ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ισότητα στον πολιτικό γάμο, τροποποίηση του Αστικού Κώδικα και άλλες διατάξεις» ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός

 

Ο παρών νόμος αποσκοπεί στη διασφάλιση της αρχής της ισότητας, μέσω της επέκτασης της δυνατότητας σύναψης γάμου και σε πρόσωπα του ιδίου φύλου και στην ενίσχυση της προστασίας από διακρίσεις, προς την κατεύθυνση της υλοποίησης της Εθνικής Στρατηγικής για την Ισότητα των ΛΟΑΤΚΙ+.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 16:18 | Χρήστος Πουλάκης

    Για να το θέσουμε ψύχραιμα, χωρίς κραυγές και προκαταλήψεις:

    1. Η ισότητα στο γάμο, σε ό,τι αφορά τα δικαιώματα που προκύπτουν από αυτόν ΑΥΣΤΗΡΑ για το ζευγάρι, είναι αναγκαία για την εναρμόνιση με το δίκαιο της ΕΕ και την ΕΣΔΑ που προβλέπει την άρση διακρίσεων και με βάση τον ερωτικό προσανατολισμό. Καλώς να γίνει, αρκεί αυτή να αφορά να μην υποχρεώσει καμία θρησκευτική κοινότητα να εναρμονιστεί με αυτή. Διατηρούν το δικαίωμα να κρατούν την κοσμοθεωρία τους και να αποφασίζουν οι ίδιες τι θεωρούν καλό και κακό.

    2. Το θέμα της τεκνοθεσίας έχει τεθεί εντελώς λάθος από τους υποστηρικτές της επέκτασής του και στους ομόφυλους: δεν είναι δικαίωμα η τεκνοθεσία εκείνου που τεκνοθετεί, αλλά οικειοθελές βάρος που συνεπάγεται δικαιώματα για το παιδί και σειρά υποχρεώσεων για τους γονείς. Είναι ήδη πρόβλημα που πολλοί ετεροφυλόφιλοι γονείς στην Ελλάδα θεωρούν την παιδοθεσία δικαίωμα ελέω Θεού, θα πρέπει να επικεντρώσουμε στην εξάλειψη αυτής της λογικής που προκαλεί τόσα προβλήματα στους ετεροφυλοφιλους και όχι να την επεκτείνουμε και στα ομόφυλα ζευγάρια.

    Τώρα, με βάση το συμφέρον του ΠΑΙΔΙΟΥ:

    α. Σαφώς και θα πρέπει να υφίσταται ο θεσμός του συγκηδεμόνα για τον ομόφυλο νέο σύντροφο του φυσικού παιδιού κάποιου, αφού έτσι κι αλλιώς συνδέεται το παιδί μαζί του. Ήδη καλύπτεται ο θεσμός από το νόμο για το σύμφωνο συμβίωσης, αν δεν κάνω λάθος.
    β. Αν μιλάμε για παιδοθεσία από ζεύγος μη φυσικών γονέων, όταν ένα ομόφυλο ζεύγος έχει δεθεί στενά με ένα παιδί του οποίου οι γονείς »φεύγουν» ξαφνικά, στενοί συγγενείς ή φίλοι, ναι, θα ήταν μάλλον καλύτερο για το παιδί να τεθεί υπό την επιμέλειά τους παρά να υιοθετηθεί από ένα άγνωστο ετερόφυλο ζευγάρι. Οπότε, να προβλέπεται στο νόμο αυτή η δυνατότητα, πάντα λαμβάνοντας υπόψη και τη γνώμη του ίδιου του παιδιού.

    Αν πάλι μιλάμε για υιοθεσία από εντελώς άγνωστο ζευγάρι, τότε μάλλον το συμφέρον του παιδιού επιτάσσει να γνωρίζει και το αρσενικό και το θηλυκό πρότυπο. Ας υπάρχει στο νόμο η δυνατότητα υιοθεσίας από άγνωστο ομόφυλο ζευγάρι, όμως η διοίκηση κατά την άσκηση της διακριτική της ευχέρεια ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ θα πρέπει να λαμβάνει αυτό υπόψη.

    3. Είμαι εντελώς αντίθετος στο θεσμός της παρένθετης μητρότητας γιατί μετατρέπει τις γυναίκες σε μηχανές κύησης και τους άντρες σε αντλίες σπέρματος. Υπάρχει ο κίνδυνος για πολλές αρνητικές συνέπειες στην σωματική και ψυχική υγεία γυναικών που θα θελήσουν να κυοφορήσουν τέτοια παιδιά και φυσικά, να πεφτουν φτωχές γυναίκες θύματα εκμετάλλευσης. το ΄ίδιο ισχύει και για τους δότες άνδρες και τα παιδιά που θα γεννηθούν με αυτόν τον τρόπο. Και να ισχύει για κάποιες ομάδες από το ’05, κακώς ισχύει. Η ευνομούμενη Νορβηγία απαγορεύει αυτή τη δυνατότητα για αυτούς ακριβώς τους λόγους.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 16:56 | Δέσποινα

    ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΩΜΑΛΙΑΣ.ΕΥΧΟΜΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΜΑΣ ΛΥΠΗΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΕΜΒΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟ ΔΥΝΑΤΟ.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 16:16 | «Χριστιανός πρώτου αιωνα»

    ΛΕΥΙΤΙΚΟΝ 20.
    13Εάν δε τις κοιμηθή μετά άρρενος, καθώς κοιμάται μετά γυναικός, βδέλυγμα έπραξαν αμφότεροι· εξάπαντος θέλουσι θανατωθή· το αίμα αυτών θέλει είσθαι επ’ αυτούς.

    Ο ΘΕΟΣ Νομοθετησε τον γάμο…
    ως  ένωση των σαρκων του ανδρός και της γυναικός του…
    συνεπώς…
    δεν είναι δικαίωμα των ομοφυλοφιλων…
    να εφαρμοστει ο θεσμος του γάμου και στη δική τους σαρκική ένωση…
    διότι…
    η δική τους σαρκική  ένωση είναι παράβαση Του Νόμου ΤΟΥ ΘΕΟΥ…

    οι σοδομιτες τέτοια έκαναν…και τιμωρηθηκαν…

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 16:04 | ΧΡΗΣΤΟΣ

    Γεια σας.
    Με αυτή τη λογική δικαίωμα ισοτητας έχουν οι γυναίκες να γίνουν και μητροπολιτες ή να επισκεφθούν το Άγιο Όρος που στο κάτω – κάτω είναι και πιο λογικά αιτήματα. Λοιπόν; το επόμενο βήμα είναι νομοθεσίες και για αυτά;
    Σας ευχαριστω

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 16:38 | Θωμάς

    Συμφωνώ απόλυτα με το νομοσχέδιο.
    Το νομοσχέδιο προκύπτει από κοινωνικές και ανθρωπιστικές έρευνας όπως και επιστημονικά δεδομένα που σκοπό έχουν να προάγουν και την ψυχοκοινωνική ευημερία,δεδομένης της συμπεριληπτικότητας. Οι υπόλοιπες αβάσιμες, μεροληπτικές γνώμες δεν μπορούν να παρεμβαίνουν ως συγχυτικοί παράγοντες.Όλες οι κοινωνίες χαρακτηρίζονται από μεταβολές και προσαρμογές σε νέα δεδομένα, κατ’ επέκταση όποιος/α δεν συμμερίζεται την πρόοδο των κοινωνιών εναντιώνεται στο ευ ζην.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 16:28 | ΙΩΑΝΝΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ

    Είμαι κάθετα αρνητικός με το νομοσχέδιο

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 16:14 | Ελενη Χ.

