ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ισότητα στον πολιτικό γάμο, τροποποίηση του Αστικού Κώδικα και άλλες διατάξεις» ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός

 

Ο παρών νόμος αποσκοπεί στη διασφάλιση της αρχής της ισότητας, μέσω της επέκτασης της δυνατότητας σύναψης γάμου και σε πρόσωπα του ιδίου φύλου και στην ενίσχυση της προστασίας από διακρίσεις, προς την κατεύθυνση της υλοποίησης της Εθνικής Στρατηγικής για την Ισότητα των ΛΟΑΤΚΙ+.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 18:11 | Εφη

    Δυσκολεύομαι να κατανοήσω τη λογική πίσω από την πρόταση να καθοριστεί νομοθετικά το να θεωρείται φυσιολογικό κάτι παρά φυσιν. Ένα παιδί χρειάζεται τόσο έναν πατέρα όσο και μια μητέρα, καθώς αμφότερα τα πρότυπα συμβάλλουν στην πλήρη ανάπτυξή του. Τα ομόφυλλα άτομα έχουν την επιλογή της σύμφωνης συμβίωσης, ενώ πρέπει να διασφαλίζεται ο σεβασμός σε όλους τους ανθρώπους.

    Οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα δεν έχουν αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις προκλήσεις, όπως η αύξηση της βίας, των βιασμών και της χρήσης ναρκωτικών στα σχολεία και τα ορφανοτροφεία. Αυτό επηρεάζει την ασφάλεια και την ψυχική υγεία των παιδιών και είναι σίγουροι για την ψυχική τους υγεία με τέτοιες υιοθεσίες.
    διαφωνώ με την νομοθεσια

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 18:47 | Αμαλία Κ.

    Ως γονέας λοατκι παιδιού συμφωνώ με το νομοσχεδιο που επιτέλους κατοχυρωνει το δικαίωμα στο γάμο των ομόφυλων ζευγαριών. Μια σημαντική διόρθωση που πρέπει να γίνει όμως, είναι να αφορά όλα τα άτομα ανεξαρτήτως φύλου και όχι μόνο τα ομόφυλα ώστε να είναι πιο συμπεριληπτικό. Και να συμπεριλαμβάνεται και το δικαιωμα τεκνοθεσίας που είναι άρρηκτα συνυφασμένη με το γαμο.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 18:27 | Ολγα

    Διαφωνώ κάθετα!!!

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 18:25 | Σταύρος Αθανασάτος

    ΔΙΑΦΩΝΩ με το νομοσχέδιο. Οποιαδήποτε σωματική ένωση προϋποθέτει και την ανάλογη φυσιολογία των σωμάτων και κατ’ επέκτασιν αναπαραγωγικές λειτουργίες. Από τη στιγμή που δύο άντρες ή δύο γυναίκες δεν διαθέτουν την συμπληρωματική ετερότητα (ψυχική και σωματική) δεν μπορούν να αποτελέσουν δυάδα που θα μπορούσαν να παντρευτούν. Άλλο ζω μαζί με κάποιον (συγκατοικώ) και άλλο επιθυμία για κοινή ζωή και ένωση. Η κυβέρνηση δεν νοιάζεται για την πλειοψηφία του κόσμου τι επιθυμεί αλλά τι θέλει εκείνη (άσχετα από τα κίνητρά της, που σίγουρα δεν είναι αυτά που φαίνονται)
    Η Ελλάδα (σε αντίθεση με άλλα κράτη) διαφέρει ως και προς τον λόγο ύπαρξής της. Είναι ένα εθνικό κράτος. Αυτό σημαίνει ότι η ανάγκη για την αποτίναξη του τουρκικού ζυγού και την ανεξαρτητοποίησή μας έγινε επειδή υπήρχε η ανάγκη για ελεύθερη έκφραση σε θεμελιώδεις αρχές / αξίες / ιδανικά. Η Ορθόδοξη πίστη, η ελληνική γλώσσα και ο θεσμός της οικογένειας (ο οποίος ευλογούνταν στην Εκκλησία μεταξύ ενός άνδρα και μιας γυναίκας) ήταν η κοινή βάση για να μπορεί να στηθεί αυτό το νέο εγχείρημα και το όραμα των αγωνιστών του 1821. Σε αυτούς λοιπόν χρειάζεται να προστρέξουμε και να ρωτήσουμε «θέλετε να γίνει νόμος του κράτους ο γάμος των ομοφυλόφιλων;» Τι πιστεύετε ότι θα μας απαντούσαν ο Καποδίστριας, ο Κολοκοτρώνης, ο Καραϊσκάκης, ο Νικηταράς, ο Καναρής, η Μπουμπουλίνα, η Μαντώ Μαυρογένους; Φυσικά ΟΧΙ. Και ξέρετε γιατί; Διότι εάν ήθελαν το «ναι» τότε θα υπήρχε ήδη ως νόμος από την αρχή της δημιουργίας του νεότερου ελληνικού κράτους.
    Οι ΗΠΑ και η Σιγκαπούρη (για παράδειγμα) δεν είναι εθνικά κράτη. Αυτό διότι τα κοινά των ανθρώπων δεν είναι βαθύτερες θρησκευτικές πεποιθήσεις ή αίσθηση εθνικής ενότητας, αλλά τόποι πλουτισμού και καριέρας. Άρα εκ των πραγμάτων η σύγκριση Ελλάδας με άλλα κράτη, είναι ατυχής, επειδή συγκρίνονται ανόμοια πράγματα.
    Κάτι ακόμη: Γιατί βαπτίζεται «πρόοδος» ο,τιδήποτε αλλάζει τη δομή της οικογένειας όπως ίσχυε όλα αυτά τα χρόνια;
    Από το 2010 η Ελλάδα βρίσκεται σε κρίση. Η κρίση δεν είναι οικονομική. Είναι μια πτώχευση της Ελλάδας από πνευματικούς, σκεπτόμενους ανθρώπους. Πλέον ζούμε ένα «political correctness» όπου με πάρα πολύ «δημοκρατικό τρόπο» η αγάπη για τον Χριστό, το έθνος και την παραδοσιακή οικογένεια πολεμούνται. Συμβαίνει μια κακώς νοούμενη ελυεθεριότητα. Του «δεν πιστεύω πουθενά και κάνω ό,τι θέλω». Και αυτό υποτίθεται ότι είναι πρόοδος; Που είναι ιστορικώς καταγεγραμμένο ότι άνθρωποι οι έκαναν οτιδήποτε ήθελαν, χωρίς όρια, πήγαν μπροστά και δημιούργησαν πολιτισμό;
    Κάτι τελευταίο: με την αναγραφή του όρου «ΛΟΑΤΚΙ+» δεν μπορούμε να φανταστούμε τι παρερμηνείες θα υπάρχουν από αυτό το «+» που υπάρχει στο τέλος. Θα φτάσουμε στο σημείο (μελλοντικά) να συμπεριληφθούν και επιπλέον ομάδες οι οποίες και αυτές θα διεκδικούν «δικαιώματα». (πχ παιδόφιλοι)

    Με την ψήφιση του παρόντος νομοσχεδίου υποσκάπτουμε το βασικό κύτταρο της κοινωνίας που είναι η οικογένεια. ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ!

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 18:22 | Γεώργιος

    Διαφωνώ απολύτως !!!

