Άρθρο 16: Σύσταση – Σκοπός – Λειτουργία

1. Συνιστάται νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου με τη μορφή Ανώνυμης Εταιρίας, για την ανάπτυξη δικτύου επίγειας ψηφιακής ευρυεκπομπής, σύμφωνα με το άρθρο 2 του Ν.4324/2015 (ΦΕΚ A’ 44), όπως αντικατέστησε την παρ.11 του άρθρου 2 του Ν.4173/2013 (ΦΕΚ Α 169), με την επωνυμία «ΕΡΤ Δίκτυο Επίγειας Ψηφιακής Ευρυεκπομπής-ΕΡΤnet A.E.» (στο εξής «Εταιρία») και έδρα το Δήμο Αθηναίων. Ο διακριτικός τίτλος της εταιρίας θα καθοριστεί με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας.

2. Η Εταιρία είναι θυγατρική της ΕΡΤ Α.Ε., σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ.4 του Ν. 4324/2015, διέπεται από τις διατάξεις του παρόντος και συμπληρωματικά από το κ.ν 2190/1920, όπως ισχύει. Το ιδρυτικό καταστατικό της, εγκρίνεται με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, του Υπουργού Επικρατείας αρμοδίου για θέματα Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης και του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Διέπεται δε αυτό, για όσα θέματα δεν ρυθμίζονται στις επόμενες παραγράφους ή δεν ρυθμίζονται κατά διάφορο τρόπο σε αυτές, από τις διατάξεις του κ.ν 2190/20, όπως κάθε φορά ισχύει.

3. Σκοπός της Εταιρίας είναι η άσκηση ενδεικτικά των ακόλουθων δραστηριοτήτων: α. Η εγκατάσταση, λειτουργία, συντήρηση, εκμετάλλευση, διαχείριση και ανάπτυξη δικτύου μετάδοσης (διανομής) σημάτων επίγειας ψηφιακής ευρυεκπομπής με χρήση συχνοτήτων σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, για τη μεταφορά προγραμμάτων περιεχομένου, σύμφωνα με την παρ.11 του άρθρου 2 του Ν.4173/2013, όπως αντικαταστάθηκε από άρθρο 2 του Ν.4324/2015, για την εκπομπή ραδιοτηλεοπτικού σήματος, σύμφωνα με τον Χάρτη Συχνοτήτων, β. Η παροχή υπηρεσιών πολυπλεξίας και μετάδοσης (διανομής) ψηφιακού τηλεοπτικού περιεχομένου (video και ήχος), γ. Η παροχή συμπληρωματικών υπηρεσιών όπως ενδεικτικά η παροχή πληροφοριών προγράμματος (EPG), υπηρεσιών teletext, δ. Η παροχή επιπρόσθετων διαδραστικών υπηρεσιών, υπηρεσιών ήχου, ραδιοφώνου, δεδομένων και διαδικτύου μέσω ανοιχτών Διεπαφών Προγράμματος Εφαρμογής (Application Programming Interface, API), ε. Η χρήση κατάλληλων αναγνωριστικών στοιχείων για τις Πληροφορίες Υπηρεσιών (Services Information) και στοιχείων Πληροφοριών Συγκεκριμένου Προγράμματος (PSI) διαμορφώνοντας κατάλληλο περιβάλλον πλοήγησης στους δέκτες για το ευρύ κοινό. Για την πραγματοποίηση του παραπάνω σκοπού εφαρμόζεται η παρ.11 του άρθρου 2 του Ν.4173/2013, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 2 του Ν.4324/2015, η δε Εταιρία υπάγεται στον ρυθμιστικό έλεγχο της αρμόδιας αρχής κατά την κείμενη νομοθεσία.

4.Η χρήση των ραδιοσυχνοτήτων και η λειτουργία των εγκαταστάσεων εκπομπής γίνεται με την αυστηρή τήρηση των τεχνικών προδιαγραφών και των κανόνων ασφάλειας, όπως αυτές ορίζονται από τα διεθνή πρότυπα και τις αρμόδιες αρχές. Ιδίως, με την επιφύλαξη ισχύος άλλων ή αλλαγής των προδιαγραφών και απαιτήσεων από την αρμόδια αρχή:

α. Η Εταιρία υποχρεούται να εγκαταστήσει δίκτυο επίγειας ψηφιακής ευρυεκπομπής του Χάρτη Συχνοτήτων, που ισχύει και τηρώντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτού και να παρέχει υπηρεσίες πολυπλεξίας και μετάδοσης (διανομής) ψηφιακού τηλεοπτικού σήματος και συμπληρωματικές υπηρεσίες. Στην περίπτωση Εθνικής Κάλυψης, η Περιοχή Κάλυψης που επιτυγχάνει η Εταιρία, οφείλει να καλύπτει τουλάχιστον το προβλεπόμενο στον Χάρτη Συχνοτήτων ποσοστό % του πληθυσμού της χώρας.

