Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη ΑΝΤΩΝΗΣ | 27 Νοεμβρίου 2009, 00:31
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμη κ. Υπουργέ … Όταν θεσμοθετήθηκε πραξικοπηματικά και αντισυνταγματικά το ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών (1997) εισάγοντας ριζική διάκριση ανισότητας (λόγω και της αναδρομικής ισχύος του ) μεταξύ ήδη υπηρετούντων εκπαιδευτικών και εκείνων που ανέμεναν στην επετηρίδα , ήμουν ήδη 7 χρόνια απόφοιτος και φυσικά πλήρως απληροφόρητος για τις προθέσεις σας , αλλά κι αρκετά μεγάλος για αλλαγή προσανατολισμού επαγγελματικού . Επειδή επίσης , το σύστημα Πασόκ της κλήσης αναπληρωτών δια τηλεφώνου (αν είναι δυνατόν !! ) δεν μου έκανε ποτέ ως τότε την τιμή να με καλέσει , μολονότι γνωρίζω ότι προσκλήθηκαν πολλοί που αποφοίτησαν μετά από μένα , δεν μπόρεσα να έχω και κάποια προϋπηρεσία , προκειμένου να τύχω των ευνοϊκών διατάξεων περί αναπληρωτών που δρομολογήθηκαν στη συνέχεια . Ταυτοχρόνως διαπίστωσα , στο πλαίσιο της τότε διαβόητης μεταβατικής περιόδου ,ότι τεχνηέντως φούσκωσαν οι επετηρίδες , ίσως μέσω και των εξαγορασμένων ισοτιμιών από το αμαρτωλό ΔΙΚΑΤΣΑ εκείνης της εποχής … Έτσι αποκλείστηκα και από την προοπτική διορισμού μέσω της επετηρίδας …. Φυσικά στον πρώτο ΑΣΕΠ ήμουν έξω , όχι μέσα στις αίθουσες , διαμαρτυρόμενος για την άθλια μεθόδευση και την πλήρη απαξίωση των σπουδών και του πτυχίου μου , κατ’ επέκταση για την προσβολή στην προσωπικότητά μου . Ο τρόπος διεξαγωγής και αξιολόγησης στο διαγωνισμό εκείνο , οι πληροφορίες που ήρθαν στην δημοσιότητα μετά και ενισχύθηκαν στον αμέσως επόμενο διαγωνισμό , κατέστησαν πλήρη βεβαιότητα την υποψία που είχα εξαρχής , ότι επρόκειτο για το μεγάλο κόλπο , προκειμένου η κυβέρνηση σας να μεταθέσει επάνω μας τις ευθύνες του άκρατου ψηφοθηρικού λαϊκισμού με τον οποίο αντιμετώπισε την εκπαίδευση όλα τα προηγούμενα χρόνια , επιτρέποντας αθρόα εισαγωγή σε εκπαιδευτικές σχολές δίχως κανέναν προγραμματισμό , δημιουργώντας νέα τμήματα για να βολέψει ημέτερους πανεπιστημιακούς ή για να τονώσει δια της μεταφοράς εισοδήματος την τοπική οικονομία κ.λ.π. κ.λ.π. Πρόκειται για πολιτική που βαρύνει κυριότατα την διακυβέρνηση Πασόκ ήδη από το 1981.Πολιτική ανερμάτιστη όπως λ.χ. εμμέσως έχει παραδεχθεί ο νυν υπουργός κ. Μ. Χρυσοχοϊδης πριν κάποια χρόνια . Όλα αυτά τα χρόνια βέβαια , εργαζόμουν σε φροντιστήρια , κάνοντας παράλληλα και ιδιαίτερα μαθήματα .Έτσι , όταν αποφάσισα το 2002 να δώσω κι εγώ στο διαγωνισμό δεν είχα προλάβει να κάνω σοβαρή προετοιμασία ( στο μεταξύ είχαν βέβαια υποσταλεί οι σημαίες της εξέγερσης , φίλοι, συνάδελφοι αναπληρωτές σιώπησαν αιδημόνως , εξαγοράζοντας τη σιωπή τους με την πρόσληψη βάσει ποσόστωσης κ.λ.π. ) .