Δυστυχώς, σε Πολυτεχνεία, ιατρικές και κάποιες άλλες σχολές δεν μπορεί να καλυφθεί η ύλη από 1 και μόνο σύγγραμμα. Που πήγαν η ελευθερία επιλογής κτλ. που διαφημίστηκαν τα αμέσως προηγούμενα χρόνια;;; Βέβαια στην πράξη οι φοιτητές, εάν το 1 απότα προτεινόμενα βιβλία ήταν του διδάσκοντα καθηγητή, λογικό ήταν όλοι να επιλέγουν αυτό το βιβλίο γιατί από αυτό θε έμπαιναν τα θέματα! Έτσι, στην πράξη, παρόλο που προτείνονταν 2, όλοι επέλεγαν το του καθηγητή τους εφόσον υπήρχε. Όμως επειδή υπηρετώ στην εκπαίδευση και έχω 2 παιδιά στην Γ΄θμια 1 σε προπτυχιακό κι 1 σε μεταπτυχιακό επίπεδο, στην πράξη έχω επισκεφτεί πολλάκις και η ίδια προκειμένου να βοηθήσω τα παιδιά μου τα φωτοτυπάδικα της οδού Μελενίκου, δίπλα στο Πανεπιστήμιο, που κυριολεκτικά κανουν χρυσές δουλειές μέ κάτι σημειώσεις "μπακαλοτέφτερα", όχι πάντα γραμμένες από μέλη ΔΕΠ, αλλά και από "καλούς" φοιτητές, τις οποίες όλοι ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ, από 5 ως 15 και ίσως και παραπάνω ευρώ, γιατί "από κει μπαίνουν τα θέματα". Εάν δεν μπορεί να εξασφαλιστεί η παρακολούθηση των παραδόσεων από τους φοιτητές μας, (αλλίμονο αν συνεννοηθούν να προσέρχονται όλοι στα μαθήματα, ΔΕΝ ΧΩΡΟΥΝ ΣΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ/ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΑ, με τους αριθμούς εισακτέων και τη συσσώρευση λόγω καθυστέρησης των σπουδών τους!), ό,τι συγγράμματα και σημειώσεις και να δοθούν, η γνώση θα είναι ημιτελής. Μόνον στα υποχρεωτικα εργαστήρια/κλινικές γίνεται πραγματικη εκπαίδευση. Κι εκεί, το βοήθημα που λέγεται σημειώσεις, κυκλοφορεί μόνον στα φωτοτυπάδικα και οι φοιτητές το πληρώνουν
Και κάτι ακόμη. Με πρόσφατο νόμο καθιερώθηκε 1 σύγγραμμα/μάθημα. ΜΕ ΤΙΣ ΕΥΕΛΙΞΙΕΣ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ που προβλέπονται από το νόμο πλαίσιο, είναι πλέον ή βέβαιο ότι ο κάθε φοιτητής θα έχει εξαντλήσει,ΝΌΜΙΜΑ, τον απόλυτο αριθμό δικαιουμένων συγγραμμάτων ΠΡΙΝ ΚΑΝ ΦΤΑΣΕΙ ΣΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΕΤΟΣ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ. Από κει και πέρα τι θα κάνει;;; θα τα αγοράζει;;; Πάλι από προσωπική εμπειρία, μη διανεμόμενα βιβλία, απαραίτητα για εκπόνηση εργασιών, διπλωματικών κτλ. ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΝΑΡΠΑΣΤΑ από τις βιβλιοθήκες, ιδιαίτερα πριν ή κατά τη διάρκεια εξεταστικών περιόδων. Οι βιβλιοθήκες αναγκάζονται να κρατούν σειρά προτεραιότητας για τον επόμενο δανεισμό. Και ο έλληνας, εφόσον έχει στη διάθεσή του 15 ημέρες, παρά την επιβολή μικρού προστίμου, θα το επιστρέψει το δανεισμένο την 16η ημέρα, παρά το γεγονός ότι είχε τελειώσει τη δουλειά του κατά τις 3 πρώτες