ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ισότητα στον πολιτικό γάμο, τροποποίηση του Αστικού Κώδικα και άλλες διατάξεις» ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός

 

Ο παρών νόμος αποσκοπεί στη διασφάλιση της αρχής της ισότητας, μέσω της επέκτασης της δυνατότητας σύναψης γάμου και σε πρόσωπα του ιδίου φύλου και στην ενίσχυση της προστασίας από διακρίσεις, προς την κατεύθυνση της υλοποίησης της Εθνικής Στρατηγικής για την Ισότητα των ΛΟΑΤΚΙ+.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:45 | ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ

    Το νομοσχεδιο ειναι φασιστικο!Δεν πρόκειται για ικανοποίηση δικαιωματων αλλα για ικανοποίηση των ερωτικών «θελω» μιας μικρης μεριδας πολιτων.Το αποτέλεσμα θα ειναι η αλλοτριωση της οικογένειας και της κοινωνιας.Τι ακολουθεί μετα?Θα νομιμοποίησετε και την παιδεραστία?
    Η κοινη γνωμη ειναι κατα του νομοσχεδιου ομως θα το περασετε με το έτσι θελω.Στις εκλογες θα τα πουμε!

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:17 | ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗ ΕΛΙΣΑΒΕΤ

    ΔΙΑΦΩΝΩ

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:16 | Ιωάννης

    ΔΙΑΦΩΝΏ ΣΕ ΟΛΑ

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:02 | Νεφέλη Χατζηστεφανή

    Θα ήθελα να εκφράσω τη διαφωνία μου με το νομοσχέδιο πρωτίστως γιατί ως Χριστιανή Ορθόδοξη πιστεύω ακράδαντα ότι ο ίδιος ο Θεός, σύμφωνα με την Αγία Γραφή, κατά τη δημιουργία των πρωτοπλάστων καθόρισε το γαμικό δεσμό μεταξύ άνδρα και γυναίκας και δεν τίθεται θέμα γάμου ομοφυλοφύλων και δευτερευόντως γιατί όπως πολύ εύγλωττα και εμπεριστατωμένα ο Δρ Γεώργιος Α. Γεωργιάδης, καθηγητής της Νομικής σχολής Αθηνών, στο παρακάτω κείμενο εξηγεί πώς με το σύμφωνο συμβίωσης ρυθμίζονται όλα τα νομικά θέματα συμβίωσης ατόμων του ιδίου φύλου.

    «Η θεσμοθέτηση του γάμου για τα ομόφυλα ζευγάρια δεν ανταποκρίνεται σε κάποια ρυθμιστική ανάγκη, καθώς αυτή έχει καλυφθεί ήδη από το 2015 με το σύμφωνο συμβίωσης.

    Η ανακοίνωση του πρωθυπουργού ότι η επικείμενη νομοθέτηση του δικαιώματος για άτομα του ίδιου φύλου να συνάπτουν γάμο δεν θα αναγνωρίζει σε έναν άνδρα τη δυνατότητα να «χρησιμοποιήσει παρένθετη μητέρα για να κάνει παιδί» προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις. Άλλοι την υποδέχθηκαν με ανακούφιση, πιστεύοντας ότι η κυβέρνηση βάζει έναν περιορισμό στη δυνατότητα πρόσβασης από άνδρες σε μεθόδους υποβοηθούμενης αναπαραγωγής. Άλλοι προβληματίστηκαν ότι ο περιορισμός αυτός θα μπορούσε να καταπέσει στα δικαστήρια, εφόσον κριθεί ότι συνιστά δυσμενή διάκριση εις βάρος των ανδρών και ανεπίτρεπτο περιορισμό του δικαιώματος αυτοπροσδιορισμού τους σε σύγκριση με τις γυναίκες που δύνανται να προσφεύγουν στη βοήθεια μιας παρένθετης μητέρας σε περίπτωση «ιατρικής αδυναμίας απόκτησης τέκνου με φυσικό τρόπο». Και υπάρχουν βέβαια και εκείνοι που εξοργίστηκαν γιατί θεώρησαν ότι η κυβέρνηση υπαναχωρεί από την προηγουμένως διαφανείσα πρόθεσή της να προσφέρει ισότητα σε όλους και για όλα.

    Η αλήθεια είναι ότι ο προβληματισμός περί ενδεχόμενης δυσμενούς διάκρισης των ανδρών και περιορισμού των ελευθεριών τους αναδεικνύει ανάγλυφα το πρόβλημα που θα δημιουργηθεί με την εξαγγελθείσα παροχή πρόσβασης στον γάμο σε πρόσωπα του ιδίου φύλου.

    Εκ προοιμίου πρέπει να πω ότι προσωπικά με βρίσκει αντίθετο η θεσμοθέτηση του γάμου για πρόσωπα ιδίου φύλου, καθώς δεν συμμερίζομαι την άποψη ότι τίθεται θέμα ισότητας για το ζήτημα αυτό. Ο νόμος για το σύμφωνο συμβίωσης ρυθμίζει επιτυχώς όλα τα ζητήματα που αφορούν την οργάνωση της συμβίωσης δύο προσώπων ιδίου φύλου, με τρόπο απολύτως ανάλογο με τα ισχύοντα στον γάμο. Και αν υφίσταται κάποιο κενό, το οποίο ο νομοθέτης οφείλει ή επιθυμεί να καλύψει, αυτό μπορεί κάλλιστα να γίνει με συμπλήρωση του νόμου για το σύμφωνο συμβίωσης ή με βελτίωση των θεσμών της επιτροπείας και της αναδοχής, ή ακόμη και του κληρονομικού ή φορολογικού δικαίου. Ο θεσμός του γάμου έχει συγκεκριμένο περιεχόμενο στην ελληνική έννομη τάξη και στην πεποίθηση της ελληνικής κοινωνίας· και θα είναι λάθος να επιχειρήσει κανείς να το μεταβάλει με τη βία, αν η ίδια η ελληνική κοινωνία δεν αντιλαμβάνεται τον γάμο ως κάτι διαφορετικό από την ένωση του άνδρα με τη γυναίκα. Παρά τη συστηματική προπαγάνδα που γίνεται τα τελευταία χρόνια, η αλήθεια είναι ότι η κοινωνία στη χώρα μας δεν έχει μετακινηθεί από την αντίληψη αυτή. Απλά σταδιακά γίνεται όλο και πιο ανεκτική σε φαινόμενα και καταστάσεις που μεθοδευμένα και μεθοδικά της προβάλλονται ως φυσιολογικά.

    Η θεσμοθέτηση του γάμου για τα ομόφυλα ζευγάρια δεν ανταποκρίνεται λοιπόν σε κάποια ρυθμιστική ανάγκη, καθώς αυτή έχει καλυφθεί ήδη από το έτος 2015 με το σύμφωνο συμβίωσης. Απλώς πραγματώνει τη βούληση του σημερινού νομοθέτη να ονομάσει ως γάμο τη συμβίωση δύο προσώπων ιδίου φύλου επειδή έτσι το επιθυμούν. Ικανοποιεί λοιπόν την απαίτηση μιας πολύ μικρής μερίδας της ελληνικής κοινωνίας, στο πλαίσιο ενός ακτιβιστικού δικαιωματισμού, αντίθετα προς το κοινό περί δικαίου αίσθημα όλων των υπολοίπων.

