1. Η διενέργεια και η ολοκλήρωση της διαδικασίας αδειοδότησης του παρόντος νόμου γίνεται σύμφωνα με τους ισχύοντες Χάρτες Συχνοτήτων επίγειας ψηφιακής ευρυεκπομπής τηλεοπτικού σήματος. Οι Χάρτες Συχνοτήτων δύνανται να τροποποιούνται με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και του Υπουργού στον οποίο ανατίθενται εκάστοτε οι αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, μετά από γνώμη της Ε.Ε.Τ.Τ.
2. Με τους Χάρτες Συχνοτήτων καθορίζονται οι συχνότητες, οι τεχνικές προδιαγραφές που οφείλουν να πληρούν οι πάροχοι δικτύου, κατά την έννοια του άρθρου 2 παρ. 4 του ν. 3592/2007 (ΦΕΚ Α΄ 61), συμπεριλαμβανόμενης και της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε., οι περιορισμοί εκπομπής στους οποίους υπόκεινται οι πάροχοι δικτύου, τα επιτρεπτά κέντρα εκπομπής, η γεωγραφική περιοχή κάλυψης του κάθε κέντρου εκπομπής, καθώς και η διαδικασία περιοδικού ελέγχου των ανωτέρω περιορισμών εκπομπής. Οι Χάρτες Συχνοτήτων διαμορφώνονται σύμφωνα με τη Διεθνή Σύμβαση Τηλεπικοινωνιών, τον προσαρτημένο σε αυτήν Κανονισμό Ραδιοεπικοινωνιών και τις Διεθνείς Συμβάσεις εκχώρησης συχνοτήτων.
3. Η δικτύωση μεταξύ τηλεοπτικών πομπών δεν επιτρέπεται να γίνεται με χρήση συχνοτήτων που έχουν χορηγηθεί για την εκπομπή τηλεοπτικού σήματος.
4. Σε περίπτωση που η συμμόρφωση σε διεθνείς κανόνες επιβάλλει την τροποποίηση του Χάρτη Συχνοτήτων, οι πάροχοι δικτύου, συμπεριλαμβανόμενης της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε., υποχρεούνται να αποδεχθούν τη συχνότητα ή τις συχνότητες και τις τεχνικές προδιαγραφές που θα προβλεφθούν με την τροποποίηση αυτή και να εκπέμψουν εντός του χρονικού διαστήματος και στη συχνότητα που θα καθοριστούν από την Ε.Ε.Τ.Τ. υπό τις νέες προδιαγραφές.
5. Με απόφαση του Υπουργού στον οποίο ανατίθενται εκάστοτε οι αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, μετά από γνώμη του Ε.Σ.Ρ., καθορίζεται ο αριθμός των δημοπρατούμενων αδειών παρόχου περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης ανά κατηγορία εμβέλειας (εθνικής ή περιφερειακής), προγράμματος (ενημερωτικού ή μη ενημερωτικού), είδος περιεχομένου σε περίπτωση ενημερωτικού προγράμματος (γενικού ή θεματικού περιεχομένου) και είδος θεματικού περιεχομένου σε περίπτωση μη ενημερωτικού προγράμματος. H τιμή εκκίνησης ανά κατηγορία δημοπρατούμενης άδειας καθορίζεται με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υπουργού στον οποίο ανατίθεται εκάστοτε οι αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, μετά από γνώμη του Ε.Σ.Ρ.
6. Η χρονική διάρκεια των αδειών παρόχων περιεχομένου είναι δέκα (10) έτη από την ημερομηνία της έκδοσής τους.
7. Η διαδικασία της αδειοδότησης των παρόχων περιεχομένου μέσω δημοπρασίας διεξάγεται με την έκδοση προκήρυξης από το Ε.Σ.Ρ., σύμφωνα με τους όρους του παρόντος. Προκηρύξεις από το Ε.Σ.Ρ. είναι δυνατό να εκδίδονται ξεχωριστά ανά κατηγορία αδειών.
