Άρθρο 26 Προσωπικό

 

1. Συστήνονται τρεις (3) θέσεις επιστημονικού προσωπικού, κατά την έννοια της παρ. 2 του άρθρου 25 του ν. 1943/1991 (Α΄ 50), με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου διάρκειας τεσσάρων (4) ετών, που μπορεί να ανανεώνεται. Η πλήρωση των θέσεων πραγματοποιείται ύστερα από δημόσια πρόσκληση της Επιτροπής για υποβολή υποψηφιοτήτων. Η επιλογή μεταξύ των υποψηφίων γίνεται σύμφωνα με τις παρ. 2, 5 και 6 του άρθρου 19 του ν. 2190/1994 (Α΄ 28).
2. Συστήνονται μία (1) θέση Γραμματέα και τρεις (3) θέσεις γραμματειακής και τεχνικής υποστήριξης της Επιτροπής.

  • 13 Ιανουαρίου 2021, 02:16 | Γιάννης Χονδρόπουλος

    Το αντικείμενο αυξάνεται διαρκώς σε αριθμό επιστημονικών εφαρμογών και στην ένταση-σοβαρότητα των επιπτώσεων των νέων τεχνολογιών. Επιπρόσθετα απαιτείται η στελέχωση με τρείς μόνιμους υπαλλήλους με αρκετή σχετική προϋπηρεσία στο δημόσιο και σπουδές. Η εμπειρία μέσα από τη δημόσια διοίκηση θα συνεισφέρει σε παραγωγή εφαρμόσιμων και βιώσιμων προτάσεων για την επίλυση των ζητημάτων. Έτσι θα παραχθούν ουσιαστικές εκθέσεις που δεν θα μένουν μόνο σε βιβλιογραφικές αναφορές και δομή φοιτητικής εργασίας. Ένας πυρήνας έμπειρων μόνιμων υπαλλήλων θα μετασχηματίσει τη διοικητική κουλτούρα όλης της υπηρεσίας, θα συνδράμει προς τη στήριξη του έργου της Επιτροπής, θα μπορέσει να ενδυναμώσει τις συνέργειες με τους εξωτερικούς συνεργάτες. Μόνο τότε θα εμφανιστούν πολλαπλασιαστικά οφέλη από τη συνεργασία των μελών της Επιτροπής, της Γραμματείας, των ειδικών επιστημόνων και των εξωτερικών συνεργατών-φορέων. Με τον παρών ν/σ πρέπει να αποφευχθεί η αναπαραγωγή της «ασπόνδυλης» υφιστάμενης διοικητικής δομής που έχει να παρουσιάσει πενιχρό σε ποσότητα και ποιότητα επιστημονικό έργο. Στην εποχή μας είναι κρίσιμη η θέσπιση πλαισίων και κατευθυντηρίων γραμμών για τη διαχείριση των επιστημονικών εφαρμογών. Η επίτευξη της ορθής κανονιστικής συμμόρφωσης απαιτεί εξαιρετική ποιότητα διοικητικής λειτουργίας στον τομέα της παραγωγής επιστημονικού έργου, γεγονός το οποίο απαιτεί και την ανάλογη διοικητική δομή. Δεν πρέπει να υπάρχει μόνο η λειτουργία της διοικητικής υποστήριξης από τη Γραμματεία που είχαμε έως τώρα.

  • 10 Ιανουαρίου 2021, 12:41 | Μαρίτα Λιόντου

    Οι φειδωλές προβλέψεις του άρθρου για την στελέχωση της Επιτροπής με προσωπικό υπολείπονται των εκτεταμένων δυνατοτήτων εξωτερικών αναθέσεων του προηγούμενου άρθρου.
    Πράγματι, η ταχύτατη εξέλιξη της τεχνολογίας και τα παράλληλα επιτεύγματα σε όλους τους τομείς αρμοδιότητας της Επιτροπής θα απαιτούν στο μέλλον την εξωτερική ανάθεση σεειδικούς/εμπειρογνώμονες, προκειμένου, ωστόσο, η ίδια η Επιτροπή να μπορεί να παρακολουθεί, σταθμίζει, ακόμη και να οργανώνει τα των εξωτερικών αναθέσεων πρέπει να αποκτήσει μία σύγχρονη δομή και τα μέλη να επικουρούνται στο έργο τους από προσωπικό επαρκές και εξειδικευμένο, ικανό να ακολουθεί τις εξελίξεις τη στιγμή που ανακύπτουν.
    Λαμβάνοντας υπόψη την ευρύτητα του πεδίου αρμοδιότητάς της η πρόσληψη 3 ατόμων ως επιστημονικού προσωπικού κρίνεται μη επαρκής, καθώς μόνη η Τεχνοηθική ως νέο πεδίο δύσκολα θα μπορεί να εποπτευθεί γνωστικά από έναν ή δύο επιστήμονες.
    Εάν επιθυμούμε τη δημιουργία μίας υψηλών προδιαγραφών Επιτροπής που θα μπορεί να εκπροσωπεί τη χώρα στο εξωτερικό και να διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο στη νομοπαρασκευαστική διαδικασία πρέπει να επενδύσουμε στη στελέχωσή της με προσωπικό που θα μπορεί: να δημιουργήσει ομάδες εργασίας για κάθε επιμέρους πεδίο αρμοδιότητας και να μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στην καινοτομία.
    Τέλος, η απασχόληση προσωπικού με μόνιμο χαρακτήρα (και όχι 4ετή)θα λειτουργήσει διττά ως εχέγγυο αφενός για την ανεξαρτησία και την αμεροληψία της παροχής υπηρεσιών και αφετέρου για τη διασφάλιση της απρόσκοπτης συνέχειας του επιστημονικού έργου (Βεβαίως θα μπορούσαν να προβλεφθούν π.χ. συγκεκριμένες υποχρεώσεις του επιστημονικού προσωπικού για συνεχή επιμόρφωσή του).

  • 6 Ιανουαρίου 2021, 22:40 | Βεκρη Καθη

    ΘΑ ΕΠΙΜΕΙΝΩ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΘΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΥΑΙΣΘΗΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΙΑΤΡΩΝ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ.
    ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΡΥΘΜΙΣΤΕΣ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ??

    Ο ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΠΑΤΕΝΤΕΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΟΤΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΜΕΤΑΛΛΑΣΩ ΚΑΤΙ ΜΟΥ ΑΝΗΚΕΙ ΚΙΟΛΑΣ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ?
    (ΓΙΑ ΠΧ ΕΥΛΟΓΑ ΤΩΡΑ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΜΕΤΑΛΛΑΞΗ ΤΟ Χ ΕΜΒΟΛΙΟ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΕΓΓΥΑΤΑΙ ΤΟ ΤΙ ΘΑ ΠΟΥΝΕ ΜΕΤΑ?)

    ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΒΑΛΕΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟ ΚΑΙ ΤΑ BIG DATA BIAS???

    ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΙ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΠΟΥ ΘΑ ΔΩΣΟΥΝ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ? (consent)

    Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ??
    ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΤΕΤΑΡΤΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ?

    ΟΛΑ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΟΝΕΣ? ΚΑΙ ΠΟΙΟΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΡΥΘΜΙΣΤΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΙ ΤΗΣ MICROSOFT ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝ ΓΙΑΤΡΟΙ?? ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΠΟΥ ΠΡΟΕΚΥΨΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΠΛΕΟΝ ΑΓΓΙΖΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΤΕΛΙΚΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΕΥΘΥΝΕΣ. ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΕΞΗΓΕΙ ΤΟΥΣ ΚΙΝΔΗΝΟΥΣ.ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΣΥΣΚΕΥΗ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΟΥΜΕ ΕΧΕΙ ΕΓΓΥΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ ΕΜΕΙΣ ΜΕ ΤΙ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ? ΠΟΙΟΣ ΤΑ ΣΥΛΛΕΓΕΙ? ΠΟΙΟΣ ΠΡΟΦΥΛΑΣΣΕΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΗ?

    ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΕΥΘΥΝΗ ΡΙΣΚΟ ΑΦΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ?

    ΚΑΙ ΕΡΩΤΩ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΝΑ ΔΙΝΕΙ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΕΙΣ? ΑΠΟ ΝΟΜΙΚΗ ΠΛΕΥΡΑ ΟΚ ΑΠΟ ΤΕΧΝΙΚΟΕΙΔΙΚΉ?? ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΤΗΝ ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΑΥΤΩΝ? ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΠΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΤΕΛΙΚΑ ΣΥΝΑΙΝΕΙ?? ΤΟ ΘΕΜΑ ΙΟΤ ΕΧΕΤΕ ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΕΙ ΕΠΙΣΗΣ ΤΟ ΠΟΣΟ ΣΟΒΑΡΟ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΔΗ ΕΥΑΙΣΘΗΤΩΝ? ΠΟΛΛΟΙ ΟΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΟΙ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.