Για την εκδίκαση των υποθέσεων που σχετίζονται με την ανάθεση Μεγάλων Έργων, αρμόδιο είναι το Συμβούλιο της Επικρατείας, εφόσον πρόκειται για έργα που διέπονται από το ευρωπαϊκό δίκαιο, ενώ για έργα που δεν υπάγονται στο ευρωπαϊκό δίκαιο αρμόδιο είναι το αρμόδιο Διοικητικό Εφετείο, το οποίο δικάζει σε πρώτο και τελευταίο βαθμό.
Άρθρο 13 – Αρμοδιότητα δικαστηρίων
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 1
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Κριτήρια υπαγωγής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 3 – Αρμοδιότητα υπαγωγής
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 4 – Διαδικασία αιτήσεων ένταξης επενδύσεων και έργων από τον ιδιωτικό τομέα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 5 – Υποχρεώσεις εντασσόμενου στη Διαδικασία Μεγάλων Έργων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 6 – Μεγάλα Έργα και Επενδύσεις Φορέων του Δημοσίου
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 7 – Ειδικά Σχέδια Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης Περιοχών Εγκατάστασης Μεγάλων Έργων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 8 – Έγκριση Περιβαλλοντικών όρων
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 9 – Έκδοση αδειών
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Πολεοδομικές ρυθμίσεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Βοηθητικά και Συνοδά Έργα
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Παραχώρηση χρήσης αιγιαλού και παραλίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Αρμοδιότητα δικαστηρίων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Αναγκαστικές απαλλοτριώσεις για την εκτέλεση Μεγάλων Έργων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Δικαστική προσβολή αναγκαστικών απαλλοτριώσεων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Εκτίμηση αξίας απαλλοτριούμενων ακινήτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17 – Κτηματολογικά στοιχεία – Αναγνώριση δικαιούχων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 18
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Σύμβουλοι
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Μεταβατικές Διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 – Καταργούμενες Διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
6 Αυγούστου 2010, 18:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
5 Σεπτεμβρίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 130 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 8983 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μια Ελλάδα με Όλους για Όλους:Εθνική Στρατηγική για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία 2024-2030
- Ισότητα στον πολιτικό γάμο, τροποποίηση του Αστικού Κώδικα και άλλες διατάξεις
- ΕΘΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ 2022-2027
- Διαβούλευση για το σχέδιο της Έκθεσης Εθελοντικής Αξιολόγησης της Ελλάδας (Voluntary National Report) σχετικά με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ)
- Εθνική Αρχή Προσβασιμότητας, Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής και Τεχνοηθικής
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία
- Προδιαβούλευση για τη Βελτίωση της Επικοινωνίας των ατόμων με Αναπηρία με τη Δημόσια Διοίκηση
- Κατευθυντήριες - οργανωτικές διατάξεις υλοποίησης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες
- Ηλεκτρονικό Σύστημα Διάθεσης Διαφημιστικού Χρόνου
- Σχέδιο προκήρυξης ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού αδειοδότησης των ψηφιακών τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας γενικού περιεχομένου
- Αδειοδότηση παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης
- Εθνική Επικοινωνιακή Πολιτική
- Καταπολέμηση της Διαφθοράς
- Περιορισμός της πολυνομίας, κωδικοποίηση και αναμόρφωση της νομοθεσίας
- Ρυθμίσεις Θεμάτων Δημόσιου Ραδιοτηλεοπτικού Φορέα, Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Ανώνυμη Εταιρεία και τροποποίηση του άρθρου 48 του Ν2190_1920
- Ανοικτό Σύστημα Επιτάχυνσης Στρατηγικών Επενδύσεων
Το άρθρο 13 ορίζει νέα κριτήρια για τις αρμοδιότητες των δικαστηρίων, με βάση το ποια έργα «διέπονται από το ευρωπαϊκό δίκαιο», με αποτέλεσμα τον με τον αποκλεισμό του ΣτΕ από την εκδίκαση σε τελικό βαθμό έργων που δεν υπάγονται στο κοινοτικό δίκαιο. Εκτός από την αυθαίρετη διάσταση της ρύθμισης, θα πρέπει να τονιστεί ότι, δυνητικά, όλα τα έργα διέπονται από το Ευρωπαϊκό δίκαιο, εφόσον δύναται να έχουν περιβαλλοντικές επιπτώσεις, όπως προβλέπουν οι σχετικές οδηγίες 85/337/ΕΟΚ, 2001/42/ΕΚ, 92/43/ΕΟΚ και 2009/147/ΕΚ. Ο διαχωρισμός αυτός παραβιάζει το κοινοτικό δίκαιο, δεδομένου ότι κανένα μεγάλο έργο δεν μπορεί να εξαιρεθεί από την εκτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεών του.
