4.1. Δικαιούχοι υποβολής αιτήσεων συμμετοχής:
α) Ανώνυμες εταιρίες της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, οι οποίες δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στον τομέα των μέσων ενημέρωσης και έχουν ως εταιρικό σκοπό την παροχή υπηρεσιών ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης.
β) Υπό σύσταση ανώνυμες εταιρίες της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, οι οποίες έχουν ως εταιρικό σκοπό την παροχή υπηρεσιών ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης, υπό τον όρο ότι έχει ήδη κα¬ταρτιστεί κατά την υποβολή της αίτησης συμμετοχής στη διαγωνιστική διαδικασία η εταιρική σύμβαση με τον προβλεπόμενο στην οικεία νομοθεσία τύπο και ότι η διαδικασία σύστασης θα ολοκληρωθεί το αργότερο εντός δύο (2) μηνών από την λήξη της προθεσμίας υποβολής της αίτησης.
γ) Κοινοπραξίες, οι οποίες δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στον τομέα των μέσων ενημέρωσης και έχουν ως εταιρικό σκοπό την παροχή υπηρεσιών ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης, υπό τον όρο ότι τα μέλη της κοινοπραξίας έχουν τη μορφή ανώνυμης εταιρίας.
δ) Υπό σύσταση κοινοπραξίες που έχουν ως εταιρικό σκοπό την παροχή υπηρεσιών ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης, υπό τον όρο ότι τα μέλη της κοινοπραξίας έχουν τη μορφή ανώνυμης εταιρίας.
Για τις ανωτέρω υπό γ΄ και δ΄ κατηγορίες το κοινοπρακτικό έγγραφο σύστασης κατατίθεται κατά την υποβολή της αίτησης και σε περίπτωση που χορηγηθεί άδεια παρόχου περιεχομένου τα μέλη της οφείλουν, μετά την ανάδειξη ως αδειούχου, να συστήσουν ανώνυμη εταιρία, να την υποβάλουν στις διατυπώσεις δημοσιότητας του κ.ν. 2190/1920 και να καταθέσουν τα σχετικά έγγραφα εντός προθεσμίας τριών (3) μηνών από την έκδοση της άδειας.
4.2. Αίτηση συμμετοχής στη διαδικασία:
α. Κάθε υποψήφια εταιρία ή κοινοπραξία οφείλει να συ¬μπληρώσει ειδικό τύπο αίτησης συμμετοχής στη διαδι¬κασία σύμφωνα με το υπόδειγμα (Παράρτημα I). Οποιοσδήποτε άλλος τύπος αίτησης δεν θα γίνεται δεκτός.
β. Η αίτηση σε έντυπη μορφή υπογράφεται από το νόμι¬μο εκπρόσωπο του υποψηφίου ή από άλλο ειδικά εξουσιοδοτημένο πρόσωπο. Στην τελευταία περίπτωση υποβάλλεται απόφαση του διοικούντος οργάνου του υποψηφίου με την οποία παρέχεται εξουσιοδότηση για την υπογραφή της αίτησης. Η αίτηση υπέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης για το συνολικό πε¬ριεχόμενό της και των συνυποβαλλόμενων εγγράφων και περιέχει δήλωση ανεπιφύλακτης αποδοχής των όρων της παρούσας Προκήρυξης, της δημοπρασίας και της άδειας που θα χορηγηθεί.
γ. Η αίτηση υποβάλλεται υποχρεωτικά και σε ηλεκτρο¬νική μορφή με το ίδιο περιεχόμενο. Σε περίπτωση αμφι¬βολίας ως προς την ακρίβεια του περιεχομένου της αίτησης υπερισχύει το έντυπο κείμενο της προηγούμενης παραγράφου.
δ. Κάθε αίτηση συνοδεύεται από τα απαιτούμενα δικαι¬ολογητικά σε δύο (2) πρωτότυπα ή νομίμως θεωρημένα αντί¬γραφα.
ε. Τα υποβαλλόμενα δικαιολογητικά αριθμούνται ανά τεύχος και καταγράφονται μαζί με σύντομη μνεία του πε¬ριεχομένου τους σε ειδικό κατάλογο, ο οποίος συνυπο-βάλλεται στην αρχή κάθε τεύχους.
στ. Οι υποψήφιοι οφείλουν να καταβάλουν για την εξέταση της αίτησής τους παράβολο υπέρ του Δημοσίου ποσού τριάντα χιλιάδων (30.000) ευρώ. Αίτηση που δεν συνοδεύεται από το αντίστοιχο τριπλότυπο καταβολής στο Δημόσιο Ταμείο δεν θα γίνεται δεκτή.
4.3. Υποβολή της αίτησης.
Οι αιτήσεις με τα ως άνω απαιτούμενα δικαιολογητικά υποβάλλονται το αργότερο μέχρι την ……………………………….. 2016 και ώρα 14:00 μ.μ. στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας (Τμήμα Γενικού Πρωτοκόλλου), Φραγκούδη 11 & Αλ. Πάντου, Καλλιθέα.
4.4. Απόσυρση από τη δημοπρασία.
Κάθε υποψήφιος δύναται σε οποιοδήποτε στάδιο πριν από τη γνωστοποίηση εκκίνησης της δημοπρασίας, να αποσυρθεί από τη διαγωνιστική διαδικασία με την κατάθεση σχετικής έγγραφης δήλωσής του στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας. Σε περίπτωση απόσυρσης υποψηφίου, η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας γνωστοποιεί την ταυτότητά του στους εναπομείναντες υποψηφίους εντός δύο (2) ημερών και επιστρέφει τυχόν υποβληθείσα εγγυητική επιστολή.
– Παρ. 4.2.β : Είναι υπέρμετρη δέσμευση η εκ των προτέρων ανεπιφύλακτη δήλωση κάποιου για την αποδοχή των όρων της άδειας, το κείμενο της οποίας είναι άγνωστο και προς διαμόρφωση, εκτός αν νοείται παραπομπή στους όρους του άρθρου 14 του ν . 4339/2015. Φυσικά και θα πρέπει να υπάρχει δέσμευση για τους όρους της προκήρυξης και της διεξαγωγής της δημοπρασίας, αλλά αυτά είναι δύο ζητήματα, που είναι γνωστά εκ των προτέρων στους ενδιαφερομένους με τη δημοσίευση της προκηρύξεως.
– Στο 4.2.γ θα πρέπει να διευκρινιστεί ο τρόπος υποβολής των αιτήσεων «σε ηλεκτρονική μορφή» και να τεθεί συγκεκριμένος τρόπος (π.χ. e-mail, cd κοκ) και μορφή αρχείων, ενιαίος για όλους.
Οπως σωστά λένε κι άλλοι πριν απο μένα, πάτε να δώσετε εθνικές άδειες ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ, κι έχει σημασία αυτό, ενημέρωσης, όχι να παίζουν μουσική και παιδικά κάθε μέρα, σε οποιαδήποτε εταιρεία «της αλλοδαπής». Και μετά λέτε ότι οι μέτοχοι μπορούν να είναι από κάθε χώρα του ΟΟΣΑ. Κι εμένα δεν με νοιάζει τόσο ότι στον ΟΟΣΑ είναι φορολογικοί παράδεισοι κι άλλα τέτοια, αλλά πιο πολύ ότι ΟΟΣΑ, όπως είδα στο Internet, είναι και η ΤΟΥΡΚΙΑ. Γιατί δεν λέτε κατευθείαν ότι θέλετε να δώσετε κανάλια στους Τούρκους; Γι’ αυτό δεν καταργήσατε το όριο του 25% των ξένων που είχαν όλοι οι άλλοι πριν από σας, για να δώσετε ένα καναλι ενημερωτικό στον Τούρκο; Μα καλά είμαστε σοβαροί, εθνικό ενημερωτικό κανάλι 100% σε ξένους και μάλιστα Τούρκους;!
Μετά, εσείς που λέτε ότι θέλετε να διώξετε την αδιαφάνεια, πάτε και αφήνετε στην διαδικασία τον κάθε περαστικό. Αφήνετε να συμμετέχει μια ακόμα ασύστατη εταιρεία (μια χούφτα χαρτιά δηλαδή στο γραφείο ενός έλληνα ή ξένου δικηγόρου ή λογιστή)που, αρκεί να σας τάξει σε Υ/Δ του νόμου 105 ή όποιου νόμου είναι τέλοςπάντων ότι όλα αυτά που δεν έχει (κεφάλαιο, κόσμο, εξοπλισμό, γραφεία κλπ) ΘΑ τα κάνει μετά, αρκεί να του δώσετε μια άδεια εθνικής τηλεόρασης.
Σοβαρά τώρα; Η μάνα μου πήγε στο Ελληνικό Δημόσιο να βγάλει σύνταξη και έδωσε περισσότερα χαρτιά και πέρασε από περισσότερες επιτροπές, από αυτά που βάζετε εσείς εδώ για να κάνετε τον κάθε περαστικό, καναλάρχη.
και στο θέμα του high definition η προκυρυξη είναι υπέρ των νέων παιχτών που θα κάνουν απο την αρχή επένδυση – αν την κάνουν. να πείτε ότι άμεσα κάθε σταθμός θα πρέπει να έχει πρόγραμμα εκπομπής σε HD και στην συνέχεια να έχει σε δύο χρόνια το 20% και σε τρία χρόνια το 30% ώστε να παίζουν και οι ελληνικές ταινίες και το αρχείο των ειδήσεων και οι παλίες σειρές και οι παλιές ταινίες. έτσι όπως το γράφεται είναι φωτογραφικό για τους νέους παίχτες.
Είναι δυνατόν να λέμε ότι είμαστε υπέρ της διαφάνειας και να δεχόμαστε ότι στον διαγωνισμό μπορούν να μετέχουν εταιρείες από όλες τις χώρες του ΟΟΣΑ, μέσα στις οποίες σύμφωνα με την ΕΕ υπάρχουν 14 χώρες φορολογικοί παράδεισοι? (π.χ. Παναμάς) Αλλοιώνεται έτσι ο ανταγωνισμός και δεν υπάρχει καμία διαφάνεια. Από τις καινούργιες ιδιοκτησίες ζητάτε μόνο υπεύθυνες δηλώσεις. Ούτε μία εγγύηση, ούτε μία διασφάλιση. Δηλώνουν ότι θα βάλουν 60 εκατομμύρια. Γιατί δεν υποχρεώνονται εάν τα εχουν και από πού θα τα βρούν;
Σημειώνουμε το αυτονόητο, ότι ο εταιρικός σκοπός των υφιστάμενων, όπως και των υπό σύσταση υποψηφίων, πρέπει να διέπεται από τις ίδιες απαιτήσεις. Κι όμως, για τις υφιστάμενες υπάρχει η πρόβλεψη να «δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στον τομέα των μέσων ενημέρωσης και έχουν ως εταιρικό σκοπό την παροχή υπηρεσιών ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης» (4.1.α), ενώ αντίθετα για τις υπό σύσταση αρκεί να έχουν ως «εταιρικό σκοπό την παροχή υπηρεσιών ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης».
Προφανώς δεν πρέπει να υπάρχει πρόθεση δυσμενούς διάκρισης υπέρ των νεοσύστατων, και άρα θα πρέπει ο εταιρικός σκοπός τόσο υφιστάμενων όσο και των νεοσύστατων να είναι «η παροχή υπηρεσιών ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης».
Τούτο δεν σημαίνει ασφαλώς ότι αυτός πρέπει κατά νόμο να είναι ο «μοναδικός» ή ο «αποκλειστικός» τους σκοπός ή δραστηριότητα, αφού οι παροχοι περιεχομένου μπορούν, παραδεκτά και χωρίς να αποτελεί ασυμβίβαστο, να έχουν κι άλλα αντικείμενα στον εταιρικό τους σκοπό και την επιχειρηματική τους δραστηριότητα, από την παραγωγη, διανομή και πώληση οπτικοακουστικών έργων έως την ψηφιακή τους αναπαραγωγή στο Internet.
(Αντιγράφω το ίδιο σχόλιό μου εδώ και στο κεφάλαιο 9 περί δικαστικής προστασίας):
Η πρόβλεψη για «ανεπιφύλακτη αποδοχή κατά την υποβολή των φακέλων συμμετοχής» –ανεξαρτήτως της όποιας νομιμότητάς της – μπορεί να αφορά μόνον τους όρους της προκήρυξης, και μάλιστα μόνο εάν προηγουμένως έχει δοθεί η δυνατότητα προσβολής της προκήρυξης, κατά τον ν. 3886, σε ενδιαφερόμενους να συμμετάσχουν.
Ετσι λοιπόν η «ανεπιφύλακτη αποδοχή» του 4.2.β σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αφορά την ίδια «τη δημοπρασία» (κι όχι μόνο κατά τη φάση της ίδιας της δημοπρασίας αλλά και στην φάση της προεπιλογής γι αυτήν), αφού προφανώς η πρόβλεψη αυτή αντιφάσκει, για να μην πω είναι σε ευθεία αντίθεση, με την υποτιθέμενη δυνατότητά τους να προσβάλουν τυχόν βλαπτικές πράξεις ή παραλείψεις της διαδικασίας βάσει του ν. 3886 σύμφωνα με όσα περιγράφονται στο κεφάλαιο αυτό 9.
Στον όρο 4.1 της προκήρυξης, ο οποίος προβλέπει ότι δικαιούχοι υποβολής αιτήσεων είναι ανώνυμες εταιρείες (ή υπό σύσταση ανώνυμες εταιρείες) της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, καθώς και κοινοπραξίες, υπό τον όρο ότι τα μέλη της κοινοπραξίας έχουν τη μορφή ανώνυμης εταιρείας, θα πρέπει να προστεθεί για τις εταιρείες της αλλοδαπής η διευκρίνιση «που έχουν τη μορφή ανώνυμης εταιρείας ή μορφή που προσομοιάζει, κατά το δίκαιο της έδρας της εταιρείας, σε αυτή της ανώνυμης εταιρείας».
Στο Κεφάλαιο 9 αναφέρεται ότι η αδειοδοτούμενη δραστηριότητα συνιστά παραχώρηση δημόσιας υπηρεσίας. Παρόλα αυτά, για μία τόσο σοβαρή υπόθεση επιτρέπονται με το παρόν Κεφάλαιο, με ίσους όρους, εταιρείες που δεν έχουν καν συσταθεί, όταν για παροχή υπηρεσιών πολύ μικρότερης εμβέλειας το κράτος έχει πολύ αυστηρότερες απαιτήσεις. Ως έχει, η διάταξη ανοίγει το πεδίο σε «αεριτζήδες» και αλλοιώνει απολύτως τον υγιή ανταγωνισμό. Από την άλλη πλευρά, όταν η υπέρμαχος χώρα του ελεύθερου ανταγωνισμού ΗΠΑ δεν επιτρέπει στους ξένους επιχειρηματίες να ελέγχουν εγχώριους ραδιοτηλεοπτικούς οργανισμούς, η προκήρυξη ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου επιτρέποντας τη συμμετοχή των πάντων, πολύ πέρα από τις υποχρεώσεις μας για ισότιμη συμμετοχή που προκύπτουν από το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.