.
    3. Οι γυναικες αγωνιστηκαν για να μην θεωρουνται «παιδοποητικες μηχανες». Ο αρχικος σχεδιασμος προεβλεπε την χρηση παρενθετων μητερων για να πετυχουν τα ομοφυλα ζευγαρια αυτό που τους απαγορευει η φυση, δηλαδη μετετρεπε τις γυναικες ακριβως σε παιδοποιητικες μηχανες, διαρηγνυοντας τον ιερο δεσμο Μητερας-Βρεφους. Οι γυναικες ησαν «παιδοποιητικες μηχανες» στο πλαισιο μιας σχεσης αγαπης αλλα ειναι προοδος να πουλαν το βρεφος τους σε αγνωστους. Και αυτό ισχυει τοσο για τα ομοφυλα οσο και για τα ετεροφυλα ζευγαρια. Ολη αυτή η φαμπρικα, εν’ονοματι ενός δηθεν «δικαιωματος», είναι φτιαγμενη για οσους κερδιζουν από την αγωνια των ατεκνων ζευγαριων. Ουτε είναι η τεκνοποιια «δικαιωμα». Φυσικο γεγονος είναι. Οσο για την αποσυρση προς το παρον της διαταξης για τις παρενθετες δεν συνιστα καποια ρεαλιστικη προσαρμογη αλλα κινηση τακτικης. Η δυνατοτητα θα επανελθει με σιγουρια δια της δικαστικης οδου.
    4. Ποσους ανθρωπους αφορουν ολ’αυτά; Κανενα τσακαλι, ουτε βεβαιως η κυβερνηση που το εισηγειται, δεν μας το λεει.
    5. Ποιο θα είναι το οικονομικο κοστος για την υπερχρεωμενη χωρα; Ουτε αυτό ανδιαφερει κανεναν. Αλλωστε θα το πληρωσουν οι φορολογουμενοι και ουτε οι πολιτικοι ουτε οι δημοσιογραφοι εμπιπτουν σε αυτή την κατηγορια υπο την εννοια ότι στο δουναι και λαβειν με τον κρατικο κορβανα είναι συντριπτικα στο παρε.
    6. Δημοσιος διαλογος, το οξυγονο της δημοκρατιας, δεν γινεται.Ερωτηματα δεν τιθενται, διαφωνουντες δεν ακουγονται. Αντι διαλογου μεχρι ναυτιας προπαγανδα στα μεσα ενημερωσης.
    Το ζητημα είναι λοιπον μικρο, δειχνει όμως πολλα και για την ποιοτητα της δημοκρατιας μας και για την νοοτροπια των κρατουντων.
    Φαινεται ότι είναι η καταρα των «προοδευτικων» κυβερνησεων στην δευτερη τετραετια τους να αναμοχλευουν θεματα ταυτοτητας πουλωντας προοδευτιλικι και αγνοωντας από δειλια τα μεγαλα προβληματα. Το εκανε ο Σημιτης που προκαλεσε αναταραχη με το θεμα των ταυτοτητων ενώ η χρεοκοπια πλησιαζε με βαρεια βηματα. Η Μητσοτακης αποφασισε να τον μιμηθει. Αλλωστε βρισκεται εμφανως στο ιδιο μηκος κυματος. Το τελος δεν θα είναι διαφορετικο.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 07:21 | Κυριάκος

    Ναι στο σύμφωνο συμβίωσης οχι στον πολιτικό γαμο.οχι στην απόκτηση παιδιού απο τα ίδια φύλλα. Οχι στην παρένθετη μητερα. Σκεφτείτε λιγο τα παιδια εαν αυτα θα πηγαίνουν στο σχολείο και θα τα βλεπουν παιδια μια πατεράδες και μητέρες και θα αναρωτιούνται εμεις γιατι εχουμε μονο πατεραδες και μονο μανάδες;;; σκεφτεσται καθόλου πως θα νιώθουν;;; δυστυχως το νομοσχεδιο σκέφτεται μονο τους gay και οχι τα παιδια που θα μεγαλωνουν σε ενα περιβάλλον άρρωστο. Ευχαριστώ

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 07:52 | Ηλίας

    Κανένας ομοφυλόφιλος δεν μπορεί να αντικαταστήσει την μητέρα και τον πατέρα!!
    Μην τολμήσετε να περάσετε αυτό το νομοσχέδιο έκτρωμα!!

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 07:04 | Γιωργος

    Καπου φτανει…τι πατε να κανετε?
    Τα ισοπεδωσαμε ολα πια..ΟΧΙ..ΟΧΙ ΟΧΙ..

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 07:43 | Κ Γρυλλακης

    1.Καταργούν την παιδαγωγική!
    Ισχυρίζονται ότι τα ομοφυλόφιλα ζευγάρια δεν επηρεάζουν στο θέμα του φύλου στο υιοθετημένο παιδί …αστεία πράγματα!
    με βάση ποια μελέτη?
    2.Νομιμοποιούν την παρανομία ! Στους (άνδρες)
    Αμοιβομενη παρένθετη μητέρα εννοείται!
    Ποια θα καθήσει να κυοφορήσει χωρίς να τα πάρει!
    Ανήθικο και καταστροφικό Νομοσχέδιο!

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 07:18 | Ραφαηλ

    Ντροπή κ αισχος ο νόμος αυτός.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 07:03 | Χριστίνα

    Επιτέλους να πάμε ένα βήμα μπροστά. Ευχαριστούμε. Αυτή είναι μια απο τις πιο σημαντικές κινήσεις του κράτους υπέρ των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Όλοι οι άνθρωποι πρέπει να αντιμετωπιζονται ισότιμα σε ένα κράτος σαν το δικό μας.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 07:52 | Κωνσταντίνος Κανδυλάκης

    Ο τρόπος που επιβάλλεται το παρών νομοσχέδιο ενάντια στον κοινωνικό «άγραφο» νόμο του Ελληνικού λαού, θα φέρει χλεύη προς τους ομοφυλόφιλους και διεμφυλικούς συμπολίτες μας. Ενώ οδεύουμε σε ένα συγκρουσιακό γεωπολιτικό περιβάλλον συσπειρώνετε την κοινωνία εναντίων της ηγεσίας της. Ζητώ την δημοσίευση του σεξουαλικού προσανατολισμού όλων των κυβερνώντων και βουλευτών προς ενημέρωση του εκλογικού σώματος. Να γνωρίζουμε τους λόγους που επιβάλλεται ένα ακόμη νομοσχέδιο που φθείρει την εικόνα του πολιτεύματος.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 06:40 | ΜΙΧΑΛΗΣ

