Αρχική Τεχνολογικό ΛύκειοΠοια είναι η άποψή σας για τη δομή του Τεχνολογικού Λυκείου, και για τις δυνατότητες που προσφέρει για πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;Σχόλιο του χρήστη ΠΙΣΣΑΣ ΣΑΒΒΑΣ | 25 Ιουνίου 2011, 14:26
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα πρέπει να καταλάβουμε όλοι ότι δεν ζούμε ποια στην εποχή των φιλόλογων αλλά της μηχανολογίας και της πληροφορικής. Φτάσαμε αυτό πού έχουμε σήμερα, μετά από τόσες θυσίες, και εννοώ βέβαια όλους αυτούς τους εφευρέτες όπως τα αδέλφια WRIGHT αεροπλάνο, OTIS ανελκυστήρας, IBM υπολογιστής, BEL τηλέφωνο, BRANLY ράδιο, NIPKOW τηλεόραση, OTTO – DIESEL αυτοκίνητο και πολλοί άλλοι. Αυτοί μας έβαλαν τις βάσεις για να απολαμβάνουμε το αυτοκίνητο, το κινητό μας, το αεροπλάνο, το τρένο TGV, δηλαδή ζούμε είτε το θέλουμε είτε όχι μέσα στην τεχνολογία. Επομένως η κοινωνία είναι αυτή που προσαρμόζετε ανάλογα με την τεχνολογική εξέλιξη και όχι το αντίθετο. Ποιος θα μπορούσε να πει σήμερα ότι οι τεχνολογικές σχολές δεν αξίζουν η δεν πρέπει να υπάρχουν, και πολλές άλλες ανεύθυνες εκφράσεις ακούγονται. Σε αυτούς, η κοινωνία από μόνη της δίνει την απάντηση. Θα ήθελα να πω ότι δεν έχει μεγάλη σημασία εάν αυτά τα σχολεία θα ονομάζονται ΤΕΕ – ΤΕΛ –ΕΠΑΛ—ΕΠΑΣ, αξία έχει ότι εξυπηρετούν την τεχνολογία και προετοιμάζουν καλούς οι μέτριους τεχνικούς. Θα μου πείτε : « μα τα ΕΠΑΛ, βγάζουν τέλειους και απαραίτητους τεχνικούς » ? Και ποιος σας είπε ότι σκοπός αυτών των σχολών είναι ο τέλειος τεχνικός ? Μήπως νομίζετε οι τεχνικές σχολές στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες παράγουν μόνο άριστους ? Εννοώ για παράδειγμα την ΓΑΛΛΙΑ, μια χώρα με μεγάλο τεχνολογικό ιστορικό, την οποία γνωρίζω πολύ καλά και εκτιμώ για όσα μου έμαθαν σπουδάζοντας μηχανολογία. Ας δούμε πολύ σύντομα ποια ήταν η τακτική που ακολούθησε αυτή η χώρα για να φτάσει εκεί που είναι σήμερα διότι τίποτα δεν γίνεται μόνο του. Στην δεκαετία του εβδομήντα αντιλήφθηκαν πολύ σύντομα ότι, για να υπάρξει πρόοδος και οικονομική ευημερία, θα έπρεπε να εγκαταλείψουν να χρηματοδοτούν τις θεωρητικές επιστήμες και να στραφούν στην τεχνολογική εκπαίδευση. Δημιούργησαν τα ΕΠΑΣ, τα ΕΠΑΛ, τα ΙΕΚ, αναβάθμισαν όλα τα εργαστήρια βασικότατη προϋπόθεση για την καλή λειτουργία των σχολών. Ποια είναι η άποψη μου για την τεχνική εκπαίδευση ? Χρόνια εκπαιδευτικός σε αυτόν τον τομέα και με μια πολυετή πήρα στον αυτοκίνητο βιομηχανικό τομέα Γαλλίας, θεωρώ ότι η τεχνική εκπαίδευση οφείλει να έχει μια καλή θέση στην κοινωνία και ειδικά στον παραγωγικό κλάδο. Απλός χρειάζεται μικρές αλλαγές, έτσι ώστε ο απόφοιτος να έχει την εκτίμηση του παραγωγικού κόσμου. Οι αλλαγές που γίνονται είναι σε σωστό δρόμο, θα πρέπει όμως να δοθεί περισσότερο βάρος. Στην Α τάξη : 1 στην Α τεχνολογικής κατεύθυνσης να προστεθεί ένα μέρος βιομηχανικό σχέδιο, 2 να διδαχτεί μέρος της αντοχής των υλικών, 3 να διδαχτεί μέρος της φυσικής, 4 τα μαθηματικά και η φυσική, θα πρέπει να έχουν άμεση σχέση με την ειδικότητα τους, 5 να καταργηθούν θρησκευτικά, ιστορία, χημεία, φυσική αγωγή. Στην Β και Γ τάξη : 6 να προστεθεί το βιομηχανικό σχέδιο ειδικότητας σε όλα τα τμήματα, 7 ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΦΟΔΙΑΣΜΕΝΑ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΔΙΟΤΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ. ΕΑΝ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΠΕΤΥΧΟΥΜΕ ΤΟΝ ΣΤΟΧΟ ΜΑΣ. 8 Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στα εργαστήρια θα πρέπει να γνωρίζουν το αντικείμενο. Κλείνοντας θα ήθελα να τονίσω ότι η βασικότερη προϋπόθεση για να πετύχει μια συνταγή είναι ο εκπαιδευτικός : θα πρέπει να αγαπήσει αυτό που κάνει και να μην επιτρέπει στις άλλες ειδικότητες να του κλέβουν την αίγλη του. Καλή συνέχεια