θα πρέπει να υπάρξει μια άμεση δέσμευση του υπουργείου ότι το τωρινό κονδύλι των 62 εκατομ για συγγράματα + 4.5 εκατομ για βιβλιοθήκες τα πρώτα 2 χρόνια θα διατηρηθεί τουλάχιστον στο 80% της αξίας του για να στηθουν οι δανειστικες βιβλιοθηκες που είναι απαραίτητες για να μελετουν οι φοιτητές/τριες.
οι διδάσκοντες θα πρεπει να δηλωσουν (όπως και περυσι) τουλαχιστον 3-5 βιβλία - αυτά να τα προμηθευτεί η βιβλιοθήκη σε αντίστοιχο αριθμό (όπώς στο παράδειγμα που έδωσα στο άρθρο 1¨αν ενα μάθημα εχει 200 φοιτητες και μοιραζονται καθε χρονο 200 συγγράματα πρεπει στον πρωτο χρονο να προμηθευθει το πανεπιστήμιο τουλαχιστον 150 και ισως και 200 βιβλία - κατανεμημένα όωπς και τώρα π.χ. 50-60 απο τα 2 που χρησιμοποιει πιο πολυ ο καθηγητής, και 30-40 απο αυτα που χηρισομποιεί λιγοτερο. ετσι ώστε οι βιβλιοθήκες να μπορούν να αντεπεξέλθουν στο φορτο δανεισμού.
ας δοθεί η δυαντότητα στους φοιτητεςς να δουλεψουν παρτ τάιμ στις βιβλιοθήκες για να καλυφθούν οι ανάγκες δανεισμού.
επισης απο τηνδ ευτερη χρονιά καθε καθηγητης να προτείνει επιπλεον βιβλια σχετικά με το αντικείμενο που να είναι για περαιτερω εμβαθυνση στο θέμα.
να περιληφθούν και ξενόγλωσσα βιβλία και περιοδικα στις πανεπιστημαικές βιβλιοθήκες.
φυσικά αυτα που γράφω είναι γενικες γραμμες που καθε διδασκων και καθε ΓΣ τμήματος θα πρεπει να κρινει και να αποφασίσει στη λεπτομέρεια τους.
να δοθουν επαρκή κονδύλια (από αυτά που θα περισσέψουν) για τα επιστημονικά περιοδικά! και να αποκτήσουν τα πανεπιστήμια πρόσβαση στις μεγάλες βάσεις δεδομένων που υπάρχουν.
τα κονδύλια που θα περισσέψουν απο την μη διανομή συγγραμάτων θα είναι υπεραρκετά για την ενίσχυση των βιβλιοθηκών και της υποδομής σε υπολογιστες στις περισσότερες σχολές (εγώ γνωρίζω τα των κοινωνικών επιστημών φυσικά και δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη για την ιατρική).
Επίσης θα ήθελα να συμφωνήσω με τα όσα γράφει παραπάνω ο κ. Ζάχος και ο κ. Πετεινάτος - απλά να σημειώσω ότι η συμμετοχή των φοιτητών στην πρόταση των βιβλίων για τη βιβλιοθήκη θα μπορεί να γίνει μέσω του διδάσκοντα είτε προφορικά είτε με εμαιλ - ή αν η βιβλιοθήκη μπορεί να το διαχειριστείε μέσα από ενα ειδικό λογαριάσμό εμαιλ. γιατί δεν βλέπω προς το παρόν τα στοιχεία μιας τετοιας πολύ ουσιαστικής συμμετοχής των φοιτητών. ας ξεκινήσουμε στην αλλαγή της πανεπιστημιακής κουλτούρας τοσο στο δανεισμό των βιβλίων όσο και στην πολυφωνία των συγγραμάτων και σιγα σιγα θα περάσουμε και σε μια ενεργητικότερη συμμετοχή των φοιτητών (αν σκεφτείτε ότι μεχρι τώρα η συμβολή των φοιτητικών συλλόγων είανι κυρίως στο να φωτοτυπουν τις σημειώσεις των καλών φοιτητών και να τις μοιράζουν σε αυτούς που δεν παρακολουθούν;!)
