Αρχική Τεχνολογικό ΛύκειοΠοια είναι η άποψή σας για τη δομή του Τεχνολογικού Λυκείου, και για τις δυνατότητες που προσφέρει για πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;Σχόλιο του χρήστη ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (ΕΤΕ) | 29 Ιουνίου 2011, 05:10
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ένωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών (Technology Teachers’ Association) Πτυχιούχοι ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ Τ.Θ. 45015 – Τ.Κ. 13510 Αγ. Ανάργυροι Αττικής , Τηλ: 6973275324 URL: http://www.ete.gr/ , E-mail: ete@ete.gr ------------------------------------------------------- Οι παρακάτω προτάσεις – παρατηρήσεις αποτελούν το αποτέλεσμα των γενικών συνελεύσεων που πραγματοποίησε η Επιστημονική Ένωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών στα περιφερειακά τμήματα και παραρτήματα που λειτουργεί σε όλη την Ελλάδα καθώς και προτάσεων που μας υποβλήθηκαν διαδικτυακά από τα μέλη μας, με θέμα το Τεχνολογικό Λύκειο. Σύμφωνα με αυτές: 1. Τα ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ έχουν συνεχή πτωτική πορεία σε μαθητικό δυναμικό και η απαξίωσή τους από την κοινωνία επιβάλλει σημαντικές αλλαγές στη λειτουργία τους ή την αντικατάστασή τους. 2. Η πρόταση για το Τεχνολογικό Λύκειο χαρακτηρίζεται σε πρώτη φάση θετική, είναι τεκμηριωμένη αν και βασίζεται σε στοιχεία μιας έρευνας που δεν ανταποκρίνονται πλήρως στην πραγματικότητα που επικρατεί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στη σωστή κατεύθυνση είναι η αύξηση των ωρών ειδικότητας (στο σύνολο των τεσσάρων ετών) 3. Κρίνεται θετική η προσαρμογή των τίτλων του Τεχνολογικού Λυκείου στο Ευρωπαϊκό σύστημα αναγνώρισης προσόντων και στο Ευρωπαϊκό σύστημα μεταφοράς πιστωτικών μονάδων. 4. Επίσης είναι προς τη σωστή κατεύθυνση η θεσμοθέτηση του Τμήματος Ειδίκευσης ΤΕΕ 5. Θετικά επίσης χαρακτηρίζονται: η εισαγωγή καινοτομιών και δραστηριοτήτων που έχουν σχέση με την επιχειρηματικότητα στο πρόγραμμα σπουδών του Τεχνολογικού Λυκείου όπως επίσης η αναφορά του Υπουργείου στη λειτουργία των ΣΕΚ, τα οποία πρέπει όμως να συνεχίσουν να λειτουργούν ως αυτόνομες και ανεξάρτητες μονάδες 6. Στην πράξη θα είναι ανέφικτη για τους μαθητές του Τεχνολογικού Λυκείου η πρόσβαση στα Πανεπιστήμια και Πολυτεχνεία αν δεν υπάρξουν βελτιωτικές ρυθμίσεις στα προγράμματα σπουδών και στις προϋποθέσεις λειτουργίας των τμημάτων. Το Τεχνολογικό Λύκειο θα πρέπει να αποτελεί επιλογή και των καλών μαθητών, ιδιαίτερα τώρα που καταργήθηκε η Τεχνολογική Κατεύθυνση του Γενικού Λυκείου και το πρόγραμμα σπουδών του το μετατρέπει σε ένα καθαρά θεωρητικό κλασσικό σχολείο, χωρίς κανένα τεχνολογικό μάθημα. 