1. Για την υποστήριξη του έργου του Εθνικού Συντονιστή για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς συνιστώνται :
α. Τρεις (3) θέσεις προσωπικού κατηγορίας Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης με τριετή τουλάχιστον υπηρεσία, με πολύ καλή τουλάχιστον γνώση της αγγλικής ή γαλλικής ή γερμανικής γλώσσας.
β. Πέντε (5) θέσεις Διοικητικών υπαλλήλων κατηγορίας ΔΕ με βαθμούς Β΄- ΣΤ΄, με τετραετή τουλάχιστον υπηρεσία, καλή τουλάχιστον γνώση της αγγλικής ή γαλλικής ή γερμανικής γλώσσας και γνώση χειρισμού Η/Υ.
2. Οι θέσεις της προηγούμενης παραγράφου καλύπτονται με απόσπαση υπαλλήλων του δημόσιου τομέα. Η απόσπαση γίνεται με απόφαση του Πρωθυπουργού, κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων και, χωρίς χρονικό περιορισμό. Οι θέσεις των υπαλλήλων της προηγούμενης παραγράφου μπορεί να καλύπτονται και με μετάταξη μονίμων πολιτικών υπαλλήλων του δημοσίου, ΝΠΔΔ ή ΟΤΑ, κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων, με απόφαση του Πρωθυπουργού.
Τι να τα κάνουμε τα αγγλικά και τους μεταπτυχιακούς τίτλους (γενικά μιλάω). Γύρω μας υπάρχουν απλοί καθημερινοί άνθρωποι που μπορεί να ξέρουν λίγα γράμματα, αλλά μπορούν να κόψουν το χέρι αν πιάσουν κάποιον να κλέβει. Πότε επιτέλους θα θέσουμε ως βασικό προσόν για κάθε δουλειά στο Δημόσιο την ΕΝΤΙΜΟΤΗΤΑ και μετά όλα τα άλλα;
Η ελληνική πραγματικότητα επιβάλλει στα αρμόδια όργανα να γνωρίζουν πέρα από αγγλικά, αλβανικά, βουλγαρικά, ρώσικα, τουρκικά, σερβικά, αραβικά, κινέζικα κ.ά. γλώσσες τρίτων χωρών, διότι οι δημόσιοι υπάλληλοι πιο συχνά έρχονται σε επαφή με τέτοιες εθνικότητες παρά π.χ. με Γερμανους. Επίσης, να ελέγχεται το επίπεδο γνώσης των ξένων γλωσσών όχι με διπλώματα και πιστοποιητικά αλλά με σύστημα γραπτών και προφορικών εξετάσεων που θα οριστούν από τον Εθνικό συντονιστή.
Πιστεύω πως η δημιουργία μιας ιστοσελίδας που πραγματικά θα προστατεύει την ανωνυμία του πολίτη,θα αναδείκνυε πάρα πολλά θέματα διαφθοράς και κακοδιοίκησης.Επίσης οι μεγάλες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τον μυστικό πελάτη.Ίσως θα μπορούσε να εφαρμοστεί και σε κάποια τμήματα της Διοίκησης.
1. Για ποιο λόγο ζητείται στα προσόντα η πολύ καλή γνώση Αγγλικής ή Γερμανικής ή Γαλλικής; Για παράδειγμα γιατί δεν μετράει και η γνώση Ισπανικής ή Ιταλικής Γλώσσας; Τεκμηριώνεται κάπου; Πιο πολλές επαφές θα έχει ως υπηρεσία με την Γερμανία παρά με την Ιταλία;
Η τριετής υπηρεσία που απαιτείται είναι ανεπαρκής αφού ο υπάλληλος είναι για 2 χρόνια δόκιμος οπότε στην ουσία θα έχει ένα χρόνο υπηρεσίας με πλήρη ευθύνη. Αν τα 3 χρόνια είναι επαρκή γιατί για θέση διοικητικών απαιτούνται 4;
Γιατί δεν μπαίνει πουθενά το ζήτημα της αξιολόγησης των υπαλλήλων; Αν δηλαδή από τις εκθέσεις αξιολόγησης προκύπτει ότι είναι ικανός για το αντικείμενο της θέσης; Και γιατί δεν μπαίνει πουθενά κάποιο κριτήριο για τη λήξη της απόσπασης; Δηλαδή μπορεί ο πρωθυπουργός να καθορίζει πότε θα σταματήσει η θητεία του υπαλλήλου αυθαίρετα και έτσι π.χ. να απομακρύνεται κάποιος υπάλληλος που δεν είναι τόσο «συνεργάσιμος»;
Δεν κατανοώ γιατί ο νομοθέτης σε μια τόσο νευραλγική και νεοσύστατη θέση απαιτεί οι υποψήφιοι υπάλληλοι να ειναι μειωμένων προσόντων. Διότι τη σημερινή εποχή η πολυ καλή ή καλή γνώση της ξένης γλώσσας δεν αρκεί για να μελετήσει κάποιος ή να συνταξει ένα έγγραφο στην ξένη γλώσσα. Εκτός αν το στέλνει στο μεταφραστικό του υπουργείου Εξωτερικών. Επομένως οι υπαλληλοι πρέπει να γνωρίζουν άριστα την ξένη γλώσσα και τον ηλεκτρονικό υπολογιστή για τη συγκεκριμένη υπηρεσία και ακόμη να κληθούν σε συνέντευξη γενικών γνώσεων. Διαφορετικά θα συσταθεί μια υπηρεσία όπως όλες μέχρι σήμερα και μετά δεκαετία θα ψάχνουμε να βρούμε τί φταίει και δεν λειτουργεί. Και ακόμα η πρόσληψη ή μετάταξη να γίνει μέσω ΑΣΕΠ με ανοιχτή δημόσια πρόσκληση για να στελεχώσουν την υπηρεσία οι πλεόν ικανοί και να τηρηθεί η αρχή της διαφάνειας.
Για τις τρεις (3) θέσεις προσωπικού κατηγορίας Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης με τριετή τουλάχιστον υπηρεσία να απαιτείται η άριστη γνώση ης αγγλικής ή γαλλικής ή γερμανικής γλώσσας και ότι η πολή καλή γνώση.
Οι θέσεις να καλύπτονται όχι με απόσπαση υπαλλήλων του δημόσιου τομέα αλλά με τη μετακίνηση των υπαλλήλων που είναι σε διαθεσιμότητα ή νέα προκήρυξη με αυξημέα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα.
Ας κοιτάξουμε λιγάκι μπροστά και ας αφήσουμε τις πολιτικές σκοπιμότητες. Όλοι χρειαζόμαστε την καινοτομία και τη δίκαιη πρωτοβουλία.
ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΑΡΙΣΤΗ ΓΝΩΣΗ ΤΩΝ 3 ΠΑΡΑΠΑΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΚΑΙ ΑΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΑ
Δεν έχω ακόμα καταλάβει πως αυτή η επιτροπή, θα βοηθήσει στην καταπολέμηση της διαφθοράς, από την στιγμή που δεν θα έχει ομάδα κρούσης, η τέλος πάντων εμπειρογνώμονες σε τομείς που έχουν υψηλό Δίκτη διαφθοράς, χωρίς ανθρώπους που να γνωρίζουν το σύστημα στους τομείς αυτούς και που να μπορούν να επεμβαίνουν όταν χρειαστεί . Είναι μαθηματικά αποδεδειγμένο ότι θα αποτύχει
Η σύσταση των θέσεων θα ήταν προτιμότερο από άποψης αξιοπιστίας να γίνουν μέσω διαδικασίας Α.Σ.Ε.Π.
ΕΙΜΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΛΕΠΩ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΟΤΙ ΘΑ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΑΡΓΑ Η ΓΡΗΓΟΡΑ ΘΑ ΛΑΔΩΘΕΙ ΟΠΩΣ ΠΟΛΛΕΣ ΑΛΛΕΣ.
ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΝΑ ΠΑΡΕΤΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΒΓΑΛΕΤΕ ΠΧ ΕΝΑ ΑΤΟΜΟ ΑΠΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΝΑ ΑΠΟ ΔΗΜΟ.
ΝΑ ΠΑΝΕ ΣΑΝ ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΗΔΗ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΝ ΓΙΑ ΚΑΤΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΔΥΣΚΟΛΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΣΧΕΤΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥΣ.
ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΣΗΜΕΙΩΘΕΙ ΠΩΣ ΑΝ ΤΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΟΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΣΧΕΘΕΙ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΟ ΤΟΥΣ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΚΑΙ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕΣΑ.ΜΟΝΟ ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΡΟΗΠΟΘΕΣΗ.ΕΤΣΙ ΓΛΥΤΩΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΒΟΡΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ.
ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΓΑΛΛΙΚΑ ΚΑΙ ΠΙΑΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Η συστηματική απαξίωση των πτυχιούχων ΤΕΙ και ο αποκλεισμός τους από δημόσιες θέσεις δεν θα πρέπει κάποτε να απασχολήσει την Πολιτεία.
Αυτή δεν είναι που νομοθετεί ότι οι πτυχιούχοι ΠΕ έχουν λόγο για το τὶ και οι πτυχιούχοι για το πὼς;
Γνωρίζω ότι απευθύνομαι σε ώτα μη ακουόντων
Ας γίνει κάτι επιτέλους με τους Δήμους που έχουν μετατραπεί σε «κράτη εν κράτει». Ειλικρινά, εις άγραν ψήφων ο κάθε δήμαρχος και δημοτικός σύμβουλος επιδίδονται σε ρουσφέτια και πάσης φύσεως εξυπηρετήσεις π.χ. «θα βάλω το παιδί σας σε παιδικό σταθμό» και ένα σωρό άλλα. Αρκετές φορές εκβιάζουν τους δημότες με τα δημοτικά τέλη και δίνουν διάφορα τεχνικά έργα σε «ημέτερους». Ειλικρινά θα ήταν ευχής έργο η πάταξη της διαφθοράς να ξεκινήσει από τους Δήμους όπου γίνεται και μεγάλο φαγοπότι.
Οι ένέργειες των υπευθύνων θα πρέπει να στοχεύσουν σε ενδελεχή έλεγχο των οικονομικών των Δήμων και στην πάταξη της διαφθοράς στην «καρδιά τους».