Θελω να συμμετασχω στην διαβουλευση για "δρασεις Ερευνας και Τεχνολογιας(Ε&Τ) στον παραγωγικο τομεα" και να καταθεσω τις δικες μου διαπιστωσεις και προτασεις αφου δηλωσω προκαταβολικα οτι την "Ε&Τ" την βλεπω καθαρα απο εμπορικη-επιχειρηματικη πλευρα και λιγωτερο απο την επιστημονικη..
Ειμαι 65 χρονων και σπουδασα Διοικηση Επιχειρησεων με Diploma στο Management και MSc στο Marketing στην Μ.Βρετανια.Εκει για πρωτη φορα εμαθα την εννοια Research and Developement (R&D)και την σημασια του στην αναπτυξη μιας επιχειρησης-οχι μονο σε Φαρμακευτικες που ειναι ορος επιβιωσης γιαυτες..-αλλα γενικωτερα σε ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ..
Μετα δουλεψα καποια χρονια σε Πολυεθνικη και συνειδητοποιησα ποσο"δυνατα παιζουν αυτες αυτο το χαρτι"που το υψος της δαπανης σε "R&D" θεωρειται ακομη και ως Barrier to Entry στους ανταγωνιστες τους..
Οταν απεκτησα την δικη μου επιχειρηση στις αρχες του '80-μια εμπορο-βιοτεχνικη -εταιρεια ρουχων ειχα την φιλοδοξια της υιοθετησης του "R&D" προσπαθωντας να λανσαρω καινοτομες χρησεις ρουχων,να λανσαρω νεες ποιοτητες υφασματων και χρωματων σε συνδυασμο παντα με την βοηθεια της διαφημισης που εκεινη την εποχη την ειχα "χρυσωσει".Στα πλαισια του "R&D" των προιοντων μου προσπαθουσα να βρισκω πηγες εμπνευσης κυριως με επισκεψεις σε ξενες αγορες η στα ΜΜΕ η και σε εταιρειες-θυμαμαιπ.χ μια στα περιχωρα της Ζυριχης που τυχαια ανακαλυψα οτι σχεδιαζε για λογαριασμο γνωστης Αμερικανικης εταιρειας ρουχων,νεας μορφης γιακαδες για πουκαμισα!
Γενικα ημουν ανησυχο πνευμα ως επιχειρηματιας και βεβαια αυτο δεν εχει σχεση με την πανεπιστημιακου επιπεδου "Ερευνα καιΤεχνολογια"πιστευω οτι αυτο ειναι θεμα χαρακτηρος του ανθρωπου
Εδω πρεπει να τονισω οτι "R&D" δεν ειναι κατ'αναγκη μια επιστημονικη δραση αλλα η φιλοσοφια του "νεου",του"πρωτοτυπου",η εφαρμογη μιας νεας ιδεας,μιας καινοτομιας,μιας αντιγραφης που θα της αλλαξεις ενα χαρακτηριστικο-ακομη και η αλλαγη της..συσκευασιας-ειναι "R&D",αρκει να δειχνεις στον πελατη οτι το προιον σου εχει μια νεα δυναμικη.Εγω π.χ αλλαξα την συσκευασια-πιο πολυτελη-καιετσι μπηκαν στο Κολωνακι,ενω ησαν στην οδο Αθηνας. Τεχνολογια"πιστευω οτι αυτο ειναι θεμα χαρακτηρος του
Παντως τοσο πολυ πιστευα -και πιστευω-στην αναγκη του "R&D" που στους Ισολογισμους της βιοτεχνιας μου ειχα ειδικο λογαριασμο "Δαπανες Ερευνας και Αναπτυξης" που για τους γυρω μου ηταν ακαταλαβιστικο.
Θα μπορουσα να αναφερω εδω πολλες πτυχες απο την εμπειρια μου στο πως "αναπτυσσεται μια ιδεα ,ενα προιον η και μια υπηρεσια μεσα στην φιλοσοφια του "R&D" αλλα θα περιορισθω σε αυτο που πιστευω οτι μπορει να εχει πρακτικη αξια για την χωρα μας.
Αυτο που πρεπει να "περασουμε" σε ολους τους Ελληνες ειναι η αναγκη να ανταγωνιζομαστε διεθνως με ορους "ποιοτητος" και οχι "τιμης".
