ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ισότητα στον πολιτικό γάμο, τροποποίηση του Αστικού Κώδικα και άλλες διατάξεις» ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός

 

Ο παρών νόμος αποσκοπεί στη διασφάλιση της αρχής της ισότητας, μέσω της επέκτασης της δυνατότητας σύναψης γάμου και σε πρόσωπα του ιδίου φύλου και στην ενίσχυση της προστασίας από διακρίσεις, προς την κατεύθυνση της υλοποίησης της Εθνικής Στρατηγικής για την Ισότητα των ΛΟΑΤΚΙ+.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:14 | Ἀναστασία Ἰωσηφίδου

    1. Θεωρῶ ἀπαρέδεκτη τήν προώθηση ἑνός νομοσχεδίου πού ἔρχεται σέ πλήρη ἀντίθεση μέ τήν φύση, τή λογική καί τήν ἴδια τήν ὑπόσταση τοῦ ἀνθρώπινου προσώπου.
    2. Δυστυχῶς καί μέ αὐτό τό νομοσχέδιο, πού τόσο πεισματικά προωθεῖται, δίνεται ἀκόμη ἕνα καίριο πλῆγμα στά θεμέλια αὐτοῦ τοῦ πολύπαθου ἔθνους μας. Κάποιοι ἴσως βρίσκονται σέ διατεταγμένη ὑπηρεσία…
    3. Μπορεῖ αὐτοί πού θά τό ψηφίσουν νά νομίζουν ὅτι θά μποροῦν νά κοιμοῦνται ἥσυχοι, ἀλλά νά εἶναι σίγουροι ὅτι οἱ ὀδυνηρές συνέπειες ἀργά ἤ γρήγορα θά χτυπήσουν καί τή δική τους πόρτα…
    Πονῶ γιά τήν κατάντια τῆς πατρίδας μας!
    Χαίρομαι, γιατί παρ᾽ ὅλη τήν ἐπίθεση πού δεχόμαστε, (bullying τό λένε σήμερα) εἴμαστε πολλοί αὐτοί πού τολμᾶμε νά σκεπτόμαστε καί νά ἐκφραζόμαστε ἐλεύθερα!

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:09 | Στυλιανή

    Διαφωνώ με το νομοσχέδιο. Συντάσσομαι με την απόφαση της Ιεράς Συνόδου. Δεν μπορούμε να παίζουμε με τις παιδικές ψυχές.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:41 | Αμαλια

    Είμαι υπέρ του νομοσχεδίου και της ισότητας.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:38 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    ΔΙΑΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:36 | ΒΚ

    1. Το νομοσχέδιο είναι απαράδεκτο και διαφαίνεται ξεκάθαρα πως στόχο έχει να καταλύσει θεσμούς αιώνιους και χριστιανικές αξίες, καταργώντας στην ουσία τον πυρήνα της ελληνικής κοινωνίας, δηλ. την οικογένεια. Η φυσιολογία δεν καταργείται με νομικές διατάξεις. Το ζήτημα των παιδιών, με όποιον τρόπο αποκτήθηκαν, υπάρχει η δυνατότητα να τακτοποιηθεί πολύ εύκολα, όπως έχουν αναφέρει και οι ειδικοί, με σχετική προσθήκη στο σύμφωνο συμβίωσης.

    2. Διαφωνώ πλήρως. Νομικοί έχουν τονίσει ότι η χρήση του όρου «δικαίωμα» στην περίπτωση του νομοσχεδίου είναι κίβδηλη.

    3. Διαφωνώ απόλυτα. Όπως έχει τονιστεί από ειδικούς, οι νόμοι της φύσης δεν μπορούν να καταργηθούν από τους νόμους του κράτους. Ο γάμος δεν είναι δικαίωμα, είναι θεσμός.

    4. Διαφωνώ πλήρως. Το δικαίωμα του παιδιού για μητρικό και πατρικό πρότυπο ποιος θα το ικανοποιήσει;

    5. Διαφωνώ απόλυτα. Τα παιδιά, όπως έχει τονιστεί, δεν είναι κατοικίδια ζώα συντροφιάς για όποιον επιθυμεί να νιώσει κηδεμόνας.

    6. Διαφωνώ πλήρως. Εμπορευματοποιεί τη γέννησή παιδιών και εργαλειοποιεί το σώμα της γυναίκας, αφαιρώντας της κάθε δικαίωμα ισοτιμίας και σεβασμού στις ανθρώπινες σχέσεις.

    7. Διαφωνώ απόλυτα. Καταργεί κανόνες βιοηθικής, χριστιανικές αξίες και την ελληνική οικογενειακή παράδοση, ανατρέποντας τα δικαιώματα μελλοντικών παιδιών και τους ρόλους των φύλων ως στοιχείων συνοχής της κοινωνίας, γεγονός που αφορά κάθε Έλληνα πολίτη, έστω και αν δεν αποδέχεται τη χριστιανική ηθική.