    Δεν πρέπει να ψηφιστεί, θα το περάσετε όμως γιατί έτσι είναι οι εντολές από τους ανώτερους σας τους Επικυρίαρχους. Αυτός ο νόμος θα είναι η ταφόπλακα την κοινωνίας μας, δεν θα υπάρχει τίποτα χειρότερο. Με την ίδια λογική σε λίγο θα εγκρίνετε την παιδεραστία, την κτηνοβασία και όποια άλλη ανωμαλία θέλουν οι ανώμαλοι γιατί για ανώμαλους πρόκειται, και εσείς παίρνετε μέρος σε αυτό? φτου σας σιχάματα.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 06:31 | Στέλιος Χουρμουζιάδης

    Το νομοσχέδιο καλοδεχούμενο, καθώς κινείται προς την σωστή κατεύθυνση, δηλαδή την ισονομία και ισοπολιτεία για όλους τους πολίτες και διαβιούντες στην Ελλάδα. Το ζήτημα δεν είναι ο ορισμός της οικογένειας, του φύλου, του ερωτικού προσανατολισμού. Το ζήτημα είναι η προάπσιση των δικαιωμάτων όλων των πολιτών/ διαβιούντων στη χώρα μας, ούτως ώστε να μπορούν να αναπτύσσουν ελεύθερα και εντός νομικού πλαισίου την προσωπικότητά τους. Είναι ζήτημα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, δηλ. του δικαιώματος κάθε ανθρώπου να μπορεί να επιλέγει ενήλικα σύντροφο και να συνάπτει μαζί του την μέγιστα αναγνωρίσιμη και προστατευόμενη από την πολιτεία πράξη συμβίωσης και δημιουργίας οικογένειας, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών. Επίσης, έστω και με ορισμένες ελλείψεις το νομοσχέδιο αποτελεί έμπρακτη απόδειξη της ανάληψης ευθύνης της κάθε δημοκρατικής πολιτείας και κυνέβερνησης να προστατεύει τις μειονότητες στην επικράτειά της – πάσης φύσεως – ΑΛΛΑ και να παιδαγωγεί, να τίθεται στην πρωτοπορία για την κοινωνική ισότητα και την απαλοιφή των διακρίσεων, ιδίως όταν υπάρχει μερίδα της κοινωνίας που αντιστέκεται σε τούτο. Τέλος, ο πολιτικός γάμος είναι της πολιτείας για τους πολίτες της και δικαίωμα του νομοθέτη και των πολιτών, δεν αφορά συνεπώς κανένα δόγμα ή θρησκεία, καθώς αυτά μόνον σε θρησκευτικά πολιτειακά μορφώματα έχουν νομοθετική ή/και δικαστική αρμοδιότητα. Ευτυχώς η Ελλάδα είναι κοινοβολευτική δημοκρατία.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 05:27 | Νίκος

    Ένα ΜΕΓΆΛΟ ΌΧΙ από εμένα χωρίς πολλά πολλά.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 04:39 | Μίλτος

    ΓΙΑ ΤΟΣΟ ΣΟΒΑΡΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΚΥΡΙΕ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ!!!

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 04:41 | Φάνης Σ.

    «Εμείς οι παπάδες έχουμε πολλές νευρώσεις σχετικά με τον ερωτισμό. Και πολλά από αυτά που λέμε μπορεί να είναι συνέπεια των νευρώσεών μας», υποστηρίζει μιλώντας στην «Καθημερινή» ο πατέρας Φιλόθεος Φάρος.

    «Πιστεύω ότι οι αυστηρότεροι από εμάς τους κληρικούς στα θέματα της σεξουαλικής ηθικής είναι είτε πιο νευρωτικοί σε σχέση με τον ερωτισμό είτε κρύβουν τα περισσότερα και θέλουν να έχουν ένα άλλοθι. Εμφανίζονται δηλαδή αυστηροί για να μην επιτρέψουν στον απλό άνθρωπο να σκεφθεί πως αυτοί μπορεί να έχουν μια έντονη προσωπική ζωή, σχετική με αυτό που εξίσου έντονα καταδικάζουν. Αναμφισβήτητα, πάντως, όταν κάποιος ελέγχει τον ανθρώπινο ερωτισμό έχει στα χέρια του αλυσοδεμένους τους ανθρώπους».

    Χρειάζονται περαιτέρω σχόλια;!;

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 04:20 | Kostas

    Κρίμα, δυστυχώς ήρθε και εδώ αυτό το πράγμα…
    Πολυάριθμες είναι οι έρευνες που έχουν τονίσει τη σημασία του άνδρα και της γυναίκας για την ανατροφή του παιδιού (για παράδειγμα η έρευνα του πανεπιστημίου The University of Texas at Austin, https://www.cbsnews.com/news/kids-of-gay-parents-fare-worse-study-finds-but-draws-fire-from-experts/). Είναι κρίμα που όποιος αντιτίθεται στο παρόν νομοσχέδιο ονομάζεται ρατσιστής, και όποιος συμφωνεί, προοδευτικός. Ρίξτε μια ματιά στα κοινωνικά και επιστημονικά δεδομένα πριν μιλήσετε!
    Παράλληλα, φαίνεται η ασέβεια προς το δικαστήριο που απέρριψε γάμο ομόφυλων το 2008. Τόσο πολύ άλλαξαν τα πράγματα μέσα σε 16 χρόνια; Κοιτάξτε τα επιχειρήματα που προέβαλε και καταρρίψτε τα, αν αυτό το νομοσχέδιο φέρει καλό. Γιατί, το Κράτος, πρέπει να μεριμνά για τη δημιουργία της άρτιας οικογένειας. Το κάνει σε αυτή την περίπτωση;
    Όσο για τον γάμο, το σύμφωνο συμβίωσης κάνει μια χαρά τη δουλειά του.
    Προσέξτε καλά, κάνετε χοντρό βήμα…

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 04:34 | Ιορδάνης

    Υπάρχουν εκατοντάδες επιστημονικές μελέτες για την τεκνοθεσία απο ομόφυλα ζευγάρια τα 30 τελευταία χρόνια. Έχω εκπλαγεί με τον αντιεπιστημονισμό του ΚΚΕ.

    Λογοι που υπάρχουν να μην ψηφίσουν υπέρ.
    Θρησκοληψία,
    Αντιδημοκρατισμός,
    Ομοφοβία