    Η Βουλή είναι βεβαίως κυρίαρχη και μπορεί να νομοθετήσει κατά το δοκούν. Όταν όμως ξεκινάς να νομοθετείς με μοναδικό κριτήριο τη θέληση μιας πολύ μικρής μερίδας των πολιτών σου, ο δρόμος μπορεί να αποδειχθεί ολισθηρός και η πορεία ανεξέλεγκτη. Γιατί τα ίδια πρόσωπα (ή άλλα) μπορεί στο πλαίσιο του άκρατου δικαιωματισμού τους να «απαιτήσουν» μετά και οτιδήποτε περαιτέρω, όπως να «παραγγέλνουν» παιδιά σε παρένθετες μητέρες, να επιλέγουν το φύλο ή τα χαρακτηριστικά των παιδιών που θα γεννηθούν και άλλα πολλά που από χρόνια απασχολούν την επιστήμη της βιοηθικής. Ποιο είναι λοιπόν το όριο στις επιθυμίες των πολιτών; Εάν υιοθετήσουμε το μοντέλο νομοθέτησης που προτείνεται, δεν υπάρχει όριο.

    Συνεπώς, επανερχόμενοι στον προβληματισμό περί δυσμενούς διάκρισης σε βάρος του άνδρα που επιθυμεί να υποβοηθηθεί ιατρικά για να αποκτήσει παιδί, ασφαλώς και θα αξιώσουν τα ομόφυλα ζευγάρια να προσφεύγουν ελεύθερα σε όλες τις μεθόδους υποβοηθούμενης αναπαραγωγής. Έχουν δε σοβαρές πιθανότητες να το πετύχουν, εφόσον το «φυσιολογικό», όπως το να συνάπτουν γάμο ένας άνδρας και μία γυναίκα, ή να υποβοηθείται ιατρικά μια ασθενής γυναίκα για να αποκτήσει παιδί, μόνο όταν υφίσταται ιατρική αναγκαιότητα προς τούτο, απορρίπτεται ως ρυθμιστικό πρότυπο και η Πολιτεία νομοθετεί μόνο με βάση αυτά που θέλει μια μικρή μερίδα των πολιτών της, αγνοώντας τόσο τους κανόνες της φύσης όσο και τις αντιλήψεις της κοινωνίας.

    * Ο Γεώργιος Α. Γεωργιάδης είναι Καθηγητής στη Νομική Σχολή Αθηνών.»

