Άρθρο 2 Αντικείμενο

 

Αντικείμενο του παρόντος νόμου αποτελούν: α) η τροποποίηση του Αστικού Κώδικα, προκειμένου να αναγνωρισθεί η δυνατότητα σύναψης γάμου από πρόσωπα του ιδίου φύλου, β) οι αναγκαίες παρεμβάσεις στην εργατική νομοθεσία για την προστασία των ομοφύλων συζύγων και γονέων, γ) η διεύρυνση της προστασίας από διακρίσεις και δ) η ειδικότερη ρύθμιση σχέσεων με στοιχεία αλλοδαπότητας.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 13:11 | Εαγγελια

    Διαφωνω

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 13:12 | Ελένη

    Διαφωνώ

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 11:50 | Βασιλης Κ.

    Επιτελους η επιστημη μιλησε, εναντι των θρησκευτικων προκαταληψεων και των τοσων αποκλεισμων που βιωνουν οι συμπολιτες μας τοσα χρονια.

    Ολα τα παιδια ειναι ισα και ολες οι οικογενειες ισες.

    Αυτο ειναι το σωστο και το δικαιο και ελπιζω οι βουλευτες να το υπερψηφισουν. Ειναι χρεος τους.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 11:33 | Χρήστος Αρβανίτης

    «Από το 1982 που ο πολιτικός γάμος έγινε ισόκυρος με τον θρησκευτικό γάμο, τα τέκνα εκτός γάμου εξομοιώθηκαν με τα τέκνα εντός γάμου. Επίσης η έννοια της συμβίωσης (ελεύθερης ένωσης) υπήρχε από το 1982. Όσον αφορά τον γάμο των ομοφύλων, μία από τις βασικότερες έννοιες του Αστικού δικαίου αναφέρει ότι γάμος είναι μια σύμβαση που ιδρύει μια μόνιμη συμβίωση ανάμεσα σε πρόσωπα διαφορετικού φύλου με σκοπό τη γέννηση τέκνων και μετά έπονται τα υπόλοιπα στοιχεία του γάμου όπως είναι η συντροφικότητα. Επίσης γάμος είναι η “διαρκής κοινωνία βίου” που ιδρύεται με σύμβαση που ρυθμίζεται από το δίκαιο. Όσον αφορά την υιοθεσία τέκνων από ομόφυλα ζευγάρια, το πρώτιστο στοιχείο που παίζει ρόλο σε μια υιοθεσία είναι η ήρεμη ψυχολογική κατάσταση του τέκνου και δεύτερον η οικονομική ευμάρεια των γονέων, αλλά επειδή η ζωή είναι αποτύπωση της πραγματικότητας και όχι εικονική αποτύπωση, τα στοιχεία που σας αναφέρω πρέπει να εφαρμόζονται πλήρως».
    Καταληκτικό Συμπέρασμα: Γιατί είναι αναγκαίο να ψηφιστεί ο νόμος για το πολιτικό γάμο περί ομόφυλων ζευγαριών αφού υπάρχει το Σύμφωνο Συμβίωσης για τα ομόφυλα ζευγάρια
    Γιατι δεν θεσπίζεται νόμος για την κατοχύρωση του Προσωπικού βοηθου ώστε να περάσει απο το υπουργικό συμβούλιο& αμέσως μετά να βγει υπουργική απόφαση(άνοιγμα πλατφόρμας) για αιτήσεις απο 1 φεβρουαρίου έως 31 Μαιου 2024.
    Ευχαριστώ.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 10:37 | ΜΖ

    Ο τίτλος του νομοσχεδίου είναι «Ισότητα στον πολιτικό γάμο, τροποποίηση του Αστικού Κώδικα και άλλες διατάξεις», δηλαδή περιλαμβάνει τον όρο «πολιτικός γάμος», όχι απλώς «γάμος». Καλό θα ήταν για να μην υπάρχουν παρερμηνείες και σύνδεση με τον θρησκευτικό γάμο να φαίνεται ο ίδιος προσδιορισμός και στο παρόν άρθρο, δηλαδή «α) η τροποποίηση του Αστικού Κώδικα, προκειμένου να αναγνωρισθεί η δυνατότητα σύναψης γάμου από πρόσωπα του ιδίου φύλου» να γίνει «α) η τροποποίηση του Αστικού Κώδικα, προκειμένου να αναγνωρισθεί η δυνατότητα σύναψης πολιτικού γάμου από πρόσωπα του ιδίου φύλου». Πρόκειται σαφώς για πολιτικό γάμο, για θέμα της πολιτείας.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 10:17 | Χρήστος Αρβανίτης

