Άρθρο 06: Αρνητικές προϋποθέσεις – Ασυμβίβαστες ιδιότητες – Πόθεν έσχες υποψηφίων

1. Οι μέτοχοι οι οποίοι κατέχουν ποσοστό μεγαλύτερο από ένα τοις εκατό (1%) επί του μετοχικού κεφαλαίου, τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου καθώς και οι νόμιμοι εκπρόσωποι των εταιριών που συμμετέχουν στη διαδικασία αδειοδότησης πρέπει να μην έχουν καταδικαστεί με αμετάκλητη δικαστική απόφαση για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, για δωροδοκία, απάτη ή νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, κατά την έννοια του άρθρου 45 παρ. 1 της Οδηγίας 18/2004/ΕΚ, όπως ισχύει και η οποία έχει ενσωματωθεί στο εσωτερικό δίκαιο. Επίσης δεν θα πρέπει να έχουν καταδικαστεί με αμετάκλητη δικαστική απόφαση για κακούργημα και σε οποιαδήποτε ποινή για υπεξαίρεση, εκβίαση, πλαστογραφία, ψευδορκία και δόλια χρεωκοπία. Το Ε.Σ.Ρ. στο πλαίσιο της διαδικασίας αδειοδότησης οφείλει να ζητά και να λαμβάνει αντίγραφα ποινικού μητρώου για τα πρόσωπα που έχουν τις ως άνω ιδιότητες είτε από τους υποψηφίους είτε από τις αρμόδιες αρχές.

2. Απαγορεύεται η καθ΄ οιονδήποτε τρόπο συμμετοχή των άνω προσώπων σε επιχειρήσεις ερευνών της ραδιοτηλεοπτικής αγοράς και σε διαφημιστικές επιχειρήσεις, τα πρόσωπα δε αυτά οφείλουν, προκειμένου να αποδείξουν τη συνδρομή της προϋπόθεσης αυτής , να προσκομίσουν αντίστοιχες υπεύθυνες δηλώσεις, με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής τους ή των νομίμων εκπροσώπων τους από αρμόδια αρχή, όπως καθορίζεται ειδικότερα με την προκήρυξη του Ε.Σ.Ρ.

3. Ο υποψήφιος προς αδειοδότηση και οι δέκα (10) μεγαλύτεροι μέτοχοι ή κάτοχοι δικαιωμάτων ψήφου του υποψηφίου, υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις της περ. i του εδαφίου α` της παραγράφου 3 του άρθρου 5 του ν. 3592/2007 , υπόκεινται σε έλεγχο για τη διαφάνεια του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των επιχειρήσεων Μ.Μ.Ε. που λειτουργούν στην ημεδαπή, εφόσον αυτοί αποκτούν εισόδημα στην ημεδαπή. Οι εν λόγω μέτοχοι πρέπει να είναι πραγματικοί κύριοι των οικονομικών μέσων που διέθεσαν για τη συμμετοχή τους στο κεφάλαιο της υποψήφιας εταιρίας, συμπεριλαμβανομένων και των δανείων που αποκτήθηκαν από αναγνωρισμένους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς. Τα οικονομικά μέσα που διέθεσαν οι μέτοχοι για τη συμμετοχή τους στο κεφάλαιο του υποψηφίου δεν επιτρέπεται να αποτελούν προϊόν εγκληματικής δραστηριότητας, κατά την έννοια της προηγούμενης παραγράφου, που διαπιστώνεται με δικαστική απόφαση που έχει ισχύ δεδικασμένου, σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 4 του άρθρου 3 του ν. 3414/2005 (ΦΕΚ Α΄ 279).

4. Η αίτηση για τη χορήγηση άδειας συνοδεύεται από στοιχεία , τα οποία αποδεικνύουν τον τρόπο απόκτησης των οικονομικών μέσων που διατέθηκαν ή προγραμματίζεται να διατεθούν για τη λειτουργία του παρόχου περιεχομένου από τον υποψήφιο και τους μετόχους του , εφόσον οι μέτοχοι είναι κύριοι αριθμού ή συγκύριοι μετοχών ή δικαιωμάτων ψήφου που υπερβαίνει το ένα τοις εκατό (1%) του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου ή των δικαιωμάτων ψήφου στη γενική συνέλευση της εταιρίας κατά την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής στην αντίστοιχη διαδικασία αδειοδότησης. Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για τον ανωτέρω έλεγχο προσδιορίζονται με την προκήρυξη του Ε.Σ.Ρ.

  • 26 Αυγούστου 2015, 01:57 | ENA CHANNEL

    ΣΚΕΠΤΙΚΟ

     Επειδή στην Περιφέρεια δεν υπάρχουν οργανωμένα Διαφημιστικά γραφεία, ώστε να καλύψουν τις ανάγκες των τοπικών περιφερειακών πελατών, αλλά και παρόχων προγράμματος, οι μέτοχοι των ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΚΑΝΑΛΙΩΝ πρέπει να εξαιρεθούν από το ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟ με την συμμετοχή σε Διαφημιστική επιχείρηση.
     Επειδή μέχρι σήμερα σχεδόν όλα τα περιφερειακά κανάλια δημιουργήσαν και μία διαφημιστική εταιρία για να καλύπτουν τις ανάγκες των τοπικών πελατών τους.

    Για τους παραπάνω λόγους….
    ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ 6.1

    1. Απαγορεύεται η καθ΄ οιονδήποτε τρόπο συμμετοχή των άνω προσώπων σε επιχειρήσεις ερευνών της ραδιοτηλεοπτικής αγοράς και σε διαφημιστικές επιχειρήσεις, τα πρόσωπα δε αυτά οφείλουν, προκειμένου να αποδείξουν τη συνδρομή της προϋπόθεσης αυτής , να προσκομίσουν αντίστοιχες υπεύθυνες δηλώσεις, με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής τους ή των νομίμων εκπροσώπων τους από αρμόδια αρχή, όπως καθορίζεται ειδικότερα με την προκήρυξη του Ε.Σ.Ρ.
    Η παρούσα διάταξη δεν ισχύει για τους μετόχους των Περιφερειακών Σταθμών όσον φορά την συμμετοχή τους σε διαφημιστικά γραφεία.

  • 7 Αυγούστου 2015, 18:36 | Dionisis Gouvias

    Συμφωνώ με το ότι οι μέτοχοι (με ποσοστό άνω του 1%) σε επιχειρήσεις που συμβάλλονται με το Ελληνικό Δημόσιο με συμβάσεις άνω των 100.000 ευρώ, πρέπει να αποκλείονται, προκειμένου να αποφευχθεί η χειραγώγηση του μέσου ή η επιδίωξη άλλων συμφερόντων, παραβιάζοντας έτσι την αντικειμενική μετάδοση πληροφοριών και ειδήσεων (το έχουμε δει ΠΟΛΥ ΣΥΧΝΑ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΑΥΤΟ…).

  • 31 Ιουλίου 2015, 08:50 | Μανόλης

    Πρέπει να αντιμετωπισθεί η περίπτωση συγκέντρωσης μετοχών διαφόρων ή και διαφορετικών μέσων ενειμέρωσης στους ίδιους μετόχους, όπως συμβαίνει σήμερα. Να απαγορεύεται η ταυτόχρονη κατοχή μετοχών τέτοιων μέσων στους ίδιους και σε συγγενείς τους μέχρι β΄ βαθμού.

    Να μην επιτρέπεται οι μέτοχοι των μέσων ενειμέρωσης και οι συγγενείς τους μέχρι β βαθμού, να έχουν συμμετοχή σε εταιρίες αντισυμβαλόμενες με το ελληνικό δημόσιο, με οποιαδήποτε σχέση (π.χ. κατασκευαστικές εταιρίες που αναλαμβάνουν δημόσια έργα, προμηθευτικές κ.λ.π.)

  • 30 Ιουλίου 2015, 19:05 | Ευθύμης

    Να αποκλείεται παντελώς πρόσωπα (φυσικά ή νομικά) από το να είναι μέτοχοι, εφόσον δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά ως επί το πλείστον με δημόσια έργα, ή διαχειρίζονται δημόσιο χρήμα παρέχοντας υπηρεσίες. Απλά και ξεκάθαρα !!!! Δεν είμαι νομικός για να το διατυπώσω καλύτερα, αλλά πιστεύω πως έγινε κατανοητός.

  • 26 Ιουλίου 2015, 14:58 | φανης

    Να δοθούν (δωθούν) τα χρηματα που χρωστάνε στους εργαζομένους και μετά να δημοπρατηθουν οι αδειες καναλιων…..ΜΗ ΞΕΧΝΙΟΜΑΣΤΕ, όχι δήθεν πτωχεύσεις και μετά όλα καθαρά σαν να μην εγινε τίποτα. Αν θέλετε κάθαρση και δικαιοσύνη να την τηρείται πρώτοι εσείς.

  • 24 Ιουλίου 2015, 23:35 | Κ.Παπαδημητρίου

    Στην παράγραφο 1 θα πρέπει να περιλαμβάνονται και οι μεγάλοι μέτοχοι που δηλώνονται στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, εφόσον η εταιρεία είναι εισηγμένη σε Χρηματιστήριο της ΕΕ/ΟΟΣΑ

  • 24 Ιουλίου 2015, 19:31 | Γιάννης Κανάβας

    Σωστή η σκέψη για τους αποκλεισμούς.
    Πλην όμως απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή στη διατύπωση ώστε να μην υπάρξουν ασυμβατότητες με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο (περίπτωση βασικού μετόχου) περί περιορισμού της ελευθερίας στην ελεύθερη ιδιωτική συμμετοχή σε εταιρίες.
    Επίσης γιατί εστιάζεστε μόνο στις διαφημιστικές ;

    Χωρίς να είμαι νομικός, υποβάλλω την ακόλουθη διατύπωση :
    «Χαρακτηρίζεται ως ασυμβίβαστη η με οποιοδήποτε τρόπο συμμετοχή των ως άνω προσώπων σε επιχειρήσεις που συνδέονται άμεσα με την ραδιοτηλεοπτική αγορά αλλά και σε επιχειρήσεις που συμβάλλονται με το Ελληνικό Δημόσιο με συμβάσεις άνω των 500.000 ευρώ, προκειμένου να αποφευχθεί η χειραγώγηση του μέσου ή η επιδίωξη άλλων συμφερόντων, παραβιάζοντας έτσι την αντικειμενική μετάδοση πληροφοριών και ειδήσεων».

  • 22 Ιουλίου 2015, 22:56 | Σ.

    Στο παρόν άρθρο 06, παράγραφος 2 δεν αρκεί η απλή υπεύθυνη δήλωση, όπου ο καθένας δηλώνει ότι θέλει, αλλά θα πρέπει να ισχύσει ό,τι ισχύει και στην άνω παράγραφο 1 δηλ.
    «Το Ε.Σ.Ρ. στο πλαίσιο της διαδικασίας αδειοδότησης οφείλει να ζητά και να λαμβάνει αντίγραφα ΠΟΙΝΙΚΟΥ ΜΗΤΡΩΟΥ για τα πρόσωπα που έχουν τις ως άνω ιδιότητες…»

    Επίσης, αν ζητούμενο είναι να χτυπηθεί η διαφθορά στα ΜΜΕ, θα πρέπει να προστεθεί στο παρόν άρθρο παράγραφος με την εξής πρόβλεψη:

    «Απαγορεύεται οι μέτοχοι, και οι συγγενείς τους μέχρι β βαθμού, να έχουν συμμετοχή σε εταιρίες αντισυμβαλόμενες με το ελληνικό δημόσιο (π.χ. κατασκευαστικές εταιρίες που αναλαμβάνουν δημόσια έργα)»

    καθώς και ότι:

    «Η κρατική διαφήμιση (μέσω οργανισμών όπως ο πρωην κρατικός ΟΠΑΠ τα προηγούμενα χρόνια ή το ΚΕΛΠΝΟ πρόσφατα κτλ) θα πρέπει να δίνεται στους ιδιωτικούς σταθμούς και τα υπόλοιπα ηλεκτονικά και έντυπα ΜΜΕ ανάλογα με την τηλεθέαση και αναγνωσιμότητά τους. Σε διαφορετική περίπτωση και μόνο για μικρές δικυμάνσεις σε αυτή την αναλογικότητα (π.χ μέχρι 10%), θα πρέπει να συνοδεύεται από πλήρη αιτιολογική έκθεση που να αναφέρει τους λόγους μικρής υπέρβασης αυτής της αναλογικότητας (π.χ. ποιοτικά χαρακτηριστικά όπως η ηλικία, το φύλο κτλ. του target group, με παραπομπή σε αντίστοιχη έρευνα επίσημης εταιρίας ερευνών που να το βεβαιώνει)»