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 04:08 | αικατερινη

    ΝΑ ΝΟΜΟΘΕΤΗΘΕΙ ΕΝΙΣΧΥΜΕΝΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ
    Κάθε άλλη μορφή που σχετίζεται με τη συμβίωση ανθρώπων είναι απλή Ένωση και κατά το Ελληνικό Δίκαιο δεν ταυτίζεται με το γάμο και το Σύνταγμα. Τέτοια μορφή Ένωσης ανθρώπων είναι το σύμφωνο συμβίωσης, το οποίο έχει θεσμοθετηθεί καθόλα (Βλ. Ν 4356/2015 (ΦΕΚ Α’181/24-12-2015, Σύμφωνο Συμβίωσης, Άρθρο 1 Σύσταση) μέ τη σύνταξη συμβολαιογραφικού ἐγγράφου.
    Μέχρι τώρα, στα χρόνια που έχει νομιμοποιηθεί το «σύμφωνο συμβίωσης» για τα ομόφυλα ζευγάρια έχουν υπογραφεί 420 περίπου τέτοια «σύμφωνα»! 300 μεταξύ ανδρών και 120 μεταξύ γυναικών.
    Αυτός ο ελάχιστος αριθμός είναι το «σύνολο» των ατόμων που επέλεξαν αυτή τη ρύθμιση. Από αυτές τις ελάχιστες περιπτώσεις, ένα ποσοστό θα θελήσει να προχωρήσει και σε «γάμο». Εχει γίνει κάτι περισσότερο από μια εικόνα γκροτέσκων δεύτερης διαλογής.
    ΜΗΝ ΜΕΤΑΒΑΛΛΕΤΑΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΣΕ ΑΓΓΛΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ.
    Σύμφωνα με την ελληνική θεωρία (βλ. Ι. Σπυριδάκη, Εγχειρίδιο Οικογενειακού Δικαίου, σελ. 46 ἑπ) «…ο γάμος αποτελεί θεσμό, τόσο με τη νομική έννοια του θεσμού, αλλά και την έννοια της ελεύθερης υπαγωγής δύο ετερόφυλων προσώπων σε μία Ένωση (κοινωνία βίου), η οποία ρυθμίζεται από κανόνες αναγκαστικού δικαίου (jus cogens) και παράγει αποτελέσματα (έννομες σχέσεις) ανεξάρτητα από το αν το ήθελαν ή όχι τα μέρη. Ἡ τεκνοποιία είναι συνήθης σκοπός του γάμου, όχι όμως απαραίτητος».
    Στο ελληνικό δίκαιο δεν προβλέπεται, αλλά ούτε και στο δίκαιο της ΕΣΔΑ (βλ. άρθρο 8 παρ.1 ΕΣΔΑ) που υποχρεώνει σε κάτι τέτοιο. Σύμφωνα με το άρθρο 12 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τον Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), ο άνδρας και η γυναίκα έχουν το δικαίωμα να συνάπτουν γάμο. Διακρίνει δηλαδή τη διαφορά φύλου στη σύναψη γάμου.
    Σήμερα στο πλαίσιο της εθνικής κυριαρχίας, θεωρίας που επικρατεί τον 19ο αιώνα, μετά την πτώση των αυτοκρατοριών, θεμελιακής φύσης για τη συντήρηση και την προαγωγή του έθνους, κατά το Σύνταγμα, είναι ρητώς η οικογένεια (Άρθρο 21 παρ. 1 του Συντάγματος του 1975).
    Η “οικιακή εστία” είναι δεμένη άρρηκτα με «τη λατρεία των προγόνων και φανερώνει τον πυρήνα αυτής, το μόριο της κοινωνικής ζωής, την οικογένεια, που διαμορφώνει το “Γένος“ » (Μ. Κρουαζέ, “Ο Πολιτισμός της Αρχαίας Ελλάδας”, Γκοβόστης, σελ. 10 και J. Morgan (1877), “Η Αρχαία Κοινωνία”, New York, 1877). Αυτή την αναφορά κάνουν οι ήρωες του 1821 όταν διατύπωναν την αναγκαιότητα του αγώνα τους για την ανάσταση του γένους (Ο Όμηρος παραθέτει την εικόνα της φατρίας στην Ιλιάδα όπου ο Νέστορας προτρέπει τον Αγαμέμνονα να κρίνει τους άνδρες κατά φατρίες).
    Η πρόεδρος του συλλόγου οἰκογενειών «Οὐράνιο Τόξο» ἀπό τήν ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα Στέλλα Μπελιά ὁμιλεί γιά… πολυγαμία καί προοπτική θεσμοθετήσεώς της στήν Ἑλλάδα.
    Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιοποίησε το National Longitudinal Lesbian Family Study στο NBC, τα αγόρια που θα μεγαλώσουν με 2 μπαμπάδες έχουν διπλάσια πιθανότητα από το προκαθορισμένο να γίνουν γκέι και τα κορίτσια που θα μεγαλώσουν με 2 μαμάδες έχουν τριπλάσια πιθανότητα από το προκαθορισμένο να γίνουν λεσβίες. Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και η έρευνα του School of Law Case Reserve University.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 03:45 | Ελευθερια

    χαίρομαι που επιτέλους βλέπουμε τέτοιο νόμο στην Ελλάδα, ελπίζω να ψηφιστεί για να μπορώ κι εγώ μια μέρα να παντρευτώ και να έχω παιδιά με τη συντροφο μου… νομίζω το νομοσχέδιο θα έπρεπε να περιλαμβάνει περισσότερα για τα τρανς άτομα, πχ αν θα μπορούν τα στοιχεία ενός τρανς γονέα να διορθωθούν στα χαρτιά των παιδιών μετά τη φυλομεταβαση? χαίρομαι και πάλι που βλέπω πως γίνεται μια κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση. να σημειωθεί επίσης πως ο γαμος δεν είναι μόνο χριστιανικος θεσμος, υπήρχε από την αρχαία Ελλάδα και υπάρχει και σήμερα επιλογή πολιτικού γάμου ή γάμου με ευλογία κάποιας αλλης εκκλησίας που αποδέχεται και γάμους ομοφυλων. οπότε η μη ψήφιση αυτού του νόμου για θρησκευτικούς λόγους θα πηγαίνει ξεκαθαρα στην ελευθερία της θρησκευτικής πίστης που έχουμε ως Έλληνες πολίτες. Δεν πρέπει να μας αναγκάζει ο νόμος να υπακουμε τους κανόνες μιας θρησκείας, και αυτός ο νόμος είναι μια καλή απόφαση και προς αυτή την κατεύθυνση. τα της πολιτείας και τα της εκκλησίας καλό είναι να μη συνδέονται. τέλος το σύμφωνο συμβίωσης δεν είναι αρκετό, τόσο για πρακτικούς λόγους όπως ότι δεν αναγνωρίζει την παιδοθεσια, όσο και για συμβολικους λόγους, ότι δηλαδή θα είναι μια σημαντική αλλαγή υπέρ της ισότητας μπροστά στον ελληνικό νόμο ανεξαρτήτως σεξουαλικου προσανατολισμου

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 03:13 | Π.Π. Φοιτητής – Ακτιβιστής

    Χαίρομαι που για πρώτη φορά θα αισθάνομαι και θα είμαι, τουλάχιστον απέναντι στη πολιτεία και τον νόμο, ισόνομος και ισότιμος πολίτης!