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:54 | Νεόφυτος

    Διαφωνώ με το προς διαβούλευση νομοσχέδιο. Σας παρακαλώ θερμά να το σκεφτείτε πολύ καλά προτού το ψηφίσετε ως νόμο του κράτους, για τους εξής λόγους:
    1. Τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις ενός ομόφυλου ζευγαριού ως προς το κράτος και το Νόμο, είναι ακριβώς ίδια με αυτά ενός ετερόφυλου ζευγαριού, ήδη μέσω της υπογραφής συμφώνου συμβίωσης μεταξύ ομόφυλων ή ετερόφυλων ζευγαριών. Από το γεγονός αυτό, συνάγεται το συμπέρασμα πως κανένα θέμα ισότητας δεν θίγεται ή καταστρατηγείται.
    2. Το θέμα της υιοθεσίας τέκνων, είναι ούτως ή άλλως περίπλοκο, καθόσον σε ένα ομόφυλο ζεύγος, για να υπάρξει παιδί πρέπει οπωσδήποτε να υπάρξει «ανάμιξη» και τρίτου προσώπου, διαφορετικού μάλιστα φύλου, κάτι το οποίο, εκ της ίδιας της φύσεως, δεν είναι απαραίτητο να γίνει σε ένα ετερόφυλο ζεύγος. Και μόνο από αυτό, είναι λογικό να είναι νομικά δύσκολο να διεκδικήσει το τέκνο το άτομο εκείνο από το ομόφυλο ζεύγος που δεν έχει συνεισφέρει «γενετικά» στην σύλληψη και γέννηση του τέκνου, εφόσον το έτερο μέλος του ομόφυλου ζευγαριού πεθάνει ή χωρίσει κλπ. Είναι λογικό να πρέπει να ερωτηθεί και ο εξωτερικός «τρίτος» συντελεστής της δημιουργίας του τέκνου, ο οποίος έχει το δικαίωμα γενετικά να διεκδικήσει το παιδί.
    3. Πρέπει οπωσδήποτε να ερωτηθεί και το τέκνο ή τα τέκνα που μεγαλώνουν χωρίς να ερωτηθούν σε μία τέτοια οικογένεια, εάν συμφωνούν ή όχι να μεγαλώσουν σε τέτοιο οικογενειακό πλαίσιο. Σε τόσο σοβαρά ζητήματα, είναι απολύτως ζήτημα ελευθερίας και ίσων ανθρωπίνων δικαιωμάτων να ερωτηθεί και το τέκνο. Και παρά την μικρή του ηλικία, δεν παύει ως ανθρώπινο ών, να έχει τα ίδια δικαιώματα και τις ίδιες υποχρεώσεις με τα άτομα του απαρτίζουν το ομόφυλο ζεύγος.
    4. Ο νομοθέτης, ψηφίζοντας ένα νόμο πρέπει οπωσδήπτε να προβλέπει και που θα οδηγήσει στο άμεσο ή απώτερο μέλλον η εφαρμογή του. Ο κάθε άνθρωπος έχει κάθε δικαίωμα να ζει τη ζωή του όπως θέλει, ως ομόφυλο ζεύγος εν προκειμένω, και το σύμφωνο συμβίωσης εξασφαλίζει τα δικαιώματα αυτού του ζεύγους, αλλά η «οικογένεια» αυτή δεν μπορεί να εξισωθεί ως τίτλος με την κλασική οικογένεια του άνδρα και της γυναίκας και των τέκνων που απορρέουν από αυτήν την ένωση των δύο. Εάν αναγνωριστεί και θεωρηθεί ως ισότιμη οικογένεια, τότε ποιος θα απαγορεύσει σε 2 χρόνια σε 2 άνδρες και μία γυναίκα να δηλώσουν πως είναι παντρεμένοι όλοι μεταξύ τους και θεωρούν εαυτούς ως ένα είδος οικογένειας και πως πρέπει να αναγνωριστεί ο γάμος τους και πως πρέπει να έχουν και τέκνα; Και κατόπιν θα έχουμε ένα άντρα με 5 γυναίκες ως οικογένεια, ενώ στη συνέχεια 3 άνδρες και 4 γυναίκες, με όλα τα παιδιά που θα προκύψουν από την σεξουαλική σχέση τους, πρέπει να αναγνωριστούν ως τέκνα τους και ως (απλά μία ακόμη) μορφή οικογένειας. Απλά θα είναι πολυμελής! Ψηφίζοντας στις μέρες μας τον συγκεκριμένο νόμο, πείτε μου σας παρακαλώ πώς θα αποφύγουμε σε λίγο καιρό αυτές οι καταστάσεις να θεωρούνται μια πραγματικότητα και μια κανονικότητα; Και, όπως ήδη γίνεται στο εξωτερικό, εάν κάποιος παντρευτεί ένα σκύλο ή ένα γουρούνι ή ένα εξάχρονο αγοράκι ή ένα χαλί ή μία φουσκωτή κούκλα, θα μπορεί να θεωρεί ότι αποτελεί μια μορφή οικογένειας; Γιατί να μην θεωρηθούν και όλα τα ανωτέρω παραδείγματα ως οικογένεια, οπότε στο όνομα της πραγματικής αγάπης προς τον σκύλο, και στο όνομα του πραγματικού γνήσιου έρωτα προς το γουρούνι ή την κούκλα, να τους επιτρέψουμε να έχουν και παιδιά και να διδάσκουμε και στα παιδιά μας στο σχολικό εγχειρίδιο για όλες αυτές τις μορφές οικογένειας. Τελικά, το νομοσχέδιο αυτό, εφόσον εφαρμοστεί, μπορεί να οδηγήσει νομικά σε τέτοιες εκτραχυμένες και αδιανόητες καταστάσεις στο άμεσο μέλλον!
    5. Ήδη προκύπτουν πολλά προβλήματα σε διάφορες φάσεις της κοινωνικής ζωής, όπως πχ στον αθλητισμό, από άτομα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας που αυτοπροσδιοριζόμενα ως κάτι διαφορετικό από αυτό που ενδεχομένως η φύση όρισε, δημιουργούν δυσεπίλυτα προβλήματα. Για παράδειγμα συμμετέχουν τρανς άτομα αθλητές σε αγώνες κολύμβησης γυναικών και σαρώνουν τα μετάλλια κλπ. Οι διάφορες αθλητικές επιτροπές στον κόσμο, αναγκάζονται να τους αποκλείσουν τελικά από τους αγώνες γιατί δημιουργούνται τεράστιες αδικίες ως προ τις υπόλοιπες αθλήτριες. Λένε στα τρανς άτομα. «Αναγνωρίζουμε το δικαίωμά σας να αυτοπροσδιορίζεστε όπως νομίζετε, αλλά στους αγώνες δεν θα συμμετέχετε επειδή η φύση σας προόρισε ως κάτι άλλο και ως εκ τούτου έχετε φυσικό πλεονέκτημα και αδικείτε τους υπόλοιπους». Έτσι πρέπει να αντιμετωπίσουμε και τις περιπτώσεις ομόφυλων ζευγαριών. Αναγνωρίζουμε το δικαίωμά σας να λέγεστε ζευγάρι. Με το σύμφωνο συμβίωσης σας κάναμε νομικά ισότιμους με όλα τα ετερόφυλα ζευγάρια. Αλλά γάμο, ως ισότιμο με τον (φυσιολογικό από τη φύση) γάμο των ετερόφυλων ζευγαριών, λυπούμαστε πολύ, δεν μπορούμε να το αναγνωρίσουμε, γιατί στο τέλος, όπως ο ασκός του Αιόλου (ή μήπως το κουτί της Πανδώρας;), κάτι τέτοιο θα ανοίξει πολύ πολύ μεγαλύτερα και δυσεπίλυτα ή άλυτα προβλήματα στην κοινωνία μας.
    Και, εν κατακλείδι, εάν κάποιος ισχυριστεί πως η κοινωνία προς τα εκεί οδηγεί, τότε πρέπει να συλλογιστούμε πρώτον ποιός ή ποιοί οδηγούν προς τα εκεί την κοινωνία και δεύτερον για ποιό λόγο το παλιό, το συντηρητικό, το παραδοσιακό να είναι πάντα το κακό και το οπισθοδρομικό και το καινούργιο, το νεωτεριστικό και το μοντέρνο να είναι πάντα το καλό και το πρέπον και το σωστό;

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:52 | Χρήστος

    Διαφωνώ σαν Έλληνας ορθόδοξος και χριστιανός.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:25 | Ιωάννα

    Διαφωνώ απόλυτα με το νομοσχέδιο. Η φύση έχει ορισμένους κανόνες οι οποίοι δε μπορούν να γίνονται νόμος. Τα παιδιά έχουν ανάγκη από το πρότυπο του πατέρα και της μητέρας. Το νομοσχέδιο ανοίγει το δρόμο για την τεκνοθεσια από τα ομοφυλόφιλα άτομα. Άραγε τα παιδιά τα ρώτησε κάνεις αν θέλουν να μεγαλώσουν με δύο μπαμπάδες ή δύο μαμάδες; κύριοι της κυβέρνησης σταθείτε στο ύψος των περιστάσεων και ακούστε την προ ολίγων ετών συμβουλή του Κυριάκου Μητσοτάκη και μην ακολουθήσετε το δρόμο της αποχής. Καταψηφίστε ένα νομοσχέδιο που αντίκειται στους νόμους της φύσης και προκαλεί προβλήματα.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:24 | Παύλος

    Διαφωνώ!

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:19 | Ιωάννα

    Διαφωνώ.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:19 | Ιωάννης Ρ.

    Διαφωνώ πολύ

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:00 | Στέλλα

    Διαφωνώ με τη νομιμοποίηση του γάμου ομοφυλοφίλων με στόχο την υιοθεσία παιδιών. Καταπατωνται τα δικαιώματα των παιδιών να ανήκουν σε μια οικογένεια με μητέρα και πατέρα. Η δομή της οικογένειας από την αρχαιότητα ορίζεται ακριβώς με την παραδοσιακή μορφή του σήμερα. Οι όποιες αποτυχίες στην ανατροφή των παιδιών επιβαρύνουν και τους γονείς ατομικά αλλά και το κράτος λόγω της ανυπαρξίας του σε οποιαδήποτε Προνοιακή πολιτική και Μεριμνα. Έχει καταστραφεί η Ελλάδα από τα Μνημόνια και εξής σε οικονομικό, πολιτιστικό και κοινωνικό επίπεδο. Υγεία ανύπαρκτη, Παιδεία χωρίς Εθνικό, Κεντρικό σχεδιασμό. Δεν υπάρχει πια τίποτα το Εθνικό ούτε καν στους τίτλους των Υπουργείων. Όλα εισαγόμενα. ΟΧΙ όμως στην εισαγωγή στρεβλών οικογενειακών προτύπων. Εδώ είναι ΕΛΛΑΔΑ και όσο υπάρχουν άνθρωποι που προσεύχονται στον Άγιο Τριαδικό Θεό μας τα σχέδια αυτά δεν πρόκειται να στεριώσουν.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:54 | Λουκάς Λουκίδης