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 18:04 | Γεωργιος Κοντός

    Δε συμφωνώ. Υπάρχει ήδη το Σύμφωνο Συμβίωσης που καλύπτει σε όλα αυτό το ζήτημα.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 18:44 | Δέσποινα

    Διαφωνώ πλήρως με το νομοσχέδιο. Αφού υπάρχει το σύμφωνο συμβίωσης που τους καλύπτει γιατί το επιμένουν σε γαμο; κ γιατί να ανοίξει η πόρτα για τεκνοθεσια; ας μην ισοπεδωσουμε κ τον πυλώνα που λέγεται οικογένεια. Φτάνει που ρημαξαμε γλώσσα και Εκκλησία

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 18:35 | Γεωργία

    Διαφωνώ!Θα ξεχάσουμε και αυτά που ξέρουμε!

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:58 | Ορέστης Καραμυτιλιός

    Διαφωνώ κάθετα. Δεν συμφωνώ
    Είναι λάθος από όλες τις απόψεις. Δεν είναι σύμφωνο ούτε με τις αξίες της χώρας μας ούτε με την Ορθόδοξη Πίστη.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:27 | Όλγα

    ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΆΘΕΤΑ ΚΑΙ ΟΡΙΖΌΝΤΙΑ.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:12 | Μιχαήλ

    Διαφωνώ με το νομοσχέδιο διότι προσβάλλει τα χρηστά ήθη, την ιστορία μας, τις παραδόσεις μας. Επιπλέον, είναι αντίθετος με όσα πρεσβεύει η Ορθόδοξη χριστιανική εκκλησία που κυριαρχεί ως θρησκεία στους πολίτες αυτού του κράτους. Οι επιλογές του καθενός είναι σεβαστές και απόλυτα δεκτές. Όχι όμως να γίνονται νόμος του κράτους οι παρά φύσει επιλογές.
    Τέλος, τα παιδιά δεν είναι δικαίωμα, αλλά δώρο του Θεού και με το νόμο αυτό γίνονται εμπόριο με συμφωνημένη τιμή.
    Ο Θεός να σας φωτίσει κυρίες και κύριοι Βουλευτές να πράξετε το θέλημά Του.
    Διαφορετικά, μας περιμένουν μεγάλες συμφορές, βλέπε Σόδομα και Γόμορα..

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:07 | Χρυσάνθη Δουρή

    Διαφωνώ με το σχέδιο νόμου, το οποίο κατά την άποψή μου είναι καταρχήν αντισυνταγματικό και επίσης ως χώρα δεν έχουμε υποχρέωση να υιοθετήσουμε τις σχετικές ρυθμίσεις (ενώ το γεγονός ότι 36 χώρες τις έχουν ήδη υιοθετήσει αποτελεί μη σοβαρό επιχείρημα). Τα δικαίώματα των ομοφύλων είναι απολύτως σεβαστά και μπορούν να κατοχυρωθούν όλα με άλλες διατάξεις νόμων. Με μία διαφορά: ότι η τεκνοθεσία δεν αποτελεί δικαίωμα ομόφυλου ζευγαριού

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:11 | Αβραάμ

    Διαφωνώ με το νομοσχέδιο με τίτλο «Ισότητα στον πολιτικό γάμο, τροποποίηση στον αστικό κώδικα και άλλες διατάξεις», στο σημείο που αφορά την υιοθεσία των παιδιών. Θεωρώ ότι παραβιάζεται το δικαιώμα των παιδιών για πατέρα και μητέρα και δημιουργούνται έτσι οι προϋποθέσεις για την καταστρατήγηση του θεσμού της οικογένειας.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:41 | Δέσποινα

    Διαφωνώ με το υπό ψήφιση νομοσχέδιο γιατί είναι αντίθετο στο Θέλημα του Θεού!

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:15 | Αστέριος

    Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο είναι εξαρχής αντιφατικό. Μπάζει από παντού! Πρώτα από όλα, γιατί πρέπει να ακολουθούμε τα βήματα των άλλων χωρών σε θέματα τάσης και φιλελευθερισμού; Γιατί δεν μπορούμε να εναντιωθούμε σε αυτά ή έστω να απέχουμε, εφόσον κι ο Χριστιανισμός είναι κάθετος σε τέτοια θέματα; Επιπλέον, βλέπουμε ότι και χώρες, όπως η Ιταλία κι η Ρωσία, ανεξαρτήτως από τη θρησκεία, εναντιώνονται έντονα σε αυτό το θέμα και δεν αφήνουν περιθώρια συζήτησης. Κι αυτό διότι υποστηρίζουν – που ισχύει κιόλας- ότι υπάρχουν μόνο δύο φύλα, είτε το θέλουμε είτε όχι! Δηλαδή, βιολογικά να το δει κανείς, δεν γίνεται αλλιώς. Υπάρχουν δύο φύλα, που το ένα έλκει το άλλο και αλληλοσυμπληρώνονται. Ότι άλλο και να θέλουμε, απλούστατα δεν ισχύει! Τέλος, το νομοσχέδιο δεν πρέπει να εγκριθεί και για έναν ακόμα λόγο. Όσο αφήνουμε τα όρια και υποχωρούσε, τόσο αναπτύσσεται το πνεύμα του δικαιωματισμού! Σήμερα, ο γάμος των ομοφυλόφιλων, αύριο η υιοθεσία! Έτσι είμαστε οι άνθρωποι… Ποτέ δεν είμαστε ευχαριστημένοι με αυτά που έχουμε και επιζητούσε περισσότερα! Έτσι λοιπόν, ο νόμος αυτός είναι πέρα για πέρα λάθος!

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:02 | Δημήτρης

    Διαφωνώ πλήρως με το νομοσχέδιο και παρακαλώ να σταθούν οι βουλευτές στο ύψος τους διότι εκπροσωπούν όλο το ελληνικό λαό κ όχι μια πολύ μικρή μειοψηφία.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:12 | ΜΝ

    Με την ψήφιση του νομοσχεδίου ανοίγει, επιτέλους, ο δρόμος για την αναγνώριση και της πολυερωτικής οικογένειας: Τρία, τέσσερα, πέντε… άτομα θα μπορούν να προσφύγουν στα δικαστήρια, απαιτώντας την αναγνώρισή τους ως οικογένεια και το δικαίωμα -αναφαίρετο δικαίωμα μιας οικογένειας- να υιοθετήσουν παιδιά. Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη επιχειρηματολογία, αρκεί το σκεπτικό του νομοσχεδίου (ισότητα απέναντι στο νόμο, να μην καταλήξουν τα παιδιά σε ιδρύματα σε περίπτωση θανάτου δύο από τους γονείς κλπ). Ποιος δικαστής και με ποια επιχειρήματα θα μπορέσει να απορρίψει αυτά τα αιτήματα;

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:30 | ΔΟΥΛΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

    Δεν συμφωνώ. Η οικογένεια και η Ελληνίδα μάνα είναι το κύτταρο της ελληνικής οικογένειας. ΥΠΆΡΧΕΙ το σύμφωνο συμβίωσης που υπερκαλύπτει.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:14 | Αριστοτέλης

    Διαφωνώ με το νομοσχέδιο, επειδή:
    1) γάμος νοείται μόνο μεταξύ άνδρα και γυναίκας και από την ένωσή τους προκύπτουν τέκνα. Η παραδοσιακή οικογένεια αποτελεί το κύτταρο του έθνους. Αυτή πρέπει να στηρίξουμε για να προοδεύσουμε εθνικά και δημογραφικά. Γάμος μεταξύ ομοφυλοφίλων αντίκειται στη φυσιολογία και στους νομούς της φύσης.
    2) αυτό το νομοσχέδιο αντίκειται στο Νομό του Θεού. Στην Αγία Γραφή ξεκάθαρα αναφέρεται ότι η ομοφυλοφιλία είναι αμαρτία.
    3) αν ψηφιστεί αυτός ο νόμος, ανοίγονται οι ασκοί του Αιόλου, καθώς θα νομιμοποιηθεί και θα προβάλλεται το μη κανονικό σε όλους τους τομείς της ζωής, στην εκπαίδευση, στα ΜΜΕ κτλ και τα παιδιά θα έρχονται σε σύγχυση.
    4) τα παιδιά χρειάζονται και τα δύο πρότυπα του πατέρα και της μητέρας. Αυτό δε θα συμβαίνει στο γάμο ομοφυλοφίλων.
    5) τα ζητήματα με τα υπάρχοντα παιδιά ομοφυλόφιλων γονέων μπορούν να λυθούν με επέκταση του νόμου του συμφώνου συμβίωσης.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:12 | Κώστας