    Κανείς δεν τάσσεται ενάντια στη φυσική μορφή αναπαραγωγής. Δεν παρεμβαίνει κανένας απολύτως στη φύση. Γι’αυτό και αυτό το νομοσχέδιο δεν θέτει ζητήματα υποβοηθούμενης αναπαραγωγής. Ναι ωάριο και σπερματοζωάριο δημιουργούν ένα έμβρυο ναι. Και σε αυτό δεν παρεμβαίνει καθόλου αυτό το νομοσχέδιο. Όσοι το διαβάσουν ολόκληρο θα το διαπιστώσουν από μόνοι τους. Η τεκνοθεσία (υιοθεσία) θεσμοθετείται που δεν αποτελεί παρέμβαση στη φυσική μορφή αναπαραγωγής αλλά σε μια ύψιστη μορφή αγάπης και κοινωνικής προσφοράς προς τα παιδιά που μεγαλώνουν χωρίς αγάπη σε ιδρύματα ενώ υπάρχουν ήδη εκατοντάδες ζευγάρια που θέλουν να τα προσφέρουν αγάπη, διατροφή, σπίτι και οικογένεια.

    Εδώ να πω σε όσους διαφωνούν, πως η ομοερωτική διάθεση και η έλξη προς το ίδιο φύλο υπάρχει διαχρονικά από τους αρχαίους χρόνους, σε όλους τους πολιτισμούς. Πέρα από την σεξουαλική έλξη προς το ίδιο φύλο, αισθανόμαστε τον έρωτα και την αγάπη. Καψουρευόμαστε, ερωτευόμαστε και αγαπάμε δυνατά. Δεν πρόκειται για σεξουαλική διαστροφή η αγάπη. Άλλωστε εδώ και πολλές δεκαετίες έχει αφαιρεθεί από ψυχιατρική πάθηση, σε αντίθεση με την ομοφοβία που αποτελεί εντελώς αντικοινωνική συμπεριφορά κατά τους επιστήμονες στον χώρο της ψυχικής υγείας.

    Και αφού μιλάμε για φύση, να αναφέρουμε πως στη φύση και στο ζωικό βασίλειο δεν υπάρχει ομοφοβική συμπεριφορά αλλά η ομοφυλοφιλία υπάρχει σε τουλάχιστον 1.500 είδη στο ζωϊκό βασίλειο που έχουν ερευνηθεί έως σήμερα (JD MONK, 2019). Ίσως έχετε δει στις ειδήσεις βίντεο και εικόνες από ζευγάρια αρσενικών πιγκουίνων, μονογαμικών ζώων, που υοθέτησαν και φρόντισαν αυγά και νεοσσούς που είχαν εγκαταλείψει οι ετεροφυλόφιλοι φτερωτοί γονείς τους, σε ζωολογικούς κήπου παντού στον κόσμο, από τη Δανία και το Βερολίνο της Γερμανίας έως και την μακρινή Αυστραλία.

    36 δημοκρατικές προοδευτικές χώρες σε όλο τον κόσμο έχουν ψηφίσει την ισότητα στον γάμο και αναμένεται φέτος μαζί με εμάς να το κάνει και η Τσεχία και η Ταιλάνδη στην Ασία!

    Όσον αφορά μέρος της «ορθόδοξης» εκκλησία που διδάσκει το «αγαπάτε αλλήλους» και το «μη κρίνεις για να μη κριθείς», είναι κάπως αντιφατικό και οξύμωρο να επικρίνει με τόσο μίσος μια κοινότητα για κάτι που δεν επηρεάζει καθόλου (με μια επιφύλαξη) τους χώρους της εφόσον πρόκειται για σύναψη πολιτικού και όχι θρησκευτικού γάμου. Με μια επιφύλαξη λέω διότι και στις θεολογικές σχολές αλλά και στα gay dating apps γνωρίζουμε καλά πως ιερείς και μέλη της ορθοδόξου εκκλησία πολλοί εξ’αυτών όντας και παντρευμένοι με γυναίκες συζύγους, κάποιοι και με παιδιά, αναζητούν σεξουαλικές επαφές στα κρυφά με πολλούς από εμάς.

    Έτσι λοιπόν διάφοροι εδώ μέσα ας αναρωτηθούν μήπως κομμάτι των αρνητικών αντιδράσεων από ιερείς και ιεράρχες της ορθοδόξου πίστεως αποτελεί έναν ασυνείδητο ή συνειδητό τρόπο απόκρυψης της σεξουαλικής ταυτότητας των ιδίων, ίσως και ένα είδος εσωτερικευμένης ομοφοβίας που δυστυχώς έχοντας μεγαλώσει οι περισσότεροι από εμάς μέσα στα στερεότυπα και τον φόβο του εκφοβισμό στο σχολείο, βιώσαμε από πρώτο χέρι μέχρι να μάθουμε να αγαπάμε τον εαυτό μας σε αντίθεση με αυτό που μέχρι πρότεινος μας δίδαξε σημαντικό μέρος της κοινωνίας και της Ελληνικής Πολιτείας να κάνουμε. Να μισούμε δηλαδή τον πραγματικό μας εαυτό, χωρίς όμως να έχουμε τη δυνατότητα να τον αλλάξουμε αφού αυτή είναι η φύση μας, και χωρίς ο πραγματικός μας εαυτός να βλάπτει κάποιον γύρο μας.

    Το στίγμα και η ανισότητα μας στέρησαν τα εφηβικά μας χρόνια. Για κάποιους που έχουν μεγαλώσει πια και τα επόμενα. Κάποιους τους ανάγκασαν να πεθάνουν μόνοι τους στα νοσοκομεία και τους ηλικιωμένοι ομοφυλόφυλους άνδρες και γυναίκες στα μοναχικά τους σπίτια, αφού κράτος και κοινωνία δεν αναγνώριζαν τον άνθρωπο που αγαπούσαν, τους χώρισαν και δεν τους άφησαν να κρατάνε το χέρι του συντρόφου τους ούτε δημόσια (για να μην προκαλούν φυσικά) αλλά ούτε ιδιωτικά πολλές φορές στη μοναχική κλίνη του θανάτου τους.

    Όλοι μας κατά τη διάρκεια της πανδημίας λίγο ή πολύ καταλάβατε τι εστί καταπίεση, αδικία και κυρίως ΜΟΝΑΞΙΑ. Ε λοιπόν εμείς απλώς συνεχίσαμε τη καθημερινότητα μας. Γιατί πάντοτε μας εξαναγκάζατε (εσείς οι διαφωνούντες βουλευτές και πολίτες), στην απόλυτη μοναξιά, στον φόβο της επαφής, θα αγκαλιά, της δημόσια χειραψίας και της αγάπης. Ε και εμείς μόνο εξ’αποστάσεως με απόσταση ασφαλείας γνωρίσαμε άλλους σαν εμάς, μέσω online εφαρμογών και site ή σε κρυφά σκοτεινά πάρκα και υπόγεια μπαρ. Παράνομα, στα κρυφά, ή από απόσταση, όπως στη πανδημία. Σκεφτείτε μια ζωή σε lockdown από την αλήθεια μας.

