Θα συμφωνήσω με τον Ανδρέα Γεωργιάδη (σχόλιο http://www.opengov.gr/ypepth/?c=10408).
Είμαι φοιτητής Ιατρικής σχολής και από την προσωπική μου πείρα, η τεράστια πλειοψηφία των μαθημάτων, δεν καλύπτεται από ένα μόνο βιβλίο.
Θα θέσω δύο παραδείγματα από την Ιατρική Αθήνας για να κατανοήσετε πόσο αδύνατο είναι να πάρει τη σωστή μόρφωση ένας φοιτητής με ένα μόνο βιβλίο:
1) Στη Φυσιολογία Χειμερινού Εξαμήνου, η ύλη είναι αυτή (http://physiology.med.uoa.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=153&Itemid=196&lang=el). Όπως μπορείτε να δείτε, περιλαμβάνει κεφάλαια από 6 τόμους. Φανταστείτε την πιθανότητα να μπορεί να διαβάσει σωστά ένας φοιτητής, με επιλογή ενός και μόνο βιβλίου! Η βιβλιοθήκη επιστημών υγείας λόγου χάρη, δε μπορεί, βέβαια, να καλύψει ταυτόχρονη ανάγκη 300 φοιτητών για τα ίδια συγγράμματα!
2)Η Ανατομία Χειμερινού εξαμήνου, περιλαμβάνει και την περιγραφική του κεντρικού νευρικού συστήματος. Μέχρι πέρσι παίρναμε σύνολο 9 βιβλία (Άτλαντες "Προμηθέας" 3 τόμοι, Ανατομική Platzer 3 τόμοι, Snell Περιγραφική Ανατομική Κ.Νευρικού, Fitzgerald περιγραφική ανατομική Κ.Νευρικού και χρειάστηκε να γίνει διευθέτηση για να πάρουμε τον τόμο Grey's Anatomy του εαρινού εξαμήνου για το χειμερινό). Όλα ήταν πολύ σημαντικά. Ειδικά όσον αφορά τους άτλαντες, θέλω για ακόμη μια φορά να τονίσω πόσο άδικη ήταν η απόσυρση του προεδρικού διατάγματος (ΠΔ 226/2007), που προβλέπει ότι οι άτλαντες δε θεωρούνται συγγράμματα προς επιλογήν, αλλά υποχρεωτικά προς διανομή. Η συγκεκριμένη διαγραφής της πρόνοιας, πλήττει την εκπαίδευση που παρέχεται στους φοιτητές της Ιατρικής σχολής, αφού έτσι περικόπτονται 7 απαραίτητοι άτλαντες (π.χ. ανατομίας, καρδιολογίας, ιστολογίας) και ένα λεξικό ορολογίας σε βάρος των συγγραμμάτων μελέτης των αντίστοιχων μαθημάτων. Η σημαντικότητα των ατλάντων φαίνεται από την κατ'εξακολούθηση αναφορά τους ως συγγράμματα που οι φοιτητές δικαιούνται ανεξαρτήτων επιλογής συγγραμμάτων (παράδειγμα φέρνω πως η πρόνοια αυτή ισχύει από το 84 και επαναλαμβάνεται ετησίως π.χ. Φ.12/15798/Β3).
Πραγματικά θέλουμε γιατρούς που δεν έχουν αρκετά βιβλία για να κάνουν μια καλή διάγνωση, μηχανικούς να μη μπορούν να εκπονήσουν μια σωστή μελέτη, νομικούς να υπηρετούν σωστά τη δικαιοσύνη κ.ό.κ;
Θα συμφωνήσω με τον Ανδρέα Γεωργιάδη (σχόλιο http://www.opengov.gr/ypepth/?c=10408). Είμαι φοιτητής Ιατρικής σχολής και από την προσωπική μου πείρα, η τεράστια πλειοψηφία των μαθημάτων, δεν καλύπτεται από ένα μόνο βιβλίο. Θα θέσω δύο παραδείγματα από την Ιατρική Αθήνας για να κατανοήσετε πόσο αδύνατο είναι να πάρει τη σωστή μόρφωση ένας φοιτητής με ένα μόνο βιβλίο: 1) Στη Φυσιολογία Χειμερινού Εξαμήνου, η ύλη είναι αυτή (http://physiology.med.uoa.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=153&Itemid=196&lang=el). Όπως μπορείτε να δείτε, περιλαμβάνει κεφάλαια από 6 τόμους. Φανταστείτε την πιθανότητα να μπορεί να διαβάσει σωστά ένας φοιτητής, με επιλογή ενός και μόνο βιβλίου! Η βιβλιοθήκη επιστημών υγείας λόγου χάρη, δε μπορεί, βέβαια, να καλύψει ταυτόχρονη ανάγκη 300 φοιτητών για τα ίδια συγγράμματα! 2)Η Ανατομία Χειμερινού εξαμήνου, περιλαμβάνει και την περιγραφική του κεντρικού νευρικού συστήματος. Μέχρι πέρσι παίρναμε σύνολο 9 βιβλία (Άτλαντες "Προμηθέας" 3 τόμοι, Ανατομική Platzer 3 τόμοι, Snell Περιγραφική Ανατομική Κ.Νευρικού, Fitzgerald περιγραφική ανατομική Κ.Νευρικού και χρειάστηκε να γίνει διευθέτηση για να πάρουμε τον τόμο Grey's Anatomy του εαρινού εξαμήνου για το χειμερινό). Όλα ήταν πολύ σημαντικά. Ειδικά όσον αφορά τους άτλαντες, θέλω για ακόμη μια φορά να τονίσω πόσο άδικη ήταν η απόσυρση του προεδρικού διατάγματος (ΠΔ 226/2007), που προβλέπει ότι οι άτλαντες δε θεωρούνται συγγράμματα προς επιλογήν, αλλά υποχρεωτικά προς διανομή. Η συγκεκριμένη διαγραφής της πρόνοιας, πλήττει την εκπαίδευση που παρέχεται στους φοιτητές της Ιατρικής σχολής, αφού έτσι περικόπτονται 7 απαραίτητοι άτλαντες (π.χ. ανατομίας, καρδιολογίας, ιστολογίας) και ένα λεξικό ορολογίας σε βάρος των συγγραμμάτων μελέτης των αντίστοιχων μαθημάτων. Η σημαντικότητα των ατλάντων φαίνεται από την κατ'εξακολούθηση αναφορά τους ως συγγράμματα που οι φοιτητές δικαιούνται ανεξαρτήτων επιλογής συγγραμμάτων (παράδειγμα φέρνω πως η πρόνοια αυτή ισχύει από το 84 και επαναλαμβάνεται ετησίως π.χ. Φ.12/15798/Β3). Πραγματικά θέλουμε γιατρούς που δεν έχουν αρκετά βιβλία για να κάνουν μια καλή διάγνωση, μηχανικούς να μη μπορούν να εκπονήσουν μια σωστή μελέτη, νομικούς να υπηρετούν σωστά τη δικαιοσύνη κ.ό.κ;