Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Π.Ρ. | 27 Νοεμβρίου 2009, 01:30
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κυρία Υπουργέ και κύριοι Σύμβουλοι. <> Πρέπει να γίνει μια παραμετροποίηση του τρόπου επιλογής και να τονιστούν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του κάθε τρόπου : Aπό το 100% ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ πήγαμε στο ΑΣΕΠ + ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ και τώρα συζητάμε για το 100% ΑΣΕΠ Από τα δύο ακραία κριτήρια επιλογής υπάρχει και το μεσαίο το οποίο έχει επιλέξει και η φύση για την εξέλιξή της και με το οποίο είμαι σύμφωνος . Η 100% ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ αντιπροσωπεύει την σταθερότητα ,την πείρα αλλά και το παλιό και δύσκαμπτο και θα ήταν το ιδανικό αν όλα ήταν τέλεια(οπότε γιατί να αλλάξουν ;) Το 100% ΑΣΕΠ αντιπροσωπεύει το νέο ,το δυνατό ,αλλά και το άπειρο , το ασταθές και το προτιμούμε όταν είναι όλα χάλια και θέλουμε κάτι καινούργιο που ίσως να είναι καλύτερο . Συμφωνώ στο ότι τα κριτήρια επιλογής πρέπει να είναι για το καλό των παιδιών, αλλά το 100% ΑΣΕΠ πιστεύω ότι δεν το πρεσβεύει . Π.χ. Κάποιος είναι τρομερός επιστήμονας με διδακτορικά και γράφει τέλεια στο γνωστικό και περνάει αλλά δεν έχει την μεταδοτικότητα. Κάποιος γράφει τέλεια στα παιδαγωγικά αλλά δεν αγαπάει τα παιδιά . Κάποιος γράφει τέλεια στην διδακτική αλλά δεν έχει όρεξη για έργο . Πιστεύω ότι το 100% ΑΣΕΠ θα δημιουργήσει νέα προβλήματα αστάθειας και αβεβαιότητας και αυτό γιατί: 1. Κανείς δεν θα επένδυε με σοβαρότητα το επαγγελματικό του μέλλον σε μια δουλειά που θα τον ανάγκαζε να δίνει εξετάσεις κάθε χρόνο με μεγάλη πιθανότητα να αποτύχει μιας και κάθε χρόνο θα μειώνονται οι θέσεις των αναπληρωτών και θα αυξάνονται οι πιθανότητες να μην προσληφθεί. 2. Θα δημιουργείται στους εν ενεργεία αναπληρωτές επιπλέον ανασφάλεια και άγχος κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς με αντίκτυπο στη ποιότητα του διδακτικού τους έργου. 3. Επίσης είναι αντιοικονομικό - <>να επενδύει το κράτος στην εκπαίδευση κάποιων ανθρώπων και να μην τους χρησιμοποιεί. ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΑΚΡΟΤΗΤΕΣ . ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΜΕ ΤΗ ΜΕΣΗ ΟΔΟ ; Γιατί μια ζωή να παραπαίουμε ανάμεσα στα δύο άκρα ;Είναι σαν να πατάμε γκάζι και μετά να πατάμε φρένο για να διορθώσουμε την ταχύτητα ,αντί να ακολουθήσουμε μια σταθερή ταχύτητα κερδίζοντας ασφάλεια , ηρεμία και ποιότητα διδακτικού έργου. Προτείνω: 1) ΤΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ 2010-2011 ΝΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ και με το πέρας του έτους αυτού να κλειδώσουν οι πίνακες (μέσα στα πλαίσια της ευνομούμενης πολιτείας ). 2) ΤΟ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΙΣΧΥ ΓΙΑ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ( 2011 -2013) για όσους είναι στους πίνακες που κλείδωσαν .Οι διορισμοί των μόνιμων να γίνεται σύμφωνα με το παλιό σύστημα(60%-40% και 24μηνο ) και των αναπληρωτών σύμφωνα με το νέο σύστημα . ΑΡΧΗΣ ΓΕΝΟΜΕΝΗΣ ΤΟΥ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟς ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ : Σιβιτανίδειος – εκκλησιαστικά-Π.