Παρόλα αυτά , στηριζόμενος στις γνώσεις και την εμπειρία μου πήγα και έδωσα τις ασεπίτικες εξετάσεις . Και ω του θαύματος , τοποθετήθηκα στη αξιοζήλευτη κατηγορία των επιτυχόντων - αποτυχόντων !! Να μιλήσω για την επιστημονική σοβαρότητα του διαγωνισμού ; Το επίπεδο των θεμάτων και τη σαθρότητα της αξιολόγησης; Οι συνάδελφοι ομοιοπαθούντες το κατανοούν άριστα .. Μια πρόχειρη περιήγηση στο διαδίκτυο , στο λήμμα «ενστάσεις έναντι του ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών» θα σας βγάλει υπεραρκετό υλικό κ. Υπουργέ , υλικό στηριζόμενο μάλιστα σε αναλυτική επιστημονική βιβλιογραφία , η οποία τεκμηριώνει πλήρως τη σαθρότητα του συστήματος ΑΣΕΠ. Και φυσικά δεν μιλάω για τη βαρβαρότητα των 10 ωρών εξέτασης τότε, σε αίθουσες παγωμένες μέσα στο καταχείμωνο κ.λ.π. κ.λ.π. Δεν είναι δυνατόν να σας απασχολούν σοβαρά αυτά τα ήσσονος σημασίας ζητήματα που ταλαιπωρούν ορισμένους πληβείους … Λοιπόν , επιτυχών μεν του ΑΣΕΠ 2002, αλλά ούτε αναπληρωτής , ούτε ωρομίσθιος δε !!! Έτσι πήγα κι εγώ στο πασοκικό βουλευτικό γραφείο για ολίγα ψιχία ωρομισθίας στην πρόσθετη … και τα άδραξα … Και φρικίασα όταν είδα τι συμβαίνει … Αλλά θα πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από μένα …. 'Εκτοτε δεν ασχολήθηκα με τα πρασινογάλαζα βισματα και τα κονέ σας , που όψιμα ανακαλύψατε και αποκηρύσσετε. Θεώρησα απλώς πολυ πιο ουσιαστικό να παραμείνω σ' αυτό που κάνω χρόνια με αρκετή επιτυχία .Να έχω και την αξιοπρέπειά μου που λένε ... Σήμερα,όμως "ευνοημένος" από την τελευταία ρύθμισή σας περί πρόσληψης στην Π.Δ.Σ. βάσει παλαιότητας πτυχίου,βρίσκομαι να κάνω κάποιες ώρες σε δυσπρόσιτη περιοχή , ευελπιστώντας να αυξήσω τα ελάχιστα μόρια μου , αυτά που λέτε τώρα ότι θα μου αναγνωρίσετε μόνο αν ξαναεπιτύχω στο ΑΣΕΠ… Αν δεν απατώμαι , τα μόρια της παλαιάς εκείνης επιτυχίας μου τα έχω ήδη χάσει .. Γιατί άραγε κ. Υπουργέ? Βαραίνουν πολύ το φάκελό μου αν μένουν μέσα όλα αυτά τα χρόνια ? Τέλοσπάντων , δεν έδωσα ξανά στο ΑΣΕΠ, ούτε σκέφτομαι να ξαναδώσω , διότι απλούστατα σέβομαι τον εαυτό μου και την προσωπικότητά μου και δεν σκοπεύω να σας κάνω τη χάρη να γίνω συμμέτοχος – συνένοχος στις μεθοδεύσεις σας … (Είναι αυτό που λένε άρνηση εκ πεποιθήσεως , διότι βλέπετε κάποιοι παραμένουν ξεροκέφαλοι , ανίκανοι προς συμμόρφωσιν στας υποδείξεις) ..Διότι η ασεπίτικη αξιολόγηση που προτείνετε , συνδυαζόμενη με την πολιτική μειωμένων διορισμών ,θα οδηγήσει στην υπερσυσσώρευση υποψηφίων και θα εξακοντίσει τα ποσοστά αποτυχίας σε δυσθεώρητα ύψη , εξαιρετικά βολικά για εσάς ίσως και την επικοινωνιακή σας πολιτική , όχι όμως για την προσωπική μου ηθική και αισθητική .. Για να μην σας κουράζω άλλο κ. υπουργέ Θέλετε πράγματι να κάνετε ριζική τομή στην εκπαίδευση διασώζοντας ταυτόχρονα και το όποιο ηθικό κύρος σας ( προσωπικά και πολιτικά ) έναντι των μαχόμενων εκπαιδευτικών της αναπλήρωσης και της ωρομισθίας δίχως