    Αντισυνταγματικό, αντιδημοκρατικό και αντιχριστιανικό νομοσχέδιο.
    Τα επιχειρήματα έχουν διατυπωθεί πολλάκις και ποικιλοτρόπως.
    Σεβαστείτε τη βούληση της συντριπτικής πλειοψηφίας του Ελληνικού λαού, σεβαστείτε το δικαίωμα του κάθε παιδιού να μεγαλώνει σε οικογένεια με μητέρα και πατέρα.
    Τα δικαιώματα της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας είναι κατοχυρωμένα με το Σύμφωνο Συμβίωσης, καμία Ευρωπαϊκή οδηγία για επίσπευση του Πολιτικού Γάμου των Ομοφυλοφίλων δεν υπάρχει. Προς τι λοιπόν αυτή η «βιασύνη»;
    Παρακαλούμε βρείτε λύσεις για την Υπογενητικότητα,την Υγεία και την Οικονομική εξαθλίωση των Ελλήνων και μην κλονίζετε συθέμελα το θεσμό της οικογένειας.
    Αποσύρτε το επαίσχυντο νομοσχέδιο εγκαίρως, διαφορετικά θα οδηγηθείτε με μαθηματική ακρίβεια,σε εκλογική ήττα στις επόμενες εκλογές. Δεν είναι δυνατόν οι Έλληνες Ορθόδοξοι, που αποτελούν την πλειοψηφία των ψηφοφόρων σας να δεχθούν με ελαφρα τη καρδία αυτό το αίσχος.
    Μην αυταπατάσθε.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 16:34 | Sabina Ibragimova

    Συγχαρητήρια για το νομοσχέδιο! Πρέπει να ψηφιστεί άμεσα ώστε οι οικογένειες μας να κατιχυρωθουβ νομικά. Τα παιδιά μας να έχουν δύο γονείς με ίσα δικαιώματα και εκπροσώπηση όταν αυτό χρειάζεται. Είμαστε 2 μητέρες με ένα παιδακι 2 χρόνων μετά από 12 χρόνια σχέση! Οι οικογένειες μας μας αποδέχονται μας αγαπούν και ζητούν την αποδοχή κ ισότητα στα μάτια του νόμου!
    Πράξτε το αυτονόητο και ψηφίστε το!

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 16:36 | ΙΩΑΝΝΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ

    Είμαι κάθετα αρνητικός

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 16:59 | Ginq

    Ναι στο νομοσχέδιο, ναιβστην ισότητα καιβστη προστασία στις οικογένειες μας και τα παιδιά μας! Υπάρχουμε και ζητάμε ισότητα!!!!

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 16:08 | Σταύρος

    Η αγάπη της μητέρας(γυναίκα) και του πατέρα(άνδρας) προς τα παιδιά είναι ο θεμέλιος λίθος για μια υγιή και ισορροπημένη ανάπτυξη. Για να μεγαλώσουν φυσιολογικά τα παιδιά και να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της ζωής, και οι δύο γονείς συμβάλλουν στη δημιουργία ενός ασφαλούς και περιποιητικού περιβάλλοντος.

    Η αγάπη από μια μητέρα εμφανίζεται με ζεστασιά, ανησυχία και αφοσίωση. Η μητέρα είναι συχνά η αρχική πηγή στοργής του παιδιού, παρέχοντας τις αγκαλιές και την ενθάρρυνση που απαιτούνται για την ανάπτυξη της ασφάλειας και της αυτοεκτίμησης.

    Ωστόσο, η σχέση επωφελείται από τη δύναμη, την προστασία και την καθοδήγηση του πατέρα. Ο χρόνος παιχνιδιού, τα μαθήματα και οι δραστηριότητες συνεργασίας με τον πατέρα συμβάλλουν στην ευτυχισμένη ανάπτυξη των παιδιών και η παρουσία του πατέρα τους διδάσκει πολύτιμα μαθήματα για το πώς να περιηγούνται στον κόσμο.

    Ουσιαστικά, η ταυτότητα και η αυτογνωσία ενός παιδιού διαμορφώνονται από τον πολύπλοκο χορό συναισθημάτων και εμπειριών που δημιουργεί η αγάπη των γονιών του. Τα παιδιά αποκτούν τις γνώσεις και τις ικανότητες που χρειάζονται μέσω αυτής της συνεργατικής προσέγγισης, αλλά μαθαίνουν επίσης να εκτιμούν και να σέβονται τις σημαντικές σχέσεις στη ζωή τους.

    Με βάση το παραπάνω κείμενο διαφωνώ κάθετα με το νομοσχέδιο της κυβέρνησης!

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 16:17 | Διονύσης

    Την εννομη τάξη την «κόβουμε» και την «ράβουμε» κατα το δοκούν.
    Δεν γίνεται να συζητάμε για τα ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ .
    Ο Γάμος ακολουθεί την πορεία της φύσης και
    είναι για τους ετερόφιλους. Κατ’ αναλογία τα παιδιά πρέπει
    να δίδονται σε ετερόφιλα ζευγάρια.
    Μη βιάζετε την Φύση.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 16:42 | ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΤΣΟΥΛΙΔΟΥ

    Διαφωνώ κάθετα με το νομοσχέδιο

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:18 | Giannis Mikoniatis

    Καλησπέρα,

    Η νομική μου τοποθέτηση επί του ζητήματος για την συνταγματικότητα της ρύθμισης.

    Πηγή: https://gmikoniatislaw.gr/gamos_omofilon/

    Με αφορμή την επικείμενη θεσμοθέτηση της δυνατότητας σύναψης γάμου και για τα ομόφυλα ζεύγη, έχει ανοίξει στην δημόσια σφαίρα μία συζήτηση για την συνταγματικότητα της εν λόγω ρύθμισης. Υποστηρίζεται από μέρος του νομικού επιστημονικού κόσμου πως «στο δίκαιό μας, η διαφορά φύλου είναι θεμελιώδης προϋπόθεση τέλεσης γάμου και η έλλειψή της καθιστά τον γάμο ανυπόστατο και αντισυνταγματικό.» (βλ. σχετικό άρθρο που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της εφημερίδας “ΤΟ ΒΗΜΑ” και υπογράφει η Καθηγήτρια Αστικού Δικαίου της Νομικής Σχολής του Δ.Π.Θ., Ρόη Δ. Παντελίδου). Το βασικό επιχείρημα αυτής της τοποθέτησης βασίζεται στο ότι ενδεχόμενη αναγνώριση της δυνατότητας στα ομόφυλα ζεύγη να συνάπτουν γάμο προσκρούει στο άρθρο 21 του Συντάγματος το οποίο προστατεύει την οικογένεια και τον γάμο. Είναι όμως αντισυνταγματικός ο γάμος ομοφύλων;

    ΤΙ ΟΡΙΖΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΚΑΙ Η ΕΝΝΟΜΗ ΤΑΞΗ
    Σύμφωνα με το άρθρο 21 του Συντάγματος: Η οικογένεια, ως θεμέλιο της συντήρησης και προαγωγής του Έθνους, καθώς και ο γάμος, η μητρότητα και η παιδική ηλικία τελούν υπό την προστασία του Κράτους. Το Κράτος μεριμνά για τη διασφάλιση συνθηκών αξιοπρεπούς διαβίωσης όλων των πολιτών μέσω ενός συστήματος ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος, όπως νόμος ορίζει.

    Πρώτον, τόσο για την έννοια του γάμου όσο και αυτή της οικογένειας, δεν συναντάμε στο ελληνικό δίκαιο κάποιον συγκεκριμένο ορισμό. Η ερμηνεία αυτών αφήνεται στην επιστημονική θεωρία και νομολογία οι οποίες και αποτελούν αντανάκλαση σ’ ένα βαθμό των πολιτικών και κοινωνικών αντιλήψεων της εκάστοτε περιόδου που εκφράζουν. Ενδεικτικά ο ελληνικός Αστικός Κώδικας στο άρθρο 1367 όπου ορίζονται τα της τέλεσης του γάμου αναφέρεται πως ο γάμος τελείται είτε με την σύγχρονη δήλωση των μελλονύμφων ότι συμφωνούν σ’ αυτό (πολιτικός γάμος) είτε με ιερολογία από ιερέα της ανατολικής ορθόδοξης εκκλησίας ή από λειτουργό άλλου δόγματος ή θρησκεύματος γνωστού στην Ελλάδα. Όπως εύκολα διαπιστώνει κανείς ο νόμος αναφέρεται σε μελλόνυμφους χωρίς να διευκρινίζει αν αυτοί πρέπει απαραίτητα να είναι διαφορετικού φύλου.

