Άρθρο 01:Έννοια, λειτουργία και υπηρεσίες παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης

1. Η αδειοδότηση των παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης γίνεται κατόπιν διαγωνιστικής διαδικασίας, η οποία διεξάγεται μέσω δημοπρασίας. Η διαδικασία αυτή διενεργείται από το Ε.Σ.Ρ., το οποίο εκδίδει τη σχετική προκήρυξη. Για την εφαρμογή του παρόντος, ως πάροχος περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης θεωρείται η επιχείρηση που διαθέτει ολοκληρωμένο ραδιοτηλεοπτικό περιεχόμενο προς μετάδοση στο κοινό, εικοσιτετράωρης ή μικρότερης χρονικής διάρκειας, μέσω επίγειας ψηφιακής τεχνολογίας και εμπίπτει στην έννοια του μέσου ενημέρωσης όπως αυτή ορίζεται στη διάταξη του εδαφίου β΄ της παραγράφου 4 του άρθρου 2 του ν. 3310/2005 (ΦΕΚ Α΄ 30).

2. Η παροχή υπηρεσιών επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής αποτελεί υπηρεσία γενικού οικονομικού συμφέροντος, όπως αυτή προβλέπεται στο άρθρο 106 παρ. 2 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που συνίσταται στην παροχή στο κοινό τηλεοπτικών υπηρεσιών, βάσει προϋποθέσεων, όρων και διαδικασιών που διασφαλίζουν, αφενός, τη νομιμότητα, τη διαφάνεια, την πολιτική και πολιτισμική πολυμέρεια και πολυφωνία και τον ελεύθερο και ανόθευτο οικονομικό ανταγωνισμό στον ευρύτερο τομέα των μέσων ενημέρωσης και, αφετέρου, την παροχή στο κοινό υψηλού επιπέδου τηλεοπτικών υπηρεσιών.

3. Οι άδειες των παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης διακρίνονται σε εθνικής και περιφερειακής εμβέλειας. Εθνικής εμβέλειας είναι οι άδειες των παρόχων περιεχομένου που καλύπτουν πληθυσμιακά την επικράτεια και περιφερειακής εμβέλειας οι άδειες των παρόχων περιεχομένου που καλύπτουν πληθυσμιακά το σύνολο μίας ευρύτερης γεωγραφικής περιφέρειας βάσει των περιφερειακών ζωνών που καθορίζονται με τους ισχύοντες Χάρτες Συχνοτήτων . Η κάλυψη αυτή, την οποία υποχρεούται να εξασφαλίζει στον αδειούχο πάροχο περιεχομένου ο πάροχος δικτύου, καθορίζεται σε ποσοστό τουλάχιστον ενενήντα οκτώ τοις εκατό (98%) της γεωγραφικής περιφέρειας για την οποία έχει λάβει άδεια.

  • Αναφορικά με την Digea, η πρόβλεψη για πληθυσμιακή κάλυψη σε ποσοστό τουλάχιστον 98% έρχεται σε αντίθεση με την υφιστάμενη και ήδη εκπληρωθείσα υποχρέωση για πληθυσμιακή κάλυψη σε ποσοστό τουλάχιστον 95%, η οποία καθορίσθηκε με ειδικότερες Αποφάσεις της Ε.Ε.Τ.Τ. μετά τη διενέργεια σχετικού Ανοικτού Διεθνούς Διαγωνισμού.

    Πέραν αυτού, τυχόν αύξηση της πληθυσμιακής κάλυψης θα απαιτούσε μεγάλη επιπλέον επένδυση, η οποία θα οδηγούσε αναγκαστικά σε σημαντική αύξηση του μηνιαίου τιμήματος που καταβάλουν επί του παρόντος οι πελάτες της Digea, λόγω του αυστηρά κοστοκεντρικού τεχνικοοικονομικού μοντέλου τιμολόγησης που εφαρμόζει η Digea, υλοποιώντας τις αντίστοιχες Αποφάσεις της Ε.Ε.Τ.Τ. Τούτο δε θα είχε ως συνέπεια την πλήρη αδυναμία ορισμένων τηλεοπτικών σταθμών, ιδίως περιφερειακής εμβέλειας και ιδίως των οικονομικά ασθενέστερων, να καταβάλουν το απαιτούμενο τίμημα για την εκπομπή τους, με αποτέλεσμα να οδηγηθούν σε παύση λειτουργίας.

    Τέλος, η όποια τροποποίηση της πληθυσμιακής κάλυψης θα απαιτούσε προηγούμενη τροποποίηση του υφιστάμενου Χάρτη Συχνοτήτων Επίγειας Ψηφιακής Ευρυεκπομπής Τηλεοπτικού Σήματος, εργασία πολύπλευρη και πολύπλοκη, από επιστημονικής, τεχνικής και γενικότερης απόψεως.

    Για τους ανωτέρω λόγους ζητείται η αφαίρεση της συγκεκριμένης πρόβλεψης.

  • Άρθρο 1 παρ. 3. Η επιβολή κάλυψης 98% της γεωγραφικής περιφέρειας, έρχεται σε αντίθεση με το Άρθρο 14. Παρ. 3 σημείο β του παρόντος ΣΝ όπου αναφέρεται πληθυσμιακή κάλυψη και όχι γεωγραφική. Ο ισχύων Χάρτης Συχνοτήτων αναφέρεται σε πληθυσμιακή κάλυψη για σταθερή λήψη. Επίσης η «γεωγραφική περιφέρεια» θα πρέπει να αντικατασταθεί με την «Περιφερειακή Ζώνη» για αποφυγή παρανοήσεων.