β. Η Εταιρία έχει υποχρέωση να εγκαταστήσει και να λειτουργήσει αριθμό πολυπλεκτών ώστε να καλύψει τουλάχιστον τον αριθμό των παρόχων περιεχομένου οι οποίοι έχουν υποβάλλει αίτηση σύναψης σύμβασης με ρυθμό μετάδοσης που αντιστοιχεί σε ποιότητα τυπικής ευκρίνειας (SD), τηρώντας τα προβλεπόμενα στο Άρθρο 80, Παρ.1, Εδάφ. Στ’, του Ν.4070/2012 και ειδικότερα το στοιχείο7 ή που πληρούν άλλα κριτήρια νομιμότητας σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

5. Η Εταιρία οφείλει να εφαρμόζει ως προς τα χαρακτηριστικά δικτύου (π.χ. χαρακτηριστικά συστήματος, περιεχομένου πολυπλέκτη, χαρακτηριστικά ήχου κ.λ.π) τις πράξεις, αποφάσεις διεθνών, ευρωπαικών και εγχώριων αρμοδίων αρχών και την κείμενη νομοθεσία.

6. Το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας ανέρχεται σε επτά εκατομμύρια ευρώ (7.000.000) Ευρώ. Το μετοχικό κεφάλαιο ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο για το οποίο εκδίδεται μία ονομαστική και αναπαλλοτρίωτη μετοχή. Πόροι της Εταιρίας είναι:α. έσοδα από την δραστηριότητά της και την εκπλήρωση των σκοπών της και β. έσοδα από άλλες πηγές.

7. Όργανα διοίκησης της εταιρίας είναι το 7μελές Διοικητικό Συμβούλιο και ο Διευθύνων Σύμβουλος. Οι όροι αποζημίωσης, αντιμισθίας, απασχόλησης, ανάκλησης κ.λ.π. των μελών του Δ.Σ. και του διευθύνοντα συμβούλου, που διορίζονται ή εκλέγονται σύμφωνα με τις παρακάτω παραγράφους, καθορίζονται με την κοινή απόφαση διορισμού τους από τον Υπουργό Οικονομικών, τον Υπουργό Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ραδιοτηλεόρασης και τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού.
Το Διοικητικό Συμβούλιο είναι αρμόδιο να αποφασίζει για κάθε θέμα που αφορά στη διοίκηση της εταιρίας, στη διαχείριση της περιουσίας της, στην εκπροσώπηση της εταιρίας και γενικά στην επιδίωξη του σκοπού της, εκτός των θεμάτων που ανάγονται στις αποκλειστικές αρμοδιότητες της γενικής συνέλευσης.
Το Δ.Σ. εκλέγει μεταξύ των μελών του που προέρχονται από το Δημόσιο τον Πρόεδρο. Επίσης, το Δ.Σ. εκλέγει μεταξύ των μελών του που προέρχονται από το Δημόσιο, για πενταετή θητεία, το διευθύνοντα σύμβουλο και τον ανακαλεί για σπουδαίο λόγο με την ίδια διαδικασία.
Το Δ.Σ. είναι επταμελές και εκλέγεται για πενταετή θητεία εκτός από την πρώτη θητεία που παρατείνεται μέχρι την πρώτη γενική συνέλευση και η οποία δεν μπορεί να υπερβεί την εξαετία. Το Δ.Σ. αποτελείται από :
α. πέντε (5) εκπροσώπους του Δημοσίου, με ισάριθμους αναπληρωτές, που ορίζονται από τη γενική συνέλευση των μετόχων του άρθρου 31 του παρόντος κεφαλαίου, ως εξής: ένα (1) μέλος με τον αναπληρωτή του, ορίζεται από τον Υπουργό Οικονομικών, δύο (2) μέλη με τους αναπληρωτές, ορίζονται από τον Υπουργό Επικρατείας αρμόδιο σε θέματα ραδιοτηλεόρασης και δύο (2) μέλη με τον αναπληρωτές τους, από τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και
β. δύο (2) εκπροσώπους των εργαζομένων στην εταιρία, με ισάριθμους αναπληρωτές, που ορίζονται ως κατωτέρω.
Τα μέλη του Δ.Σ. θα πρέπει να είναι άτομα εγνωσμένης ικανότητας και επιστημονικής κατάρτισης, καθώς και με πείρα και ικανότητα ή ειδικές γνώσεις για τη διοίκηση και οργάνωση επιχειρήσεων και κατά προτίμηση του αντικειμένου της εταιρίας.
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων και οι δύο αναπληρωματικοί τους εκλέγονται με άμεση καθολική ψηφοφορία και με το σύστημα της απλής αναλογικής. Η μη υπόδειξη των εκπροσώπων αυτών δεν παρακωλύει τη λειτουργία του Δ.Σ., οι αποφάσεις του οποίου λαμβάνονται με απαρτία τριών (3) μελών.
Τα μέλη του Δ.Σ ανακαλούνται με την ίδια διαδικασία που ορίστηκαν, οποτεδήποτε και αζημίως για την εταιρία.
Σε περίπτωση ανάκλησης, θανάτου , παραίτησης ή αποχώρησης για οποιονδήποτε λόγο μέλους του Δ.Σ. πριν από τη λήξη της θητείας του, το διοικητικό συμβούλιο, εφόσον υπάρχουν τουλάχιστον τέσσερα (4) μέλη, συμπληρώνει τον αριθμό των μελών του από τους αναπληρωματικούς της αντίστοιχης κατηγορίας και κατά τη σειρά με την οποία εκλέχθηκαν ή ορίστηκαν μέχρι την επόμενη γενική συνέλευση. Η μη επικύρωση της εκλογής δεν επηρεάζει το κύρος των αποφάσεων του Δ.Σ.
Τα μέλη του Δ.Σ., που προέρχονται από το προσωπικό της εταιρίας κατά τη διάρκεια της θητείας τους σε αυτό, θεωρούνται σε διατεταγμένη υπηρεσία και λαμβάνουν τις αποδοχές της υπηρεσιακής θέσης τους και την αποζημίωση της παρ.1 του παρόντος.

8. Ο Διευθύνων Σύμβουλος είναι το ανώτατο εκτελεστικό όργανο της εταιρίας, προϊσταται όλων των υπηρεσιών της εταιρίας, διευθύνει το έργο της, παίρνει τις αναγκαίες αποφάσεις μέσα στα πλαίσια των διατάξεων που διέπουν τη λειτουργία της εταιρίας, των εγκεκριμένων προγραμμάτων και προϋπολογισμών και έχει τις αρμοδιότητες που του αποδίδονται στο καταστατικό και όσες άλλες του αναθέτει εκάστοτε το Δ.Σ. Ο Διευθύνων Σύμβουλος, απών ή κωλυόμενος, αναπληρώνεται από πρόσωπο που ορίζεται με απόφαση του Δ.Σ. με πρόταση του Διευθύνοντα Συμβούλου.

9.Τα ασυμβίβαστα της παρ.6 του άρθρου 9 του Ν.4173/2013, όπως αυτό αντικαταστάθηκε από το άρθρο 7 του Ν.4324/2015 ισχύουν και ως προς τη κτήση της ιδιότητας μέλους του Δ.Σ. της Εταιρίας.

10. Η γενική συνέλευση αποτελείται από α) τον Υπουργό Οικονομικών, β) τον Υπουργό Επικρατείας αρμόδιο σε θέματα ραδιοτηλεόρασης και γ)τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, είναι το ανώτατο όργανό της Εταιρίας και δικαιούται να αποφασίζει για κάθε υπόθεση που αφορά στην εταιρία. Η γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρίας συγκαλείται από το διοικητικό συμβούλιο και συνέρχεται κανονικά στην έδρα της εταιρίας τουλάχιστον μία φορά το χρόνο, πάντοτε μέσα στους πρώτους έξι (6) μήνες από τη λήξη κάθε εταιρικής χρήσης. Το διοικητικό συμβούλιο δύναται να συγκαλέσει τη γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρίας σε έκτακτη συνεδρίαση, αν το κρίνει σκόπιμο. Στη Γενική Συνέλευση οι Υπουργοί παρίστανται αυτοπροσώπως ή δια του νομίμου εκπροσώπου τους και οι αποφάσεις της γενικής συνέλευσης λαμβάνονται με απόλυτη πλειοψηφία. Η Γενική Συνέλευση έχει τις αρμοδιότητες Γενικής Συνέλευσης Ανώνυμης Εταιρίας, εκτός από εκείνες που ανατίθενται σε άλλα όργανα της εταιρίας από το καταστατικό της εταιρίας και την ισχύουσα νομοθεσία.

11. Με συμβάσεις που συνάπτονται μεταξύ της εταιρίας και της μητρικής ΕΡΤ Α.Ε. ρυθμίζονται θέματα διάθεσης απασχολουμένων από τη μητρική στη θυγατρική ανεξαρτήτως του είδους απασχόλησης τους στην μητρική (μόνιμο προσωπικό, προσωπικό αορίστου ή ορισμένου χρόνου κ.λ.π.), καθώς επίσης το αντικείμενο και η διάρκεια απασχόλησης, οι αποδοχές τους και κάθε άλλο συναφές ζήτημα. Δύναται δε με αποφάσεις του Διευθύνοντος Συμβούλου να συνάπτονται συμβάσεις έργου με εξωτερικούς συνεργάτες, όταν τούτο κρίνεται αναγκαίο ιδίως στην περίπτωση αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών ή για εξειδικευμένο αντικείμενο, που προσδιορίζεται στις συμβάσεις αυτές. Για το μόνιμο και αορίστου χρόνου προσωπικό της Εταιρίας και τη ρύθμιση των σχέσεών του με αυτή θα εκδοθεί εντός 6 μηνών από την έκδοση του παρόντος Γενικός Κανονισμός Προσωπικού (ΓΚΠ), κατόπιν προτάσεως του Δ.Σ και εγκρίσεως της Γενικής Συνέλευσής του, στον οποία θα ρυθμίζονται τα θέματα προσωπικού, τα αναγκαία προσόντα για την πρόσληψη, η διαδικασία και κάθε άλλο συναφές ζήτημα.

  • α) Χωρίς να γίνεται εν προκειμένω αναφορά στις προβλέψεις της παρ. 11 του άρθρου 2 του ν. 4173/2013, ως ισχύει, επισημαίνεται η έλλειψη οποιασδήποτε ρύθμισης αναφορικά με το τεχνικοοικονομικό μοντέλο τιμολόγησης που θα υποχρεούται να εφαρμόζει η συνδεδεμένη εταιρεία, καλύπτοντας μάλιστα γεωγραφικά το σύνολο της Επικράτειας (κατ’ άρθρο 2 παρ. 5 ν. 4324/2015). Απαιτείται η εισαγωγή συγκεκριμένης ρύθμισης.

    β) Επιπλέον, η πρόβλεψη ότι η ως άνω εταιρεία «… υπάγεται στον ρυθμιστικό έλεγχο της αρμόδιας αρχής κατά την κείμενη νομοθεσία» είναι ασαφής και πρέπει να προσδιορισθεί η εν λόγω ελεγκτική/ρυθμιστική αρχή (π.χ. Ε.Ε.Τ.Τ.).

  • Άρθρο 16.
    Δεδομένου ότι η νέα επιχείρηση θα είναι ανταγωνιστική άλλων δικτύων επίγειας ψηφιακής ευρυεκπομπής, θα πρέπει να διασφαλισθεί ότι οι διατάξεις του Άρθρου 16 και ειδικότερα το γεγονός ότι η Εταιρία είναι θυγατρική Δημόσιας Επιχείρησης (ΕΡΤ Α.Ε.) δεν δημιουργούν θέματα κρατικών ενισχύσεων και ότι ακολουθείται η προβλεπόμενη διαδικασία από την ΕΕ εφόσον τίθεται θέμα εφαρμογής της.

    Άρθρο 16. Παρ. 4
    1. Προτείνεται οι ρυθμίσεις της παρούσας παραγράφου να μην περιλαμβάνονται στον ιδρυτικό Νόμο της Εταιρίας.
    2. Οι υποχρεώσεις της Εταιρίας για την ανάπτυξη και λειτουργία δικτύου ψηφιακής ευρυεκπομπής και η παροχή υπηρεσιών πολυπλεξίας και μεταφοράς περιεχομένου κλπ. αποτελούν αντικείμενο του δικαιώματος χρήσης ραδιοσυχνοτήτων που θα της χορηγηθεί εφόσον επιτύχει σε σχετική διαγωνιστική διαδικασία όπως ορίζεται στο Άρθρο 80 παρ. 1 εδαφ. στ του Ν.4070.
    3. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά την κάλυψη που περιγράφεται στην παρ. 4α και στην περίπτωση που παραμείνουν οι εν λόγω προβλέψεις, αυτές πρέπει να είναι συμβατές με τις υποχρεώσεις κάλυψης των παρόχων περιεχομένου που προβλέπονται στο παρόν Σχέδιο Νόμου τόσο σε εθνικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο. Δεν αναφέρεται ποσοστό κάλυψης. Εφόσον υπάρχει υποχρέωση να ακολουθήσει το χάρτη συχνοτήτων, υπάρχει τελικά δυνατότητα για κάλυψη χαμηλότερη του 98% της γεωγραφικής έκτασης;

  • 9 Αυγούστου 2015, 17:04 | Νικόλαος Μπέλεσης

    Ένα μεγάλο θέμα που προκύπτει από την λειτουργία των ιδιωτικών καναλιών είναι ότι πολλές φορές υπάρχει η υποψία ότι εξυπηρετούν ιδιωτικά συμφέροντα τα οποία δεν έχουν σχέση με την συγκεκριμένη επιχειρηματική δραστηριότητα και τα οποία πολλές φορές έρχονται σε αντίθεση με το δημόσιο συμφέρον. Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο τότε ο ιδιοκτήτης ενός καναλιού δεν νοιάζεται τόσο για την κερδοφορία της επιχείρησης αλλά για την εξυπηρέτηση άλλων συμφερόντων του μέσω της εκμετάλλευσης καναλιών ακόμη και αν το κανάλι ως μεμονωμένη επιχείρηση έχει ζημιές.
    Πιο απλά ο καναλάρχης διατηρεί το κανάλι ακόμη και αν είναι ζημιογόνο διότι μπορεί να επηρεάζει πολιτικούς και όχι μόνο φορείς προς όφελος συμφερόντων του. Ως αποτέλεσμα ακόμη και αν έχει ζημιά από το κανάλι τα έσοδα του από τις άλλες του δραστηριότητες υπερκαλύπτουν την όποια ζημιά του. Πιστεύω ότι θα πρέπει να ένας ουσιαστικός έλεγχος στις οικονομικές καταστάσεις των επιχειρήσεων αυτών από πλευρά πολιτείας. Δεν εννοώ ότι η πολιτεία θα πρέπει να ελέγχει την αξιοπιστία των οικονομικών καταστάσεων των επιχειρήσεων αυτών. Αυτό πιστεύω ότι το φέρουν με επιτυχία σε πέρας οι εταιρείες ορκωτών ελεγκτών λογιστών (σε μία από αυτές εργάζομαι και εγώ). Αυτό που θεωρώ ότι πρέπει να γίνει είναι να τεθούν κάποιοι ειδικοί κανονισμοί για τα κανάλια και μόνο και η τήρηση τους να ελέγχετε από την ανάλυση από μέρους της πολιτείας των ελεγχθέντων οικονομικών καταστάσεων. Προσωπικά προτείνω δύο κανονισμούς:

    1) Να οριστεί ένα μέγιστο επίπεδο δανεισμού (Ξένα / Ίδια Κεφάλαια) το οποίο να μην είναι πολύ υψηλό και να είναι κοινό για όλο τον κλάδο. Η οποιαδήποτε επιπλέων ανάγκη χρηματοδότησης να γίνετε μόνο με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου. Με αυτόν τον τρόπο τα χρήματα στις επιχειρήσεις αυτές θα προέρχονται από τους μετόχους οι οποίοι είναι γνωστά πρόσωπα και μπορούν να ελέγχονται από την πολιτεία σχετικά για τυχών διαπλεκόμενα συμφέροντα. Αυτό που συμβαίνει έως τώρα είναι τα κανάλια να χρηματοδοτούνται κυρίως μέσω τραπεζικού δανεισμού με αποτέλεσμα η πολιτεία να μην μπορεί να εύκολα να εντοπίσει το ποιος πραγματικά είναι πίσω από την χρηματοδότηση αυτή. Και αυτό διότι στο παρασκήνιο κάποιος να ώθησε την τράπεζα στην σύναψη του δανείου, να εγγυήθηκε ή και ακόμα να δώρισε στην τράπεζα τα χρήματα αυτά. Μια ‘δωρεά’ σε μια τράπεζα για παράδειγμα μπορεί να κάνει κάποιος πολύ εύκολα με το να υποστεί μια μεγάλη εσκεμμένη ζημιά από την τοποθέτησή του σε παράγωγα χρηματοοικονομικά προϊόντα. Στην περίπτωση αυτή η τράπεζα για το δάνειο αυτό είναι απλώς βιτρίνα και ο πραγματικός χρηματοδότης του καναλιού να διατηρήσει την ανωνυμία του.

    2) Να είναι υποχρεωτικό για τα κανάλια να έχουν κερδοφορία στον ειδησεογραφικό κλάδο τους τουλάχιστον δύο ή τρία έτη ανά πενταετία. Όπως προανέφερα ένας ιδιοκτήτης καναλιού μπορεί να μην νοιάζεται τόσο πολύ για την κερδοφορία του καναλιού διότι μπορεί να επιδιώκει να επηρεάσει καταστάσεις μέσω του καναλιού και να έχει παράλληλα κέρδη που να καλύψουν τις ζημιές. Ο επηρεασμός της κοινής γνώμης και των πολιτικών φορέων γίνετε σχεδόν εξολοκλήρου από τον ειδησεογραφικό κλάδο του καναλιού. Αυτό που συμβαίνει σχεδόν σε κάθε κανάλι είναι η διοίκηση να παρακολουθεί ξεχωριστά τα αποτελέσματα του ειδησεογραφικού κλάδου από τους υπόλοιπους κλάδους (σήριαλ, αθλητικές εκπομπές, ταινίες κ.α.). Σε όλους τους άλλους κλάδους η διοίκηση αποφασίζει με επιχειρηματικά κριτήρια και η συνέχεια ή όχι εκπομπών να αποφασίζετε με αυστηρά με οικονομικά κριτήρια. Για τον λόγο αυτό βλέπουμε εκπομπές να κόβονται ακόμα και στη μέση της τηλεοπτικής σεζόν, όταν αυτή δεν αποφέρει ικανοποιητική κερδοφορία. Αντιθέτως στην ειδησεογραφικό κλάδο δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Όλες οι πολιτικές εκπομπές, καθώς και οι αμοιβές των παρουσιαστών συνεχίζουν κανονικότατα ανεξαρτήτως, κερδοφορίας με γνώμονα μόνο τον επηρεασμό της κοινής γνώμης και των πολιτικών φορέων. Με το να υποχρεωθούν τα κανάλια σε υποχρεωτική κερδοφορία στον ειδησεογραφικό τομέα, θα ωθηθούν σε κάποιο βαθμό να λειτουργούν με βάση καθαρά οικονομικά κριτήρια και μόνο. Κάθε κανάλι θα διατηρεί τις ειδησεογραφικές εκπομπές που μπορεί πραγματικά να αντέξει και όχι να διατηρεί ένα τεράστιο εύρος εκπομπών για να επηρεάζει καταστάσεις και μόνο.

  • 7 Αυγούστου 2015, 19:54 | Dionisis Gouvias

    ΘΑ ΔΙΑΦΩΝΗΣΩ ΜΕ ΤΟΝ «ΝΙΚΟ Ι.» ότι ο νέος πάροχος («ΕΡΤ Δίκτυο Επίγειας Ψηφιακής Ευρυεκπομπής- ΕΡΤnet A.E.» – εφεξής «Εταιρία») θα είναι μονοπωλιακός. Έχω την εντύπωση ότι Η DIGEA (η οποία ήταν μονοπωλιακή, και μάλιστα, σε εμάς στην παραμεθόριο παρέχει πλημμελέστατες υπηρεσίες!) παραμένει ως «Πάροχος Δικτύου». Αν κάνω λάθος διορθώστε με παρακαλώ.

  • 3 Αυγούστου 2015, 13:42 | Μανώλης Δρυγιαννάκις

    Καλό θα είναι στην πλατφόρμα μετάδοσις να έχουν την δυνατότητα επιλογής προγραμμάτων περιφερειακών και κανάλια εξωτερικού. οι εσωτερικοί μετανάστες να μπορούν να παρακολουθούν κανάλια του τόπου τους.
    Εφόσον υπάρχει η digea να μπαίνουν αυτά τα πακέτα από κάθε περιοχή ένα κανάλι τουλάχιστον.
    Όλα τα σήματα να καταλήγουν στα Κέντρα Εκπομπής μέσω οπτικών ινών ΟΤΕ ή μέσω δορυφόρου ώστε η ποιότητα να είναι άψογη και όχι μεσώ radio link όπως είναι σήμερα η digea στους περιφερειακούς.

  • 1 Αυγούστου 2015, 02:04 | Nikos

    HD προβλεψη δεν υπαρχει?

  • 27 Ιουλίου 2015, 19:53 | Νίκος Ι.

    1. Δε θεωρώ πολύ σωστό το να υπάρχει ένας μοναδικός πάροχος δικτύου για όλους. Θα έπρεπε τα τοπικά κανάλια, τα ιδιωτικά πανελλαδικής εμβέλειας και η κρατική ραδιοτηλεόραση να έχουν ξεχωριστούς παρόχους δικτυου, όπως ακριβώς γινόταν στο μεταβατικό στάδιο της ψηφιακής τηλεόρασης!

    2. Όλη την ώρα λεγόταν (σωστά εν μέρει) ότι η Digea είναι μονοπώλιο,δεν είναι ανεξάρτητη και ρίχνει μαύρο όποτε ουσιαστικά θέλει. Ο νέος πάροχος δεν είναι μονοπωλιακός; και πού είναι η ανεξαρτησία; Με τα 5 κύρια μέλη του δσ να ορίζονται από την κυβέρνηση και την ίδια την εταιρία να είναι θυγατρική της ΕΡΤ η οποία ποτέ δεν ήταν 100% ανεξάρτητη (ούτε ως «παλια» ΕΡΤ, ούτε ως ΝΕΡΙΤ, ούτε ως «νέα»ΕΡΤ)!

    3. Ελπίζω πραγματικά να γίνει ανακατανομή των συχνοτήτων με δυνατότητα εκπομπής σε νέες επιπλέον συχνότητες στις περιοχές που τα κανάλια συμπιέζονται αρκετα σε bit rate προκειμένου να χωρέσουν στις συχνότητες επειδή ο αριθμός των σταθμών είναι μεγάλος σε κάποιες περιχές (πχ Ανατολική Μακκεδονία & Θράκη) και οι συχνότητες ειναι λιγες! Επίσης πρέπει σε κάποιες περιοχές να αλλάξουν οπωσδήποτε οι συχνότητες λόγω παρεμβολών, όπως προανέφερε ο Αντώνης!

  • 23 Ιουλίου 2015, 09:18 | Δρ Γεώργιος Γιαννιτσιώτης

    Με το προηγούμενο καθεστώς (πριν κατέβουν οι διακόπτες) η ΕΡΤ ΑΕ ήταν η μόνη που διατηρούσε τον καθετοποιημένο χαρακτήρα της (και πάροχος δικτύου και πάροχος περιεχομένου ταυτόχρονα). Δεν αντιλαμβάνομαι γιατί πρέπει να σπάσει σε δύο εταιρείες. Οικονομικά είναι ασύμφορο και δεν έχει επιχειρησιακά νόημα.

  • 23 Ιουλίου 2015, 00:28 | Aristo

    Επίσης σε τι QAM θα πάιζει; Αν ισχύσει το QAM 64 που παίζει και τώρα η ΕΡΤ θα πρέπει να τοποθετηθούν πομποί μεγαλύτερης ισχύος(1KW QAM16= 2,5KW QAM 64) ώστε να είναι εύκολη η λήψη σε πολλά σημεία μακριά από το ΚΕ κάτι στο οποίο το QAM 16 υπερτερεί.Ακόμα και σήμερα τα κανάλια της ΕΡΤ θέλουν στόχευση ακριβείας για να ανοίξουν έναντι της digea που παίζει με QAM 16. Gap filler στα λευκά σημεία;

  • 23 Ιουλίου 2015, 00:18 | Aristo

    Η ΕΡΤ ως πάροχος δικτύου πλέον τι ποσό θα εισπράττει ως ενοίκιο από τους περιφερειακούς σταθμούς; Δεδομένου ότι θα χρειαστεί πολύς χρόνος και χρήμα (διαγωνισμοί,συμβάσεις προμήθειας)εως η ΕΡΤ να φτάξει πρώτα δικό της δίκτυο για τα καναλια της ΕΡΤ1-2-3-HD βουλή κτλ. και μετά προς εκμετάλλευση από τρίτους σταθμούς. Σε περιοχές όπου το bandwidth φτάνει τοπικοι σταμοί να εκπέμπουν και HD(καποιοι έχουν τη δυνατότητα)υπάρχει κάποια προνομιακή μεταχείριση προς αυτούς;Να επιτέπεται HD & SD(στα 2mbps) ταυτόχρονα όπως στο εξωτερικό;
    Διασφαλίζεται από πλευράς ΕΡΤ, back up σε όλη τη γραμμή μετάδοσης;
    Διασφαλίζεται ότι όλα τα σήματα θα καταλήγουν στα Κ.Ε. μέσω οπτικών ινών ΟΤΕ ή μέσω δορυφόρου ώστε η ποιότητα να είναι άψογη και όχι μεσω radio link όπως κάνει τωρα η digea στους περιφερειακους;

  • 22 Ιουλίου 2015, 22:40 | Αντώνης

    Πρέπει να υπάρξει μέριμνα και για τις περιοχές που ΥΠΕΡκαλύπτονται ψηφιακά! Ο χάρτης συχνοτήτων πρέπει να αναθεωρηθεί όχι μόνο προς τον αριθμό των κέντρων εκπομπής, αλλά και για περιπτώσεις αλληλοκάλυψης από διαφορετικά κεντρα εκπομπής στις ίδιες συχνότητες!

    Παράδειγμα:
    Για το Βόρειο Αιγαίο, για την ΕΡΤ έχουν οριστεί οι συχνότητες 21 και 39. Στην Θεσσαλία, και συγκεκριμένα στο Πήλιο, οι συχνότητες της ΕΡΤ είναι η 21 και η 37. Το Πήλιο λαμβάνεται με περισσή ευκολία στην δυτική πλευρά της Λήμνου, και η συχνότητα 21 της ΕΡΤ είναι κοινή με αποτέλεσμα όταν ενεργοποιηθεί ο πομπός της ΕΡΤ στην Μύρινα (προσωρινα λειτουργεί στο κανάλι 39), να μην μπορούμε να παρακολουθούμε την ΕΡΤ επειδή το σήμα θα αλληλοπαρεμβάλλεται από δύο διαφορετικά κέντρα.

    Το ίδιο ισχυει και για την Θάσο, για την οποία η ΕΡΤ έχει κατοχυρώσει τις συχνότητες 22 και 39, με την 39 να είναι κοινή ανάμεσα σε Θάσο (SFN Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης) και Λήμνο (SFN Βορείου Αιγαίου).

    Αντίστοιχα, ενώ το σήμα τόσο από Πήλιο όσο και από Θάσο φτάνει ισχυρό μέχρι τη Λήμνο, η συχνότητα 47 με τους περιφερειακούς σταθμούς είναι κοινή και λόγω των παρεμβολών δεν υπερισχύει κανένα σήμα, και βλέπουμε συχνά μαύρο.

    Το τρίγωνο Πήλιο-Θάσος-Λήμνος δεν πρέπει να έχει καμία κοινή συχνότητα μεταξύ τους.Φαντάζομαι ισχύει και σε άλλες περιοχές στην Ελλάδα, για τις οποιες θα πρεπει να γίνει σοβαρή μελέτη και ανακατανομή συχνοτήτων.

  • 22 Ιουλίου 2015, 16:30 | ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΡΑΜΕΡΟΣ

    ΠΡΙΝ ΤΟ DIGEA, ΣΕ ΡΑΦΗΝΑ ΠΟΥ ΕΧΩ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΣΤΑ ΜΕΣΟΧΩΡΙΑ ΣΤΥΡΩΝ
    ΠΟΥ ΠΗΓΑΙΝΩ ΤΑΚΤΙΚΑ, ΤΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΤΑ ΕΒΛΕΠΑ ΜΙΑ ΧΑΡΑ.
    ΜΕΤΑ ΤΗΝ DIGEA ΕΠΟΧΗ, ΠΛΗΡΩΝΩ ΣΤΗΝ ΔΕΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΤ , ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΗΝ ΒΛΕΠΩ.
    ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΛΟΙΠΟΝ.