Αρχική Τεχνολογικό ΛύκειοΠοια είναι η άποψή σας για τη δομή του Τεχνολογικού Λυκείου, και για τις δυνατότητες που προσφέρει για πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;Σχόλιο του χρήστη Νίκος | 25 Ιουνίου 2011, 02:16
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η επαγγελματική εκπαίδευση είναι συνάρτηση της αγοράς εργασίας στους τομείς για τους οποίους πραγματεύεται. Η έντονη αποβιομηχάνηση και η καταστροφή του παραγωγικού και δημιουργικού ιστού της χώρας μας δυστυχώς είναι η αιτία της μη επιτυχούς πορείας όλων των μεταρρυθμίσεων ως σήμερα, όσο αγαθές και να ήταν οι προθέσεις των νομοθετούντων και αξιέπαινες οι προσπάθειες των συναδέλφων. Έχω την αίσθηση ότι λειτουργούμε σαν συντηρητές της μνήμης μιας ανθρωποκεντρικής βιομηχανικής εποχής που πέρασε πλέον στην ιστορία. Παλεύουμε κάθε μέρα να μην χαθούν οι τέχνες που διδάσκουμε. Σαν δομή το νέο λύκειο βελτιώνει στα σημεία το υπάρχων ΕΠΑ.Λ. αλλά πιστεύω ανάποδα. Για ακόμα μια φορά ο καυγάς γίνεται για την είσοδο στα ΑΕΙ-ΤΕΙ ενώ θα έπρεπε να βελτιώσουμε το υπόβαθρο των μαθητών μας. Διδάσκοντας πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα διαπίστωσα ότι οι μαθητές έχουν καίριες ελλείψεις στην συντριπτική τους πλειοψηφία στα βασικά εργαλεία κατανόησης αυτών των εννοιών, δηλαδή τα μαθηματικά και τη φυσική. Η δυστυχία είναι ότι παρόλες τις προσπάθειες μας είναι αδύνατο να καλύψουμε πλήρως κενά χρόνων στην τελευταία τάξη στα μαθήματα ειδικοτήτων. Τα κενά αυτά οφείλονται σε δύο κυρίως λόγους: 1. στην χρονική απόσταση μεταξύ της προσφοράς των βασικών έννοιών των μαθηματικών και της φυσικής και της χρήσης των γνώσεων αυτών 2. στην απλούστευση των εννοιών, που αναγκαστικά γίνεται λόγω της τεράστιας δυναμικής ανομοιογένειας των τμημάτων καθόλη τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Καλά είναι τα μαθήματα επιλογής αλλά κάλλιστα είναι τα τμήματα ενδυνάμωσης που και ενδιαφέρον στους καλύτερους και επίπεδο στους αδύναμους προσφέρουν, ήδη από το γυμνάσιο, με πρακτικά παραδείγματα από όλες τις επιστήμες ώστε κάθε μαθητής να ανακαλύψει τις κλίσεις του και να συνειδητοποιήσει υπεύθυνα τη ρότα του. Η τέταρτη τάξη πιστεύω ότι είναι αχρείαστη μια και είναι ανταγωνιστική των ΙΕΚ από τα οποία κανονικά θα έπρεπε να υπάρχει διέξοδος για τα ΑΤΕΙ πάντα με εξετάσεις. Η μείωση των ωρών διδασκαλίας είναι θετική γιατί θα μας δώσει και μια εμβόλιμη ευέλικτη ζώνη για παρουσιάσεις-εκδηλώσεις που συμβάλλουν άπειρα στην κοινωνική λειτουγία του σχολείου, που έλειπε από τα ΕΠΑΛ. Επίσης πουθενά δεν γίνεται λόγος για την βελτίωση των συνθηκών των σχολείων, όσον αφορά τη φιλοξενία των μαθητών όλες τις ώρες. Στο σχολείο που υπηρετώ πχ υπάρχουν 4 υπαίθρια παγκάκια για 250 μαθητές.