  • Δυστυχώς, η Κυβέρνηση έφερε προς ψήφιση ένα νομοθέτημα, που ούτε λίγο ούτε πολύ, είναι χειρότερο από αυτό της διαπλοκής των προηγουμένων Κυβερνήσεων και που αν προχωρήσει η ψήφισή του και διενεργηθεί ο διαγωνισμός για την απόκτηση τηλεοπτικών αδειών, τότε μόνο οι πλούσιοι μεγαλοκαναλάρχες του Κέντρου, που επί τόσα έτη απομυζούσαν χρήματα είτε από το Κράτος είτε από μεροληπτικές επιδοτήσεις της Ε.Ε., είτε από τις Κρατικές και Ιδιωτικές διαφημίσεις, είτε από πιθανούς εκβιασμούς, θα μπορέσουν να αδειοδοτηθούν. Έστω ας προσθέσουμε να αδειοδοτηθούν και άλλοι 3-4 σταθμοί της Περιφέρειας με πλούσιους ιδιοκτήτες που έχουν έσοδα από άλλου είδους επιχειρήσεις. Το πλέον σίγουρο όμως είναι, πως η πλειοψηφία των έντιμων τηλεοπτικών σταθμών της Περιφέρειας θα καταστραφούν, οι επιχειρήσεις τους θα κλείσουν και οι εργαζόμενοι θα μείνουν στον δρόμο.
    Αξιότιμε Πρωθυπουργέ και Αρμόδιοι Υπουργοί, θα θέλαμε να αναλογιστείτε, πως με το Νομοσχέδιο όπως έχει, είναι καταδικασμένες να κλείσουν κοντά στις 100 Ανώνυμες Εταιρείες, που λειτουργούν επί 25 έτη και που έχουν δημιουργήσει πλείστες υποχρεώσεις, όπως Συμβάσεις, σύναψη Δανείων ή Επιδοτήσεις και που συνεργάζονται με άλλες εταιρείες που και αυτές αναγκαστικά θα κλείσουν, λόγω ελλείψεως αντικειμένου εργασίας. Έχετε συνειδητοποιήσει τι θα γίνει με όλες αυτές τις Ανώνυμες Εταιρείες που θα κλείσουν?
    Θα σας παρακαλούσαμε θερμώς να λάβετε υπόψη σας τις Παρατηρήσεις μας και οι Τηλεοπτικοί Σταθμοί της Περιφέρειας θα το εκτιμήσουν αφάνταστα. «Είστε μια Δημοκρατική Κυβέρνηση που επικαλείται πως θέλει να πατάξει την διαπλοκή και οφείλει να το κάνει. Το Νομοσχέδιο αυτό όπως έχει την ενισχύει και την επιβραβεύει, ενώ τιμωρεί τους σταθμούς μας». Αναλυτικά, επειδή οι παρατηρήσεις μας είναι αρκετές, θα σας αποσταλούν εγγράφως στα γραφεία σας και θα δημοσιευθούν στην ιστοσελίδα της Ενώσεώς μας http://www.epek.net

  • 20 Αυγούστου 2015, 13:33 | Βασίλης Μαυρίδης – Δήμαρχος Ορεστιάδας – Πρόεδρος Δημοτικής Κοινότητας Ορεστιάδας