τους οποίους δεν λειτουργούν τα σχολεία ? Ρωτήστε και τους συλλόγους αναπληρωτών και ωρομισθίων , αναζητήστε τις προτάσεις τους , προχωρήστε σε ουσιαστική σύνθεση απόψεων .. Προσωπικά και λόγω της πολυετούς πείρας μου στα Φροντιστήρια ( που όλοι τα κατηγορούν , αλλά την ίδια στιγμή αναγνωρίζουν την αποτελεσματικότητά τους ) μπορώ να σας δώσω ένα πρόχειρο περίγραμμα για το πώς εγώ θα ήθελα το αυριανό δημόσιο σχολείο , στελεχωμένο με περήφανους κι αξιοπρεπείς εκπαιδευτικούς κι όχι με ψοφοδεείς κι αντιπαραγωγικούς πένητες ,οικονομικά άμα τε ηθικοπνευματικά - ολοήμερο σχολείο και μαζικούς διορισμούς άμεσα στην εκπαίδευση από τους ήδη καταρτισθέντες πίνακες αναπληρωτών και ωρομισθίων μέχρι μηδενισμού τους , με παράλληλη θέσπιση υποχρεωτικής και μέσω κινήτρων δημόσιας επιμόρφωσης και αξιολόγηση σε ετήσια βάση από ανεξάρτητο σώμα αξιολογητών με συνταγματική κατοχύρωση της ανεξαρτησίας του , υπόλογο σε υπερκείμενη ανώτατη , επίσης ανεξάρτητη αρχή , λ.χ. ανώτατο συμβούλιο Παιδείας ..(εννοείται πέραν κι έξω από τις εκάστοτε ηγεσίες του υπουργείου και τις διαδοχές των κυβερνήσεων .Μιλάμε για όργανο εθνικού κύρους , με επιστημονική αρτιότητα , εκπαιδευτική συμμετοχή και καθολική , διακομματική αποδοχή) - Διαφοροποίηση αποδοχών και ιεραρχικής εξέλιξης βάσει της αιτιολογημένης , πολύπλευρης και διάφανης εντός της τάξης αξιολόγησης και τοποθέτηση σε άλλες διοικητικές θέσεις , αν κρίνεται παιδαγωγικά - διδακτικά ανεπαρκής ο εκπαιδευτικός ( της αξιολόγησης αυτής όμως , που θα λαμβάνει υπόψιν τις ιδιαιτερότητες μεταξύ σχολείων , κοινωνικής, οικονομικής προέλευσης μαθητών κ.α. θα έχει προηγηθεί δημόσια και ουσιαστική επιμόρφωση , όχι δήθεν επιμόρφωση ή μέσω δαπανών που θα επιβαρύνουν αποκλειστικά τον εκπαιδευτικό … ) - Κατάργηση του εξωνημένου (βλέπε βιομηχανία φροντιστηρίων σχετικών ) και παντοιοτρόπως ανυπόληπτου ΑΣΕΠ ,το οποίο αναπαράγει τη φαυλότητα δίκην επίφασης αξιοκρατίας . Είναι ιταμό να απαιτείτε από κάθε Έλληνα πολίτη εκπαιδευτικό που φυσικά δεν ζει κάτω από τις ίδιες οικονομικές , επαγγελματικές , οικογενειακές κ.α. συνθήκες να δίνει εξετάσεις ανά διετία , να επιτυγχάνει , αλλά να αποτυγχάνει ταυτόχρονα, εξαιτίας της δικής σας αλλοτινής πολυετούς φαυλότητας των προσλήψεων πολλών ταχυτήτων ,αλλά και του τωρινού σχεδιασμού σας για πολιτική διόγκωσης των υποψηφίων και μείωσης των θέσεων . -Κατάργηση επίσης εν ευθέτω χρόνω του ονείδους της αναπλήρωσης και ωρομισθίας και της συνεπαγόμενης απώλειας της ζωής και της περηφάνιας προς άγραν μορίων.Η κατάσταση αυτή μπορεί να γίνει ανεκτή μόνο για όσο διάστημα κρίνεται αναγκαίο ,προκειμένου να απορροφηθούν σταδιακά με πλήρες ωράριο όλοι οι συνάδελφοι. Να πριμοδοτηθούν επίσης σε προτεραιότητα διορισμού όσοι εξ' αυτών επιλέξουν και παραμείνουν σε δυσπρόσιτες θέσεις . - Περιορισμός δραστικός κι άμεσος των εισαγομένων σε εκπαιδευτικές σχολές και πλήρης αναμόρφωση αυτών και αναβάθμιση του διάτρητου κύρους τους όλα αυτά τα χρόνια ( εγώ λ.