θα πρέπει να υπάρξει μια άμεση δέσμευση του υπουργείου ότι το τωρινό κονδύλι των 62 εκατομ για συγγράματα + 4.5 εκατομ για βιβλιοθήκες τα πρώτα 2 χρόνια θα διατηρηθεί τουλάχιστον στο 80% της αξίας του για να στηθουν οι δανειστικες βιβλιοθηκες που είναι απαραίτητες για να μελετουν οι φοιτητές/τριες. οι διδάσκοντες θα πρεπει να δηλωσουν (όπως και περυσι) τουλαχιστον 3-5 βιβλία - αυτά να τα προμηθευτεί η βιβλιοθήκη σε αντίστοιχο αριθμό (όπώς στο παράδειγμα που έδωσα στο άρθρο 1¨αν ενα μάθημα εχει 200 φοιτητες και μοιραζονται καθε χρονο 200 συγγράματα πρεπει στον πρωτο χρονο να προμηθευθει το πανεπιστήμιο τουλαχιστον 150 και ισως και 200 βιβλία - κατανεμημένα όωπς και τώρα π.χ. 50-60 απο τα 2 που χρησιμοποιει πιο πολυ ο καθηγητής, και 30-40 απο αυτα που χηρισομποιεί λιγοτερο. ετσι ώστε οι βιβλιοθήκες να μπορούν να αντεπεξέλθουν στο φορτο δανεισμού. ας δοθεί η δυαντότητα στους φοιτητεςς να δουλεψουν παρτ τάιμ στις βιβλιοθήκες για να καλυφθούν οι ανάγκες δανεισμού. επισης απο τηνδ ευτερη χρονιά καθε καθηγητης να προτείνει επιπλεον βιβλια σχετικά με το αντικείμενο που να είναι για περαιτερω εμβαθυνση στο θέμα. να περιληφθούν και ξενόγλωσσα βιβλία και περιοδικα στις πανεπιστημαικές βιβλιοθήκες. φυσικά αυτα που γράφω είναι γενικες γραμμες που καθε διδασκων και καθε ΓΣ τμήματος θα πρεπει να κρινει και να αποφασίσει στη λεπτομέρεια τους. να δοθουν επαρκή κονδύλια (από αυτά που θα περισσέψουν) για τα επιστημονικά περιοδικά! και να αποκτήσουν τα πανεπιστήμια πρόσβαση στις μεγάλες βάσεις δεδομένων που υπάρχουν. τα κονδύλια που θα περισσέψουν απο την μη διανομή συγγραμάτων θα είναι υπεραρκετά για την ενίσχυση των βιβλιοθηκών και της υποδομής σε υπολογιστες στις περισσότερες σχολές (εγώ γνωρίζω τα των κοινωνικών επιστημών φυσικά και δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη για την ιατρική). Επίσης θα ήθελα να συμφωνήσω με τα όσα γράφει παραπάνω ο κ. Ζάχος και ο κ. Πετεινάτος - απλά να σημειώσω ότι η συμμετοχή των φοιτητών στην πρόταση των βιβλίων για τη βιβλιοθήκη θα μπορεί να γίνει μέσω του διδάσκοντα είτε προφορικά είτε με εμαιλ - ή αν η βιβλιοθήκη μπορεί να το διαχειριστείε μέσα από ενα ειδικό λογαριάσμό εμαιλ. γιατί δεν βλέπω προς το παρόν τα στοιχεία μιας τετοιας πολύ ουσιαστικής συμμετοχής των φοιτητών. ας ξεκινήσουμε στην αλλαγή της πανεπιστημιακής κουλτούρας τοσο στο δανεισμό των βιβλίων όσο και στην πολυφωνία των συγγραμάτων και σιγα σιγα θα περάσουμε και σε μια ενεργητικότερη συμμετοχή των φοιτητών (αν σκεφτείτε ότι μεχρι τώρα η συμβολή των φοιτητικών συλλόγων είανι κυρίως στο να φωτοτυπουν τις σημειώσεις των καλών φοιτητών και να τις μοιράζουν σε αυτούς που δεν παρακολουθούν;!)