    Στην Ελλάδα, μέχρι το 1987 λειτουργούσε ΜΟΝΟ η ΔΗΜΟΣΙΑ Ραδιοτηλεόραση της οποίας φορέας ήταν και είναι η ‘Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Ανώνυμος Εταιρεία’ (ΕΡΤ Α.Ε.).
    Από το 1987 οι οικονομικές και τεχνολογικές εξελίξεις επέτρεψαν και στην Ελλάδα να χορηγεί άδειες και σε άλλους φορείς ραδιοτηλεοπτικών μεταδόσεων. Με αυτό το άνοιγμα καθιερώθηκαν άλλες δύο κατηγορίες α) η ‘Δημοτική ραδιοτηλεόραση’ και β) η ‘Ιδιωτική ραδιοτηλεόραση’, οι οποίες προσέδωσαν μεγαλύτερη ‘πολυφωνία’ και ‘πολυμέρεια’ στον ραδιοτηλεοπτικό τομέα:
    ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
    α. Ιστορικό
    Ήδη, στη χώρα μας λειτουργούν περίπου τριάντα οκτώ (38) Δημοτικοί ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί. Από αυτούς οι έξι (6) είναι τηλεοπτικοί και οι υπόλοιποι ραδιοφωνικοί.
    Τη διοίκηση και διαχείριση αυτών των σταθμών, είχαν και έχουν Δημοτικές Εταιρείες με Ειδικό Σκοπό τη λειτουργία ραδιοφωνικού η τηλεοπτικού σταθμού, υπό την προϋπόθεση ‘οτι λειτουργούσαν αντίστοιχες στους Δήμους, όπως προβλέπεται από την παρ. 1 του άρθρου 107 Ν. 3852/2010 Πρόγραμμα Καλλικράτης (ΦΕΚ Α΄ 87).
    Οι Επιχειρήσεις Ο.Τ.Α Ειδικού Σκοπού Ραδιοφωνίας – Τηλεόρασης συστήθηκαν, ως ίδια κεφαλαιουχικά νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, διέπονται από τις διατάξεις του Κώδικα Δήμων & Κοινοτήτων, του νόμου 3852/2010 Πρόγραμμα Καλλικράτης (ΦΕΚ Α΄ 87). και λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια προς εξυπηρέτηση του κοινού.
    .Φορείς της Δημοτικής Ραδιοτηλεόρασης, είναι αμιγείς Δημοτικές Επιχειρήσεις Ειδικού Σκοπού Ραδιοφωνίας τηλεόρασης των Δήμων και των Κοινοτήτων της Ελλάδος. Είναι επιχειρήσεις του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
    Έξ άλλου, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 8 του άρθρου 1 του Ν, 2328/1995 (ΦΕΚ Α΄159/1995) και του εδαφίου γ) της παρ. 1 του άρθρου 2 του ΠΔ 234/2003 (ΦΕΚ Α΄ 210), οι Δημοτικές Επιχειρήσεις Ειδικού Σκοπού ραδιοφωνίας – τηλεόρασης με αυτή τη νομική μορφή συμμετείχαν σε όλες μέχρι τώρα πραγματοποιηθείσες διαγωνιστικές διαδικασίες δια τη χορήγηση ραδιοτηλεοπτικών αδειών με τους ίδιους όρους με τους λοιπούς συμμετέχοντες, ιδιώτες χωρίς την ύπαρξη ευνοϊκής μεταχείρισης ή ειδικού καθεστώτος υπέρ αυτών, ώστε να παρακωλύεται ο ενδοκοινοτικός ανταγωνισμός
    Όμως, με το νέο Σχέδιο Νόμου (διαβούλευση 25/7-24/8/2015) για την Αδειοδότηση παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης οι υπάρχουσες επιχειρήσεις Ο.Τ.Α. Εδικού Σκοπού για να συμμετάσχουν σε διαγωνιστικές διαδικασίες χορήγησης πρέπει να έχουν τη μορφή της Ανώνυμης Εταιρείας, δηλαδή να μετατραπούν σε Ανώνυμες Εταιρείες. Η μετατροπή των δημοτικών επιχειρήσεων ειδικού σκοπού, σε Ανώνυμες Εταιρείες, μεταξύ των πολλαπλών προβλημάτων που επισύρει σε αυτές, καίτοι εκπληρώνουν στόχους δημόσιας υπηρεσίας, αποκλείει την επιχορήγησή τους από τους Δήμους. Ακόμη, πέραν των παραπάνω, σύμφωνα με το εδάφιο (γ) της παρ. 1 του άρθρου 107 του νόμου 3852/2010 Πρόγραμμα Καλλικράτης (ΦΕΚ Α΄ 87) οι Δήμοι μπορούν να έχουν ΜΟΝΟ ΜΙΑ ειδικού σκοπού ραδιοφωνίας τηλεόρασης
    Επίσης, σύμφωνα με το εδάφιο (δ) της παρ. 1 του άρθρου 107 του νόμου 3852/2010 Πρόγραμμα Καλλικράτης (ΦΕΚ Α΄ 87) οι Δήμοι μπορούν να έχουν ΜΟΝΟ ΜΙΑ Δημοτική Ανώνυμη Εταιρεία του άρθρου 266 του νόμου 3463/2006 (ΦΕΚ Α΄ 114) Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων.
    Οι Επιχειρήσεις Ο.Τ.Α Ειδικού Σκοπού Ραδιοφωνίας – Τηλεόρασης εκπληρώνουν στόχους δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας. Ως αντιστάθμιση για την παροχή δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας, από το 1988 έχει θεσπισθεί με το ΠΔ 25/1988 (ΦΕΚ Α΄10) καθεστώς αντιστάθμισης που ισχύει και σήμερα. Δηλαδή, είναι υφιστάμενες αντισταθμίσεις, αφού καθιερώθηκαν πριν από πολλά χρόνια από την ανακοίνωση της Επιτροπής της ΕΕ το 2001 που είναι σχετική με την εφαρμογή των κανόνων για τις κρατικές ενισχύσεις στη δημόσια ραδιοτηλεόραση.
    Η Δημοτική Ραδιοτηλεόραση, παρέχει εκτεταμένη πρόσβαση στο κοινό, χωρίς διακρίσεις, με βάση την ίση μεταχείριση, από πολλούς διάφορους τοπικούς ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς της περιφέρειας και με διάφορες υπηρεσίες που αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση προκειμένου να ικανοποιηθεί η ιδιαίτερη υποχρέωση της δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας όπως ορίζει η παρ. 2, άρθρθο 15 του Συντάγματος.
    Ο θεσμός της δημοτικής ραδιοτηλεόρασης είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τις δημοκρατικές, κοινωνικές και πολιτιστικές ανάγκες των τοπικών κοινωνιών καθώς και με την ανάγκη να διασφαλίζεται η πολυφωνία στα μέσα ενημέρωσης.
    Με τη λειτουργία της δημοτικής ραδιοτηλεόρασης, διασφαλίζεται η κάλυψη πολλών περιοχών της περιφέρειας και οι πολίτες αυτών των περιοχών δύνανται να επωφεληθούν από περισσότερες επιλογές, νέα προγράμματα και περισσότερη πολυφωνία.
    Επίσης, η δημοτική ραδιοτηλεόραση διαδραματίζει πρωτεύοντα ρόλο στη λειτουργία της σύγχρονης δημοκρατίας στην περιφέρεια, ιδιαίτερα σε ότι αφορά την ανάπτυξη και διάδοση των κοινωνικών αξιών. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος, που από την εμφάνισή της το 1987 στο ερτζιανό γίγνεσθαι αποτέλεσε αντικείμενο ειδικής νομοθετικής ρύθμισης, για να έχει το ρόλο δημόσιου γενικού συμφέροντος.
    β. Σκοποί Δημοτικής Ραδιοτηλεόρασης
    Ειδικότερα οι σκοποί της Δημοτικής ραδιοτηλεόρασης που παρατίθενται παρακάτω, εκπληρώνουν τους στόχους της δημόσιας υπηρεσίας.:
    Η Δημοτική ραδιοτηλεόραση, όπως και η δημόσια, μεταδίδει όλο το 24ώρο, προσεγμένες εκπομπές ποικίλης θεματολογίας, προσφέρει στις τοπικές κοινωνίες έγκυρη και έγκαιρη, αντικειμενική και με ίσους όρους ενημέρωση για τις πολιτικές, κοινωνικές, πολιτισμικές – αθλητικές εξελίξεις στον Ελλαδικό και διεθνή χώρο καθώς και παρέχει δωρεάν ψυχαγωγία ποιότητας.
    Ακολουθεί απαρέγκλιτα τις αρχές του πλουραλισμού στην ενημέρωση και στην έκφραση των ιδεών. Αναδεικνύει και φροντίζει για τη διαιώνιση της πολιτιστικής κληρονομιάς, της λαογραφίας, της παράδοσης, των τοπικών κοινωνιών με τα ήθη και τα έθιμά τους. Προβάλλει την ιστορία, τα αξιοθέατα, τα ιστορικά μνημεία και την εξέλιξη της τεχνολογίας.
    Η Δημοτική ραδιοτηλεόραση έχουσα επίγνωση της αποστολής της, συμβάλει στην πολιτιστική ανάπτυξη της χώρας με την προσφορά στους πολίτες, πολιτισμό, μόρφωση και παιδεία με την ευρύτερη του όρου έννοια.
    Είναι αξιόπιστη πηγή πληροφοριών και αντιπροσωπεύει, για ένα μη αμελητέο τμήμα του πληθυσμού της περιφέρειας, την κύρια πηγή ενημέρωσης. Με τον τρόπο αυτό εμπλουτίζει το δημόσιο διάλογο, διασφαλίζει με ένα δίκαιο βαθμό συμμετοχής όλων των πολιτών στη δημόσια ζωή.
    Βασίζεται σε κοινές αξίες, όπως η ελευθερία της έκφρασης, το δικαίωμα απάντησης, η προώθηση της πολιτισμικής και γλωσσικής ποικιλίας, η προστασία των ανηλίκων, ο ιδιωτικός βίος του ατόμου και η ανθρώπινη αξιοπρέπεια, καθώς και η προστασία των πολιτών και η καλή ποιότητα των προγραμμάτων.
    Οι εκπομπές της δημοτικής ραδιοτηλεόρασης διέπονται από τις αρχές της αντικειμενικότητας, πληρότητας και επικαιρότητας της πληροφόρησης, της διαφύλαξης της ποιότητας της ελληνικής γλώσσας.
    Με ειδικά προγράμματα συμβάλει στην καταπολέμηση των διακρίσεων με την ενεργό συμμετοχή των κοινωνικών ομάδων που πλήττονται από το ρατσισμό, τη ξενοφοβία και εμπνέονται από τα ιδανικά της φιλίας των λαών.
    Έχει ως στόχο την εναλλακτική ενημέρωση ατόμων και ομάδων, καθώς και την προώθηση της πολυπολιτισμικότητας μέσω της ραδιοτηλεόρασης.
    Η δημοτική ραδιοτηλεόραση απευθύνονται σε όλα τα τμήματα του πληθυσμού της Χώρας, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των ειδικών κοινωνικών κατηγοριών, δίχως να υπολογίζει το βαθμό της θεαματικότητας και της ακροαματικότητας των εκπομπών που προορίζονται για αυτές τις κοινωνικές κατηγορίες.
    Η Δημοτική Ραδιοτηλεόραση, παρέχει εκτεταμένη πρόσβαση στο κοινό, χωρίς διακρίσεις, με βάση την ίση μεταχείριση, σε πολλούς διάφορους τοπικούς ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς της περιφέρειας και διάφορες υπηρεσίες που αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση προκειμένου να ικανοποιηθεί η ιδιαίτερη υποχρέωση της δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας.
    Η Δημοτική Ραδιοτηλεόραση, εκπληρώνει ‘τους στόχους της δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας’ εξυπηρετώντας τις δημοκρατικές, κοινωνικές και πολιτιστικές ανάγκες των τοπικών κοινωνιών της περιφέρειας και αποτελεί παράγοντα διασφάλισης της πολυφωνίας.
    Σε περίπτωση εκτάκτων αναγκών (σεισμοί, πλημμύρες, κατολισθήσεις, ακραία καιρικά φαινόμενα κλπ) δύναται να παραχωρεί ραδιοτηλεοπτικό χρόνο στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης που επλήγησαν για την ενημέρωση των κατοίκων της περιοχής τους.
    Οι επιχειρήσεις αυτές, μη έχουσες κερδοσκοπικό χαρακτήρα και μη δυνάμενες να επιβάλουν τέλη, δεν είναι δυνατόν να εξασφαλίσουν τη λειτουργία τους κατ΄ άλλο τρόπο παρά μόνο με την οικονομική αρωγή των Δήμων στους οποίους συστήθηκαν.
    γ. Αντιστάθμιση
    Η Δημοτική Ραδιοτηλεόραση, επειδή εκπληρώνει τους στόχους της δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας, της έχει θεσμοθετηθεί η παροχή αντιστάθμισης (επιχορήγηση) δίχως :
    γ.1. να επηρεάζει τις συνθήκες του εμπορίου και τον ανταγωνισμό εντός της κοινότητας και
    γ.2. η λειτουργία της να προκαλεί δαπάνες σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
    . Η επιχορήγηση αυτών των δημοτικών επιχειρήσεων επιτρέπεται σύμφωνα με την παραγ. 3 του άρθρου 4 του ΠΔ 25/1988 (ΦΕΚ 10Α/1988), την υπ΄ αριθ. 4740/1998 απόφαση του ΣΤ΄ τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας και την προσθήκη της παραγράφου 8 στο άρθρο 277 του ΠΔ 410/1995.
    Εξάλλου, το «Το σχέδιο Ανακοίνωσης της Επιτροπής της ΕΕ σχετικά με την εφαρμογή των Κανόνων για τις Κρατικές ενισχύσεις στη Δημόσια Ραδιοτηλεόραση (Κείμενο που παρουσιάζει ενδιαφέρον για το ΕΟΧ)», προβλέπει:
    α. με την παράγραφο 6 του κεφαλαίου 1 προβλέπεται ότι η αντιστάθμιση για την παροχή δημόσιας υπηρεσίας δεν συνιστά κρατική ενίσχυση.
    β. με την παράγραφο 28 του κεφαλαίου 4 (εφαρμογή του άρθρου 87 παράγραφος 1) και σύμφωνα με το άρθρο 1 σημείο β) στοιχείο (v) του διαδικαστικού κανονισμού η επιχορήγηση των δημοτικών επιχειρήσεων ραδιοφωνίας – τηλεόρασης, θεωρείται υφισταμένη ενίσχυση, καθόσον όταν τέθηκε σε ισχύ, με την παραγ. 3 του άρθρου 4 του ΠΔ 25/1988, δεν αποτελούσε ενίσχυση αλλά στη συνέχεια έγινε ενίσχυση λόγω της εξέλιξης της κοινής αγοράς και χωρίς να μεταβληθεί ή καταργηθεί στη Χώρας μας η προαναφερθείσα διάταξη του ΠΔ 25/1988.
    Ακόμη οι προσλήψεις του προσωπικού στις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ειδικού Σκοπού Ραδιοφωνίας – Τηλεόρασης πραγματοποιούνται με τους κανόνες που ισχύουν για τους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα που εκπληρώνουν στόχους δημόσιας υπηρεσίας.
    Κατόπιν τούτων και προκειμένου να αποτραπεί η εμπλοκή των δημοτικών επιχειρήσεων ραδιοφωνίας τηλεόρασης σε περιπέτειες και να δημιουργηθεί κοινωνικό πρόβλημα από την απόλυση χιλιάδων εργαζομένων σε αυτές, προτείνεται να γίνει αποδεκτή από τον Υπουργό Επικρατείας η συνημμένη Τροπολογία – Προσθήκη’ στο σχέδιο νόμου για την αδειοδότηση παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης.