7. Για να λειτουργήσει το Τεχνολογικό Λύκειο στην πλήρη του μορφή σε ολόκληρη την Ελλάδα απαιτείται να εξασφαλιστεί νομοθετικά η λειτουργία των ειδικοτήτων του 4ου έτους που παρουσιάζουν ενδιαφέρον για τους μαθητές, καθώς και του Γενικού Τμήματος της Γ τάξης (αν τελικά παραμείνει σύμφωνα με την αρχική πρόταση του υπουργείου) , σε τουλάχιστον ένα σχολείο ανά Νομό ή και Δήμο για τη νησιωτική Ελλάδα, ανεξάρτητα από τον αριθμό των μαθητών, έτσι ώστε τα τμήματα αυτά να μην αποτελέσουν προνόμιο για τους μαθητές μόνο των μεγάλων αστικών κέντρων όπως η Αττική, η Θεσσαλονίκη και ίσως μια – δυο πόλεις ακόμα της Ελλάδας. 8. Δεν θα πρέπει να δίνονται δύο ξεχωριστοί τύποι απολυτηρίων. Το Τεχνολογικό Λύκειο ως Λυκειακή βαθμίδα θα πρέπει να απονέμει στους αποφοίτους ίδιο απολυτήριο με το Γενικό Λύκειο. Οι μαθητές του Τεχνολογικού Λυκείου πρέπει να λαμβάνουν απολυτήριο και πτυχίο επιπέδου 2 με την επιτυχή αποφοίτησή τους και από την κατεύθυνση που οδηγεί στις Πανεπιστημιακές σχολές. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με κάποιες αλλαγές στα μαθήματα και την κατανομή τους στις τρεις τάξεις. 9. Για την εισαγωγή στα ΤΕΙ με ειδικές εξετάσεις να δίνεται η δυνατότητα στους υποψηφίους να εισαχθούν και σε συναφείς σχολές (όχι μόνο στις αντίστοιχες), ενώ για την εισαγωγή με πανελλαδικές εξετάσεις οι μαθητές του Τεχνολογικού λυκείου να εξετάζονται σε ίσο αριθμό μαθημάτων ειδικότητας και γενικής παιδείας. 10. Θα πρέπει να εξασφαλιστεί η λειτουργία αντίστοιχων σχολείων των άλλων υπουργείων υπό τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις με τα Τεχνολογικά Λύκεια του ΥΠΔΒΜΘ. 11. Η πρακτική άσκηση που ενδεχομένως πραγματοποιείται στο Τεχνολογικό Λύκειο να προσμετράτε στον απαιτούμενο χρόνο προϋπηρεσίας για την απόκτηση άδειας άσκησης επαγγέλματος. 12. Οι εξετάσεις πιστοποίησης του Δ έτους να αντικαταστήσουν τις εξετάσεις που σήμερα πραγματοποιούνται για την απόκτηση των διαφόρων επαγγελματικών αδειών. 13. Η θεσμοθέτηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων θα πρέπει να γίνει με την έναρξη της λειτουργίας του και οπωσδήποτε πριν την έναρξη λειτουργίας της Β τάξης οπότε και οι μαθητές θα έχουν επιλέξει τους τομείς. Είναι απαράδεκτο αυτό που συμβαίνει μέχρι τώρα, τα επαγγελματικά δικαιώματα να καθορίζονται μερικά χρόνια μετά την αποφοίτηση των πρώτων πτυχιούχων και αυτά να είναι αντιστοίχηση σε δικαιώματα αποφοίτων παλαιότερων σχολείων. 14. Απαιτείται η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε παιδαγωγικά θέματα και αντικείμενα ειδικότητας. 15. Το μάθημα «Ερευνητική Εργασία» (project) της Α Λυκείου θα πρέπει να είναι διαφοροποιημένο ως προς τα θέματα των ερευνητικών εργασιών σε σχέση με το Γενικό Λύκειο και προσαρμοσμένο αποκλειστικά στους στόχους και τους επαγγελματικούς τομείς του Τεχνολογικού Λυκείου. Για το Δ.Σ. της Ε.Τ.Ε. Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Γ.ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ Ν. ΒΑΣΑΓΙΩΡΓΗΣ