    Γιατί δε βάζετε αυτά πού γράφουμε ;
    Είμαι πολύ λυπημένος που εν έτει 2024 οφείλω να γράφω τά αυτονόητα, ότι δηλαδή γάμος σημαίνει ένωση ανδρός καί γυναικός, με σκοπό την τεκνογονία αλλά και την χρηστή –σύμφωνα με τα ήθη και έθιμα της Πατρίδας μας– συμβίωση… Η οιονεί δεξιά κυβέρνηση ΝΔ έχει χτυπήσει τοίχο τέρμα αριστερά. Πού η Πατρίδα, πού η Θρησκεία, πού η οικογένεια ; Εδώ τα γκρεμίζουν όλα. Μετά την προσβολή της οντολογίας του προσώπου από την παιδική ηλικία με την άκαιρη εισαγωγή μαθημάτων σεξουαλικής διαπαιδαγώγης από τη νηπιακή ηλικία καί αμφισβήτησης της εαυτου φύσεως (το αγόρι μπορεί νά γίνει κορίτσι καί τό κορίτσι αγόρι, λες και αυτό απασχολεί τη συντριπτική πλειοψηφία της νεολαίας μας σε αυτήν μάλιστα την ηλικία) στα σχολεία, τώρα ολοκληρώνεται το έγκλημα με την θεσμοθέτηση όχι μόνον γάμου ομοφυλοφίλων (και όχι ομοφύλων, πού σημαίνει κάτι εντελώς άλλο) αλλά και με την επαίσχυντη θεσμοθέτηση υιοθεσίας (με τον ένα ή τον άλλο τρόπο) παιδιών. Μόνον εγώ σκέπτομαι ότι οι ομοφυλόφιλοι «γονείς» δεν θα το έχουν σε τίποτε να επεκτείνουν τις ορέξεις τους και στις τρυφερές νεαρές υπάρξεις που θα έχουν ΝΟΜΙΜΑ (αν ψηφιστεί αυτό το έκτρωμα- Σ/Ν) μέσα στό σπίτι ; Πρόκειται για στυγνή νομιμοποίηση της παιδεραστίας. Δεν υπάρχει εισαγγελέας να σταματήσει αυτό το έγκλημα ;

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:41 | Μαρία

    Διαφωνώ απόλυτα. Ο Θεός εποίησεν άρσεν και θήλυ ώστε να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση. Τουλάχιστον να αναγνωρίσουμε ότι είναι ανηθικότητα και όχι να θέλουμε να τη νομιμοποιήσουμε κιόλας. Πόσο μάλλον να μιλάμε και για υιοθεσία παιδιών. Πού είναι λοιπόν τα δικαιώματα των παιδιών; Πώς θα αναπτυχθούν υγιώς σε ένα τέτοιο περιβάλλον; Ας μετανοήσουμε όσο είναι καιρός!

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:20 | Γιώργος

    Άλλο ένα νομοσχέδιο έκτρωμα. Σαν Χριστιανός Ορθόδοξος προσβάλλει το Ευαγγέλιο και σαν Έλληνας προσβάλλει το τρίπτυχο των προγόνων Πίστη – Πατρίδα – Οικογένεια. Έλεος. Δεν τους φτάνει το σύμφωνο συμβίωσης. Τι άλλο θέλουν;
    ΝΤΡΟΠΗ. Αφήστε τον λαό να αποφασίσει.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:59 | Ιωάννης Κονομόδης

    Πρέπει να εισαχθεί διάταξη με την οποία να απαγορεύεται ρητά η τεκνοθεσία από ομόφυλα ζεύγη. Διαφορετικά καθίσταται νομικά δυνατή η δημιουργία οικογένειας από ομόφυλους γονείς μέσω τεκνοθεσίας, δηλαδή η δημιουργία μιας εναλλακτικής-τεχνητής μορφής οικογένειας πλάι στην φυσική-κανονική. Κάτι τέτοιο όμως παραβιάζει την παράγραφο 1 του άρθρου 21 του Συντάγματός μας, κατά την οποία «η οικογένεια, ως θεμέλιο της συντήρησης και προαγωγής του Έθνους, καθώς και […] η μητρότητα και η παιδική ηλικία, τελούν υπό την προστασία του Κράτους». Παραβιάζει επίσης την παράγραφο 6 του ίδιου άρθρου για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή δημογραφικής πολιτικής. Αυτές οι διατάξεις θα παραβιαστούν, μάλιστα, ακόμη περισσότερο στο μέλλον, σε περίπτωση που δοθεί η δυνατότητα στα ομόφυλα ζεύγη να μισθώνουν παρένθετες μητέρες ή να αγοράζουν σπέρμα, κατά περίπτωση, για να αποκτήσουν παιδιά με εναλλακτικο-τεχνητό τρόπο.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:55 | ΜΚ

    Διαφωνώ απόλυτα, επιτέλους ας σοβαρευτούμε.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:44 | Λεωνίδας

    Ευτυχώς που δεν απαγόρευσαν τον γάμο των ετεροφυλοφίλων.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:41 | Λεμονιά

    Είμαι κάθετα αντίθετη στο νοσμοσχέδιο! Το ότι είμαστε ίσοι δε σημαίνει ότι είμαστε ίδιοι. Γάμος ανάμεσα σε άτομα του ιδίου φύλου δεν υφίσταται, παραβιάζεται η φύση. Δεν μπορεί να υπάρξει φυσιολογική αναπαραγωγή. Το γεγονός ότι έχει θεσμοθετηθεί «γάμος» στο εξωτερικό δε σημαίνει ότι πρέπει να το κάνει και η χώρα μας. Δεν πρέπει να ακολουθούμε τα λάθη άλλων κρατών.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:29 | ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΝΤΗΣ

    Διαφωνώ με την αναγνώριση γάμου σε ομόφυλα ζευγάρια και θεωρώ απαράδεκτο να δίνεται η δυνατότητα σε ένα ομόφυλο ζευγάρι να μεγαλώσει ένα παιδί. Συντάσσομαι πλήρως με την ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:13 | Κλειώ Α

    Διαφωνώ πλήρως

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:10 | Anna

    Το νομοσχέδιο δεν καλύπτει τα συμφέροντα κ τα δικαιώματα των παιδιών. προσβάλει ηθικές κ υπαρξιακές αλήθειες. Στο σύνολο του αποτελεί πρόβλημα για την κοινωνία καθώς απορρίπτει την έννοια κ την ουσία του φυσιολογικού. Διαφωνώ

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:00 | ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

