Αρχική Τεχνολογικό ΛύκειοΠοια είναι η άποψή σας για τη δομή του Τεχνολογικού Λυκείου, και για τις δυνατότητες που προσφέρει για πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;Σχόλιο του χρήστη ΚΑΡΑΚΑΣΙΔΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ | 27 Ιουνίου 2011, 20:26
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το υπουργείο θα πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι ανεξάρτητα με το πώς ονομάζουμε τα επαγγελματικά λύκεια (τεχνικά, τεχνολογικά, κτλ) και τα μαθήματα τους, η ουσία παραμένει η ίδια. Πρέπει να δοθεί αξία σε αυτούς που αποφοιτούν από αυτά. Με την εισαγωγή που κάνετε στην διαβούλευση δείχνετε την απροθυμία σας προς αυτή την κατεύθυνση. Τους χαρακτηρίζετε «ως επαγγελματίες μεσαίου επιπέδου» και ότι το λύκειο αυτό θα τους ενισχύσει «όλες εκείνες τις ικανότητες που θα τους καταστήσουν σωστούς ανθρώπους και ενεργούς πολίτες» . Έτσι λοιπόν προδιαγράφετε τους μαθητές που θα ακολουθήσουν το «νέο» τεχνολογικό λύκειο που θα δημιουργήσετε. Ανθρώπους δηλαδή που δεν έχουν φιλοδοξίες και θα γίνουν μεσαίου επιπέδου επαγγελματίες και ανθρώπους με αποκλίνουσα συμπεριφορά που πρέπει να γίνουν «σωστοί άνθρωποι» αφού δεν το καταφέρατε μέχρι το γυμνάσιο. Με αυτή την προσέγγιση είστε καταδικασμένοι να αποτύχετε και εμείς οι φορολογούμενοι να πληρώσουμε άλλη μία αποτυχία. Πως περιμένουμε να αναβαθμιστεί το τεχνικό λύκειο και ο ρόλος του αν δεν προσελκύει μαθητές με διάθεση για μάθηση και φιλοδοξίες; Μιλάτε για τις άλλες χώρες της Ευρώπης και την ισάξια εκτίμηση που απολαμβάνουν από την κοινωνία οι απόφοιτοι τεχνικών σχολών και πανεπιστημίων, όμως εσείς, το κράτος δημιουργήσατε αυτή την διαφοροποίηση με την αντιμετώπιση μέσα από τα λόγια σας αλλά πρωτίστως τα έργα σας. Πρώτα εσείς πρέπει να δώσετε αξία στον θεσμό και τους αποφοίτους των τεχνολογικών λυκείων με • σύγχρονα εξοπλισμένα εργαστήρια όπου θα μπορούν να εφαρμόζουν αυτά που ορίζουν τα θεωρητικά μαθήματα • καθηγητές επαγγελματικά καταρτισμένους πάνω στο μαθήματα που διδάσκουν • ουσιαστικό σύστημα αξιολόγησης που δεν θα επιτρέπει να αποφοιτά και ο γνώστης και ο άσχετος (και όχι ας το περάσουμε το καημένο το παιδί για να πάρει απολυτήριο, όπως συνήθως συμβαίνει) • δυνατότητα περεταίρω ανάπτυξης των ικανοτήτων τους που μπορεί να φτάνει μέχρι την αντίστοιχη ανώτατη βαθμίδα της ειδικότητας τους όπου μάλιστα θα πλεονεκτούν συγκριτικά με τους τελειόφοιτους των γενικών λυκείων. Μόνο όμως εφαρμόζοντας όλες αυτές τις προϋποθέσεις θα μπορέσετε να πραγματοποιήσετε ένα αξιόλογο, σεβαστό από την κοινωνία και τους μαθητές τεχνολογικό λύκειο που θα το επιλέγουν γονείς και μαθητές χωρίς προκαταλήψεις και θα προσελκύει αξιόλογα μυαλά (γιατί όχι; άλλωστε βλέπουμε πως καίγονται τα ικανά μυαλά στην Ελλάδα με το πέρασμά τους από τα πανεπιστήμια. Στρατιές ανθρώπων που δεν χρειάζονται στην αγορά εργασίας). Αν ένα σύστημα είναι λάθος όπως το τρέχον, τότε χρειάζονται ριζικές μεταβολές για να αλλάξει και όχι μικρές φοβισμένες κινήσεις που κάνετε εσείς.