    Διαφωνώ κάθετα με το νομοσχέδιο. Είναι αντίθετο στη φυσιολογία του ανθρώπινου σώματος. Οι σχέσεις που θα δημιουργηθούν καταστρέφουν τη συνοχή της κοινωνίας.Δεν το συζητώ για την ενσυνείδητη και κατ’επιλογήν πατρική ή μητρική ορφάνια των παιδιών

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:17 | Ελένη Μ.

    Διαφωνώ με το νομοσχέδιο, επειδή:
    1) γάμος νοείται μόνο μεταξύ άνδρα και γυναίκας και από την ένωσή τους προκύπτουν τέκνα. Η παραδοσιακή οικογένεια αποτελεί το κύτταρο του έθνους. Αυτή πρέπει να στηρίξουμε για να προοδεύσουμε εθνικά και δημογραφικά. Γάμος μεταξύ ομοφυλοφίλων αντίκειται στη φυσιολογία και στους νομούς της φύσης.
    2) αυτό το νομοσχέδιο αντίκειται στο Νομό του Θεού. Στην Αγία Γραφή ξεκάθαρα αναφέρεται ότι η ομοφυλοφιλία είναι αμαρτία.
    3) αν ψηφιστεί αυτός ο νόμος, ανοίγονται οι ασκοί του Αιόλου, καθώς θα νομιμοποιηθεί και θα προβάλλεται το μη κανονικό σε όλους τους τομείς της ζωής, στην εκπαίδευση, στα ΜΜΕ κτλ και τα παιδιά θα έρχονται σε σύγχυση.
    4) τα παιδιά χρειάζονται και τα δύο πρότυπα του πατέρα και της μητέρας. Αυτό δε θα συμβαίνει στο γάμο ομοφυλοφίλων.
    5) τα ζητήματα με τα υπάρχοντα παιδιά ομοφυλόφιλων γονέων μπορούν να λυθούν με επέκταση του νόμου του συμφώνου συμβίωσης.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:09 | Αποστόλης

    Διαφωνώ με τον νόμο δυνατότητας σύναψης γάμου και σε πρόσωπα του ιδίου φύλου.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:44 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ Β

    Διαφωνώ κάθετα με το νομοσχέδιο για το γάμο των ομοφυλόφιλων και φυσικά με την υιοθεσία των παιδιών. Το σύμφωνο συμβίωσης είναι υπεραρκετό και επομένως δεν τίθεται θέμα ισότητας.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:37 | Βικέντιος

    Διαφωνώ κάθετα με τη υιοθεσία παιδιού καθώς ένα παιδί χρειάζεται και τα δυο φύλλα ώστε να μπορέσουν να μεγαλώσουν κατάλληλα και το πρότυπο του πατέρα αλλά φυσικά και την αφοσίωση, φροντίδα της μητέρας. Χωρίς να είμαι ιδικός πιστεύω ότι τα παιδιά με δύο γονείς ίδιου φύλλου θα μεγαλώσουν με προβλήματα και κυρίως προβλήματα στη κοινωνική ζωή τους. Δεν θα μπορέσουν να ενταχθούν εύκολα σε κάποια ομαδα και θα βρουν πολλές δυσκολίες στην εφηβεία. Θεωρώ πως θα αποκτήσουν ψυχολογικά έστω και σε ελαφριά μορφή θέματα διότι μεγαλώνοντας θα ζει διαφορετικά σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:33 | Δημήτρης

    Έρχεται η οργή του Θεού! Σκεφτείτε καλά τί πάτε να ψηφίσετε.

  • ΒΑΣΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ORLANDO LGBT+ στη δημόσια διαβούλευση για το σχέδιο νόμου για την ισότητα στον γάμο και την τεκνοθεσία

    1. ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΝΘΕΤΗ ΚΥΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΜΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΧΕΤΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ ΩΣΤΕ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΑΤΟΜΑ/ΖΕΥΓΑΡΙΑ:

    Α) ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΛΟΑΤΚΙ+ ΑΤΟΜΑ:

    Με τη μη τροποποίηση του νόμου του Ν. 3089/2002 (όπως τροποποιήθηκε ακολούθως με τον 3305/2005, αρ. 3, παρ. 9) επιτρέπεται η πρόσβαση στην παρένθετη κύηση αποκλειστικά α) σε γυναίκες μόνες ή που βρίσκονται σε νομικά αναγνωρισμένη σχέση/γάμο (έως τώρα ετερόφυλο) και β) που οι ίδιες αντιμετωπίζουν ιατρικό πρόβλημα εξαιτίας του οποίου δε δύνανται να κυοφορήσουν. Ο εν λόγω νόμος έχει αρκετές έμφυλες διατυπώσεις που παραπέμπουν σε ετερόφυλα ζευγάρια και με αυτή την έννοια το ότι δεν αλλάζει καθόλου δημιουργεί ασάφειες και πιθανούς επιπλέον αποκλεισμούς για τα ομόφυλα ζευγάρια γενικά κατά την πρόσβαση στην υποβοηθούμενη αναπαραγωγή.

    Ειδικά για την παρένθετη κύηση με τη μη τροποποίηση του νόμου αποκλείονται άνδρες μόνοι ή σε ομόφυλη σχέση (άρα γκέι άνδρες μόνοι ή ομόφυλα ζευγάρια ανδρών) αλλά και τρανς άτομα. Δημιουργούνται έτσι αποκλεισμοί και ευθείες διακρίσεις στην πρόσβαση στην παρένθετη κύηση, ενώ ανακύπτουν ερωτήματα που η μη τροποποίηση του νόμου αφήνει αναπάντητα, π.χ.:

    Mία τρανς γυναίκα, που έχει προβεί στη νομική αλλαγή των εγγράφων της, δεν μπορεί να κυοφορήσει όχι γιατί αντιμετωπίζει κάποιο ιατρικό πρόβλημα αλλά λόγω των βιολογικών αναπαραγωγικών χαρακτηριστικών της. Θα επιτρέπεται να έχει πρόσβαση στην παρένθετη κύηση εφόσον πληρούνται όλες οι άλλες προϋποθέσεις;

    Αν απαγορεύεται δημιουργείται διάκριση σε βάρος της στη βάση της ταυτότητας φύλου της. Αν επιτρέπεται, σημαίνει ότι στην περίπτωσή της αίρεται ο ένας εκ των δύο προαναφερθέντων όρων, δηλ. η επίκληση ιατρικού προβλήματος υγείας. Άρα γιατί να μην αρθεί και σε περιπτώσεις cis ανδρών που δε διαθέτουν μήτρα και για αυτό δεν μπορούν να κυοφορήσουν;

    Σε άλλη περίπτωση, ένας τρανς άνδρας έχει προβεί στη νομική αλλαγή των εγγράφων του και διαθέτει μήτρα και τυπικά δυνατότητα κυοφορίας, αλλά αντιμετωπίζει ιατρικό πρόβλημα που δεν του επιτρέπει να κυοφορήσει. Θα επιτρέπεται να έχει πρόσβαση στην παρένθετη κύηση, όπως ακριβώς θα είχε μία cis γυναίκα με το ακριβώς ίδιο ιατρικό πρόβλημα; Αν όχι, μιλάμε ξανά για διάκριση στη βάση της ταυτότητας φύλου. Αν ναι, επομένως δεν έχει νόημα να ισχύει η ίδια απαγόρευση πρόσβασης στις υπόλοιπες ομάδες πληθυσμού που αφορά.