    Δεύτερον, η παραπάνω ρύθμιση εντάσσεται στην κατηγορία των λεγόμενων κοινωνικών δικαιωμάτων του Συντάγματος. Αυτό σημαίνει πως κατά κανόνα έχουν ένα κατευθυντήριο χαρακτήρα και γεννάνε μία κατά βάση ηθική υποχρέωση και όχι νομική για την μέγιστη ικανοποίηση τους. Ακόμα δηλαδή και αν δεχτεί κανείς πως η αναγνώριση από μία έννομη τάξη του γάμου μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου αποτελεί επίθεση κατά των θεσμών του γάμου και της οικογένειας, αυτό είναι κάτι που αφορά την σφαίρα της πολιτικής με την στενή της έννοια και δεν εγείρει ζητήματα συνταγματικότητας μίας τέτοιας ρύθμισης. Ο λόγος που το Σύνταγμα μας επιλέγει αυτό τον τρόπο να προστατέψει έναν κοινωνικό θεσμό είναι ότι ακριβώς λόγω της αυξημένης ισχύος και δεσμευτικότητας που έχει, αντιλαμβάνεται τα προβλήματα που ενδέχεται να δημιουργήσει μία άκαμπτη απολυτότητα σε μελλοντικές περιόδους όπου οι αντιλήψεις στην κοινωνία θα είχαν αλλάξει από την εποχή της συνταγματικής ρύθμισης. Για παράδειγμα μία κατά γράμμα ερμηνεία της διάταξης θα έπρεπε να οδηγήσει ένα κράτος στο να μην επιτρέπει το διαζύγιο.

    Επομένως τίθεται ένα ερώτημα εδώ: Αν το Σύνταγμα και οι νόμοι δεν μας δίνουν μία σαφή απάντηση, ποιος γάμος και ποια οικογένεια προστατεύεται; Το ζήτημα έχει απασχολήσει διαχρονικά τόσο τα ευρωπαϊκά όσο και τα ελληνικά δικαστήρια.

    Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ), έχει κληθεί σε μία σειρά υποθέσεις να κρίνει για το δικαίωμα των ομόφυλων στο γάμο. Αν και το άρθρο 12 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) ορίζει ρητά ότι δικαίωμα σύναψης γάμου αναφέρεται ρητά στο δικαίωμα άντρα και γυναίκας να συνάπτουν γάμο και το ζήτημα αυτό δεν μπορεί να λυθεί ερμηνευτικά αλλά χρειάζεται νομοθετική παρέμβαση (ΕΔΔΑ, Υπόθεση Mark Rees, 17.10.1986), ωστόσο με πρόσφατη νομολογία του (Υπόθεση Schalk και Kopf, 24.6.2010) κρίθηκε ότι η προστασία της συμβίωσης μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου εντάσσεται στο δικαίωμα προστασίας της οικογενειακής ζωής. Η απόφαση έχει σημασία γιατί για πρώτη φορά το ΕΔΔΑ αποφάσισε πως τα ομόφυλα ζεύγη εμπίπτουν στην κατηγορία της “οικογένειας”.

    Το ζήτημα κρίθηκε νομολογιακά και από τα ελληνικά δικαστήρια, όταν επέλεξαν να κρίνουν ως ανυπόστατους γάμους μεταξύ ομόφυλων που τελέστηκαν πριν από κάποια χρόνια από τον Δήμαρχο της Τήλου (βλ. εδώ το ιστορικό). Συγκεκριμένα, ο Άρειος Πάγος στην υπ’ αριθμ. 1428/2017 απόφαση του που έκρινε αμετάκλητα την υπόθεση, αποφάσισε να ερμηνεύσει την εικαζόμενη βούληση του νομοθέτη «δεδομένου ότι κατά το χρόνο συντάξεως του εν λόγω νομοθετήματος (σ.σ. ο Αστικός Κώδικας) το ζήτημα της ομοφυλοφιλίας γενικότερα είχε πολύ περισσότερο περιορισμένη διάσταση από ό,τι σήμερα, ενώ το ενδεχόμενο γάμου μεταξύ προσώπων του ιδίου φύλου δεν είχε απασχολήσει τους συντάκτες του, ως αυτονόητα ανύπαρκτο. Έτσι, ως προς τον όρο “μελλόνυμφοι”, αφετηρία των συγγραφέων, παλαιοτέρων και συγχρόνων, που ασχολήθηκαν με την ερμηνεία του αστικού κώδικα, αποτελεί ο ορισμός του γάμου, όπως διατυπώθηκε από τον Μοδεστίνο, Ρωμαίο νομοδιδάσκαλο του 3ου μ.Χ. αιώνα, ο οποίος μάλιστα δεν ήταν Χριστιανός, και σύμφωνα με τον οποίο “γάμος εστί ένωσις ανδρός και γυναικός και συγκλήρωσις του βίου παντός, θείου τε και ανθρωπίνου δικαίου κοινωνία”. Κατά λογική ακολουθία, στα ερμηνευτικά συγγράμματα του αστικού κώδικα, η διαφορά φύλου αναφέρεται ως στοιχείο του υποστατού του γάμου και αξιούμενη προϋπόθεση από το νόμο, παρά το γεγονός ότι κάτι τέτοιο δεν αναφέρεται ρητά στο νόμο, αφού με τη μη θέσπιση του πολιτικού γάμου, ο ορισμός του γάμου στον ΑΚ ήταν περιττός, ενόψει του ότι η χριστιανική εκκλησία ενέκρινε πλήρως τον παραπάνω ορισμό του Μοδεστίνου. Με βάση τα παραπάνω προκύπτει ότι υπό το ισχύον εθνικό νομοθετικό πλαίσιο δεν καταλείπεται η ευχέρεια τελέσεως γάμου μεταξύ ομοφύλων προσώπων, αφού η διαφορά φύλου θεωρείται, σχεδόν καθολικά, προϋπόθεση του υποστατού του γάμου, όπως τον αντιλαμβάνεται ο έλληνας νομοθέτης.» Αφού προσπεράσουμε το φαινομενικά παράδοξο γεγονός ότι για τον ορισμό της έννοιας του γάμου (και συνεπαγωγικά για τον περιορισμό ενός δικαίωματος για μία κατηγορία πολιτών) το ανώτατο δικαστήριο μίας ευρωπαϊκής χώρα μπορεί να χρησιμοποιεί ως ερμηνευτικό εργαλείο έναν ορισμό του 3ου μ.Χ. αιώνα, έχει ενδιαφέρον να δει κανείς το υπόλοιπο σκεπτικό της απόφασης. Ο Άρειος Πάγος συνεχίζει, υποστηρίζοντας πως αν ο νομοθέτης επιθυμούσε την διεξαγωγή γάμου μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου θα το ρύθμιζε ρητά όπως συνέβη στο σύμφωνο συμβίωσης ή όπως έχει συμβεί σε έννομες τάξεις του εξωτερικού.

    Συμπερασματικά λοιπόν αφενός το ΕΔΔΑ έχει κρίνει πως ένα ομόφυλο ζεύγος εμπίπτει στην έννοια της οικογένειας, αφετέρου τα ελληνικά δικαστήρια αν και με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο κρίνουν πως δεν επιτρέπεται γάμος μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου στην Ελλάδα (γεγονός αρκετά προβληματικό σε κάθε περίπτωση), είναι δε έτερο το ζήτημα, αν υφίσταται ανάγκη σχετικής νομοθετικής ρυθμίσεως, όπως ήδη έχουν πράξει αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, γεγονός για το οποίο αναπτύσσεται κατά τα τελευταία έτη και στη χώρα μας ευρεία επιστημονική και κοινωνική συζήτηση για το θέμα αυτό.