ημέρες δανεισμού. Αντιλαμβάνομαι την παρούσα οικονομική δυσπραγία, αλλά ο φοιτητής θα την πληρώσει;; Καθυστερούν λέτε να τελειώσουν. Χρονίζοντες φοιτητές κτλ. Μήπως γιατί στο μεγαλύτερο ποσοστό τους οι φοιτητές δουλεύουν σε δουλειές του ποδαριού, μπαράκια, πιτσαδόροι κτλ γιατί έπεσε πολύ φτώχεια στην Ελλάδα και ειδικά στην επαρχία οι δουλειές είναι ανύπαρκτες;;; ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΣΟΒΑΡΑ ΥΠΟΨΗ. ΑΣ ΒΓΕΙ 1 ΝΌΜΟΣ ΠΟΥ ΝΑ ΛΕΕΙ: ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ. ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΝΑ ΤΑ ΔΙΑΤΗΡΟΥΝ ΣΕ ΚΑΛΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΝΑ ΤΑ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΝ ΑΛΛΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ. και γιατί όχι και για το γυμνάσιο λύκειο. Ίσως έτσι και οι μαθητές μας, (γιατί όχι και από το δημοτικό)συνειδητοποιήσουν ότι το βιβλίο το σεβόμαστε και δεν το καίμε στα προαύλια των σχολείων κατά τη λήξη του σχολικού έτους. Τελικα σ' αυτή τη χώρα δεν πάσχουμε από ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, πάσχουμε από ΠΑΙΔΕΙΑ, της οποίας οι βάσεις στήνονται μέσα στην οικογένεια και στον παιδικό σταθμό! Η έλλειψη ΠΑΙΔΕΙΑΣ μας έφερε εκεί που μας έφερε. Η οικονομική κρίση είναι το έλασσον. Το μείζον είναι η κρίση ΑΞΙΩΝ ΚΑΙ ΘΕΣΜΩΝ.
Δυστυχώς, σε Πολυτεχνεία, ιατρικές και κάποιες άλλες σχολές δεν μπορεί να καλυφθεί η ύλη από 1 και μόνο σύγγραμμα. Που πήγαν η ελευθερία επιλογής κτλ. που διαφημίστηκαν τα αμέσως προηγούμενα χρόνια;;; Βέβαια στην πράξη οι φοιτητές, εάν το 1 απότα προτεινόμενα βιβλία ήταν του διδάσκοντα καθηγητή, λογικό ήταν όλοι να επιλέγουν αυτό το βιβλίο γιατί από αυτό θε έμπαιναν τα θέματα! Έτσι, στην πράξη, παρόλο που προτείνονταν 2, όλοι επέλεγαν το του καθηγητή τους εφόσον υπήρχε. Όμως επειδή υπηρετώ στην εκπαίδευση και έχω 2 παιδιά στην Γ΄θμια 1 σε προπτυχιακό κι 1 σε μεταπτυχιακό επίπεδο, στην πράξη έχω επισκεφτεί πολλάκις και η ίδια προκειμένου να βοηθήσω τα παιδιά μου τα φωτοτυπάδικα της οδού Μελενίκου, δίπλα στο Πανεπιστήμιο, που κυριολεκτικά κανουν χρυσές δουλειές μέ κάτι σημειώσεις "μπακαλοτέφτερα", όχι πάντα γραμμένες από μέλη ΔΕΠ, αλλά και από "καλούς" φοιτητές, τις οποίες όλοι ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ, από 5 ως 15 και ίσως και παραπάνω ευρώ, γιατί "από κει μπαίνουν τα θέματα". Εάν δεν μπορεί να εξασφαλιστεί η παρακολούθηση των παραδόσεων από τους φοιτητές μας, (αλλίμονο αν συνεννοηθούν να προσέρχονται όλοι στα μαθήματα, ΔΕΝ ΧΩΡΟΥΝ ΣΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ/ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΑ, με τους αριθμούς