Αντικείμενο του παρόντος νόμου αποτελούν: α) η τροποποίηση του Αστικού Κώδικα, προκειμένου να αναγνωρισθεί η δυνατότητα σύναψης γάμου από πρόσωπα του ιδίου φύλου, β) οι αναγκαίες παρεμβάσεις στην εργατική νομοθεσία για την προστασία των ομοφύλων συζύγων και γονέων, γ) η διεύρυνση της προστασίας από διακρίσεις και δ) η ειδικότερη ρύθμιση σχέσεων με στοιχεία αλλοδαπότητας.
διαφωνώ
Ο Αντώνης Καραμπατζός είναι καθηγητής του αστικού δικαίου στη Νομική Σχολή του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, διδάκτορας του αστικού δικαίου στο πανεπιστήμιο Tubingen της Γερμανίας και με μεταδιδακτορική ειδίκευση στο αγγλοσαξονικό δίκαιο των συμβάσεων στο UCL του Λονδίνου.
Και δήλωσε τα εξής:
Προφανώς σε νομικό και συνταγματικό επίπεδο ΔΕΝ μπορούν τα δικαιώματα να μπαίνουν ούτε στο ζύγι πλειοψηφίας- μειοψηφίας, ούτε στο ζύγι βεβαίως των δημοσκοπήσεων.
Από εκεί και πέρα, προφανώς οι δημοσκοπήσεις λαμβάνονται υπόψη σε πολιτικό επίπεδο προκειμένου να προχωρήσει μια κυβερνητική πρωτοβουλία ή όχι.
Αλλά σε επίπεδο προστασίας ανθρωπίνων δικαιωμάτων κάτι τέτοιο είναι αδιάφορο.
Συζήτηση γίνεται επίσης και για τις ηθικές σταθμίσεις που πρέπει να έχει ένας νόμος.
Και το ερώτημα τελικά είναι τι είναι ηθική σε ένα νόμο και αν μπορεί μια μειοψηφία ή μια πλειοψηφία να ορίζει το ηθικό ή το ανήθικο στη ζωή των ανθρώπων.
Κατά τη γνώμη μου, αλλά και κατά τη γνώμη των σοβαρότερων και πιο έγκριτων φιλοσόφων του δικαίου διεθνώς, ΔΕΝ μπορεί μια κοινωνική πλειοψηφία να επιβάλει πρότυπα ζωής ως προς τις βασικές βιοτικές επιλογές σε μειοψηφίες ή σε ομάδες ανθρώπων. Δεν μπορεί δηλαδή να υποτάσσονται ως προς τις βασικές τους βιοτικές επιλογές πρόσωπα και κοινωνικές ομάδες στις επιταγές της πλειοψηφίας.
Αυτό ΔΕΝ γίνεται. Αυτό είναι αντίθετο στην αξία του ανθρώπου.
Η έγνοια μας για τις μειονότητες είναι κρίσιμο γνώρισμα της ηθικής μας συγκρότησης και μιας γνήσιας φιλελεύθερης δημοκρατίας. Αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε. Δεν έχει σημασία πόσοι είναι οι άνθρωποι αυτοί. Δεν μπορούμε να τους αφήσουμε στο περιθώριο. Δεν μπορούμε να το κάνουμε αυτό, δεν επιτρέπεται από τον νομικό μας πολιτισμό και από την ηθική στάση που έχουμε απέναντι σε πρόσωπα και πράγματα. Αντίστοιχες συζητήσεις έχουν γίνει και για άλλες περιπτώσεις αποκλεισμένων συνανθρώπων μας λ.χ. στις ΗΠΑ με τους περίφημους διαχωρισμούς μεταξύ λευκών και μαύρων και τις μεγάλες αποφάσεις που εκδόθηκαν από το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ, όπως η Brown το 1954.
Έτσι ήρθησαν αυτές οι διακρίσεις. Είναι πολύ επικίνδυνη και ολισθηρή η πλαγιά των διαχωρισμών αυτών ανάμεσα σε δικαιώματα πλειοψηφίας και δικαιώματα μειοψηφιών. Έχουμε υποχρέωση από τον νομικό μας πολιτισμό και την παράδοση της φιλελεύθερης δημοκρατίας να αναγνωρίσουμε όρους ισότιμης διαβίωσης. Θα κερδίσουμε ως κοινωνία με την ισοτιμία και την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Μόνο να κερδίσουμε έχουμε.
