Αρχική Τεχνολογικό ΛύκειοΠοια είναι η άποψή σας για τη δομή του Τεχνολογικού Λυκείου, και για τις δυνατότητες που προσφέρει για πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;Σχόλιο του χρήστη Γεώργιος | 25 Ιουνίου 2011, 20:01
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Μια άλλη ακόμη δομή των τεχνοεπαγγελματικών λυκείων, μια από τα ίδια , αλλάζει υπουργός, αλλάζει η τυπική δομή του προγράμματος σπουδών, δεν αλλάζουν τα βιβλία, τα αναλυτική προγράμματα και το κυριότερο η νοοτροπία. Στην υπόλοιπη Ευρώπη η τεχνοεπαγγελματική εκπαίδευση βρίσκεται σε μεγάλα ποσοστά (πάνω από 70% ) ως προς το μαθητικό δυναμικό γιατί δίνουν προτεραιότητα σ΄ αυτή σε σχέση με την γενική εκπαίδευση. Πιστεύω ότι με το νέο πρόγραμμα μαθημάτων του Τεχνολογικού λυκείου δεν αλλάζει ουσιαστικά τίποτα, γιατί δεν έχει γίνει τίποτα για να αλλάξει η νοοτροπία και έτσι από τα γυμνάσια θα έρχεται πάλι ένα ποσοστό μαθητών του 25 – 30%, μαθητές με μαθησιακά προβλήματα και με ελλείψεις βασικών γνώσεων, χωρίς αυτοπεποίθηση, κλπ. Για να φτάσουμε στα επίπεδα του 75% της υπόλοιπης Ευρώπης στα τεχνοεπαγγελματικά λύκεια θέλει ΑΛΛΑΓΕΣ ΔΟΜΙΚΕΣ. Π.χ. 1. Δεν είναι δυνατόν ένας μαθητής που θέλει να γίνει για παράδειγμα γεωπόνος, επιστήμονας στην πληφοροφική, πολιτικός μηχανικός, οικονομολόγος, κλπ. να βγάζει Γενικό λύκειο (το οποίο δίνει μόνο γενικές γνώσεις), την στιγμή που πρέπει να υπάρχει ένα ΝΕΟ Τεχνοεπαγγελματικό λύκειο μέσα από το οποίο πέρα από τις βασικές γνώσεις που είναι απαραίτητες (Νεοελληνικών, μαθηματικών, φυσικής , Χημείας) είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ να διδαχθεί ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ μαθήματα σε ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ και ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ επίπεδο, γιατί μόνο μέσα από αυτά μπορεί να αποκτήσει ένας μαθητής τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες για να μπορεί να πει ότι τον ενδιαφέρει, του αρέσει, είναι ικανός να ασκήσει το μελλοντικό του επάγγελμα, να γνωρίσει μέσα από την ΠΡΑΚΤΙΚΗ άσκηση το μελλοντικό του επάγγελμα, να είναι σε θέσει να βάζει συγκεκριμένους επαγγελματικούς στόχους και να περνάει από εκεί σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Σε γενικές γραμμές μπορεί να γίνονται αυτά στο νέο τεχνολογικό λύκειο ΑΛΛΑ λείπουν οι απαραίτητες προϋποθέσεις για να αντιστραφεί η αναλογία 25 % Τεχνικά λύκεια και 75% γενικά λύκεια. Αυτές είναι: α. ΝΕΑ Βιβλία, εργασίες σε κάθε μάθημα , αυτοαξιολογηση μαθητών και εκπαιδευτικών. β. Εισαγωγή των μαθητών που θέλουν να γίνουν γεωπόνοι, μηχανικοί, πολιτικοί μηχανικοί, οικονομολόγοι, κλπ. σε ΑΕΙ και ΤΕΙ MONO από τα τεχνοεπαγγελματικα λύκεια, ενώ σε επαγγέλματα δικηγόρος, γυμναστής, δικαστής, κοινωνιολόγος, κλπ. MONO από τα γενικά λύκεια ( ο φόβος των καθηγητών γενικών μαθημάτων ότι θα έχουν ώρες δεν ευσταθεί γιατί απλά θα μετακομίσουν από το γενικό στο Τεχνοεπαγγελματικό λύκειο). Γ. Επιμόρφωση εκπαιδευτικών τεχνοεπαγγελματικών λυκείων. Δ. Δεν έπρεπε να καταργηθεί ο σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός (ΣΕΠ) από το τεχνολογικό λύκειο γιατί αυτός βοηθούσε σε μεγάλο βαθμό τον μαθητή στην αυτογνωσία του, στην εξερεύνηση των επαγγελμάτων που του ταιριάζουν , κλπ. Από το 2000 έχουν επιμορφωθεί πολλοί εκπαιδευτικοί στα πανεπιστήμια πάνω στο ΣΕΠ (ξοδεύτηκαν πάρα πολλά εκατομμύρια για την επιμόρφωση τους) και είναι απαραίτητο να αξιοποιηθούν ανάλογα στα νέα τεχνολογικά λύκεια. (Βλέπε σχετικό άρθρο στην εφημερίδα Κόσμος του Επενδυτή αυτής της βδομάδας του πανεπιστημιακού Θ. Κατσανέβα.) Όσο για τους μαθητές που δεν θέλουν να προχωρήσουν σε ΑΕΙ και ΤΕΙ και θέλουν να πάρουν μια επαγγελματική άδεια και πτυχίο μπορούν να φοιτούν στις υπάρχουσες Επαγγελματικές Σχολές και με μαθήματα γενικής παιδείας και με πρακτική άσκηση κοντά σε επαγγελματίες. Τέλος καταλαβαίνω τις σκοπιμότητες της λειτουργίας επαγγελματικών σχολών και σε άλλα υπουργία, αλλά πιστεύω ότι πολλές παράλληλες ταχύτητες εκπαίδευσης (που ουσιαστικά δεν μπορεί να τις ελέγξει του υπουργείο Παιδείας) δεν προσφέρουν ουσιαστικά τίποτα παραπάνω και δεύτερον τα έξοδα του κράτους με την οικονομική κρίση που περνάμε σήμερα αυξάνονται , άρα θα πρέπει να καταργηθούν. Τέλος πιστεύω ότι οι νέοι διευθυντές των Τεχνολογικών λυκείων πρέπει να κριθούν με νέους αξιολογικούς πινάκες το επόμενο σχολικό έτος γιατί εφ΄ όσον το νέο τεχνολογικό λύκειο θα λειτουργήσει από το επόμενο σχολικό έτος δεν είναι σωστό και δίκαιο να γίνουν οι νέοι διευθυντές με τον φετινό (άρα παλαιό) αξιολογικό πίνακα, αλλά με νέο, αφού τα δεδομένα το επόμενο σχολικό έτος θα είναι διαφορετικά : Α. και για το νέο τεχνολογικό σχολείο αλλά Β. και για τους καθηγητές που θα θέλουν να γίνουν διευθυντές σ΄ αυτά τα νέα σχολεία.