εισακτέων και τη συσσώρευση λόγω καθυστέρησης των σπουδών τους!), ό,τι συγγράμματα και σημειώσεις και να δοθούν, η γνώση θα είναι ημιτελής. Μόνον στα υποχρεωτικα εργαστήρια/κλινικές γίνεται πραγματικη εκπαίδευση. Κι εκεί, το βοήθημα που λέγεται σημειώσεις, κυκλοφορεί μόνον στα φωτοτυπάδικα και οι φοιτητές το πληρώνουν Και κάτι ακόμη. Με πρόσφατο νόμο καθιερώθηκε 1 σύγγραμμα/μάθημα. ΜΕ ΤΙΣ ΕΥΕΛΙΞΙΕΣ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ που προβλέπονται από το νόμο πλαίσιο, είναι πλέον ή βέβαιο ότι ο κάθε φοιτητής θα έχει εξαντλήσει,ΝΌΜΙΜΑ, τον απόλυτο αριθμό δικαιουμένων συγγραμμάτων ΠΡΙΝ ΚΑΝ ΦΤΑΣΕΙ ΣΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΕΤΟΣ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ. Από κει και πέρα τι θα κάνει;;; θα τα αγοράζει;;; Πάλι από προσωπική εμπειρία, μη διανεμόμενα βιβλία, απαραίτητα για εκπόνηση εργασιών, διπλωματικών κτλ. ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΝΑΡΠΑΣΤΑ από τις βιβλιοθήκες, ιδιαίτερα πριν ή κατά τη διάρκεια εξεταστικών περιόδων. Οι βιβλιοθήκες αναγκάζονται να κρατούν σειρά προτεραιότητας για τον επόμενο δανεισμό. Και ο έλληνας, εφόσον έχει στη διάθεσή του 15 ημέρες, παρά την επιβολή μικρού προστίμου, θα το επιστρέψει το δανεισμένο την 16η ημέρα, παρά το γεγονός ότι είχε τελειώσει τη δουλειά του κατά τις 3 πρώτες ημέρες δανεισμού. Αντιλαμβάνομαι την παρούσα οικονομική δυσπραγία, αλλά ο φοιτητής θα την πληρώσει;; Καθυστερούν λέτε να τελειώσουν. Χρονίζοντες φοιτητές κτλ. Μήπως γιατί στο μεγαλύτερο ποσοστό τους οι φοιτητές δουλεύουν σε δουλειές του ποδαριού, μπαράκια, πιτσαδόροι κτλ γιατί έπεσε πολύ φτώχεια στην Ελλάδα και ειδικά στην επαρχία οι δουλειές είναι ανύπαρκτες;;; ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΣΟΒΑΡΑ ΥΠΟΨΗ. ΑΣ ΒΓΕΙ 1 ΝΌΜΟΣ ΠΟΥ ΝΑ ΛΕΕΙ: ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ. ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΝΑ ΤΑ ΔΙΑΤΗΡΟΥΝ ΣΕ ΚΑΛΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΝΑ ΤΑ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΝ ΑΛΛΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ. και γιατί όχι και για το γυμνάσιο λύκειο. Ίσως έτσι και οι μαθητές μας, (γιατί όχι και από το δημοτικό)συνειδητοποιήσουν ότι το βιβλίο το σεβόμαστε και δεν το καίμε στα προαύλια των σχολείων κατά τη λήξη του σχολικού έτους. Τελικα σ' αυτή τη χώρα δεν πάσχουμε από ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, πάσχουμε από ΠΑΙΔΕΙΑ, της οποίας οι βάσεις στήνονται μέσα στην οικογένεια και στον παιδικό σταθμό! Η έλλειψη ΠΑΙΔΕΙΑΣ μας έφερε εκεί που μας έφερε. Η οικονομική κρίση είναι το έλασσον. Το μείζον είναι η κρίση ΑΞΙΩΝ ΚΑΙ ΘΕΣΜΩΝ.