    8. Διαφωνώ πλήρως. Κανένα «δικαίωμα» δεν μπορεί να υπερβαίνει τις φυσικές προδιαγραφές του ανθρώπου.

    9. Διαφωνώ απόλυτα. Όπως τόνισαν ειδικοί νομικοί, στο Δίκαιό μας η διαφορά φύλου είναι θεμελιώδης προϋπόθεση τέλεσης γάμου και η έλλειψή της καθιστά τον γάμο ανυπόστατο και αντισυνταγματικό.

    10. Διαφωνώ πλήρως. Το δικαίωμα των παιδιών, όπως προκύπτει από τη φύση, είναι δικαίωμα σε μητρικό και πατρικό πρότυπο, όπως αυτά διαφοροποιούνται σωματικά στην επιστήμη της βιολογίας.

    11. Διαφωνώ απόλυτα. Κάθε παράβαση και αλλοίωση της φυσιολογίας αντιβαίνει στην βιοηθική. Κάθε ανατροπή της ηθικής αποδομεί την αξία του ανθρώπου. Με τον νόμο αυτό η ανθρώπινη αξία κατακρημνίζεται και η αξιοπρέπεια της ανθρώπινης φύσης καταρρακώνεται.

    12. Διαφωνώ πλήρως. Η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία καταδικάζει τα μελλοντικά παιδιά να μεγαλώσουν χωρίς πατέρα ή μητέρα σε ένα περιβάλλον σύγχυσης των γονεϊκών ρόλων.

    13. Διαφωνώ απόλυτα. Ποιος θα προστατεύσει το πραγματικό δικαίωμα του παιδιού σε πατρικό και μητρικό πρότυπο, όπως προκύπτει απὸ την ίδια τη φύση;

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:16 | ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

    ΑΝ ΗΤΑΝ ΣΩΣΤΟΣ ΚΑΙ ΤΙΜΙΟΣ Ο Κ.ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΘΑ ΤΟ ΕΛΕΓΕ ΚΑΙ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ.
    ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟ ΕΙΠΕ ;
    ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΟ ΑΝΕΦΕΡΕ.
    ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ.
    ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΓΝΩΜΗ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΠΕΡΑΣΕΙ.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:03 | Νεραντζω

    ΔΙΑΦΩΝΩ

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:52 | Μαρίνα

    Απαράδεκτο νομοσχέδιο. Αμνηστεύουμε τα πάντα και θεωρούμε ότι αυτό είναι πρόοδος. Τρομερό πόλεμο δέχεται η αντίθετη άποψη και αυτό από μόνο του αρκεί για να προβληματίσει και να δημιουργήσει ανησυχίες ως προς αυτά τα οποία νομοθετούνται αλλά και για το ποιον αυτής της μικρής μειοψηφίας, όπως παραδέχτηκε σε τηλεοπτική συνέντευξη και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. Το παρά φύσιν παρουσιάζεται ως δικαίωμα και ότι χρήζει νομοθετικής μεταρρύθμισης. Τι άλλο μας μένει να αμνηστεύσουμε με νομοθετήματα; Απογοήτευση και για τον πολιτικό κόσμο, γιατί στρέφεται όπου υπάρχει κέρδος, απεμπολώντας την προσωπικότητα και την έννοια της προσωπικής γνώμης. Ευτελίζεται η οικογένεια, η μάνα, το παιδί. Η Πολιτεία ανύπαρκτη και ανίκανη ή μάλλον αδιάφορη στο να αφουγκραστεί τις αγωνίες, τα προβλήματα και τις ανάγκες της οικογένειας. Δίνοντας πενιχρά επιδόματα για να μπερδεύει τον λαό. Κούρασε πια όλο αυτό και ιδίως οι ίδιες και οι ίδιες συζητήσεις πολλά χρόνια τώρα, προπαγανδίζοντας και μην αντέχοντας την αντίθετη γνώμη.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:33 | Άννα Μ

    Διαφωνώ με όλο το νομοσχέδιο
    Παραβλέπει την βιολογική φύση του ανθρώπου και καταστρέφει τη δομή της οικογένειας
    Εντελώς απαράδεκτο ! Όμως υπάρχουν και οι πνευματικοί νόμοι και πιστεύω ακράδαντα ότι θα λειτουργήσουν !!!