    Όλες αυτές οι δεκαετίες καταπίεσης και διακρίσεων έχουν αφήσει τραύματα, ανασφάλειες, εθισμούς και ψυχικές διαταραχές που περνάνε από γενιά σε γενιά σε αρκετούς από εμάς. Ίσως αυτή θα είναι η αρχή του τέλους τους τραύματος αλλά κάποια σημάδια του μίσους αυτού θα μείνουν πάντοτε χαραγμένα ακόμα και στα παιδιά που θα γεννιούνται από εδώ και στο εξής.

    Και να θυμίσουμε πως παλαιότερα θεωρούταν αφύσικο και ανήκουστο να ψηφίζουν οι γυναίκες, οι έγχρωμοι να έχουν ίσα δικαιώματα και δικαίωμα ψήφου, να καταργηθεί η δουλεία και άλλα πολλά που σήμερα θεωρούμε ανθρώπινα και αυτονόητα.

    Καιρός λοιπόν να γίνει άλλο ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση με τη σωστή πλευρά της ιστορίας!

    Για όσους διαβάσατε αυτό το σεντόνι σας ευχαριστώ.

    Για όσους διαφωνείτε αλλά προσπαθείτε να μπείτε στα παπούτσια μας επίσης.

    Για όσους απλώς σας θυμώνει και σας πυροδοτεί αισθήματα μίσους αυτό το κείμενο, εύχομαι να είστε καλά αλλά ακόμα περισσότερο οι άνθρωποι γύρο σας.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 03:42 | Άγγελος Ανδριόπουλος

    36 χώρες λέει το έχουν. Αρά μια ελάχιστη μειονότητα στο παγκόσμιο.
    Είναι ευτυχισμένοι πολίτες λέει σε αυτές τις χώρες λόγω του γάμου των λοατκι…όχι επειδή το κατά κεφαλήν εισόδημα είναι άνω των 20000 ετήσιος.
    Υπάρχουν εκατοντάδες έρευνες που πανεπιστημίων και φορέων που καταληγουν σε αρνητικα συμπέρασματα για την τεκνοθεσια από αυτά τα άτομα.
    Και ας πάμε στα πιο «σκληρά» δηλαδή αν αύριο βρεθεί μια ελάχιστη μειονότητα πολιτών που ζητάει δικαιώματα στη κνηνοβασια ή στην παιδεραστία ή στην αυτοδικια ή σε οτιδήποτε άλλο η πολιτεία θα τρέξει να νομοθετήσει! Στο όνομα της δημοκρατίας και της ελευθερίας! Διάβασα για το ανεκδιηγητο «ανήκουμε εις την δύση», είναι δυνατόν ο Καραμανλής να εννοούσε τους λοατκι! (Που υπήρχαν και τότε) Η Ελλάδα δεν ανήκει σε κανέναν πολιτικό ανήκει στον λαό και ο λαός ακόμα και στις πιο «φιλοκυβερνητικες» δημοσκοπήσεις τάσσεται πάνω από το 80% κατά της τεκνοθεσιας από τέτοια άτομα!!! (Εδώ να αναφέρω πως ο Κος Τσίπρας έκανε το Όχι σε Ναι και ο ΣΥΡΙΖΑ πλησιάζει μονοψήφια ποσοστά)
    Όσον αφορά τα δικαιώματα στον γάμο,το σύμφωνο συμβίωσης τα λύνει και μάλιστα πολύ πετυχημένα.Οσον αφορά τον θάνατο του ενός από τον δύο συμβιων που εκτός Ελλάδος έκανε τεκνοθεσια να πηγαίνει και εκτός Ελλάδος να λύνει το πρόβλημα της αλλαγής κηδεμόνωνα Και εντέλει η φύση προέβλεψε να κάνουν παιδιά ζεύγη αντιθέτου φύλου.
    Και εντέλει υπήρχαν και υπάρχουν τόσες δεσμευσεις που έχει η ΝΔ στο πρόγραμμα της,όπως είχαν και άλλες κυβερνήσεις ακόμα και με μεγαλύτερη κοινοβουλευτική δύναμη (ΠΑΣΟΚ ΣΥΡΙΖΑ ΝΔ) που δεν υλοποίησαν!!!
    Το να νομοθετήσουν για καλύτερες και αρτιότερες κοινωνικές υπηρεσίες με επίκεντρο την οικογένεια και το παιδί δεν το σκέφτηκε κανένας σας!

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 03:48 | ΓΙΑΝΝΗΣ

    Με την ψήφιση αυτού του σχεδίου νόμου η Ελλάδα θα γίνει ένα πολύ σημαντικό βήμα μια πιο συμπεριληπτική Δημοκρατία. Το στηρίζουμε! Πολλά συγχαρητήρια!

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 02:26 | Κωνσταντίνος

    Επιτέλους! Ήρθε η ώρα η ελευθερία να αποκτήσει τη μορφή που της πρέπει χωρίς επιλεκτικότητες και ρατσιστικές διαχωριστικές γραμμές. Ήρθε η ώρα να στηριχθεί έμπρακτα και η εννοιολογική της έννοια. Αγάπη, αποδοχή και ισότητα. Στηρίζουμε!Καλό θα ήταν να έχουν άποψη μόνο εκείνοι που τους αφορά και που τόσα χρόνια διακυβεύονται τα θεμελιώδη δικαιώματά τους και όχι καθένας που η ζωή του δεν επηρεάζεται. Κάθε αλλαγή προς ένα δρόμο πιο φωτεινό έφερνε αντιδράσεις, αλλά εντέλει ο απόηχος μετά από χρόνια δικαίωνε τέτοιες ρηξικέλευθες πολιτικές. Στηρίζουμε και προχωράμε μπροστά ως κοινωνία

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 02:57 | Νίκος Δαλέζιος

    Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, εκτός από τα δικαιώματα των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων, προάγει και τον εκσυγχρονισμό της κοινωνίας μας. Είναι πολύ σημαντικό να αντιληφθούμε όλοι τη σπουδαιότητα της υπεράσπισης και της κατοχύρωσης βασικών δικαιωμάτων των συνανθρώπων μας.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 02:04 | Γιαννης

    Επιτέλους γίνεται το αυτονόητο.
    Μεγάλο ΝΑΙ από μένα.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 02:27 | Δημητρης Κωσταλας

    Τι σημαίνει «έκφραση φύλου» ?? Μπορεί να λέει ο κάθε ένας ότι φύλο θέλει, οι άντρες να λένε ότι είναι γυναίκες και οι γυναίκες άντρες ?? Μήπως να προσθέσουμε και καμιά 100σταρια ακόμα έξτρα «φυλά» γιατί ξυπνήσαμε στραβά ?? Ότι καραγκιοζιλίκι έχει ξεκινήσει από την Αμερική και την έχει καταστρέψει κοινωνικά θα το μεταφέρουμε κ εδώ ??

