Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Νάτσης Κώστας | 27 Νοεμβρίου 2009, 00:36
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κυρία Υπουργέ, παρακολουθώ πράγματι με πολύ ενδιαφέρον το διάλογο που γίνεται αυτές τις ημέρες σχετικά με τα θέματα της εκπαίδευσης, τόσο στα ΜΜΕ όσο και στην ηλεκτρονική του μορφή. Είναι αλήθεια ότι κατατίθενται σημαντικές απόψεις και αυτό δείχνει το ενδιαφέρον κυρίως των εκπαιδευτικών αλλά και όλης της ελληνικής κοινωνίας στο ευρύτερο ζήτημα της παιδείας μας. Θεωρώ όμως, ότι η όλη συζήτηση εξελίσσεται σε λάθος βάση. Όλοι τοποθετούνται σε ένα πλαίσιο κειμένου το οποίο εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να λύσει κανένα απολύτως πρόβλημα από αυτά που επιδιώκει. Πιστεύετε αλήθεια ότι αν ένα μεταπτυχιακό μοριοοδτηθεί με 4 ή 6 μονάδες ή μια μετεκπαίδευση με 2 ή 4 μονάδες κ.α. μπορεί να διορθώσει ένα τόσο στρεβλό και κομματοκρατούμενο σύστημα; Πιστεύετε αλήθεια ότι μοριοδοτώντας διαφορετικά τα όποια κριτήρια ισχύουν ή δεν ισχύουν για τις μεταθέσεις, τις αποσπάσεις ή τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών θα αλλάξετε ένα τόσο αυτοαναφορικό και γραφειοκρατικό σύστημα; Κυρία Υπουργέ, νομίζω πως αυτή η λογική του διαλόγου απλά ανακατεύει και αναδεικνύει τα προβλήματα, αφήνει τη δυσοσμία ενός σάπιου συστήματος να αιωρείται αλλά επί της ουσίας δε μπορεί να δώσει καμία απολύτως λύση. Ακριβώς σε αυτή την κατεύθυνση κινείται βέβαια και το πόρισμα "της επιτροπής Μπαμπινιώτη". Χρειάστηκαν εννέα μήνες συζήτηση για ένα τόσο επιφανειακό και γενικόλογο κείμενο χωρίς καμία ουσία, επιστημονική τεκμηρίωση ή ρήξη με το φαύλο και αναποτελεσματικό εκπαιδευτικό σύστημα. Κυρία Υπουργέ, πιστεύω ότι ο ελληνικός λαός δεν σας (μας) εξέλεξε για να διαχειριστείτε και να εξωρϊσετε με τα ίδια κακόγουστα υλικά ένα εκπαιδευτικό σύστημα που στηρίζεται στην έντονη εσωστρέφεια, στον απομονωτισμό στον άκρατο εμπειρισμό και στις μονοδιάστατες γραμμικές λογικές του, αλλά για να ανατρέψετε τις υπάρχουσες δομές του και να οργανώσετε ένα νέο με καινούριους θεσμούς, πρακτικές και αντιλήψεις που θα είναι απαλλαγμένο από τους συμβολισμούς και τις εξιδανικεύσεις του παρελθόντος. Κυρία υπουργέ, τολμήστε και καταθέστε ένα νέο νόμο πλαίσιο, αντίστοιχο και ανατρεπτικό με αυτόν που το 1985 τόλμησε τότε ο πολιτικός σας χώρος με τον Ν. 1566 (με την ανατροπή του επιθεωρητισμού). Ανατρέψτε την υπάρχουσα δομή στην Α/θμια και Β/θμια εκπ/ση για να απαλλάξετε από τις αγκυλώσεις και την κομματοκρατία που τη δεσμεύει. Καταργήστε τους παρωχημένους θεσμούς (διευθυντές, προϊσταμένους, σχ. συμβούλους, συμβούλια, υπεύθυνους και ανεύθυνους διαφόρων προγραμμάτων κ.α.) και μαζί άκυρώστε όλες τις αρνητικές υποδηλώσεις που τους ακολουθούν. Ανατρέψτε τον διοικητισμό που εξέθρεψε το ρουσφέτι και και ο κυβερνητικός συνδικαλισμός. Οργανώστε έναν γόνιμο και επιστημονικό διάλογο με στόχο να οικοδομήσουμε σύγχρονες μορφές διοίκησης, επιμόρφωσης, αξιολόγησης και ελέγχου της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.Ως εκ τούτου, θεωρώ ότι είναι ανάγκη να αλλάξει η βάση του διαλόγου σε μια λογική ανατροπής του υπάρχοντος εκπαιδευτικού συστήματος και τότε να είστε σίγουρη ότι όλοι θα προσφέρουν τις ιδέες τους και δε θα αναλίσκονται απλά σε μια συζήτηση η οποία μοιάζει περισσότερο με το αγαπημένο παιχνίδι της κολοκυθιάς (για τα μόρια), αλλά θα είναι προσανατολισμένη σε μια ουσιαστική παρέμβαση για την οικοδόμηση ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού συστήματος. Κυρία Υπουργέ, πολύ σωστά θέσατε το γενικό σας εναρκτήριο για το διάλογο σύνθημα: Πρώτα ο μαθητής. Μην το ακυρώνετε όμως στην πράξη, με τη λανθασμένη βάση του διαλόγου που ακολουθείτε. Καλέστε σε ένα διάλογο γόνιμης αποδόμησης του εκπαιδευτικού συστήματος, ώστε να απελευθερωθούν δημιουργικές δυνάμεις (πιστέψτε με είναι πολλές στο χώρο της εκπαίδευσης)οι οποίες θα συνδράμουν με τις ιδέες, τις επιστημονικές θέσεις και τη διάθεση προσφοράς στην οικοδόμηση ενός εκπαιδευτικού συστήματος που θα παράγει προστιθέμενη αξία για την κοινωνία και δε θα κατατρώει τις σάρκες της αναμασώντας παρωχημένες πληροφορίες και πρακτικές.Ζητώ συγνώμη γιατί δεν ακολούθησα τη μίζερη για μένα λογική των μορίων, αλλά επιφυλλάσσομαι προσωπικά να καταθέσω στα πλαίσια ενός τέτοιου διαλόγου τις κατασταλλαγμένες απόψεις μου, ώστε να εξειδικεύσω τις νέες δομές τις οποίες πιστεύω ότι πρέπει να έχει ένα τέτοιο εκπαιδευτικό σύστημα. Καλή επιτυχία στο έργο σας. Νάτσης Κώστας