    Με βάση όλα τα παραπάνω και όσα ακόμα προβλήματα προκύπτουν από τη μη τροποποίηση του νόμου περί υποβοηθούμενης αναπαραγωγής/παρένθετης κύησης, η τυχόν οριστική απόφαση της κυβέρνησης να μην τον τροποποιήσει, άρα να εμποδίσει άτομα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά (ταυτότητα και χαρακτηριστικά φύλου και σεξουαλικό προσανατολισμό) από το να έχουν πρόσβαση σε ιατρικές διαδικασίες απόκτησης τέκνων, εκτός από ευθεία διάκριση, αποτελεί και ενίσχυση αντιεπιστημονικών επιχειρημάτων γύρω από τη γονεϊκότητα, αφού η απόφαση αυτή μοιάζει να ενισχύει συντηρητικά αντανακλαστικά γύρω από το ποιος δικαιούται ή μη να γίνεται γονέας. Σύμφωνα όμως με όλα τα έγκυρα επιστημονικά δεδομένα η ποιότητα της γονεϊκότητας δεν εξαρτάται με κανέναν τρόπο από το φύλο/ταυτότητα φύλου του γονιού/των γονέων. Επομένως ένα παιδί μπορεί να μεγαλώσει με ομαλή ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη με ή χωρίς μητέρα ή πατέρα, από τρανς ή σις γονείς, από ομόφυλο ή ετερόφυλο ζευγάρι, από ΛΟΑΤΚΙ+ ή μη ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα, αρκεί να αναπτύσσεται σε ένα σταθερό περιβάλλον, με ασφαλή σχέση με τον γονέα/τους γονείς του, ασφαλείς σχέσεις μεταξύ των βασικών ενηλίκων στη ζωή του, και πρόσβαση σε πόρους και αγαθά ισότιμα με τα υπόλοιπα παιδιά του κοινωνικού συνόλου.

    Β) ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΣΕ «ΓΥΝΑΙΚΕΣ-ΤΕΚΝΟΠΟΙΗΤΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ», ΤΟ ΥΠΑΡΚΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΩΜΑΤΕΜΠΟΡΙΑΣ (και) ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΤΗΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΩΣ ΠΡΟΣ ΔΗΘΕΝ ΦΕΜΙΝΙΣΤΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ

    Η έννοια της παρένθετης κύησης στη βάση του αλτρουισμού και της ελεύθερης επιλογής, όπως τυπικά ισχύει στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στην Ελλάδα, είναι ένα κομβικό παράδειγμα σεβασμού της αυτοδιάθεσης των γυναικών/ατόμων με μήτρα που επιθυμούν να γίνουν παρένθετες. Το πρόβλημα της εκμετάλλευσης δεν εντοπίζεται στα δεκάδες παραδείγματα που ακολουθούν αυτόν τον σεβασμό στην αυτοδιάθεση, αλλά στις πάρα πολλές περιπτώσεις εκμετάλλευσης των πιο ευάλωτων γυναικών που πέφτουν θύματα κυκλωμάτων σωματεμπορίας (trafficking) με στόχο να χρησιμοποιηθούν ως παρένθετες. Απαιτούμε ο τρόπος αντιμετώπισης αυτών των φαινομένων να είναι αυστηρός, άμεσος και σαφής, αλλά να μην ταυτίζονται αυτά με τις πρώτες περιπτώσεις.

    Για την αύξηση της προστασίας των πιο ευάλωτων γυναικών/θυμάτων σωματεμπορίας, και την πρόληψη για τη μη ανάπτυξη τέτοιων φαινομένων στη χώρα, ζητούμε την αλλαγή της τροποποίησης του νόμου του 2002 περί παρένθετης που έγινε το 2014 (4272/2014) (επί πρωθυπουργίας Αντώνη Σαμαρά) και που επέτρεψε τον ιατρικό τουρισμό ΚΑΙ για την παρένθετη κύηση. Η τροποποίηση του 2014 διευκόλυνε τη δράση των παράνομων κυκλωμάτων, ενίσχυσε τη σωματεμπορία και άφησε χωρίς δικλείδες ασφαλείας το ζήτημα της παρένθετης κύησης. Προτείνουμε ο νόμος να αλλάξει ώστε (ενδεικτικά) να μην επιτρέπεται σε άτομα που δεν είναι μόνιμοι κάτοικοι της Ελλάδας ούτε να αιτούνται την πρόσβαση σε παρένθετη κύηση, ούτε να γίνονται οι ίδιες παρένθετες. Έτσι θα πάψει ο ιατρικός τουρισμός που αφορά την παρένθετη κύηση και θα προστατευθεί ο νόμιμος, αλτρουιστικός της χαρακτήρας και ο σεβασμός στην ελεύθερη επιλογή όσων αποφασίζουν να αναλάβουν αυτόν τον ρόλο για κοντινά τους άτομα και ζευγάρια. Αρνούμαστε την οριζόντια απαγόρευση της πρόσβασης σε παρένθετη κύηση, που θα έθετε ζήτημα παρέμβασης του κράτους σε κεντρικό πεδίο αυτοδιάθεσης του σώματος των γυναικών/ατόμων με μήτρα. Τονίζουμε ότι κυκλώματα ακραίας εκμετάλλευσης προκύπτουν και σε άλλα πεδία ιατρικών υπηρεσιών (π.χ. μεταμοσχεύσεις και «δωρεά» οργάνων, παράνομες τεκνοθεσίες και κυκλώματα σωματεμπορίας γυναικών για τη διασφάλιση βρεφών προς ιδιωτικές τεκνοθεσίες με συναλλαγή κ.α.) και προτάσσουμε πως η λύση για την αντιμετώπιση όλων αυτών είναι η ορθή ρύθμιση και προστασία από το κράτος -και σαφώς όχι ο περιορισμός ή άρνηση δικαιωμάτων σε μερίδα του πληθυσμού.

    2. ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 12 του νομοσχεδίου/Κατάργηση παρ. 3 άρθρου 3 ν. 4491/2017

    Ορθώς καταργείται το άρθρο 3 (υποχρέωση λύσης τυχόν προηγούμενου γάμου για τρανς πρόσωπο που θέλει να προβεί στη νομική αλλαγή των εγγράφων ως προς την ταυτότητα φύλου του). Ζητούμε όμως επιπλέον να καταργηθεί και το άρθρο 5.2 του ίδιου νόμου, που ορίζει ότι δεν αλλάζουν τα στοιχεία του γονιού στη ληξιαρχική πράξη του τέκνου του και να προβλέπεται, μετά την νομική αναγνώριση ταυτότητας φύλου του/της γονέα, να αλλάζουν τα στοιχεία του/της και στη ληξιαρχική πράξη του τέκνου ώστε να υπάρχει ταύτιση μεταξύ τους. Η μη αλλαγή αυτή σημαίνει ότι εμφανίζεται το κατηργημένο πλέον, προηγούμενο όνομα του/της τρανς γονέα στα στοιχεία του παιδιού, με σειρά συνεπειών: έκθεση των προσωπικών δεδομένων και της ταυτότητας φύλου των γονέων παρά την αλλαγή των νόμιμων εγγράφων τους κάτι που τους/τις αφήνει έκθετους/ες σε διακρίσεις, μη ταύτιση των νέων έγκυρων στοιχείων τους με όσα αναγράφονται στα στοιχεία γονέων των τέκνων τους με αποτέλεσμα τη δυσκολία ταυτοπροσωπίας και επομένως διακρίσεις και εμπόδια στην καθημερινή οικογενειακή ζωή και τη ζωή των τέκνων κ.α.