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 02:57 | Δέσποινα

    Επιτέλους να προχωρήσει η Ελλάδα μπροστά και να υπάρχει ίση αντιμετώπιση όλως των πολιτών χωρίς διακρίσεις. Είναι καιρός να ψηφιστεί αυτό το νομοσχέδιο για να μην πω έχουμε αργήσει, αλλά μάλιο αργά παρά ποτέ! Ως αδερφή, ξαδέρφη και φίλη ΛΟΑΤΚΙ ατόμων στηρίζω με όλη μου την καρδιά αυτό το νομοσχέδιο!

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 02:38 | Παναγιώτης

    Θα ήθελα να ρωτήσω, ποιά πρόβλεψη υπάρχει για την υιοθεσία από διεμφυλικά (transgender/transsexual) άτομα;

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 02:11 | Μήτσος Πονίδης

    Υπερβολικές αντιδράσεις για κάτι που συμβαίνει ήδη.
    Στη πραγματικότητα, οι δεξιοί θα έπρεπε να χαίρονται με την αναγνώριση, καθώς κάτι που σήμερα συμβαίνει στα κρυφά, θα το γνωρίζει το κράτος.
    Κάτι που γίνεται με χρήματα εκτός Ελλάδας (τεκνοθεσία), τώρα θα γίνεται δωρεάν εντός.

    Πρόβλημα:
    Δύο στρέιτ κάνουν μια αρπαχτή.
    Γιατί η εγκυμοσύνη της γυναίκας είναι σημαντική; Είναι απλά αποτέλεσμα σεξ. Δεν είναι αποτέλεσμα της «μετουσίωσης της παραδείσιας αγάπης σε θεϊκό τέκνο»

    Μια γυναίκα μόνη της (ή σε σχέση με άλλη γυναίκα) θέλει να κάνει παιδί.
    Βρίσκει σπέρμα (με 100 τρόπους) και το αποκτάει. Δωρεάν.

    Ένας άνδρας μόνος του (ή σε σχέση με άλλον άνδρα) θέλει να κάνει παιδί.
    Πρέπει να φύγει εκτός Ελλάδας και να πληρώσει τουλάχιστον 35.000 ευρώ.
    Το να θέλει κάποιος άνδρας τόσο πολύ να αποκτήσει το δικό του παιδί στην Ελλάδα είναι ανεπιθύμητη επιλογή.
    Πρέπει σώνει και ντε να βρει έναν άλλον και να υιοθετήσουν. Προς Θεού, απαγορεύεται να αποκτήσει με δικό του σπέρμα!
    Άλλη επιλογή να κοροϊδέψει μια κακομοίρα (Μπάμπης-Καρολάιν; Ίσως..) και ορίστε το τέκνο με την παραδείσια σφραγίδα ποιότητας.
    10-12% των Ελλήνων είναι γκέι. Αντί να έχουν το δικαίωμα να κάνουν δικό τους παιδί με τη βοήθεια μιας παρένθετης, αναγκάζονται είτε 1) Να μην κάνουν 2) Να υιοθετήσουν ένα παιδί από Ρομά της Βουλγαρίας ή να τη χρησιμοπιήσουν σαν παρένθετη. Γιατί;!

    Όσους ενδιαφέρει το δημογραφικό θα έπρεπε να είναι υπέρμαχοι οι γκέι Έλληνες να μπορούν να αποκτήσουν τα παιδιά τους και αυτό να ΚΑΛΥΠΤΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ!

    Εκεί που μια φοιτήτρια ή πολύτεκνη θα μπορούσε να σπουδάσει/φροντίσει τα παιδιά της, ενώ προσφέρει ένα ελληνόπουλο σε έναν Έλληνα που θέλει να γίνει μπαμπάς, τους στερούμε αυτό το δικαίωμα. Γιατί; Γιατί «υπάρχουν παιδιά στα ιδρύματα». Και αυτό είναι κάτι που πρέπει να το λύσει ο ήδη για χρόνια ταλαιπωρημένος Έλληνας γκέι, στον οποίο δε δίνεται δικαίωμα στο δικό του παιδί. Βιολογικά δικό του. Αφήστε τα κηρύγματα στους γκέι για παιδιά της καρδιάς.

    Επίσης, γιατί το κράτος ξέρει καλύτερα το συμφέρον των γυναικών από τις ίδιες και δεν τους δίνει ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥΣ.

    Παιδιά, ο Φώτης Σεργουλ δεν απέκτησε παιδί με παρένθετη; Και όλη η Αθήνα μιλάει για ένα εξαιρετικό παιδί.
    Ο Ρίκυ Μάρτιν έκανε δύο παιδιά με παρένθετη που είναι μια χαρά.
    Το ξέρουμε ότι αν πλουτίσουμε «αποκτάμε δικαιώματα», όμως γιατί πρέπει να είναι έτσι;

    Και για όσους έβλεπαν Friends, η Phoebe διετέλεσε παρένθετη για τα παιδιά του αδελφού της.
    Δηλαδή η αδελφή ή η κουνιάδα ενός Έλληνα γκέι δεν έχει δικαίωμα να του/τους βοηθήσει να αποκτήσουν το παιδί τους;

    Με μια συμφωνία εκ των προτέρων, μπορεί η παρένθετη να επιλέξει αν θέλει να έχει επαφές με το παιδί (ως νονά) ή όχι (απλά ως καλή νεράιδα και εργαζόμενη, όπως μπορεί!)

    Παιδιά, ναι στις παρένθετες. Χρήσιμο για την Ελλάδα. Δίκαιο για τους Έλληνες.

    Σημειωτέον: Κοινωνικοί λειτουργοί και παιδοψυχολόγοι παντού και για όλους.
    (Διώξτε κανά σφραγιδοφόρο από υπουργεία, ΟΤΑ κλπ και πάρτε καμιά ειδικότητα της προκοπής).
    Ευχαριστώ

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 02:51 | Κωνσταντίνος Γ.

    Πολύ θετική η πρωτοβουλία, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Προστατεύει και αναγνωρίζει στα μάτια του Κράτους πολλές οικογένειες που το έχουν ανάγκη. Στηρίζουμε!

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 01:58 | Μιχάλης Οικονόμου

    Ζούμε ιστορικές στιγμές, με αυτό το μεγάλο βήμα προς την ισότητα στο γάμο και την τεκνοθεσία και στα ομόφυλα ζευγάρια! Επιτέλους το παιδί μας θα ανήκει πλέον με ασφάλεια σε μια νομικά αναγνωρισμένη οικογένεια και με τους δυο του γονείς ορατούς και απέναντι σε κάθε αντιξοότητα της ζωής, παρόντες!

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 01:26 | Αριστέα Ρέλλου

    Στηρίζω το νομοσχέδιο και την τροποποίηση του Αστικού Κώδικα με σκοπό την ισότητα των πολιτών μπροστά στον νόμο.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 01:55 | Φιλομένη Λιάτσα

    Αν και λείπει η σημαντική παράμετρος της παρενθετης κύησης, η νομοθεσία στο σύνολο της λύνει πολλά απ τα προβλήματα που πλήττουν τις ΛΟΑΤΚΙ+ Οικογένειες εδώ και πάρα πολλά χρόνια! Μιλάμε για μια απ τις σημαντικότερες κινήσεις του ελληνικού κράτους υπέρ των ανθρωπίνων δικαιωμάτων!! Ευχαριστούμε!! Όλοι οι άνθρωποι πρέπει να αντιμετωπιζονται ισότιμα σε ένα κράτος δικαίου!!

