Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης2. Μεταθέσεις και ΑποσπάσειςΣχόλιο του χρήστη Γιάννης | 27 Νοεμβρίου 2009, 01:42
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
κα Υπουργέ, καταρχάς εύχομαι να επιτύχετε στην προσπάθειά σας για εξυγίανση των θεμάτων της εκπαίδευσης και των εμπλεκομένων σε αυτή. Από όσα έχω ακούσει μέχρι τώρα οι προθέσεις σας -κατά τη γνώμη μου- κινούνται ως επί το πλείστον στη σωστή κατεύθυνση. Δεν αρκεί όμως να υπάρχουν απλά σωστές προθέσεις αλλά θα πρέπει αυτές να συνοδευτούν και από σωστές αποφάσεις. Θα ήθελα όμως να παρατηρήσω το εξής: αναλαμβάνοντας τη θέση της Υπουργού φανήκατε να εκπλήσσεστε από την κατάσταση που επικρατεί αναφορικά με την κατανομή του προσωπικού της δημόσιας εκπαίδευσης. Συγχωρέστε με εκ των προτέρων για το ύφος που θα έχω στις επόμενες φράσεις μου, αλλά θεωρώ ότι είναι υποκρισία να δηλώνει έκπληξη ένα κορυφαίο πολιτικό πρόσωπο με μακρόχρονη παρουσία στην πολιτική ζωή της χώρας για μια τέτοια κατάσταση. Και είναι υποκρισία διότι αυτή η κατάσταση είναι αποτέλεσμα του κομματικού κράτους που έχει εισχωρήσει παντού και που εσείς οι πολιτικοί έχετε εγκαθιδρύσει. Έσεις οι πολιτικοί με τις πελατειακές-ρουσφετολογικές σχέσεις και με την ανατροφή συνδικαλιστών-τρωκτικών έχετε φέρει την κατάσταση στο απροχώρητο. Διότι κάποια πράγματα στην κατανομή του προσωπικού είναι κοινή λογική και δεν χρειάζονται μεταπτυχιακά στη διαχείριση ανθρωπίνων πόρων. Για παράδειγμα, ένα ΙΕΚ έχει 300 καταρτιζόμενους και λειτουργεί με 6 άτομα προσωπικό. Πώς γίνεται ένα άλλο ΙΕΚ με 150 καταρτιζόμενους (τους μισούς δηλαδή) να έχει 11 άτομα προσωπικό (σχεδόν το διπλάσιο δηλαδη); Ποιος φωστήρας στέλεχος εκπαίδευσης έκανε αυτή την κατανομή προσωπικού; Προφανώς κάποιο κομματικό στέλεχος τοποθετήθηκε σε κάποια θέση προϊσταμένου εκπαίδευσης και εξαργυρώνει την χάρη αυτής της τοποθέτησης με το να εξυπηρετεί κομματάρχες οι οποίοι κάνουν ρουσφέτια σε εκπαιδευτικούς που για κάποιους λόγους θέλουν να βρίσκονται σε μια συγκεκριμένη περιοχή. Αυτά για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους και όχι να φαίνεται ότι οι εκπαιδευτικοί είναι οι μόνοι κακοί της υπόθεσης... Τώρα, όσον αφορά στις δικές μου προτάσεις. Έχουν ήδη γραφτεί προτάσεις από συναδέλφους που τις θεωρώ πολύ σωστές: 1)να είναι γνωστά τα κενά κάθε Δ/νσης πριν τις ημερομηνίες των μεταθέσεων 2)να υπάρχει διαφάνεια όσον αφορά τα μόρια η οποία θα εξασφαλίζεται και με την δημοσίευση των σχετικών στοιχείων για κάθε εκπαιδευτικό μέσω κάποιας σελίδας στο διαδίκτυο Όσον αφορά στις αποσπάσεις, προσωπικά δεν θεωρώ ότι πρέπει να καταργηθούν εντελώς, και αυτό γιατί οι παλιές αμαρτίες με τις λάθος επιλογές στην κατανομή του προσωπικού έχουν δημιουργήσει τέτοιες καταστάσεις που αν καταργηθούν θα δημιουργήσουν προβλήματα τόσο στους εκπαιδευτικούς όσο και στην υπηρεσία. Αυτό που κατά τη γνώμη μου πρέπει να γίνει είναι η καθιέρωση ενός πλαισίου κριτηρίων βάσει των οποίων θα γίνεται η απόσπαση και που δεν θα μπορεί να υπάρξει παρέκκλιση από αυτό. Τα κριτήρια θα είναι κατ' αρχάς να υπάρχει κενό στη Δ/νση απόσπασης στην ειδικότητα του εκπαιδευτικού που αιτείται την απόσπαση και να μη δημιουργείται κενό στη Δ/νση της οργανικής θέσης. Σχετικά με τα μόρια θεωρώ ότι είναι αδικία ένας αποσπασμένος να παίρνει τα μόρια της οργανικής του. Το δίκαιο είναι να λαμβάνει τα μόρια της περιοχής που αποσπάται ή έστω μειωμένα μόρια. Επίσης στην ειδικότητα της Πληροφορικής στην οποία ανήκω υπάρχουν πολλοί εκπαιδευτικοί που παρότι έχουν πτυχίο Μαθηματικού, Θεολόγου ή ότιδήποτε άλλο εν τούτοις είναι διορισμένοι ως Πληροφορικοί. Μπορούν λοιπόν οι συγκεκριμένοι συνάδελφοι να απορροφηθούν στις ειδικότητές τους και επιτέλους οι Πληροφορικοί να πάψουμε να είμαστε κάθε χρόνο μπαλάκι σε 3 ή 4 διαφορετικά σχολεία, με διάθεση στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση κτλ. Όταν κάποιος μοιράζεται σε 3-4 σχολεία δεν έχει το κουράγιο και τη διάθεση να κάνει το κάτι παραπάνω που θα έκανε αν ήταν σε 1 σχολείο. Επίσης, ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να νιώθει τη σιγουριά ότι το έργο που παράγει μια χρονιά θα έχει τη δυνατότητα να το συνεχίσει και την επόμενη. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει όταν μονίμως κάποιος είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ και κάθε χρονιά βρίσκεται και αλλού. Έχει ειπωθεί ότι υπάρχει η πρόθεση να γίνει υποχρεωτική η παραμονή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για 3 χρόνια. Τρία χρόνια είναι πολλά και αυτό θα δημιουργήσει πάρα πολλές αδικίες. Γενικότερα ο όρος υποχρεωτική παραμονή νομίζω ότι θα δημιουργήσει προβλήματα. Όποιες αποφάσεις και αν παρθούν θα πρέπει να μελετηθούν πολύ διότι η αναρχία που επικρατεί χρόνια τώρα έχει δημιουργήσει πολλές περιπτώσεις που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη για να μην υπάρξουν αδικίες.