1. Οι υποψήφιοι προς αδειοδότηση πάροχοι περιεχομένου υποχρεούνται να απασχολούν, ανάλογα με την κατηγορία της εμβέλειας (εθνικής ή περιφερειακής) και το είδος του προγράμματος (ενημερωτικού, γενικού ή θεματικού περιεχομένου, ή μη ενημερωτικού), συγκεκριμένο ετήσιο μέσο όρο προσωπικού πλήρους απασχόλησης, σε θέσεις δημοσιογράφων, τεχνικού προσωπικού και διοικητικού προσωπικού, με σύμβαση εργασίας, σύμφωνα με τους όρους που προβλέπονται στην οικεία εργατική και κοινωνικοασφαλιστική νομοθεσία.
2. Το προσωπικό των υποψηφίων προς αδειοδότηση παρόχων περιεχομένου πρέπει να απαρτίζεται τουλάχιστον από:
α. τετρακόσια (400) άτομα για άδεια εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού χαρακτήρα γενικού περιεχομένου
β. διακόσια (200) άτομα για άδεια εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού χαρακτήρα θεματικού περιεχομένου
γ. πενήντα (50) άτομα για άδεια εθνικής εμβέλειας μη ενημερωτικού χαρακτήρα
δ. είκοσι (20) άτομα για άδεια περιφερειακής εμβέλειας ενημερωτικού ή μη χαρακτήρα.
3. Για τον προσδιορισμό του αριθμού του ετήσιου μέσου όρου των εργαζομένων, κατά τα αναφερόμενα στην ανωτέρω παράγραφο, λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των εργαζόμενων που απασχολούνται είκοσι (20) τουλάχιστον ημέρες τον αντίστοιχο υπολογιζόμενο μήνα.
4. Με την προκήρυξη του Ε.Σ.Ρ. καθορίζονται τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που υποχρεούνται να υποβάλουν οι υποψήφιοι προς απόδειξή των προϋποθέσεων που αφορούν την απασχόληση του προσωπικού κατά τις αναφερόμενες στην παράγραφο 2 διακρίσεις, τα οποία περιλαμβάνουν κατ΄ ελάχιστο κατάσταση προσωπικού, όπως έχει κατατεθεί στην Επιθεώρηση Εργασίας, με μνεία των ειδικοτήτων των εργαζομένων, της ημερομηνίας πρόσληψης και του ωραρίου απασχόλησής τους.
5. Σε περίπτωση που υποψήφιος προς αδειοδότηση δεν απασχολεί τον, κατά τα ως άνω, οριζόμενο ελάχιστο αριθμό προσωπικού, κατά τον χρόνο υποβολής της υποψηφιότητάς του, υποχρεούται να υποβάλει υπεύθυνη δήλωση με την οποία βεβαιώνει ότι, εντός χρονικού διαστήματος τριών (3) μηνών από τη χορήγηση της άδειας, θα απασχολεί τον προβλεπόμενο ελάχιστο αριθμό προσωπικού.
Για να βελτιωθεί το επίπεδο της τηλεόρασης στην περιφέρεια.
Θα πρέπει να γίνουν άμεσα εντός Σεπτέμβρη πριν γίνουν οι εκλογές και πριν ψηφιστεί το νομοσχέδιο και προκηρυχθούν οι άδειες.
1)Έλεγχος από την Επιθεώρηση Εργασίας στις καταστάσεις προσωπικού των καναλιών και καταγραφή εργαζομένων.Δημοσιογράφων και τεχνικών που διαθέτουν πτυχίο ή άδεια άσκησης επάγγέλματος που σχετίζεται με τα ΜΜΕ.Θα πρέπει να σταματήσει η λογική των υπαλλήλων γραφείου που βαπτίζονται τεχνικοί.Κανάλια που λειτουργούνε με αυτή την λογική και δεν απασχολούν έναν ικανό αριθμό τεχνικών δε θα πρέπει να αποκτήσουν άδεια.Επίσης μέτοχοι ή συγγενικά τους πρόσωπα που δε διαθέτουν πτυχίο που σχετίζεται με τα ΜΜΕ δε θα πρέπει να προσμετρούνται στον ελάχιστο αριθμό προσωπικού γιατί το μόνο που μπορούν να επιτύχουν με αυτόν τον τρόπο είναι μια εικονική κατάσταση προσωπικού χωρίς στην πραγματικότητα να εργάζονται.
2)Έλεγχος από την Επιθεώρηση Εργασίας σε αποδείξεις μισθοδοσίας,δώρων Χριστουγέννων,Πάσχα και επιδομάτων αδείας σε βάθος πενταετίας.Ιδιοκτήτες που χρωστάνε δε θα πρέπει σε καμία περίπτωση να αποκτήσουν άδεια.Ούτε καν ποσοστό από άδεια.Γιατί το πιο πιθανόν είναι να κάνουν πάλι το ίδιο και στη συνέχεια.Και η λογική να μένει ένα κανάλι ανοιχτό και ας χρωστάει μήνες μισθών θα πρέπει οπωσδήποτε να σταματήσει και να γίνεται απευθείας ανάκληση άδειας.Δεν υποχρεώνει κανείς κάποιον να γίνει καναλάρχης εφόσον δε μπορεί να είναι σωστός στις υποχρεώσεις του.Ας καταλάβει ο καθένας τι δυνατότητες έχει και ας αποκτήσουν άδεια όσοι πραγματικά μπορούν.
3)Έλεγχος προγράμματος από το ΕΣΡ σε τυχαίες-ενδεικτικές ημερομηνίες του τελευταίου μηνός ή σε βάθος τριμήνου για να φανεί στην πράξη ποια κανάλια κάνουν σωστά τη δουλειά τους και παράγουν τηλεοπτικό πρόγραμμα ή μια αξιόλογη ενημέρωση.Για να συμβαίνει αυτό θα πρέπει να απασχολούν και το απαιτούμενο προσωπικό.Κανάλια που δεν απασχολούν προσωπικό και δε προσφέρουν ενημέρωση ή ένα στοιχειώδες τηλεοπτικό πρόγραμμα δεν έχει νόημα να επιδιώξουν να αποκτήσουν μια άδεια και ούτε να διαμαρτυρηθούν εάν αυτό το νομοσχέδιο τους στερήσει τη λειτουργία τους.
Όσοι έχουμε εργαστεί σε περιφερειακό κανάλι ξέρουμε ότι έχουμε κάνει πολλές περισσότερες δουλειές απ’ότι αναλογούν σε ένα άτομο και πολλές φορές χωρίς να πληρωνόμαστε κανονικά.
Ο σκοπός όμως δεν είναι αυτός.Το νομοσχέδιο αυτό θα πρέπει να στοχεύσει σε ένα πιο ικανό και υγιές ιδοκτησιακό επίπεδο με σκοπό να δημιουργηθούν περισσσότερες θέσεις εργασίας και να μειωθεί η ανεργία στον χώρο μας.
Όσον αφορά τον ελάχιστο αριθμό προσωπικού.Το ιδανικό θα ήταν να ίσχυε ο νόμος 3592/2007 που όριζε τουλάχιστον 15 εργαζόμενους.Θα συμφωνήσω όμως και με την πληθυσμιακή ποσόστωση.Δηλαδή στην Αθήνα ο αριθμός μπορεί να είναι και 20.Στη Θεσσαλονίκη και άλλες μεγάλες πόλεις να είναι 15.Και μόνο σε μικρότερες πόλεις της παραμεθορίου ή κάποια νησιά με μικρότερο πληθυσμό να είναι τουλάχιστον διψήφιος αριθμός δηλαδή 10-12 άτομα,εφόσον υπάρχει κάποια δυσκολία ώστε να απασχολούν 15.Εκτός αν γίνουν συγχωνεύσεις καναλιών και φτάσουν τα 15.Και πάλι όμως όλα εξαρτώνται από το ποιος θα αποκτήσει μια άδεια και τι οικονομική δυνατότητα έχει.Σε οποιαδήποτε περιοχή κι αν βρίσκεται.