    Καταλήγοντας, τόσο από την ερμηνεία του Συντάγματος όσο και από τις αποφάσεις της νομολογίας των δικαστηρίων είναι σαφές πως η δυνατότητα για ένα ομόφυλο ζευγάρι να συνάψει γάμο δεν προσκρούει σε οποιονδήποτε συνταγματικό περιορισμό. Το γεγονός δε ότι με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο τα ελληνικά δικαστήρια οδηγούνται στο να κρίνουν ως ανυπόστατους τετελεσμένους γάμους είναι αποτέλεσμα μίας υπερβολικά στενής και συσταλτικής ερμηνείας της νομοθεσίας η οποία και εύλογα είχε προκαλέσει αντιδράσεις. Σε κάθε περίπτωση όμως έχει κριθεί πως απαιτείται νομοθετική ρύθμιση για το επιτρεπτό του γάμου ομόφυλων ατόμων. Είναι επομένως μία συζήτηση πλέον πολιτική. Αν δηλαδή θα συνεχίσουμε να δεχόμαστε πως για μία μεγάλη κατηγορία συνανθρώπων μας θα υφίσταται καθεστώς αποκλεισμού για βασικά ανθρώπινα δικαιώματα που διαθέτουν οι υπόλοιποι συμπολίτες τους.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:31 | EFFROSYNI

    ΕΚ ΦΥΣΕΩΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΜΗΤΕΡΑ ΚΑΙ ΠΑΤΕΡΑ. ΟΔΗΓΕΙΤΕ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΟΥ ΑΦΥΣΙΚΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΡΕΛΑΣ. ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΚΑΝΕΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΜΑΣ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΕ ΥΠΟ ΜΟΡΦΗ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΤΟΝ ΑΝΑΠΟΔΟ ΚΟΣΜΟ ΣΑΣ!

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:00 | Μαρία Α.

    ΙΣΟΤΗΤΑ στο γάμο και την τεκνοθεσία για ΟΛ@!! Καιρός ήταν!

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:22 | Επίχαρις Μιχαηλίδου

    Ως ορθόδοξη Χριστιανή δεν θεωρώ θέμα ισότητος την δυνατότητα συνάψεως γάμου μεταξύ προσώπων του ιδίου φύλου και τάσσομαι υπέρ της θέσεως της Εκκλησίας της Ελλάδος , όπως διατυπώθηκε από την Ιεραρχία την Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2024

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:17 | Γεώργιος

    Όχι στο νομοσχέδιο αυτό, γιατί έρχεται σε σύγκρουση με τη διδασκαλία του Κυρίου και Θεού ημών Ιησού Χριστού.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:45 | Στέφανος

    Διαφωνω πλήρως. Ο νόμος αποσκοπεί στο μάζεμα ψήφων. Χάσαμε λιγο την έννοια της διαφορετικότητας. Σεβαστό να έχει κάποιος ότι σεξουαλική προτίμηση θέλει. Αλλά ο θεσμός της οικογένειας αποτελείται από Αρσενικό πατέρα, θυλικη Μητέρα και τα τέκνα. Όλα τα άλλα είναι παρά φύση.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:44 | Λεωνίδας

    Ξεκάθαρα Όχι… Ενας άντρας και μια γυναίκα μπορούν να γεννήσουν ένα παιδί..δύο άτομα του ίδιου φύλου δεν γίνεται.. οπότε το μεν πρώτο είναι «κατά φύσιν», το δε δεύτερο «παρά φύσιν»..άρα, προσωπικά θεωρώ, δεν μπορεί να νομιμοποιήσει το κράτος κάτι «παρά φύσιν» (το οποίο ήδη έγινε με το σύμφωνο συμβίωσης), πόσο μάλλον κάτι το οποίο βλάπτει τρίτο πρόσωπο (τα παιδιά…).
    Και πως βλάπτονται τα παιδιά??..
    Υπάρχουν αρκετοί γονείς που αγαπούν τα παιδιά τους, αλλά δεν τους νουθετούν σωστά (εξού και οι δολοφόνοι, βιαστές, γυναικαδες, κλέφτες, φυσικά αυτοί προκύπτουν κι από διαλυμένες οικογένειες..οκ).
    Αλλά τι να το κάνω εγώ αν αγαπάς το παιδί σου και του λες όμως είναι σωστά τα «παρά φύσιν», είναι σωστό να πηγαίνεις με όποιον θες, όποτε θες, με ό,τι θες, να έχεις πάει με 100 κι ας άντρες, γυναίκες, σκυλιά, γατιά….
    Ένα είναι σίγουρο, όπου δεν υπάρχει Χριστός όλα επιτρέπονται…και τείνεις προς(χειρότερα από)ζωώδη και «παρά φύσιν» ένστικτα…

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:46 | ΜΑΡΙΑ

    Με αυτόν τον νόμο ουσιαστικά προωθείται και νομιμοποιείται!! η τεχνητή ανθρώπων μέσω παρένθετων ΜΗΧΑΝΩΝ!!ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ!!Ότι και να πει κανείς ειναι λίγο..

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:58 | Κέλλη

    Η οικογένεια είναι ένας ζωντανός κοινωνικός θεσμός που εξελίσσεται. Δεν μπορούμε κανονιστικά να περιορίσουμε τον ‘ορισμό’ της οικογένειας και να στερήσουμε δικαιώματα συγγένειας μην αναγνωρίζοντας θεσμικά συγκεκριμένες εκδοχές της. Άλλωστε μελέτες δεκαετιών έχουν αποδείξει ότι ο σεξουαλικός προσανατολισμός και η ταυτότητα φύλου των γονέων δεν δρουν βλαπτικά στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού.
    Το παρόν νομοσχέδιο όντως καλύπτει κάποια σημαντικά ζητήματα αναγνωρίζοντας θεσμικά τη γονεϊκή σχέση δύο ατόμων του ίδιου φύλου με το παιδί τους. Ωστόσο υπάρχουν κάποια σημαντικά κενά. Πιο συγκεκριμένα:
    Α) αν δυο γυναίκες έχουν ήδη παιδί και συνάψουν γάμο, θα πρέπει να μπορεί να γίνει εκούσια αναγνώριση τέκνου της μιας και από την άλλη, κάτι που αυτή τη στιγμή δεν προβλέπεται.

    Β) Επίσης, γυναίκες που θα συνάψουν γάμο και θα καταφύγουν στην ιατρικώς υποβοηθούμενη αναπαραγωγή, θα πρέπει να υπογράφουν και οι δύο (συναίνεση από κοινού) και το παιδί που θα γεννηθεί να είναι τέκνο και των δύο αυτόματα ώστε να ιδρύεται αυτόματα συγγένεια μεταξύ και των δύο γονέων και του παιδιού.

    Γ) Επίσης ένας άνδρας που επιθυμεί να αποκτήσει παιδί μέσω παρένθετης, θα έπρεπε να μπορεί. Εφόσον αναγνωρίζεται η ικανότητά του για γονεϊκότητα από την ίδια την πολιτεία (όπως στην περίπτωση υιοθεσίας παιδιού από ζεύγος ανδρών ή στην περίπτωση ζεύγους ανδρών που έχουν ήδη παιδί με παρένθετη από το εξωτερικό), είναι αντιφατικό να αποκλείονται κατ’ αυτόν τον τρόπο. Με το ισχύον νομοσχέδιο θα μπορεί να αποκτήσει παιδί μέσω παρένθετης μονο αν κάποιος έχει την οικονομική δυνατότητα να καταφύγει στο εξωτερικό.