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:19 | Ευστάθιος

    Διαφωνώ με το νομοσχέδιο.
    Συντάσσομαι με την απόφαση της Ιεράς Συνόδου.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:21 | Δημητρης

    Διαφωνω πληρως.Συντασσομαιμε την αποφαση της Ιερας Συνοδου της Εκκλησιας.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:38 | Δημήτρης

    Το Νομοσχέδιο είναι αντισυνταγματικό, διότι στρέφεται κατά της από το Σύνταγμα προστασίας της οικογένειας..ισοπεδώνοντας τον από την φύση προερχόμενο ορισμό της οικογένειας.. δηλαδή Άντρας, Γυναίκα, παιδιά..με νέο προσανατολισμό προερχόμενο από ανώμαλη σεξουαλική προτίμηση. Η σεξουαλική προτίμηση δεν δημιουργεί ούτε δικαίωμα αλλά ούτε μπορεί και να είναι αυτή που θα μεταβάλει και θα επιβληθεί από σημαντική μειονότητα στην πλειοψηφία. Επίσης δεν μπορεί η συγκεκριμένη ανώμαλη σεξουαλική προτίμηση να θεωρηθεί και ισότιμη της φυσιολογικής. Περαιτέρω το Νομοσχέδιο επειδή αφορά όλη την Κοινωνία δεν μπορεί να εγκριθεί με απλή πλειοψηφία, αλλά χρίζει πλειοψηφίας 2/3 η την επιβολή δημοψηφίσματος. Περαιτέρω αγνοεί η κυβέρνηση και την άποψη της από το Σύνταγμα κατοχυρωμένης Ορθόδοξης θρησκείας..και αγνοεί τόσο τα θεμέλια όσο και το παρελθόν και την πορεία της.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:24 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Δ Ι Α Φ Ω Ν Ω ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:23 | Ιφιγένεια

    ΔΙΑΦΩΝΩ

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:00 | ΜΑΡΙΟΣ

    Πραγματικά ό,τι και να ειπωθεί για αυτό το επαίσχυντο νομοσχέδιο είναι λίγο. Δε συμφωνούμε οι Έλληνες, δεν είμαστε τέτοιοι. Εύχομαι και ελπίζω να ΜΗΝ ψηφιστεί, αλλά και αν γίνει ΔΕ ΦΟΒΑΜΑΙ γιατί ΓΝΩΡΙΖΩ. Η δικαιοσύνη κι αν αργεί δε λησμονεί…

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:34 | Μαρία

    ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ με την ψήφιση του νομοσχεδιου.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:24 | Αλαφούζος Μιχαλης

    Αισχρό και τρεις άθλιο το νομοσχέδιο περί οριοθέτησης παιδιών από ομοφυλόφιλα ζευγάρια

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:43 | Μαριάννα

    ΔΙΑΦΩΝΏ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΈΔΙΟ

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:41 | ΔΉΜΗΤΡΑ

    Διαφωνώ με το νομοσχέδιο!

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:05 | Μπικας Δημητρης

    δεν μπορεί μια μικρή μειοψηφία να επιβάλει το δικό της (αφύσικο και ανηθικο) τρόπο συμπεριφοράς στην παιδεία και την κοινωνία.
    ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΑΜΕΣΑ.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:24 | Μετεώρων Λιθόπολις

