Αρχική Τεχνολογικό ΛύκειοΜε ποιους τρόπους πιστεύετε ότι μπορούν να συμβάλλουν οι εκπαιδευτικοί της κάθε ειδικότητας και οι κοινωνικοί εταίροι στην εφαρμογή του θεσμού της πρακτικής άσκησης και της μαθητείας; Σε ποιο βαθμό μπορεί να συμμετέχει στην υλοποίηση αυτών των θεσμών η Τοπική Αυτοδιοίκηση; Θα μπορεί η πρακτική άσκηση ή η μαθητεία να εφαρμόζεται και τους καλοκαιρινούς μήνες; Από ποιους θα ασκείται η εποπτεία εφαρμογής της μαθητείας; Ποια κίνητρα μπορούν να δοθούν στους εργοδότες για να προσφέρουν θέσεις μαθητείας;Σχόλιο του χρήστη Μαρία Μαυρομμάτη | 27 Ιουνίου 2011, 23:17
Η πρακτική είναι κάτι χρήσιμο και πολύ σημαντικό για την επαγγελματική εμπειρία του μαθητή. Καταρχήν του δίνεται η δυνατότητα να έρθει σ’ επαφή με επαγγελματίες του χώρου, να αποκομίσει μία επαγγελματική εμπειρία, που αργότερα θα τον καταστήσει έναν καλό επαγγελματία. Είναι πολύ σημαντικό η πρακτική άσκηση να γίνει μετά το τέλος της Γ’ τάξης (ίσως προαιρετικά για ένα τρίμηνο) και στην Δ’ τάξη(για ένα εξάμηνο υποχρεωτικά) . Το μοντέλο πρακτικής άσκησης του Α-ΤΕΙ νομίζω ότι λειτουργεί πολύ καλά. Ο εκπαιδευτικός (της ειδικότητας) θα πρέπει να είναι δίπλα στο μαθητή και να έχει συμβουλευτικό χαρακτήρα, να μπορεί ο εκπαιδευτικός να ελέγχει την πρόοδο του μαθητή, χωρίς όμως να επεμβαίνει στα εσωτερικά της εργασίας. Υπάρχουν ειδικότητες όπως η δική μου , Συντήρηση έργων τέχνης, που κάλλιστα οι μαθητές θα μπορούσαν να κάνουν τη πρακτική τους άσκηση σε πολλά Μουσεία, και Εφορείες αρχαιοτήτων της χώρας, (παρουσιάζεται μεγάλη έλλειψη συντηρητών σε ανασκαφές κυρίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες) αλλά ακόμη και σε ιδιώτες. Εμείς οι εκπαιδευτικοί είμαστε σε θέση να βρίσκουμε αυτές τις θέσεις εργασίας, αν αυτό μας ζητηθεί. Πολλές φορές αναφέρεται ο ρόλος της τοπικής αυτοδιοίκησης, για την εύρεση εργασίας, σωστά μεν αλλά μη ξεχνάμε ότι υπάρχουν και ειδικότητες που δεν συνδέονται απαραίτητα.