Εδώ, κατά περίπτωση, μπορούν να καταργηθούν ο δεύτερος και τρίτος βαθμός εκδίκασης μίας υπόθεσης, δηλαδή η πρώτη απόφαση του δικαστηρίου να είναι και τελεσίδικη. Φυσικά κάτι τέτοιο είναι ενάντιο στο Σύνταγμα και στη λογική της απονομής της δικαιοσύνης.
Πολύ σύντομο άρθρο. Σχεδόν όλα τα Έργα μπορούν να ενταχθούν στο ευρωπαϊκό Δίκαιο. Από τη στιγμή που η απόφαση υλοποίησης του Έργου είναι από την κεντρική κυβέρνηση χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των εμπλεκόμενων φορέων είναι επόμενο να υπάρχουν συνεχώς ενστάσεις στο ΣτΕ με συνέπεια τις μεγάλες καθυστερήσεις των Έργων που φυσικά θα ζημιώνουν το Δημόσιο. Είναι η ίδια ιστορία εδώ και πολλά χρόνια και απορώ πως δεν τη λαμβάνεται υπ’ όψη σας.
Πώς είναι δυνατόν με τρείς σειρές να αλλάζει ένα άρθρο την κατανομή της καθ’ ύλην αρμοδιότητας των διοικητικών δικαστηρίων, χωρίς καν τις γνώμες της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας και της διοίκησης των Διοικητικών Δικαστηρίων;
Επίσης το κριτήριο της διάκρισης (εφαρμογή ή μη ευρωπαϊκού δικαίου) είναι ασαφές και χρήζει κάθε φορά ολόκληρης διερεύνησης, ενώ δεν στηρίζεται και σε κανένα προηγούμενο τέτοιας διάκρισης της καθ’ ύλην αρμοδιότητας.
Όλα τα έργα που εννοεί αυτό το νομοσχέδιο διέπονται από το ευρωπαικό δίκαιο, λόγω του οικονομικού μεγέθους τους (θα έχουν ζητήματα ανταγωνισμού-διαφανών διαδικασιών) και των περιβαλλοντικών τους επιπτώσεων.
Δεν είναι παραδεκτό να καταργείται με ένα άρθρο ενός νόμου ολόκληρος βαθμός δικαιοδοσίας (ο δεύτερος-δηλαδή η έφεση) ειδικά για κάποια έργα.
υποθέσω ότι η διαταξη έχει στόχο κυριώς το θέμα των αδειών και γι’ αυτό μνημονεύει μόνο τα διοικητικά δικαστήρια. Πιθανόν να χρειάζεται η διαταξη φραστική τροποποίηση. περαιτέρω το θέμα είναι ποιος θα δικάσει; ή πόσο χρόνο θα κάνει για να δικάσει; και έως ότου βγεί η αποφαση θα υπάρχει αναστολή ή το έργο θα προχωράει; επίσης γιατί διατηρείτε μόνο ακυρωτική αρμοδιότητα; Το να δημιουργήσετε διοικητική διαδικασία προελέγχου με την συμμετοχή και δικαστικων λειτουργών θα ήταν άραγε επαναστατική διαδικασία; (στο πρότυπο της επεξεργασίας διαταγμάτων) . Αν έχω καταλάβει ορθά διοικητικό/δικαστικό προέλεγχο έχουμε μόνο στο άρθρο 7 (που όμως δεν αφορά συγκεκριμένη επενδυση λχ Α, Β Γ αλλα χωρικές ζώνες)και δεν θα υπάρχει προέλεγχος του Στε ούτε στο 8, ούτε στο 9, ούτε στο 10 ούτε στο 11. Καλύψτε το κενα και θωρακίστε τα έργα, βάζοντας ενα προέλεγχο με συμμετοχή και δικαστών : βαφτίστε το όπως θέλετε : ενδικοφανη προσφυγή, διαβούλευση κοκ ώστε τα όποια προβλήματα να μην ανακύψουν ξαφνικά στο ΣΤΕ ή στο ΔιοικΕφ και ο επενδυτής να προλάβει να κάνει διορθωτικές κινήσεις.Μία άλλη λύση είναι να βάλετε ρητές προθεσμίες ημερομηνίες συζήτησης και έκδοσης αποφασης στα πρότυπα πχ του 2522/1997 ή 3431/2006 άρθρο 31.Καταργήστε τον – κατα την γνωμη μου- προσβλητικό διαχωρισμό της αρμοδιότητας με βάση του ευρωπαικό ή εθνικό δίκαιο διότι ius (περιλαμβανομένου του ευρωπαικού)novit curia και όχι μόνο το ΣΤΕ.
Μήπως η εκδίκαση στο ΣτΕ είναι πολύ χρονοβόρος για την εκδίκαση θεμάτων που χρίζουν επιτάχυνσης? Μήπως θα μπορούσε να υπάρξει κάποιος Ευρωπαικός φορέας που θα μπορούσε να δώσει ταχύτερη αξιόπιστη λύση στο σημείο αυτό?