Αρχική Τεχνολογικό ΛύκειοΠοια είναι η άποψή σας για τη δομή του Τεχνολογικού Λυκείου, και για τις δυνατότητες που προσφέρει για πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;Σχόλιο του χρήστη ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΕ18.21 | 28 Ιουνίου 2011, 17:58
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η εκπαίδευση επαγγελματιών στο χώρο της Υγείας πιστεύουμε ακράδαντα, ότι πρέπει να είναι υψηλού επιπέδου, γιατί επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την ποιότητα της περίθαλψης που παρέχεται στους πολίτες. Ας μη ξεχνάμε ότι οι επαγγελματίες αυτοί θα βρεθούν σε ένα χώρο εργασίας, όπου θα έρθουν σε επαφή με ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες και θα πρέπει να είναι σε θέση, εκτός από την αυστηρή άσκηση των καθηκόντων τους, να καθοδηγήσουν, να πληροφορήσουν, να πείσουν, ακόμα και να παρηγορήσουν συνανθρώπους τους. Λόγω της πολυπλοκότητας της σημερινής εποχής, των νέων απεικονιστικών μηχανημάτων και της γενικότερης ανάπτυξης του ιατρικού χώρου, καθίσταται το επάγγελμα των Βοηθών Ακτινολογικών Εργαστηρίων, όλο και περισσότερο αναγκαίο. Η ειδικότητα αυτή παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια μεγάλη ζήτηση στην αγορά εργασίας.Πρέπει να τονισθεί ότι οι απόφοιτοι του ΤΕΙ Ραδιολογίας-Ακτινολογίας είναι λίγοι για να καλύψουν τις ανάγκες της αγοράς. Επιπρόσθετα, με τη ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, η οποία είναι και σύμμαχος του επαγγέλματος, αναπτύσσονται συνεχώς νέα τμήματα στα οποία μπορούν να εργασθούν οι απόφοιτοι της ειδικότητας, η οποία προσφέρεται για άμεση επαγγελματική αποκατάσταση. Η άποψη αυτή επιβεβαιώνεται και στο βιβλίο του Θ. Κατσανέβα, «Επαγγέλματα του Μέλλοντος και του Παρελθόντος», εκδόσεις Πατάκη, σύμφωνα με το οποίο, η ειδικότητα Β. Ακτινολογικών Εργαστηρίων έχει θετικές προοπτικές στην αγορά εργασίας και σίγουρα, μέλλον. Αυτό αναφέρεται επίσης σε ενημερωτικό έντυπο* που στάλθηκε στα σχολεία για να μοιρασθεί στους μαθητές, στην αρχή της σχολικής χρονιάς 2010-11. Οι απόφοιτοι της ειδικότητας Βοηθών Ακτινολογικών Εργαστηρίων μπορούν να εργαστούν σε όλες τις βαθμίδες υγείας, δημόσια ή ιδιωτική, όπως ακτινολογικά εργαστήρια κλασικής ακτινολογίας, υπολογιστικής τομογραφίας, μαγνητικής τομογραφίας, μέτρησης οστικής πυκνότητας, πυρηνικής ιατρικής, μαστογραφίας, αγγειογραφίας και γενικότερα εργαστήρια απεικονίσεων. Με βάση τα παραπάνω εμείς οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ18.21, προτείνουμε: -Να συμπεριληφθεί στα νεοσύστατα τεχνολογικά λύκεια η ειδικότητα των Βοηθών Ακτινολογικών Εργαστηρίων. -Στην πρόταση του Υπουργείου για την Α΄ Τάξη, στα μαθήματα επιλογής/προσανατολισμού, που αφορούν στον Τομέα Υγείας-Πρόνοιας, υφίστανται δύο μαθήματα: «Αγωγή Υγείας-Πρώτες Βοήθειες» και «Αρχές Προσχολικής