Στον ελάχιστο αριθμό προσωπικού θα πρέπει να ορίζεται ένας ικανός αριθμός τεχνικών που διαθέτουν πτυχίο ή άδεια άσκησης επαγγέλματος παράλληλα με αυτόν των δημοσιογράφων.Σε περίπτωση που δεν τηρείται ο ελάχιστος αριθμός προσωπικού μετά την απόκτηση της άδειας να μπορεί να γίνεται ανάκληση της άδειας.Όπως επίσης και σε περίπτωση μη καταβολής των μισθών.Γι’αυτόν τον λόγο θα πρέπει να γίνονται τακτικοί έλεγχοι από την Επιθεώρηση Εργασίας σε καταστάσεις προσωπικού και αποδείξεις μισθοδοσίας.
Προσωπική επισήμανση,μέτοχοι που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα ή την ικανότητα να διευθύνουν ένα κανάλι ας μην προσπαθήσουν να αποκτήσουν ούτε ποσοστό από άδεια γιατί μπορεί να κάνουν κακό και σε μετόχους που έχουν σοβαρό σκοπό.Από παραδείγματα το αποτέλεσμα ήταν απολύσεις εργαζομένων,μείωση του προσωπικού και μαύρη εργασία.
Το νομοσχέδιο αυτό θα πρέπει να στηριχθεί και να ψηφιστεί από όλα τα κόμματα.
Ο κάθε βουλευτής ας αναλάβει την ευθύνη του και ας πράξει με βάση τον νόμο και το εργατικό δίκαιο με σκοπό τη μείωση της ανεργίας.
Είναι άδικο να προκαλείται ανεργία επειδή κάποιοι μάθανε να λειτουργούν με γνώμονα την ανομία και κάποιοι άλλοι κάνανε τα στραβά μάτια πάνω σε αυτό.
ΣΚΕΠΤΙΚΟ
Επειδή στην τεράστια οικονομική κρίση που διέρχεται η χώρα μας, πολλοί μέτοχοι ενδεχομένως να έχουν πρόβλημα με την ασφαλιστική και φορολογική τους ενημερότητα, ενώ η αποχώρησή τους, με την υπάρχουσα ισχύουσα διαδικασία είναι πολύ μεγάλη και χρονοβόρα, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει για ένα μικρομέτοχο η ύπαρξη του μέσου, αλλά και η συμμετοχή του σε ενδεχόμενη διαδικασία αδειοδότησης, με απρόβλεπτες συνέπειες για το προσωπικό τους υπόλοιπους μετόχους αλλά και τους προμηθευτές του.
Επειδή ένας κακόπιστος μέτοχος μπορεί να μπλοκάρει τον κάθε τηλεοπτικό σταθμό εσκεμμένα, με αποτέλεσμα να χαθεί η άδεια του.
Για τους παραπάνω λόγους
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ 9.2.δ
2 . Οι υποψήφιοι προς αδειοδότηση, οι μέτοχοι αυτών οι οποίοι κατέχουν ποσοστό μεγαλύτερο από ένα τοις εκατό (1%) επί του μετοχικού κεφαλαίου και οι νόμιμοι εκπρόσωποι των υποψηφίων, κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησής τους πρέπει να είναι ασφαλιστικά και φορολογικά ενήμεροι και υποχρεούνται να προσκομίσουν πιστοποιητικά ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας.
ΣΚΕΠΤΙΚΟ
Επειδή τα περιφερειακά κανάλια έχουν αυτή την στιγμή περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες, λόγο της μέχρι σήμερα μη διανομής της κρατικής διαφήμισης, λόγο της μη μέτρησης τηλεθέασης, ώστε να έχουν την δυνατότητα πρόσβασης στην Πανελλαδική διαφημιστική αγορά και βέβαια λόγο της τεράστιας οικονομικής κρίσης που βιώνει ο τόπος μας…
Επειδή πρέπει να στηριχθεί η περιφερειακή τηλεόραση για τους λόγους που αναφέρονται και στον υπό ψήφιση νόμο με το άρθρο 1, περί… πολυφωνία και υγιή, ανόθευτο οικονομικό ανταγωνισμό, κλπ … υιοθετώντας κριτήρια τέτοια που να καταστούν τις επιχειρήσεις ΜΜΕ βιώσιμες και όχι να αποσκοπούν σε άλλου είδους έσοδα εκμεταλλευόμενοι την δύναμη που παρέχει η τηλεόραση…
Επειδή στα περιφερειακά κανάλια εργάζονται και οι ίδιοι οι μέτοχοι των καναλιών…
Επειδή και στα περιφερειακά κανάλια πρέπει αν γίνει διαχωρισμός στον αριθμό απασχολούμενου προσωπικού, για τις κατηγορίες καναλιών. (Ενημερωτικού Γενικού περιεχομένου-Ενημερωτικού Θεματικού περιεχομένου και μη ενημερωτικού χαρακτήρα)
Για όλους τους παραπάνω λόγους
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ 9.2.δ
2. Το προσωπικό των υποψηφίων προς αδειοδότησηπαρόχων περιεχομένου πρέπει να απαρτίζεται τουλάχιστον από:
α. τετρακόσια (400) άτομα για άδεια εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού χαρακτήρα γενικού περιεχομένου
β. διακόσια (200) άτομα για άδεια εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού χαρακτήρα θεματικού περιεχομένου
γ. πενήντα (50) άτομα για άδεια εθνικής εμβέλειας μη ενημερωτικού χαρακτήρα
δ. δέκα (10) άτομα για άδεια περιφερειακής εμβέλειας ενημερωτικού χαρακτήρα γενικού περιεχομένου (6) άτομα ενημερωτικού χαρακτήρα θεματικού περιεχομένου και 4 άτομα ή μη ενημερωτικού χαρακτήρα. Ενώ για τα περιφερειακά κανάλια στον υπολογισμό του προσωπικού θα λαμβάνονται υπόψη και οι μέτοχοι εφόσον εργάζονται αποδεδειγμένα στην εταιρία που εκμεταλλεύεται τον τηλεοπτικό σταθμό.
Ως ένας δημοτικός ραδιοτηλεοπτικός φορέας της νησιωτικής Ελλάδας που τα τελευταία χρόνια το έργο μας έχει δυσκολευτεί πάρα πολύ, σας καταθέτουμε την παρακάτω πρόταση τροποποίησης του Σ/Ν, ώστε οι δημοτικές τηλεοράσεις να μπορέσουν να συνεχίσουν απρόσκοπτα το έργο που μέχρι σήμερα επιτελούν
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ – ΠΡΟΣΘΗΚΗΣ
α. Ιστορικό
Στην Ελλάδα, μέχρι το 1987 λειτουργούσε ΜΟΝΟ η ΔΗΜΟΣΙΑ Ραδιοτηλεόραση της οποίας φορέας ήταν και είναι η ‘Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Ανώνυμος Εταιρεία’ (ΕΡΤ Α.Ε.).
Από το 1987 οι οικονομικές και τεχνολογικές εξελίξεις επέτρεψαν και στην Ελλάδα να χορηγεί άδειες και σε άλλους φορείς ραδιοτηλεοπτικών μεταδόσεων. Με αυτό το άνοιγμα καθιερώθηκαν άλλες δύο κατηγορίες η α)Δημοτική ραδιοτηλεόραση και η β)Ιδιωτική ραδιοτηλεόραση, οι οποίες προσέδωσαν μεγαλύτερη πολυφωνία και πολυμέρεια στον ραδιοτηλεοπτικό τομέα.
Ήδη, στη χώρα μας λειτουργούν περίπου τριάντα οκτώ (38) Δημοτικοί ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί. Από αυτούς οι έξι (6) είναι τηλεοπτικοί και οι υπόλοιποι ραδιοφωνικοί.
Τη διοίκηση και διαχείριση αυτών των σταθμών, είχαν και έχουν Δημοτικές Εταιρείες με Ειδικό Σκοπό τη λειτουργία ραδιοφωνικού η τηλεοπτικού σταθμού, υπό την προϋπόθεση ότι λειτουργούσαν αντίστοιχες στους Δήμους, όπως προβλέπεται από την παρ. 1 του άρθρου 107 Ν. 3852/2010 Πρόγραμμα Καλλικράτης (ΦΕΚ Α΄ 87).