8. Οι υποψήφιοι για την χορήγηση άδειας παρόχου περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης υποχρεούνται να δηλώσουν με την κατατεθείσα αίτηση συμμετοχής τους στη διαδικασία αδειοδότησης την εμβέλεια για την οποία ζητούν να τους χορηγηθεί η άδεια (εθνική ή περιφερειακή), το είδος προγράμματος (ενημερωτικού ή μη περιεχομένου) και το ειδικότερο θεματικό περιεχόμενό του, σε περίπτωση που η υποβαλλόμενη αίτηση αφορά τη χορήγηση άδειας παρόχου θεματικού περιεχομένου ή μη ενημερωτικού, καθώς και τον δίαυλο ραδιοσυχνοτήτων επίγειας ψηφιακής ευρυεκπομπής, μέσω του οποίου επιθυμούν να εκπέμψουν το πρόγραμμά τους ανά γεωγραφική περιοχή.
α) Η απαγόρευση δικτύωσης κέντρων εκπομπής από αέρος είναι κατάλοιπο της αναλογικής εποχής, καθ’ ότι, λόγω των περιορισμών της τότε τεχνολογίας, θα γινόταν σπατάλη ισχύος εκπομπής και φάσματος εάν εφαρμοζόταν η τεχνική αυτή. Πλέον, με τις δυνατότητες του ψηφιακού σήματος (echo-cancelling, SFN) είναι δυνατή η εκπομπή ενός αναμεταδότη στον ίδιο δίαυλο με αυτόν που πραγματοποιεί τη λήψη σήματος από αέρος. Έτσι τηρείται η διάρθρωση των μονοσυχνοτικών δικτύων που προβλέπονται από τον Χάρτη Συχνοτήτων Επίγειας Ψηφιακής Ευρυεκπομπής Τηλεοπτικού Σήματος, ενώ παράλληλα αυξάνεται η διαθεσιμότητα λειτουργίας των δευτερευόντων αυτών κέντρων, καθώς δεν παρεμβάλλεται επιπλέον δίκτυο διανομής σήματος προς αυτούς. Με δεδομένο μάλιστα ότι η λήψη και αναμετάδοση του ψηφιακού σήματος στην ίδια συχνότητα θεωρείται τεχνικά ενδεδειγμένη λύση δικτύωσης κέντρων εκπομπής, όλοι οι μεγάλοι οίκοι κατασκευής πομπών επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης προσφέρουν αναμεταδότες μικρής ισχύος (gap-fillers) με τροφοδοσία σήματος μέσω λήψης από αέρος.
Με βάση τα παραπάνω, ζητείται η διαγραφή της συγκεκριμένης διάταξης.
β) Η χρονική διάρκεια των αδειών παρόχων περιεχομένου υπολείπεται κατά πολύ της χρονικής διάρκειας των Δικαιωμάτων Χρήσης Ραδιοσυχνοτήτων που έχουν χορηγηθεί (μετά από Ανοικτό Διεθνή Διαγωνισμό και έναντι ανταλλάγματος) στον πάροχο δικτύου (την Digea εν προκειμένω), προκειμένου να αναπτύξει δίκτυο και να προσφέρει υπηρεσίες στους παρόχους περιεχομένου. Συγκεκριμένα, οι άδειες των παρόχων περιεχομένου προβλέπεται ότι θα έχουν διάρκεια 10 ετών, ενώ τα ανωτέρω Δικαιώματα Χρήσης Ραδιοσυχνοτήτων έχουν διάρκεια 15 ετών. Απαιτείται συνεπώς εναρμόνιση της παρούσας διάταξης με το νομοθετικό – ρυθμιστικό πλαίσιο που διέπει τον πάροχο δικτύου και ζητείται ειδικότερα η χορήγηση αδειών στους παρόχους περιεχομένου για 15 έτη ή τουλάχιστον έως τον χρόνο λήξεως της διαρκείας των ανωτέρω Δικαιωμάτων. Έτσι αφενός θα διασφαλισθεί η ύπαρξη και η συνέχεια της πελατειακής βάσης του παρόχου δικτύου καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος των ανωτέρω Δικαιωμάτων, ώστε να είναι δυνατή η άσκησή τους (όπως ορίζει ο νόμος), αφετέρου θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την ομαλή και αποτελεσματική λειτουργία της τηλεοπτικής αγοράς σε βάθος χρόνου.
Άρθρο 2 παρ.2. Η ίδια διάταξη υπάρχει στο άρθρο 4 παρ. ιζ του Ν.4070.
Άρθρο 2 παρ. 8 τελευταίο εδάφιο. Προτείνουμε να απαλειφθεί η φράση «καθώς και τον δίαυλο ραδιοσυχνοτήτων επίγειας ψηφιακής ευρυεκπομπής, μέσω του οποίου επιθυμούν να εκπέμψουν το πρόγραμμά τους ανά γεωγραφική περιοχή». Δεν είναι τεχνικά σκόπιμο να υπάρχει τέτοια πρόβλεψη δεδομένου ότι οι δίαυλοι δε χορηγούνται σε παρόχους περιεχομένου. Οι δίαυλοι έχουν εκχωρηθεί για 15ετή χρήση στον πάροχο δικτύου ο οποίος οφείλει να εξυπηρετεί όλους τους παρόχους περιεχομένου με ίσους όρους.
ΣΚΕΠΤΙΚΟ
Επειδή με την συγκεκριμένη διάταξη (2.5) του Νόμου, δεν καθορίζεται επακριβώς ο συνολικός αριθμός (διαθέσιμο φάσμα) των δημοπρατούμενων αδειών παρόχου περιεχομένου όπως θα έπρεπε, το οποίο αποτελεί βασικό στοιχείο του νόμου, αλλά αντισυνταγματικά κατά την γνώμη μας, εκχωρείται στον εκάστοτε Υπουργό (κυβερνητική επιλογή) το δικαίωμα της Νομοθετικής Εξουσίας, (κάτι που ασκείται αποκλειστικά από την Ελληνική Βουλή σύμφωνα με το σύνταγμα) να αποφασίζει πόσες άδειες καναλιών θα δημοπρατήσει και πότε, καταστώντας τα κανάλια όμηρους του κάθε Υπουργού.
Επειδή με την συγκεκριμένη διάταξη, ο νόμος δίνει την δυνατότητα στον εκάστοτε Υπουργό, να δημοπρατεί όσες άδειες επιθυμεί και ταυτόχρονα να «κρατά» άδειες καναλιών (θέσεις εκπομπής) προς μελλοντική δημοπράτηση, κρατώντας όμως με αυτό την τρόπο σε ομηρεία τα ήδη λειτουργούντα κανάλια, αφού ανά πάσα στιγμή θα μπορεί να προκηρύξει νέες άδειες, στον ίδιο χάρτη συχνοτήτων και να αλλάξει άρδην τους συσχετισμούς ανταγωνισμού και οικονομικών δεδομένων. Δηλαδή ο Υπουργός με απόφασή του θα μπορεί να αλλάξει τους όρους και προϋποθέσεις λειτουργίας των καναλιών, με αποτέλεσμα ο συγκεκριμένος νέος τηλεοπτικός νόμος, να μην διασφαλίζει στην πράξη την διαφάνεια αλλά και τους όρους και προϋποθέσεις που προβλέπει ο ίδιος νόμος να διαφυλάξει σύμφωνα με διάταξή του (αρθ. 1, παρ 2.)
Επειδή στην ίδια διάταξη (2.5) δεν ορίζεται ούτε η τιμή εκκίνησης των δημοπρατούμενων αδειών ανά χάρτη συχνοτήτων, (που αποτελεί βασικό στοιχείο του Νόμου) αλλά εκχωρείται και αυτό το Νομοθετικό δικαίωμα αντισυνταγματικά και πάλι κατά την γνώμη μας, στον εκάστοτε αρμόδιο Υπουργό, (χωρίς καν να ορίζονται από τον νόμο συγκεκριμένα κριτήρια για τον προσδιορισμό της τιμής) με αποτέλεσμα και αυτό ενδεχομένως να αποτελέσει σημείο συναλλαγής μεταξύ της εκάστοτε εξουσίας και των διοικούμενων υποψηφίων άδειας παρόχου περιεχομένου.
Επειδή επιπλέον πουθενά στον Νόμο ή την συγκεκριμένη διάταξη, (2.5) δεν εξασφαλίζεται ότι, εάν σε πρώτο χρόνο δημοπρατηθούν κάποιες άδειες με συγκεκριμένη τιμή εκκίνησης η ίδια τιμή θα ισχύσει και σε ενδεχόμενες μελλοντικές δημοπρασίες αδειών σε δεύτερο χρόνο. Αν δεν ισχύσουν οι ίδιες τιμές εκκίνησης δημοπρασιών οποτεδήποτε γίνουν, για συγκεκριμένους χάρτες συχνοτήτων, τότε θα υπάρχει ακόμα ένα σημείο αλλοίωσης του ελεύθερου οικονομικού ανταγωνισμού και τις διαφάνειας, με επακόλουθο αυτό ενδεχομένως να αποτελέσει άλλη μία «κερκόπορτα» στον νόμο για πολιτικές αλλά και οικονομικές συναλλαγές ανάμεσα στους Διοικούμενους και Διοικούντες.
Επειδή όσον αφορά την θέσπιση δημοπρασιών με τιμή εκκίνησης για την παραχώρηση τηλεοπτικών αδειών, σε ήδη λειτουργούντα κανάλια, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η παλαιότητα και οι επενδύσεις που έχουν κάνει μέχρι σήμερα, η προσφορά τους στις τοπικές κοινωνίες, όσον αφορά την δημοκρατία, την ενημέρωση, την πολιτική, τον αθλητισμό την προβολή και την προώθηση του πολιτισμού και της ιστορίας κάθε τόπου, αλλά και το σημαντικότερο, χωρίς να προβλέπεται στον ΝΟΜΟ, τι θα συμβεί στα κανάλια που δεν θα πάρουν άδεια, ενώ αυτά έχουν δημιουργήσει διάφορες σύννομες-έννομες σχέσεις και εμπίπτουν στις παρακάτω περιπτώσεις…
1. Έχουν ακόμα αναπόσβεστα πάγια επενδεδυμένα ίδια κεφάλαια, (ακόμα και μέσο συμμετοχής σε προγράμματα ΕΣΠΑ) με αποτέλεσμα πολλά κανάλια αν δεν πάρουν άδειες, να οδηγηθούν σε βίαιες πτωχεύσεις, χωρίς υπαιτιότητά τους, με απρόβλεπτες συνέπειες για τους εργαζόμενους και πιστωτές τους, αλλά ακόμα και για τους ίδιους τους μετόχους.
2. Βρίσκονται σε διαδικασία υλοποίησης επενδύσεων μέσο ΕΣΠΑ έχοντας πάρει ακόμα και προκαταβολές, χωρίς όμως να έχουν ολοκληρώσει την επένδυση, λόγο και των τελευταίων γεγονότων με τα capitals control.
3. Έχουν λάβει μακροχρόνια δάνεια για επενδύσεις, ακόμα και μέσο ΕΣΠΑ, που υπολόγιζαν να αποπληρώσουν τα επόμενα χρόνια μέσο των κερδών τους.
4. Έχουν υπογράψει μακροχρόνιες συμβάσεις (7-15 χρόνια) με την DIGEA και τον ΟΤΕ για την παροχή υπηρεσιών, όπου προβλέπονται μεγάλες χρηματικές ρήτρες σε περίπτωση διακοπής της συνεργασίας. Ενώ ταυτόχρονα πολλά από αυτά τα συμβόλαια, παραχωρήθηκαν από τους αντισυμβαλλόμενους των καναλιών, ως ενέχυρο σε τράπεζες για την λήψη δανείων, με αποτέλεσμα τα κανάλια πλέον να οφείλουν τις δόσεις-ενοίκια των συμβολαίων τους σε τράπεζες.
5. Έχουν επίσης υπογράψει συμβόλαια συνεργασίας ή αγοράς προγράμματος χωρίς δικαίωμα υπαναχώρησης, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν με αγωγές αποζημιώσεων από τους αντισυμβαλλόμενους
6. Ενώ τέλος κάθε τηλεοπτική επιχείρηση έχει φήμη και πελατεία που θα απωλέσει βίαια χωρίς δική της ευθύνη.
Επειδή ολοκληρώνοντας, τα ήδη λειτουργούντα κανάλια, προχώρησαν στις παραπάνω δεσμεύσεις, διότι το κράτος (που έχει νομική συνέχεια) δημιούργησε την βεβαιότητα (με τις πράξεις και ενέργειές του) στους διοικούμενους, (λειτουργούντα κανάλια) ότι ΝΟΜΙΜΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ, ενισχύοντας μακροχρόνια (25 χρόνια) αυτή την πεποίθηση, της απρόσκοπτης νόμιμης λειτουργίας τους, εκδίδοντας ανάλογες βεβαιώσεις με Υπουργική απόφαση και δίνοντας τον τελευταίο χρόνο, ακόμα και ψηφιακές άδειες μέσο του ΕΣΡ για να μπορούν να εκπέμψουν ψηφιακά.