Παιδαγωγικής». Για το μεν πρώτο, «Αγωγή Υγείας-Πρώτες Βοήθειες» ορθώς προτείνεται, αφού 1)η υγεία είναι υπόθεση του κάθε πολίτη, και 2)όλοι οι μαθητές όλων των ειδικοτήτων του Τομέα Υγείας-Πρόνοιας πρέπει να εκπαιδεύονται σε αυτό το γνωστικό αντικείμενο, προκειμένου να γίνουν υπεύθυνοι επαγγελματίες στο χώρο αυτό. Επειδή,όμως, «Τα μαθήματα Επιλογής/Προσανατολισμού έχουν σαν σκοπό να φέρουν τον μαθητή σε μια πρώτη επαφή με το αντικείμενο του Τομέα, χωρίς να εμβαθύνουν σε γνώσεις και δεξιότητες»,προτείνουμε το μάθημα «Βασικές εφαρμογές Υγείας & Πρόνοιας» ως πιο δόκιμο και με διευρυμένη θεματολογία. Για το μάθημα «Αρχές Προσχολικής Παιδαγωγικής» δε,θεωρούμε την πρόταση άστοχη, καθώς το μάθημα αυτό δεν προσφέρει γενικές γνώσεις και δεξιότητες του Τομέα Υγείας Πρόνοιας, αφορά αποκλειστικά στην ειδικότητα Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων και δεν συνάδει με την λογική της «ομαδοποίησης διδακτικών αντικειμένων», ενώ για τους μαθητές που τυχόν θα επιλέξουν κάποια από τις άλλες ειδικότητες του Τομέα δεν προσφέρει καμιά χρήσιμη γνώση. Αντί αυτού, λοιπόν, προτείνουμε το μάθημα «Δεοντολογία και ασφάλεια επαγγελμάτων υγείας-πρόνοιας», καθώς οι γνώσεις που θα προσφέρει αφορούν σε όλες τις ειδικότητες του Τομέα, είναι γενικές και βασικές,απαραίτητες σε όλους τους εργαζόμενους στο χώρο της υγείας και της πρόνοιας.Έτσι ικανοποιείται και το κριτήριο σύμφωνα με το οποίο:»Τα μαθήματα Επιλογής/Προσανατολισμού που εισάγονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Α’ τάξης του Τεχνολογικού Λυκείου, λειτουργούν στη λογική ενός ενεργού επαγγελματικού προσανατολισμού, όπου ο μαθητής καλείται να επιλέξει χονδρικά δυο επαγγελματικά πεδία. Με τον τρόπο αυτό ο κάθε μαθητής αφενός έχει την ευκαιρία να διερευνήσει περισσότερο τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις του, προκειμένου να κάνει τη σωστή επιλογή». -Όσο αφορά στην διδασκαλία των δύο προαναφερθέντων μαθημάτων, πιστεύουμε ως δίκαιο και λειτουργικά πιο πρόσφορο να μπορούν να ανατίθενται εξίσου σε όλους τους εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων του ως άνω Τομέα. -Στην Β΄ Τάξη, Τομέα Υγείας Πρόνοιας, και για την ειδικότητα Βοηθών Ακτινολογικών Εργαστηρίων, προτείνουμε το μάθημα: «Μέθοδοι Απεικόνισης». -Το μάθημα «Στοιχεία Ανατομίας-Φυσιολογίας Ι και ΙΙ» να διδάσκεται σε Α΄ ανάθεση και από εκπαιδευτικούς ΠΕ 18.21, αφού αποτελεί βασικό τμήμα του γνωστικού μας αντικειμένου, αλλά, και απαραίτητη προϋπόθεση σωστής εκπαίδευσης των μαθητών- εκκολαπτόμενων επαγγελματιών υγείας. Πιστεύουμε ότι τα παραπάνω είναι απαραίτητα για να μπορούμε να μιλάμε για μια αναβαθμισμένη τεχνική εκπαίδευση και όχι για μια τεχνική εκπαίδευση κατακερματισμένη, που οι απόφοιτοι της δε θα έχουν καμία αναγνώριση στην αγορά εργασίας. Οι εκπαιδευτικοί ΠΕ 18.21 Ραδιολογίας Ακτινολογίας