• Σχόλιο του χρήστη 'Χρήστος Κογκαλίδης' | 24 Ιουνίου 2011, 17:48

    Φαίνεται ότι υπάρχει μια προσπάθεια για την αναβάθμιση των σπουδών στην μέση εκπαίδευση και ειδικότερα στα ΕΠΑΛ που αποκτούν νέο όνομα για μια φορά ακόμα όμως φοβάμαι ότι θα γίνει ότι και τις προηγούμενες φορές δηλαδή θα συνεχιστεί τελικά η υποβάθμισή τους (αν υπάρχει πιο κάτω επίπεδο). Τα θέματα μεταρρυθμίσεων της παιδείας δεν είναι κομματικά αλλά εθνικά και θα έπρεπε πέρα από την διαβούλευση (που είναι βέβαια θετικό βήμα) να είναι προϊόν διακομματικών επιτροπών που να έχουν την κατάλληλης διάρκειας θητεία και σύνθεση ώστε να μην στήνει ο εκάστοτε υπουργός το ...δικό του εκπαιδευτικό σύστημα. Μετά από 6 χρόνια θητείας στα ΕΠΑΛ φεύγω βλέποντας ότι δεν χρειάζομαι πια αφού η Φυσική και η Χημεία υποβαθμίζεται και από μάθημα Γενικής παιδείας με 11 διδακτικές ώρες ανά εβδομάδα (όχι βέβαια πως είχαν και αποτελεσματικότητα αλλά θέλει πολύ ανάλυση το γιατί που ...ίσως πονάει η σχετική συζήτηση όπως πολλά άλλα σήμερα)φαίνεται να καταλήγει σε μάθημα γενικής παιδείας ...β διαλογής με 3 ΜΟΝΟ ΩΡΕΣ ανά εβδομάδα(δεν μου μοιάζει και πολύ να εξυπηρετεί ένα Τεχνολογικό λύκειο που θέλει μάλιστα να συνδέεται και με ανώτερες σπουδές (δεν τελείωνε πριν σχεδόν ποτέ τα ΤΕΙ στο τμήμα πετρελαίου και φυσικού αερίου μαθητής των ΕΠΑΛ που έκανε Χημεία 2+1 ώρες στα ΕΠΑΛ, τώρα που θα κάνει 1 ώρα Χημεία στην Α τεχν. λυκείου δεν βλέπω να τελειώνει τα σίγουρα ποτέ ένα αντίστοιχο τμήμα). Τέλος νομίζω ότι θα πρέπει να αλλάξουμε φιλοσοφία όλοι οι εμπλεκόμενοι και να πάψουμε να νοιαζόμαστε μόνο για την ευημερία των αριθμών , δεν είναι δυνατόν όλοι οι απόφοιτοι του Γυμνασίου να γίνονται ...με το ζόρι απόφοιτοι Λυκείου. Θα πρέπει να αποδεχτούμε ότι πρέπει να υπάρξει μια διαφοροποίηση στην μαθητική και εκπαιδευτική εξέλιξη ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ με βάση τις ικανότητες των παιδιών και όχι με βάση την ανθρωπιστική μας διάθεση που τελικά οδηγεί σε μια ισοπέδωση. Να δεχτούμε ότι όταν το παιδί ή ο μαθητής μας υστερεί σε κάποιες ικανότητες να το(ν)κατευθύνουμε κάπου αλλού ώστε να γίνει χρήσιμος στην κοινωνία και τελικά να μην ψάχνουμε πως θα ζήσει παρασιτικά καταλαμβάνοντας μια θέση για την οποία είναι ανεπαρκής (Π.χ ηλεκτρολόγος στο νοσοκομείο που δεν ξέρει να αλλάξει μια λάμπα ). Πρέπει με λίγα λόγια μετά το Γυμνάσιο να υπάρχει και μια βαθμίδα πιο κάτω από το Τεχνολογικό Λύκειο που θα δίνει στην κοινωνία όχι τεχνίτες αλλά βοηθούς τεχνιτών (χωρίς το παιδί να καλείται εκεί να μάθει Φυσική, Νέα και άλλα μαθήματα γενικής παιδείας ,έχει πάρει ήδη την γενική μόρφωση στα 9 προηγούμενα χρόνια δεν χρειάζεται να τον ...βασανίζομαι άλλο). Ευχαριστώ για την υπομονή σας να διαβάσετε τις ταπεινές μου απόψεις.