Για τους όλους τους παραπάνω λόγους….
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ 2.5
5. Με απόφαση του Υπουργού στον οποίο ανατίθενται εκάστοτε οι αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, να δημοπρατεί εντός 6μήνου μετά από γνώμη του Ε.Σ.Ρ., όλες τις ελεύθερες άδειες (θέσεις) παρόχου περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης ανά κατηγορία εμβέλειας (εθνικής ή περιφερειακής), προγράμματος (ενημερωτικού ή μη ενημερωτικού), είδος περιεχομένου σε περίπτωση ενημερωτικού προγράμματος (γενικού ή θεματικού περιεχομένου) και είδος θεματικού περιεχομένου σε περίπτωση μη ενημερωτικού προγράμματος.
Α) Οι ήδη λειτουργούντες πάροχοι περιεχομένου, (αναγνωρίζοντας το δημόσιο την μέχρι σήμερα συμβολή τους στην ενημέρωση αλλά και τις επενδύσεις που έχουν κάνει μέχρι σήμερα) θα λάβουν άδεια παρόχου προγράμματος, χωρίς να συμμετέχουν στην δημοπρασία, υπό την προϋπόθεση να προσαρμοστούν στον νόμο εντός ενός (1) έτους από την ημέρα χορήγησης της συγκεκριμένης αδείας. Β) Σε περίπτωση που μετά την παρέλευση ενός έτους και κατόπιν ελέγχου συνδρομής των προϋποθέσεων που θέτει ο νόμος από το ΕΣΡ, διαπιστωθεί ότι κάποιοι πάροχοι προγράμματος δεν προσαρμόστηκαν στον νέο νόμο, τότε η άδεια θα ανακαλείται αυτόματα και θα δημοπρατείται εντός 6μήνου ως αδιάθετη.
Γ) H τιμή εκκίνησης ανά κατηγορία δημοπρατούμενης άδειας, καθορίζεται στην ενδεικτική τιμή του ενός (1) ευρώ, ώστε να διασφαλιστεί η πολιτισμική και πολιτική πολυμέρεια, η πολυφωνία και ο ελεύθερος και υγιείς οικονομικός ανταγωνισμός με την εξασφάλιση της κατάληψης όλων ή των περισσοτέρων ελεύθερων συχνοτήτων, διαμορφώνοντας συγκεκριμένο επιχειρηματικό περιβάλλον για τα ήδη λειτουγούντα κανάλια.
ΣΚΕΠΤΙΚΟ
Επειδή με την συγκεκριμένη διάταξη (2.1) του Νόμου, εκχωρείται αντισυνταγματικά κατά την γνώμη μας, Νομοθετική εξουσία (που σύμφωνα με το σύνταγμα ασκείται αποκλειστικά και μόνο από την βουλή των Ελλήνων) στους εκάστοτε Υπουργούς, (κομματικά στελέχη) δίνοντάς τους την δυνατότητα, με κοινή Υπουργική απόφαση, να τροποποιούν τους χάρτες συχνοτήτων, (δηλαδή την εμβέλεια των καναλιών) που έχει ήδη ορίσει με Νόμο (4070/2012) η Ελληνική Βουλή.
Επειδή επιπλέον είναι αντισυνταγματικό και πάλι κατά την γνώμη μας, να αλλάζει μια βασική διάταξη ισχύοντος νόμου, (4070/2012) που ψήφισε η Ελληνική Βουλή, όπως είναι οι χάρτες συχνοτήτων, που ορίστηκαν μετά από διαβούλευση, με μία απλή κοινή Υπουργική απόφαση, μετά από (μη δεσμευτική) γνώμη της ΕΕΤΤ. Ο νόμος κατά την γνώμη μας αλλάζει μόνο με νόμο και όχι με Υπουργικές Αποφάσεις.
Επειδή με όλα τα παραπάνω τα τηλεοπτικά κανάλια που θα λάβουν άδεια, θα τελούν υπό την ομηρεία των εκάστοτε Υπουργών, χωρίς να διασφαλίζεται όπως προβλέπεται κατά λέξη στον παρόντα νόμο (αρθ.1 παρ.2) …η παροχή στο κοινό τηλεοπτικών υπηρεσιών, βάσει προϋποθέσεων, όρων και διαδικασιών που διασφαλίζουν, αφενός, τη νομιμότητα, τη διαφάνεια, την πολιτική και πολιτισμική πολυμέρεια και πολυφωνία και τον ελεύθερο και ανόθευτο οικονομικό ανταγωνισμό στον ευρύτερο τομέα των μέσων ενημέρωσης… αλλά αντίθετα εκχωρείται στους εκάστοτε Υπουργούς η δυνατότητα, μετά την χορήγηση των αδειών, να αυξομειώνουν τις εμβέλειες των καναλιών και κατ΄επέκταση των ανταγωνιστών τους, αλλάζοντας πλήρως προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο τις προϋποθέσεις, όρους και διαδικασίες, αλλά και κανόνες λειτουργίας κάθε καναλιού ή ομάδας καναλιών, νοθεύοντας πλήρως την διαφάνεια και τον ελεύθερο υγιή οικονομικό ανταγωνισμό…. έχοντας σε πλήρη ομηρεία, όπως προείπαμε τα λειτουργούντα τηλεοπτικά κανάλια.
Για τους παραπάνω λόγους….
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ 2.1
2.1. Η διενέργεια και η ολοκλήρωση της διαδικασίας αδειοδότησης του παρόντος νόμου γίνεται σύμφωνα με τους ισχύοντες Χάρτες Συχνοτήτων επίγειας ψηφιακής ευρυεκπομπής τηλεοπτικού σήματος.Οι Χάρτες Συχνοτήτων δύναται να τροποποιούνται ΜΟΝΟ με ψήφιση νέας διάταξης από την Ελληνική Βουλή και πάντα μετά από Αιτιολογημένη πρόταση του ΕΣΡ και της ΕΕΤΤγια τους λόγους που επιβάλλουν τις αλλαγές στους χάρτες συχνοτήτων.
1) Γιατί δεν προβλέπεται αδειοδότηση για τοπική άδεια Τηλεόρασης? Πως ένας Δήμος μπορεί να έχει τοπική άδεια και δεν μπορεί ένας ιδιώτης.
Υπάρχουν εκδότες «νομαρχιακών» ιστορικών επαρχιακών εφημερίδων, όπως οι περισσότερες, που αποκλείονται!
2) Δεν αναφέρει το νομοσχέδιο για τοπικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς.
3) Πως είναι δυνατόν, ειδικότερα στην επαρχία, να υπάρχουν ιδιώτες με 3-4 ραδιοφωνικές συχνότητες στον ίδιο χώρο και με ίδιους (1-2) εργαζόμενους?
Παράγραφος (5)
H τιμή εκκίνησης ανά κατηγορία δημοπρατούμενης άδειας χωρίς ρήτρα εξασφάλισης από ενδεχόμενο κυβερνητικό αυταρχισμό είναι σοβαρότατη και απαράδεκτη παράλειψη
Παρατηρήσεις σε Άρθρο 2
παρ.5 προσθήκη (με την ίδια απόφαση καθορίζονται οι όροι και η διαδικασία χορηγήσεις των αδειών καθώς και οι όροι και το περιεχόμενο των χορηγούμενων αδειών)
Νομιζω οτι σκοπιμο ειναι η αδειοδοτηση παροχου να γινετε οπως παντου σε ολο το κοσμο απο την ΕΕΤΤ και οχι απο καποιο οργανο αλλο που ασχολειτε με το παριεχομενο. Το ΕΡΣ ας κανει την δουλεια του και ας αφησουν τα τεχνικα θεματα στους τεχνικους.
Παραγραφος (7)
Η άδειες δημοπρατούνται και έχουν διάρκεια 10 έτη λέει το νομοσχέδιο.
Υποθέτουμε θα γίνει δημοπράτηση το 2015.
Ένας πάροχος που θα εμφανιστεί το 2018 και θα θέλει να πάρει άδεια τι θα κάνει; Θα περιμένει το 2025;
Θα γίνονται κάθε χρόνo δημοπρατήσεις;
Είναι ασαφής ο χρονικός προγραμματισμός των αδειοδοτήσεων.
Παράγραφος (5)
Το να είναι στην απόφαση του Υπουργού:
1. ο αριθμός των δημοπρατούμενων αδειών παρόχου περιεχομένου
2. H τιμή εκκίνησης ανά κατηγορία δημοπρατούμενης άδειας
χωρίς ρήτρα εξασφάλισης από ενδεχόμενο κυβερνητικό αυταρχισμό είναι σοβαρότατη και απαράδεκτη παράλειψη.
Ποιός εξασφαλίζει πως ενω το φάσμα χωράει (παράδειγμα) 30 παρόχους μια αυταρχική κυβέρνηση δίνει άδεια μόνο για (παράδειγμα) 3 ή 5 (με οτιδήποτε προσχήματα) για να τους ελέγχει και βάζει και υψηλή τιμή εκκίνησης για να ευνοήσει συγκέντρωση της πληροφόρησης;
Πρέπει να είναι ξεκάθαρα τα νούμερα αδειών και τιμήματος στο νομοσχέδιο για να υπάρχει διαφάνεια στην Βουλή – κι αν δυνατόν να προβλέπεται και αυξημένη πλειοψηφία 3/5
Θα πρέπει να προβλεφθεί στο νόμο τι γίνεται ώστε να μην διακοπεί η λειτουργία ενός καναλιού λόγω λήξης της άδειας και ως την ανανέωσή της. Θα πρέπει να υπάρχει σαφής υποχρέωση της ΓΓΕΕ και του ΕΣΡ να προκηρύσσουν έγκαιρα, ένα έτος πριν τη λήξη τηα άδειας, τη διαδικασία ανανέωσής της. Επίσης θα πρέπει να προσδιοριστεί αν η ανανέωση της άδειας σημαίνει επαναπροκήρυξη (και άρα διαγωνισμός μεταξύ πιθανών ανταγωνιστών) ή ανανέωση και ποια είναι τα κριτήρια ανανέωσης.
Ο τρόπος με τον οποίο έχει γραφτει η πρόταση είναι ακαταλαβίστικος για τον απλό κόσμο αλλά ακόμα και για κάποιον τεχνοκράτη. π.χ. στο 2 γράφετε για τους χάρτες και λέτε όπως ορίστηκαν στο ταδε νομο. Καλό θα ήταν να βάλετε μία διασύνδεση στο έγγραφο.
«Με τους Χάρτες Συχνοτήτων καθορίζονται οι συχνότητες, οι τεχνικές προδιαγραφές που οφείλουν να πληρούν οι πάροχοι δικτύου, κατά την έννοια του άρθρου 2 παρ. 4 του ν. 3592/2007 (ΦΕΚ Α΄ 61), »
όπως και να έχει η Ψηφιακή τεχνολογία ανοίγει δρόμο για πολλά κανάλια μέσα απο μία συχνότητα και ανάλογα την συμπίεση μία συχνότητα μπορεί να κουβαλάει πολλά κανάλια (μεταδόσεις προγραμμάτων). σας καλώ λοιπόν να κάνετε μία καλύτερη ανάλυση και διευκρίνηση για το θέμα. Το Κράτος δίνει άδεια για την Συχνότητα και όχι το πρόγραμμα;; Μέσα απο την συχνότητα μπορούν να μεταδίδονται πολλά προγράμματα, Αρα εδώ πρέπει να εξετάσετε αν θέλετε να ελέγχετε τα προγράμματα ή την συχνότητα ή όλα κτλπ κτλπ δώστε μας να καταλάβουμε τι θέλετε. όπως έλεγε και ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ ο μακρινός συγγενής μου και όχι ο δικός σας πρέπει να ορίσουμε τις έννοιες κάτι το οποίο δεν έχετε κάνει. Τι εννοούμε πάροχος περιεχομένου μετά λέτε πάροχο δικτύου κτλπ; αφού πείτε όλες τις έννοιες και τις αναλύσετε τότε ζητάτε απο τον καθένα να τοποθετηθεί. Αλλιώς ο τρόπος με τον οποίο νομοθετείτε είναι λάθος και ανόητος. έχετε φτιάξει ένα νομοθετικό πλαίσιο το οποίο ακόμα και ο ένας δικηγόρος δυσκολεύεται να το καταλάβει. Κάντε τα πιο απλά κύριοι είσαστε απαράδεκτοι με το τρόπο που ζητάτε διαβούλευση…
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΜΠΕΙ ΜΙΑ ΤΑΞΗ. ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΝ.
ΑΛΛΑ
ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΛΕΠΩ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΚΑΝΑΛΙΩΝ ΠΟΥ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΥΧΑΙΑ ΟΛΕΣ 20% ΔΙΑΦΟΡΑ!!! ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ.
ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΛΕΠΩ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΟΠΟΥ ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΑΡΧΗΓΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ. ΤΟΤΕ ΤΙ ΕΧΟΥΜΕ; ΕΛΕΥΘΕΡΗ Η΄ ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ.
ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΛΕΠΩ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΠΟΥ ΒΡΙΖΟΥΝ ΜΕΤΑ ΒΔΕΛΥΓΜΙΑΣ ΘΕΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΙ ΩΣ ΔΙΚΑΣΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΞΕΦΥΓΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΟΥΣ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ.
ΤΟ ΕΣΡ ΠΑΙΖΕΙ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΗΣ ΓΛΑΣΤΡΑΣ;
ΝΑ ΜΠΕΙ ΕΝΑ ΤΕΛΟΣ ΣΆΥΤΟΝ ΤΟΝ ΕΚΦΑΥΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΛΑΖΟΝΕΙΑ ΑΠ΄ΟΛΑ ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΚΑΙ ΝΑΙ ΛΕΩ ΙΔΙΩΤΙΚΑ , ΓΙΑΤΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΗΘΙΚΟ ΞΕΠΕΣΜΟ ΕΚΕΙ ΤΟΝ ΣΥΝΑΝΤΩ ΑΝ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΥΠΕΡΜΑΧΟΣ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ .
ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΑΛΗΘΙΝΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΙΔΙΟΤΕΛΗ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ.
1. Γιατί πρέπει να υπάρχει υπουργείο στο θέμα της διαχείρισης του φάσματος ραδιοσυχνοτήτων (Χάρτες συχνοτήτων) και να μην ανατεθεί ολόκληρη η διαχείριση στην Δ/νση Φάσματος της ΕΕΤΤ με αντίστοιχη κατάργηση των οργανικών μονάδων (Γ.Δ., Δ/νσεων & Τμημάτων)του Υπουργείου και μετακίνηση του εκεί υπηρετούντος ΕΕΠ στην ΕΕΤΤ; (2$1)
2. Γιατί πρέπει ο Υπουργός (χωρίς γνώση και μελέτη) και όχι το ΕΣΡ κατόπιν οικονομετρικής μελέτης, να καθορίζει τον αριθμό των αδειών παρόχων περιεχομένου καθώς και την τιμή εκκίνησης της δημοπρασίας (το 2ο πρέπει να γίνεται σε συνεργασία με το ΥΠΟΙΚ); (2$5)
Στην παράγραφο 5 αναφέρεται ότι ο αριθμός των δημοπρατούμενων αδειών καθορίζεται με υπουργική απόφαση ύστερα από γνωμοδότηση του ΕΣΡ.Ισως θα ήταν προτιμότερο να απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του ΕΣΡ ή ο αριθμός των αδειών να καθορίζεται μόνο από το ΕΣΡ. Μία ανεξάρτητη αρχή παρέχει μεγαλύτερα εχέγγυα για την τήρηση αξιοκρατικών κριτιρίων συγκριτικά με την απόφαση του υπουργού.
Στην παρ.6 λέει: Η χρονική διάρκεια των αδειών παρόχων περιεχομένου είναι δέκα (10) έτη από την ημερομηνία της έκδοσής τους. Πρέπει να συμπληρωθεί ότι δεν θα υπάρχει δυνατότητα «προσωρινής» επέκτασης με κανένα τρόπο. Όταν λήγει μία άδεια θα πρέπει να δημοπρατείτε ξανά από την αρχή. Να αποφευχθούν τα σημερινά αίσχη με τα κανάλια που λειτουργούν με προσωρινές άδειες.
Στην παρ 2 λέει: οι περιορισμοί εκπομπής στους οποίους υπόκεινται οι πάροχοι δικτύου. Σήμερα η digea στα περιφερειακά κανάλια παίζει με χαμηλό bit rate το οποίο έχει ως αποτέλεσμα η εικόνα των περιφερειακών να είναι μάπα έναντι των εθνικών. Προβλέπεται τουλάχιστον 3 Mbps για κάθε κανάλι ή πάλι οι τοπικοι σταθμοί θα είναι ο φτωχός συγγενής;