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 01:42 | Γεώργιος

    Διαφωνούμε με την έννοια του γάμου για σύναψη σχέσεων του ίδιου φύλου.Ο γάμος είναι μυστήριο όχι νομοθεσία. Όχι στην υιοθεσία παιδιών από άτομα ιδίου φύλου.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 01:32 | Μαρία Α.

    Ρυθμίσεις προς τη σωστή κατεύθυνση, θα στηρίξω αυτό το νομοσχέδιο με όλες μου τις δυνάμεις ως μητέρα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιών!

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 01:42 | Παναγιώτης

    1) Καταρχήν ο Γάμος πρέπει να επεκταθεί σε Όλους τους Ανθρώπους, ανεξαρτήτως Σεξουαλικού προσανατολισμου. Ο σεξουαλικός προσανατολισμος δεν είναι Επιλογή , διότι Όταν περπατάς έξω στο δρόμο και από τη μια πλευρά περπατάει ένας ωραίος άντρας και από την άλλη μια ωραία γυναίκα, Δεν Είναι επιλογή Προς τα πού θα κοιταξεις.
    2) Αφού λοιπόν γίνει επέκταση του γάμου για όλους,.παμε στο θέμα της υιοθεσίας κ τεκνοθεσιας. Το εάν ο Γάμος συνεπαγεται Και υιοθεσια-τεκνοθεσια,είναι θέμα για το οποίο το ΕΔΔΑ έχει πει ότι Επεκτείνεται και σε ομοφυλους έγγαμους.Επομενως, αν κάποιοι θεωρούν ότι κάποιος «φταίει» για την υιοθεσία κ τεκνοθεσιας, αυτό είναι το ΕΔΔΑ. Το ΕΔΔΑ που αποτελείται από ανώτατους Έμπειρους μορφωμένους δικαστές διαφορετικών κρατών πολιτισμών, κουλτούρας, θρησκεύματος, λαμβάνοντας προφανώς υπόψη του ΚΑΙ τις αντίθετες φωνές που λένε ότι δικαιώματα δεν έχουν μόνο οι γκέι, αλλά και το παιδί, αυτό το ΕΔΔΑ λοιπόν αποφάσισε Υπέρ Της Τεκνοθεσιας και Υιοθεσίας από Ομοφυλόφιλους. Εάν Το ΕΔΔΑ θεωρούσε ότι κινδυνεύουν τα δικαιώματα των παιδιων, Δεν Θα ΑποφασιΖε Υπέρ Της Υιοθεσίας κ Τεκνοθεσιας από Ομόφυλα Ζευγάρια. Πρέπει 3) Οπωσδήποτε να διαγραφεί η λέξη ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ γάμου ώστε να δοθεί δυνατότητα σε ανθρώπους αλλόδοξους να τελέσουν θρησκευτικό γάμο σύμφωνα με το Δικό τους δόγμα, Όπως Ακριβώς Συμβαίνει Με Έναν Ετεροφυλο, ειδάλλως ΚΑΙ αυτό είναι παραβίαση της Αρχής της Ισότητας και της Θρησκευτικής Ελευθερίας. Το εάν η Ορθόδοξη ή η Καθολική ομολογία δεν επιτρεπουν έναν τέτοιο γάμο , είναι Δικό τους Θέμα. Αλλά δόγματα που υιοθετούν έναν πιο ανοιχτό τρόπο ερμηνειας της Βίβλου, το Επιτρέπουν.
    4) Επίσης, πρέπει να δοθεί δυνατότητα ΚΑΙ από ομόφυλα ζευγάρια να χρησιμοποιούν την μέθοδο της παρένθετης μητρότητας, διότι η χώρα μας δεν νομίζω να είναι τόσο πλούσια ώστε να έχει τη δυνατότητα να πληρώνει συνεχώς αποζημιώσεις στο λόγω καταδικαστικών αποφάσεων από το ΕΔΔΑ.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 01:12 | Καλοδουκας Βασιλης

    Ένα Νομοσχέδιο που άργησε -καλλιο αργά παρά ποτε-για ανθρώπους κανονικούς που έχουν ίσα δικαιώματα με όλους τους αλλους!
    Η μόναδικη μου επιφύλαξη -που αφορά και τα ετερόφυλα ζευγάρια βεβαίως – έχει να κάνει με τις παρένθετες μητέρες!
    Η θα ισχύσει για όλους ή δεν θα ισχύσει για κανέναν!
    Ευχαριστώ

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 01:53 | Λία Καλλέργη

    Οι ομοφυλόφιλοι είναι ελεύθεροι να συμβιώνουν με το άτομο της επιλογής τους και το συμφωνο συμβιωσης τους καλύπτει νομικα σε ολα οσα ο πολιτικός γάμος.
    Δεν εχω κανενα προβλημα ως αυτο το σημείο.

    Ο πολιτικός γάμος ομως δινει το δικαίωμα να υιοθετήσουν οι ομοφυλόφιλοι παιδια τα οποία θα αναγκαστούν να ζουν σε ενα αφύσικο περιβάλλον, θα στερούνται τα πρότυπα ‘η του πατέρα ‘η της μητέρας, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ενα χαος στις παιδικές ψυχές τους!
    Είμαι αντιθετη στον γαμο και υιοθεσία παιδιών απο ομοφυλοφιλους οχι γιατί εχω κατι εναντίον των ομοφυλόφιλων, αλλα γιατί ανησυχω βαθυτατα για τα ψυχικά τραύματα στος αθώες παιδικές ψυχές!
    Τα δικαιώματα των παιδιών οφείλουν ολοι οι μεγάλοι να τα σέβονται βάζοντας τα δικα τους δικαιώματα κατω απο τα δικαιώματα των παιδιών ως αδυνατων!
    Αυτο οφειλει να κανει καθε πολιτισμενη κοινωνια!
    Αν η ελληνική κοινωνία ακομα και η παγκόσμια κοινωνία θελει να δει τι είναι φυσικό αρκει να δει την φύση…ολα τα ζωα αναπαράγονται απο αρσενικο και θηλυκό, ολα τα ζωα μεγαλώνουν με την μητέρα τους και αρκετά απο τα ζωα και με τον πατέρα τους!
    Μονο ο άνθρωπος θελει να διαταραξει αυτη την ταξη…
    Η ισότητα πραγματοποιείται μονο μεσα απο την αλληλοσυμπληρωση και τον σεβασμό!
    Το αναπαραγωγικό σύστημα του ανθρώπου χρειάζεται την αλληλοσυμπληρωση του άντρα και της γυναίκας για να αναπτυχθεί ο άνθρωπος! Μονο ετσι μπορεί να αποκτήσουν παιδια!
    Αν καποιοι δεν μπορούν ‘η δεν θελουν πρέπει να δεχθούν και την συνέπεια της επιλογής τους.
    Ας δείξουμε μια ωριμότητα και σεβασμό υπερ των αδυνατων ως πολιτισμένη κοινωνία ας σκεφτούμε επιτέλους τα παιδιά και οχι τα εγωιστικά κινητρα των μεγαλων…
    Διαφορετικά θα πρέπει να δεχτούμε τις συνέπειες και δεν θα είναι ευχάριστες για κανεναν!