    Είναι πράγματι τραγικό. Στα τόσα προβλήματα που ταλανίζουν σήμερα την ελληνική κοινωνία, η ελληνική κυβέρνηση εστιάζει και προωθεί το συγκεκριμένο θέμα, σαν να πρόκειται για το φλέγον και πλέον σημαντικό. Και προκαλεί αλγεινή εντύπωση αυτή η εμμονή, όταν την ίδια στιγμή η πατρίδα μας γηράσκει και αργοπεθαίνει και οι νέοι μας επιλέγουν είτε να μην δημιουργούν τη δική τους οικογένεια είτε να αποφεύγουν συνειδητά την τεκνοποιία για λόγους κυρίως οικονομικούς.
    Στην ιστορία μας και τον πολιτισμό μας, η οικογένεια συνίσταται από δύο συζύγους και τα τυχόν παιδιά τους. Δημιουργείται δηλαδή με τη συνέργεια του άνδρα και της γυναίκας, εφόσον «ἄρσεν καὶ θῆλυ ἐποίησεν αὐτοὺς» ο Θεός.
    Και, αν ο Θεός επιτρέψει, συμπληρώνεται από τα τέκνα που οι δύο, ο άνδρας και η γυναίκα, κατά τη διάρκεια του έγγαμου βίου τους αποκτούν. Αυτή είναι η φυσική οδός. Έτσι γινόταν, έτσι γίνεται και έτσι θα γίνεται. Όλα τα υπόλοιπα και κυρίως η απαίτηση, χάριν κτήσης δικαιώματος τάχα, να τεκνοθετούν και τα ομόφυλα ζευγάρια δεν είναι τίποτε άλλο παρά προϊόν της ναρκισσιστικής αντίληψης μερικών, για το πώς (πρέπει να) λειτουργεί ο κόσμος γύρω τους. Για όσους επιλέγουν, ελεύθεροι όντες, διαφορετικό τρόπο
    συμβίωσης, έχει ήδη από χρόνια θεσπιστεί το δικαίωμα σύναψης σχετικού Συμφώνου. Επομένως, και νομικώς η λύση έχει δοθεί και η πολιτεία ικανοποιεί αυτή τη μερίδα των συμπολιτών μας. Για ποιον λόγο, λοιπόν, θα πρέπει να θε-
    σπιστεί «γάμος ομοφύλων», ενώ δεν υπάρχει τέτοια νομική υποχρέωση της Ελλάδας απορρέουσα από το Σύνταγμα ή την Ε.Ε. ή το διεθνές δίκαιο, και μάλιστα να ονομαστεί «γάμος» και να εξισωθεί με αυτόν η νομική αναγνώριση της συμβίωσης ομοφύλων; Τα πράγματα είναι προφανή, όπως απροκάλυπτα πια δη-
    λώνουν οι ίδιοι οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι. Για να θεσπιστεί και η τεκνοθεσία από ομοφύλους, πράγμα που δεν προβλέπεται μέχρι σήμερα. Για τα ενδεχόμενα προβλήματα στην ψυχική, σωματική και συναισθηματική ανάπτυξη των
    αγνών παιδικών ψυχών, βέβαια ούτε λόγος…
    Δεν νοείται στο όνομα μιας ξενόφερτης νεοταξικής ατζέντας «αφύπνισης» ή μιας απρόσωπης πολιτικής ορθότητας που μας επιβάλλεται με δαιμονιώδη τρόπο, να απεμπολούμε ιδανικά και αξίες που σφυρηλάτησαν τον πολιτισμό μας από τα αρχαία ακόμη χρόνια. Ως Χριστιανοί και δη Ορθόδοξοι, δεν επιτρέπεται να
    αποδεχόμαστε καμία έκπτωση ή παρερμηνεία στον αψευδή ευαγγελικό λόγο.
    Από την πλευρά μας, ως ελεύθερα σκεπτόμενοι Έλληνες πολίτες διατηρούμε το δικαίωμα να έχουμε και να διατυπώνουμε τις θέσεις και τις απόψεις μας, όταν οι συνθήκες το επιβάλλουν. Απαιτούμε ακόμη από την δημοκρατικά εκλεγμένη ελληνική κυβέρνηση να σεβαστεί τη βούληση της πλειοψηφίας του λαού και να μην προχωρήσει σε θέσπιση ενός «γάμου» που δεν είναι γάμος. Πολύ περισσότερο, ενώνουμε τη φωνή μας με τη φωνή της Εκκλησίας μας και αντιστε-
    κόμαστε σθεναρά στην επιχειρούμενη εισαγωγή μιας νέας, αντιχριστιανικής, ξένης προς τις παραδόσεις μας και προβληματικής εν τη γενέσει της λογικής περί σύγχρονης οικογένειας, που μπορεί να αποτελείται από δύο άνδρες ή δύο
    γυναίκες και τα υιοθετημένα τους παιδιά.
    Καλούμε την ελληνική κυβέρνηση να μην προχωρήσει στην ψήφιση ενός τέτοιου νομοσχεδίου και αναμένουμε από τους τοπικούς μας υπουργούς και βουλευτές να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων τιμώντας έμπρακτα την ελληνορθόδοξη παράδοσή μας και την εμπιστοσύνη των πολιτών που τους
    εξέλεξαν. Είναι η ώρα η ελληνική πολιτεία να ενισχύσει γενναία την παραδοσιακή ελληνική οικογένεια, τον μόνο ισχυρό συνεκτικό δεσμό που διατηρεί στη μνήμη των ανθρώπων κοινές αξίες και αντιλήψεις και είναι ο μόνος ικανός για την ανάταση της κοινωνίας μας.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:18 | Γιώργος

    Μου δημιουργεί λύπη και απογοήτευση η τυφλή άρνηση του νομοθέτη να λάβει υπόψη του και τα δικαιώματα των παιδιών που υποχρεώνονται με αυτό τον τρόπο να μεγαλώσουν σε ένα αρρωστημένο περιβάλλον με κακά πρότυπα (μεταξύ άλλων τραβεστί, εκπόρνευση) στο περιθώριο και ενδεχόμενα στο χλευασμό πολύ μακριά από την ελληνική κουλτούρα. ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ !!!

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:11 | Ελενα

    Διαφωνώ απόλυτα. Αυξανεσθε και πληθυνεσθε, χωρίς αρσεν και θήλυ δεν νοείται. Θα ήταν καταδικασμένοι σε αφανισμό αν ζούσαν δύο δυο όπως επιθυμούν. Ας ζήσουν όπως επιθυμούν, το γάμο και την τεκνοθεσια γιατί να τα αποδεχτούμε; Δεν είναι ο γάμος…παρωχημένος για την «προοδευτικότητα» τους πια;
    Όταν αργότερα προχωρήσουν την κοινωνία με την ανοχή όλων μας σε οικογένειες με «τρια» και άλλα ευφάνταστα απελευθερωμένα, θα πρέπει να παντρευτούν κ αυτοί όλοι μεταξύ τους; Εκεί, δεν θα δοθεί παιδί;
    Επίσης..:
    Ας δοθούν προς υιοθεσία τα παιδάκια των ιδρυμάτων στις τόσες οικογένειες στην Ελλάδα που ζητούν ήδη να υιοθετήσουν παιδάκι. Δεν χρειάζεται να πειραματιστεί το κράτος σε βάρος αθώων ψυχών.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:55 | Ευπραξία