    Δ)3) στο άρθρο 12 θα πρέπει να μπορεί να αλλάζει το όνομα των τρανς προσώπων στα έγγραφα των παιδιών τους, τουλάχιστον των ανήλικων.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:58 | Αγάπη

    Υπάρχουν ήδη αυτές οι οικογένειες! Γιατί θέλουμε να τους κάνουμε τη ζωή δύσκολη; Γιατί θέλουμε να κλείνουμε τα μάτια; Θα μπορούσε να είναι το παιδί του καθενός μας αυτό που θέλει να δημιουργήσει μια οικογένεια με 2 μαμάδες ή 2 μπαμπάδες. Γιατί δεν αποδεχόμαστε επιτέλους το διαφορετικό ως κοινωνία; Δεν είμαστε όλοι ίδιοι και αυτό είναι σωστό! Πρέπει όμως όλοι να είμαστε ίσοι! Επιτέλους! Γιατί να ντρεπόμαστε κι άλλο για αυτή τη χώρα; Ο μεσαίωνας σε όλο του το μεγαλείο σε ορισμένα σχόλια!

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:35 | Αντυ

    Διαφωνούμε κάθετα με το νομοσχέδιο. Δεν έχουμε κανέναν ρατσισμό προς τους ομοφυλόφιλους.Η θεσμοθέτηση της τεκνοποιιας όμως αντιτίθεται σε κάθε έννοια λογικής.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:46 | ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ

    Υπάρχουν τρία είδη ζωής: Η παρά φύση, η φυσική και η Θεική.
    Η παρά φύση είναι η δαιμονική ζωή, που συνίσταται στη λήθη της αιωνιότητας και στο μίσος για Θεό και άνθρωπο.
    Η φυσική, που διαγράφεται στην αγάπη του ανθρώπου για «τους αγαπώντας αυτόν», δεν είναι μεν κατακριτέα, αλλά δεν επαρκεί για τη σωτηρία.
    Η υπερφυσική ζωή που διήγαν οι Άγιοι, στοχεύει να αποδώσει στον Κύριο το «θερμότερον φίλτρον» που Του χρωστούμε, σύμφωνα με την εντολή Του.
    ΔΕ ΣΥΓΚΑΤΑΤΙΘΕΜΑΙ ΕΠ’ΟΥΔΕΝΙ ΣΤΟ ΠΑΡΑ ΦΥΣΗ.
    Την αρρώστια να την αγκαλιάσουμε, να την φροντίσουμε, να την περιθάλψουμε…ΟΧΙ ΟΜΩΣ να την προωθήσουμε και πόσο μάλλον να την νομιμοποιήσουμε εμπλέκοντας τα παιδιά μας! Γιατί τα παιδιά του καθενός μας, είναι παιδιά όλων μας, κι έχουμε ευθύνη πρωτίστως στην υγεία τους, είτε είναι ψυχική, είτε σωματική, είτε πνευματική.
    Ας κινηθούμε πριν να είναι πολύ αργά για όλους μας!

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:40 | Μαρια

    ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ με το νομοσχέδιο!

    1. Αλίμονο αν το πάθος του καθενός γίνεται νόμος του κράτους! Αν γίνει η αρχή, τι θα ακολουθήσει μετά;; Αυτό δεν είναι πρόοδος… αν θέλουμε να βοηθήσουμε τους ομοφυλόφιλους οφείλουμε να τους στρέψουμε στον Χριστό, αυτός κλείνει τις πληγές, με μετάνοια και εξομολόγηση… έτσι εκφράζεται η αγάπη και ο σεβασμός στο συνάνθρωπο… και επιπλέον, ακόμη κι αν η διαστροφή γίνει νόμος του κράτους και επιβληθεί στους πολλούς, η φωνή της συνείδησης για επιστροφή στο φυσιολογικό δε θα σταματήσει να ακούγεται…

    Για λίγες ψήφους της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ θα μετατρέψετε επίσημα την Ελλάδα σε Σόδομα και Γόμορρα… περιφρονείτε με αναίδεια και αχαριστία τον Θεό, όμως ξεχνάτε ότι εκτός από Θεός αγάπης είναι και Θεός Δικαιοσύνης….

    2. Όχι στην από-ιεροποίηση του προσώπου της μητέρας και του πατέρα… η υγεία της κοινωνίας στηρίζεται στην οικογένεια. Η εγκληματικότητα των ανηλίκων είναι σε έξαρση, τα παιδιά έχουν αγριέψει μεγαλώνοντας μόνα, εφόσον οι γονείς λείπουν όλη μέρα παλεύοντας να βγάλουν τα προς το ζην… η δομή της οικογένειας δε θέλει μετάλλαξη θέλει οικονομική ενίσχυση και φροντίδα.. η υιοθεσία παιδιών από ετεροφυλόφιλα ζευγάρια παραμένει πολύπλοκη, χωρίς διάθεση από το κράτος να κινηθεί άμεσα και να βρει λύση ώστε να έχουν μαμά και μπαμπά… ωστόσο, στον αντίποδα, μεγάλη ζέση για τη διευκόλυνση των ομοφυλόφιλων, παραβλέποντας όμως ότι οι επιθυμίες τους βασίζονται σε εγωιστικές επιδιώξεις…

    3. Τα παιδιά δεν είναι πειραματόζωα ούτε αντικείμενα. Ζώντας με ομοφυλόφιλους γονείς διαταράσσεται η ψυχοκοινωνικοσεξουαλική τους ανάπτυξη και αναγκάζονται μέσω της παρατήρησης μεγαλώνοντας να αμφιβάλουν για τις σχέσεις τους με το άλλο φύλο… βασικές αρχές Ψυχολογίας… γιατί θα πρέπει να υποστούν αυτόν τον κλονισμό; με ποιό δικαίωμα θέλετε να τα υποβάλετε σε μια τέτοια ψυχοφθόρα κατάσταση; γιατί κωφεύετε μπροστά στις φωνές όσων έχουν παιδιών έχουν υποστεί αυτή την ταλαιπωρία; και το χειρότερο… δεν έχετε ακούσει για βιασμούς παιδιών υιοθετημένα από ομοφυλόφιλους »γονείς» στο εξωτερικό;;;

    Για λίγες ψήφους της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ θα καταδικάσετε σε δυστυχία τα απροστάτευτα παιδιά;;; αυτά δεν έχουν δικαιώματα;;;

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:28 | Χριστίνα

    Θα έρθει η οργή του Θεού πάνω στη χώρα μας αν ψηφίσετε το συγκεκριμένο νομοσχέδιο…

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:52 | Δημητρα

    Οχι στο νομοσχέδιο. Σεβασμός σε όλους τους ανθρώπους, αλλά τα φύλλα είναι δύο! Ακόμη και η ελευθερία πρέπει να έχει τα όρια της για να μην επέλθει αναρχία.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:29 | Όλγα

    Διαφωνώ κάθετα με αυτο το νόμο που ισοπεδώνει πλήρες την έννοια της οικογένειας!! Η οικογένεια είναι ΠΑΤΈΡΑΣ, ΜΗΤΈΡΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΆ!!! Δεν υπάρχει άλλη οικογένεια…

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:00 | Γιαννης

    Όχι στην νομιμοποίηση απόκτησης παιδιών με οποιονδήποτε τρόπο σε ομοφυλόφιλα ζευγάρια . Μη στερήσετε το φυσιολογικό από τα παιδιά !

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:56 | Κάτια

    Αισχος για ένα ορθόδοξο κράτος! Ζητάμε δημοψήφισμα!Να φανεί η αλήθεια!!!

