1. Οι άδειες καταχωρούνται κατά χρονολογική σειρά έκδοσης σε ειδικό βιβλίο που τηρείται στο Ε.Σ.Ρ., στο οποίο τηρούνται τα πρωτότυπα στελέχη αυτών. Αντίγραφα των αδειών αποστέλλονται στην Ε.Ε.Τ.Τ. και στην αρμόδια Περιφέρεια κάθε αδειούχου εταιρίας.
2. Στις άδειες πρέπει να αναγράφονται τουλάχιστον τα κάτωθι:
– ο φορέας της άδειας,
– ο καθορισμός της υπηρεσίας
– ο διακριτικός τίτλος του παρόχου περιεχομένου και το λογότυπο του,
– η χρονική διάρκεια της άδειας,
– η κατηγορία της άδειας και η περιοχή εμβέλειας που καλύπτει,
– η ελάχιστη διάρκεια του εκπεμπόμενου προγράμματος
– ο δίαυλος συχνοτήτων μέσω του οποίου εκπέμπει ο πάροχος περιεχομένου
– τυχόν υποχρέωση συμμόρφωσης με μία ή περισσότερες αρνητικές ή θετικές προϋποθέσεις κατά τα άρθρα 3 έως και 10 .
3. Η άδεια τελεί υπό τους ακόλουθους όρους:
α) Απαγορεύεται η αλλαγή της χρήσης της άδειας, καθώς και η μεταβίβαση της. Η μεταβίβαση της επιχείρησης ή μετοχών αυτής είναι δυνατή κατά τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας και ιδίως του άρθρου 1 παρ. 13 του ν. 2328/1995 (ΦΕΚ Α΄ 159).
β) Ο πάροχος περιεχομένου υποχρεούται να συμβληθεί εντός τριών (3) μηνών από την ημερομηνία χορήγησης της άδειας με πάροχο δικτύου, ο οποίος αναλαμβάνει την υποχρέωση να καλύπτει πληθυσμιακά τουλάχιστον το ενενήντα οκτώ τοις εκατό (98%) της γεωγραφικής περιοχής, για την οποία χορηγείται η άδεια.
γ) Ο πάροχος περιεχομένου υποχρεούται να παραδίδει τεχνικά άρτια το ψηφιακό σήμα του στις εγκαταστάσεις του παρόχου δικτύου και σύμφωνα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά που καθορίζονται στον ισχύοντα Χάρτη Συχνοτήτων.
δ) Σε περίπτωση αδειούχων οι οποίοι έχουν αναλάβει την υποχρέωση να συμμορφωθούν με μία ή περισσότερες αρνητικές ή θετικές προϋποθέσεις, κατά τα άρθρα 3 έως και 10 , η εκπομπή του προγράμματός τους από τον πάροχο δικτύου επιτρέπεται μόνο αφότου υπάρξει πλήρης συμμόρφωση στις ως άνω προϋποθέσεις, όπως αυτό βεβαιώνεται με σχετική πράξη του Ε.Σ.Ρ.
4. Οι φορείς άδειας παρόχου περιεχομένου πρέπει να διασφαλίζουν την αδιάλειπτη μετάδοση και μεταφορά του προγράμματός τους. Κάθε διακοπή του προγράμματός τους που γίνεται με ευθύνη του παρόχου περιεχομένου πέραν της μίας ώρας πρέπει να αιτιολογείται επαρκώς με την υποβολή σχετικής έκθεσης στο Ε.Σ.Ρ. εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών.
5. Οι φορείς άδειας παρόχου περιεχομένου δεν μπορούν να αναθέτουν τη διαχείριση ή την εκμετάλλευση του τηλεοπτικού προγράμματος ή της επιχείρησης σε τρίτους, μπορούν όμως να αναθέτουν την παραγωγή του προγράμματός τους σε εταιρίες του ίδιου ομίλου, κατά την έννοια της παραγράφου 11 του άρθρου 5 του ν. 3592/2007. Επιτρέπεται επίσης η ανάθεση παραγωγής συγκεκριμένων προγραμμάτων σε επιχειρήσεις παραγωγής προγράμματος καθώς και η ανάθεση παραγωγής εκπομπών σε ανεξάρτητους παραγωγούς.