    «Από το 1982 που ο πολιτικός γάμος έγινε ισόκυρος με τον θρησκευτικό γάμο, τα τέκνα εκτός γάμου εξομοιώθηκαν με τα τέκνα εντός γάμου. Επίσης η έννοια της συμβίωσης (ελεύθερης ένωσης) υπήρχε από το 1982. Όσον αφορά τον γάμο των ομοφύλων, μία από τις βασικότερες έννοιες του Αστικού δικαίου αναφέρει ότι γάμος είναι μια σύμβαση που ιδρύει μια μόνιμη συμβίωση ανάμεσα σε πρόσωπα διαφορετικού φύλου με σκοπό τη γέννηση τέκνων και μετά έπονται τα υπόλοιπα στοιχεία του γάμου όπως είναι η συντροφικότητα. Επίσης γάμος είναι η “διαρκής κοινωνία βίου” που ιδρύεται με σύμβαση που ρυθμίζεται από το δίκαιο. Όσον αφορά την υιοθεσία τέκνων από ομόφυλα ζευγάρια, το πρώτιστο στοιχείο που παίζει ρόλο σε μια υιοθεσία είναι η ήρεμη ψυχολογική κατάσταση του τέκνου και δεύτερον η οικονομική ευμάρεια των γονέων, αλλά επειδή η ζωή είναι αποτύπωση της πραγματικότητας και όχι εικονική αποτύπωση, τα στοιχεία που σας αναφέρω πρέπει να εφαρμόζονται πλήρως».
    Καταληκτικό Συμπέρασμα: Γιατί να ψηφιστεί ο νόμος για το πολιτικό γάμο περί ομόφυλων ζευγαριών αφού υπάρχει το Σύμφωνο Συμβίωσης για τα ομόφυλα ζευγάρια
    Γιατι δεν θεσπίζεται νόμος για την κατοχύρωση του Προσωπικού βοηθου ώστε να περάσει απο το υπουργικό συμβούλιο& αμέσως μετά να βγει υπουργική απόφαση(άνοιγμα πλατφόρμας) για αιτήσεις απο 1 φεβρουαρίου έως 31 Μαιου 2024.
    Ευχαριστώ.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 10:22 | Mary

    Συμφωνούμε όλοι οι άνθρωποι με την επιστήμη και με τις ανεπτυγμένες χώρες που έχουν ήδη ενσωματώσει αυτό το θέμα στη νομοθεσία τους. Μπράβο που φέρνετε την Ελλάδα σε αυτήν την πλευρά.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 10:46 | Maria Gialama

    Μπράβο για το νομοσχέδιο. Μια καλή αρχη για ίσα δικαιώματα για όλους! Συμφωνούμε!

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 08:15 | ΖΕΛΕΛΙΔΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ

    ΔΙΑΦΩΝΩ

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 02:18 | FONI

    Η διαιώνιση του ανθρώπου στηρίζεται στην ύπαρξη των δυο φίλων.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 02:07 | ΝΙΚΟΣ

    Διαφωνώ!…..

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 23:09 | ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΑΤΣΗ

    ΔΙΑΦΩΝΩ

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 22:46 | ΕΛΕΝΗ ΚΟΝΔΥΛΗ

    ΔΙΑΦΩΝΩ!

    Το Σύμφωνο Συμβίωσης επιλύει οικονομικά, κληρονομικά κ.α. θέματα των ομόφυλων ζευγαριών.
    Ο γάμος είναι ένας θεσμός που πρέπει να περιφρουρείται γιατί καθορίζει τις μελλοντικές κοινωνίες. Δεν θεωρώ ότι το πρότυπο ¨οικογένειας» δύο ανδρών ή δύο γυναικών είναι κατάλληλο για τα παιδιά του μέλλοντος.
    Εξάλλου κάτι τέτοιο αντιβαίνει το Ευαγγέλιο του Χριστού και την Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη του λαού μας. Δεν είναι πρόοδος, είναι αποδόμηση αξιών.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 22:06 | ΚΑΤΣΑΒΟΥ ΚΑΙΤΗ