Οι Επιχειρήσεις Ο.Τ.Α Ειδικού Σκοπού Ραδιοφωνίας – Τηλεόρασης συστήθηκαν, ως ίδια κεφαλαιουχικά νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, διέπονται από τις διατάξεις του Κώδικα Δήμων & Κοινοτήτων, του νόμου 3852/2010 Πρόγραμμα Καλλικράτης (ΦΕΚ Α΄ 87) και λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια προς εξυπηρέτηση του κοινού.
Οι Φορείς της Δημοτικής Ραδιοτηλεόρασης, είναι αμιγείς Δημοτικές Επιχειρήσεις Ειδικού Σκοπού Ραδιοφωνίας τηλεόρασης των Δήμων και των Κοινοτήτων της Ελλάδος. Είναι επιχειρήσεις του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
Η Δημοτική Ραδιοτηλεόραση, παρέχει εκτεταμένη πρόσβαση στο κοινό, χωρίς διακρίσεις, με βάση την ίση μεταχείριση, από πολλούς διάφορους τοπικούς ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς της περιφέρειας και με διάφορες υπηρεσίες που αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση προκειμένου να ικανοποιηθεί η ιδιαίτερη υποχρέωση της δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας όπως ορίζει η παρ. 2, άρθρο 15 του Συντάγματος.
Οι Επιχειρήσεις Ο.Τ.Α Ειδικού Σκοπού Ραδιοφωνίας – Τηλεόρασης εκπληρώνουν στόχους δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας. Ως αντιστάθμιση για την παροχή δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας, από το 1988 έχει θεσπισθεί με το ΠΔ 25/1988 (ΦΕΚ Α΄10) καθεστώς αντιστάθμισης που ισχύει και σήμερα. Δηλαδή, είναι υφιστάμενες αντισταθμίσεις, αφού καθιερώθηκαν πριν από πολλά χρόνια από την ανακοίνωση της Επιτροπής της ΕΕ το 2001 που είναι σχετική με την εφαρμογή των κανόνων για τις κρατικές ενισχύσεις στη δημόσια ραδιοτηλεόραση.
Η Δημοτική Ραδιοτηλεόραση, παρέχει εκτεταμένη πρόσβαση στο κοινό, χωρίς διακρίσεις, με βάση την ίση μεταχείριση, από πολλούς διάφορους τοπικούς ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς της περιφέρειας και με διάφορες υπηρεσίες που αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση προκειμένου να ικανοποιηθεί η ιδιαίτερη υποχρέωση της δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας όπως ορίζει η παρ. 2, άρθρο 15 του Συντάγματος.
Ο θεσμός της δημοτικής ραδιοτηλεόρασης είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τις δημοκρατικές, κοινωνικές και πολιτιστικές ανάγκες των τοπικών κοινωνιών καθώς και με την ανάγκη να διασφαλίζεται η πολυφωνία στα μέσα ενημέρωσης.
Με τη λειτουργία της δημοτικής ραδιοτηλεόρασης, διασφαλίζεται η κάλυψη πολλών περιοχών της περιφέρειας και οι πολίτες αυτών των περιοχών δύνανται να επωφεληθούν από περισσότερες επιλογές, νέα προγράμματα και περισσότερη πολυφωνία.
Η λειτουργία της δημοτικής ραδιοτηλεόρασης, διασφαλίζει την ενημέρωση των κατοίκων των νησιωτικών περιοχών του Αιγαίου και του Ιονίου. Η κάλυψη των περιοχών αυτών περιλαμβάνει πάρα πολλές περιοχές της περιφέρειας που δεν έχουν πρόσβαση σε ευρυζωνικές συνδέσεις διαδικτύου, ενώ οι υποδομές για να επιτευχθεί η πρόσβαση αυτή έχουν απαγορευτικό κόστος.
Επίσης, η δημοτική ραδιοτηλεόραση διαδραματίζει πρωτεύοντα ρόλο στη λειτουργία της σύγχρονης δημοκρατίας στην περιφέρεια, ιδιαίτερα σε ότι αφορά την ανάπτυξη και διάδοση των κοινωνικών αξιών. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος, που από την εμφάνισή της το 1987 στο ερτζιανό γίγνεσθαι αποτέλεσε αντικείμενο ειδικής νομοθετικής ρύθμισης, για να έχει το ρόλο δημόσιου γενικού συμφέροντος.
Οι επιχειρήσεις αυτές, μη έχουσες κερδοσκοπικό χαρακτήρα και μη δυνάμενες να επιβάλουν τέλη, δεν είναι δυνατόν να εξασφαλίσουν τη λειτουργία τους κατ΄ άλλο τρόπο παρά μόνο με την οικονομική αρωγή των Δήμων στους οποίους συστήθηκαν.
Η Δημοτική Ραδιοτηλεόραση, επειδή εκπληρώνει τους στόχους της δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας, της έχει θεσμοθετηθεί η παροχή αντιστάθμισης (επιχορήγηση) δίχως :
1. να επηρεάζει τις συνθήκες του εμπορίου και τον ανταγωνισμό εντός της κοινότητας και
2. η λειτουργία της να προκαλεί δαπάνες σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
Η επιχορήγηση αυτών των δημοτικών επιχειρήσεων επιτρέπεται σύμφωνα με την παραγ. 3 του άρθρου 4 του ΠΔ 25/1988 (ΦΕΚ 10Α/1988), την υπ΄ αριθ. 4740/1998 απόφαση του ΣΤ΄ τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας και την προσθήκη της παραγράφου 8 στο άρθρο 277 του ΠΔ 410/1995.
Εξάλλου, το «Το σχέδιο Ανακοίνωσης της Επιτροπής της ΕΕ σχετικά με την εφαρμογή των Κανόνων για τις Κρατικές ενισχύσεις στη Δημόσια Ραδιοτηλεόραση (Κείμενο που παρουσιάζει ενδιαφέρον για το ΕΟΧ)», προβλέπει:
α. με την παράγραφο 6 του κεφαλαίου 1 προβλέπεται ότι η αντιστάθμιση για την παροχή δημόσιας υπηρεσίας δεν συνιστά κρατική ενίσχυση.
β. με την παράγραφο 28 του κεφαλαίου 4 (εφαρμογή του άρθρου 87 παράγραφος 1) και σύμφωνα με το άρθρο 1 σημείο β) στοιχείο (v) του διαδικαστικού κανονισμού η επιχορήγηση των δημοτικών επιχειρήσεων ραδιοφωνίας – τηλεόρασης, θεωρείται υφισταμένη ενίσχυση, καθόσον όταν τέθηκε σε ισχύ, με την παραγ. 3 του άρθρου 4 του ΠΔ 25/1988, δεν αποτελούσε ενίσχυση αλλά στη συνέχεια έγινε ενίσχυση λόγω της εξέλιξης της κοινής αγοράς και χωρίς να μεταβληθεί ή καταργηθεί στη Χώρα μας η προαναφερθείσα διάταξη του ΠΔ 25/1988.
Ακόμη, ενώ οι προσλήψεις του προσωπικού στις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ειδικού Σκοπού Ραδιοφωνίας – Τηλεόρασης πραγματοποιούνται με τους κανόνες που ισχύουν για τους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα που εκπληρώνουν στόχους δημόσιας υπηρεσίας, με την παράγραφο 8 του άρθρου 282 (Γενικές Μεταβατικές διατάξεις) του νόμου 3852/2010, αναστάλθηκαν οι «προσλήψεις κάθε κατηγορίας και ειδικότητας προσωπικού με οποιαδήποτε σχέση εργασίας στις δημοτικές επιχειρήσεις με ειδικό σκοπό τη λειτουργία ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού σταθμού.»