Δ.Σ (αδιάβλητες προσλήψεις ή μη προσμέτρηση νέων μορίων) , τρίτεκνοι – πολύτεκνοι - αναπηρία ( μη προνομιακή μεταχείριση ή να βοηθηθούν από άλλα Υπουργεία ) . 3)ΑΠΟ ΤΟ 2013 ΝΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ,ένας πίνακας μόνο για διορισμούς και αναπληρώσεις όπου λαμβάνονται υπόψη , διάφορα αξιοκρατικά και τεκμηριωμένα κριτήρια ικανότητας και καλύτερης απόδοσης στο διδακτικό έργο .π,χ. ένας ενδεικτικός πίνακας . 1.Βαθμός τελευταίου ΑΣΕΠ 60% 2.Προϋπηρεσία από ΑΣΕΠ ή μη 20% 3.Βαθμοί προηγούμενων ΑΣΕΠ 10% 4.Πτυχία 5% 5.Ηλικία-οικογένεια -κτήση πτυχίου 3% 6. Εντοπιότητα-άλλα 2% Τα κριτήρια επιλογής και οι ποσοστώσεις μπορεί να αλλάζουν ανάλογα με το προφίλ του εκπαιδευτικού που θέλουμε κάθε φορά και θα καθορίζονται από ομάδα επιστημόνων . ΟΙ ΟΡΟΙ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΑΦΕΙΣ - ΚΑΘΑΡΟΙ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΑΛΛΑΓΗ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΑΝΤΑ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΣΤΑΘΕΡΗ π.χ. 3 χρόνια ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΜΙΑΣ ΕΥΝΟΜΟΥΜΕΝΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΙΦΝΙΔΙΑΖΕΙ-ΠΑΓΙΔΕΥΕΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ. 4) Επίσης πιστεύω ότι το πρόβλημα δεν είναι η έλλειψη αξιολόγησης του εκπαιδευτικού αλλά η απουσία ελέγχου των υποχρεώσεων του εκπαιδευτικού . ΑΡΑ ΣΤΗΝ ΔΙΕΤΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΑΝΤΙΠΡΟΤΕΙΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΕΧΗ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΘΗΤΕΙΑ ΤΟΥ .Αρκεί οι υποχρεώσεις του να είναι σαφείς και καταγεγραμμένες , μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια . ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΨΕΙ ΕΝΑ ΑΚΡΙΒΕΣΤΑΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΑΠΑΙΤΕΙ ΝΑ ΚΙΝΗΘΕΙ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ . Μερικές επιμέρους προτάσεις για το τι εννοώ ακριβέστατο πλαίσιο ,που δεν αφήνει τίποτα στην τύχη : -Τα λογιστικά να ανατίθενται σε έναν λογιστή για όλη την Πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια του κάθε νομού και όχι σεκπαιδευτικούς!!!!!!!! οι οποίοι και λάθη μπορεί να κάνουν αλλά δεν είναι και η αρμοδιότητά τους . - Να καθορίζονται ακόμα και τα κριτήρια αναθέσεων σχολικών εορτών και η συχνότητα ανάθεσης …. - Οι αναπληρωτές και οι πρωτοδιόριστοι να μην κάνουν εξωδιδακτικές δραστηριότητες (π.χ. υπεύθυνοι τμημάτων, πρακτικά κ.α. ) για να έχουν χρόνο για την προσαρμογή τους και την προετοιμασία τους . 5) Να υπάρχει e -mail που να δέχεται τα ανώνυμα προβλήματα-προτάσεις των εκπαιδευτικών και των μαθητών (με την προϋπόθεση να είναι ανώνυμα και όχι καταγγελίες) και να γίνει επεξεργασία από την επιτροπή που καθορίζει το ακριβέστατο πλαίσιο που θα πρέπει να κινηθεί ο κάθε εκπαιδευτικός . ΠΑΛΙΟ ΚΑΙ ΝΕΟ ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΟΜΑΛΗ ΠΟΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Σας ευχαριστώ.