ΔΙΑΦΩΝΩ!
Παρένθετη μητερα.
Αγνοούνται τα δικαιώματα του μωρού.Βιαιος αποχωρισμος του βρέφους από την αγκαλιά της μητέρας. Δεν θα έχει τα ωφελη του θηλασμού. Δεν θα είναι καρπός ενός έρωτα όπως έχει υπαγορεύσει η φύση αλλά με τεχνητό τρόπο. Η εμβρυική ζωή μελεται ήδη για τις επιπτώσεις στο βρέφος και στην ενήλικη ζωή του (ψυχική και σωματική υγεία). Αυτή η γυναίκα που το κάνει για τα χρήματα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης ποια η ψυχική της κατάσταση και ποιές οι επιπτώσεις στο βρέφος και στο άτομο στην ενήλικη ζωή του;
Κίνδυνος εμπορευματοποιησης της παρένθετης μητέρας; Ιδίως σε χώρες που υπάρχει φτώχεια, πολύ πιο έυκολα θα υπάρξουν παρένθετες μητέρες με κίνδυνο τα δικαιώματα των γυναικών να υποθάλπτονται …ενώ στις δυτικές χώρες έχουν καθιερωθεί. Η γυναίκα θα καταστεί αναπαραγωγική μηχανή?
Χρειάζεται να γίνουν πολλές μελέτες…Μελέτες και στα βρέφη και στα παιδιά σε χώρες που έχει ήδη εφαρμοστεί το μέτρο της υοθεσίας και της παρένθετης μητέρας. Ποιά η ψυχική και σωματική υγεία των παιδιών;
Μπαίνουμε σε αχαρτογράφητα νερά…σε μια κοινωνία που δεν έχει λύσει τα προβλήματά της…
Θεωρώ πως μια μειοψηφία δεν μπορεί να επιβάλλει νομοθετικά την αλλαγή του θεσμού της οικογένειας όπως υφίσταται και είναι αποδεκτή από την πλειοψηφία. Πρόκειται για αλλοίωση ηθική των φυσικών νόμων
Μια απο τις χυδαιότερες εκφάνσεις ομοφοβίας είναι η σκόπιμη σύνδεση της παιδεραστίας με την ομοφυλοφιλία.
Στην μία περίπτωση έχουμε βάρβαρη κακοποίηση και βιασμό μιας παιδικής ψυχής, ενώ στην άλλη συναινετικό σεξ μεταξύ ενηλίκων.
Το να μπερδεύεις τον κλειδαρά με τον διαρρήκτη είναι πρόβλημα, γιατί ο δεύτερος κάνει κάτι παράνομο που βλάπτει κάποιον, ενώ ο πρώτος όχι…
Συμφωνώ με την τροποποίηση της νομοθεσίας. Εφαρμογή της ίσης μεταχείρισης και της ισονομίας προς όλους τους πολίτες ανεξαιρέτως
Είμαι υπέρ του νομοσχεδίου. Ίσα δικαιώματα για όλους/ες/α, ίση μεταχείριση και αναγνώριση των ΛΟΑΤΚΙ+
Είμαι υπέρ του νομοσχεδίου. Ίσα δικαιώματα για όλους/ες/α.
Δεν συμφωνω
Διαφωνώ κάθετα.
Αδημονώ για το επόμενο Σχέδιο νόμου που θα παντρεύεσαι το ζωάκι σου είτε οικόσιτο είτε άγριο. Νομιμοποίηση του παραλογισμού
Συμφωνώ με την τροποποίηση του νόμου, ίσα δικαιώματα για όλους/ες/α και αναγνώριση των ΛΟΑΤΚΙ+
Διαφωνώ κάθετα!!
Δεν χρειάζεται αυτό το νομοσχέδιο. Τα όποια ζητήματα (δικαιωμάτων) μπορούν να τακτοποιηθούν με επέκταση του Συμφώνου Συμβίωσης.
Συμφωνώ απόλυτα με το νομοσχέδιο. Ίσα δικαιώματα σε όλους, όλες και όλα
Συμφωνώ απόλυτα με το νομοσχέδιο
Διαφωνώ απόλυτα.