Κατόπιν τούτων και προκειμένου να αποτραπεί η εμπλοκή των δημοτικών επιχειρήσεων ραδιοφωνίας τηλεόρασης σε περιπέτειες και να δημιουργηθεί κοινωνικό πρόβλημα από την απόλυση εκατοντάδων εργαζομένων σε αυτές, προτείνεται να γίνει αποδεκτή από τον Υπουργό Επικρατείας η συνημμένη Τροπολογία – Προσθήκη στο σχέδιο νόμου για την αδειοδότηση παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης.
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο Σχέδιο Νόμου Για την «Αδειοδότηση παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης – Ίδρυση συνδεδεμένης εταιρίας παρ. 4 άρθρου 1 του Ν. 4324/2015 (ΦΕΚ Α΄ 44/2015) – Ρύθμιση θεμάτων Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων *Ε.Ε.Τ.Τ.), τροποποίηση διατάξεων Ν. 4070/2012 (ΦΕΚ Α΄ 82/2012) και άλλες διατάξεις.»
Στο άρθρο 9 του σχεδίου νόμου για την Αδειοδότηση παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης, προστίθεται παράγραφος 6, ως εξής:
6.α. Στις επιχειρήσεις των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α) δεν ορίζεται ελάχιστος αριθμός προσωπικού, καθώς η ύπαρξη και λειτουργία τους ικανοποιούν την κοινή ωφέλεια και την ιδιαίτερη υποχρέωση της δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας όπως ορίζει η παράγραφος 2 του άρθρου 15 του Συντάγματος.
β. Εφόσον δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, οι δημοτικές επιχειρήσεις με ειδικό σκοπό τη λειτουργία ραδιοφωνικού σταθμού ή/και λειτουργία πάροχου υπηρεσιών επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής (πρώην λειτουργία τηλεόρασης), μπορούν να προβούν σε προσλήψεις κάθε κατηγορίας και ειδικότητας προσωπικού με οποιαδήποτε σχέση εργασίας.
γ. Εφόσον πιστοποιείται ότι η προσφορά αυτή γίνεται αφιλοκερδώς και χωρίς κανένα χρηματικό όφελος, οι δημότες μπορούν να συνεργάζονται σε εθελοντική βάση με τις επιχειρήσεις των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α) με ειδικό σκοπό τη λειτουργία ραδιοφωνικού σταθμού ή/και λειτουργία πάροχου υπηρεσιών επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής (πρώην λειτουργία τηλεόρασης) παράγοντας ή συμμετέχοντας σε εκπομπές λόγου ή/και μουσικής.
δ. Mε την δημοσίευση του παρόντος παύει η ισχύ των ρυθμίσεων της παραγράφου 8 του άρθρου 282 του ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α ́).
Από τις παραπάνω προτεινόμενες διατάξεις δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
Επί του παραπάνω κειμένου της Τροπολογίας Προσθήκης.
1. Οι διατάξεις της νέας παραγράφου που προστίθενται στο σχέδιο του νόμου είναι σχετικές με την απρόσκοπτη συνταγματική υποχρέωση της δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας (παρ. 2, άρθρο 15 του Συντάγματος της Ελλάδας), μιας και οι σκοποί και οι υπηρεσίες που προσφέρει η Δημοτική ραδιοτηλεόραση είναι ίδιες με εκείνες της Δημόσιας ραδιοτηλεόρασης (παρ.1, του άρθρου 2 του Νόμου 4324/2015 (ΦΕΚ Α 44) περί ιδρύσεως ΕΡΤ ΑΕ)
2. Οι διατάξεις του νέου εδαφίου (6.β.) είναι σχετικές με την παρ.23, του άρθρου 1 του Νόμου 2328/1995 (ΦΕΚ Α 159΄)
Ως ένας δημοτικός ραδιοτηλεοπτικός φορέας της νησιωτικής Ελλάδας που τα τελευταία χρόνια το έργο μας έχει δυσκολευτεί πάρα πολύ, σας καταθέτουμε την παρακάτω πρόταση τροποποίησης του Σ/Ν, ώστε οι δημοτικές τηλεοράσεις να μπορέσουν να συνεχίσουν απρόσκοπτα το έργο που μέχρι σήμερα επιτελούν
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ – ΠΡΟΣΘΗΚΗΣ
α. Ιστορικό
Στην Ελλάδα, μέχρι το 1987 λειτουργούσε ΜΟΝΟ η ΔΗΜΟΣΙΑ Ραδιοτηλεόραση της οποίας φορέας ήταν και είναι η ‘Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Ανώνυμος Εταιρεία’ (ΕΡΤ Α.Ε.).
Από το 1987 οι οικονομικές και τεχνολογικές εξελίξεις επέτρεψαν και στην Ελλάδα να χορηγεί άδειες και σε άλλους φορείς ραδιοτηλεοπτικών μεταδόσεων. Με αυτό το άνοιγμα καθιερώθηκαν άλλες δύο κατηγορίες η α)Δημοτική ραδιοτηλεόραση και η β)Ιδιωτική ραδιοτηλεόραση, οι οποίες προσέδωσαν μεγαλύτερη πολυφωνία και πολυμέρεια στον ραδιοτηλεοπτικό τομέα.
Ήδη, στη χώρα μας λειτουργούν περίπου τριάντα οκτώ (38) Δημοτικοί ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί. Από αυτούς οι έξι (6) είναι τηλεοπτικοί και οι υπόλοιποι ραδιοφωνικοί.
Τη διοίκηση και διαχείριση αυτών των σταθμών, είχαν και έχουν Δημοτικές Εταιρείες με Ειδικό Σκοπό τη λειτουργία ραδιοφωνικού η τηλεοπτικού σταθμού, υπό την προϋπόθεση ότι λειτουργούσαν αντίστοιχες στους Δήμους, όπως προβλέπεται από την παρ. 1 του άρθρου 107 Ν. 3852/2010 Πρόγραμμα Καλλικράτης (ΦΕΚ Α΄ 87).
Οι Επιχειρήσεις Ο.Τ.Α Ειδικού Σκοπού Ραδιοφωνίας – Τηλεόρασης συστήθηκαν, ως ίδια κεφαλαιουχικά νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, διέπονται από τις διατάξεις του Κώδικα Δήμων & Κοινοτήτων, του νόμου 3852/2010 Πρόγραμμα Καλλικράτης (ΦΕΚ Α΄ 87) και λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια προς εξυπηρέτηση του κοινού.
Οι Φορείς της Δημοτικής Ραδιοτηλεόρασης, είναι αμιγείς Δημοτικές Επιχειρήσεις Ειδικού Σκοπού Ραδιοφωνίας τηλεόρασης των Δήμων και των Κοινοτήτων της Ελλάδος. Είναι επιχειρήσεις του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
Η Δημοτική Ραδιοτηλεόραση, παρέχει εκτεταμένη πρόσβαση στο κοινό, χωρίς διακρίσεις, με βάση την ίση μεταχείριση, από πολλούς διάφορους τοπικούς ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς της περιφέρειας και με διάφορες υπηρεσίες που αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση προκειμένου να ικανοποιηθεί η ιδιαίτερη υποχρέωση της δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας όπως ορίζει η παρ. 2, άρθρο 15 του Συντάγματος.
Οι Επιχειρήσεις Ο.Τ.Α Ειδικού Σκοπού Ραδιοφωνίας – Τηλεόρασης εκπληρώνουν στόχους δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας. Ως αντιστάθμιση για την παροχή δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας, από το 1988 έχει θεσπισθεί με το ΠΔ 25/1988 (ΦΕΚ Α΄10) καθεστώς αντιστάθμισης που ισχύει και σήμερα. Δηλαδή, είναι υφιστάμενες αντισταθμίσεις, αφού καθιερώθηκαν πριν από πολλά χρόνια από την ανακοίνωση της Επιτροπής της ΕΕ το 2001 που είναι σχετική με την εφαρμογή των κανόνων για τις κρατικές ενισχύσεις στη δημόσια ραδιοτηλεόραση.
