Αγαπητοί καλησπέρα σας,
η λογοκρισία στην εκπαίδευση αφενός μειώνει τη δυνατότητα προσέγγισης της γνώσης και δευτερογενώς αποκλείει την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και απόψεων, βασικό στοιχείο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Η διάθεση συγγράμματος αλλά και η αναγκαιότητα της πολλαπλής επιλογής κρίνονται απαραίτητα στοιχεία στην έννοια της ακαδημαϊκής ελευθερίας και της διάδοσης και ανάπτυξης της γνώσης και της παιδείας.
Εάν θέλουμε παιδεία, υποχρεωτικά δεν μπορούμε να βάζουμε φραγμούς στη διάθεση των συγγραμμάτων.
Με τα παραπάνω δεν σημαίνει ότι η σημερινή κατάσταση πρέπει να παραμένει ως έχει! Ούτε το δικαίωμα στην δωρεάν παιδεία, το δωρεάν υπό τις σημερινές συνθήκες είναι υπό συζήτηση, απαιτεί την ευχέρεια σε κάποιους να θησαυρίζουν μέσα από την σπατάλη των βιβλίων και του τρόπου που αυτά προωθούνται. Σίγουρα υπάρχουν υψηλής στάθμης βιβλία, μέση και χαμηλότερης στάθμης, όπως επίσης υπάρχουν ακριβά, μεσαίας τιμής και φθηνά συγγράμματα.
Είμαι της άποψης ότι μέσα από τα πλαίσια της αγοράς, μπορεί να κοστολογηθεί κάποιο δωρεάν σύγγραμμα, αναλόγως του όγκου ή με όποια άλλη μέθοδο, εφόσον δεν επαρκεί, κάτι που το κρίνει ο διδάσκων μπορεί να συμπληρώνεται από διδακτικές σημειώσεις που σε ηλεκτρονική μορφή μπορεί να είναι ιδιαίτερα φθηνές για το ίδρυμα, και εδώ επίσης το κόστος των σημειώσεων μπορεί να προσδιοριστεί με κάποιες ανεγνωρισμένες μεθόδους και εφόσον ο διδάσκων δεν επιθυμεί να διαθέσει σημειώσεις ή δεν καλύπτεται και από αυτό μπορεί να υπάρχει η δανειστική βιβλιοθήκη του ιδρύματος η οποία να αποθηκεύει το πλήθος των συγγραμμάτων που απαιτούνται για κάθε μάθημα ώστε να είναι δυνατός ο δανεισμός τους στους φοιτητές και η απρόσκοπτη προσέγγιση στη γνώση.
Με τον τρόπο αυτό σε ελάχιστο χρονικό διάστημα το κόστος των συγγραμμάτων θα ελαχιστοποιηθεί και η τριτοβάθμια εκπαίδευση θα διατηρήσει την αυτονομία – ελευθερία και αυτοτέλεια της
Ευχαριστώ πολύ
Αγαπητοί καλησπέρα σας, η λογοκρισία στην εκπαίδευση αφενός μειώνει τη δυνατότητα προσέγγισης της γνώσης και δευτερογενώς αποκλείει την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και απόψεων, βασικό στοιχείο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η διάθεση συγγράμματος αλλά και η αναγκαιότητα της πολλαπλής επιλογής κρίνονται απαραίτητα στοιχεία στην έννοια της ακαδημαϊκής ελευθερίας και της διάδοσης και ανάπτυξης της γνώσης και της παιδείας. Εάν θέλουμε παιδεία, υποχρεωτικά δεν μπορούμε να βάζουμε φραγμούς στη διάθεση των συγγραμμάτων. Με τα παραπάνω δεν σημαίνει ότι η σημερινή κατάσταση πρέπει να παραμένει ως έχει! Ούτε το δικαίωμα στην δωρεάν παιδεία, το δωρεάν υπό τις σημερινές συνθήκες είναι υπό συζήτηση, απαιτεί την ευχέρεια σε κάποιους να θησαυρίζουν μέσα από την σπατάλη των βιβλίων και του τρόπου που αυτά προωθούνται. Σίγουρα υπάρχουν υψηλής στάθμης βιβλία, μέση και χαμηλότερης στάθμης, όπως επίσης υπάρχουν ακριβά, μεσαίας τιμής και φθηνά συγγράμματα. Είμαι της άποψης ότι μέσα από τα πλαίσια της αγοράς, μπορεί να κοστολογηθεί κάποιο δωρεάν σύγγραμμα, αναλόγως του όγκου ή με όποια άλλη μέθοδο, εφόσον δεν επαρκεί, κάτι που το κρίνει ο διδάσκων μπορεί να συμπληρώνεται από διδακτικές σημειώσεις που σε ηλεκτρονική μορφή μπορεί να είναι ιδιαίτερα φθηνές για το ίδρυμα, και εδώ επίσης το κόστος των σημειώσεων μπορεί να προσδιοριστεί με κάποιες ανεγνωρισμένες μεθόδους και εφόσον ο διδάσκων δεν επιθυμεί να διαθέσει σημειώσεις ή δεν καλύπτεται και από αυτό μπορεί να υπάρχει η δανειστική βιβλιοθήκη του ιδρύματος η οποία να αποθηκεύει το πλήθος των συγγραμμάτων που απαιτούνται για κάθε μάθημα ώστε να είναι δυνατός ο δανεισμός τους στους φοιτητές και η απρόσκοπτη προσέγγιση στη γνώση. Με τον τρόπο αυτό σε ελάχιστο χρονικό διάστημα το κόστος των συγγραμμάτων θα ελαχιστοποιηθεί και η τριτοβάθμια εκπαίδευση θα διατηρήσει την αυτονομία – ελευθερία και αυτοτέλεια της Ευχαριστώ πολύ