    Δεν πρέπει να γίνει καμιά αλλαγή στον Αστικό Κώδικα. Όχι στην εμπορευματοποίηση της γυναίκας. Η ενοικίαση της γυναικείας μήτρας (παρένθετη μητέρα) οδηγεί σε εξευτελισμό της γυναικείας φύσης και αλλοίωση της έννοιας της μητρότητας. Το πιο ιερό πρόσωπο, η μητέρα, να γεννά παιδιά επί πληρωμή και κατά παραγγελία.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 22:09 | ΚΑΤΣΑΒΟΥ ΚΑΙΤΗ

    Δεν πρέπει να γίνει καμιά αλλαγή στον Αστικό Κώδικα. Αυτό το νομοσχέδιο οδηγεί σε διάλυση ανθρώπινων ψυχών και κατ’ επέκταση σε διάλυση της ελληνικής κοινωνίας. Όχι στην εμπορευματοποίηση της γυναίκας. Η ενοικίαση της γυναικείας μήτρας (παρένθετη μητέρα) οδηγεί σε εξευτελισμό της γυναικείας φύσης και αλλοίωση της έννοιας της μητρότητας. Το πιο ιερό πρόσωπο, η μητέρα, να γεννά παιδιά επί πληρωμή και κατά παραγγελία.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 22:46 | Christian

    The Pilgrims came here because they didn’t like King George telling them how they had to worship. Conservatives fear Sharia. So why can’t they see that making Christianity our official religion and using it to write and enforce laws is no different?

    Conservatives use the Bible when it suits them, mainly civil rights of non-whites and LGBTQ+. But when it means they might need to curtail their own immoral behavior, all bets are off.

    They fail to comprehend that Jesus was brown, spoke Aramaic and was Jewish.
    Not white.
    Not English.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 22:15 | Ασημακοπούλου Ευγενία

    Μπράβο γι’αυτό το νομοσχέδιο που μας πηγαίνει μπροστά ως χώρα. Δύο σημαντικές παρατηρήσεις:

    1) σε ζευγάρια γυναικών που θα συνάψουν γάμο και έχουν ήδη παιδί θα πρέπει η μη βιολογική μητέρα να έχει τη δυνατότητα να προβεί σε εκούσια αναγνώριση τέκνου, με συναίνεση της βιολογικής μητέρας

    2) ζευγάρια γυναικών που θα συνάψουν γάμο και μετά θα προχωρήσουν σε Ιατρικώς Υποβοηθούμενη Αναπαραγωγή, θα πρέπει να μπορούν να υπογράψουν και οι δύο (συναίνεση από κοινού), και το παιδί που θα γεννηθεί θα πρέπει να είναι τέκνο και των δύο αυτόματα (δηλαδή να υπάρξει ρύθμιση ώστε το αμάχητο τεκμήριο πατρότητας να επεκταθεί σε αμάχητο τεκμήριο γονεϊκότητας).

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 22:03 | ΜΑΡΘΑ

    ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 21:59 | Σταυρουλα

    Οχι, δεν συμφωνω ούτε με το γάμο των ομοφυλοφίλων ούτε με την τεκνοθεσία. Η Ελληνική Χριστιανική οικογένεια είναι Πατέρας-Μανα-παιδιά, τα οποία παιδιά έχουν την ανάγκη και των δυο προτύπων. δεν μπορεί να καταργηθεί ο θεσμός της ιερής Μανας! Ας κρατηθεί εεεεεενα, ένα θεμέλιο σε αυτή την κοινωνία πια.η ιερή παραδοσιακή οικογένεια! ΠΑΤΡΙΔΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 20:26 | Εφη

    Όλοι οι άνθρωποι έχουν τα ίδια δικαιώματα, ανεξαρτήτως φύλου, χρώματος και σεξουαλικής προτίμησης. Είμαστε μια κοινωνία που πρέπει επιτέλους να προοδεύσει και συμπεριλάβει όλες τις κοινωνικές ομάδες.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 19:48 | Φυλλιώ