Η Δημοτική Ραδιοτηλεόραση, παρέχει εκτεταμένη πρόσβαση στο κοινό, χωρίς διακρίσεις, με βάση την ίση μεταχείριση, από πολλούς διάφορους τοπικούς ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς της περιφέρειας και με διάφορες υπηρεσίες που αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση προκειμένου να ικανοποιηθεί η ιδιαίτερη υποχρέωση της δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας όπως ορίζει η παρ. 2, άρθρο 15 του Συντάγματος.
Ο θεσμός της δημοτικής ραδιοτηλεόρασης είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τις δημοκρατικές, κοινωνικές και πολιτιστικές ανάγκες των τοπικών κοινωνιών καθώς και με την ανάγκη να διασφαλίζεται η πολυφωνία στα μέσα ενημέρωσης.
Με τη λειτουργία της δημοτικής ραδιοτηλεόρασης, διασφαλίζεται η κάλυψη πολλών περιοχών της περιφέρειας και οι πολίτες αυτών των περιοχών δύνανται να επωφεληθούν από περισσότερες επιλογές, νέα προγράμματα και περισσότερη πολυφωνία.
Η λειτουργία της δημοτικής ραδιοτηλεόρασης, διασφαλίζει την ενημέρωση των κατοίκων των νησιωτικών περιοχών του Αιγαίου και του Ιονίου. Η κάλυψη των περιοχών αυτών περιλαμβάνει πάρα πολλές περιοχές της περιφέρειας που δεν έχουν πρόσβαση σε ευρυζωνικές συνδέσεις διαδικτύου, ενώ οι υποδομές για να επιτευχθεί η πρόσβαση αυτή έχουν απαγορευτικό κόστος.
Επίσης, η δημοτική ραδιοτηλεόραση διαδραματίζει πρωτεύοντα ρόλο στη λειτουργία της σύγχρονης δημοκρατίας στην περιφέρεια, ιδιαίτερα σε ότι αφορά την ανάπτυξη και διάδοση των κοινωνικών αξιών. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος, που από την εμφάνισή της το 1987 στο ερτζιανό γίγνεσθαι αποτέλεσε αντικείμενο ειδικής νομοθετικής ρύθμισης, για να έχει το ρόλο δημόσιου γενικού συμφέροντος.
Οι επιχειρήσεις αυτές, μη έχουσες κερδοσκοπικό χαρακτήρα και μη δυνάμενες να επιβάλουν τέλη, δεν είναι δυνατόν να εξασφαλίσουν τη λειτουργία τους κατ΄ άλλο τρόπο παρά μόνο με την οικονομική αρωγή των Δήμων στους οποίους συστήθηκαν.
Η Δημοτική Ραδιοτηλεόραση, επειδή εκπληρώνει τους στόχους της δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας, της έχει θεσμοθετηθεί η παροχή αντιστάθμισης (επιχορήγηση) δίχως :
1. να επηρεάζει τις συνθήκες του εμπορίου και τον ανταγωνισμό εντός της κοινότητας και
2. η λειτουργία της να προκαλεί δαπάνες σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
Η επιχορήγηση αυτών των δημοτικών επιχειρήσεων επιτρέπεται σύμφωνα με την παραγ. 3 του άρθρου 4 του ΠΔ 25/1988 (ΦΕΚ 10Α/1988), την υπ΄ αριθ. 4740/1998 απόφαση του ΣΤ΄ τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας και την προσθήκη της παραγράφου 8 στο άρθρο 277 του ΠΔ 410/1995.
Εξάλλου, το «Το σχέδιο Ανακοίνωσης της Επιτροπής της ΕΕ σχετικά με την εφαρμογή των Κανόνων για τις Κρατικές ενισχύσεις στη Δημόσια Ραδιοτηλεόραση (Κείμενο που παρουσιάζει ενδιαφέρον για το ΕΟΧ)», προβλέπει:
α. με την παράγραφο 6 του κεφαλαίου 1 προβλέπεται ότι η αντιστάθμιση για την παροχή δημόσιας υπηρεσίας δεν συνιστά κρατική ενίσχυση.
β. με την παράγραφο 28 του κεφαλαίου 4 (εφαρμογή του άρθρου 87 παράγραφος 1) και σύμφωνα με το άρθρο 1 σημείο β) στοιχείο (v) του διαδικαστικού κανονισμού η επιχορήγηση των δημοτικών επιχειρήσεων ραδιοφωνίας – τηλεόρασης, θεωρείται υφισταμένη ενίσχυση, καθόσον όταν τέθηκε σε ισχύ, με την παραγ. 3 του άρθρου 4 του ΠΔ 25/1988, δεν αποτελούσε ενίσχυση αλλά στη συνέχεια έγινε ενίσχυση λόγω της εξέλιξης της κοινής αγοράς και χωρίς να μεταβληθεί ή καταργηθεί στη Χώρα μας η προαναφερθείσα διάταξη του ΠΔ 25/1988.
Ακόμη, ενώ οι προσλήψεις του προσωπικού στις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ειδικού Σκοπού Ραδιοφωνίας – Τηλεόρασης πραγματοποιούνται με τους κανόνες που ισχύουν για τους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα που εκπληρώνουν στόχους δημόσιας υπηρεσίας, με την παράγραφο 8 του άρθρου 282 (Γενικές Μεταβατικές διατάξεις) του νόμου 3852/2010, αναστάλθηκαν οι «προσλήψεις κάθε κατηγορίας και ειδικότητας προσωπικού με οποιαδήποτε σχέση εργασίας στις δημοτικές επιχειρήσεις με ειδικό σκοπό τη λειτουργία ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού σταθμού.»
Κατόπιν τούτων και προκειμένου να αποτραπεί η εμπλοκή των δημοτικών επιχειρήσεων ραδιοφωνίας τηλεόρασης σε περιπέτειες και να δημιουργηθεί κοινωνικό πρόβλημα από την απόλυση εκατοντάδων εργαζομένων σε αυτές, προτείνεται να γίνει αποδεκτή από τον Υπουργό Επικρατείας η συνημμένη Τροπολογία – Προσθήκη στο σχέδιο νόμου για την αδειοδότηση παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης.
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο Σχέδιο Νόμου Για την «Αδειοδότηση παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης – Ίδρυση συνδεδεμένης εταιρίας παρ. 4 άρθρου 1 του Ν. 4324/2015 (ΦΕΚ Α΄ 44/2015) – Ρύθμιση θεμάτων Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων *Ε.Ε.Τ.Τ.), τροποποίηση διατάξεων Ν. 4070/2012 (ΦΕΚ Α΄ 82/2012) και άλλες διατάξεις.»
Στο άρθρο 9 του σχεδίου νόμου για την Αδειοδότηση παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης, προστίθεται παράγραφος 6, ως εξής:
6.α. Στις επιχειρήσεις των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α) δεν ορίζεται ελάχιστος αριθμός προσωπικού, καθώς η ύπαρξη και λειτουργία τους ικανοποιούν την κοινή ωφέλεια και την ιδιαίτερη υποχρέωση της δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας όπως ορίζει η παράγραφος 2 του άρθρου 15 του Συντάγματος.
β. Εφόσον δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, οι δημοτικές επιχειρήσεις με ειδικό σκοπό τη λειτουργία ραδιοφωνικού σταθμού ή/και λειτουργία πάροχου υπηρεσιών επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής (πρώην λειτουργία τηλεόρασης), μπορούν να προβούν σε προσλήψεις κάθε κατηγορίας και ειδικότητας προσωπικού με οποιαδήποτε σχέση εργασίας.
γ. Εφόσον πιστοποιείται ότι η προσφορά αυτή γίνεται αφιλοκερδώς και χωρίς κανένα χρηματικό όφελος, οι δημότες μπορούν να συνεργάζονται σε εθελοντική βάση με τις επιχειρήσεις των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α) με ειδικό σκοπό τη λειτουργία ραδιοφωνικού σταθμού ή/και λειτουργία πάροχου υπηρεσιών επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής (πρώην λειτουργία τηλεόρασης) παράγοντας ή συμμετέχοντας σε εκπομπές λόγου ή/και μουσικής.
δ. Me την δημοσίευση του παρόντος παύει η ισχύ των ρυθμίσεων της παραγράφου 8 του άρθρου 282 του ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α ́).
Από τις παραπάνω προτεινόμενες διατάξεις δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
Επί του παραπάνω κειμένου της Τροπολογίας Προσθήκης.
1. Οι διατάξεις της νέας παραγράφου που προστίθενται στο σχέδιο του νόμου είναι σχετικές με την απρόσκοπτη συνταγματική υποχρέωση της δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας (παρ. 2, άρθρο 15 του Συντάγματος της Ελλάδας), μιας και οι σκοποί και οι υπηρεσίες που προσφέρει η Δημοτική ραδιοτηλεόραση είναι ίδιες με εκείνες της Δημόσιας ραδιοτηλεόρασης (παρ.1, του άρθρου 2 του Νόμου 4324/2015 (ΦΕΚ Α 44) περί ιδρύσεως ΕΡΤ ΑΕ)
2. Οι διατάξεις του νέου εδαφίου (6.β.) είναι σχετικές με την παρ.23, του άρθρου 1 του Νόμου 2328/1995 (ΦΕΚ Α 159΄)
Το παρακάτω θα πρέπει είναι ένα φαινόμενο, το οποίο θα πρέπει να το δεί σοβαρά ο νομοθέτης.
Βασική αιτία για τη συρρίκνωση του προσωπικού και την εγκατάλειψη των Παραρτημάτων των ιδιωτικών σταθμών στην Βόρεια Ελλάδα και σε όλη την περιφέρεια είναι η δωρεάν παροχή ήχου και εικόνας από τη Δημόσια Τηλεόραση.
Χωρίς κόστος παραγωγής τα ιδιωτικά κανάλια αποκτούν ειδησεογραφικό υλικό είτε απευθείας (πρόκειται για το λεγόμενο «pulling») είτε με την παραχώρηση της δουλειάς των εργαζομένων της Δημόσιας Τηλεόρασης από τα διάφορα ρεπορτάζ που πραγματοποιούν. Έτσι, την στιγμή που συρρικνώνεται ο προϋπολογισμός των Δημόσιων καναλιών , η δουλειά των εργαζομένων τους, την οποία πληρώνει ο ελληνικός λαός, παρέχεται σε ιδιώτες επιχειρηματίες που μειώνουν το κόστος παραγωγής τους, κλείνουν παραρτήματα των δικών τους σταθμών και φυσικά απολύουν εργαζόμενους, εφόσον έχουν πρόσβαση σε «δωρεάν» ρεπορτάζ.
Στην ίδια λογική εντάσσεται και η πρακτική της απροκάλυπτης ανταλλαγής εικόνων ρεπορτάζ και ζωντανών συνδέσεων μεταξύ των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών σε σημείο που καταργείται πλήρως ο ανταγωνισμός.
Πρέπει να θεσπιστεί ως απαραίτητη η προϋπόθεση για ασφαλιστική ενημερότητα από τα ταμεία των εργαζομένων στα Μ.Μ.Ε., η φορολογική ενημερότητα και πιστοποιητικό ελέγχου του Σ.ΕΠ.Ε.
Και φυσικά… να γίνονται τακτικά έλεγχοι!… Και όχι μόνο στα ΜΜΕ….
Παρατηρήσεις σε Άρθρο 9
παρ 1 : «Σε θέσεις δημοσιογράφων» προσθήκη «Καλλιτεχνών» και στο τέλος προσθέτουμε (καθώς και την νομοθεσία διασφαλίσεις των κοινωνικών δικαιωμάτων, και εφαρμογή του Νόμου 2121/1993 των πνευματικών δικαιωμάτων, και του Νόμου 2328/1995.
Παρ 2 : Παρατήρηση κάτω από το δ) οι προβλεπόμενοι αριθμοί εργαζομένων είναι μικρού , προτείνουμε την αλλαγή τους σε 500 ,250,75,30 άτομα
1) Οι εργαζόμενοι να είναι κάτοχοι πτυχίων ή άλλων εξίσου εγγράφων να πιστοποιεί την ιδιότητα του στο αντικείμενο και όχι να είναι κολλητορουσφετολογικής πρόσληψης.
2) να περνούν βεβαίωσης από τον συνδικαλιστικό τους φορέα για την γνησιότητα του εγγράφου.
3) οι συμβάσεις να γίνονται βάση της Κ.Σ.Σ.Ε.
4) να ύπαρχοι υποχρεώσει για της ειδικότητες που θα προσλαμβάνοντε και
να υπάρχει το έμπειρο και βοηθητικό προσωπικό. Στην βάρδια υποχρεωτικό να μην υπάρχει μόνο βοηθητικό προσωπικό.
5) Οι πληρωμές να γίνονται μέσω Τραπεζών.
Από εμένα ας υπάρξει και περιφερειακός σταθμός με 5 άτομα αν μπορεί να παράγει πρόγραμμα. Να οριστεί όμως ποσοστό πρωτογενούς προγράμματος (παραγωγής του ίδιου του σταθμού), να υπάρξουν ώρες προβολής ενοικιασμένου προγράμματος (ξένες και ελληνικές σειρές και ταινίες, ντοκιμαντέρ, εκπομπές). Να οριστεί πόση μπορεί να είναι η μέγιστη ώρα σύνδεσης και αναμετάδοσης άλλου περιφερειακού σταθμού, και πόση η μέγιστη ώρα προβολής τηλεμάρκετινγκ και κάθε άλλου είδους τηλεαγορών ή τηλεπαιχνιδιών προς γραμμές υψηλής χρέωσης. Αν μπορεί να σταθεί σταθμός με 10 άτομα όπως προτείνουν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, οι οποίοι όμως θα έχουν και το αντίστοιχης ποιότητας και ποσότητας πρόγραμμα, είμαι μαζί τους. Αλλιώς, να διερευνήσουν τη λύση της συγχώνευσης με άλλες επιχειρήσεις.
Πολλά περιφερειακά κανάλια αυτή τη στιγμή κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Υπάρχουν όμως άλλα τα οποία απλά αναμεταδίδουν άλλους σταθμούς, σε κάποιες περιπτώσεις και για όλο το 24ωρο (4Ε Θεσσαλονίκης – Λυδία Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης) ή προβάλλουν το πρόγραμμα άλλων σταθμών σε μαγνητοσκόπηση, χωρίς παραγωγή εκπομπών από τον 2ο σταθμό (Extra 3 Αθήνας – Extra Θεσσαλονίκης) ή προβάλλουν όλη τη μέρα τηλεμάρκετινγκ (Cosmos Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης) κλπ κλπ.
Επίσης καλό θα ήταν να γίνει και κάποια αναβάθμιση στα μηχανήματα κάποιων σταθμών, γιατί η εκπομπή ψηφιοποιημένης αναλογικής τηλεόρασης δεν είναι ψηφιακή τηλεόραση.
Μακάρι ,να μπορούσαν τα Περιφερειακά Μέαα να απασχολούν 20 και 30 εργαζόμενους…Αυτό θα ήταν δείγμα οικονομικής υγείας!!!Ρίξτε μια ματιά στο κύκλο εργασιών τους και θα καταλάβετε ότι κάτι τέτοιο είναι ανέφικτο και μακριά απο καθε πραγματικότητα!!!Τα χρέη πνίγουν τις επιχειρήσεις και το μοναδικό που κάνουν είναι να ματώνουν για να πληρώνουν το ΄΄κεφαλικό φόρο΄΄ της diegea..Αυτό που δεν κατάφερε ο Σαμαράς,να κλείσει όλα τα Περιφερειακά ,μη το κάνετε πράξη εσείς!!! Οι μεγάλοι σταθμοί θα την βρουν την άκρη τους…Τα Περιφεριακά-παρά την φτώχεια τους- κράτησαν ζωντανές όλες τις φωνές και τις απόψεις και χωρίς απολαβές και οικονομικές αξιώσεις από τους υποψηφίους!!!
