Αρχική Τεχνολογικό ΛύκειοΠιστεύετε ότι ο σύλλογος διδασκόντων και ο διευθυντής του Τεχνολογικού Λυκείου θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να προσκαλούν στο σχολείο εμπειρογνώμονες, επιστήμονες, επαγγελματίες κλπ ή εκπροσώπους φορέων, επιχειρήσεων, οργανισμών κλπ, προκειμένου να συνδράμουν με τις εξειδικευμένες γνώσεις τους στην υποβοήθηση του εκπαιδευτικού έργου;Σχόλιο του χρήστη ΜΑΣΕΛΗΣ ΣΥΜΕΩΝ | 26 Ιουνίου 2011, 13:40
Είναι προφανές ότι η τεχνολογική εκπαίδευση των μαθητών πρέπει να αποσκοπεί και στη ενσωμάτωση των αποφοίτων της στη ρεαλιστική εργασιακή πραγματικότητα. Πέραν των διακριτών επαγγελματικών δικαιωμάτων της ειδικότητας των αποφοίτων, είναι απαραίτητη η συνεχής πληροφόρηση των μαθητών ή/και αποφοίτων στην τρέχουσα τεχνολογία, η ενημέρωσή τους στις τρέχουσες εργασιακές απαιτήσεις, λαμβάνοντας υπόψη φυσικά τις τοπικές ή/και τις εθνικές οικονομικές - κοινωνικοπολιτικές συγκυρίες, καθώς και η ενημέρωσή τους στις δυνατότητες αξιοποίησης των προσόντων που έχουν αποκτηθεί από το τεχνολογικό λύκειο στην πράξη, στην εργασία, στην τοπική κοινωνία. Επειδή λοιπόν το κυρίαρχο ζητούμενο για κάθε απόφοιτο Τεχνολογικού Λυκείου είναι η αποδοχή του από την κοινωνία, η εύρεση εργασίας και η επαγγελματική του καταξίωση, ενώ το ζητούμενο παράλληλα από τους εργοδότες - επιχειρήσεις - Οργανισμούς, κλπ, είναι η πρόσληψη πιστοποιημένων τεχνικών - διοικητικών ή λοιπών υπαλλήλων με δυνατότητα μετεξέλιξης, ώστε να ανταποκριθούν ανταγωνιστικά στο χώρο τους, θεωρώ ότι η συνεχής και προγραμματισμένη αμφίδρομη συνεργασία των εκπαιδευτικών του Τεχνολογικού Λυκείου με τους Οργανισμούς ή/και τις επιχειρήσεις της τοπικής κοινωνίας μπορεί να αποδόσει υπέρ των μαθητών. Ο σύλλογος διδασκόντων μαζί με το διευθυντή του Τεχνολογικού Λυκείου είναι δυνατόν μετά από κοινή απόφασή τους και σε συνεννόηση με το σύλλογο γονέων και μαθητικών κοινοτήτων, να οργανώσουν συγκεκριμένο Πρόγραμμα παρακολούθησης εξειδικευμένων γνώσεων των μαθητών από καταξιωμένους επαγγελματίες ή/και εκπροσώπους επιχειρήσεων ή διαφόρων Οργανισμών, σε άμεση συνεργασία με τον εκάστοτε εκπαιδευτικό του μαθήματος, προκειμένου να επιτευχθεί πληρέστερα ο εκπαιδευτικός σκοπός του σχολείου (δηλαδή πέραν από τις απαιτούμενες θεωρητικές και εργαστηριακές γνώσεις του αναλυτικού ωρολογίου προγράμματος να υπάρχει συμμετοχικότητα στη μάθηση, ενδιαφέρον και κίνητρο για βελτίωση). Στην κατεύθυνση αυτή συμβάλλουν η ενημέρωση στην τρέχουσα τεχνολογία, στο τρέχον εργασιακό καθεστώς, στις εργασιακές απαιτήσεις, η πραγματοποίηση εκπαιδευτικών επισκέψεων, οι ομαδικές ή/και ατομικές εργασίες των μαθητών που θα παρουσιαστούν στο τέλος του διδακτικού έτους με βράβευση της πληρέστερης εργασίας και ανάρτησή της στην ιστοσελίδα του σχολείου.