    Συμφωνώ απόλυτα με το νομοσχέδιο όμως θεωρώ ότι παραλείπονται πολύ σημαντικά κομμάτια τα οποία θα ήταν πολύ ΑΔΙΚΟ να μην συμπεριληφθούν. Στις γυναίκες που έχουν υπογράψει σύμφωνο συμβίωσης πριν γεννηθούν τα παιδιά ΠΡΕΠΕΙ να μπορεί να γίνεται εκούσια αναγνώριση τέκνων της μίας από την άλλη αφού είναι ήδη παιδιά και των δύο εξ’αρχής και τα μεγαλώνουν μαζί και να μη χρειάζεται υιοθεσία (δηλαδή χρόνος και χρήμα) για την αναγνώριση του αυτονόητου. Επίσης, για γυναίκες που θα συνάψουν γάμο, να μπορούν να προχωρούν έπειτα σε ιατρικώς υποβοηθούμενη αναπαραγωγή και αφού συναινούν και οι δύο τους, το παιδί που θα γεννιέται να αναγνωρίζεται αυτομάτως ως δικό τους. Είναι χρέος της πολιτείας και της δημοκρατίας να προστατεύσει τις οικογένειες αυτές και να μην τις υποβάλλει σε περαιτέρω ταλαιπωρία.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 19:45 | ΞΕΝΟΦΩΝ Κ.

    Δεν επιβάλλεται από την ΕΣΔΑ και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ) να εισαχθεί γάμος μεταξύ προσώπων του ιδίου φύλου. Υπάρχει υποχρέωση για θέσπιση εναλλακτικού μορφώματος που δεν είναι απαραίτητο να επιφέρει απαράλλακτες συνέπειες με το γάμο, π.χ. να επιτρέπει την υιοθεσία.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 19:08 | Μια πολύτεκνη από τον Εβρο

    Απόλυτα αντίθετη με τονομοσχέδιο που είναι αντίθετο με το νόμο του θεού που εκποίησε Άρσεν και θυλη και η παραγγελία ήταν αυξανεσθε και πληθυνεσθε.Αντι να φέρεται νομοσχέδια που λύνουν κάπως το δημογραφικό φέρατε το νομοσχέδιο αυτό που είναι έγκλημα για την ελληνική οικογενεια την ορθοδοξία και τον Ελληνισμό πάρτε το πισω

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 19:50 | ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Β

    Διαφωνώ κάθετα με το νομοσχέδιο.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 18:07 | ΞΕΝΟΦΩΝ Κ.

    Kατά το άρθρο 21 του Συντάγματος, Η οικογένεια, ως θεμέλιο της συντήρησης και προαγωγής του Έθνους, καθώς και ο γάμος, η μητρότητα και η παιδική ηλικία, τελούν υπό την προστασία του Κράτους. Η συνταγματική έννοια του γάμου περιορίζεται στα ουσιώδη στοιχεία του που ισχύουν διαχρονικά στην ελληνική κοινωνία και στις θεμελιώδεις αρχές που τον διέπουν στη δική μας έννομη τάξη, άρα πρόκειται για μια μόνιμη συμβίωση δύο προσώπων διαφορετικού φύλου, που συνάπτεται ελεύθερα και κατά ορισμένη διαδικασία και διέπεται από την ισονομία των συζύγων. Ο κοινός νομοθέτης δεν μπορεί να μεταβάλει αυτά τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά του γάμου. Δεν συνάγεται μεν απαγόρευση ρύθμισης ελεύθερων ενώσεων, αλλά αυτές δεν θα προστατεύονται από το άρθρο 21 § 1. Ούτε μπορεί να θεσπισθεί νομοθετικά άλλος γάμος από αυτόν που προστατεύει το Σύνταγμα στο άρθρο 21, διότι αυτό θα ήταν αντισυνταγματικό.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 18:34 | Δημήτρης

    Το αυτονόητο είναι ότι το νομοσχέδιο δεν πρέπει να ψηφιστεί . Οι άνθρωποι αυτοί καυχιόταν για αυτά που θα έπρεπε να κλαίνε. Αυτό είναι κατάντια, φανταστείτε τι θα τραβήξει κάποιο παιδί που τυχόν θα υιοθετήσουν και κατά συνέπεια όλοι μας γιατί αυτά τα παιδιά χωρίς σωστή διατροφή θα πρέπει να απορρίψουν το πρότυπο γονέων τους.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 18:07 | Φ.Π.

    Διαφωνώ !
    Ξεφύγαμε πολύ!
    Το παιδί θέλει τη μανούλα και το μπαμπάκα !