    Παράλληλα τα περιφερειακά τηλεοπτικά μέσα πρέπει να εξαιρεθούν από την υποχρέωση λειτουργίας με 20 άτομα προσωπικό και ειδικά οι επιχειρήσεις ειδικού σκοπού, όπως οι δημοτικές. Οι θέσεις εργασίας των ατόμων που εργάζονται τώρα, πρέπει να διατηρηθούν. Αν ο αριθμός δεν είναι ικανοποιητικός πρέπει να δοθεί το δικαίωμα κατ’ εξαίρεσης προσλήψεων. Τώρα η ισχύουσα νομοθεσία δεν το επιτρέπει.
    Για την ακόμη καλύτερη λειτουργία των επιχειρήσεων, πρέπει να εφαρμοστεί η νομοθεσία για κατανομή της κρατικής διαφήμισης στα ΜΜΕ. Εξυπακούεται ότι η αύξηση των εσόδων, θα αναβαθμίσει και τη λειτουργία τους.

    Το τίμημα αγοράς άδειας συχνότητας αν δεν είναι μηδαμινό για τα δημοτικά κανάλια να είναι το ελάχιστο δυνατό.
    Επιπλέον πρέπει να δοθεί η δυνατότητα μετάδοσης του ψηφιακού σήματος, μέσω της ΕΡΤ, ως ελάχιστη ανταπόδοση για την επί δεκαετίες αναμετάδοση της κρατικής τηλεόρασης με έξοδα των δήμων.

    Ειδικά για τον ακριτικό Έβρο, να τονίσουμε ότι, η Δημοτική Τηλεόραση Ορεστιάδας αποτελεί το βορειότερο τηλεοπτικό ελληνικό σταθμό, ο οποίος προβάλει την περιοχή επί δεκαετίες. Συντελεί στην ανάδειξη της παράδοσης, του πολιτισμού, της τοπικής οικονομίας. Αποτελεί σημείο αναφοράς. Αν οποιαδήποτε εξέλιξη φέρει ως αποτέλεσμα το κλείσιμο του σταθμού, ολόκληρη η περιοχή θα χάσει το δικαίωμα στην τοπική ενημέρωση. Μία ματιά στις αποστάσεις από τα μεγάλα αστικά κέντρα, θα πείσει και τον πιο δύσπιστο για την επάρκεια της επιχειρηματολογίας μας.

  • Είναι φανερό από το κείμενο του σχεδίου νόμου πως επιχειρείται μια σολομώντειος λύση στο ελληνικό παράδοξο να εκπέμπουν περισσότερα από 110 τηλεοπτικά κανάλια πανελλαδικής και περιφερειακής εμβέλειας χωρίς νόμιμη άδεια λειτουργίας. Σε αυτή την 25χρονη πορεία η τηλεοπτική εκπομπή σήματος άλλαξε από την αναλογική στη ψηφιακή μετάδοση. Το παράδοξο, να καλείται το κράτος να παράσχει επίσημα πλέον τηλεοπτικές άδειες σε «παρόχους περιεχομένου» και όχι σε τηλεοπτικές επιχειρήσεις, δημιουργεί εκ των πραγμάτων θεσμικά ζητήματα, τα οποία θέλουμε να ελπίζουμε πως τα αρμόδια υπουργεία Επικρατείας και Υποδομών – Δικτύων θα αντιμετωπίσουν θωρακίζοντας και νομικά το στόχο για την τηλεοπτική αδειοδότηση.
    Το πρώτο που αξίζει να επισημανθεί είναι πως απαιτείται παράλληλα με την κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή, να βρεθούν και να κωδικοποιηθούν όλες οι διάσπαρτες διατάξεις και όροι για την τηλεοπτική εκπομπή και λειτουργία, για τις τηλεοπτικές επιχειρήσεις και τις υποχρεώσεις τους. Διατάξεις που είναι διάσπαρτες σε δεκάδες σχετικούς και άσχετους νόμους από το 1995 και μετά, προκαλώντας με αυτό το τρόπο έναν θεσμικό κυκεώνα όπου η μια διάταξη, αναιρεί την άλλη. Τα παραδείγματα είναι άφθονα, θα σταθούμε στο πλέον καίριο. Την παλαιότητα.
    Το σχέδιο νόμου αντιμετωπίζει, σωστά κατά τη γνώμη του περιοδικού μας, όλες τις τηλεοπτικές επιχειρήσεις από μηδενική βάση, μη αναγνωρίζοντας στην πρότερη λειτουργία τους επιπλέον μπόνους. Διάταξη που είναι σύμφωνη και με τον ελεύθερο ανταγωνισμό. Οι τηλεοπτικοί σταθμοί ωστόσο όλο το προηγούμενο διάστημα εμφανίζονται ως «ελεγχόμενοι» από το κράτος με πλειάδα νομοθετικών ρυθμίσεων και ελέγχων-υποχρεώσεων. Άρα ο «μηδενισμός» της πρότερης λειτουργίας τους θα πρέπει να δικαιολογηθεί με συγκεκριμένη σαφή διάταξη και με παράλληλα κατάργηση ισχυουσών διατάξεων σε άλλους νόμους.
    Το μείζον θέμα που θέτει το σχέδιο νόμου αποτελεί ο ιδιοκτησιακός και οικονομικός έλεγχος των τηλεοπτικών επιχειρήσεων. Παρόλη τη λεπτομερή παράθεση των όρων και κριτήριων στον έλεγχο του μετοχικού κεφαλαίου των επιχειρήσεων που διεκδικούν άδεια παρόχου περιεχομένου και τα αναφερόμενα ασυμβίβαστα, δεν διασφαλίζεται τελικά ο έλεγχος των κεφαλαίων και η πηγή τους. Παραδειγματικά αναφέρουμε στο άρθρο 6, παράγραφος 3, την περίπτωση που οι μέτοχοι δεν είναι γνωστοί στην εταιρεία(!), αυτή οφείλει να αιτιολογήσει τους λόγους για τους οποίους δεν είναι γνωστοί οι ως άνω μέτοχοι-πραγματικοί δικαιούχοι. Δηλαδή οι «άγνωστοι» μέτοχοι του E TV που γεννήθηκε από την προσωρινή νομιμότητα του πανελλαδικής εμβέλειας σταθμού του ΚΚΕ, του 902 TV, μπορούν να δικαιολογήσουν την ανυπαρξία μετόχων! Επίσης δεν θεσμοθετείται αυστηρά ο έλεγχος των μετόχων τηλεοπτικών επιχειρήσεων, που έχουν σχέσεις με το δημόσιο.
    Στο άρθρο 6 για τις «αρνητικές προϋποθέσεις» συμμετοχής, δεν ξεκαθαρίζεται επίσης με πλήρη σαφήνεια η απαγόρευση συμμετοχής σε τηλεοπτική επιχείρηση μετόχων που έχουν πτωχεύσει στο παρελθόν, άλλες επιχειρήσεις ΜΜΕ. Αναφέρεται μόνο η «δόλια πτώχευση», όταν όλοι γνωρίζουν πως αυτό είναι δύσκολο να αποδειχθεί στα δικαστήρια. Αντιθέτως υπάρχουν δεκάδες υποθέσεις πτώχευσης επιχειρήσεων ΜΜΕ, των οποίων οι μέτοχοι έχουν αφήσει απλήρωτα δημόσια ταμεία, ασφαλιστικούς οργανισμούς και εργαζόμενους. Απαιτείται λοιπόν ο έλεγχος πρόσωπων-μετόχων που συμμετείχαν σε δικαστικά κηρυγμένες πτωχευμένες εταιρείες ΜΜΕ. Μια λύση θα ήταν να ελέγχεται η μη συμμετοχή μετόχων, για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
    Δεύτερο και εξίσου σημαντικό ζήτημα είναι πως στο σχέδιο νόμου αφήνονται σειρά σοβαρών προϋποθέσεων να αποδεικνύονται με απλές βεβαιώσεις! Θέμα που δημιουργεί εκτός των άλλων και ζήτημα ανισότητας στους συμμετέχοντες. Τόσο στις προϋποθέσεις συμμετοχής στην αδειοδότηση (άρθρο 3), στην υποχρέωση «τεχνολογικού εξοπλισμού» (άρθρο 7), στο «περιεχόμενο προγράμματος» (άρθρο 8), όσο και στο απασχολούμενο προσωπικό (άρθρο 9), το κείμενο αφήνει την ευχέρεια σε συμμετέχουσες εταιρείες να δηλώσουν με μια απλή βεβαίωση του νόμου 105 πως ΘΑ τηρήσουν τους όρους και προϋποθέσεις που απαιτούνται από τα παραπάνω άρθρα μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα 3 και 6 μηνών από την αδειοδότηση. Η δυνατότητα αυτή δίνεται προφανώς για τους νέους παίχτες της τηλεοπτικής αγοράς που δεν λειτουργούν, δημιουργεί ωστόσο ζήτημα. Χρειάζεται η αποσαφήνιση για τον έλεγχο των νόμιμων προϋποθέσεων πέρα από την κατάθεση μιας απλής βεβαίωσης.

    Αριθμός αδειών, τιμή άδειας και προσωπικό
    Το πλέον αμφισβητήσιμο θέμα στο σχέδιο νόμου αποτελεί η έκδοση υπουργικών αποφάσεων για τον αριθμό των αδειών παρόχων περιεχομένου και για την κατώτατη τιμή εκκίνησης στη διαδικασία της δημοπρασίας που θα αναλάβει το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης.
    Με την ολοκλήρωση της μετάβασης σε εκπομπή ψηφιακού σήματος, ο αριθμός των εκπεμπόμενων τηλεοπτικών προγραμμάτων δεν είναι δυνατόν να καθορίζεται από την κυβέρνηση. Γιατί αυτό θα σήμαινε πως το κράτος παρεμβαίνει στην ελεύθερη αγορά και τον ανταγωνισμό, βάσει του οποίου διακηρύσσει πως θα δώσει τηλεοπτικές άδειες!
    Σαφώς κατά τη γνώμη μας, το κράτος έχει το δικαίωμα να προκηρύξει σε δοσμένη συγκεκριμένη χρονική περίοδο συγκεκριμένο αριθμό παρόχων περιεχομένου, παρόλο που δυνητικά ο αριθμός θέσεων ψηφιακής εκπομπής είναι πάρα πολύ μεγάλος. Με την ισχύοντα ψηφιακό χάρτη δυνητικά μπορούν να εκπέμψουν από 16 ως 20 πανελλαδικά κανάλια και περισσότερα από 250 περιφερειακά κανάλια. Η μείωση του αναρίθμητου αριθμού των καναλιών συντελείται όχι με τον περιορισμό των εκπεμπόμενων σημάτων, αλλά με τους αυστηρούς όρους στον έλεγχο της τηλεοπτικής εταιρείας, την τηλεοπτική εκπομπή και την ποιότητα του προγράμματος.
    Αυτό που έχει πρόβλημα είναι η διαδικασία. Κανονικά τον αριθμό των προκηρυσσόμενων αδειών παρόχων περιεχομένου πρέπει να τον αποφασίζει κάθε φορά το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, το οποίο θα ελέγχει αυστηρά και την τήρηση των όρων αδειοδότησης και θα ανακαλεί τις άδειες. Το ίδιο το ΕΣΡ θα πρέπει να ορίσει και την κατώτατη τιμή δημοπρασίας.
    Ειδικότερα για τον απαιτούμενο αριθμό προσωπικού, συμφωνούμε με τον ορισμό κατώτατου ορίου και όρων απασχόλησης. Ο χαρακτηρισμός των παρόχων περιεχομένου ως Μέσα ενημέρωσης, δικαιολογεί το κριτήριο του απασχολούμενου προσωπικού, σύμφωνα με το ελληνικό Σύνταγμα και δίκαιο, καθώς και με το ευρωπαϊκό.

    Τεχνολογικός εξοπλισμός και υποχρέωση κάλυψης
    Από ολόκληρο το σχέδιο νόμου, το πλέον αδύναμο σημείο του είναι το άρθρο 7 περί τεχνολογικού εξοπλισμού και κτηριακής υποδομής. Οι όροι που περιγράφονται είναι γενικολόγοι και ασαφείς, ενώ παραπέμπεται στο ΕΣΡ η εξειδίκευση των τεχνολογικών προδιαγραφών. Όταν είναι γνωστό πως το ΕΣΡ δεν διαθέτει τεχνικούς! Ο τεχνολογικός εξοπλισμός κάθε τηλεοπτικής επιχείρησης διασφαλίζει και την ποιότητα του τηλεοπτικού σήματος, εν τέλει του προγράμματος. Δεν μπορεί για παράδειγμα στην εποχή της ψηφιακής τηλεόρασης να εκπέμπεται τηλεοπτικό σήμα από κανάλι με αναλογικές τηλεοπτικές κάμερες ή από κανάλι που δεν διαθέτει ψηφιακό ήχο ή σύγχρονες κονσόλες ψηφιακής ροής. Επιπλέον πρέπει να θεσμοθετηθεί με νόμο η υποχρέωση των καναλιών για την τεχνολογική ποιότητα του σήματος, που θα πηγαίνει στον πάροχο δικτύου για να μεταδοθεί ψηφιακά. Χρειάζεται η αναλυτική καταγραφή για τον αναγκαίο εξοπλισμό των τηλεοπτικών στούντιο και των μονάδων τηλεοπτικής παραγωγής.
    Η υποχρέωση κάλυψης σε ποσοστό 98% του πληθυσμού που αναφέρεται στο σχέδιο νόμου ως υποχρέωση των παρόχων περιεχομένου, προφανώς δεν αφορά την παρούσα αδειοδότηση. Η υποχρέωση αυτή αφορά τον πάροχο δικτύου και τον ψηφιακό χάρτη συχνοτήτων.
    Τέλος ως «Ψηφιακή Τηλεόραση» προτείνουμε την ένταξη στο σχέδιο νόμου, πρόβλεψης για αδειοδότηση τηλεοπτικών παρόχων περιεχομένου σε Κοινωνικούς φορείς, όπως Πανεπιστήμια και σε μη εμπορικές επιχειρήσεις. Η πρόβλεψη αυτή περιέργως δεν συμπεριλαμβάνεται στο σχέδιο, παρά το γεγονός ότι η δυνατότητα ψηφιακής εκπομπής δίνει αναρίθμητο αριθμό σε εκπομπές τηλεοπτικών σημάτων.

  • 12 Αυγούστου 2015, 23:45 | ΓΙΑΝΝΗΣ

    Επιτέλους, θα πληρώσουν και αυτοί που φταίνε για την καταστασή μας. Αν όλοι αυτοί (όχι μόνο τα κανάλια) πλήρωναν τόσα χρόνια τους φόρους τους δεν θα είχαμε φτάσει, τώρα, σε αυτήν την κατάσταση. Πρέπει να ελέξουν γενικά όλον τον ιδιωτικό τομέα, γιατί κανένας δεν κόβει αποδείξεις και όλοι κατακλέβουν το κράτος. Και όλα αυτά τα πληρώνουν οι καημένοι οι χαμηλοσυνταξιούχοι

  • 12 Αυγούστου 2015, 03:03 | Άκης Έβενης

    1. Η παρούσα διαβούλευση αφορά μόνο την αδειοδότηση τηλεοπτικών σταθμών κι όχι και την αδειοδότηση ραδιοφωνικών σταθμών;
    – Το ερώτημα τίθεται διότι σε κάποιο σημείο του προς διαβούλευση κειμένου αναφέρεται «ραδιοτηλεοπτικό περιεχόμενο προς μετάδοση στο κοινό» και δεν αναφέρεται σε κανένα άλλο σημείο του. Άρα, να διευκρινισθεί ποιο μέσο από τα ΜΜΕ αφορά το κείμενο

    2. Προβλέπεται, αρμοδίως, ποιος θα είναι ο ακριβής αριθμός οροφής αδειών για την λειτουργία ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών εθνικής και περιφερειακής εμβέλειας;
    – Κατά την άποψη μου, η οροφή δεν μπορεί να καθορίζεται μέσα από τον αριθμό διαθεσιμότητας του εύρους των συχνοτήτων, αλλά από την δυναμική της ελληνικής διαφημιστικής αγοράς.
    Η πολιτεία οφείλει να εξασφαλίζει την βιωσιμότητα των ιδιωτικών ΜΜΕ βάσει των δυνατοτήτων της αγοράς. Αν ο αριθμός αδειών ξεπερνά την δυναμική της διαφημιστικής αγοράς, τότε, μοιραία θα καταλήξουμε σε κρατικοδίαιτα ΜΜΕ.
    – Σε αρχείο του ΙΟΜ της ΓΓΕ/ΓΓΕ, υπάρχει έρευνα (αρχές των ’90ς) της οποίας τα συμπεράσματα δύνανται να δώσουν μια εικόνα ενός πλαισίου αδειοδότησης σε συνδυασμό με την δυναμική της ελληνικής αγοράς.

    3. Θα θεωρούσα τόλμημα της πολιτείας αν παράλληλα παραχωρούσε συχνότητες και σε σχολές Μ.Μ.Ε. των Α.Ε.Ι. Κάτι τέτοιο, ενδεχομένως να άλλαζε και το επίπεδο λόγου – περιεχομένου ON-AIR.

    Τέλος, ας ξεπεράσουμε το μύθο για το πως λειτουργούν BBC και DW διότι στις μέρες μας δεν ισχύει αυτό το οποίο κάποτε θεωρούσαμε ως ιδανικό τρόπο λειτουργίας ραδιοτηλεοπτικών οργανισμών.

    Ευχαριστώ για την φιλοξενία!

  • 7 Αυγούστου 2015, 19:29 | ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

    Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ

    Είμαι δημοσιογράφος και έχω εργασθεί επί 20 χρόνια σε περιφερειακό τηλεοπτικό σταθμό.
    Θεωρώ ότι εκτός από τις προβλέψεις του νομοσχεδίου πρέπει να θεσπισθεί και ένας αυστηρός Κώδικας Διαφάνειας και Δεοντολογίας σε ότι αφορά την θεματολογία του προγράμματος και τον τρόπο λειτουργείας των τηλεοπτικών σταθμών, που θα αντιμετωπίζει καίρια τα φαινόμενα διαπλοκής μεταξύ καναλαρχών και δημόσιων λειτουργών.
    Τα προηγούμενα χρόνια βιώσαμε, ιδιαίτερα στην περιφέρεια, καταστάσεις που προσβάλλουν την δημοκρατία, την πλουραλιστική ενημέρωση αλλά και την νοημοσύνη όλων μας.
    -Μαύρες λίστες με ανεπιθύμητα πρόσωπα που δεν ήταν αρεστά η πρόθυμα στα συμφέροντα του καναλάρχη, για εμφάνιση σε εκπομπές.
    -Δημόσιους λειτουργούς, που πρόσφεραν κάθε λογής οφέλη και εξυπηρετήσεις στον καναλάρχη η σε συγγενείς του, για να έχουν δημοσιογραφική ασυλία και ευνοϊκή προβολή.
    -Εκβιαζόμενους με δυσμενή δημοσιογραφική μεταχείρηση δημόσιους λειτουργούς είτε για να παραχωρήσουν κρατική διαφήμιση, είτε για να ενδώσουν σε άλλες «απαιτήσεις» του καναλάρχη η συγγενικών του προσώπων, σε σημείο που ο καναλάρχης γινόταν ένας τοπικός τύραννος.
    Θέλω να επισημάνω επίσης το απαράδεκτο γεγονός να ανήκουν στον ίδιο ιδιοκτήτη δύο η τρείς διαφορετικοί τηλεοπτικοί σταθμοί.
    Τέλος είναι επιβεβλημένο να πραγματοποιηθεί εξονυχιστικός οικονομικός έλεγχος όλων των προηγουμένων χρόνων λειτουργίας. Θα βρεθείτε προ εκπλήξεων και θα εισπραχθούν σοβαρά ποσά από το κράτος.

  • 26 Ιουλίου 2015, 16:09 | Γιάννης Τζούμας

    Στην 3η παράγραφο δεν παίρνεται υπ’ όψιν ότι καταφέραμε και αυτό στη χώρα μας, δηλαδή οι χάρτες συχνοτήτων, να μην συμπίπτουν με τις γεωγραφικές και Διοικητικές Περιφέρειες. Αναφέρω το παράδειγμα της Περιφέρειας Β. Αιγαίου, όπου η Σάμος και η Ικαρία – Φούρνοι υπάγονται τηλεοπτικά στα Δωδεκάννησα! Αυτό σημαίνει ότι στερείται ένας σταθμός στο Β. Αιγαίο το 1/3 του τηλεοπτικού κοινού και της όποιας αγοράς του. Τα πράγματα είναι χειρότερα για τη Σάμο, που τηλεοπτικά αποτελεί τμήμα των Δωδεκαννήσων, που η αθάνατη γραφειοκρατία μας, έκανε Δεκατετράννησα!!! Τέλος όσον αφορά το ποσοστό κάλυψης της Digea στα νησιά είναι το πιό νόστιμο ανέκδοτο, που θα μπορούσε να κυκλοφορήσει. Αναζητήστε έντονες διαμαρτυρίες Περιφερειακής Ενότητας και Δήμου Χίου.

  • 26 Ιουλίου 2015, 14:46 | ΧΡΗΣΤΟΣ

    ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΤΑΞΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΠΛΟΚΗ ΑΝ ΔΕΝ ΔΩΣΟΥΜΕ ΣΕ ΝΕΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΝΕΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ (ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ) ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΟΥΝ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΣΕ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΟΤΑΝ ΔΙΑΒΑΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΕΤΕΤΕ ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΜΗΝΙΑΙΟΥ ΠΟΣΟΥ ΤΗΣ
    DIGEA (ΘΑ ΠΕΣΕΙ ΣΤΟ ΜΙΣΟ ΜΕΣΩ ΕΡΤ?)ΕΦΑΠΑΞ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΠΟΣΟΥ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΟΥΣ ΑΔΕΙΑΣ ΜΕΣΩ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΤΟΧΗ ΤΕΡΑΣΤΙΟΥ ΜΕΤΟΧΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΤΗΣ ΥΠΟΨΗΦΙΑΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ (ΒΕΒΑΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΝΑΦΕΡΘΕΙ ΑΚΟΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΚΑΝΑΛΙΑ).ΚΑΙ ΑΝ ΣΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΡΟΣΘΕΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟ ΑΡΙΘΜΟ ΑΤΟΜΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΟΤΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΕΙ ΣΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΟΠΟΥ ΚΑΜΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑ ΔΕΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΕΙΔΙΚΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΥΠΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ.ΑΡΑ ΒΓΑΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΕΥΚΟΛΑ ΤΟ ΣΥΜΕΡΑΣΜΑ ΟΤΙ ΑΝ ΙΣΧΥΣΟΥΝ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΤΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΜΒΕΛΕΙΑΣ ΝΑ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΠΙΤΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΩΡΑ.ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΔΕΙΤΕ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΑΥΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΨΥΧΡΑ ΤΟ ΠΟΣΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ ΘΑ ΒΑΛΕΙ ΣΤΑ ΤΑΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ.ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

  • 24 Ιουλίου 2015, 11:12 | Χρήστος

    Τους κανόνες στις τηλεοπτικές συχνότητες τους θεωρώ θεμέλιο λίθος της δημοκρατίας.

    Έτσι θα ήθελα να προτείνω με κάποιο τρόπο να διασφαλιστεί η ανεξαρτησία της ιδιοκτησίας του μέσου με το ενημερωτικό περιεχόμενο.

    Μία πρόταση θα ήταν η συνεργασία του μέσου με τουλάχιστον 2 δημοσιογραφικούς ομίλους οι οποίοι από την άλλη δεν μπορούν να έχουν άλλη συνεργασία με άλλο μέσο.

    Με αυτό τον τρόπο όμιλοι για να βρουν «τηλεοπτική στέγη», εκτός των έντυπων και ηλεκτρονικών μέσων, θα πρέπει να σέβονται τους κανόνες δεοντολογίας και σωστής ενημέρωσης και με όχημα την αντικειμενικότητα να αυξήσει την τηλεθέαση του τηλεοπτικού μέσου που τους φιλοξενεί!

  • 23 Ιουλίου 2015, 17:42 | Θεολόγος Παναγιωτίδης

    Καμιά κρατική διαφήμιση σε ιδιωτικά κανάλια γιατί:
    1) οδηγεί σε καταστάσεις διαπλοκής και
    2) είναι αδιανόητο να διαθέτεις ιδιόκτητο μέσο, πανελλαδικής εμβέλειας και να χρησιμοποιείς ανταγωνιστικές εταιρίες για την προβολή-ενημέρωση-κοινοποίηση, ως κράτος.

  • 23 Ιουλίου 2015, 16:09 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΣΣΙΑΣ

    ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΜΠΕΙ ΜΙΑ ΤΑΞΗ. ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΝ.
    ΑΛΛΑ
    ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΛΕΠΩ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΚΑΝΑΛΙΩΝ ΠΟΥ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΥΧΑΙΑ ΟΛΕΣ 20% ΔΙΑΦΟΡΑ!!!
    ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΛΕΠΩ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΟΠΟΥ ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΑΡΧΗΓΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ. ΤΟΤΕ ΤΙ ΕΧΟΥΜΕ; ΕΛΕΥΘΕΡΗ Η΄ ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ.
    ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΛΕΠΩ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΠΟΥ ΒΡΙΖΟΥΝ ΜΕΤΑ ΒΔΕΛΥΓΜΙΑΣ ΘΕΣΜΟΥΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ. ΤΟ ΕΣΡ ΠΑΙΖΕΙ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΗΣ ΓΛΑΣΤΡΑΣ;
    ΝΑ ΜΠΕΙ ΕΝΑ ΤΕΛΟΣ ΣΆΥΤΟΝ ΤΟΝ ΕΚΦΑΥΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΛΑΖΟΝΕΙΑ ΑΠ΄ΟΛΑ ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΚΑΙ ΝΑΙ ΛΕΩ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ,ΓΙΑΤΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΑΥΤΟΤΟΝ ΗΘΙΚΟ ΞΕΣΠΕΣΜΟ ΕΚΕΙ ΤΟΝ ΣΥΝΑΝΤΩ ΑΝ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΥΠΕΡΜΑΧΟΣ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ .
    ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΑΛΗΘΙΝΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΙΔΙΟΤΕΛΗ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ.

  • 23 Ιουλίου 2015, 14:15 | Μπάμπης Αλευράς

    Καλημέρα σας,

    Επιτέλους να λειτουργήσουμε σαν Ευρωπαϊκή χώρα, και να μπεί μία τάξη στον «αέρα».
    Σας παρακαλώ, να υποβάλω μία ταπεινή πρόταση, σε ο’τι αφορά την κοστολόγηση των αδειών,
    αξιολόγηση προσφορών για αγορά άδειας κ. α.

    Ας απευθυνθεί ο κ. υπουργός, και ας ζητήσει επίσημα από BBC και DW, δύο έγκυρους και
    αξιόπιστους οργανικούς, πώς αξιολογούν και ΠΟΣΟ κοστολογούν, τις Ελληνικές συχνότητες.

    Τουλάχιστον θα μπορέσει ο κ. Υπουργός να δει, αν οι προσφορές που θα δεχθεί, θα είναι κοντά
    στην πραγματική αξία της κάθε συχνότητας.

    Ευχαριστώ

  • 23 Ιουλίου 2015, 12:36 | Δημήτρης

    Πάρτε τους τα κεφάλια…Μη τους χαριζετε τίποτα…μην ακούτε τις απειλές τους πως θα ρίξουν μαύρο στα κανάλια τους…τόσα χρόνια δεν έχουν δώσει δεκάρα…όπως λέει και η παροιμία τα μεταξωτά βρακια θέλουν κι επιδέξιους κωλους (συγγνώμη για το τελευταίο αλλά ταιριάζει)…Ακόμη και η κουτση Μαρία έκανε κανάλι…Ώρα για ξεκαθάρισμα λογαριασμών…

  • 23 Ιουλίου 2015, 08:59 | ΠΟΠΗ ΣΙΑΧΡΑ

    Γιατι αφορα μόνο τ/ο άδειες? Οχι ραδιοφώνου?

  • 22 Ιουλίου 2015, 23:28 | Aristo

    Να διευκρινιστεί το 98% καλύψης στα περιφερειακά αν είναι για όλη την περιφέρεια ή για κάθε SFN

  • 22 Ιουλίου 2015, 22:40 | ΝΙΚΟΣ ΓΕΡΟΝΤΗΣ

    Καλή η προσπάθεια για αδειοδότηση των τηλεοπτικών καναλιών. Γιατί, όμως, το παρόν νομοσχέδιο δεν ασχολείται και με την αδειοδότηση των ραδιοφωνικών σταθμών σε ολόκληρη την Ελλάδα; Πότε θα σχοληθεί και το ελληνικό κράτος με το θεσμικό πλαίσιο και την αδειοδότηση του ψηφιακού ραδιοφώνου στα VHF;

  • 22 Ιουλίου 2015, 20:51 | ΖΟΥΡΟΥΔΗΣ ΣΠΥΡΟΣ

    ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΜΙΑ ΤΑΞΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΡΧΙΑ ΤΩΝ ΚΑΝΑΛΙΩΝ.ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΚΑΙ ΤΙ ΕΧΕΙ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟ.ΕΤΣΙ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΡΟΥΣΦΕΤΙΑ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΣΩΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ.

  • 22 Ιουλίου 2015, 16:10 | ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΡΑΜΕΡΟΣ

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ
    Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΡΑΤΟΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ
    ΟΤΙ ΘΕΛΕΙ, ΕΠΕΙΔΗ ΕΧΕΙ ΛΕΦΤΑ, ΑΓΝΩΣΤΟ ΑΠΟ ΠΟΥ.
    ΕΤΣΙ ΘΑ ΜΠΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΛΕΦΤΑ ΣΤΑ ΤΑΜΕΙΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΚΟΒΟΝΤΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΜΙΣΘΟΙ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ , Η Η ΑΓΡΙΑ ΥΠΕΡΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ.

  • 22 Ιουλίου 2015, 16:44 | ΑΦΑΛΩΝΙΑΤΗΣ ΝΙΚΟΣ

    προσπαθώ να τηρήσω τους όρους συμμετοχής που διαβάζω στο δεξιό μέρος της οθόνης μου και δυσκολεύομαι να τα καταφέρω αναφορικά με το παρόν νομοσχέδιο.
    ΟΣΟ ΠΙΟ ΣΥΝΤΟΜΑ ΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΑ ΤΣΟΝΤΟΚΑΝΑΛΑ ΤΟΣΟ ΚΑΛΥΤΕΡΑ.