Αρχική Τεχνολογικό ΛύκειοΠοια είναι η άποψή σας για τη δομή του Τεχνολογικού Λυκείου, και για τις δυνατότητες που προσφέρει για πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;Σχόλιο του χρήστη Γεωργία Ζ και Μαρία Π | 28 Ιουνίου 2011, 08:17
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ως φιλόλογοι που διδάσκουμε σε ΕΠΑ.Λ. κατά την τελευταία πενταετία θα θέλαμε να επισημάνουμε ένα αρνητικό στοιχείο που εντοπίσαμε όσον αφορά στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων στο πλαίσιο του νέου Τεχνολογικού Λυκείου. Σύμφωνα με το νέο μοντέλο, αφαιρείται το μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας από το αναλυτικό πρόγραμμα της Β΄τάξης του Τεχνολογικού Λυκείου, γεγονός που θεωρούμε απαράδεκτο. Έχουμε παρατηρήσει ότι τα κείμενα που εμπεριέχονται στο βιβλίο της Β' Λυκείου και διδάσκονται έως τώρα στους μαθητές ήταν γι' αυτούς εξαιρετικά ενδιαφέροντα και τα αντιμετώπιζαν με προσήλωση, σοβαρότητα και ευχαρίστηση. Κείμενα όπως "Η φόνισσα" του Παπαδιαμάντη, "Η τιμή και το χρήμα" του Θεοτόκη αλλά και ποιήματα Σεφέρη, Ρίτσου, Ελύτη, Καββαδία ήταν πολύ αγαπητά στα παιδιά και έβρισκαν απήχηση σ΄αυτά. Δεν είναι δυνατόν να σταματάμε τη διδασκαλία της λογοτεχνίας στη γενιά του 1880 και τα παιδιά, οι μελλοντικοί πολίτες της χώρας, να τελειώνουν Λύκειο έχοντας πλήρη άγνοια της ποιητικής δημιουργίας του 20ου αι. Προτείνουμε λοιπόν, την επαναφορά του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Β΄τάξης, έστω για μια ώρα, όπως προβλεπόταν από το ισχύον για το ΕΠΑ.Λ. αναλυτικό πρόγραμμα, ή τουλάχιστον τη διανομή και των δυο διδακτικών εγχειριδίων (Α΄και Β΄τάξης) στους μαθητές της Α' Λυκείου, που θα εξακολουθούν να διδάσκονται Κείμενα, ώστε ο διδάσκων να μπορεί να επιλέξει τα πιο σημαντικά -κατά την κρίση του- κείμενα από όλες τις περιόδους και τα ρεύματα και να δώσει στους μαθητές μια εικόνα από τους κορυφαίους μας δημιουργούς. Ελληνική παιδεία, ευαισθησία, κουλτούρα και πνευματική καλλιέργεια πρέπει να έχουν και οι απόφοιτοι του τεχνολογικού Λυκείου. Αν μάλιστα, όπως λέγεται, σκοπός είναι η αναβάθμιση του Τεχνολογικού Λυκείου και η εξίσωσή του με το Γενικό, πιστεύουμε ότι είναι απαραίτητο να φροντίσουμε ώστε όλοι οι νέοι να γνωρίσουν τους συγγραφείς και τα κείμενα που σημάδεψαν τα νεοελληνικά μας γράμματα. Εναλλακτικά, θα προτείναμε να έχουν δυνατότητα τα παιδιά στην Γ' τάξη να επιλέξουν το μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Τί θα αντιπροσωπεύει ένα απολυτήριο Λυκείου για ένα μαθητή που δεν θα έχει διαβάσει και διδαχθεί, έστω μια φορά, τουλάχιστον τους δύο Νομπελίστες;