    3. ΆΛΛΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ:

    Δεν υπάρχει πρόβλεψη άλλη εκτός της τεκνοθεσίας (δηλ. μέσω της δικαστικής οδού και όλων των προβλεπόμενων διαδικασιών) για την αναγνώριση της νόμιμης σχέσης του δεύτερου, μη βιολογικού γονέα με το τέκνο/τα τέκνα που ήδη έχει αποκτήσει σε ομόφυλη σχέση ακόμα και αφού τελεστεί γάμος μεταξύ των ομόφυλων συντρόφων. Προτείνουμε ότι πρέπει να υπάρχει ξεχωριστή, εξωδικαστική ρύθμιση για την άμεση αναγνώριση των τέκνων από τον/τη δεύτερο/η γονέα, με τη συναίνεση του πρώτου, εφόσον ο μόνος λόγος που δεν αναγνωριζόταν ο/η δεύτερος/η γονέας εξαρχής ήταν ότι δεν υπήρχε η αναγνώριση του δικαιώματος στον γάμο και τη γονεϊκότητα ομόφυλων ζευγαριών. Μία τέτοια ρύθμιση θα ήταν πραγματικά επανορθωτική, ρεαλιστική και άμεσα εφαρμόσιμη, χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις ως προς την πλήρη κατοχύρωση των δικαιωμάτων των μη βιολογικών γονέων αλλά και των παιδιών τους που στερούνται την αναγνωρισμένη σχέση μαζί τους.

    Δε συμπεριλαμβάνεται στο νομοσχέδιο καμία τροποποίηση του νόμου 4356/2015 του Συμφώνου Συμβίωσης για τα ομόφυλα ζευγάρια. Επομένως η παραπάνω δυνατότητα αναγνώρισης της γονεϊκής σχέσης με τον/τη δεύτερο/η γονέα δεν επεκτείνεται στα ζευγάρια που βρίσκονται σε σύμφωνο συμβίωσης αλλά τα υποχρεώνει να τελέσουν γάμο ώστε να ακολουθήσουν τη διαδικασία της τεκνοθεσίας από τον/τη δεύτερο/η γονέα των τέκνων που ήδη έχουν.

    Επιπλέον, εφόσον δεν προτείνεται τροποποίηση στον νόμο του 2015 για το σύμφωνο συμβίωσης, δεν δίνεται στα ομόφυλα ζευγάρια η δυνατότητα αυτόματης αναγνώρισης της γονεϊκότητας και των δύο γονέων, για τα τέκνα που θα προκύψουν μέσα σε αυτό. Το ίδιο ισχύει και για τον γάμο ομοφύλων, σε πλήρη αντίθεση με τον γάμο και την αυτόματη αναγνώριση τέκνων εκ μέρους των ετερόφυλων ζευγαριών. Προτείνουμε επομένως να υπάρχει τουλάχιστον η δυνατότητα εκούσιας αναγνώρισης τέκνων με συμβολαιογραφική πράξη όπως στις περιπτώσεις ετερόφυλων γονέων.

    Δεν υπάρχει πρόβλεψη για αλλαγή του «τεκμηρίου μητρότητας» του τέκνου σε περίπτωση κυοφορίας και τοκετού ενός τρανς άνδρα, ώστε εκείνος να μπορεί να καταγραφεί ως πατέρας και όχι ως μητέρα, σύμφωνα δηλαδή με το δικαίωμά του στον σεβασμό της ταυτότητας φύλου του.

    Πέραν των ανωτέρω, σε επιμέρους προτάσεις και ζητήματα, αυτονόητα στηρίζουμε τις προτάσεις των ΛΟΑΤΚΙ+ οργανώσεων, όπως θα κατατεθούν.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:16 | Ολγα

    Διαφωνώ κάθετα με το νομοσχέδιο!!!

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:42 | Χαράλαμπος

    Το νομοσχέδιο- έκτρωμα που θέλει η ΝΔ να ψηφίσει δεν αντιπροσωπεύει και δεν εκπροσωπεύει την πλειοψηφία του λαού και άρα δεν είναι δημοκρατικό. Μια χαρά δικαιώματα έχουν όλοι, ετεροφυλοι και ομοφυλόφιλοι με το σύμφωνο συμβίωσης. Ο «γάμος» θα τους επιτρέψει να έχουν παιδιά, να τα υιοθετούν ή να τα αγοράζουν από γυναίκες- μηχανές παιδιών, πράγμα κατάπτυστο τόσο για αυτές όσο και για τους αγοραστές. Κάτω τα χέρια από τις παιδικές ψυχές, που είναι το οξυγόνο της χώρας. Οι ομοφυλόφιλες «οικογένειες» θα είναι γεννήτρια ομοφυλόφιλων αυριανών νέων. Η παραδοσιακή και συνάμα φυσιολογική οικογένεια είναι ουσιαστικά η αυτονόητη οικογένεια. Να λυθούν πρώτα τα μεγάλα μας προβλήματα και βάσανα σ’αυτον τον τόπο.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:20 | Χρυσή

    Διαφωνώ με αυτόν τον νόμο,ανοίγει ένα ολόκληρο πεδίο εμπορίου βρεφών με παρένθετες μητέρες.
    Επίσης δεν διασφαλίζει το δικαίωμα του παιδιού στο να έχει μητέρα ( ή αντίστοιχα πατέρα)

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:19 | Ιωνάς

    Διαφωνώ με το νομοσχέδιο! Ένας νόμος δεν μπορεί να καταστήσει φυσικό το Α-φυσικο!

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:07 | Χάρης

    Η ισονομία των πολιτών μιας ευνομούμενης δημοκρατίας δεν πρέπει να τίθεται υπό διαπραγμάτευση. Άργησε πολύ να αρθεί η απαγόρευση της μη δυνατότητας στον γάμο και στην τεκνοθεσία για όλους τους ανθρώπους στην Ελλάδα, αλλά επιτέλους ήρθε, έστω και κουτσουρεμένη, μιας και αποκλείει από την υποβοηθούμενη αναπαραγωγή τα ζευγάρια ανδρών και αυτό σίγουρα δεν είναι ισονομία. Στις υπόλοιπες χώρες είτε απαγορεύεται καθολικά η παρένθετη κυοφορία είτε επιτρέπεται για όλο τον κόσμο.

    Σε ό,τι αφορά τις αντιδράσεις κάποιων ανθρώπων αυτές πηγάζουν από τις προσωπικές και θρησκευτικές πεποιθήσεις τους. Ωστόσο, ένα σύγχρονο κράτος δε νομοθετεί με πεποιθήσεις, αλλά ακολουθώντας την ακαδημαϊκή έρευνα και την προσωπική εμπειρία. Και τα δύο, σε χιλιάδες οικογένειες στον κόσμο δείχνουν το ίδιο υγιείς δείκτες για τα παιδιά που μεγαλώνουν σε ομόφυλες οικογένειες σε σχέση με τις ετερόφυλες – σε ορισμένες περιπτώσεις αναδεικνύουν και υψηλότερη ενσυναίσθηση στα παιδιά αυτά, δεδομένου ότι δεν προέκυψαν τυχαία αλλά έπειτα από επιμονή και προσπάθεια ετών των γονέων τους.