Εξ ορισμού του όρου, δεν νοείται γάμος μεταξύ ομόφυλων ανθρώπων. Ούτε παντρεύονται ούτε νυμφευονται. Οι άνθρωποι αυτοί μπορούν να συμβάλλονται, να συμβιώνουν, να συμφωνούν αμοιβαία ότι αποτελούν ζευγάρι. Ίσως σύζευξη αντί για γάμος θα ήταν πιο αρμοστός όρος και πιο ισότιμος και για τους δύο ανθρώπους.
Η ισότητα στον γάμο είναι ένα από τα αδιαπραγμάτευτα ανθρώπινα δικαιώματα που κάθε ευνομούμενη πολιτεία οφείλει να προστατεύει και να εγγυάται για όλους/όλες τους πολίτες της. Το νομοσχέδιο αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Ωστόσο, εντοπίζουμε κενά και παραλείψεις, καθώς υπάρχουν ζητήματα που παραμένουν αρρύθμιστα, όπως η τρανς γονεϊκότητα και η πρόσβαση όλων των ατόμων στην υποβοηθούμενη αναπαραγωγή. Έως ότου η Πολιτεία αντιληφθεί πως οφείλει να αντιμετωπίζει όλες/όλους τους πολίτες ισότιμα, παρέχοντάς τους τις ίδιες ευκαιρίες και τα ίδια δικαιώματα, οι διακρίσεις σε βάρος της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας θα συνεχίσουν να υφίστανται. Η άνιση/άδικη μεταχείριση των μελών της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας δεν συνάδει ούτε με το ευρωπαϊκό μας όραμα αλλά ούτε και με τις διεθνείς συνθήκες για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Ας γίνει αυτό αντιληπτό και ας γίνουν άμεσα οι διορθωτικές κινήσεις που θα εγγυηθούν, και μέσω των νομοθετικών ρυθμίσεων, ένα πραγματικά συμπεριληπτικό και δημοκρατικό περιβάλλον για όλα τα μέλη της ελληνικής κοινωνίας.
Ο θεσμός του ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ γάμου είναι για ΟΛΟΥΣ/ΟΛΕΣ/ΟΛ@ και θα θεσπιστεί!!
ΔΕΝ έχουμε θεοκρατία, για να απαιτείται θρησκευτικός γάμος για τη σύσταση οικογενειακών σχέσεων, οπότε τα περί «συμφωνίας ή μη» με τον θεσμό του θρησκυτικού γάμου είναι περιττά.
ΟΥΔΟΛΩΣ «αλλοιώνεται» ο χαρακτήρας του γάμου με τη θέσπισή του και για τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα!
Το καλύτερο σατανικό σχέδιο καταστροφής του μέλλοντος της χώρας! Δεν συμφωνώ με σατανικές αποφάσεις που νομιμοποιούν παρα φύσιν «ενωσεις» ανθρώπων του ίδιου φύλου! Ο Κύριος Ημών Ιησούς Χριστός δε θα σας το συγχωρήσει αυτό! Να το γνωρίζετε!
Απαράδεκτο.
Σύμφωνο! Ισότητα για όλους!!
ΠΑΡΤΕ ΠΙΣΩ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΑΣ
– ο γάμος ομοφύλων δεν αφορά ανθρώπινο δικαίωμα (βλέπε ΕΣΔΑ, ΕΔΑΔ) ώστε να μην είναι απαραίτητη η λαϊκή εντολή. Είναι προνόμιο το οποίο προσφέρετε με το έτσι θέλω σε λίγους ενηλίκους εις βάρος των πολλών και κυρίως εις βάρος των παιδιών
– καταστρέφει τον κοινωνικό ιστό και γι΄αυτο βλάπτει τους πάντες, ασχέτως φύλου και σεξουαλικών προτιμήσεων
– δεν κερδίζουν πάρα μόνο τα κυκλώματα και οι κλινικές
– λύνει προβλήματα που έχουν λυθεί με το Σύμφωνο Συμβίωσης Και εαν τυχόν υπάρχει κάποιο κενό ή κάποια παράληψή, ας διορθωθεί επί τούτο
– κατασκευάζετε και εισάγετε με αυτη απαράδεκτες λέξεις, όπως “ΚΟΙΝΟ παιδί” και καταργείτε άλλες οπως ΠΑΤΕΡΑΣ
– αν επιμένετε να παρέχετε τα όποια δικαιώματα σε ζευγάρια ιδίου φύλου με νόμο, ΚΑΝΤΕ ΤΟ, αλλά μην βαφτίζετε το κρέας ψάρι για να πείτε οτι νηστεύετε. Καινούργιος θεσμός, καινούργια και η ονομασία, γιατί ΓΑΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ .
– αλλάζετε το Οικογενειακό Δίκαιο και τις εργασιακές σχέσεις χωρίς καν να τηρήσετε την νομοθετική διαδικασία και χωρίς να ενημερώσετε την κοινή γνώμη έγκαιρα-έγκυρα κλπ Έχετε πάρει την απόφασή σσς, βάλατε για τα μάτια του κόσμου την πρόταση και για διαβούλευση (7 μερες… ΣΩΒΑΡΑ;;) και προχωράτε απτόητοι παρά την δημόσια κραυγή;;
Διαφωνώ με το νομοσχέδιο !!. Εφόσον ως γάμος νοείται η ένωση δύο ανθρώπων διαφορετικού φύλου , δεν μπορούν δύο άτομα ίδιου φύλου να θεωρούνται σύζυγοι και δεν θα πρέπει να είναι υποχρεωμένη ούτε η κοινωνία ούτε η εκκλησία να τους ονομάσει έτσι . Επίσης όπως για την γέννηση του παιδιού χρειάζονται ένας άνδρας και μια γυναίκα έτσι και για την ανατροφή του είναι απαραίτητοι οι δύο αυτοί ρολόι. Δεν είναι φυσιολογική και δεν θα πρέπει να νομοθετηθεί η ανατροφή παιδιών σε οικογένεια από την οποία θα λείπει η μητέρα ή ο πατέρας αντίστοιχα, καθώς και οι δύο ρολόι είναι αναντικατάστατοι για το παιδί και η έλλειψη ενός από τους δύο σύμφωνα με βασικές αρχές της ψυχολογίας μπορεί να προκαλέσει στο παιδί ψυχικά τραύματα!!
Διαφωνώ!
Διαφωνώ κάθετα με το νομοσχέδιο
Διαφωνώ με την ψήφιση του νομοσχεδίου!
Διαφωνώ με το νομοσχέδιο. Γιατί, με αυτή τη λογική θα επιτρέψουμε και σε 3, 4 ή και περισσότερα άτομα να δημιουργήσουν μια νομικά θεσμοθετημένη ομάδα, που θα την ονομάζουν «οικογένεια», και να μπορούν να έχουν παιδί, το οποίο θα νιώθει περίεργα.
Διαφωνώ κάθετα με το νομοσχέδιο!!!
Διαφωνώ με το νομοσχέδιο!
Ο Γάμος είναι Μέγα Μυστήριο!
Κύριοι βουλευτές τιμήσετε την εμπιστοσύνη
που σας δείξαμε!
Σταθείτε στο ύψος σας!
Στώμεν καλώς!
Διαφωνώ κάθετα!!!
Διαφωνώ κάθετα!!!
Διαφωνώ. Για την ομαλή ανάπτυξη του παιδιού χρειάζονται τόσο η μητέρα όσο και ο πατέρα. Αρκεί μονάχα να διαβάσουμε λίγη ψυχολογία, είναι πολύ εύκολο να το διαπιστώσετε κι από μόνοι σας αυτό.
Η επιλογή των ομοφυλόφιλων να συμβιώνουν και να ζευγαρώνουν είναι μία πρακτική που δεν προσφέρει καμία δυνατότητα αναπαραγωγής. Έτσι, σε κάθε περίπτωση δεν θα υπάρχει ο βιολογικός δεσμός γονέα-παιδιού, τουλάχιστον για τον ένα ομοφυλόφιλο. Αυτό μελλοντικά μπορεί να αποδειχθεί πολύ αρνητικό για το παιδί, μια που ο ένας γονέας του δεν θα το βλέπει σαν βιολογικό παιδί του.
Διαφωνώ κάθετα!!!
1. Δεν ορίζεται η έννοια γάμος, ούτε προσδιορίζεται ο αριθμός των προσώπων του ιδίου φύλου που θα έχουν τη δυνατότητα σύναψης γάμου.
Διαφωνώ με το νομοσχέδιο.
Κρίνουμε ορθότερη την αναφορά σε “πρόσωπα ανεξαρτήτως φύλου” και όχι μόνο σε “πρόσωπα του ιδίου φύλου”, ως πιο συμπεριληπτικό όρο για την ίση μεταχείριση όλων των ατόμων, ανεξάρτητα από την ταυτότητα φύλου τους.