    Θα ήθελα να εκφράσω τον αποτροπιασμό και την αηδία μου για τον νόμο σχετικά με τον γάμο των ομοφυλοφύλλων και την τεκνοθεσία των παραπάνω ζευγαριών.
    Γιατί βιάζετε την φύση; Δεν καταλαβαίνετε ότι αυτό είναι ανωμαλία να συνευρεθεί άνδρας με άνδρα και γυναίκα με γυναίκα;
    Γιατί αυτή η επίθεση στην οικογένεια;
    Γιατί τόσο μίσος που κρύβεται πίσω από ψευτοπροοδευτισμό;

    Τα μωράκια αυτά αυτά που θα μεγαλώσουν μέσα στην ανωμαλία τα νοιάζεται κανείς;

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:39 | George

    Συμφωνώ με το νομοσχέδιο και πιστεύω ότι πρέπει να προστεθούν επιπλέον ρυθμίσεις σχετικά με την εκούσια αναγνώριση τέκνου συμβολαιογραφικά, την αναγνώριση του τεκμηρίου γονεϊκότητας και επέκταση του τεκμηρίου πατρότητας με μετατροπή αυτού σε τεμήριο γονεϊκότητας, δυνατότητας συμμετοχής σε κάθε ομόφυγλο ζευγάρι σε όλες τις ρυθμίσεις υποβοηθούμενης αναπαραγωγής και ιδιαίτερα στις γυναίκες που αυτό το νομοσχέδιο τις αποκλείει από αυτή τη δυνατότητα.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:52 | Δέσποινα

    ΔΙΑΦΩΝΩ. ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:50 | Φανή

    Είναι μια αξιόλογη μαρτυρία που διάβασα και καλό θα ήταν να ληφθεί υπόψη από όλους αυτούς που πρόκειται να ψηφίσουν το νομοσχέδιο γιατί κάτι τέτοιο θα είναι γροθιά στον ιερό θεσμό της οικογένειας.

    «Είμαι ο Lewis από την Αυστραλία, ένα παιδί “γκέι γονιών” και αυτή είναι η εμπειρία μου από τους γκέι γονείς. Η μητέρα μου και ο πατέρας μου δεν ήταν ποτέ παντρεμένοι και ενώ ο πατέρας μου ήταν ομοφυλόφιλος, η μητέρα μου ήταν “bi”, και είχε περάσει αρκετά χρόνια έχοντας σχέση με γυναίκα, πριν γεννηθώ εγώ. Γεννήθηκα σαν ένα «one night stand» όταν η μαμά και ο μπαμπάς είχαν πιει.

    Οι γονείς μου δεν έζησαν ποτέ μαζί, και ήμουν συνεχώς σε ανάδοχη φροντίδα μέχρι που ήμουν περίπου 8 ετών, και μόνο περιστασιακά ζούσα ή έμενα με τη μητέρα μου. Μέχρι τα 13 μου, ήμουν συνεχώς σε ανάδοχους. Από την ηλικία των 2 ετών δεν είχα γνωρίσει τον πατέρα μου, μέχρι που έγινα 13 χρονών. Τότε πήγα να ζήσω με τον πατέρα μου και τον ομοφυλόφιλο εραστή του, καθώς η μητέρα μου ήθελε να περάσω λίγο χρόνο μαζί του, καθώς αυτός δεν είχε δείξει κανένα ενδιαφέρον όταν ήμουν παιδί.

    Ποτέ δεν μου άρεσε να ζω μαζί τους. Η «ομοφυλοφιλία» τους (“gayness”) ήταν κάτι σαν θρησκεία, και συνεχώς έδειχναν σαν να ήθελαν να επιβεβαιώνουν το ότι ήταν «γκέι» μέσω των πράξεών τους. Φαινόταν λες και έπρεπε να μου αποδείξουν ότι ήταν γκέι. Ήταν σαν μια θρησκεία, η μόνη τους ταυτότητα, το σήμα της τιμής τους. Μιλούσαν συνέχεια γι’ αυτό. Η «ομοφυλοφιλία» τους ήταν το νούμερο ένα θέμα, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. Έβλεπαν ανθρώπους και τους συστήνονταν ως «γεια, με λένε Σάιμον και είμαι γκέι». Οι στρέιτ άνθρωποι δεν το κάνουν αυτό. Δεν βγαίνουν έξω και λένε: «γεια, είμαι ο Σάιμον και είμαι στρέιτ», αλλά ο μπαμπάς και ο σύντροφός του το ανακοίνωναν και το επιδείκνυαν στους ανθρώπους.

    Τα σεξουαλικά υπονοούμενα υπήρχαν παντού. Πάντα «έκοβαν» τους άλλους άνδρες, παρόλο που ήταν μαζί 13 χρόνια. Δεν φαινόταν ότι ήταν ενωμένοι, αλλά έμειναν μαζί και δεν κατάλαβα ποτέ το γιατί. Ήμασταν π.χ. στο σουπερμάρκετ και αυτοί κοιτούσαν άλλους άντρες και σχολίαζαν «δεν είναι όμορφος αυτός;» Ένιωθα ότι δεν μπορούσα να φέρω στο σπίτι τους φίλους μου, επειδή όλα στο σπίτι ήταν «γκέι». Η συμπεριφορά τους ήταν γκέι, ο τρόπος που μιλούσαν ήταν γκέι, οι πράξεις τους ήταν γκέι, τα πάντα ήταν γκέι. Όλα έμοιαζαν πολύ υπερβολικά και αφύσικα και φοβόμουν τι θα σκεφτούν οι φίλοι μου. Δεν μπορούσα να συστήσω τον πατέρα μου γιατί ντρεπόμουν γι’ αυτόν. Συχνά έκαναν σεξουαλικά σχόλια για τους φίλους μου όταν έφευγαν από το σπίτι και αυτό το έβρισκα αποκρουστικό.

    Ο μπαμπάς και ο σύντροφός του με φιλούσαν στο μάγουλο. Πάντα το έβρισκα άβολο. Αυτοί το έκαναν συνεχώς, ακόμα και όταν μπήκα στην εφηβεία μου. Ήξερα από τους φίλους μου και από ταινίες και από την τηλεόραση ότι οι πατεράδες συνήθως δεν φιλούν τους γιούς τους όταν είναι έφηβοι.

    Υπήρχαν ελάχιστα όρια. Κάθε δυο μήνες με χτυπούσαν σαν μικρό παιδί. Τα πάντα ήταν εύθραυστα. Πάντα υπήρχαν διαμάχες μεταξύ του μπαμπά και του συντρόφου του, τσακώνονταν και εκτόξευαν ο ένας στον άλλον πιάτα και φαγητά. Ποτέ δεν ένιωθα ασφαλής. Ήμουν συνεχώς σε επαγρύπνηση για τον εαυτό μου μέσα στο σπίτι. Ένιωθα σεξουαλικά ευάλωτος. Είχαν βάλει κρυμμένες κάμερες στο σπίτι ακόμα και στους ιδιωτικούς μου χώρους. Βρήκα ακόμα και βίντεο με μένα σε έναν από τους υπολογιστές τους.