Για την παρ. 3 προτείνω:
Για τον προσδιορισμό του αριθμού του ετήσιου μέσου όρου των εργαζομένων, κατά τα αναφερόμενα στην ανωτέρω παράγραφο,υπολογίζονται οι Ετήσιες Μονάδες Εργασίας Ε.Μ.Ε.
Για την παρ. 2:
Ο αριθμός των ελάχιστων εργαζομένων στους περιφερειακούς σταθμούς δεν μπορεί να είναι ίδιος για όλες τις περιφέρειες. Προτείνω να υπάρξει αλγόριθμος υπολογισμού με βάση τον πληθυσμό και το εισόδημα κάθε περιφέρειας. Τέλος ο αριθμός των 20 εργαζομένων είναι υπερβολικός και καθιστά τα περιφερειακά κανάλια ντε φάκτο μη βιώσιμα. Εχοντας εμπειρία στη διοίκηση περιφ, σταθμού μπορώ να ισχυριστώ ότι ένας τέτοιος σταθμός μπορεί να λειτουργήσει ακόμα και με 10 άτομα πλήρους απασχόλησης.
Πρέπει οι τεχνικοί να έχουν αδεια άσκησης επαγγέλματος ηχολήπτης ,καμεραμάν, μοντέρ κλπ να είναι πτυχιούχοι σχολών και όχι κάποιοι που βαπτίζονται ως τεχνικοί και είναι υπάλληλοι γραφείου, τηλεφωνικές, κλητήρες κλπ.
Το τεχνικό προσωπικό πρέπει να μοριοδοτείται και να συμβάλει στην αποκτηση άδειας του κάθε σταθμού
Ελπίζουμε εμείς οι περιφερειακοί σταθμοί να μην βάλουμε λουκέτο με αυτο το νομοσχέδιο. κ. Πρωθυπουργέ δεν γίνεται όλες οι περιφέρειες με τα ίδια μέτρα και σταθμά.
Δώστε μας χρόνο, διαφήμιση, και εμείς αντέξαμε πολλά χρόνια τωρα σε πολύ δύσκολες καταστάσεις.
Κ.Τσιπρα, μην αφήσετε την χώρα σε 20 καναλια
Πολύ σωσία και θα υπάρχει νομοσχέδιο με κανόνες. Για εμάς τα περιφερειακά καναλια κ. Τσίπρα,κ.Παππα είναι πραγματικά αδύνατον να απασχολούνται 20, & 10 ακόμη άτομα πλήρους απασχόλησης.
Αυτά δεν γίνονται, σας λέμε την απόλυτη αλήθεια.
Αν βέβαια ο στόχος όπως έγινε και με την υπόθεση της digea, είναι να μας κλείνεται , απλά μην μας δίνεται άδειες και ας μείνει η χώρα με τα 5-10 «μεγάλα» καναλια.
Κ. Πρωθυπουργέ βοηθήστε να υπάρχουν περιφερειακοί σταθμοί και μην θέλετε να μας κλεισετε
Είναι αντιφατικό σε καθεστώς ελεύθερης οικονομίας να απαιτείται ελάχιστος αριθμός εργαζομένων σε μια ιδιωτική επιχείρηση.
Πέραν του ότι είναι πολύ αμφίβολο αν μια τέτοια απαίτηση είναι συνταγματική ή σύμφωνη με τους ευρωπαικούς κανόνες (όσο ακόμη έχουμε αστικό Σύνταγμα και ανήκουμε στην καπιταλιστική ΕΕ) μια επιχείρηση μπορεί κάλλιστα ακόμα κι αν χρειάζεται εργασία π.χ 400 συνεργατών να έχει 200 και να εφαρμόζει στο υπόλοιπο outsourcing
Το άρθρο αυτό πρέπει να αποσυρθεί εντελώς. Ή απλώς να αντικατασταθεί π.χ από την δέσμευση του πάροχου να εφαρμόζει την εργατική νομοθεσία με τιμωρητικές ως προς την άδεια ρήτρες αν το παραβαίνει συστηματικά.
Δεν πρέπει να προβλέπεται για τα κανάλια εθνικής εμβέλειας υποχρεωτικά η παρουσία ανταποκριτών, τουλάχιστον ανά περιφέρεια;
Πρέπει οι κατώτατοι αριθμοί να μπουν με πληθυσμιακή ποσόστωση και επιπλέον να μπουν κατώτατοι αριθμοί ανάλογα με τις ειδικότητες.
Τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, δεν μπορείς να επιβάλεις «αριθμούς». Πρέπει να μπουν κανόνες ποιότητας και εύρους προγράμματος. Π.χ. οι ειδήσεις πρέπει να έχουν διάρκεια 2 ωρών στο σύνολο τους ανά 24ωρω, και να καλύπτουν όλες τις θεματικές ενότητες (οικονομία, πολιτική, πολιτισμό, αθλητικά κτλ.) ισότιμα και ισόχρονα και με όρους όπως 10 θέματα ανά κατηγορία, χωρίς σχόλια, καλεσμένους και τηλεφωνικές παρεμβάσεις. Το κεντρικό δελτίο ειδήσεων να έχει υποχρεωτικά 1 ώρα διάρκεια, και τα «μικρά» δελτία να διαφέρουν ως προς το περιεχόμενο των θεμάτων τους κατ’ ελάχιστο 50% με το κεντρικό αλλά και μεταξύ τους. Με άλλα λόγια να αναγκαστούν οι σταθμοί να παράγουν τουλάχιστον 75 λεπτά καθαρών ειδησεογραφικών θεμάτων την ημέρα. Σε συνδυασμό με τις εκπομπές λόγου, τέχνης, πολιτισμού δημιουργούνται αυτομάτως θέσεις εργασίας, και δεν έχει σημασία που, ας είναι και σε εξωτερικές εταιρίες παροχής περιεχομένου και υπηρεσιών.
Επίσης, πρέπει να επιβληθεί στους σταθμούς το 30% του μη ζωντανού προγράμματος (Ντοκιμαντέρ, ταινίες σειρές (Ελληνικές και ξένες) κτλ) να παρέχουν πρόσβαση σε άτομα με αναπηρία, με την ύπαρξη Closed Captions (προβλήματα ακοής) και Visual Description (προβλήματα όρασης), δημιουργώντας επιπλέων θέσεις εργασίας, που και πάλι δεν ενδιαφέρει αν είναι του σταθμού ή εξωτερικοί συνεργάτες. Με μπόνους την κοινωνική ευαισθησία προς τα άτομα με ειδικές ανάγκες
Παρακαλώ λάβετε υπ΄οψη τα παρακάτω.
Το κόστος 20 εργαζομένων, δημοσιογράφων, τεχνικού και διοικητικού προσωπικού για ένα περιφερειακό Τ/Σ ανέρχεται μηνιαίως σε 40.000 € περίπου (μισθοδοσία, ασφάλιση, δώρα). Ετησίως δηλ. περί τις 500.000 €.
Στην ακριτική παραμεθόριο νησιωτική Ελλάδα, από Λήμνο, Μυτιλήνη, Χίο, Σάμο, Ικαρία, έως Κάλυμνο, Κω, Ρόδο, Καστελλόριζο, (πληθυσμοί περιφερειών μικρότεροι των 200.000 κατοίκων), τα κανάλια είναι αδύνατο, ή έστω πολύ δύσκολο, να έχουν ετησίως συνολικά ακαθάριστα έσοδα μισού εκατομμυρίου (δείτε τους ισολογισμούς τους). Και εάν κάποια χρονιά το επιτύχουν, τότε θα πρέπει να διοχετεύεται εξ ολοκλήρου ο τζίρος τους μόνο στο εργασιακό κόστος, χωρίς κανένα άλλο έξοδο!!!
Ο λόγος του μικρού τζίρου είναι πολύ απλός. Ο πληθυσμός των περιφερειών αυτών είναι πολύ μικρός, το διαφημιστικό προϊόν της τοπικής οικονομίας είναι ελάχιστο, η διαφήμιση των μεγάλων εταιρειών μέσω των διαφημιστικών εταιρειών διοχετεύεται σχεδόν στο σύνολο της στα εθνικής εμβέλειας ΜΜΕ ή έστω και σε περιφερειακά ΜΜΕ μεγάλων όμως περιφερειών εκατομμυρίων κατοίκων, της Αττικής, Θεσσαλονίκης και λιγότερο της Πελοποννήσου και Κρήτης. Επιπλέον η κρατική διαφήμιση, που θα έπρεπε το 30% να δίδεται στην περιφέρεια, δεν έρχεται παρά μόνο λιγοστά ψίχουλα.
Είναι δίκαιο λοιπόν να μην ισχύσει η διάταξη για τον αριθμό εργαζομένων με οριζόντια λογική αλλά έστω με πληθυσμιακή ποσόστωση.
Εάν τεθεί το ερώτημα: «Και πως λειτουργούν, τι εκπομπές κάνουν;», η απάντηση είναι, ότι οι εκπομπές κυρίως λόγου, πολιτισμού, παραδόσεων κ.α. γίνονται από δημοσιογράφους με πλήρη απασχόληση αλλά και περισσότερους με μερική. Επίσης πλαισιώνονται πάντα από επιστήμονες, εκπροσώπους φορέων, σε εθελοντική βάση με υψηλό επίπεδο λόγου και γνώσεων.
Είναι βέβαιο ότι, εάν παραμείνει το οριζόντιο αυτό μέτρο και εφαρμοστεί (εφευρέθηκε παλιότερα και συμπεριελήφθη στο νόμο Ρουσόπουλου), η μικρή τηλεοπτική ΑΕ της νησιωτικής παραμεθορίου Ελλάδας θα εμφανίζει διαρκώς ζημίες και θα «ανταποκρίνονται» μόνο επιχειρηματίες με παράλληλες δραστηριότητες, με το κανάλι να είναι η αιχμή του δόρατος στο επιχειρηματικό τους έργο…
Εάν θέλετε να υπάρχει ελληνική ποιοτική φωνή στην ευαίσθητη περιοχή των νησιών της παραμεθορίου, τότε λάβετε υπ΄όψη την συνταγματικά κατοχυρωμένη νησιωτικότητα και αφαιρέστε την διάταξη αυτή, ή έστω αναπροσαρμόστε την με τον αριθμό των εργαζομένων να κυμαίνεται με πληθυσμιακή ποσόστωση.
Υ.Γ. Υπάρχουν χρονικές περίοδοι (λ.χ. εκλογικές, ή υπό καλύτερες οικονομικές συνθήκες) με υψηλότερες ανάγκες που θα χρειαστεί να προσληφθούν επί πλέον εργαζόμενοι. Αυτό δεν είναι ανάγκη να επιβληθεί από τα κράτος σε ένα σοβαρό Τ/Σ. Αυτό θα υλοποιηθεί από μόνο του αφού η ίδια η κοινωνία θα του το επιβάλει.
Εδώ δεν αρκεί η υπεύθυνη δήλωση. Δεν μπορείς να προσλάβεις ξαφνικά 400 άτομα σε 3 μήνες. Θα πρέπει ο αιτών την άδεια να περιγράφει αναλυτικά τις διαδικασίες που ήδη έχει ξεκινήσει για την ανεύρεση του προσωπικού (προκήρυξη, ανάθεση σε εταιρεία αναζήτησης προσωπικού, κλπ.), το προτεινόμενο οργανόγραμμα, την περιγραφή των θέσεων που σκοπεύει να καλύψει, και όλα τούτα να αξιολογούνται κατά το διαγωνισμό. Μπορεί η εταιρεία να είναι υπό σύσταση, αλλά για να λειτουργήσει μέσα στους επόμενους μήνες από την αδειοδότησή της θα πρέπει να έχει ένα ελάχιστο πλάνο.
Το κατώτατο όριο εργαζομένων 20 ατόμων για τα περιφερειακά κανάλια αποτελεί κατάφορη αδικία σε βάρος των απομακρυσμένων περιοχών όπως του Νοτίου Αιγαίου.
Δεν μπορεί να ένα περιφερειακό μέσο της Αττικής ή της Θεσσαλονίκης με αγορά εκατομμυρίων κατοίκων να είναι στην ίδια κατηγορία με ένα μέσο της Ρόδου, της Κω ή της Μυτιλήνης με κατοίκους ακόμη και λιγότερους των 100.000.
Το αποτέλεσμα θα είναι το κλείσιμο σχεδόν όλων των σταθμών της επαρχίας.
Μην λησμονείτε ότι τα περιφερειακά ΜΜΕ δεν έχουν διαφήμιση μεγάλων επιχειρήσεων, πολυεθνικών κλπ που έχουν τα εθνικής εμβέλειας.
Ο κάθε αδειοδοτούμενος Τηλεοπτικός Σταθμός να λειτουργεί αποκλειστικά και μόνο με το δικό του Τεχνικό Προσωπικό ακόμα και αν ανήκει σε ίδιο Όμιλο με άλλους Τηλεοπτικούς Σταθμούς η άλλα μέσα, για να μη να εξαναγκάζεται ένας τεχνικός να κάνει ρεπορτάζ για τρία ή τέσσερα Κανάλια η Μέσα ταυτόχρονα, τα οποία στην πραγματικότητα ανήκουν σε έναν Ιδιοκτήτη.
Οι Τηλεοπτικοί Σταθμοί που αιτούνται άδεια Πανελλαδικής Εμβέλειας, να είναι υποχρεωμένοι να διατηρούν δικά τους studio – γραφεία – παραρτήματα, οργανωμένα και πλήρως επανδρωμένα με το ελάχιστο υπαλληλικό Τεχνικό προσωπικό 15 ατόμων, στην Θεσσαλονίκη.
Να θεσπιστεί ως απαραίτητη προϋπόθεση η ασφαλιστική ενημερότητα από τα ταμεία των εργαζομένων στα Μ.Μ.Ε., η φορολογική ενημερότητα και πιστοποιητικό ελέγχου του Σ.ΕΠ.Ε. από το οποίο να διαπιστώνεται η τήρηση των διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας.
Ρητή πρόβλεψη στον νόμο ότι όλοι οι εργαζόμενοι στα αδειοδοτημένα ΜΜΕ πρέπει να έχουν σχέση εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου και η απασχόληση να είναι πλήρης συνεχής και οχτάωρη ημερησίως. Να εφαρμόζεται επίσης η Σύμβαση Εργασίας η οποία θα συνάπτεται με τα Κλαδικά Σωματεία του χώρου.
Να προστατεύονται οι εργαζόμενοι σε περίπτωση εξαγορών – συγχωνεύσεων.
Ολα αυτά θα πρέπει να αναθεωρηθούν σύντομα καθώς η τεχνολογία καλπάζει συμπιέζοντας κόστη παραγωγής και αναγκαίο προσωπικό. Επίσης, λάβετε υπ’όψη σας ότι η ελεύθερη τηλεοπτική ευρυεκπομπή αποτελεί μια συρρικνούμενη (φθίνουσα) αγορά λόγω ανάπτυξης άλλων μορφών, πλέον διαδραστικών, ηλεκτρονικής επικοινωνίας (διαδίκτυο-κοινωνικά δίκτυα-διαδικτυακή TV κ.α.)
Με τα μπλοκάκια παροχής τι ισχύει; Καλύπτουν τον αριθμό;
Πρέπει να υπάρχει κατώτατος αριθμός απασχολούμενων ανά ειδικότητα!
Πρέπει να υπάρχει κατώτατος αριθμός απασχολούμενων ανά ειδικότητα!
αυτο που δεν βλεπω ειναι η σφαλιστικη κλαση των εργαζωμενων τεχνικων δηλαδη ..μπορει ο καναλαρχης να κολα ενσυμα υπαληλου γραφειου σε εναν καμεραμαν η μοντερ ;; ενω ανηκουν στην 12 κλαση …