    Δεν ρωτάτε τον λαό που σας εξέλεξε χωρίς να έχει ιδέα για τα απαράδεκτα νομοσχέδια που φέρνετε. Είστε ψεύτες και κλέφτες της ψήφου μας. Η οργή του λαού σας θα σας εκπλήξει. ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΟ ΤΩΡΑ! Οι επιλογες του καθενός έχουν τις επιπτώσεις του. Μόνο τα άμοιρα παιδάκια δε θα ρωτηθούν ποτέ αν θα προτιμούσαν να είναι μαζί μετη μητέρα που θα τα φέρει στον κόσμο… Όσο για τα ανόητα γκάλοπ ότι δήθεν η πλειοψηφία είναι υπέρ του νομοσχεδίου, θα τονώσω το αδύνατο μνημονικό σας: όπως τότε με το δημοψήφισμα που προηγούταν το ΝΑΙ σε ΟΛΕΣ τις δημοσκοπήσεις;;;; Έχουμε φάει πολύ κουτόχορτο αλλά ξυπνήσαμε πια.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:31 | SolidarityNow

    Το SolidarityNow χαιρετίζει την κατάθεση από το Υπουργείο Επικρατείας του Σχεδίου Νόμου με τίτλο: «Ισότητα στον πολιτικό γάμο, τροποποίηση του Αστικού Κώδικα και άλλες διατάξεις». Η ισότητα στον γάμο και όλα τα δικαιώματα που απορρέουν από αυτή αποτελεί θεμελιώδη διεκδίκηση των ΛΟΑΤΚΙ+ προσώπων στη χώρα μας και βρίσκεται στη σωστή κατεύθυνση για τη κατάργηση των συστημικών διακρίσεων που υφίσταται η ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα.
    Ακολουθούν οι παρατηρήσεις – προτάσεις μας για τη βελτίωση των διατάξεων του Σχεδίου Νόμου. Ως προς το σύνολο των διατάξεων του Σχεδίου Νόμου σημειώνουμε τα εξής:

    • Δεν συμπεριλαμβάνεται στο Σχέδιο Νόμου καμία διάταξη άλλης από τη δυνατότητα τεκνοθεσίας για την νομική αναγνώριση της γονικής σχέσης του δεύτερου, μη βιολογικού γονέα με το τέκνο/τα τέκνα που ήδη έχουν αποκτηθεί. Αυτό σημαίνει ότι απουσιάζει το τεκμήριο γονεϊκότητας για την άμεση αναγνώριση των τέκνων που αποκτούνται κατά τη διάρκεια του γάμου, όπως ισχύει για τα ετερόφυλα ζευγάρια και την αναγνώριση των τέκνων τους. Η απουσία μίας τέτοιας ρύθμισης θα προκαλέσει όχι μόνο καθυστερήσεις ως προς την πλήρη κατοχύρωση των δικαιωμάτων των μη βιολογικών γονέων και των παιδιών τους, αλλά θα παρατείνει και τις υφιστάμενες διακρίσεις στις σχέσεις γονέων-τέκνων ομόφυλων ζευγαριών.

    • Η μη τροποποίηση του νόμου του Ν. 3089/2002 που αφορά την παρένθετη κυοφορία ενισχύει τους αποκλεισμούς και αποτελεί διάκριση για λόγους φύλου και έμμεση διάκριση για λόγους σεξουαλικού προσανατολισμού ή ταυτότητας φύλου, καθώς αποκλείονται από τη δυνατότητα πρόσβασης σε παρένθετη κύηση συγκεκριμένες ομάδες πληθυσμού, όπως είναι τα ομόφυλα ζευγάρια ανδρών, οι μόνοι άνδρες και τα τρανς άτομα. Για το λόγο αυτό, προτείνουμε την επέκταση της πρόσβασης στην ΙΥΑ στη χώρα χωρίς διάκριση φύλου.

    • Στις ρυθμίσεις του παρόντος σχεδίου νόμου δεν υπάρχει διάταξη που να προβλέπει τροποποίηση των διατάξεων του Ν. 4356/2015 με τίτλο «Σύμφωνο συμβίωσης, άσκηση δικαιωμάτων, ποινικές και άλλες διατάξεις.», ώστε να δίνεται η δυνατότητα αναγνώρισης της γονεϊκότητας και των δύο γονέων στα ομόφυλα ζευγάρια για τα τέκνα που θα προκύψουν μέσα σε αυτό.

    • Ως προς το άρθρο 12 του νομοσχεδίου: Ορθώς καταργείται το άρθρο 3 παρ. 3 ου Ν. 4491/2017 για τη Νομική Αναγνώριση Ταυτότητας Φύλου. Παρ’ ότι ορθώς καταργείται στο Άρθρο 12 του παρόντος σχεδίου νόμου η ρύθμιση που αφορά την προϋπόθεση της αγαμίας για τα τρανς πρόσωπα, θεωρούμε ότι παράλληλα πρέπει να τροποποιηθεί η παράγραφος 5.2 του Ν. 4491/2017, που ορίζει ότι μετά την νομική αναγνώριση ταυτότητας φύλου του/της γονέα δεν αλλάζουν τα στοιχεία του γονιού στη ληξιαρχική πράξη του τέκνου του. Η ρύθμιση αυτή δημιουργεί σοβαρά ζητήματα ως προς την ταυτοποίηση της γονικής σχέσης, με αποτελέσματα να δημιουργούνται πολλαπλά προβλήματα στην καθημερινή ζωή των γονέων με τα παιδιά τους. Για τον λόγο αυτό, θεωρούμε απαραίτητη τη δυνατότητα μεταβολής του ονόματος στις ληξιαρχικές πράξεις των τέκνων τους, ώστε να συνάδουν με το φύλο των γονέων τους.

    Το SolidarityNow στηρίζει τα αιτήματα και τον διαρκή αγώνα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας για ίσα δικαιώματα και στηρίζει τις προτάσεις των ΛΟΑΤΚΙ+ οργανώσεων, όπως κατατέθηκαν στα επιμέρους άρθρα της παρούσας δημόσιας διαβούλευσης.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:22 | Αντιγόνη

    Διαφωνώ κάθετα με το νομοσχέδιο. Θα επρεπε να προφυλάσσουμε και να προστατευουμε την οικογένεια όπως προβλέπεται από το σύνταγμα της χώρας μας και όχι να δημιουργήσουμε εξαίρεσεις που αντίκεινται στους νομούς της ζωής και της φύσης.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:21 | Γεωργία Παυλίδου

    Όχι στο νομοσχέδιο , αν ήταν φυσιολογικό να μεγαλώνουν παιδιά μέσα σε ομοφυλόφιλες οικογένειες δεν θα χρειαζόντουσαν εξ’ολοκληρου την βοήθεια της επιστήμης για να τα αποκτήσουν !!
    Ευχαριστώ

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:59 | Μόνα

    Δεν συμφωνώ με το νομοσχέδιο. Είναι απαράδεκτο

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:51 | Σοφία Γεωργοπάνου

    Διαφωνώ κάθετα με το νομοσχέδιο.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:45 | Χρυσόστομος Νικοδήμου

    Γιατί δεν καταχωρείτε το σχόλιό μου ; το ξαναγράφω:

    Θεωρώ ότι το Σ/Ν παρέλκει, δεν έχει λόγο ύπαρξης. Οι όποιες ρυθμίσεις χρειάστηκε να θεσμοθετηθούν αναφορικά με τις έννομες σχέσεις των συγκεκριμένων προσώπων ήδη περιγράφονται επαρκώς στο σύμφωνο συμβίωσης. Το Σ/Ν απολυτοποιεί τον γάμο των ομοφυλοφίλων και καταστρέφει τον παραδοσιακό θεσμό της οικογένειας, που αποτελεί το κύτταρο της κοινωνίας.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:16 | Γεωργία Παυλίδου

    Όχι στο νομοσχέδιο , αν ήταν φυσιολογικό να μεγαλώνουν παιδιά μέσα σε ομοφυλόφιλες οικογένειες δεν θα χρειαζόντουσαν εξ’ολοκληρου την βοήθεια της επιστήμης για να τα αποκτήσουν !!
    Ευχαριστώ

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:02 | Georg

    Απόλυτα διαφωνώ

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:49 | Κυριακος

    Διαφωνώ

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:48 | Βασιλικη

    Διαφωνώ με το υπό διαβούλευση κείμενο. Με την ψήφιση του εν λόγω νόμου διαλύεται η έννοια της οικογένειας και βλάπτονται τα δικαιώματα των παιδιών που δεν ερωτώνται και αναγκάζονται να μεγαλώνουν σε ομόφυλες οικογένειες.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:42 | Αγγελική Σαραντου

    Απαράδεκτο νομοθέτημα. Καταφορα αντισυνταγματικο ως προς το αρθρο 21 του Συντάγματος που ορίζει και προστατεύει την οικογένεια και τη μητρότητα.
    Όσο για τη νομικη κατοχύρωση των ομόφυλων ζευγαριών και των τυχόν τέκνων που αναλαμβάνουν υπό τη φροντίδα τους έχει λυθεί με το σύμφωνο συμβίωσης και με το συμπληρωματικο του που προβλέπει ρητά τη νομικη τύχη των ανηλίκων. Άρα αυτό το οικτρό νομοθετημα είναι άνευ αντικειμένου. Αποκλειστικος στόχος του είναι η διάλυση της πραγματικής έννοιας του γάμου και της οικογένειας και η κατάλυση για άλλη μια φορά των συνταγματικών διατάξεων.
    Λυπάμαι πραγματικά για την κατάντια της δημοκρατίας που υπηρετούμε και ως νομικοί και τη διάλυση της κοινωνίας την οποία ετοιμάζουμε για τα παιδιά μας!!!

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:25 | DH. KA.

    «Είμαι ένα από τα ανήλικα παιδιά ομοφυλοφίλων γονέων που πρόσφατα κατέθεσαν στο Ανώτατο Δικαστήριο των Ηνωμενων Πολιτειών Αμερικής, ζητώντας από το δικαστήριο να σεβαστεί τη αρχή των πολιτών να διατηρήσουν τον αρχικό ορισμό του γάμου: την ένωση μεταξύ ενός άνδρα και μιας γυναίκας, που αποκλείει όλους τους άλλους, έτσι ώστε τα παιδιά να γνωρίζουν και να μπορούν να ανατραφούν από τους κανονικούς γονείς τους» (από το βιβλίο the impact of homosexual parenting,της Dawn Stefanowicz)

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:24 | Βασιλικη

    Διαφωνώ με το υπό διαβούλευση κείμενο. Με την ψήφιση του εν λόγω νόμου διαλύεται η έννοια της οικογένειας και βλάπτονται τα δικαιώματα των παιδιών που δεν ερωτωνται και αναγκάζονται να μεγαλώνουν σε ομοφιλες οικογένειες.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:15 | Georg

    Διαφωνούμε απόλυτα

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:12 | Μαργαρίτης

    Διαφωνώ.
    Όχι στην αλλοίωση της πραγματικής οικογένειας.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:53 | Δημήτρης

    ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ!

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:32 | Δανάη Δημητριαδου

    Η Κυβέρνηση καλά θα κάνει να ασχοληθεί με τα σοβαρά προβλήματα,και να σταματήσει να δυναμιτιζει τα θεμέλια της Ελληνικής κοινωνίας με επαισχυντους νόμους!!!Ο Θεός έπλασε τον Αδάμ και την Εύα ,όχι τον Αδάμ και τον Ευάγγελο!!!Αυτό το αισχος που ξεπερνά σε δυσωδία κι αυτά τα Σόδομα και τα Γομμορα θα μας βρει απέναντι του!!!

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:16 | Καλλιοπη

    Πρέπει να προστατευτεί ο θεσμός της οικογένειας οπως υπάρχει μέχρι στιγμής και με βάση αυτό και το δικαίωμα στο να επιβιώνει αυτή. Δυτικές αντιγραφές δεν έχουν λόγο ύπαρξης οταν ο θεσμός της οικογένειας μέχρι σήμερα δεν προστατεύεται.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:48 | Ιωάννης Μαντζούρης

    ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ!

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:47 | Σιδερή Δημητρακούδη

    Δε συμφωνώ με το σχέδιο νόμου για τον γάμο ομόφυλων ζευγαριών και την τεκνοθεσία από άτομα του ίδιου φύλου, διότι θεωρώ ότι τα παιδιά που θα μεγαλώσουν με ομόφυλους γονείς θα έχουν στη συνέχεια ψυχολογικά προβλήματα και θα δέχονται bullying από τους συμμαθητές τους.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:38 | Ελισάβετ

    ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ!!!

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:33 | Χαρά

    Διαφωνώ απόλυτα με το νομοσχέδιο!
    Προσπαθείτε να καταστρέψετε την ιερότητα του μυστηρίου του γάμου και της οικογένειας.
    Ισότητα δεν είναι ο παραλογισμός και η ανωμαλία.Αξιότιμοι βουλευτές είναι ντροπή να ψηφιστεί το συγκεκριμένο νομοσχέδιο!
    Τουλάχιστον σκεφτείτε τις αθώες παιδικές ψυχές!
    Μια πολύτεκνη μητέρα.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:56 | Κατερίνα

    Ναι

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:05 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΖΕΛΕΛΙΔΗΣ

    Διαφωνώ με το νομοσχέδιο.
    Η ισότητα, τα δικαιώματα των ομόφυλων ζευγαριών και όλα τα νομικά ζητήματα που προκύπτουν μπορούν να ρυθμιστούν με το σύμφωνο συμβίωσης.
    Ο γάμος δεν είναι μία απλή συμβίωση. Είναι ένας ιερός θεσμός και θεμέλιο της ελληνικής οικογένειας της οποίας το πρότυπο κινδυνεύει να αλλοιωθεί με αμφίβολα αποτελέσματα.
    Όσοι θεωρούν ότι δεν πρέπει να αλλάξει το πρότυπο αυτό, έχουν και αυτοί δικαιώματα που πρέπει να γίνουν σεβαστά.
    Επομένως η μόνη δίκαιη και δημοκρατική λύση είναι η διενέργεια δημοψηφίσματος ώστε να αποφασίσει η πλειοψηφία σε αυτό το σοβαρό ζήτημα.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:03 | ΝΤΑΦΟΥΛΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ

    Διαφωνώ απόλυτα με το Νομοσχέδιο , ο Θεός να μας φυλάξει από τα επερχόμενα δεινά που θα πέσουν στο κεφάλι μας γιατί όλοι έχουμε ευθύνη για αυτό το κατάντημα που ζούμε. Κατά το λαό και οι άρχοντες! , κάποια στιγμή θα δώσουμε λόγο στο φοβερό κριτήριο του Κυρίου μας για όλες τις πράξεις μας. Είθε να μετανοήσουμε όλοι μας

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 19:00 | Β.Π.

    1. Το νομοσχέδιο είναι απαράδεκτο και διαφαίνεται ξεκάθαρα πως στόχο έχει να καταλύσει θεσμούς αιώνιους και χριστιανικές αξίες, καταργώντας στην ουσία τον πυρήνα της ελληνικής κοινωνίας, δηλ. την οικογένεια. Η φυσιολογία δεν καταργείται με νομικές διατάξεις. Το ζήτημα των παιδιών, με όποιον τρόπο αποκτήθηκαν, υπάρχει η δυνατότητα να τακτοποιηθεί πολύ εύκολα, όπως έχουν αναφέρει και οι ειδικοί, με σχετική προσθήκη στο σύμφωνο συμβίωσης.

    2. Διαφωνώ πλήρως. Νομικοί έχουν τονίσει ότι η χρήση του όρου «δικαίωμα» στην περίπτωση του νομοσχεδίου είναι κίβδηλη.

    3. Διαφωνώ απόλυτα. Όπως έχει τονιστεί από ειδικούς, οι νόμοι της φύσης δεν μπορούν να καταργηθούν από τους νόμους του κράτους. Ο γάμος δεν είναι δικαίωμα, είναι θεσμός.

    4. Διαφωνώ πλήρως. Το δικαίωμα του παιδιού για μητρικό και πατρικό πρότυπο ποιος θα το ικανοποιήσει;

    5. Διαφωνώ απόλυτα. Τα παιδιά, όπως έχει τονιστεί, δεν είναι κατοικίδια ζώα συντροφιάς για όποιον επιθυμεί να νιώσει κηδεμόνας.

    6. Διαφωνώ πλήρως. Εμπορευματοποιεί τη γέννησή παιδιών και εργαλειοποιεί το σώμα της γυναίκας, αφαιρώντας της κάθε δικαίωμα ισοτιμίας και σεβασμού στις ανθρώπινες σχέσεις.

    7. Διαφωνώ απόλυτα. Καταργεί κανόνες βιοηθικής, χριστιανικές αξίες και την ελληνική οικογενειακή παράδοση, ανατρέποντας τα δικαιώματα μελλοντικών παιδιών και τους ρόλους των φύλων ως στοιχείων συνοχής της κοινωνίας, γεγονός που αφορά κάθε Έλληνα πολίτη, έστω και αν δεν αποδέχεται τη χριστιανική ηθική.

    8. Διαφωνώ πλήρως. Κανένα «δικαίωμα» δεν μπορεί να υπερβαίνει τις φυσικές προδιαγραφές του ανθρώπου.

    9. Διαφωνώ απόλυτα. Όπως τόνισαν ειδικοί νομικοί, στο Δίκαιό μας η διαφορά φύλου είναι θεμελιώδης προϋπόθεση τέλεσης γάμου και η έλλειψή της καθιστά τον γάμο ανυπόστατο και αντισυνταγματικό.

    10. Διαφωνώ πλήρως. Το δικαίωμα των παιδιών, όπως προκύπτει από τη φύση, είναι δικαίωμα σε μητρικό και πατρικό πρότυπο, όπως αυτά διαφοροποιούνται σωματικά στην επιστήμη της βιολογίας.

    11. Διαφωνώ απόλυτα. Κάθε παράβαση και αλλοίωση της φυσιολογίας αντιβαίνει στην βιοηθική. Κάθε ανατροπή της ηθικής αποδομεί την αξία του ανθρώπου. Με τον νόμο αυτό η ανθρώπινη αξία κατακρημνίζεται και η αξιοπρέπεια της ανθρώπινης φύσης καταρρακώνεται.

    12. Διαφωνώ πλήρως. Η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία καταδικάζει τα μελλοντικά παιδιά να μεγαλώσουν χωρίς πατέρα ή μητέρα σε ένα περιβάλλον σύγχυσης των γονεϊκών ρόλων.

    13. Διαφωνώ απόλυτα. Ποιος θα προστατεύσει το πραγματικό δικαίωμα του παιδιού σε πατρικό και μητρικό πρότυπο, όπως προκύπτει απὸ την ίδια τη φύση;