Συνεπώς, προτείνουμε την εξής διατύπωση για το συγκεκριμένο άρθρο:
“Αντικείμενο του παρόντος νόμου αποτελούν: α) η τροποποίηση του Αστικού Κώδικα,
προκειμένου να αναγνωρισθεί η δυνατότητα σύναψης γάμου από πρόσωπα ανεξαρτήτως φύλου, β) οι αναγκαίες παρεμβάσεις στην εργατική νομοθεσία για την προστασία των ομοφύλων συζύγων και γονέων, γ) η διεύρυνση της προστασίας από διακρίσεις και δ) η ειδικότερη ρύθμιση σχέσεων με στοιχεία αλλοδαπότητας.”
Θα μπορούσε να θεσπισθει ενα συζευκτήριο, δηλαδη να θεσπισθεί η ζευξη 2 ομοφυλόφυλων ατομων και τελος.
Το να νομοθετει η ΒτΕ κειμενο περί ισότητας ανόμοιων καταστασεων, σημαίνει ότι αντιστρατευτεται λογική, φυση και ηθική μαζί.
Αν λοιπόν θελετε ανοχη στη διαφορετικότητα, ΜΗΝ ΤΣΟΥΒΑΛΙΑΖΕΤΕ τη φυση – ηθικη και λογική μαζί με τις σεξουαλικές προτιμήσεις του καθε ατόμου.
ΥΓ: Για τους παιδόφιλους και τους κτηνοβάτες δεν έχετε δωσει ανάλογα δικαιώματα … μηπως το ν/Σ ειναι ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ ???
Κανονικά θα πρέπει να προβλέπεται να παντρεύονται και τρεις ή και παραπάνω μεταξύ τους. Ο αριθμός να μην περιορίζεται. Επίσης αν θέλουν να παντρευτούν αδέρφια μεταξύ τους ή γονείς να παντρεύονται τα παιδιά τους, χωρίς όρια. Ζώα με ανθρώπους, όλα να γίνουν , χωρίς να υπάρχει κανένα όριο.
Διαφωνώ με το νομοσχέδιο για το γάμο ομόφυλων ζευγαριών
συνφωνω κατοχύρωση γονεϊκών δικαιωμάτων και στους δυο γονείς με τεκμήριο γονεικοτητας
Εφόσον δεν δέχεται η Ορθόδοξη Εκκλησία τον γάμο των ομοφυλόφιλων γιατί δεν κάνετε διάκριση ότι ο γάμος αφορά μόνο τον πολιτικό γάμο; Γιατί διαχωρίζετε τον πολιτικό γάμο μόνο στον τίτλο του νομοσχεδίου και μόνο εκεί; Η μόνη εξήγηση που σκέφτομαι είναι ότι θέλετε να παραπλανήσετε τον κόσμο, αφού άλλωστε η πλειοψηφία του Ελληνικού λαού διαφωνεί με αυτό. Η Εκκλησία δεν έχει καμία υποχρέωση να δεχθεί κάτι που δεν πιστεύει επειδή εσείς το κάνατε νόμο, αλλά επειδή θα βρεθούν κάποιοι που θα ζητήσουν τον Θρησκευτικό γάμο ομοφυλόφιλων, θέλετε να φανεί η Εκκλησία σαν τον σκοταδιστή που δεν το θέλει (το οποίο έχει κάθε δικαίωμα), αν δεν είναι όντως έτσι τα πράγματα να διαχωρίσετε ότι το νομοσχέδιο αφορά και μόνο πολιτικό γάμο και ότι η Εκκλησία είναι υπεύθυνη για τον Θρησκευτικό, ορίζοντας τον όπως θέλει αυτή και βάζοντας όποιες προϋποθέσεις θέλει αυτή.
Διαφωνώ με το νομοσχέδιο. Τα παιδιά χρειάζονται πατέρα και μητέρα.
Διαφωνώ κάθετα.. Δεν πρέπει να περάσει αυτός ο νόμος.
ΔΙΑΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΖΗΤΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΙΔΟΦΙΛΟΥΣ
ΝΑΙ στο νομοσχέδιο. Τα παιδιά των ομόφυλων ζευγαριών έχουν δικαίωμα να έχουν και τους 2 γονείς τους αναγνωρισμένους από το κράτος.
Διαφωνώ με το νομοσχέδιο σχετικά με τους ομοφυλόφιλους γάμους.