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 17:56 | Χρήστος Αρβανίτης

    δικηγόρος κ. Χρήστος Αρβανίτης γράφει για τη συμβίωση:

    «Από το 1982 που ο πολιτικός γάμος έγινε ισόκυρος με τον θρησκευτικό γάμο, τα τέκνα εκτός γάμου εξομοιώθηκαν με τα τέκνα εντός γάμου. Επίσης η έννοια της συμβίωσης (ελεύθερης ένωσης) υπήρχε από το 1982. Όσον αφορά τον γάμο των ομοφύλων, μία από τις βασικότερες έννοιες του Αστικού αναφέρει ότι γάμος είναι μια σύμβαση που ιδρύει μια μόνιμη συμβίωση ανάμεσα σε πρόσωπα διαφορετικού φύλου με σκοπό τη γέννηση τέκνων και μετά έπονται τα υπόλοιπα στοιχεία του γάμου όπως είναι η συντροφικότητα. Επίσης γάμος είναι η “διαρκής κοινωνία βίου” που ιδρύεται με σύμβαση που ρυθμίζεται από το δίκαιο. Όσον αφορά την υιοθεσία τέκνων από ομόφυλα ζευγάρια, το πρώτιστο στοιχείο που παίζει ρόλο σε μια υιοθεσία είναι η ήρεμη ψυχολογική κατάσταση του τέκνου και δεύτερον η οικονομική ευμάρεια των γονέων, αλλά επειδή η ζωή είναι αποτύπωση της πραγματικότητας και όχι εικονική αποτύπωση, τα στοιχεία υμβο σας αναφέρω πρέπει να εφαρμόζονται πλήρως».
    Καταληκτικό Συμπέρασμα: Γιατί επρόκειτο να ψηφιστεί ο νόμος για το πολιτικό γάμο περί ομόφυλων ζευγαριών αφού υπάρχει το Σύμφωνο Συμβίωσης για τα ομόφυλα ζευγάρια
    Γιατι δεν θεσπίζεται νόμος για την κατοχύρωση του Προσωπικού βοηθου ώστε να περάσει απο το υπουργικό συμβούλιο& αμέσως μετά να βγει υπουργική απόφαση(άνοιγμα πλατφόρμας) για αιτήσεις απο 1 φεβρουαρίου έως 31 Μαιου 2024.
    Ευχαριστώ. 

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 17:20 | Επίχαρις Μιχαηλίδου

    Το α) αντίθετο με την Θρησκεία μας και τις παραδόσεις του Γένους

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 17:37 | Φώτης Αστερίου

    Τα ανθρώπινα δικαιώματα ΔΕΝ εξαρτώνται από την «κοινή γνώμη», ΟΥΤΕ τίθενται σε δημοψηφίσματα, για να μπορεί να τα αρνείται μια θρησκόληπτη δράκα προνομιούχων!

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 16:08 | ΔΤ

    Διαφωνώ κάθετα με το νομοσχέδιο.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 16:06 | ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΤΣΟΥΛΙΔΟΥ

    ΕΝΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΓΑΜΟΣ, ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 16:49 | Μαρία Αργυρίου

    Η διαπλοκή πολλαπλών μορφών διακρίσεων απαντάται στη βιβλιογραφία ως μελέτη της διαπλοκής ταυτοτικών χαρακτηριστικών (intersectionality ή «διαθεματικότητα»), η οποία επιχειρεί να σκιαγραφήσει την καταπίεση ως πολυδιάστατο κοινωνικό φαινόμενο.

    Η θεωρία της διαπλοκής ταυτοτικών χαρακτηριστικών υποστηρίζει ότι οι εκφάνσεις της καταπίεσης σε μια κοινωνία (όπως ο ρατσισμός, ο σεξισμός, η ομοφοβία, η τρανσφοβία κ.λπ.) δεν λειτουργούν ανεξάρτητα αλλά αλληλοσυνδέονται και διαμορφώνονται συνεχώς η μια βάσει της άλλης.
    Η κατανόηση της διαπλοκής αυτής είναι σημαντική, καθώς μας δείχνει γιατί ενδεχομένως να μην αρκεί μόνο η καταπολέμηση του ρατσισμού.
    Αντιθέτως, πρέπει να αγωνιστούμε εναντίον όλων των μορφών καταπίεσης στην κοινωνία.

    Ο ρατσισμός είναι η άποψη ότι τα μέλη κάθε φυλής διαθέτουν χαρακτηριστικά ή ικανότητες που αποδίδονται αποκλειστικά στη συγκεκριμένη φυλή, μια πεποίθηση που συντελεί στη λανθασμένη ιεράρχηση των φυλών, θεωρώντας κάποιες «κατώτερες» και κάποιες «ανώτερες» σε σχέση με τις άλλες. Με αυτόν τον τρόπο, ο ρατσισμός λειτουργεί ως θεσμική εξουσία που ευνοεί τη λευκή φυλή.

    Η πατριαρχία δημιουργεί μια παρόμοια θεσμική εξουσία. Ωστόσο, σε αυτήν την περίπτωση δεν είναι η φυλή αλλά το φύλο που μετατρέπεται σε εργαλείο καταπίεσης – δημιουργώντας την επονομαζόμενη «ανωτερότητα του ανδρικού φύλου».

    Τόσο ο φεμινισμός όσο και ο αντιρατσισμός μάχονται για την κατάργηση των άδικων προνομίων που δημιουργούνται μέσα από τις εξουσιαστικές δομές της κοινωνίας.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:46 | Κάτια

    δημοψήφισμα!!!!να μιλήσει ο λαός!!!

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:35 | Θωμαή

    Διαφωνώ απόλυτα με το νομοσχέδιο

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 13:01 | Ελένη

    Διαφωνώ πλήρως

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 13:15 | Παυλίνα Γ.

    Διαφωνώ πλήρως με αυτό το νομοσχέδιο.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 12:38 | Ευαγγελία Δαρατσανού

    Συγχαρητήρια, επιτέλους τακτοποιούνται, έστω εν μέρει, θέματα τα οποία έπρεπε να έχουν λυθεί προ καιρού.

    Κάποιες σημαντικές παρατηρήσεις:

    1. Είναι αναγκαίο, για γυναίκες που θα συνάψουν γάμο και έχουν ήδη παιδί, να μπορεί να γίνει εκούσια αναγνώριση τέκνου της μιας, προφανώς και με δική της συναίνεση και από την άλλη. Το ίδιο ισχύει και αν έχουν, ήδη τελέσει γάμο στο εξωτερικό κι ακολούθως απέκτησαν παιδί στην Ελλάδα,το οποίο έχει καταχωριστεί ως παιδί μονογονεϊκής οικογένειας.

    2. Αναφορικά σε γυναίκες που θα συνάψουν γάμο και μετά θα πάνε για ιατρικώς υποβοηθούμενη αναπαραγωγή (ΙΥΑ), να υπογράφουν και οι δύο (συναίνεση από κοινού) και το παιδί που θα γεννηθεί να είναι τέκνο και των δύο αυτόματα (το αμάχητο τεκμήριο πατρότητας όπως ισχύει σήμερα, να γίνει αμάχητο τεκμήριο γονεϊκότητας).

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 11:35 | Γεωργία Κ.

    Συγχαρητήρια! Θα πρέπει να υπάρξουν όμως τροποποιήσεις, ώστε να επιλυθούν τα παρακάτω σοβαρότατα θέματα:

    (α) σε ζευγάρια γυναικών που θα συνάψουν γάμο και έχουν ήδη παιδί θα πρέπει η μη βιολογική μητέρα να έχει τη δυνατότητα να προβεί σε εκούσια αναγνώριση τέκνου, με συναίνεση της βιολογικής μητέρας,

    (β) ζευγάρια γυναικών που θα συνάψουν γάμο και μετά θα προχωρήσουν σε Ιατρικώς Υποβοηθούμενη Αναπαραγωγή, θα πρέπει να μπορούν να υπογράψουν και οι δύο (συναίνεση από κοινού), και το παιδί που θα γεννηθεί θα πρέπει να είναι τέκνο και των δύο αυτόματα (δηλαδή να υπάρξει ρύθμιση ώστε το αμάχητο τεκμήριο πατρότητας να επεκταθεί σε αμάχητο τεκμήριο γονεϊκότητας).

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 11:05 | Μαρία Πραγματευτέλη

    1. Να ενσωματωθεί ρητή διατύπωση για γυναίκες πού έχουν ήδη παιδί και πρόκειται να συνάψουν γάμο, ώστε να μπορεί να γίνει εκούσια αναγνώριση τέκνου της μίας από την άλλη με τη συναίνεση της βιολογικής μητέρας
    2. Αμάχητο τεκμήριο γονεικότητας. Οι έγγαμες γυναίκες που θα πανε για ιατρικώς υποβοηθούμενη αναπαραγωγή , να συναινούν από κοινού και το παιδί που θα γεννηθεί να ειναι αυτόματα τέκνο και των δυο
    3. Ρητή διατυπωση στο άρθρο 12, για αλλαγή του ονόματος των τρανς προσώπων στα έγγραφα των ανήλικων τουλάχιστον παιδιών τους
    4. Να επεκταθεί το δικαίωμα για υποβοηθούμενη αναπαραγωγή (παρένθετη) και στους άντρες ώστε να μην υπάρχει διάκριση και να μην αναγκάζονται να κατφεύγουν σε παρενθεσία στο εξωτερικό.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 03:03 | Φώτης Αστερίου

    Ο Αντώνης Καραμπατζός είναι καθηγητής του αστικού δικαίου στη Νομική Σχολή του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, διδάκτορας του αστικού δικαίου στο πανεπιστήμιο Tubingen της Γερμανίας και με μεταδιδακτορική ειδίκευση στο αγγλοσαξονικό δίκαιο των συμβάσεων στο UCL του Λονδίνου.

    Και δήλωσε τα εξής:

    Προφανώς σε νομικό και συνταγματικό επίπεδο ΔΕΝ μπορούν τα δικαιώματα να μπαίνουν ούτε στο ζύγι πλειοψηφίας- μειοψηφίας, ούτε στο ζύγι βεβαίως των δημοσκοπήσεων.
    Από εκεί και πέρα, προφανώς οι δημοσκοπήσεις λαμβάνονται υπόψη σε πολιτικό επίπεδο προκειμένου να προχωρήσει μια κυβερνητική πρωτοβουλία ή όχι.
    Αλλά σε επίπεδο προστασίας ανθρωπίνων δικαιωμάτων κάτι τέτοιο είναι αδιάφορο.

    Συζήτηση γίνεται επίσης και για τις ηθικές σταθμίσεις που πρέπει να έχει ένας νόμος.
    Και το ερώτημα τελικά είναι τι είναι ηθική σε ένα νόμο και αν μπορεί μια μειοψηφία ή μια πλειοψηφία να ορίζει το ηθικό ή το ανήθικο στη ζωή των ανθρώπων.

    Κατά τη γνώμη μου, αλλά και κατά τη γνώμη των σοβαρότερων και πιο έγκριτων φιλοσόφων του δικαίου διεθνώς, ΔΕΝ μπορεί μια κοινωνική πλειοψηφία να επιβάλει πρότυπα ζωής ως προς τις βασικές βιοτικές επιλογές σε μειοψηφίες ή σε ομάδες ανθρώπων. Δεν μπορεί δηλαδή να υποτάσσονται ως προς τις βασικές τους βιοτικές επιλογές πρόσωπα και κοινωνικές ομάδες στις επιταγές της πλειοψηφίας. Αυτό δεν γίνεται. Αυτό είναι αντίθετο στην αξία του ανθρώπου.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 00:01 | Γεωργία Αντωνιάδου

    Διαφωνώ! Τα παιδιά χρειάζονται πατέρα και μητέρα.

  • 28 Ιανουαρίου 2024, 23:13 | Φάνης Σ.

    Με αυξημένη σύνθεση το Συμβούλιο της Επικρατείας (Γ’ Τμήμα, σύνθεση με 7 ανώτατους δικαστές), έκρινε νόμιμη και ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ τη δυνατότητα για σύναψη συμφώνου συμβίωσης και από ομόφυλα ζευγάρια, βασιζόμενο στη νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτωn, του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και στις προβλέψεις του ελληνικού Συντάγματος.

    Το ΣτΕ αποφάσισε ότι «ο νομοθέτης ΔΕΝ κωλύεται από τις συνταγματικές επιταγές να τροποποιεί τις ρυθμίσεις περί των τρόπων σύστασης της οικογένειας ή να αναγνωρίζει στα πλαίσια των συνταγματικώς κατοχυρωμένων αρχών της
    ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας, της ισότητας και της προστασίας της ιδιωτικής ζωής, άλλες εναλλακτικές προς το γάμο μορφές συμβίωσης και την ΔΙΑ ΑΥΤΩΝ ΙΔΡΥΣΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΩΝ ΔΕΣΜΩΝ, δεδομένου ότι η συνταγματική προστασία της οικογένειας ΔΕΝ αφορά αποκλειστικά στην δια γάμου ιδρυόμενη και από τη φύση της υφίσταται κατ΄ ανάγκη τις επιδράσεις από τις ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΕΙΣ κατά την διαδρομή του χρόνου, υποκείμενες σε ΕΞΕΛΙΞΗ και ANAπροσδιορισμούς».

