Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Γιάννης Τ. | 26 Νοεμβρίου 2009, 22:47
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιοκρατία σημαίνει επιλογή με αντικειμενικά και διαφανή μετρήσιμα κριτήρια και όχι κριτήρια που να ευνοούν κάποιες από τις ομάδες εκπαιδευτικών (παλιούς -νέους εκπαιδευτικούς, ανήκοντες ή μη στη κυβερνητική παράταξη, εκτιθέμενους σε εκλογές εκπαιδευτικών ή μη κλπ.). Ως προς την συνέντευξη πρέπει να ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ από το σκέλος της βαθμολογίας γιατί είναι υποκειμενική και δημιουργεί κατά πολλούς αδικίες. Ίσως να υπάρξει με κατάλληλη σύνθεση επιστημόνων που να γνωμοδοτεί μόνο για την καταλληλότητα ή μη του εκπαιδευτικού για την θέση του στελέχους (βέβαια αυτό χρήζει αρκετής συζήτησης). Τι πρέπει να γίνει; Κατά τη γνώμη μου να μετράνε όλα τα προσόντα που έχει κάθε εκπαιδευτικός. Όπως η εκπαιδευτική κατάσταση (πτυχίο - μεταπτυχιακό/ά- διδακτορικό- δεύτερο πτυχίο- εξειδικεύσεις-επιμορφώσεις από αναγνωρισμένους φορείς, σεμινάρια, δημοσιεύσεις , ξένες γλώσσες και οτιδήποτε άλλο έκανε ο εκπαιδευτικός). Βέβαια μείζον εδώ είναι πόσο πρέπει να πριμοδοτείται κάθε προσόν. Μία σκέψη εδώ που καταθέτω είναι η πριμοδότηση να είναι ανάλογη του χρόνου που προβλέπει το πρόγραμμα σπουδών του αντίστοιχου στοιχείου ή της χρονικής του διάρκειας. Πολλοί συνάδελφοι καταθέτουν ότι υπάρχουν πλέον μεταπτυχιακά από 2 έως 4 εξάμηνα με διπλωματική ή μη εργασία. Έτσι πιο δίκαιο είναι να έχουν διαφορετική πριμοδότηση. Επίσης πιο δίκαιο είναι αν το αντικείμενο εκπαίδευσης-εξειδίκευσης- επιμόρφωσης αφορά την διοίκηση σχολικών μονάδων να έχει επιπλέον πριμοδότηση. Ως προς την εκπαιδευτική και την διδακτική υπηρεσία (ως διδακτική υπηρεσία να αναφέρεται μόνο αυτή που αποκτιέται στις σχολικές αίθουσες και όχι στα διάφορα γραφεία) να πριμοδοτείται όλη ξεχωριστά με διαφορετική βαρύτητα αν πρόκειται για επιλογή π.χ. σχολικού συμβούλου ή διευθυντή σχολικής μονάδας. Η προϋπηρεσία σε αντίστοιχη προηγούμενη διοικητική θέση να πριμοδοτείται επίσης ανάλογα ή ακόμα και η προηγούμενη πριν τον μόνιμο διορισμό σε σχετική με την εκπαίδευση επαγγελματική προϋπηρεσία. Εδώ βέβαια πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή του συντελεστή πριμοδότησης κάθε προσόντος ούτως ώστε να μην αδικούνται ούτε οι παλιοί, ούτε οι νεότεροι, ούτε οι προηγούμενοι κατέχοντες θέσεις εκπαίδευσης, ούτε αυτοί που έχουν αυξημένα προσόντα. Βέβαια πιο δίκαιο θα ήταν να υπήρχε και η δυνατότητα επιμόρφωσης από πριν των εκπαιδευτικών που επιθυμούν να καταλάβουν θέσεις στελεχών από φορείς π.χ. Σχολή Δημόσιας Διοίκησης ή ΑΕΙ και η λήψη αντίστοιχου πιστοποιητικού καταλληλότητας μετά από αντικειμενικές εξετάσεις και όχι επιφανειακές (δηλ. όσοι παρακολουθήσουν να πάρουν και την πιστοποίηση). Ευχαριστώ