Άλλο η παρακολούθηση του έργου αναφορικά με τη πραγματική υλοποίηση, άλλο η οικονομική του παρακολούθηση.
Αναφορικά με τα έργα πιστεύω ότι μπορεί να γίνει χρήση του προτύπου SCRUMM ή PRINCE II προσαρμοσμένα στις ανάγκες του κάθε έργου. Θα πρέπει να υπάρχουν ομάδες εργασίας που θα συμβουλεύουν και θα επιτηρούν σε μηνιαία βάση τα έργα ώστε να υλοποιήται η απαραίτητη προυπόθεση της "επιτροπής εποπτείας" με αντιπροσώπευση τόσο των οφελούμενων φορέων (π.χ. ο ΣΕΒ αν αφορά εμπορικό προϊόν, οι οργανώσεις ΑΜΕΑ αν αφορά τα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες) όσο και των φορέων υλοποίησης και ελέγχου.
Η υιοθέτηση συστημάτων "έγκαιρης προειδοποίησης" (early warnning system) ώστε να αντιμετωπίζονται πιθανά προβλήματα πριν αυτά ανακύψουν ως πραγματικά προβλήματα.
Αντίστοιχα, θα πρέπει να υπάρχει κοινός τόπος δικτυακός αλλά και φυσικός (έστω και μόνο στην Αθήνα, αν και πρακτικότερο θα ήταν να είναι ανά Περιφέρεια) από τον οποίο να μπορούν να λάβουν ενημέρωση οι ενδιαφερόμενοι (ή οι συμμετέχοντες) για τα υπόλοιπα χρηματοδοτούμενα έργα ώστε να ενθαρυνθεί η συνέργεια που με τη σειρά της μπορεί επιφέροντας ελάχιστες τροποποιήσεις στις προδιαγραφές του τελικού παραδοτέου δύο ή περισσότερων έργων να αποδόσει πολλαπλά οφέλη (π.χ. κάποιος φορεας ερευνά νέα μέθοδο μέτρησης ζαχάρου στο αίμα, κάποια άλλη ερευνά βιοτεχνολογία και κάποια τρίτη ερευνά νέα υλικά, όλοι μαζί θα μπορούσαν να παραδόσουν μέθοδο και τεχνολογία διάγνωσης).
Επίσης ο φορέας εποπτείας θα μπορούσε να παρέχει υπηρεσίες για την κατοχύρωσης (σήματα, λογότυπα αλλά και μεθόδους) καθώς και να συνεργάζεται με το Υπ. Εξωτερικών ώστε να ενημερωθούν οι Εμπορικοί ακόλουθοι για τα παραγόμενα προϊόντα και υπηρεσίες.
Άλλο η παρακολούθηση του έργου αναφορικά με τη πραγματική υλοποίηση, άλλο η οικονομική του παρακολούθηση. Αναφορικά με τα έργα πιστεύω ότι μπορεί να γίνει χρήση του προτύπου SCRUMM ή PRINCE II προσαρμοσμένα στις ανάγκες του κάθε έργου. Θα πρέπει να υπάρχουν ομάδες εργασίας που θα συμβουλεύουν και θα επιτηρούν σε μηνιαία βάση τα έργα ώστε να υλοποιήται η απαραίτητη προυπόθεση της "επιτροπής εποπτείας" με αντιπροσώπευση τόσο των οφελούμενων φορέων (π.χ. ο ΣΕΒ αν αφορά εμπορικό προϊόν, οι οργανώσεις ΑΜΕΑ αν αφορά τα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες) όσο και των φορέων υλοποίησης και ελέγχου. Η υιοθέτηση συστημάτων "έγκαιρης προειδοποίησης" (early warnning system) ώστε να αντιμετωπίζονται πιθανά προβλήματα πριν αυτά ανακύψουν ως πραγματικά προβλήματα. Αντίστοιχα, θα πρέπει να υπάρχει κοινός τόπος δικτυακός αλλά και φυσικός (έστω και μόνο στην Αθήνα, αν και πρακτικότερο θα ήταν να είναι ανά Περιφέρεια) από τον οποίο να μπορούν να λάβουν ενημέρωση οι ενδιαφερόμενοι (ή οι συμμετέχοντες) για τα υπόλοιπα χρηματοδοτούμενα έργα ώστε να ενθαρυνθεί η συνέργεια που με τη σειρά της μπορεί επιφέροντας ελάχιστες τροποποιήσεις στις προδιαγραφές του τελικού παραδοτέου δύο ή περισσότερων έργων να αποδόσει πολλαπλά οφέλη (π.χ. κάποιος φορεας ερευνά νέα μέθοδο μέτρησης ζαχάρου στο αίμα, κάποια άλλη ερευνά βιοτεχνολογία και κάποια τρίτη ερευνά νέα υλικά, όλοι μαζί θα μπορούσαν να παραδόσουν μέθοδο και τεχνολογία διάγνωσης). Επίσης ο φορέας εποπτείας θα μπορούσε να παρέχει υπηρεσίες για την κατοχύρωσης (σήματα, λογότυπα αλλά και μεθόδους) καθώς και να συνεργάζεται με το Υπ. Εξωτερικών ώστε να ενημερωθούν οι Εμπορικοί ακόλουθοι για τα παραγόμενα προϊόντα και υπηρεσίες.