Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Μ.Π (ΓΙΑΝΝΕΝΑ) | 27 Νοεμβρίου 2009, 00:51
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Εδώ μιλάμε για στελέχη εκπαίδευσης και όχι για στελέχη στρατεύματος . Οι αρμοδιότητες και τα καθήκοντά τους ορίζονται ρητά στο ΦΕΚ 1340 / τ.Β΄/16-10-2002. Ο υφυπουργός που υπογράφει είναι ο Γκεσούλης Νικόλαος ,άρα ΠΑΣΟΚ . 1) Ας αρχίσουμε από τον μεγάλο , τον σχολικό σύμβουλο . Δεν θέλω να πάρω θέση επί του θέματος . Άλλωστε αναφέρθηκαν άλλοι . 2) Συνεχίζουμε με τον περιφερειακό δ/ντή. . Υπογράφει πλήθος διαβιβαστικών των εγκυκλίων όλων των υπουργείων κλπ. Προεδρεύει του ΑΠΥΣΔΕ το οποίο σχεδόν δεν έχει αρμοδιότητες . Διορίζει τα 2 από τα 5 μέλη των ΠΥΣΔΕ των περιοχών ευθύνης του . Δεν έχει δικαίωμα υπογραφής ούτε για μια πενταήμερη εκδρομή , αλλά ούτε να κλείσει 1 σχολείο λόγω γρίπης ( αυτά τα κάνει ο νομάρχης που δεν έχει ιδέα ) . Μπορεί όμως να κλείσει 1 σχολείο λόγω έλλειψης μαθητών . 3) Περνάμε στον δ/ντή δευτεροβάθμιας εκπ/σης . Προεδρεύει του παντοδύναμου ΠΥΣΔΕτου νομού . Τοποθετεί τους πάντες (προϊσταμένους , δ/ντες σχολείων , υπεύθυνους ΓΡΑΣΕΠ/ΓΡΑΣΥ , διορισθέντες – μετατιθέμενους - αποσπασμένους - σε διάθεση εκπαιδευτικούς κλπ ) . Υπογράφει προαγωγές , αλλαγή μισθολογικών κλιμακίων , άδειες κλπ κλπ , μέχρι το μηχανογραφικό που συμπληρώνουν οι μαθητές και οδηγίες από τα τοπικά ΜΜΕ για τις Πανελλήνιες εξετάσεις . Επομένως είναι ο άρχοντας του νομού . 4) Τελειώνω με τον δ/ντη σχολείου ( δεν θα αναφερθώ σε υποδιευθυντές μια και ευτυχώς αυτοί προτείνονται από τον Σύλλογο Διδασκόντων ) . Είναι το στέλεχος που έρχεται σε επαφή με την κοινωνία (γονείς –μαθητές –συναδέλφους –δημοτικές επιτροπές ) . Για μένα εδώ βρίσκεται και η διχοτόμος της γωνίας . Άλλωστε λεπτομέρειες σας έδωσαν τα παιδιά με τα οποία κάνατε διάλογο πρόσφατα . Μιλάμε λοιπόν για στελέχη ; Αιρετά , επιλεγμένα ή διορισμένα ; Αφού δεν είναι αιρετά ότι άλλο και να είναι εσείς έχετε την ευθύνη . Διαβάζω και ακούω διαρκώς για πτυχία , γλώσσες , μεταπτυχιακά , 15 ή 20 χρόνια υπηρεσίας . Δεν είμαι αντίθετος με αυτά , καλά είναι όλα αυτά , αλλά φτάνουν μόνο αυτά ; Μήπως το πολύ διάβασμα τους έκανε κακό στη συμπεριφορά ή στις επαφές τους με το ανθρώπινο δυναμικό ; Μήπως η θέση του έδωσε αέρα και λειτουργεί σαν σχολάρχης ; Μήπως ΝΟΜΟΘΕΤΕΙ κιόλας ; Την να την κάνω εγώ την καλύτερη επιλογή ή την λύση ανάγκης του ΠΥΣΔΕ , αν μου φέρει στο σχολείο έναν ακοινώνητο και κάθε μέρα τρωγόμαστε ; Τι να τον κάνω αν είναι ευθυνόφοβος και φοβάται ακόμη και την σκιά του ; Για να βάζει μόνο υπογραφές στη δουλειά των άλλων ; ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ : 1) Καταργήστε τις στρατιωτικού τύπου νοοτροπίες με τους βαθμούς . Αν τοποθετηθεί δ/ντης ένας με Β΄ βαθμό αυτό δεν σημαίνει αποστρατεία των ανωτέρων . Στο κάτω – κάτω της γραφής διατυμπανίζαμε λογοδοσία . Τι έχετε να χάσετε αφού έτσι και αλλιώς εσείς έχετε την ευθύνη. 2) Προχωρήστε το βαθμολόγιο των αναπληρωτών . Είχαν κατατεθεί επερωτήσεις για αυτό και ήταν σχεδόν έτοιμο από τον κ. Λυκουρέντζο . Δεν κοστίζει τίποτα . Είναι η μόνη προϋπηρεσία που δεν αναγνωρίζεται βαθμολογικά αν και αναγνωρίζεται μισθολογικά . Σας θυμίζω ότι αναγνωρίζεται των ιδιωτικών εκπ/κών μετά τον διορισμό τους και αναγνωρίστηκε από την κ. Πετραλιά ακόμη και αναδρομικά (από το 1994) των 400 που διορίστηκαν στον ΟΑΕΔ πέρσι και φέτος . Μάλιστα κάποιοι από αυτούς έγιναν και δ/ντές σχολείων αν και θα ήταν σε δόκιμη θητεία 2 ετών μετά το ΦΕΚ διορισμού τους. Διαμαρτυρήθηκε κανείς ; Υπήρξε καμιά προσφυγή αρχαιότερου ; Έτσι θα «παίξουν » και άλλα στελέχη που αν μη τι άλλο είναι έμπειρα και αναξιοποίητα . 3) Τοποθετήστε εσείς , μετά από πρόσκληση των ενδιαφερομένων και μη δώσετε τη δυνατότητα σε συμψηφισμούς και συμφωνίες .Νομίζω ότι θα πρέπει να ρωτηθούν και οι διοικούμενοι από ποιους θα ήθελαν να διοικηθούν . Γιατί ; Μα γιατί γνωριζόμαστε μεταξύ μας . Περισσότερη δύναμη στους συλλόγους διδασκόντων ώστε να μην είναι απλά συνένοχο όργανο του κάθε δ/ντή . Ούτε Διοικητικά Εφετεία , ούτε τίποτα . Και το σπουδαιότερο , όλα θα γίνουν γρήγορα ! Όποιος αποδεικνύεται ανίκανος να πηγαίνει σπίτι του. Αν καταφέρετε και πείσετε τους συνδικαλιστές ότι δεν θα πρέπει να αναλάβουν τέτοιες θέσεις , θα ήταν ιδανική περίπτωση . 4) Αρκούν όμως μόνο τα στελέχη για να βρει η παιδεία το δρόμο της ; Μάλλον εσείς έχετε μεγάλο δρόμο να διανύσετε . ευχαριστώ