    Το Ανώτατο Δικαστήριο έκρινε επίσης ότι «από τις ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΑΓΕΣ συνάγεται η κατοχύρωση του απαραβίαστου της ιδιωτικής ζωής των πολιτών, στον ΠΥΡΗΝΑ της οποίας ανήκει η ερωτική ζωή ΚΑΙ ο σεξουαλικός προσανατολισμός, ο οποίος ως ΒΑΣΙΚΟ στοιχείο της προσωπικότητας ΚΑΙ της ελευθερίας αυτοπροσδιορισμού του ατόμου ΠΡΕΠΕΙ σε μια σύγχρονη δημοκρατική κοινωνία να είναι απολύτως σεβαστός και να ΜΗΝ αποτελεί αιτία διακρίσεων από την πλευρά της κρατικής εξουσίας».

    Το ΙΔΙΟ θα γίνει και με τον γάμο, οπότε άδικα «χτυπιέστε» μερικοί/ές εδώ μέσα με τις θρησκοληψίες σας!

  • 28 Ιανουαρίου 2024, 23:08 | Σοφία

    Διαφωνώ κάθετα! Τα παιδιά χρειάζονται για αναπτυξιακούς αλλά και συναισθηματικούς λόγους τόσο το ανδρικό όσο και το γυναικείο πρότυπο, κάτι που δεν γίνεται να επιτευχθεί από μια οικογένεια με 2 μπαμπάδες ή 2 μαμάδες.

  • 28 Ιανουαρίου 2024, 23:49 | Βασιλική Γούδα

    Διαφωνώ.

  • 28 Ιανουαρίου 2024, 23:37 | ΞΕΝΟΦΩΝ Κ.

    Από τον Μοδεστίνο, Ρωμαίο νομοδιδάσκαλο του 3ου μ.Χ. αιώνα, ο οποίος μάλιστα δεν ήταν Χριστιανός, ως προς τον όρο «μελλόνυμφοι», και ως προς το περιεχόμενο του όρου “γάμος”, διατυπώθηκε ο κλασικός ορισμός : «γάμος εστί ένωσις ανδρός και γυναικός και συγκλήρωσις του βίου παντός, θείου τε και ανθρωπίνου δικαίου κοινωνία»

  • 28 Ιανουαρίου 2024, 22:34 | Γούδα Μαρία

    Παραδέχομαι μόνον τον χριστιανικό γάμο, είναι διαχρονικός!

  • 28 Ιανουαρίου 2024, 21:15 | Γιάννα

    Θεωρώ ότι έιναι ένα σωστό βήμα για να πετυχουμε μια συμπεριληπτική κοινωνία.

  • 28 Ιανουαρίου 2024, 21:25 | Μαρία

    Συμφωνώ!

  • 28 Ιανουαρίου 2024, 19:19 | Μαρία Αργυρίου

    «Πέραν της δύσκολης κατάστασης του να χάσει τον έναν γονέα, αυτή τη στιγμή το νομοσχέδιο επιλύει υπάρχουσες καταστάσεις. Δίνει δικαιώματα σε παιδιά που υπάρχουν. Είναι δίπλα μας. Μπορεί να είναι αόρατα ως προς το νόμο, ως προς τη λήψη ιθαγένειας – οι νομικοί αντιλαμβάνονται την εκκρεμότητα που υπάρχει όταν ένα παιδί έρχεται από το εξωτερικό και δεν του αναγνωρίζεται η ιθαγένεια στην Ελλάδα – αλλά πρέπει να δούμε την καθημερινότητά τους. Ας δοιύμε την καθημερινότητά του. Μπορεί κάποιος από τους δύο να πάρει τους βαθμούς; Ή να το πάει στο νοσοκομείο; Όχι. Τα παιδιά αυτά είναι στο κενό» ανέφερε η Υπουργός Οικογένειας Σοφία Ζαχαράκη για τον γάμο και τη τεκνοθεσία των ομόφυλων ζευγαριών.

    «Προασπίζουμε τα δικαιώματα των παιδιών και αυτό γίνεται με τη λογική του απόλυτου σεβασμού στην ισότητα, σε μία κοινωνία και μία Δημοκρατία, η οποία σέβεται τους πολίτες της. Μήπως οι πολλοί που έχουμε εξασφαλισμένα δικαιώματα έχουμε την ευθύνη να προστατεύουμε τους λίγους; Είναι χρέος της δημοκρατίας να προστατεύει ακόμα και τον έναν» κατέληξε για το νομοσχέδιο.