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 01:33 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    ΜΙΑ ΑΠΟΡΊΑ……ΓΙΑΤΊ ΚΑΜΙΑ ΧΏΡΑ ΙΣΛΑΜΙΚΗ ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΕΙ ΠΟΥ ΝΑ ΈΧΕΙ ΕΦΑΡΜΌΣΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΠΕΡΆΣΕΤΕ ΣΤΗ ΧΏΡΑ ΜΟΥ? ΤΥΧΑΊΟ?
    ΕΠΙΣΗΣ ΚΆΠΟΙΟΙ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΓΙΑ
    ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥΣ ΓΑΜΟΥΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΊΛΩΝ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΕΛΕΣΤΟΥΝ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΘΡΗΣΚΕΊΕΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΎΣΑΝ ΝΑ ΠΆΝΕ ΣΕ ΤΖΑΜΙ ΝΑ ΠΑΝΤΡΕΥΤΟΥΝ? ΑΝΤΕ ΝΑ ΣΑΣ ΔΩ!!!!!
    Ο ΣΑΜΑΡΑΣ ΝΑ ΣΑΣ ΡΊΞΕΙ ΟΠΩΣ ΈΠΡΑΞΕ Κ ΤΟ 92 ΟΙΚΟΓΈΝΕΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ ΕΊΣΤΕ ΤΕΛΙΚΆ.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 01:32 | Ανδρέας Χριστοδουλουπουλος

    Δεν περίμεναμε τίποτα καλύτερο απο εσάς! Καταπτυστο το νομοσχέδιο, ομοίως και σεις! Αλίμονο σε εκείνους που σας έφεραν στη θέση που βρίσκεστε, αυτοί έχουν τη μεγαλύτερη ευθύνη!Ας απολογηθούν εκείνοι στα παιδιά τούς και στα εγγόνια τούς για κατάντια του πολιτικού και πολιτισμικού ήθους!

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 01:50 | Δημήτρης Πούλος

    Ξεπερνάτε τα ηθικά όρια κι αυτό πάντοτε έχει επιπτώσεις. Θα μπορούσε, καθ’ υπέρβαση, να αναγνωρίζονται τα βιολογικά τέκνα των ομοφιλόφυλων γονέων, χωρίς ταυτόχρονα να δίνετε το δικαίωμα υιοθεσίας – τεκνοθεσίας στα ομόφυλα ζευγάρια. Η έλλειψη αξιόπιστης και ικανής αντιπολίτευσης δε δικαιώνει κάθε επιλογή σας. Αντίθετα, ως κυβέρνηση οφείλετε να ηγηθείτε του έθνους μας με δυναμισμό, αλλά και με εντιμότητα. Είμαστε μικρή χώρα και είναι αντιληπτές οι εξωτερικές πιέσεις, αλλά αυτό δε μπορεί να εξακολουθήσει να γίνεται ακρωτηριάζοντας την ιστορική μας μνήμη.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 01:19 | Αντωνιος

    Το νομοσχεδιο που πατε να περάσετε είναι απογοητευτικό και άκρως απαράδεκτο! Πατε να καταστρέψετε το τελευταιο υγειες κυτταρο που έχει απομείνει ορθιο σε αυτον τον τόπο, την οικογένεια, το θεμέλιο της κοινωνίας μας! Το κριμα στο λαιμο σας! Οι επόμενες γενεές θα σας αναθεματουνε!

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 01:08 | Σπύρος

    Με την ψήφιση αυτού του σχεδίου νόμου η Ελλάδα θα γίνει μια πιο συμπερηληπτικη Δημοκρατία για όλα τα παιδιά της. Το στηρίζουμε!

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 01:03 | Λάμπρος

    Στηρίζουμε τις προτεινόμενες αλλαγές!

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 01:38 | ΣΟΦΙΑ

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΣΕ ΟΛΑ. ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΥΤΟΝΟΗΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 01:17 | Κωνσταντίνος Προίκας

    Μα καλά! Κανείς πολιτικός δεν μπρορεί να δει το μέλλον! Τι θα προκύψει μετά από 30,40,50 χρόνια! Μια χώρα με υπογεννητικότητα, με διαχρονικά προβλήματα γύρω της, που είναι βέβαιο ότι δεν θα αρθούν, που χρειάζεται συνεχή ενάργεια, εγρήγορση και σωστά διαχρονικά πρότυπα, οδηγείται σε χαλεπές συνέπειες!
    Τη δεκαετία του 80 οι πολιτικές επιλογές της τότε κυβέρνησης οδήγησαν σε νοοτροπίες και λογικές απόλυτης υποβάθμισης που τότε παρουσιάστηκαν ως κάτι νέο που ζητά η κοινωνία. Τα χρόνια περάσαν και άνθρωποι που συμμετείχαν σε αυτή την <> αντιλήφθηκαν τι δημιούργησαν και προσπάθησαν, κάποιοι, να αλλάξουν πολλά από αυτά που γεννήθηκαν τότε. Εις μάτην όμως!
    Είναι βέβαιο ότι το ίδιο θα συμβεί τώρα! Θα συζητάν μετά από δεκαετίες πως θα επαναφέρουν μια στρεβλή κατάσταση που όμως δεν θα μπορεί να ελεγχθεί!
    Κρίμα! Όταν παραβιάζεται η φύση, τότε εκδικείται και μάλιστα με μανία!

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 00:57 | ΣΤΕΦΑΝΟΣ

    Επιτέλους ήρθε η ώρα να έχουμε μια ελπίδα ότι θα ζήσουμε επιτέλους ως ίσοι μεταξύ ίσων και να μην χρειαστεί να φύγω στο εξωτερικό για να λάβω και γω τα δικαιώματα που δεν μου χορηγούνται ως φορολογούμενος πολίτης στην Ελλάδα.Ελπίζω μεταξύ υμών να επικρατήσει η λογική και όχι η προκατάληψη και ο σκοταδισμός της εκκλησίας…

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 00:38 | Ευαγγελία

    Το νομοσχέδιο καταργεί το φυσικό δικαίωμα των παιδιών να έχουν μάνα και πατέρα,άρα εμπίπτει στην παραβίαση των δικαιωμάτων του ανθρώπου και του πολίτη!