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΟΥ:
Ολα ξεκινανε απο το οτι η Ελλαδα εχει συγκεκριμενα συγκριτικα πλεονεκτηματα-οχι unique βεβαιως- σε σχεση με αλλες ισοδυναμες και αναλογες χωρες.:
α)Πρεπει να ειμαστε ρεαλιστες και να μην τρεφουμε αυταπατες οτι μπορουμε να γινουμε καμμια υπερδυναμη.Ειμαστε μια χωρα με περιωρισμενες πλουτο-παραγωγικες πηγες και μετριας δυναμικοτητας ανθρωπινο δυναμικο που με σωστη αξιοποιηση τους μπορουν να αποδοσουν
β) Κλαδοι που μπορουμε να αναπτυξουμε ειναι π.χ Γεωργια/Τροφιμα η Πρασινη Οικονομια/Ενεργεια ,ο Τουρισμος. η Ναυτιλια κα.
Οι Κλαδοι αυτοι αν αναλυθουν σε βαθος ολες οι πτυχες τους αλλα και οι δυνατοτητες τους μπορουν ,με βασει ενα μακροπνοο Σχεδιο 20-30 ετων,να αποκτησουν σιγα-σιγα τον δυναμισμο που θα θεσει σε μονιμη τροχια αναπτυξης την ελληνικη οικονομια.
Αν παρουμε ως παραδειγμα τον κλαδο Γεωργια/Τροφιμα μπορουμε να εμβαθυνουμε τις γνωσεις μας με ερευνητικα προγραμματα,με μεταπτυχιακα προγραμματα φερνοντας τα Πανεπιστημια διπλα στον ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΑΓΡΟΤΗ ,γιατι ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΔΑΦΟΣ για αναπτυξη.
Το ιδιο ισχυει για τον Τουρισμο μας,την Ναυτιλια μας,την Ενεργεια με τις ΑΠΕ κ.λπ
Μπορω να γινω ακομη πιο αναλυτικος και πιο συγκεκριμενος,γιατι εχω το ανησυχο πνευμα του καινοτομου,του marketeer και γενικα του ανθρωπου που μπορει να μετατρεψει τα πλεονεκτηματα-οποια υπαρχουν-του τοπου σε στοχευμενες επιχειρηματικες δρασεις.
Θελει καποιο χρονο ομως μια καλη σχετικα παρουσιαση της ιδεας.
Τελειωνοντας,θεωρω οτι εστω και με τις γενικοτητες που αναγκαστικα αναφερω μπορει καποιος να δει τον δρομο που πρεπει να ακολουθησουμε για να βαλουμε σωστες βασεις οικονομικης αναπτυξης στην χωρα μας.
Θελω να συμμετασχω στην διαβουλευση για "δρασεις Ερευνας και Τεχνολογιας(Ε&Τ) στον παραγωγικο τομεα" και να καταθεσω τις δικες μου διαπιστωσεις και προτασεις αφου δηλωσω προκαταβολικα οτι την "Ε&Τ" την βλεπω καθαρα απο εμπορικη-επιχειρηματικη πλευρα και λιγωτερο απο την επιστημονικη.. Ειμαι 65 χρονων και σπουδασα Διοικηση Επιχειρησεων με Diploma στο Management και MSc στο Marketing στην Μ.Βρετανια.Εκει για πρωτη φορα εμαθα την εννοια Research and Developement (R&D)και την σημασια του στην αναπτυξη μιας επιχειρησης-οχι μονο σε Φαρμακευτικες που ειναι ορος επιβιωσης γιαυτες..-αλλα γενικωτερα σε ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.. Μετα δουλεψα καποια χρονια σε Πολυεθνικη και συνειδητοποιησα ποσο"δυνατα παιζουν αυτες αυτο το χαρτι"που το υψος της δαπανης σε "R&D" θεωρειται ακομη και ως Barrier to Entry στους ανταγωνιστες τους.. Οταν απεκτησα την δικη μου επιχειρηση στις αρχες του '80-μια εμπορο-βιοτεχνικη -εταιρεια ρουχων ειχα την φιλοδοξια της υιοθετησης του "R&D" προσπαθωντας να λανσαρω καινοτομες χρησεις ρουχων,να λανσαρω νεες ποιοτητες υφασματων και χρωματων σε συνδυασμο παντα με την βοηθεια της διαφημισης που εκεινη την εποχη την ειχα "χρυσωσει".Στα πλαισια του "R&D" των προιοντων μου προσπαθουσα να βρισκω πηγες εμπνευσης κυριως με επισκεψεις σε ξενες αγορες η στα ΜΜΕ η και σε εταιρειες-θυμαμαιπ.