6. Οι φορείς άδειας παρόχου περιεχομένου υποχρεούνται:
α. να τηρούν τις γενικές αρχές ραδιοτηλεοπτικών μεταδόσεων και να συμμορφώνονται προς τις διατάξεις του παρόντος νόμου, του άρθρου 3 του ν. 2328/1995, του π.δ. 109/2010 και τους ισχύοντες κώδικες δημοσιογραφικής δεοντολογίας, δεοντολογίας προγραμμάτων και διαφημίσεων, καθώς και κάθε άλλης διάταξης της κείμενης ραδιοτηλεοπτικής νομοθεσίας,
β. να συνάπτουν είτε οι ίδιοι απευθείας είτε ο συλλογικός φορέας στον οποίο συμμετέχουν, συλλογικές συμβάσεις εργασίας με το κάθε είδους απασχολούμενο σε αυτούς προσωπικό, εφαρμοζομένων αναλόγως των διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας, άλλως, εφαρμόζονται οι εκάστοτε ισχύουσες συλλογικές συμβάσεις εργασίας για τη συγκεκριμένη κατηγορία προσωπικού του ιδιωτικού τομέα,
γ. να τηρούν τις υφιστάμενες υποχρεώσεις τους που απορρέουν από την ευρωπαϊκή και ημεδαπή νομοθεσία για την πνευματική ιδιοκτησία και τα συγγενικά δικαιώματα, ιδίως ως προς τη σύναψη συμβάσεων με τους οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης και προστασίας των δικαιωμάτων αυτών,
δ. να καταθέτουν, κατά την έναρξη της τηλεοπτικής περιόδου στο Ε.Σ.Ρ. περίληψη των κατηγοριών των προγραμμάτων που θα μεταδίδουν την εκάστοτε τρέχουσα περίοδο.
7. Επιτρέπεται η δικτύωση παρόχων περιεχομένου περιφερειακής εμβέλειας με όχι περισσότερους από έναν παρόχους περιεχομένου περιφερειακής ή εθνικής εμβέλειας, μετά από ειδική άδεια του Ε.Σ.Ρ., στο οποίο υποβάλουν αντίγραφο της συμφωνίας δικτύωσης και υπό την προϋπόθεση ότι οι σταθμοί που δικτυώνονται διαθέτουν νόμιμη άδεια. Οι πάροχοι περιεχομένου που δικτυώνονται μπορούν να μεταδίδουν το πρόγραμμα του σταθμού, με τον οποίο τελούν σε δικτύωση, για τρεις (3) ώρες ημερησίως κατ` ανώτατο όριο και υπό την προϋπόθεση ότι καθ` όλη τη διάρκεια της δικτύωσης παρουσιάζονται οι διακριτικοί τίτλοι των παρόχων περιεχομένου, που δικτυώνονται και εφόσον δεν αναιρείται ο χαρακτήρας του προγράμματος.
8. Οι φορείς άδειας παρόχου περιεχομένου υποχρεούνται καθ` όλη τη διάρκειά της να διατηρούν εγκατάσταση στην ελληνική επικράτεια, τη μορφή της οποίας πρέπει να δηλώσουν και να είναι σύμφωνη με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 3 του π.δ. 109/2010. Υποχρεούνται, επίσης, να δηλώνουν αντίκλητο εγκατεστημένο στην ελληνική επικράτεια για την εκπροσώπησή τους ενώπιον των αρμόδιων Ελληνικών Αρχών.
9. Οι αδειούχοι υποχρεούνται καθ` όλη τη διάρκεια ισχύος της άδειας να διατηρούν τα ίδια κεφάλαια της επιχείρησης τους τουλάχιστον στο ύψος των δηλωθέντων και αξιολογηθέντων , σύμφωνα με το άρθρο 4 , ιδίων κεφαλαίων τους, ήτοι στο ύψος του αρχικού ελάχιστου μετοχικού κεφαλαίου και συντάσσουν τις ετήσιες οικονομικές τους καταστάσεις με βάση τα διεθνή λογιστικά πρότυπα, εφόσον ο κύκλος εργασιών της επιχείρησης τους υπερβαίνει το ποσό του ενός εκατομμυρίου (1.000.000,00) ευρώ. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού καθώς και του Υπουργού στον οποίο ανατίθενται εκάστοτε οι αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας μπορεί να αναπροσαρμόζεται το ανωτέρω ποσό.
10. Τροποποίηση των όρων της άδειας απαγορεύεται.
11. Η παράβαση των όρων της άδειας ελέγχεται από το Ε.Σ.Ρ. σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 4 παρ. α΄ του ν. 2863/2000 (ΦΕΚ Α΄ 262).
Αναφορικά με την Digea, η πρόβλεψη για πληθυσμιακή κάλυψη σε ποσοστό τουλάχιστον 98% έρχεται σε αντίθεση με την υφιστάμενη και ήδη εκπληρωθείσα υποχρέωση για πληθυσμιακή κάλυψη σε ποσοστό τουλάχιστον 95%, η οποία καθορίσθηκε με ειδικότερες Αποφάσεις της Ε.Ε.Τ.Τ. μετά τη διενέργεια σχετικού Ανοικτού Διεθνούς Διαγωνισμού.
