Αρχική Σύστημα Αποσπάσεων και Μεταθέσεων7. Συμφωνείτε ότι πρέπει να μοριοδοτηθούν τα κριτήρια για τις μεταθέσεις στα ΣΜΕΑΕ, τα ΚΕΔΔΥ, τα μουσικά σχολεία κλπ; Αν ναι, πώς κρίνετε την προτεινόμενη αριθμητική αποτίμησή τους;Σχόλιο του χρήστη Σύλλογος Αποφοίτων Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής | 2 Μαΐου 2011, 19:22
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Προτάσεις για το νέο πλαίσιο κανόνων και αρχών που αφορά τις μεταθέσεις-αποσπάσεις σε ΣΜΕΑΕ, τάξεις υποδοχής και ΚΕΔΔΥ Η συζήτηση γύρω από τις αποσπάσεις και μεταθέσεις των εκπαιδευτικών πρέπει να ξεκινήσει από το σκοπό που αυτές εξυπηρετούν. Οι εκπαιδευτικοί, λοιπόν, ζητούν απόσπαση-μετάθεση σε μια άλλη περιοχή, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, για κοινωνικούς-οικογενειακούς λόγους. Για να γυρίσουν στον τόπο διαμονής/καταγωγής τους. Για να βρεθούν πάλι με την οικογένεια τους, τα παιδιά τους, τις κοινωνικές τους σχέσεις. Για να έχουν πρόσβαση, στην περίπτωση που αντιμετωπίζουν κάποια αναπηρία ή πρόβλημα υγείας –οι ίδιοι ή μέλη της οικογένειάς τους- σε συγκεκριμένες δομές και υπηρεσίες. Το ερώτημα λοιπόν που τίθεται είναι: εξυπηρετεί το προτεινόμενο πλαίσιο αυτούς τους κοινωνικούς λόγους για τους οποίους οι εκπαιδευτικοί ζητούν και παίρνουν απόσπαση-μετάθεση; Βλέποντας τα κριτήρια που αφορούν τις μεταθέσεις-αποσπάσεις σε ΣΜΕΑΕ, τάξεις υποδοχής και ΚΕΔΔΥ απαντάμε κατηγορηματικά ΟΧΙ. Συγκεκριμένα, με βάση τα προτεινόμενα κριτήρια για τις ΣΜΕΑΕ, δημιουργούνται ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΕΙΣ των εκπαιδευτικών που δεν ισχύουν για τις μεταθέσεις-αποσπάσεις στη Γενική Αγωγή. Ένας εκπαιδευτικός με διδακτορικό στην Ειδική Αγωγή παίρνει 8 μόρια για μετάθεση σε ΣΜΕΑΕ. Αλήθεια, γιατί ένας εκπαιδευτικός γενικής αγωγής με διδακτορικό π.χ. στις Επιστήμες της Αγωγής, δεν παίρνει ανάλογη μοριοδότηση για να μετατεθεί σε μία άλλη θέση στη Γενική Αγωγή; Τι είναι αυτό που τον διαφοροποιεί; Δεν είναι «ακαδημαϊκά καλύτερος» για να προηγηθεί; Γιατί τα «ακαδημαϊκά προσόντα» αφορούν μόνο τις ΣΜΕΑΕ και άλλα «ειδικά σχολεία» π.χ. καλλιτεχνικά. Αν ο στόχος της ομάδας εργασίας είναι να προωθήσει την ακαδημαϊκή εξειδίκευση γενικά στην εκπαίδευση, τότε υπάρχει ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΑΝΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ. Πιθανότερα, η θέση της ομάδας εργασίας είναι ότι «οι ΣΜΕΑΕ απαιτούν εξειδίκευση για να μετατεθεί-αποσπαστεί κάποιος σε αυτές». Συμφωνούμε. Τότε όμως πρέπει να αναλογιστούμε κάτι πολύ απλό, ότι όλες οι θέσεις σε ΣΜΕΑΕ απαιτούν εξειδίκευση – γιατί λοιπόν κάποιος να «προηγείται» και να πηγαίνει στην περιοχή/ΣΜΕΑΕ/ΚΕΔΔΥ κτλ. που επιθυμεί λόγω των «πολλών» ακαδημαϊκών του τίτλων και κάποιος όχι; Όλες οι θέσεις ΣΜΕΑΕ αξίζουν σε τελική ανάλυση τον Διδάκτορα εκπαιδευτικό! Η χρήση ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ακαδημαϊκών προσόντων ή εξειδίκευσης έμμεσα δηλώνει ότι δεν είναι όλες οι θέσεις σε ΣΜΕΑΕ ίδιες: άλλες αξίζουν τον διδάκτορα, άλλες τον σεμιναριούχο...Έχουμε την εντύπωση ότι οι ΣΜΕΑΕ στα ακριτικά νησιά και τις ορεινές ή απομακρυσμένες περιοχές της χώρας θα μείνουν χωρίς «διδάκτορες» και «άξιους» εκπαιδευτικούς και αυτό αποτελεί ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΑΝΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ. Έχοντας κατά νου τους βασικούς κοινωνικούς λόγους για τους οποίους ζητούν μετάθεση-απόσπαση οι εκπαιδευτικοί, πιστεύουμε ότι η πριμοδότηση κατηγοριών ακαδημαϊκών προσόντων (ακόμα και των σεμιναριών της «ντροπής» των 400 ωρών που το Υπουργείο τα καταργεί ως προσόν με βάση το ν.3848/2010 αλλά τώρα η ομάδα εργασίας τα αναγνωρίζει όσον αφορά στις μεταθέσεις-αποσπάσεις), γίνεται εις βάρος των κοινωνικών κριτηρίων/λόγων που εξυπηρετούνται από την απόσπαση-μετάθεση. Η αναπηρία του εκπαιδευτικού (3 μόρια) ή του παιδιού του (2,5 μόρια) σχετίζεται άμεσα με το αίτημα μετάθεσης-απόσπασης του σε μια περιοχή όπου μπορεί να εξυπηρετήσει βασικές του ανάγκες. Δυστυχώς, δεν είναι όλη η Ελλάδα προσβάσιμη για τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Επιπλέον, η χρόνια υπηρέτηση ενός εκπαιδευτικού σε ΣΜΕΑΕ, μακριά από τον τόπο του, δικαιολογεί την αίτηση απόσπασης-μετάθεσης σε μια ΣΜΕΑΕ πιο κοντά στον τόπο διαμονής/καταγωγής του και την οικογένεια του. Τόσο όμως η αναπηρία όσο και η προϋπηρεσία πριμοδοτούνται λιγότερο από τους ακαδημαϊκούς τίτλους (η προϋπηρεσία μόλις 0,5 το χρόνο και μέχρι 2 μόρια). Θα κλείσουμε λέγοντας ότι είναι κυριολεκτικά οξύμωρο να παρουσιάζεται το νέο πλαίσιο ως «... μια σημαντική τομή, η οποία δίνει οριστικό τέλος στο όργιο ρουσφετιού και στις πελατειακές σχέσεις που αναπτύχθηκαν τις τελευταίες δεκαετίες, με την εμπλοκή μελών των υπηρεσιακών συμβουλίων, υπηρεσιακών παραγόντων, πολιτευτών, βουλευτών, υπουργών κ.ά.». Η εισαγωγή του βιογραφικού και της συνέντευξης ως προσόν μετάθεσης-απόσπασης (μόρια 3) σε ΣΜΕΑΕ κτλ. είναι η κατεξοχήν οδός του ρουσφετιού! ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ: Οι μεταθέσεις και οι αποσπάσεις γίνονται για κοινωνικούς λόγους στη συντριπτική τους πλειοψηφία. Να μην υπάρχει καμιά ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ των εκπαιδευτικών με βάση τα ακαδημαϊκά προσόντα. Να πριμοδοτούνται ΜΟΝΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ που είναι αυτοί άλλωστε για τους οποίους ζητούνται οι μεταθέσεις-αποσπάσεις (αναπηρία, οικογένεια-παιδιά, χρόνια προϋπηρεσίας μακριά από τον τόπο διαμονής/καταγωγής). Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει το Υπουργείο να πέσει στο ολίσθημα ν’ αναγνωρίστουν πάλι τα απορριπτέα σεμινάρια (400 ωρών κτλ.) και να ισχύσει η συνέντευξη και το βιογραφικό που εγκαθιδρύουν ξανά πελατειακή σχέση/εξάρτηση από τα μέλη των υπηρεσιακών συμβουλίων.