    Όταν θα γίνει νόμος του κράτους και ο καθένας και η καθεμία θα διακρίνουν όχι απλώς έναν ομοφυλόφιλο ή μια λεσβία που έχει παιδί, αλλά τον φίλο, τον συγγενή, την συνάδελφο, τη γειτόνισσα που γνωρίζουμε με το δικό τους παιδί, οι δείκτες αντίδρασης θα πέσουν, όπως συνέβη σε όλες τις χώρες μέχρι σήμερα.

    Προχωρήστε ολοκληρωμένα για μια συμπεριληπτική ισόνομη κοινωνία.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:59 | Γιωργος Ελευθεριαδης

    Ποτε αληθεια προφτασαμε να γινουμε Σαν Φραντσισκο και προεκυψε το ζητημα ως κοινωνικη αναγκη,η ποτε οι ενδιαφερομενοι

    συνεστησαν κοινωνια πολιτων και το διεκδικησαν οι ιδιοι προβαλλοντας τα αιτηματα τους μεσα απο τα επιχειρηματα τους?
    Φυσικα οτιδηποτε το ρηξικελευθο λογικο ειναι να δημιουργει και αντιδρασεις.Αλλα οι οποιες αντιδρασεις απο μονες τους ποτε

    δεν αρκουν για να δικαιωσουν το εκαστοτε αιτημα συλληβδιν ως πρωτοποριακο κι ως εκ τουτου αναγκαστικα οπισθοδρομικους

    ολους τους αντιδρωντες οι οποιοι απο οσο τουλαχιστον γινεται αντιληπτο φαινεται να υπαρχουν σε ολο το φασμα της ελληνικης

    κοινωνιας και σε ολες τις πολιτικες αποχρωσεις.
    Η προβολη του παροντος αιτηματος γινεται κι αυτο αποκλειστικα δι αντιπροσωπων οι οποιοι ειναι δημοσια προσωπα της

    τηλεορασης που εχουν αναγνωρισιμοτητα αλλα κι αυτο απο μονο του οχι μοναχα δεν αρκει,αλλα ειναι κι ενας απο τους

    κυριοτερους λογους που εξοργιζει για τρεις κυριως λογους.

    Ο πρωτος ειναι οτι δεν χωραει αντιλογος κι αν τυχον υπαρξει εστω και ενας στοιχειωδης σκεπτικισμος η συνεχεια ειναι ο

    τηλεκανιβαλισμος του απειθαρχου και η διαπομπευση του.Αποδεκτο δεν γινεται τιποτε περα απο την συναινεση.

    Δευτερο οτι οταν παρουσιαζεται κατι στον κοσμο τοσο επιτακτικα ως την απολυτη αναγκη κι ως να προκειται για ενα ζητημα

    εθνικο που θα κρινει την πορεια της χωρας.Στην πραγματικοτητα ομως η συντριπτικη πλειοψηφια οχι μονο δεν εχει καμμια

    απολυτως σχεση με το κοσμοιστορικο ως παρουσιαζεται νομοσχεδιο αλλα ουτε τους αφορα εστω εξ αντανακλασεως.Οποτε τελικως

    ηκοινη λογικη πως αραγε μπορει να αντιλαμβανεται ολη αυτη την υπερπροσπαθεια.Αποπειρα αλλοτριωσης?Κοροιδια?

    Και τριτο τα υποθετικα ωφελη που θα αποκομισουν ολοι αυτοι που διακως το διατυμπανιζουν γιατι ομοιαζει τελειως

    ουρανοκατεβατο και πολυ ψευτικα σοσιαλμιντιακο που πλασαρεται αποκλειστικα και μονο μεσα απο ινφλουεσερς οι οποιοι

    προσπαθουν με χαριτωμενιες και φοβερες να κανουν οτι μπορουν για να πεισουν.

    Μπορει τελικως ο καθενας να υποβαλλει στον αλλον το τι να φοβαται και στο τι να ελπιζει?
    Μα φυσικα και μπορει κι αλλοιμονο μαλιστα κι αμα τυχον δεν μπορουσε.
    Κι αν τυχον στο τελος βγουμε να εχουμε και απο καμμια φοβια γιατι μας κολλησε με το στανιο απο αντιδραση,ε τι να κανουμε

    θα ζησουμε παρεα και με δαυτην.
    Λες και η μια και μονη φοβια ειναι αυτη που θα χουμε.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:09 | Οδυσσέας Ρήγος

    Διαφωνώ εντελώς. Απορώ για ποιο λόγο πρεπει να δηλωθει γαμος και να ανοιξει ο δρομος για τεκνοθεσια παιδιων ενω προβλήματα μπορούν να λυθούν με το συμφωνο συμβίωσης. Και εννοείται πως αυτό το ξέρουν όλοι, και αυτοί που πάνε να νομοθετησουν αλλά απλά δε τους ενδιαφέρει. Απλα να περάσουν την ατζέντα τους.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:24 | Παρασκευη

    Διαφωνώ με τον γάμο ομοφυλοφίλων,καθώς αποτελεί βασική προϋπόθεση για να υπάρξει τεκνοθεσια

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:47 | Θανασης

    Διαφωνω με το νομοσχεδιο. Η συμβιωση, η συγκατοικιση,η ερωτικη προτιμηση ειναι δικαίωμα του καθενος ! Για κανεναν λογο δεν πρεπει να υοθετουνται παιδια απο ομοφυλα ζευγαρια!!

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:44 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Ότι θερίζεις, σπέρνεις.
    Κάποτε η ομοφυλοφιλία ήταν ψυχικό νόσημα.
    Σήμερα είναι ψυχική τάση.
    «Αύριο» η ζωοφιλία, η παιδοφιλία κοκ θα είναι η εξέλιξη, της εξέλιξης,
    ω προοδευτικότητα!

    Είμαστε φτιαγμένοι ως άνθρωποι για τα ωραία και τα μεγάλα!
    Επιλέγουμε να ζούμε για τα πάθη μας και όχι με παθος για το πνεύμα μας.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:31 | Ελένη

    Ήρθε η ώρα να συμβαδίσουμε με τις υπόλοιπες δυτικές χώρες. Ο πολιτικος γάμος δεν αφορά τα θρησκευτικά και τα προσωπικα πιστεύω και πρέπει να νομοθετείται με βάση την αρχή της ισονομίας των πολιτών.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:23 | Μαρία

    Απαράδεκτο το νομοσχέδιο.Το σύμφωνο συμβίωσης είναι αρκετό

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:18 | Σοφία

    Διαφωνώ απόλυτα με το νομοσχέδιο. Κάτω τα χέρια από τα παιδιά.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:33 | Μιχαήλ

    Το νομοσχέδιο εισάγει την έννοια της Δυαδικότητας στο φύλο («σύναψης γάμου και σε πρόσωπα του ιδίου φύλου») κάτι που είναι αντίθετο με όσα προωθεί η κοινότητα ΛΟΑΤΚΙ+. Κατά συνέπεια, θα πρέπει σαφώς να οριστεί τι σημαίνει «φύλο» στο πλαίσιο αυτού του νόμου. Όπως επίσης και τι σημαίνει γάμος. Θα μπορούν για παράδειγμα να συνάψουν γάμον δύο τρανς;

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:55 | Μαραβας κ

    Διαφωνώ κάθετα με το νομοσχεδιο

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:56 | Γιαννακόπουλος Διαμαντής