χ. μπήκα στη φιλοσοφική το 1986 με μέσο όρο 18 . 9 και ήμουν μάλλον από τους τελευταίους στη σειρά, όχι με 12. 5 όπως μπήκαν κάποιοι πρόπερσι στη σχολή της πόλης μου .... ) Επίσης, καθορισμός ξεχωριστών εκπαιδευτικών κατευθύνσεων στις σχολές μας , όπου και θα γίνονται οι όποιες ουσιαστικές επιλογές των μελλοντικών καθηγητών , προκειμένου να αποφοιτεί κάποιος με την ουσιαστική αξιολογική επικύρωση ενός πανεπιστημιακού τίτλου κι όχι της ασεπίτικης δήθεν αξιολόγησης σε ερωτήσεις τύπου τηλεπαιχνιδιού και "αξιολογημένος" από ανθρώπους που ακόμη αγνοούμε ποια ακριβώς είναι η κατάρτισή τους και κυρίως ποια τα κριτήρια της αξιολόγησης που ασκούν . - Ας φύγουν τέλος λίγο νωρίτερα μέσω κινήτρων οι οδεύοντες προς σύνταξη για να απελευθερωθούν θέσεις κι ας περιμένουν επίσης κάποια (λίγα ) χρόνια οι νεότεροι , κυρίως όσοι φοιτούν ή πρόκειται να εισαχθούν στα αμέσως επόμενα χρόνια , μέχρις ότου εξισορροπηθεί το σύστημα και αποκατασταθούν οι βαρύτατες αδικίες . (εμείς περιμένουμε μια 20αετία ...ακούσια θύματα της παλαιοπασοκικής κοπής εκπαιδευτικής "σοφίας" σας.... Ας θυσιαστεί λοιπόν λίγος ακόμη χαμένος χρόνος από τους νεότερους στο βωμό των ριζοσπαστικών οραμάτων της νεοπασοκικής κοπής σοφίας ...) φρονώ ότι η φιλοσοφία των παραπάνω προτάσεων, η οποία εν πολλοίς αντλείται από την επί 17 χρόνια εμπειρία μου στον ιδιωτικό φροντιστηριακό τομέα , μπορεί να αποτελέσει και βασικό κανόνα προσανατολισμού για τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, αν οι κρατούντες ενδιαφέρονται πραγματικά για εξυγίανση , αποδοτικότητα και λειτουργικότητα του δημοσίου τομέα και κυρίως για τόνωση της ανταγωνιστικότητας του έναντι του ιδιωτικού .....Και αν βεβαίως , στην περίπτωση των εκπαιδευτικών ,διαθέτουν έστω και στοιχειωδώς αίσθηση δικαίου .... ΥΓ. Κάτι τελευταίο κ. Υπουργέ : Εξηγήστε μου σας παρακαλώ τη φόρμουλα βάσει της οποίας το υπουργείο Οικονομικών αναγνωρίζει την εργασία μου ως εκπαιδευτικού στα Φροντιστήρια , την οποία και φορολογεί ,αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο και με το υπουργείο Παιδείας , μολονότι κατέθεσα σχετικό αντίγραφο του πτυχίου μου σε γραφείο της διεύθυνσης του υπουργείου σας , προκειμένου να εργαστώ σε Φροντιστήρια. Επίσης , έχω διετή προϋπηρεσία σε τριτοβάθμιο ίδρυμα (Τ.Ε.Ι. ) ως ωρομίσθιος και σχετικό συγγραφικό έργο. Γιατί ούτε αυτά αναγνωρίζονται ως προυπηρεσία για τη δευτεροβάθμια ?? Αν το πρόβλημά σας είναι , όπως μου εξομολογήθηκε κομματικό σας στέλεχος , ότι δεν μπορείτε να πιστοποιήσετε τα φροντιστήρια , γιατί και αυτό το πρόβλημά σας το μεταθέτετε σε μένα και μερικές ακόμη δεκάδες χιλιάδες συναδέλφων μου ??