Αρχική Σύστημα Αποσπάσεων και Μεταθέσεων1. Θεωρείτε αναγκαία τη θέσπιση κριτηρίων για τις αποσπάσεις (κοινωνικών κυρίως) και την αποτίμησή τους με συγκεκριμένο αριθμό μονάδων; Αν ναι, συμφωνείτε με την αριθμητική αποτίμηση των προτεινόμενων κριτηρίων απόσπασης;Σχόλιο του χρήστη Γεώργιος Τσούπρας | 2 Μαΐου 2011, 22:33
Καταρχήν θεωρώ πολύ σημαντικό το γεγονός ότι επιτέλους άρχισε να συζητείται το σύστημα των αποσπάσεων, χώρος όπου επικρατεί το ρουσφέτι, η αναξιοκρατία και συνεπώς η αδικία! Με την προϋπόθεση, βεβαίως, ότι η συζήτηση δε γίνεται για "τα μάτια του κόσμου" (όπως πολύ φοβούμαι). Α. 3.1.α: Να υπολογίζεται πάσης φύσεως μετεκπαίδευση και όχι μόνο σχετική με τη διοίκηση.Οι κατέχοντες μεταπτυχιακούς τίτλους και διδακτορικά πρέπει να θεωρούνται ως "αυξημένων προσόντων" και έτσι να αξιοποιούνται. Β. 3.2.3 α Ι: Να αυξηθούν οι μονάδες για την προϋπηρεσία. Πρότασή μου να διπλασιαστούν (2 αντί για 1). Γ. 3.2.3 α ΙΙ: Να διευρυνθεί η πρόβλεψη για συνυπηρέτηση και να δοθεί γενικότερα για όλους τους έγγαμους η ίδια μοριοδότηση. Πρότασή μου 15 μονάδες (δηλάδή 10 συνυπηρέτηση και 5 γάμος). Δ. 3.2.3. α ΙΙΙ: Στις περιπτώσεις μονογονεϊκής οικογένειας να αξιολογούνται και άλλες παράμετροι. Για παράδειγμα αν ένας γονιός έχει δικό του σπίτι ή μένει σε ενοίκιο και στον τόπο διαμονής του (άρα και στον τόπο διορισμού θα έχει τα ίδια έξοδα, γιατί να μετακινηθεί;), αν έχει άλλους συγγενείς (γονείς, αδελφούς) οι οποίοι θα μπορούσαν να βοηθήσουν στον τόπο διαμονής κλπ. Ταυτόχρονα κατ' εξαίρεση και κατά το δυνατόν να αποσπώνται οι πολύτεκνοι στον τόπο συμφερόντων τους (διαμονής, υπηρέτησης συζύγου, φοίτησης τέκνων κλπ.) 3.2.3 δ: Να καταργηθεί αυτή η πρόβλεψη. Δε βρίσκω το λόγο γιατί να πρέπει να μετακινηθεί ένας εκπαιδευτικός και να επιβαρυνθεί το κράτος με τα αντίστοιχα έξοδα, όταν μπορεί να λαμβάνει άδειες και τα μαθήματα κλπ. Η πρόβλεψη αυτή δεν ακολουθεί καμμιά λογική. Δεν ισχύει στον υπόλοιπο δημόσιο ούτε στον ιδιωτικό τομέα. Στο Β΄ έχω να παρατηρήσω τα εξής: 4: Οι άδειες ανατροφής τέκνου να μην έχει μόνο 1 μονάδα. Πρότασή μου να έχει τουλάχιστον 4. Συμφωνώ με τους άλλους συναδέλφους που θεωρούν άδικο μια μητέρα ή πατέρας που έχει οργανική σε περιοχή με 12 μόρια αλλά καθ' όλη τη διάρκεια της άδειας θα είναι στην Αθήνα να παίρνει περισσότερες μονάδες από μια μάνα ή ένα πατέρα που υπηρετεί σε περιοχή με 1 μόριο. Μια ακόμη πρόταση, που δεν ανήκει στο πεδίο των αποσπάσεων αλλά θεωρώ ότι είναι άξια συζητήσεως. Σε περιπτώσεις κατά την οποία ένας εκπαιδευτικός έχει τις προϋποθέσεις να μετατεθεί ή να πάρει απόσπαση αλλά δεν το αιτηθεί και αποφασίσει να παράμείνει στη θέση του, να δικαιούται ενός πρίμ παραγωγικότητας ή όπως αλλιώς ονομαστεί. Με τον τρόπο αυτό πιστεύω ότι θα υπάρξει κάποιο κίνητρο να παραμείνουν σε δύσκολες περιοχές εκπαιδευτικοί για κάποιο χρονικό διάστημα ικανό να οργανώσουν με ψυχολογική άνεση και ασφάλεια την εργασία τους και να αποδώσουν σε βάθος χρόνου. Αντίθετα οι συνεχείς μετακινήσεις μόνο ανασφάλεια προκαλούν και δημιουργούν ένα κλίμα φυγής με συνέπειες στην ποιότητα της παρεχόμενης διδασκαλίας. Μια τελευταία πρόταση. Να αλλάξει εξ ολοκλήρου το σύστημα τοποθετήσεων και μεταθέσεων. Πρέπει να ληφθεί ως σοβαρότερος παράγοντας η εντοπιότητα και όχι μόνο οι συνθήκες διαβίωσης. Για το λόγο αυτό προτείνω να γίνονται οι αρχικές τοποθετήσεις σε επίπεδο Περιφέρειας των διοριζομένων, ώστε ένας Πελοποννήσιος να τοποθείται κατά προτεραιότητα στην Πελοπόννησο, ένας Μακεδόνας στη Μακεδονία, ένας Στερεοελλαδίτης στη Στερεά κ.ο.κ. Είναι παράλογο να παίρνεις τον Αθηναίο στην Κοζάνη και τον Θεσαλλονικιό στη Ρόδο. Γιατί, εξάλλου, να μη γίνονται τοποθετήσεις στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη; Μήπως κι εκεί δε διορίζονται αναπληρωτές και ωρομίσθιοι; Αυτές τις θέσεις δε θα μπορούσαν να τις καλύψουν νεοδιόριστοι ή μετατιθέμενοι; Με τον τρόπο αυτό βεβαίως θα έπαυαν οι λόγοι για αποσπάσεις, κάτι που μέχρι τώρα τουλάχιστον αποτελούσε για τα κομματικά επιτελεία των κυβερνήσεων δεξαμενή ψυχών στην οποία "ψάρευαν" πελάτες-ψηφοφόρους!