    Τινάζεται τα θεμέλια της κοινωνίας με το , επαίσχυντο αυτό νομοσχέδιο.Η υποκρισία περισσεύει,δήθεν για το καλό των παιδιών μας, ψηφίζετε,ενώ παράλληλα δεν γίνεται καμιά κουβέντα,για τις εκαντοντάδες των δολοφονιών που , γίνονται καθημερινά,μέσω των εκτρώσεων…Το ισχυρότερο λόμπι στην παγκόσμια ιστορία,το πλουσιότερο σε αγάπη,και εξουσία, εδώ και 20 αιώνες , είναι αυτό των εκατομμυρίων,Ελλήνων μαρτύρων,οσίων και ομολογητών, αυτό που μαζί με τον Αρχηγό της Αλήθειας,μας παρακολουθεί και καταγράφει την στάση μας, αυτό που θα μας δικάσει,όταν χαιρετήσουμε την ματαιότητα αυτού του κόσμου.Ειναι το λόμπι,που έχυσε ποταμούς αίματος,δακρύων και ιδρώτα,για να μείνουμε όρθιοι ,και φιλότιμοι απέναντι στον μέγιστο Ευεργέτη,που για την προστασία μας,με Τον επίγειο βίο του,μας έδωσε το εγχειρίδιο, σωστής χρήσης της ψυχής μας και του σώματός μας…Και έβαλε κάποια όρια,για να μην γίνουμε τέρατα και χάσουμε την εδώ ζωή μας,αλλά και τον παράδεισο,που είναι εκατομμύρια φορές καλύτερα από εδώ.Αυτος είναι ο Νικητής.Και έρχεστε τώρα,άλλη μια φορά,σε πλήρη υποταγή στον Μέγα Χαμένο,με αντάλλαγμα ,πρόσκαιρη άτιμη δόξα και για καταραμένα, ανήθικα χρήματα, που δεν θα φτουρησουν στα βρώμικα χέρια σας,να ξεπουλήσετε,και να επιβάλλεται φασιστικά,το ανώμαλο,που οδηγεί μαθηματικά,στην ισοπέδωση και σε ατέλειωτη λίστα, προβλημάτων,με σκοπό να εξοντώσετε βιολογικά και βασανιστικά,ότι Φυσιολογικό, αντιγράφοντας τον λυσσασμένο, Λέοντα βασανιστή σας ,που τόσο θερμώς , υπηρετείτε… Δυστυχείς, ξανασκεφτειτε τι πρόκειται να κάνετε,δεν λυπάστε το μέλλον και των δικών σας; Καταραμένοι όσοι το ψηφίσουν….

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:21 | Αριστείδης

    Είναι ομοφυλόφυλα αφού έχουν σεξουαλικές σχέσεις. Όχι ομόφυλα.
    Ωραία έχει αλλοιωθεί η λέξη μόνο και μόνο για τις εντυπώσεις.
    Όχι στο νομοσχέδιο.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:09 | Kyriakos Souliktsidis

    Η πίστη μας δεν αποδέχεται ως φυσική την ένωση δύο ομοφυλόφιλων ανθρώπων. Είναι παρά φύσιν ένωση. Ούτε συνεπώς και τον γάμο αυτόν, που είναι μέγιστη ύβρις προς το πρόσωπο Του Θεου, του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και της Αγίας Τριάδος. Για τον ίδιο λόγο δεν αποδέχεται και την υιοθεσία παιδιών από αυτά τα «ζευγάρια»! Αν ήταν κάτι φυσιολογικό, θα δημιουργούσε απογόνους.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:10 | ΣΕΤ

    Το νομοσχέδιο είναι απαράδεκτο. Προωθεί ξεκάθαρα την ηδονή και την αφύσικη ένωση των ανθρώπων. Θύμα αυτής της κατάστασης, αθώες και ταλαίπωρες παιδικές ψυχές που δυστυχώς θα ανατραφούν μέσα σε ένα αρρωστημένο περιβάλλον στερούμενες την μητρική και την πατρική αγάπη όχι λόγω μιας τραγικής απώλειας του γονέα αλλά επειδή κάποιοι θεωρούν το παιδί κτήμα τους και δικαίωμά τους και ας μην μπορούν να το έχουν λόγω των αποκλειστικά δικών τους επιλογών. Τα παιδιά ποιος τα ρώτησε; Ή μήπως τώρα θα πούμε ότι τα παιδιά δεν έχουν ανεπτυγμένη την λογική τους και άρα δεν τα ρωτάμε; Που είναι όλοι αυτοί που έσπευδαν για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών; Τώρα δεν μας πειράζει που θα πρέπει να μεγαλώσουν σε τέτοιο σπίτι;
    Γιατί δεν απάντησε η ένωση ψυχιάτρων για την υιοθεσία και μίλησε μόνο για την ομοφυλοφιλία; Μήπως επειδή όλοι ξέρουν ότι το παιδί θα μεγαλώνει σε αφύσικο περιβάλλον;

    Κρίμα. Είμαστε άξιοι της μοίρας μας. Ο λόγος που ψηφίζονται τέτοια νομοσχέδια είναι επειδή εμείς το διαλέξαμε με τον τρόπο ζωής μας. Εύχομαι έστω και την ύστατη ώρα το νομοσχέδιο να μην ψηφιστεί.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:04 | Δήμητρα

    Διαφωνώ με το νομοσχέδιο. Ο γάμος είναι η ένωση ενός άντρα με μια γυναίκα.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:28 | Καλλιόπη Βλασσοπούλου

    Δεν υπάρχει τίποτα πιο αισιόδοξο από την θέσπιση της οικογένειας ανεξαρτήτως φύλου. Είναι αστικά παράλογος και άδικος ο αποκλεισμός ατόμων, μελών της κοινωνίας, από το δικαίωμα του έγγαμου βίου και της γονεϊκότητας με όλα τα νομικά και φοροτεχνικά δικαιώματα που συνεπάγονται.
    Με σκοπό ο νόμος να εναρμονίζεται με την σύγχρονη επιστήμη συμφωνώ με ένα σχόλιο που έχει κατατεθεί και επισημαίνει πως πιο σωστή και συμπεριληπτική είναι η διατύπωση που αντί για «πρόσωπα του ίδιου φύλου» αναφέρει «πρόσωπα ανεξαρτήτως φύλου». Αυτό θα προστάτευε άτομα που επιλέγουν να μην προσδιοριζονται μέσα από τα δύο φύλα να μην έχουν γραφειοκρατικές δυσκολίες και να αναγνωρίζονται νομικά.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:37 | Νένα

    Απαράδεκτο! Μία είναι η φυσιολογική σχέση ανδρός και γυναικός!

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:05 | Νεόφυτος

    Διαφωνώ με το προς διαβούλευση νομοσχέδιο. Σας παρακαλώ θερμά να το σκεφτείτε πολύ καλά προτού το ψηφίσετε ως νόμο του κράτους, για τους εξής λόγους:
    1. Τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις ενός ομόφυλου ζευγαριού ως προς το κράτος και το Νόμο, είναι ακριβώς ίδια με αυτά ενός ετερόφυλου ζευγαριού, ήδη μέσω της υπογραφής συμφώνου συμβίωσης μεταξύ ομόφυλων ή ετερόφυλων ζευγαριών. Από το γεγονός αυτό, συνάγεται το συμπέρασμα πως κανένα θέμα ισότητας δεν θίγεται ή καταστρατηγείται.
    2. Το θέμα της υιοθεσίας τέκνων, είναι ούτως ή άλλως περίπλοκο, καθόσον σε ένα ομόφυλο ζεύγος, για να υπάρξει παιδί πρέπει οπωσδήποτε να υπάρξει «ανάμιξη» και τρίτου προσώπου, διαφορετικού μάλιστα φύλου, κάτι το οποίο, εκ της ίδιας της φύσεως, δεν είναι απαραίτητο να γίνει σε ένα ετερόφυλο ζεύγος. Και μόνο από αυτό, είναι λογικό να είναι νομικά δύσκολο να διεκδικήσει το τέκνο το άτομο εκείνο από το ομόφυλο ζεύγος που δεν έχει συνεισφέρει «γενετικά» στην σύλληψη και γέννηση του τέκνου, εφόσον το έτερο μέλος του ομόφυλου ζευγαριού πεθάνει ή χωρίσει κλπ. Είναι λογικό να πρέπει να ερωτηθεί και ο εξωτερικός «τρίτος» συντελεστής της δημιουργίας του τέκνου, ο οποίος έχει το δικαίωμα γενετικά να διεκδικήσει το παιδί.
    3. Πρέπει οπωσδήποτε να ερωτηθεί και το τέκνο ή τα τέκνα που μεγαλώνουν χωρίς να ερωτηθούν σε μία τέτοια οικογένεια, εάν συμφωνούν ή όχι να μεγαλώσουν σε τέτοιο οικογενειακό πλαίσιο. Σε τόσο σοβαρά ζητήματα, είναι απολύτως ζήτημα ελευθερίας και ίσων ανθρωπίνων δικαιωμάτων να ερωτηθεί και το τέκνο. Και παρά την μικρή του ηλικία, δεν παύει ως ανθρώπινο ών, να έχει τα ίδια δικαιώματα και τις ίδιες υποχρεώσεις με τα άτομα του απαρτίζουν το ομόφυλο ζεύγος.
    4. Ο νομοθέτης, ψηφίζοντας ένα νόμο πρέπει οπωσδήποτε να προβλέπει και που θα οδηγήσει στο άμεσο ή απώτερο μέλλον η εφαρμογή του. Ο κάθε άνθρωπος έχει κάθε δικαίωμα να ζει τη ζωή του όπως θέλει, ως ομόφυλο ζεύγος εν προκειμένω, και το σύμφωνο συμβίωσης εξασφαλίζει τα δικαιώματα αυτού του ζεύγους, αλλά η «οικογένεια» αυτή δεν μπορεί να εξισωθεί ως τίτλος με την κλασική οικογένεια του άνδρα και της γυναίκας και των τέκνων που απορρέουν από αυτήν την ένωση των δύο. Εάν αναγνωριστεί και θεωρηθεί ως ισότιμη οικογένεια, τότε ποιος θα απαγορεύσει σε 2 χρόνια σε 2 άνδρες και μία γυναίκα να δηλώσουν πως είναι παντρεμένοι όλοι μεταξύ τους και θεωρούν εαυτούς ως ένα είδος οικογένειας και πως πρέπει να αναγνωριστεί ο γάμος τους και πως πρέπει να έχουν και τέκνα; Και κατόπιν θα έχουμε ένα άντρα με 5 γυναίκες ως οικογένεια, ενώ στη συνέχεια 3 άνδρες και 4 γυναίκες, με όλα τα παιδιά που θα προκύψουν από την σεξουαλική σχέση τους, πρέπει να αναγνωριστούν ως τέκνα τους και ως (απλά μία ακόμη) μορφή οικογένειας. Απλά θα είναι πολυμελής! Ψηφίζοντας στις μέρες μας τον συγκεκριμένο νόμο, πείτε μου σας παρακαλώ πώς θα αποφύγουμε σε λίγο καιρό αυτές οι καταστάσεις να θεωρούνται μια πραγματικότητα και μια κανονικότητα; Και, όπως ήδη γίνεται στο εξωτερικό, εάν κάποιος παντρευτεί ένα σκύλο ή ένα γουρούνι ή ένα εξάχρονο αγοράκι ή ένα χαλί ή μία φουσκωτή κούκλα, θα μπορεί να θεωρεί ότι αποτελεί μια μορφή οικογένειας; Γιατί να μην θεωρηθούν και όλα τα ανωτέρω παραδείγματα ως οικογένεια, οπότε στο όνομα της πραγματικής αγάπης προς τον σκύλο, και στο όνομα του πραγματικού γνήσιου έρωτα προς το γουρούνι ή την κούκλα, να τους επιτρέψουμε να έχουν και παιδιά και να διδάσκουμε και στα παιδιά μας στο σχολικό εγχειρίδιο για όλες αυτές τις μορφές οικογένειας. Τελικά, το νομοσχέδιο αυτό, εφόσον εφαρμοστεί, μπορεί να οδηγήσει νομικά σε τέτοιες εκτραχυμένες και αδιανόητες καταστάσεις στο άμεσο μέλλον!
    5. Ήδη προκύπτουν πολλά προβλήματα σε διάφορες φάσεις της κοινωνικής ζωής, όπως πχ στον αθλητισμό, από άτομα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας που αυτοπροσδιοριζόμενα ως κάτι διαφορετικό από αυτό που ενδεχομένως η φύση όρισε, δημιουργούν δυσεπίλυτα προβλήματα. Για παράδειγμα συμμετέχουν τρανς άτομα αθλητές σε αγώνες κολύμβησης γυναικών και σαρώνουν τα μετάλλια κλπ. Οι διάφορες αθλητικές επιτροπές στον κόσμο, αναγκάζονται να τους αποκλείσουν τελικά από τους αγώνες γιατί δημιουργούνται τεράστιες αδικίες ως προ τις υπόλοιπες αθλήτριες. Λένε στα τρανς άτομα. «Αναγνωρίζουμε το δικαίωμά σας να αυτοπροσδιορίζεστε όπως νομίζετε, αλλά στους αγώνες δεν θα συμμετέχετε επειδή η φύση σας προόρισε ως κάτι άλλο και ως εκ τούτου έχετε φυσικό πλεονέκτημα και αδικείτε τους υπόλοιπους». Έτσι πρέπει να αντιμετωπίσουμε και τις περιπτώσεις ομόφυλων ζευγαριών. Αναγνωρίζουμε το δικαίωμά σας να λέγεστε ζευγάρι. Με το σύμφωνο συμβίωσης σας κάναμε νομικά ισότιμους με όλα τα ετερόφυλα ζευγάρια. Αλλά γάμο, ως ισότιμο με τον (φυσιολογικό από τη φύση) γάμο των ετερόφυλων ζευγαριών, λυπούμαστε πολύ, δεν μπορούμε να το αναγνωρίσουμε, γιατί στο τέλος, όπως ο ασκός του Αιόλου (ή μήπως το κουτί της Πανδώρας;), κάτι τέτοιο θα ανοίξει πολύ πολύ μεγαλύτερα και δυσεπίλυτα ή άλυτα προβλήματα στην κοινωνία μας.
    Και, εν κατακλείδι, εάν κάποιος ισχυριστεί πως η κοινωνία προς τα εκεί οδηγεί, τότε πρέπει να συλλογιστούμε πρώτον ποιός ή ποιοί οδηγούν προς τα εκεί την κοινωνία και δεύτερον για ποιό λόγο το παλιό, το συντηρητικό, το παραδοσιακό να είναι πάντα το κακό και το οπισθοδρομικό και το καινούργιο, το νεωτεριστικό και το μοντέρνο να είναι πάντα το καλό και το πρέπον και το σωστό;

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 17:03 | Αναστασία

    Δεν συμφωνώ στη ψήφιση νομοσχεδίου που έρχεται σε αντίθεση με την θέληση της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού.