Αρχική Σύστημα Αποσπάσεων και Μεταθέσεων7. Συμφωνείτε ότι πρέπει να μοριοδοτηθούν τα κριτήρια για τις μεταθέσεις στα ΣΜΕΑΕ, τα ΚΕΔΔΥ, τα μουσικά σχολεία κλπ; Αν ναι, πώς κρίνετε την προτεινόμενη αριθμητική αποτίμησή τους;Σχόλιο του χρήστη Ισμήνη Σακελλαριάδη | 2 Μαΐου 2011, 22:04
Με το προτεινόμενο σύστημα, εάν ο Πικάσο (ή ο Κλεε, εξέχουσα μορφή της Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης) διοριζόταν στον Άγιο Ευστράτιο δεν θα μπορούσε ποτέ να αποσπασθεί στο Καλλιτεχνικό Σχολείο του Γέρακα Αττικής η των Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης, αφού δεν θα ανήκε οργανικά στην Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής ή Κεντρικής Μακεδονίας αντίστοιχα. Οι αποσπάσεις αυτές, όμως, θα γίνονται με άλλα κριτήρια (οικογενειακοί λόγοι, λόγοι υγείας κτλ.), συνεπώς δεν θα τις δικαιούται ο Πικάσο εάν είναι, π.χ., υγιής, ανύπαντρος και αφοσιωμένος στην τέχνη του. Εάν, μάλιστα, προκηρύσσονταν οργανική θέση σε κάποιο από τα παραπάνω σχολεία, ο Πικάσο θα κινδύνευε να τη χάσει από κάποιον άλλον, ο οποίος θα είχε περισσότερα χρόνια προϋπηρεσίας σε αυτά τα σχολεία, είτε επειδή τα προηγούμενα χρόνια ανήκε οργανικά σε μία από τις παραπάνω περιφέρειες είτε επειδή αποσπώνταν εκεί τακτικά για κάποιους λόγους υγείας (δικούς του ή συγγενών του) ή οικογενειακούς οι οποίοι μπορεί και να μην υφίστανται πλέον κατά το έτος μετάθεσης. Δηλαδή: -είναι άδικο να αποτελεί ‘πρόκριμα’ για απόσπαση σε σχολεία αυξημένων προσόντων το να ανήκεις στην οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση (είτε οργανικά είτε ως αποσπασμένος). (Δημιουργεί αδικίες κατά τη διαδικασία των αποσπάσεων, οι οποίες μπορεί να γεννήσουν νέες αδικίες κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων.) -εάν ισχύσει το παραπάνω, τότε είναι άδικο η προϋπηρεσία στα σχολεία αυτά να συνυπολογίζεται ως προσόν διορισμού (αφού δεν είχαν όλοι οι υποψήφιοι ίσες ευκαιρίες να αποκτήσουν το προσόν αυτό). Συνεπώς θεωρώ ότι ΟΛΕΣ οι αποσπάσεις και μεταθέσεις σε σχολεία αυξημένων προσόντων (Καλλιτεχνικά, Μουσικά, Διαπολιτισμικά κτλ.) θα έπρεπε να γίνονται κεντρικά (από το Κ.Υ.Σ.Δ.Ε.), με βάση γνωμοδότηση των αρμόδιων επιτροπών (Καλλιτεχνική Επιτροπή, Επιτροπή Καλλιτεχνικών Σχολείων κ.ο.κ.) Έτσι, ωφελημένοι δεν θα είναι μόνο οι ενδιαφερόμενοι εκπ/κοί αλλά και οι μαθητές, που θα έχουν έτσι τους πλέον κατάλληλους καθηγητές. Ως προς τα μουσικά σχολεία: θα έπρεπε να υπάρχει διαφοροποίηση ανάμεσα σε πτυχίο και δίπλωμα, και να υπάρχει και πρόβλεψη και για όσους έχουν περισσότερους του ενός τίτλους.