Πέραν αυτού, τυχόν αύξηση της πληθυσμιακής κάλυψης θα απαιτούσε μεγάλη επιπλέον επένδυση, η οποία θα οδηγούσε αναγκαστικά σε σημαντική αύξηση του μηνιαίου τιμήματος που καταβάλουν επί του παρόντος οι πελάτες της Digea, λόγω του αυστηρά κοστοκεντρικού τεχνικοοικονομικού μοντέλου τιμολόγησης που εφαρμόζει η Digea, υλοποιώντας τις αντίστοιχες Αποφάσεις της Ε.Ε.Τ.Τ. Τούτο δε θα είχε ως συνέπεια την πλήρη αδυναμία ορισμένων τηλεοπτικών σταθμών, ιδίως περιφερειακής εμβέλειας και ιδίως των οικονομικά ασθενέστερων, να καταβάλουν το απαιτούμενο τίμημα για την εκπομπή τους, με αποτέλεσμα να οδηγηθούν σε παύση λειτουργίας.
Τέλος, η όποια τροποποίηση της πληθυσμιακής κάλυψης θα απαιτούσε προηγούμενη τροποποίηση του υφιστάμενου Χάρτη Συχνοτήτων Επίγειας Ψηφιακής Ευρυεκπομπής Τηλεοπτικού Σήματος, εργασία πολύπλευρη και πολύπλοκη, από επιστημονικής, τεχνικής και γενικότερης απόψεως.
Για τους ανωτέρω λόγους ζητείται η αφαίρεση της συγκεκριμένης πρόβλεψης.
Άρθρο 14 παρ. 2
1. Ο όρος «περιοχή εμβέλειας» πρέπει να αντικατασταθεί με το «Περιφερειακή Ζώνη» για αποφυγή παρανοήσεων.
2. Να διαγραφεί «ο δίαυλος συχνοτήτων μέσω του οποίου εκπέμπει ο πάροχος περιεχομένου».To Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης δεν έχει αρμοδιότητα καθορισμού του διαύλου εκπομπής μέσω του οποίου θα μεταφέρεται το περιεχόμενο και δεν είναι δυνατόν ο δίαυλος να αποτελεί όρο της άδειας τηλεοπτικού περιεχομένου (ιδέ και σχόλιο επί του Άρθρου 2 παρ. 8). Αντ’ αυτού η άδεια μπορεί να περιλαμβάνει τον Αριθμό Προγράμματος(Logical Channel Number – LCN) που καθορίζει την σειρά εμφάνισης κάθε περιεχομένου κατά τη διαδικασία συντονισμού του τηλεοπτικού δέκτη. Το ΕΣΡ μπορεί να ορίσει κριτήρια και διαδικασία με την οποία θα αποδίδονται τα LCN.
Άρθρο 14 παρ. 3 εδάφιο β
1. Η κάλυψη εξαρτάται από τη διάρθρωση του δικτύου ψηφιακής τηλεόρασης. Για να είναι οι πάροχοι περιεχομένου συνεπείς με την άδεια που θα λάβουν θα πρέπει ο υφιστάμενος πάροχος δικτύου να αναπτύξει πρόσθετες υποδομές πέραν από τις ορισμένες στον ισχύοντα Χάρτη Συχνοτήτων. Αυτό σημαίνει αύξηση επένδυσης με άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση της ΑΟΤ. Ιδίως για τους παρόχους περιεχομένου περιφερειακής εμβέλειας το μέτρο αυτό θα αυξήσει σημαντικά την ΑΟΤ .
2. Εάν παραμείνει το παραπάνω ποσοστό κάλυψης ανά περιφερειακή ζώνη, με συνέπεια την μεταβολή των όρων του Δικαιώματος του Παρόχου Δικτύου πρέπει να προβλεφθεί το μεταβατικό χρονικό διάστημα στο οποίο θα ολοκληρωθεί η υλοποίηση της όποιας μεταβολής.
Άρθρο 14. παρ. 4.
Θεωρούμε ότι πρέπει να διευκρινιστεί εάν η «μια ώρα» είναι συνεχής ή αθροιστικός χρόνος σε χρονικό διάστημα. Επιπλέον πρέπει να καθοριστεί ποσοστό επί της % διαθεσιμότητας για 6 μήνο ή έτος.
Μερικα καναλια μετα τις 12 εχογν ροζ εκπομπες. Ελεος.
Όσον αφορά το σχόλιο του φίλου DAVID COLLET θα συμφωνήσω μόνο εφόσον αναφέρεται ρητά ότι οι σειρές/ταινίες κλπ που προβάλλονται σε ελληνική γλώσσα είναι αποκλειστικά και μόνο ελληνικής παραγωγής! Μην καταλήξουμε να βλέπουμε μεταγλωττισμένες τις ξένες σειρές και ταινίες, μόνο και μόνο για να συμπληρώσουν τα κανάλια τον απαιτούμενο χρόνο μέσω.. παραθύρων.
Διαβάζοντας τον αντίστοιχο γαλλικό νόμο (στην Ευρώπη δεν είμαστε ?) γενάτε το απλό εύλογο ερώτημα. Γιατί να μην υπάρχει στο νόμο αυτό την υποχρέωση της εταιρείας που λαμβάνει την άδεια μετάδοσης την υποχρέωση συμμετοχής ή/και παράγωγης έργου στην ελληνική γλώσσα αλλά και ποσόστωση του προγράμματος στην ελληνική γλώσσα ανά τύπο μεταδιδόμενου προγράμματος (σίριαλ, ταινία, ενημερωτική εκπομπή κλπ). Το αποτέλεσμα ενός τέτοιου νομοθετήματος θα ήταν σίγουρα η βελτίωση του περιεχόμενου καθώς και η τόνωση της αγοράς εργασίας στον τομέα της τηλεοπτικής και κινηματογραφικής παραγωγής.
Γιατί ο Έλληνας νομοθέτης να ανακαλύπτει κάθε φορά εκ νέου τον τροχό και να μην εμπνευστεί από τους ήδη υπάρχοντες νόμους των Ευρωπαίων εταίρων μας ?
Παρακαλείται το ΕΣΡ να διατηρεί on-line την πληροφορία περί αδειοδοτήσεων και να την αποστέλλει άπαξ στην ΕΕΤΤ με ηλεκτρονικό τρόπο (είτε με διασύνδεση ΟΠΣ-ΒΔ Αδειών Παρόχων Περιεχομένου του ΕΣΡ και δικαίωμα view στη Δ/νση Φάσματος της ΕΕΤΤ σε πραγματικό χρόνο είτε με ηλεκτρονική αποστολή στην ΕΕΤΤ). Ζούμε στον 21ο αιώνα του ηλεκτρονικού εγγράφου – όχι σε περασμένους αιώνες χαρτοβασιλείων όπου προφανώς ζει ο συντάξας το παρόν.
Δεν αναφέρεται αν ο ίδιος όμιλος ή φυσικό πρόσωπο μπορεί να κατέχει άδειες σε πολλές περιφέρειες ώστε να δημιουργεί ένα δίκτυο καναλιων και πέρα από το 3ωρο κοινό πρόγραμμα το υπόλοιπο να είναι σε διαφιορετικές ώρες. Έτσι δεν θα πραγματοποιηθεί υπερσυγκέτρωση μέσων σε ένα πρόσωπο. Επίσης οι συχνότητες των τοπικών να σταματήσει το κόλπο πάνω από τα 40UHF που κάνει πιο δύσκολη τη λήψη έναντι των εθνικών που πάιζουν στη ζώνη 21-40.
Επίσης ποιο το ανώτατο τίμημα που θα εισπράττουν οι πάροχοι δικτύου;
θελωντας να συμβαλω και εγω μεσα σε αυτην την διαβουλευση ως απλος πολιτης αλλα και σαν τεχνικως κινηματογραφου και τηλεορασης ..θεωρο οτι τα δικαιωματα του παραγωμενου εργου ..θα πρεπει να μας ακολουθουνε σε οποιαδιποτε επαναπροβολη εργου ..κατι το οποιο η ερτ το εκανε πρως ολους μας ..και με συνεπια και συνεχη συνεργασια με το σωματιο για τα δικαιωματα τεχνικων των ισοκρατη ..η νομοθεσια που η ερτ κρατα θα πρεπει να την καλυπτουν και τα ιδιωτικα καναλια …..με την παραπανω συμπεριφορα των ιδιωτικων καναλιων ,δεν παραγοταν καινουριο εργο καθω επαιζε συνεχως το ιδιο σηριαλ ,ισως και επι χρονια (κωνσταντινου και ελενης)και αυτο το εκανε καθως δεν ειχε να πληρωνει τιποτα και σε κανενα ,,με την δικαιολογια οτι αυτο ειταν εμπορικη επυτιχια, κατι που ειταν ελαχιστο ως επειχηρημα ..κατ εμε ….θεωροντας μαλιστα οτι η τηλεοραση θα πρεπει να φερει και να διμιουργητε απο το καθημερινο βιωμα,ετσι θα πρεπει να ανανεωνονται το προγραμα καθως θα ακολουθα την πραγματικοτητα ,,ετσι θα επεξεργαζεται και καθημερινα συμετοχικα σκεπτικα στο γηγνεσθε πρως την καλητερευση ..
ευχαριστο για των χρονο σας