Η ισχύς του νόμου αυτού αρχίζει από τη δημοσίευση του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αρχική Περιορισμός της πολυνομίας, κωδικοποίηση και αναμόρφωση της νομοθεσίαςΆρθρο 9 – Έναρξη Ισχύος
Άρθρο 9 – Έναρξη Ισχύος
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 1 – Σκοπός και έννοια
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Σύσταση Επιτροπής Αναμόρφωσης του Δικαίου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 3 – Αρμοδιότητες Επιτροπής Αναμόρφωσης του Δικαίου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 4 – Σύσταση Κεντρικής Επιτροπής Κωδικοποίησης και Ηλεκτρονικής Νομοθέτησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 5 – Αρμοδιότητες Κεντρικής Επιτροπής Κωδικοποίησης και Ηλεκτρονικής Νομοθέτησης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 6 – Διαδικασία Κωδικοποίησης της Νομοθεσίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 7 – Εργασίες κωδικοποίησης από ειδικές επιτροπές
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 8 – Τελικές και μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 9 – Έναρξη Ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
13 Αυγούστου 2010, 18:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
5 Σεπτεμβρίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
1 Σχόλιο επι του Άρθρου 52 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 8983 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μια Ελλάδα με Όλους για Όλους:Εθνική Στρατηγική για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία 2024-2030
- Ισότητα στον πολιτικό γάμο, τροποποίηση του Αστικού Κώδικα και άλλες διατάξεις
- ΕΘΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ 2022-2027
- Διαβούλευση για το σχέδιο της Έκθεσης Εθελοντικής Αξιολόγησης της Ελλάδας (Voluntary National Report) σχετικά με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ)
- Εθνική Αρχή Προσβασιμότητας, Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής και Τεχνοηθικής
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία
- Προδιαβούλευση για τη Βελτίωση της Επικοινωνίας των ατόμων με Αναπηρία με τη Δημόσια Διοίκηση
- Κατευθυντήριες - οργανωτικές διατάξεις υλοποίησης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες
- Ηλεκτρονικό Σύστημα Διάθεσης Διαφημιστικού Χρόνου
- Σχέδιο προκήρυξης ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού αδειοδότησης των ψηφιακών τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας γενικού περιεχομένου
- Αδειοδότηση παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης
- Εθνική Επικοινωνιακή Πολιτική
- Καταπολέμηση της Διαφθοράς
- Περιορισμός της πολυνομίας, κωδικοποίηση και αναμόρφωση της νομοθεσίας
- Ρυθμίσεις Θεμάτων Δημόσιου Ραδιοτηλεοπτικού Φορέα, Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Ανώνυμη Εταιρεία και τροποποίηση του άρθρου 48 του Ν2190_1920
- Ανοικτό Σύστημα Επιτάχυνσης Στρατηγικών Επενδύσεων
Καλησπέρα.
Διαβάζοντας το σχέδιο νόμου αντιλήφθηκα πως διαλέξαμε τον εύκολο δρόμο για μια διαδικασία που απαιτεί να πάρουμε τον λιγότερο περπατημένο΄, και εξηγούμαι:
1.Τίτλος «περιορισμός της πολυνομίας, κωδικοποίησης και αναμόρφωση της νομοθεσίας». Όπως παρουσιάζεται εδώ το βασικό αν όχι το μοναδικό εργαλείο για τα 2 σκέλη του τίτλου είναιη κωδικοποίηση?
Είναι δυνατόν ο στόχος της καλύτερης νομοθέτησης να επιτευχθεί με νέους νόμους ή αποκλειστικά με νομικά κριτήρια?
Η ποιότητα των νόμων κατα τη διαδικασία θέσπισης τους αλλά και η ανάλυση των επιπτώσεών τους λαμβάνεται υπόψη?
Χρησιμοποιούνται αξιόπιστα κριτήρια για να ελεγχθεί το κόστος της ρύθμισης?
2.Η μέτρηση του συνολικού κόστους μιας ρύθμισης γίνεται με αξιόπιστα κριτήρια?Αν ναι, τότε πως περιλαμβάνεται σε αυτό πχ. το κόστος συμμόρφωσης του προσωπικού που καλείται να διαχειριστεί ένα νέο νόμο για τον οποίο δεν ρωτήθηκε με τρόπο επίσημο η γνώμη του?
3.Επιτροπή για κωδικοποίηση: πόσο αφελής μπορεί να είναι κάποιος που συστήνει μια επιτροπή που αφορά την ποιότητα των΄ρυθμίσεων και την συγκροτεί σχεδόν αποκλειστικά με νομικούς επιστήμονες?Δείχνει έλλειψη κατανόησης του προβλήματος.
4.Το πρόβλημα της κάκιστης νομοθέτησης στην Ελλάδα δεν προέκυψε επειδή δεν υπάρχουν αξιόλογοι νομικοί επιστήμονες αλλά κυρίως επειδή δεν έχουμε αντιληφθεί ότι αποτελεί συστημικό ζήτημα και απαιτεί μια συνολικότερη αντιμετώπιση. Συνεργασία από όλες τις βαθμίδες της διοικητικής ιεραρχίας και τα επιστημονικά πεδία.
5.Νόμοι , έστω και λίγοι, που έρχονται από άνωθεν, είναι μοιραίο να δημιουργήσουν διοικητικά και ενδοδιοικητικά βάρη.Όπως τονίζεται και σε επίσημα κείμενα (mandelkern final report,2001)απαιτείται και πολιτική βούληση σε όσα τα επίπεδα και ο μεταξύ τους συντονισμός για να αποτελέσει η εκάστοτε ρύθμιση χρήσιμο εργαλείο, ενώ η απλοποίηση των ρυθμίσεων δεν πρέπει να γίνει αυτοσκοπός.
6. Οι ρυθμίσεις αποτελούν εικόνα της κοινωνίας, είναι ζωντανοί οργανισμοί. Μια κωδικοποίηση που δεν λαμβάνει υπ’όψιν και τις μη νομικές παραμέτρους (πχ.τι σκοπούς επιδιώκει να εξυπηρετήσει,αν υπάρχουν οι υποδομές, η απαιτούμενη κουλτούρα,η ανάγκη για τη δημιουργίασ του κ.α)θα είναι εμπόδιο και σίγουρα να παρακαμθει στην πράξη.
Πολλά θα μπορούσαν να υποθούν ακόμα αλλά δεν θα ήθελα να κουράσω παραπάνω.
Ελπίζω μόνο να γίνει κατανοητό ότι όπως πολλές «ασθένειες» απαιτούν συνδυασμό φαρμάκων για να εξαλειφθούν έτσι και το τέρας της κακής νομοθέτησης στη χώρα μας απαιτει σφαιρικότερη αντιμετώπιση και ίσως και μια λιγότερο νομικίστικη αντιμετώπιση του.
Καλή συνέχεια στο έργο σας.