    Οι άλλοι νόμιζαν ότι ήμουν κι εγώ γκέι, και αυτό το πράγμα με έκανε να ντρέπομαι. Ένιωθα ότι αυτό δεν ήταν σωστό. Ένιωθα ότι υπήρχε μια προσδοκία για μένα ότι θα έπρεπε να είμαι γκέι, παρόλο που δεν ένιωθα καμία έλξη για τους άντρες. Θα έπρεπε να είμαι γκέι από τους γκέι γονείς μου. Αυτό με έκανε να έχω μεγάλη σύγχυση μέσα μου.

    Δεν έδιναν καμία σημασία για τα συναισθήματά μου. Μου έκαναν φαγητό για το σχολείο που δεν άντεχα να τρώω. Δεν τους ένοιαζε για μένα, για το τι ήθελα ή για το πώς ένιωθα για το οτιδήποτε.

    Πήγαμε μια φορά σε ένα πάρτι ενός 40άρη. Νόμιζα ότι ήμασταν απλώς καλεσμένοι. Δεν ήξερα ότι ο μπαμπάς ήταν «η διασκέδαση». Τον είδα ντυμένο “drag queen” να τραγουδάει Abba… δεν μου είχαν πει τίποτα. Ένιωσα να γελοιοποιούμαι δημοσίως.

    Δεν μπορούσα να τους πω τίποτα για αυτά που περνούσα στην εφηβεία μου, επειδή δεν ήταν «άνδρες» αρκετά στη συμπεριφορά τους και στους τρόπους τους. Ήταν σαν να μιλάω σε γυναίκες. Τελικά έκανα αυτή τη συζήτηση με μια λειτουργό.

    Έμενα μαζί τους μέχρι που ο πατέρας μου παράτησε τον σύντροφό του όταν ήμουν 17 ετών και ο πατέρας μου με έδιωξε.

    Καθώς δεν είχα πουθενά αλλού να πάω, συνέχισα να ζω με τον πρώην σύντροφό του μέχρι τα 21 μου. Ήταν εξαιρετικά καταπιεστικός και ήθελε να έχει τον απόλυτο έλεγχο της ζωής μου και με έκανε ακόμα να υπογράψω μια έγγραφη συμφωνία ότι του παρείχα το δικαίωμα να έχει σχεδόν απόλυτη εξουσία πάνω μου, όπως να έχει τον απόλυτο έλεγχο για τον τραπεζικό μου λογαριασμό. Ακόμα κι όταν έφυγα για να ζήσω την δική μου ζωή, προσπάθησε να επικοινωνήσει μαζί μου και να ασκήσει έλεγχο πάνω μου μέχρι που τον απείλησα ότι θα καταφύγω σε νομικές ενέργειες.

    Η εμπειρία μου να ζω με γκέι γονείς με σημάδεψε συναισθηματικά και με έκανε να νιώθω ότι η ανατροφή μου ήταν πολύ μπερδεμένη. Υπήρχε ένα μεγάλο κενό στη ζωή μου που έπρεπε να γεμίσει και ποτέ δεν γέμιζε, καθώς δεν ένιωθα ότι αγαπήθηκα σε κανένα στάδιο.

    Ωστόσο, όπως και άλλοι που προέρχονται από ένα πολύ άσχημο υπόβαθρο, έχω αρχίσει να επιδιώκω μια καλύτερη σχέση και με τους δύο γονείς μου, και επίσης έχω βρει την ειρήνη μέσα μου με τις συντηρητικές αξίες που έχω τώρα. Οι αξίες τους δεν είναι οι αξίες μου, αλλά εξακολουθώ να τους τιμώ επειδή είναι οι γονείς μου. Για να είμαι ειλικρινής αν δεν είχα αυτές τις εμπειρίες, δεν θα είχα τη σαφήνεια των πραγματικών ζητημάτων που εμπλέκονται σε αυτό το θέμα.

    Οι γκέι θεωρούν τους στρέιτ «ομοφοβικούς» εάν δεν συμφωνούμε με τον τρόπο ζωής τους. Ύστερα από τόσα χρόνια που έμεινα μαζί τους, μου δημιουργήθηκε η άποψη ότι το να είσαι γκέι είναι συχνά ένας τρόπος ζωής. Είναι ένα lifestyle. Είναι ένα show. Όλα έχουν να κάνουν με το «εγώ, εγώ, εγώ» και όχι με το ιδανικό περιβάλλον για την ανατροφή των παιδιών.

    Κατά συνέπεια, ψήφισα κατά του «γάμου» ατόμων του ιδίου φύλου στο δημοψήφισμα, και σας καλώ επίσης και εσάς να ψηφίσετε όχι, για το καλό της προστασίας των παιδιών».

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:48 | Yiannos

    Συμφωνώ με το νομοσχέδιο και πιστεύω ότι πρέπει να προστεθούν επιπλέον ρυθμίσεις σχετικά με την εκούσια αναγνώριση τέκνου συμβολαιογραφικά, την αναγνώριση του τεκμηρίου γονεϊκότητας και επέκταση του τεκμηρίου πατρότητας με μετατροπή αυτού σε τεμήριο γονεϊκότητας, δυνατότητας συμμετοχής σε κάθε ομόφυγλο ζευγάρι σε όλες τις ρυθμίσεις υποβοηθούμενης αναπαραγωγής και ιδιαίτερα στις γυναίκες που αυτό το νομοσχέδιο τις αποκλείει από αυτή τη δυνατότητα.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:48 | Σταματία Γ

    ΔΙαφωνώ. Απαράδεκτο για την Ελλάδα μας ένα τέτοιο νομοσχέδιο.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:35 | Μαρία

    Ο γάμος είναι είναι και είναι μυστήριο της Ορθοδοξίας. Η χρήση του όρου χρησιμοποιείται για να μειώσει την αξία ενός σημαντικότατου μυστηρίου. Πέραν τούτου, οι νομικές διαδικασίες τακτοποιούνται από το σύμφωνο συμβίωσης. Ποιος λοιπόν είναι ο λόγος της ψήφισης; ίσως η εύκολη τεκνοθεσία μίας και ήδη τα ομοφυλόφιλα ζευγάρια ήδη υιοθετούν. Ίσως η πολυγαμία, κάτι που ειπώθηκε από την πρόεδρο μις ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας.
    Τεκνοθεσία: χρησιμοποιούνται τα παιδιά ως τρόπαια, για να κάνουμε με το ζόρι μια «οικογένεια». Νομοθετούμε για τα ομοφυλόφιλα ζευγάρια για να μην προσβάλουμε τα δικαιώματα τους και προσβάλουμε το δικαίωμα του παιδιού να ζήσει σε μια κατά φύσιν οικογένεια, να μεγαλώσει και να διαμορφωθεί ως ένας συγκροτημένος ενήλικας.
    Όχι και πάλι όχι.
    Το νομοσχέδιο θα ανοίξει τους ασκούς του Αιόλου και δεν μπορώ να φανταστώ τις τραγικές συνέπειες στα παιδιά, στις παρένθετες μητέρες και στην κοινωνία γενικότερα.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:17 | Μυρτώ Καββαδία