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:29 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ

    ΔΕ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΓΑΜΟ
    ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΚΝΟΘΕΣΙΑ
    ΤΩΝ ΟΜΟΦΥΛΟΦΥΛΛΩΝ ΓΙΑΤΙ
    ΓΑΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΠΟΡΟΥΝ
    ΝΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ
    ΜΟΝΟ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΑΝΔΡΑ ΚΑΙ
    ΓΥΝΑΙΚΑ.ΑΡΣΕΝ ΚΑΙ ΘΗΛΥ
    ΕΠΟΙΗΣΕΝ Ο ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΤΟ
    ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥΤΟ ΜΕΓΑ ΕΣΤΙ
    ΕΓΩ ΔΕ ΛΕΓΩ ΕΙΣ ΧΡΙΣΤΟΝ ΚΑΙ
    ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ.
    Η ΕΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΔΡΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ
    ΕΙΝΑΙ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΓΑΜΟ ΚΑΙ
    Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΑΓΕΙ ΤΟΣΟ ΨΗΛΑ
    ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ Η ΕΝΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
    ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ.
    ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕΓΑΛΩΝΟΥΝ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΑ
    ΜΟΝΟ ΣΕ ΜΙΑ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
    ΜΕ ΜΗΤΕΡΑ ΚΑΙ ΠΑΤΕΡΑ.
    ΤΑ ΣΟΔΟΜΑ ΚΑΙ ΤΑ ΓΟΜΟΡΑ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΗΚΑΝ
    ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΠΑΡΕΒΡΕΘΟΥΝ
    ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΑΓΓΕΛΟΥΣ ΠΟΥ
    ΕΣΤΕΙΛΕ Ο ΘΕΟΣ ΜΕ ΤΗ ΜΟΡΦΗ ΑΝΤΡΩΝ ΣΤΟ
    ΛΩΤ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΟΥΝ ΠΩΣ Ο ΘΕΟΣ
    ΘΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ
    ΤΟΥ ΕΙΠΑΝ ΝΑ ΦΥΓΕΙ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ ΧΩΡΙΣ
    ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΙΠΟΤΑ.ΚΑΙ ΕΦΥΓΕ Ο ΛΩΤ ΜΕ ΤΗΝ
    ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΓΓΕΛΟΥΣ
    ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΕΒΡΕΞΕ ΦΩΤΙΑ ΚΑΙ ΘΕΙΑΦΙ
    ΚΑΙ ΥΟΥΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕ ΓΙΑΤΙ ΕΙΧΑΝ
    ΤΟ ΠΑΡΑΦΥΣΙΝ ΠΑΘΟΣ ΤΗΝ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:00 | Χρήστος Θεοδωρίδης

    Δυστυχώς το συγκεκριμένο νομοσχέδιο είναι και αντισυνταγματικό αλλά και αντιδημοκρατικό και αντιλαικό διότι δεν λαμβάνει υπόψη τη βούληση του Ελληνικού Λαού που είναι κάθετα αντίθετος στο γάμο των ομοφυλοφίλων και πολύ περισσότερο στην υιοθεσία παιδιών από αυτούς τους ανθρώπους. Για αυτό φυσικά και δεν τολμάει η κυβέρνηση να διεξάγει δημοψήφισμα, με την προσχηματική δικαιολογία ότι πρόκειται για ανθρώπινο δικαίωμα…
    Όχι κύριε πρωθυπουργέ και λοιπά μέλη της Κυβέρνησης και του κοινοβουλίου, δεν πρόκειται για ανθρώπινο δικαίωμα, αλλά ανθρώπινη επιθυμία. Και το δικαίωμα των μικρών και απροστάτευτων παιδιών να μεγαλώσουν με μπαμπά και μαμά ποιοι είστε εσείς και τους το αφαιρείτε..? Για να ικανοποιήσετε τις ορέξεις ανθρώπων που δυστυχώς παρεκλίνουν από τη φυσιολογική σεξουαλική κατεύθυνση, και θέλουν ενάντια σε αυτό που ορίζει η φύση, να αποκτούν και να μεγαλώνουν παιδιά..? Πότε είχαν αυτό το δικαίωμα και θα πρέπει τώρα να τους το ξαναδώσουμε? ΠΟΤΕ!
    Οι άνθρωποι αυτοί έχουν πλήρη δικαιώματα σε κάθε τομέα της κοινωνικοπολιτικής ζωής (και ορθώς έχουν), διοτι σίγουρα δεν ήταν επιλογή τους να γίνουν.
    Όμως και σύμφωνα με τη φύση δύο ομοφυλόφυλοι δεν μπορούν να παράξουν μια νέα ζώη όυτε να υποκαταστήσουν τη φυσική μητρότητα και πατρότητα δύο ετεροφυλόφιλων γονέων. Θέλετε όμως να το επιβάλετε εσείς με τη ρητορική του δικαιωματισμού. Με τη λογική αυτή όμως θα έπρεπε να δίνεται το δικαίωμα σε ένα παιδί με πολύ χαμηλό δείκτη νοημοσύνης να γίνει ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας… Δεν επιτρέπετε όμως για πολύ συγκεκριμένους λόγους. Για συγκεκριμένους λοιπόν λόγους που άπτονται των δικαιωμάτων αυτών των παιδιών να μεγαλώσουν με μητέρα και πατέρα πρωτίστως, ας σεβαστούμε επιτέλους τους νόμους της φύσης τα δικαιώματα των αθώων αυτών ψυχών, και παιδιά για υιοθεσία να δίνονται μόνο σε ετεροφυλόφιλα ζευγάρια κατάλληλα όμως να μεγαλώσουν παιδιά. Ο γάμος είναι μία πράξη που έχει ως σκοπό την ένωση δύο ατόμων διαφορετικού φύλου με σκοπό την απόκτηση απογόνων για τη διαιώνιση του είδους και άρα για την ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα το σύμφωνο συμβίωσης τους καλύπτει και με το παραπάνω…

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:24 | Χαρούλα Μπ.

    Πέρα από το γεγονός ότι εινσι αμαρτία σύμφωνα την Καινή Διαθήκη και τους ιερούς κανόνες της Εκκλησίας, διαλύεται ετσι η οικογένεια και η κοινωνία γενικότερα. Δημιουργείται σιγα σιγα μια άλλη κοινωνία, διαφορετική. Φυσικά θα αυξηθεί η υπογενετικότητα αλλά και θα παραποιηθει η φύση ο άνθρωπος για να δημιουργηθεί θέλει αντρα και γυναίκα. ΔΕΝ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:13 | Χριστίνα

    Διαφωνώ με το νομοσχέδιο…Θα έρθει η οργή του Θεού πάνω στη χώρα μας με αυτά που ψηφίζετε…

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:45 | Φώτης Αστερίου

    Ο Αντώνης Καραμπατζός είναι καθηγητής του αστικού δικαίου στη Νομική Σχολή του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, διδάκτορας του αστικού δικαίου στο πανεπιστήμιο Tubingen της Γερμανίας και με μεταδιδακτορική ειδίκευση στο αγγλοσαξονικό δίκαιο των συμβάσεων στο UCL του Λονδίνου.

    Και δήλωσε τα εξής:

    Προφανώς σε νομικό και συνταγματικό επίπεδο ΔΕΝ μπορούν τα δικαιώματα να μπαίνουν ούτε στο ζύγι πλειοψηφίας- μειοψηφίας, ούτε στο ζύγι βεβαίως των δημοσκοπήσεων.
    Από εκεί και πέρα, προφανώς οι δημοσκοπήσεις λαμβάνονται υπόψη σε πολιτικό επίπεδο προκειμένου να προχωρήσει μια κυβερνητική πρωτοβουλία ή όχι.
    Αλλά σε επίπεδο προστασίας ανθρωπίνων δικαιωμάτων κάτι τέτοιο είναι αδιάφορο.

    Συζήτηση γίνεται επίσης και για τις ηθικές σταθμίσεις που πρέπει να έχει ένας νόμος.
    Και το ερώτημα τελικά είναι τι είναι ηθική σε ένα νόμο και αν μπορεί μια μειοψηφία ή μια πλειοψηφία να ορίζει το ηθικό ή το ανήθικο στη ζωή των ανθρώπων.

    Κατά τη γνώμη μου, αλλά και κατά τη γνώμη των σοβαρότερων και πιο έγκριτων φιλοσόφων του δικαίου διεθνώς, ΔΕΝ μπορεί μια κοινωνική πλειοψηφία να επιβάλει πρότυπα ζωής ως προς τις βασικές βιοτικές επιλογές σε μειοψηφίες ή σε ομάδες ανθρώπων. Δεν μπορεί δηλαδή να υποτάσσονται ως προς τις βασικές τους βιοτικές επιλογές πρόσωπα και κοινωνικές ομάδες στις επιταγές της πλειοψηφίας.