χ μια στα περιχωρα της Ζυριχης που τυχαια ανακαλυψα οτι σχεδιαζε για λογαριασμο γνωστης Αμερικανικης εταιρειας ρουχων,νεας μορφης γιακαδες για πουκαμισα! Γενικα ημουν ανησυχο πνευμα ως επιχειρηματιας και βεβαια αυτο δεν εχει σχεση με την πανεπιστημιακου επιπεδου "Ερευνα καιΤεχνολογια"πιστευω οτι αυτο ειναι θεμα χαρακτηρος του ανθρωπου Εδω πρεπει να τονισω οτι "R&D" δεν ειναι κατ'αναγκη μια επιστημονικη δραση αλλα η φιλοσοφια του "νεου",του"πρωτοτυπου",η εφαρμογη μιας νεας ιδεας,μιας καινοτομιας,μιας αντιγραφης που θα της αλλαξεις ενα χαρακτηριστικο-ακομη και η αλλαγη της..συσκευασιας-ειναι "R&D",αρκει να δειχνεις στον πελατη οτι το προιον σου εχει μια νεα δυναμικη.Εγω π.χ αλλαξα την συσκευασια-πιο πολυτελη-καιετσι μπηκαν στο Κολωνακι,ενω ησαν στην οδο Αθηνας. Τεχνολογια"πιστευω οτι αυτο ειναι θεμα χαρακτηρος του Παντως τοσο πολυ πιστευα -και πιστευω-στην αναγκη του "R&D" που στους Ισολογισμους της βιοτεχνιας μου ειχα ειδικο λογαριασμο "Δαπανες Ερευνας και Αναπτυξης" που για τους γυρω μου ηταν ακαταλαβιστικο. Θα μπορουσα να αναφερω εδω πολλες πτυχες απο την εμπειρια μου στο πως "αναπτυσσεται μια ιδεα ,ενα προιον η και μια υπηρεσια μεσα στην φιλοσοφια του "R&D" αλλα θα περιορισθω σε αυτο που πιστευω οτι μπορει να εχει πρακτικη αξια για την χωρα μας. Αυτο που πρεπει να "περασουμε" σε ολους τους Ελληνες ειναι η αναγκη να ανταγωνιζομαστε διεθνως με ορους "ποιοτητος" και οχι "τιμης". Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΟΥ: Ολα ξεκινανε απο το οτι η Ελλαδα εχει συγκεκριμενα συγκριτικα πλεονεκτηματα-οχι unique βεβαιως- σε σχεση με αλλες ισοδυναμες και αναλογες χωρες.: α)Πρεπει να ειμαστε ρεαλιστες και να μην τρεφουμε αυταπατες οτι μπορουμε να γινουμε καμμια υπερδυναμη.Ειμαστε μια χωρα με περιωρισμενες πλουτο-παραγωγικες πηγες και μετριας δυναμικοτητας ανθρωπινο δυναμικο που με σωστη αξιοποιηση τους μπορουν να αποδοσουν β) Κλαδοι που μπορουμε να αναπτυξουμε ειναι π.χ Γεωργια/Τροφιμα η Πρασινη Οικονομια/Ενεργεια ,ο Τουρισμος. η Ναυτιλια κα. Οι Κλαδοι αυτοι αν αναλυθουν σε βαθος ολες οι πτυχες τους αλλα και οι δυνατοτητες τους μπορουν ,με βασει ενα μακροπνοο Σχεδιο 20-30 ετων,να αποκτησουν σιγα-σιγα τον δυναμισμο που θα θεσει σε μονιμη τροχια αναπτυξης την ελληνικη οικονομια. Αν παρουμε ως παραδειγμα τον κλαδο Γεωργια/Τροφιμα μπορουμε να εμβαθυνουμε τις γνωσεις μας με ερευνητικα προγραμματα,με μεταπτυχιακα προγραμματα φερνοντας τα Πανεπιστημια διπλα στον ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΑΓΡΟΤΗ ,γιατι ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΔΑΦΟΣ για αναπτυξη. Το ιδιο ισχυει για τον Τουρισμο μας,την Ναυτιλια μας,την Ενεργεια με τις ΑΠΕ κ.λπ Μπορω να γινω ακομη πιο αναλυτικος και πιο συγκεκριμενος,γιατι εχω το ανησυχο πνευμα του καινοτομου,του marketeer και γενικα του ανθρωπου που μπορει να μετατρεψει τα πλεονεκτηματα-οποια υπαρχουν-του τοπου σε στοχευμενες επιχειρηματικες δρασεις. Θελει καποιο χρονο ομως μια καλη σχετικα παρουσιαση της ιδεας. Τελειωνοντας,θεωρω οτι εστω και με τις γενικοτητες που αναγκαστικα αναφερω μπορει καποιος να δει τον δρομο που πρεπει να ακολουθησουμε για να βαλουμε σωστες βασεις οικονομικης αναπτυξης στην χωρα μας.