    Συμφωνώ με το νομοσχέδιο και πιστεύω ότι πρέπει να προστεθούν επιπλέον ρυθμίσεις σχετικά με την εκούσια αναγνώριση τέκνου συμβολαιογραφικά, την αναγνώριση του τεκμηρίου γονεϊκότητας και επέκταση του τεκμηρίου πατρότητας με μετατροπή αυτού σε τεμήριο γονεϊκότητας, δυνατότητας συμμετοχής σε κάθε ομόφυλο ζευγάρι σε όλες τις ρυθμίσεις υποβοηθούμενης αναπαραγωγής και ιδιαίτερα στις γυναίκες που αυτό το νομοσχέδιο τις αποκλείει από αυτή τη δυνατότητα.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:15 | Ασημίνα Σταθούλια

    Το παρόν νομοσχέδιο δεν πρέπει να ψηφιστεί από το Ελληνικό Κοινοβούλιο. Αντίκειται και αντιβαίνει σε θέματα φυσιολογίας, ηθικής, Συντάγματος, θεσμών, αξιών. Με βρίσκει σύμφωνη η επίσημη θέση της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ελλάδος.
    Κάθε πρόσωπο είναι σεβαστό ως εικόνα Θεού, αλλά το «παρά φύσιν» είναι «παρά φύσιν» , πώς να το κάνουμε;;;;
    Άραγε οι βουλευτές μας σκέφτηκαν τι θα ακολουθήσει μετά την ψήφισή του; Θα ξεκινήσουν διεκδικήσεις για δικαιώματα πολυγαμίας, παρένθετης μητέρας, παιδεραστίας, κτηνοβασίας κλπ.
    Ο Θεός να μας λυπηθεί!

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:12 | Ανδρέας Λεβεντάκης

    Διαφωνώ κάθετα!
    Το νομοσχέδιο είναι αντίθετο με τους νόμους του Θεού και το Σύνταγμα.
    Συντάσσομαι με τη θέση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδας!
    Οφείλουμε να προστατεύσουμε τα παιδιά μας διατηρώντας την απαγόρευση σε ομοφυλα ζευγάρια να τα υιοθετήσουν.
    Δεν μπορούμε να νομιμοποιουμε και να αντιμετωπίζουμε ως φυσικό και ως δικαίωμα, κάτι που είναι έναντια στη φύση μας και διαστρέφει την οικογένεια.
    Έχετε χρέος να Προστατεύστε τα παιδιά και τις γυναίκες και να πείτε το γενναίο Όχι!

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:36 | Μανώλης

    Διαφωνώ με το νομοσχέδιο. Ο γάμος και η οικογένεια είναι ιεροί θεσμοί και δεν χωράνε παραφωνίες και πειραματισμοί με αυτούς.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:35 | ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΝΤΑΦΟΥΛΗΣ

    ΔΙΑΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ , Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΜΑΣ ΦΥΛΑΞΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΑ ΔΕΙΝΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΕΣΟΥΝ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΜΑΣ ΓΙΑΤΙ ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΤΑΝΤΗΜΑ ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ. ΚΑΤΑ ΤΟ ΛΑΟ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΧΟΝΤΕΣ! , ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΘΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΛΟΓΟ ΣΤΟ ΦΟΒΕΡΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΑΣ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΜΑΣ. ΕΙΘΕ ΝΑ ΜΕΤΑΝΟΗΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΣ

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:32 | Ο φυσιολογικός

    Ευτυχώς που η κυβέρνηση δεν απαγόρευσε με κάποιο νομοσχέδιο τον γάμο των ετεροφυλοφίλων. Μεγάλη χαρά αγαπητοί συμπατριώτες που θα ζήσουμε να δούμε την Ελλάδα να καταλήγει άλλη μια αποτυχημένη κοινωνία της Δύσης. Μετά απορούμε γιατί ο ισλαμισμός έχει τέτοια απήχηση σε νέους και νέες του δυτικού κόσμου. Επόμενο είναι όταν και τα τελευταία <> κράτη επιλέγουν με <> διαδικασίες την επικράτηση ηθικής ανυπαρξίας με σε ένα παραλογισμό πνεύμα δικαιωματισμου. Όλοι μας έχουμε ευθύνη σε αυτά που συμβαίνουν οπότε προσπαθήστε να αλλάξετε τον εαυτό σας για να αλλάξει όλη κοινωνία. Και κάτι τελευταίο για να μην παρεξηγηθώ. Υπάρχουν ομοφυλόφιλοι σε αυτόν τον κόσμο αλλά είναι λιγότεροι από 0.01% και αλίμονό μας αν θεωρούνται φυσιολογικοί αυτοί και όχι το υπόλοιπο 99.99% των ανθρώπων.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:22 | E.A.

    1. Το νομοσχέδιο είναι απαράδεκτο και διαφαίνεται ξεκάθαρα πως στόχο έχει να καταλύσει θεσμούς αιώνιους και χριστιανικές αξίες, καταργώντας στην ουσία τον πυρήνα της ελληνικής κοινωνίας, δηλ. την οικογένεια. Η φυσιολογία δεν καταργείται με νομικές διατάξεις. Το ζήτημα των παιδιών, με όποιον τρόπο αποκτήθηκαν, υπάρχει η δυνατότητα να τακτοποιηθεί πολύ εύκολα, όπως έχουν αναφέρει και οι ειδικοί, με σχετική προσθήκη στο σύμφωνο συμβίωσης.

    2. Διαφωνώ πλήρως. Νομικοί έχουν τονίσει ότι η χρήση του όρου «δικαίωμα» στην περίπτωση του νομοσχεδίου είναι κίβδηλη.

    3. Διαφωνώ απόλυτα. Όπως έχει τονιστεί από ειδικούς, οι νόμοι της φύσης δεν μπορούν να καταργηθούν από τους νόμους του κράτους. Ο γάμος δεν είναι δικαίωμα, είναι θεσμός.

    4. Διαφωνώ πλήρως. Το δικαίωμα του παιδιού για μητρικό και πατρικό πρότυπο ποιος θα το ικανοποιήσει;

    5. Διαφωνώ απόλυτα. Τα παιδιά, όπως έχει τονιστεί, δεν είναι κατοικίδια ζώα συντροφιάς για όποιον επιθυμεί να νιώσει κηδεμόνας.

    6. Διαφωνώ πλήρως. Εμπορευματοποιεί τη γέννησή παιδιών και εργαλειοποιεί το σώμα της γυναίκας, αφαιρώντας της κάθε δικαίωμα ισοτιμίας και σεβασμού στις ανθρώπινες σχέσεις.

    7. Διαφωνώ απόλυτα. Καταργεί κανόνες βιοηθικής, χριστιανικές αξίες και την ελληνική οικογενειακή παράδοση, ανατρέποντας τα δικαιώματα μελλοντικών παιδιών και τους ρόλους των φύλων ως στοιχείων συνοχής της κοινωνίας, γεγονός που αφορά κάθε Έλληνα πολίτη, έστω και αν δεν αποδέχεται τη χριστιανική ηθική.

    8. Διαφωνώ πλήρως. Κανένα «δικαίωμα» δεν μπορεί να υπερβαίνει τις φυσικές προδιαγραφές του ανθρώπου.

    9. Διαφωνώ απόλυτα. Όπως τόνισαν ειδικοί νομικοί, στο Δίκαιό μας η διαφορά φύλου είναι θεμελιώδης προϋπόθεση τέλεσης γάμου και η έλλειψή της καθιστά τον γάμο ανυπόστατο και αντισυνταγματικό.

    10. Διαφωνώ πλήρως. Το δικαίωμα των παιδιών, όπως προκύπτει από τη φύση, είναι δικαίωμα σε μητρικό και πατρικό πρότυπο, όπως αυτά διαφοροποιούνται σωματικά στην επιστήμη της βιολογίας.

    11. Διαφωνώ απόλυτα. Κάθε παράβαση και αλλοίωση της φυσιολογίας αντιβαίνει στην βιοηθική. Κάθε ανατροπή της ηθικής αποδομεί την αξία του ανθρώπου. Με τον νόμο αυτό η ανθρώπινη αξία κατακρημνίζεται και η αξιοπρέπεια της ανθρώπινης φύσης καταρρακώνεται.

    12. Διαφωνώ πλήρως. Η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία καταδικάζει τα μελλοντικά παιδιά να μεγαλώσουν χωρίς πατέρα ή μητέρα σε ένα περιβάλλον σύγχυσης των γονεϊκών ρόλων.

    13. Διαφωνώ απόλυτα. Ποιος θα προστατεύσει το πραγματικό δικαίωμα του παιδιού σε πατρικό και μητρικό πρότυπο, όπως προκύπτει απὸ την ίδια τη φύση;

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:12 | ΝΙΚΗ

    Όλοι εσείς που πρεσβεύετε νεωτερισμούς και ρηξικέλευθα σχέδια δεν έχετε μανούλες; Ή μήπως η συνείδησή σας είναι εφησυχασμένη, καθόσον μεγαλώνετε τα παιδάκια σας φυσιολογικά κι ας πειραματιστούν οι όποιοι διεστραμμένοι με τα παιδιά τρίτων, τα οποία δεν έχουν καμία αξία για εσάς;
    Είστε τόσο σίγουρη ότι πάντα θα έχετε τη δύναμη να ορίζετε κατά το δοκούν τις τύχες των άλλων κι ότι δε θα γυρίσει ο τροχός, όπως μας έχει επανειλημμένα διδάξει η ιστορία;

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:55 | Παύλος

    Καλησπέρα! Διαφωνώ πλήρως και με τον γάμο ως θεσμό αλλά πολύ περισσότερο στην απόκτηση παιδιών από άτομα του ίδιου φύλου. Γάμος ορίζεται η ένωση ανδρός και γυναικός στην Ελληνική μας κοινωνία και αναφέρεται στο Σύνταγμα. Όσων αφορά τα παιδιά, όσα μπορούμε να δημιουργήσουμε από μόνοι μας μόνο αυτά μας ανήκουν. Τα παιδιά ανήκουν μόνο σε αυτούς που τα δημιουργούν και η φυσιολογική συνέχεια είναι να μεγαλώνουν με αυτούς.
    Ευχαριστώ!

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:47 | Άρτεμις Χρυσοπούλου

    Διαφωνώ με το νομοσχέδιο. Είναι ενάντια στα πιστεύω και τις αξίες μου…

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:41 | ΠΟΛΎΒΙΟΣ ΔΗΜΑΚΌΠΟΥΛΟΣ

    ΔΙΑΦΩΝΏ ΚΆΘΕΤΑ!

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:28 | Κλειώ Α

    Διαφωνώ

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:25 | Μάρθα Καζαντζή

    Διαφωνώ. Δεν μπορεί το παιδί να είναι θύμα του παρά φύσιν τρόπου ζωής.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:04 | ΝΤΑΦΟΥΛΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ

    ΔΙΑΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ,

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:12 | Ιωάννα

    Διαφωνώ κάθετα με το Νομοσχέδιο.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:57 | Ασημίνα Μαντζαβινου

    Διαφωνώ κάθετα με το νομοσχέδιο

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:52 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΤΟΓΙΑ

    Διαφωνώ κάθετα και ριζικά με το νομοσχέδιο! Σύμφωνα με το άρθρο 1 του Συντάγματος: «1. Η οικογένεια, ως θεμέλιο της συντήρησης και προαγωγής του Έθνους, καθώς και ο γάμος, η μητρότητα και η παιδική ηλικία τελούν υπό την προστασία του Κράτους.» Το ότι είμαστε ίσοι, δεν σημαίνει ότι είμαστε ίδιοι. Άλλο ισότητα και άλλο ισοπέδωση των φυσικών λειτουργιών. Η φύση δεν ακολουθεί τη γνώμη κανενός νομοθέτη, διότι έχει τους δικούς της απαράβατους νόμους που υφίστανται πάντα, τους οποίους όρισε ο Θεός, είτε τους σέβεται κανείς – είτε όχι.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:42 | ΚΠ

    Απαράδεκτο

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:40 | Αθανάσιος

    Απαράδεκτο. Να αποσυρθεί πάραυτα.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:26 | ΙΩΑΝΝΗΣ

    «οἱ ἐμπνευστές τοῦ νομοσχεδίου καί οἱ συνευδοκοῦντες σέ αὐτό προωθοῦν τήν κατάργηση τῆς πατρότητας καί τῆς μητρότητας καί τήν μετατροπή τους σέ οὐδέτερη γονεϊκότητα, τήν ἐξαφάνιση τῶν ρόλων τῶν δύο φύλων μέσα στήν οἰκογένεια καί θέτουν πάνω ἀπό τά συμφέροντα τῶν μελλοντικῶν παιδιῶν τίς σεξουαλικές ἐπιλογές τῶν ὁμοφυλοφίλων ἐνηλίκων».
    ΔΕΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΣΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΓΕΝΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ. ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΣΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΝΤΟΛΕΩΝ ΣΑΣ.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:06 | Φώτιος Κυρβασίλης

    Η ιδιαιτερότητα στη σχέση δύο ανθρώπων δεν μπορεί να προσκρούει στα δικαιώματα του παιδιού. Κάθε παιδί δικαιούται να αναπτύσσεται σε ένα υγιές περιβάλλον όπως ορίζεται από την φυσική, καρποφόρα ετερόφυλη σχέση.

  • 31 Ιανουαρίου 2024, 20:32 | Σοφία Γεωργιάδου

    Ειμαι αρνητική για όλα αυτά δεν είναι σωστα.