    Αυτό ΔΕΝ γίνεται. Αυτό είναι αντίθετο στην αξία του ανθρώπου.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:34 | Κωνσταντίνος Ράλλης

    Σε πλαίσια ευγένειας και σεβασμού σε κάθε ανθρώπινη άποψη και σκέψη, έστω και αντίθετη με το δικό μου φρόνημα, θα ήθελα όμως ευθέως, χωρίς περιστροφές να ΔΙΑΦΩΝΉΣΩ, με το υπόψη νομοσχέδιο.

    Η διαφωνία μου αυτή, δεν στηρίζεται σε εγωιστικές προσωπικές πεποιθήσεις, αλλά στηρίζεται στους λόγους του Αποστόλου Παύλου που απορρίπτει, ως θανάσιμο αμάρτημα, τη συγκεκριμένη σωματική ένωση, μεταξύ δύο προσώπων, του ίδιου φύλου, που στόχο έχουν μόνο την σεξουαλική ηδονή, χωρίς βεβαίως τη δυνατότητα τεκνογονίας.

    Προσωπικά θλίβομαι για κάθε συνάνθρωπο, που εμμένει σε εφάρματες πρακτικές, όπως την ομοφυλοφιλία, χωρίς να σκεφθεί, έστω και για λίγο, αν και βαπτισμένος Ορθόδοξος Χριστιανός, την ημερομηνία λήξεως κάθε ηδονής αλλά και της ίδιας της ζωής, εν όψει της αιωνίου και ατελευτήτου μεταθανατίου πορείας μας και της εκ Θεού κρίσης μας.

    Σημείωση :ΔΕΝ είναι στοιχείο πολιτισμού, ούτε ευγενικό, να αποκαλούν, οι συμφωνούντες με το εν λόγω νομοσχέδιο, τους διαφωνούντας με αυτό, ως «ΤΑΛΙΜΠΑΝ», καθόσον αποδεικνύεται περίτρανα, σε συντρέχουσα περίπτωση, ότι το όπλο των αδυνάτων χαρακτήρων, δεν είναι τα εδραιωμένα επιχειρήματα, αλλά οι ύβρεις.

    Σας ευχαριστώ πολύ, καλή φώτιση σε όλους μας.

    Κωνσταντίνος Ράλλης.
    Κάτοικος Παλλήνης.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:06 | Χρήστος

    Η ηθική του γούστου μας οδήγησε ως εδώ και όπως φαίνεται θα συνεχίσουμε και παραπέρα… Δεν είναι αργά να κάνουμε πίσω.

    Διαφωνώ με την ψήφιση αυτού του νομοσχεδίου διότι προσβάλει βάναυσα τις έννοιες όπως πχ. έννοια της οικογένειας, της μάνας κλπ όπως ορίστηκαν εδώ και πολλά χρόνια και δίνει πάτημα στην καταστρατήγηση και άλλων θεσμών που αποτελούσαν και αποτελούν πυλώνες της χώρας μας.
    Επίσης προσβάλει την πίστη αλλά και το θρησκευτικό συναίσθημα της πλειονότητας των κατοίκων αυτής της χώρας, καταστρατηγώντας τη γραφή όχι μόνο του Ορθόδοξου Χριστιανικού κόσμου αλλά και άλλων θρησκειών.

    Ως εδώ.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:44 | Ελένη Π.

    Διαφωνούμε πλήρως και ζητούμε την απόσυρσή του προτεινόμενου Νομοσχεδίου καθόσον :

    1. Υπάρχει ζήτημα έλλειψης δημοκρατικής νομιμοποίησης : Αφού τον Ιούνιο του 2022 ο ΣΥΡΙΖΑ το είχε καταθέσει το ζήτημα στην Βουλή, γιατί η κουβέντα επ’ αυτού ανοίγει ΜΕΤΑ τις εκλογές του 2023; Γιατί η Κυβέρνηση δεν το έφερε προ των βουλευτικών εκλογών αλλά λίγους μήνες μετά; Πρόκειται για υφαρπαγή της ψήφου του ελληνικού λαού; Έχουμε αποφασίσει πως έτσι θα λαμβάνονται οι αποφάσεις σε μια δημοκρατική κοινωνία; Είναι γνωστό άλλωστε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ψηφοφόρων της ΝΔ και άλλων κομμάτων είναι εναντίον του γάμου που οδηγεί στην δημιουργία οικογένειας με γονείς ίδιου φύλου.

    2. Και αν το θέμα μπορεί να θεωρηθεί μόνο νομικό (που κατά την άποψή μας δεν είναι έτσι), και για τον λόγο αυτόν υποστηρίζεται δυστυχώς πως ο μη έχων γνώση λαός δεν πρέπει καν να ρωτηθεί, είναι απολύτως σαφές κατά την νομολογία και τις σχετικές αναλύσεις πως σύμφωνα με το ίδιο το ΕΔΔΑ δεν επιβάλλεται βάσει της ΕΣΔΑ η μεταβολή στην εσωτερική μας νομοθεσία γι’ αυτό. Επομένως γιατί η Ελλάδα να μην διατηρήσει αυτήν την διαφοροποίηση που είναι συμβατή προς το ευρωπαϊκό δίκαιο και τα δικαιώματα; (εξαιρετική και απολύτως εμπεριστατωμένη νομική προσέγγιση για την νομολογία του ΕΔΔΑ εδώ https://poimin.gr/gamos-kai-yiothesia-omofylon-zevgarion-gnomodotisi-pros-ti-synodo/ ).

    3. Και αφού το ΕΔΔΑ δεν επιβάλλει την μεταβολή του Δικαίου μας λόγω «δικαιωμάτων» των μεγάλων, δεν είναι σαφές ότι αυτό που πρέπει να σκεφτεί κανείς, χωρίς συναισθηματισμούς, πέραν συμπαθειών, πέραν ακόμη και προσωπικών επιλογών είναι τα δικαιώματα των παιδιών; Γι’ αυτά λοιπόν, ποιος αποφασίζει; Εμείς είμαστε οι γονείς τους, οι παππούδες τους – είναι δικαίωμα και ευθύνη της κάθε κοινωνίας να καθορίσει το βέλτιστο συμφέρον τους, έτσι προβλέπει το ίδιο το Δίκαιο. Κάθε άλλη προσέγγιση είναι αντιδημοκρατική και επικίνδυνη. Η προσέγγιση του θέματος μέσω του δικαιωματισμού των μεγάλων, δεν μας πείθει. Αν πάλι γίνει δεκτό ότι δικαίωμα είναι μόνο αυτό που η φύση προβλέπει και το δίκαιο αποδίδει, εδώ πρέπει να σκεφτούμε αν η φύση προβλέπει την δημιουργία οικογένειας όπως θα προέβλεπε το δίκαιο, αν πέρναγε ένα τέτοιο νομοσχέδιο. Και πόσο συνετό είναι τελικά να νομοθετούμε ενάντια στις προβλέψεις της φύσεως;

    4. Μήπως άλλωστε δεν ισχύουν ήδη πολλοί περιορισμοί κατά τον ΑΚ τόσο στον γάμο, όσο και στην δημιουργία οικογένειας; Αυτοί οι περιορισμοί θεωρούνται απολύτως ανεκτοί σε μια δημοκρατική κοινωνία, έτσι είναι και αυτός ο περιορισμός.

    5. ΜΗΝ ΜΕΝΕΙ ΠΙΣΩ Η ΕΛΛΑΔΑ : Οπότε Ναι σίγουρα, σεβόμαστε όλους αδιακρίτως, αγαπάμε όλους αδιακρίτως. Δεν έχει να κάνει με αυτό. Είμαστε αδύναμοι μόνο αν εμείς πιστέψουμε πως είμαστε, είμαστε ουραγοί μόνο αν εμείς πιστέψουμε ότι αυτή είναι η θέση μας. Σήμερα πρέπει να πιστέψουμε ότι η Ελλάδα μπορεί να βγει μπροστά δυνατή. Μην την βλέπετε μικρή και αδύναμη. Ας κρατήσουμε Θερμοπύλες, μην παραδοθούμε σε λίγες ώρες όπως έκαναν οι άλλες χώρες στον Β Παγκόσμιο πόλεμο. Ας μιμούμαστε τους άλλους εκεί που πρέπει, και ας απέχουμε από τις συνήθειές τους εκεί που δεν πρέπει να τους μοιάσουμε. Πρόκειται περί Νομοσχεδίου που δεν συνάδει με τις αξίες ενός κόμματος που σέβεται πρωτίστως τα δικαιώματα των παιδιών (και των εγκύων), και που θέτει πάνω από όλα την ευθύνη του προς τις μελλοντικές γενιές. Αυτό φαίνεται και από τις πολλές διαφωνίες ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ , και πολύ φοβόμαστε από τις διαδικασίες που ακολουθούνται για να περάσει.
    Για όλους αυτούς τους λόγους διαφωνούμε επί της αρχής και επί της διαδικασίας και ζητούμε την απόσυρσή του εν λόγω Νομοσχεδίου (με το ενδεχόμενο στις διατάξεις περί Συμφώνου συμβίωσης να υπάρξουν θεμιτές τροποποιήσεις προς άρση νομικών προβληματισμών).

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:17 | Γεώργιος Μπούρας

    Παρακαλώ μην προχωρήσετε σε αυτό το πράγμα
    παραβιάζει την φυσική τάξη των πραγμάτων
    Αν το κάνετε δεν θα ξαναδείτε την ψήφο μου.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:13 | Στέλιος

    Έχει ήδη νομοθετηθεί το σύμφωνο συμβίωσης για άτομα ιδίου φύλου. Μέχρι εκεί συμφωνώ, αλλά είμαι κάθετα αντίθετος στην υιοθεσία με οποιοδήποτε τρόπο, διότι έτσι καταστρέφεται το πατρικό και το μητρικό πρότυπο.Έχω στην οικογένεια άτομο ομοφυλόφυλο και μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι διακατέχεται απο ψυχικές διαταραχές και από υπέρμετρο ναρκισσισμό και εγωπάθεια. Όσες μελέτες και αν μου παρουσιάσετε, υπάρχουν άλλες τόσες οι οποίες αναδυκνείουν τα προβλήματα ταυτότητας που έχουν τα παιδιά που έχουν μεγαλώσει σε τέτοιο περιβάλλον, καθώς και τα ψυχολογικά προβλήματα. Δώστε άμεση προτεραιότητα υιοθεσίας στα ετεροφυλόφιλα ζευγάρια γιατί γνωρίζω ότι εκκρεμούν πολλές υποθέσεις.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:36 | Λουης

    Διαφωνώ με το νομοσχέδιο διότι δεν συνάδει με τα οσια και ιερά των Ελλήνων.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:31 | Θωμαή Γ.

    Διαφωνώ κάθετα με το νομοσχέδιο, ειδικά με την υιοθεσία παιδιών.Το αν αποτελούν οικογένεια δύο ομόφυλοι είναι θέμα όχι απλά θρησκευτικό, αλλά πολιτισμικό. Δε θέλω να μεγαλώσουν τα παιδιά μου και κανένα παιδί με τέτοια παρά φύσιν πρότυπα. Το παρά φύσιν το κρίνει η φύση που δίνει δυνατότητα τεκνοποίησης σε ετερόφυλα ζευγάρια μόνο. Το επιχείρημα ότι η φύση γεννά ΛΟΑΤΚΙ για μένα δεν ευσταθεί, θεωρώ πως το ανθρώπινο μυαλό και η επιθυμία τους γεννά την ομοφυλοφιλία. Όπως και να έχει, προέχουν τα δικαιώματα των παιδιών να μεγαλώσουν με ψυχική υγεία, με πατέρα και μητέρα. Η φύση το ορίζει αυτό και το να πας κόντρα στη φύση αποτελεί ύβρη που επιφέρει νέμεση.
    Τα δικαιώματα των ΛΟΑΤΚΙ καλύπτονται με το σύμφωνο. Όταν συγκρούονται δικαιώματα παιδιών και μεγάλων, προέχουν των παιδιών. Η αγάπη που θα δείξουν τα ζευγάρια αυτά στα παιδιά δεν αναιρεί τη μέγιστη κακοποίηση να τους στερήσουν πατέρα ή μητέρα, πηγαίνοντας κόντρα στη ίδια την ανθρώπινη φύση. Αυτό είναι αφύσικο, παράλογο, επικίνδυνο, ζημιογόνο για τα παιδιά.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:23 | Ευαγγελία Ανα

    Το να επιλέγει ο καθένας μας ελεύθερα ότι επιθυμεί, έστω κι αν αυτό δεν είναι φυσιολογικό, είναι Δημοκρατία. Το να σου επιβάλει όμως κάποιος την επιλογή του και μάλιστα με δόλιο τρόπο παραποιώντας την αλήθεια είναι δικτατορία. Κάντε ότι θέλετε εσείς αλλά μακριά τα χέρια σας από τα παιδιά και από οτιδήποτε φυσιολογικό έχει ορίσει ο Δημιουργός. ΌΧΙ στο νομοσχέδιο με το οποίο θέλουν κάποιοι να γίνουν θεοί στη θέση του Θεού.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:11 | Θωμαή

    Διαφωνώ κάθετα με το νομοσχέδιο.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 14:21 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΡΑΒΑΝΗΣ

    Η κοινωνία ποτέ δε θα είναι η ίδια αφού βάλλεται ον θεμέλιος λίθος , η οικογένεια. Η ίδια η ζωή θα δώσει σκληρές απαντήσεις συν τω χρόνω. Μια αυτοκαταστροφική πορεία χωρίς γυρισμό! Που γίνεται στο δικαίωμα που έχουν όλοι να είναι «νόμιμοι» και ¨»αποδεκτοί» ανατρέποντας τους φυσικούς νόμους! Θυμίζει την ίδια αλαζονική στάση για την καταστροφή του πλανήτη που γίνεται στο όνομα του κέρδους!

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 14:31 | Μαρία Δασκάλα

    Είμαι κατά αυτής της ανωμαλίας

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 14:11 | Anastasia

    Στις 29 Ιανουαρίου 2024, 00:07 έγραψα»ΔΙΑΦΩΝΩ με το ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ισότητα στον πολιτικό γάμο, τροποποίηση του Αστικού Κώδικα και άλλες διατάξεις» ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός.»http://www.opengov.gr/ypep/?p=847&cpage=32#comment-4961
    Διορθώνω.
    ΔΙΑΦΩΝΩ με το ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ισότητα στον πολιτικό γάμο, τροποποίηση του Αστικού Κώδικα και άλλες διατάξεις» με όλα τα Κεφάλαια και Άρθρα.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 14:53 | Ξανθίππη

    Εντάξει καταργήσαμε την»
    μάνα» …. μόνο λύπη μου φέρνει όλο αυτό που θέλουν να κάνουν….αν βάλω τον εαυτό μου στην θέση του παιδιού ειλικρινά τρελαίνομαι…. Εύχομαι Ο Θεός να βάλει εμπόδια στα απαράδεκτα σχέδια τους!!!!

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 14:53 | ΣΠΥΡΙΔΩΝ

    Διαφωνώ κάθετα με το νομοσχέδιο έκτρωμα, γιατί αφενός μεν σαν χριστιανός ορθόδοξος προσβάλλει βάναυσα το Ευαγγέλιο του Κυρίου μας ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, το οποίο καταδικάζει σαφώς την ομοφυλοφιλία και τον σοδομισμό και αφετέρου ως γνήσιος απόγονος των ηρωικών Προγόνων μας και μαρτύρων οι οποίοι θυσίασαν τις ζωές τους για το τρίπτυχο ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ-ΕΛΛΑΔΑ-ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ, ΟΦΕΙΛΕΤΕ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΕΤΕ.
    Σε διαφορετική περίπτωση απλά εξυπηρετείτε ίδια συμφέροντα σκοτεινών δυνάμεων ενάντια σε ΠΙΣΤΗ-ΠΑΤΡΙΔΑ-ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ.